abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162080255
Ik denk dat Badder gelijk heeft want volgens mij is hij ook professioneel basketballer geweest.
pi_162080376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:54 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Lekker naar Leicester, vlammen op de counter, al hoor je daar ook maximaal mee te verdedigen, geen ideale mix eigenlijk.
Die zitten echt op hem te wachten ja. Ranieri zal helemaal gek worden van die arrogante vent.
pi_162080452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:24 schreef Bronson_ het volgende:
Ik denk dat Badder gelijk heeft want volgens mij is hij ook professioneel basketballer geweest.
Oh ja joh, heeft ie wel goed weten te combineren met zijn 4% bodyfat en 110 kilo aan gewicht
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:31:09 #154
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162080481
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:22 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Voetballers springen idd, maar niet zo hoog. Een simpele PG springt al hoger dan Zlatan of Ramos, dus dat is totaal anders qua belasting. Zoals ik al zei totaal andere belasting in het algemeen. Roepen dat het niet zwaar is onzin, maar dat heeft geen zin, jij hebt volgens jezelf altijd gelijk, nou succes ^O^

Weer verder over PSV
Nogmaals, ik zeg niet dat NBA niet zwaar is, maar je was gewoon veel te kort door de bocht. Het is een totaal andere belasting en dat kun je niet zo één op één vergelijken. Voor beide sporten zijn argumenten te verzinnen waarom het zwaarder zou zijn. Ik denk dat de belasting per saldo redelijk gelijk is over een heel seizoen. Gewoon op de rand van wat kan zonder dat de prestaties er tegen het einde van het jaar enorm onder gaan lijden.

Je hoort nogal vaak beoefenaars of fans van een sport roepen dat hun favoriete sport veel zwaarder is dan wat die voetbal miljonairs moeten doen. Wielrenners zijn daar ook meester in.

Ik denk dat iedere topsport inmiddels op een niveau wordt uitgeoefend dat het fysiek tegen een limiet aanzit en die hele discussie tamelijk zinloos is.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:31:29 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162080491
Ik hoorde Guus Meeuwis gisteren zingen in het Philips Stadion (van buiten het stadion), volgens mij was ook hij erg in een feeststemming, het was wat minder zuiver dan dat ik van hem gewend ben. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:32:17 #156
456319 Nouri
Exceptioneel talent
pi_162080518
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik hoorde Guus Meeuwis gisteren zingen in het Philips Stadion (van buiten het stadion), volgens mij was ook hij erg in een feeststemming, het was wat minder zuiver dan dat ik van hem gewend ben. :)
Heeft hij ooit gezongen dan?
Sometimes you make me cry, but my love for you will never die.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:32:48 #157
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162080534
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Oh ja joh, heeft ie wel goed weten te combineren met zijn 4% bodyfat en 110 kilo aan gewicht
Waar in vredesnaam zou ik dat beweerd hebben? Ik denk dat je iemand anders voor je hebt. 4% bodyfat voor een topsporter is zinloos en 110 kilo heb ik nooit gewogen.
pi_162080605
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg niet dat NBA niet zwaar is, maar je was gewoon veel te kort door de bocht. Het is een totaal andere belasting en dat kun je niet zo één op één vergelijken. Voor beide sporten zijn argumenten te verzinnen waarom het zwaarder zou zijn. Ik denk dat de belasting per saldo redelijk gelijk is over een heel seizoen. Gewoon op de rand van wat kan zonder dat de prestaties er tegen het einde van het jaar enorm onder gaan lijden.

Je hoort nogal vaak beoefenaars of fans van een sport roepen dat hun favoriete sport veel zwaarder is dan wat die voetbal miljonairs moeten doen. Wielrenners zijn daar ook meester in.

Ik denk dat iedere topsport inmiddels op een niveau wordt uitgeoefend dat het fysiek tegen een limiet aanzit en die hele discussie tamelijk zinloos is.
Het is niet voor niets topsport hé, maar daar doelde ik ook op dat het niet te vergelijken is.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waar in vredesnaam zou ik dat beweerd hebben? Ik denk dat je iemand anders voor je hebt.
Oh, dat kan wel, er was iemand hier die dat claimde.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:38:44 #159
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162080701
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is niet voor niets topsport hé, maar daar doelde ik ook op dat het niet te vergelijken is.

[..]

Oh, dat kan wel, er was iemand hier die dat claimde.
110 kilo en 4%, dat is Bodybuilder materiaal.

Topvoetballers zitten gemiddeld rond de 9,5%. Elk % daaronder zie je direct en is gruwelijk hard werken.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:39:54 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162080733
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat ook. Op en neer rennen op een klein veld is veel minder zwaar. Daarbij spelen ze elke wedstrijd en training onder dezelfde temperatuur, dat maakt het ook lichter over een heel seizoen.

Bovendien is het de schijn die bedriegt. In het basketbal zijn het er per aanval steeds maar een paar die actief en hard lopen, de gemiddelde snelheden per speler liggen absurd laag. Zie voor wat NBA-stats:

http://www.dailyhoops.nl/(...)e-spelers-in-de-nba/
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:13 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ben je wel bewust van het feit dat ze een wedstrijd spelen, vliegtuig pakken en de volgende dag al weet een wedstrijd spelen. Ik vind het nogal makkelijk om te roepen dat het meevalt, zeker omdat er al klachten zijn dat er teveel wedstrijden zijn en er veranderingen gaan komen.
Heel erg interessant maar het is nogal lastig te vergelijken, nietwaar?
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:10 schreef BadderHaring het volgende:
Dat ook. Op en neer rennen op een klein veld is veel minder zwaar.
Dat is niet waar, of dat je de hele tijd moet draaien of keren of dat je langere sprintjes trekt maakt weinig uit, beide zijn ongeveer even explosief. Mijn gedachte: bij voetbal heb je vaak momenten waarop je even niet veel kan doen of waarop het stel stil ligt (je ziet dat ook op het hoogste niveau), bij basketbal blijf je bezig, val je met zijn allen aan en verdedig je met zijn allen (toch net iets anders bij het voetbal) maar bij basketbal wordt je wel wat sneller gewisseld.
Een vergelijking is interessant maar het lijkt me vrij zinloos om te stellen welke sport zwaarder is. Zullen we het er maar op houden dat voor beide sporten geldt dat ze erg competitief zijn en dat de beoefenaars op het hoogste niveau athleten zijn? ;)

Terzijde, handbal is ook heel erg zwaar. Deze mooie sport wordt helaas nogal onderschat en ondergewaardeerd. Frank de Boer weet inmiddels beter, hij steekt zijn bewondering voor deze sport niet onder stoelen of banken. ;)
#NoDAPL
pi_162080760
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

110 kilo en 4%, dat is Bodybuilder materiaal.

Topvoetballers zitten gemiddeld rond de 9,5%. Elk % daaronder zie je direct en is gruwelijk hard werken.
Tsjah, kan ook 6% of 8% zijn hoor, maar het was nogal extreem weet ik, te extreem iig in vergelijking met het gewicht
pi_162080802
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij wilde op 10, vandaar geen Feyenoord. Zoek maar na.

Van Ginkel lost ook verdedigend veel op en verdeelt het spel ook naar opzij in plaats van alleen naar voren. Ziyech is daar gewoon niet slim genoeg voor, wordt niets op die positie. En nogmaals, Afrika Cup is no-go. Valt altijd ongelukkig in het seizoen en het hele toernooi is een uitputtingsslag en een grote schoppartij. Moet je niet willen.

http://www.voetbalprimeur(...)n-behalve-daar-.html

Hij zegt hier ook duidelijk dat hij geen verdedigende taken wil. Niet doen dus. Uit dit soort uitspraken blijkt sowieso wat voor type hij in de groep is.
Dat is wat ie zegt ja , hoeft natuurlijk niet waar te zijn.
Bij Twente kon ie meer geld krijgen en voor het kampioenschap spelen (in die tijd),,hij weet ook dat Feyenoord een fail club is .

Die uitspraken zullen wel uit zijn verband zijn gerukt want ik zie em wekelijks gewoon meeverdedigen en zonder tegenzin op rechts spelen terwijl ze nergens om spelen laat staan als ie bij PSV voor het kampioenschap komt spelen, hij heeft een goeie mentaliteit .

Is de Africa cup voortaan niet in de zomer??
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:42:55 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162080855
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:40 schreef Doublepain het volgende:
Tsjah, kan ook 6% of 8% zijn hoor,
Laat het 8% zijn, met een gewicht van 110 kg. zou ik niet graag een mannelijk duel aangaan. Die gast duwt zelfs veel mensen die 2 meter groot zijn omver. :)
#NoDAPL
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:42:56 #164
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162080856
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:40 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Tsjah, kan ook 6% of 8% zijn hoor, maar het was nogal extreem weet ik, te extreem iig in vergelijking met het gewicht
Nou, op mijn sportiefst was ik een kilotje of 85 met 10% bodyfat, denk ik. Na de ellende van het afgelopen jaar zit ik op 95 en mijn % wil ik niet weten. :D

Maar er wordt hard aan gewerkt.
pi_162080878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Heel erg interessant maar het is nogal lastig te vergelijken, nietwaar?

[..]

Dat is niet waar, of dat je de hele tijd moet draaien of keren of dat je langere sprintjes trekt maakt weinig uit, beide zijn ongeveer even explosief. Mijn gedachte: bij voetbal heb je vaak momenten waarop je even niet veel kan doen of waarop het stel stil ligt (je ziet dat ook op het hoogste niveau), bij basketbal blijf je bezig, val je met zijn allen aan en verdedig je met zijn allen (toch net iets anders bij het voetbal) maar bij basketbal wordt je wel wat sneller gewisseld.
Een vergelijking is interessant maar het lijkt me vrij zinloos om te stellen welke sport zwaarder is. Zullen we het er maar op houden dat voor beide sporten geldt dat ze erg competitief zijn en dat de beoefenaars op het hoogste niveau athleten zijn? ;)

Terzijde, handbal is ook heel erg zwaar. Deze mooie sport wordt helaas nogal onderschat en ondergewaardeerd. Frank de Boer weet inmiddels beter, hij steekt zijn bewondering voor deze sport niet onder stoelen of banken. ;)
Dat was de discussie ook niet. iig niet mijn intentie, ik wilde alleen aangeven dat NBA spelers na hun (zware) seizoen meestal gewoon keihard aan de bak gaan om te verbeteren, terwijl een Matavz hier met overgewicht aankomt lopen bij de eerste training en dat is jammer vind ik.
pi_162080938
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laat het 8% zijn, met een gewicht van 110 kg. zou ik niet graag een mannelijk duel aangaan. Die gast duwt zelfs veel mensen die 2 meter groot zijn omver. :)
Ziet er ook niet prettig uit denk ik, mits die persoon 2 meter is uiteraard.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, op mijn sportiefst was ik een kilotje of 85 met 10% bodyfat, denk ik. Na de ellende van het afgelopen jaar zit ik op 95 en mijn % wil ik niet weten. :D

Maar er wordt hard aan gewerkt.
Ik meet het nooit, beetje op gevoel bekijk ik het.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:48:30 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162081032
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:32 schreef Nouri het volgende:

[..]

Heeft hij ooit gezongen dan?
Ik ben bepaald geen fan van de muziek waar zijn publiek hoofdzakelijk op afkomt (de lalala-liedjes) maar hij is ook een beetje het slachtoffer van het feit dat zijn publiek dat ene type liedje wil horen. Je hebt als Nederlandse artiets meestal een klein publiek, je kan niet altijd zomaar even doen wat je zelf wil. Dat liedje wat Antonie Kamerling zong was ook door hem geschreven, dat is toch stukken beter dan de meeste liedjes waar hij mee optreedt, alleen pas het niet in het repertoire waar zijn publiek of afkomt. Ik zou graag zien dat hij juist wel eens meer met dat soort liedjes optreedt.
#NoDAPL
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:48:32 #168
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162081034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dat is wat ie zegt ja , hoeft natuurlijk niet waar te zijn.
Bij Twente kon ie meer geld krijgen en voor het kampioenschap spelen (in die tijd),,hij weet ook dat Feyenoord een fail club is .

Die uitspraken zullen wel uit zijn verband zijn gerukt want ik zie em wekelijks gewoon meeverdedigen en zonder tegenzin op rechts spelen terwijl ze nergens om spelen laat staan als ie bij PSV voor het kampioenschap komt spelen, hij heeft een goeie mentaliteit .

Is de Africa cup voortaan niet in de zomer??
Het zijn letterlijke quotes, Hans.

En nee, wordt gehouden in januari-februari.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:50:25 #169
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162081112
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:45 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ziet er ook niet prettig uit denk ik, mits die persoon 2 meter is uiteraard.

[..]

Toen hoorde dat er gewoon bij, nu kijk ik ook gewoon of het goed is. En dat is het nu niet, maar 4x in de week sporten met een goed schema doet wonderen.
pi_162081128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:52 schreef TehRocks het volgende:
Als van Gaal eruit wordt gestuurd gaat Memphis direct erachteraan denk ik
Een transfer van Memphis betekent weer gratis geld voor PSV.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:52:37 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162081199
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:45 schreef Doublepain het volgende:
Je kan het toch niet nauwkeurig meten tenzij je een dure methode gebruikt die je echt niet zelf wil betalen. :)
Huidplooimetingen zijn leuk een aardig maar niet geschikt als absolute meetlat (hooguit interessaant voor een vergelijking met een ander moment in de tijd), met een stroompje (weegschaal) kan je dat al helemaal niet meten, zelfs relatief (in vergelijking met jezelf op andere moment) klopt er niets van. Het hangt ook sterk van hydratatie en andere factoren af. :)
#NoDAPL
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:57:51 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162081371
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:43 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat was de discussie ook niet. iig niet mijn intentie, ik wilde alleen aangeven dat NBA spelers na hun (zware) seizoen meestal gewoon keihard aan de bak gaan om te verbeteren, terwijl een Matavz hier met overgewicht aankomt lopen bij de eerste training en dat is jammer vind ik.
Fair punt! Je lichaam kan best wel twee weken rust gebruiken buiten het seizoen maar daarna zouden voetballer gewoon lekker moeten gaan hardlopen en aan hun spierkracht moeten werken. Ik denk de meeste voetballers er baat bij hebben om met hardlopen aan hun conditie te werken (uithoudingsvermogen en extensieve intervallen, intensieve intervallen doen ze al genoeg ;)).
Eens wat andere sporten doen kan volgens mij sowieso heel erg goed zijn tijdens een 'rust'periode': even wat andere prikkels aanbieden aan het lichaam, het lichaam wat beter in balans krijgen.
#NoDAPL
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:11:01 #173
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_162085175
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:21:09 #174
311340 J83
New kid, be nice
pi_162085319
In de PSV Fanstore zie ik alleen nog grote maten van het uit- en thuisshirt, is er nog een ander, betrouwbaar adres waar ik terecht kan voor een shirtje?
pi_162085373
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:21 schreef J83 het volgende:
In de PSV Fanstore zie ik alleen nog grote maten van het uit- en thuisshirt, is er nog een ander, betrouwbaar adres waar ik terecht kan voor een shirtje?
Dat probleem had ik ook al ;(
U MAD?
pi_162086405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:21 schreef J83 het volgende:
Gewoon kopen en een halfjaartje vreten en pompen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:01:02 #177
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_162087056
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:37 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar dat is al bekend en ook logisch. De jongens daar zijn jeugdspelers van voor de investeringen en omschakelingen in de jeugdopleiding. In de A en vooral de B zitten de grote talenten. Maar, net als bij elke club, zelfs in een goede jeugdopleiding moet je blij zij als er 2 of 3 per lichting een meerwaarde blijken voor je eerste elftal.
1 per lichting vind ik al veel eigenlijk.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:14:04 #178
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162087335
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

1 per lichting vind ik al veel eigenlijk.
Komt omdat je PSV-supporter bent. :D
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:25:00 #179
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_162089950
quote:
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël gaat woensdag aangifte doen tegen de PSV-supporters die in een video een antisemitisch lied zongen, bevestigt een woordvoerder van de joodse belangenorganisatie.
PSV liet eerder op de dag al weten te onderzoeken wie in de video de antisemitische teksten bezigen. Voornamelijk jongeren in PSV-shirt zingen in het filmpje.

''Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder bij de SS. Samen verbrandden ze joden, want joden branden het best.''

Volgens de woordvoerder liegen de beelden er niet om. Als supporters in stadions antisemitische uitlatingen doen bespreekt het CIDI de kwestie vaak met de KNVB, die dan stappen neemt. Omdat dit incident buiten het stadion plaatsvond besloot het CIDI naar de politie te stappen, aldus de woordvoerder.

Afschuw
Een woordvoerder van PSV sprak eerder woensdag al zijn afschuw uit over de beelden. ''Wij verafschuwen dit, het zijn verschrikkelijke teksten. Dit heeft niets met PSV, voetbal of de maatschappij te maken'', aldus de woordvoerder.

Op het filmpje is echter lastig te zien wie er staan te zingen en bovendien is het maar de vraag of het seizoenkaarthouders van PSV zijn. Alleen dan kan de club ze uitnodigen voor een gesprek en eventueel maatregelen nemen.''
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:45:39 #180
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162090386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:25 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Goed elkaar allemaal filmen jongens! Goed bezig.
  woensdag 11 mei 2016 @ 15:10:31 #181
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162090935
Ze hebben toch namen en rugnummers
pi_162091457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:45 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Goed elkaar allemaal filmen jongens! Goed bezig.
Het mes snijdt aan 2 kanten. De mensen die dat soort dingen zingen sporen niet.. Maar een aangifte doen... Tering :')
  woensdag 11 mei 2016 @ 15:33:49 #183
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162091578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:29 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het mes snijdt aan 2 kanten. De mensen die dat soort dingen zingen sporen niet.. Maar een aangifte doen... Tering :')
Eens, ik ben ook tegen die liederen. Maar er zit nou eenmaal geen diepe haat naar joden of zo achter. Gewoon een aversie tegen Ajax. Overdreven gedoe allemaal. Ik keur dit ook af, maar word wel moe van dat politiek correcte gelul altijd.
pi_162091914
quote:
:Y

Ik moest er een zakdoek bijpakken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2016 @ 15:55:07 #185
842 Zorro
Z
pi_162092071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:33 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Eens, ik ben ook tegen die liederen. Maar er zit nou eenmaal geen diepe haat naar joden of zo achter. Gewoon een aversie tegen Ajax. Overdreven gedoe allemaal. Ik keur dit ook af, maar word wel moe van dat politiek correcte gelul altijd.
Precies, omdat ze zich daar "joden" noemen mag er ineens niks. Het is gewoon tegen ajax gericht. Als zij hetzelfde lied met "boeren" zouden zingen zou er geen haan naar kraaien. En ik snap al dat er reacteis gaan komen met "ja maar joden is anders en zo" , maar dat is net het punt, het gaat hier niet om joden als bevolkingsgroep maar om "hoe pak ik de ajax mannetjes met hun eigen toebedeelde bijnaam aan."
Als ze zich homo's haddeen genoemd (niet geheel een verkeerd alternatief overigens) zouden er anti-homo liedjes worden gezongen. Niet om homo's aan te vallen, maar... precies.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_162092289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:25 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Die gasten zijn niet serieus te nemen, bij ajax zwaaien met de vlaggen van israel, is het de vlag van Palestina dan komen ze weer zeiken.
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:33:37 #187
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_162092913
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Precies, omdat ze zich daar "joden" noemen mag er ineens niks. Het is gewoon tegen ajax gericht. Als zij hetzelfde lied met "boeren" zouden zingen zou er geen haan naar kraaien. En ik snap al dat er reacteis gaan komen met "ja maar joden is anders en zo" , maar dat is net het punt, het gaat hier niet om joden als bevolkingsgroep maar om "hoe pak ik de ajax mannetjes met hun eigen toebedeelde bijnaam aan."
Als ze zich homo's haddeen genoemd (niet geheel een verkeerd alternatief overigens) zouden er anti-homo liedjes worden gezongen. Niet om homo's aan te vallen, maar... precies.
Ik snap de aangifte wel. Het gaat niet zomaar om het roepen van "kutjoden", waar niemand over zou vallen. Het gaat hier om een zeer kwetsende tekst over een dieptepunt in de geschiedenis van een complete bevolkingsgroep. Ajacieden pakken op hun zelf toebedeelde geuzennaam moet kunnen tot bepaalde hoogte. Maar de tekst van dit lied gaat ver over de grens, waardoor je het niet meer kunt scharen onder supporters jennen. Hier kwets je een complete bevolkingsgroep mee tot op het bot.
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:45:59 #188
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162093188
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:33 schreef Lemming22 het volgende:

[..]

Ik snap de aangifte wel. Het gaat niet zomaar om het roepen van "kutjoden", waar niemand over zou vallen. Het gaat hier om een zeer kwetsende tekst over een dieptepunt in de geschiedenis van een complete bevolkingsgroep. Ajacieden pakken op hun zelf toebedeelde geuzennaam moet kunnen tot bepaalde hoogte. Maar de tekst van dit lied gaat ver over de grens, waardoor je het niet meer kunt scharen onder supporters jennen. Hier kwets je een complete bevolkingsgroep mee tot op het bot.
Dat is waar. Maar ik denk dat veel van die simpele gasten daar niet eens bij stil staan. Die willen maar één ding; Ajax en haar supporters kwetsen. Wat op zich al triest genoeg is. Je bent supporter van de beste club van Nederland, laat dat Ajax toch grotendeels links liggen. Je kan prima een keer helemaal niets in Amsterdam zingen, maar soms heb ik het idee dat veel gasten meer tegen Ajax zijn dan voor PSV. Kijk, het is mijn clubje ook niet en in die jaren van Jol en Suarez had ik er ook een schijthekel aan. Maar onder De Boer is Ajax wel veranderd. Die blinde haat vond ik soms echt zielig en getuigen van een minderwaardigheidscomplex.

Ik hoor trouwens in de wandelgangen dat Brands een poging voor Arjen Robben zou gaan wagen in de zomer. Dat zou toch wat zijn..
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:07:43 #189
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162093651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar ik denk dat veel van die simpele gasten daar niet eens bij stil staan. Die willen maar één ding; Ajax en haar supporters kwetsen. Wat op zich al triest genoeg is. Je bent supporter van de beste club van Nederland, laat dat Ajax toch grotendeels links liggen. Je kan prima een keer helemaal niets in Amsterdam zingen, maar soms heb ik het idee dat veel gasten meer tegen Ajax zijn dan voor PSV. Kijk, het is mijn clubje ook niet en in die jaren van Jol en Suarez had ik er ook een schijthekel aan. Maar onder De Boer is Ajax wel veranderd. Die blinde haat vond ik soms echt zielig en getuigen van een minderwaardigheidscomplex.

Ik hoor trouwens in de wandelgangen dat Brands een poging voor Arjen Robben zou gaan wagen in de zomer. Dat zou toch wat zijn..
Compleet en volledig eens met je verhaal. Ook je analyse voor een wat betreft het Ajax van de Boer, al zag je dit jaar wel weer wat vleugjes van de arrogantie uit de Jol tijd.
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:38:41 #190
242666 BeamofLight
pi_162094334
quote:
ja echt vet

Nu Dmitri nog!
pi_162094633
Ze zijn gewoon gefrustreerd dat hun joods clubje geen kampioen is geworden stelletje jankballen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:18:02 #192
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162095218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:52 schreef PSVCL het volgende:
Ze zijn gewoon gefrustreerd dat hun joods clubje geen kampioen is geworden stelletje jankballen.
Er spelen meer moslims dan Joden bij Ajax.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:29:47 #193
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162095473
quote:
Godver, al een paar keer gezien met andere ondertiteling maar blijft goed.
Waar gaat het oorspronkelijk over?
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:37:11 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_162095658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Het wordt pas echt treurig als de burgemeester eraan mee gaat doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:41:17 #195
242666 BeamofLight
pi_162095747
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Godver, al een paar keer gezien met andere ondertiteling maar blijft goed.
Waar gaat het oorspronkelijk over?
die vent ging voor t eerst werken in een restaurant en moest alles schoonmaken. En toen nog 20 paella pannen, die heeft hij in zee aan een paaltje gebonden . Toen hij later terugkwam was t hoogtij en waren ze allemaal weg. Toen moest ie naar Sevilla om nieuwe pannen te kopen en kreeg 500 peseta mee. Kon hij er precies 1 van kopen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:54:26 #196
306371 zerokil
psvunited
pi_162096043
Wat een onzin weer, kan me nog herinneren dat dit ook in de media kwam toen Utrecht het één keer zong opnam . Het wordt namelijk in elk stadion en bijna elke wedstrijd gezongen, ja ook in het Philips Stadion. De meeste zingen uiteraard de PSV variant, maar je hebt er altijd een paar tussen die de originele variant zingen.

Het is puur willekeur, af en toe komt het weer in de media, toevallig nu weer.
pi_162096423
Nilis en van Nistelrooy zo bij DWDD
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:09:59 #198
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162096435
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:41 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

die vent ging voor t eerst werken in een restaurant en moest alles schoonmaken. En toen nog 20 paella pannen, die heeft hij in zee aan een paaltje gebonden . Toen hij later terugkwam was t hoogtij en waren ze allemaal weg. Toen moest ie naar Sevilla om nieuwe pannen te kopen en kreeg 500 peseta mee. Kon hij er precies 1 van kopen.
Dankje, ik had de Apple versie en een versie over een grafische kaart al gezien. Maar hij blijft goed.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:36:16 #199
242666 BeamofLight
pi_162097164
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dankje, ik had de Apple versie en een versie over een grafische kaart al gezien. Maar hij blijft goed.
over de vluchtelingen moet je keer kijken, die echt vet
pi_162097457
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:36 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

over de vluchtelingen moet je keer kijken, die echt vet
of dat filmpje van dansende Dimitri #LEGEND
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')