Dat is de maat waartussen je de afdek delen van de schacht in elkaar kunt schuiven.quote:
Idealiter had ik het ook hoger, maar onze huidige keuken is nu ook 2m17 (loopt deels in de bijkeuken over en daarom plafond op dezelfde hoogte). We zijn zelf 1m80 en het is geen leef keuken. Je bent er alleen om eten klaar te maken. Verhogen van de keuken is geen optie meer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:58 schreef DonJames het volgende:
Het dak van de bijkeuken verhogen? Een stahoogte van 2m17 lijkt me echt bijzonder kut..
Dat was mijn gedachtegang ook. Maar is het misschien mogelijk om het bovenste gedeelte van de schouw weg te laten? Of kun je dat dan niet goed monteren? Door het weg te laten hoeft er niet in het metaal gesneden te worden. Alleen... als dat zo makkelijk mogelijk was, waarom werd dat dan niet al als minimum hoogte aangeboden door de fabrikant.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:03 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Dat is de maat waartussen je de afdek delen van de schacht in elkaar kunt schuiven.
Met een doorloopschaar/blikschaar kun je die verder inkorten.
In de 2e tekening zie je dat 424mm de minimale afstand is vanaf je plafond. Dus dit moet wel lukken.
Dan is 424mm je minimale maat. Daarmee kom je op 174 hoogte onderkant kap.quote:
Weglaten zou denk ik ook kunnen maar dan heb je geen rooster meer voor hercirculatie (maar dat gebruik je toch niet) en moet je exact uitkomen met je hoogte.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:32 schreef Brad het volgende:
Dat was mijn gedachtegang ook. Maar is het misschien mogelijk om het bovenste gedeelte van de schouw weg te laten? Of kun je dat dan niet goed monteren? Door het weg te laten hoeft er niet in het metaal gesneden te worden. Alleen... als dat zo makkelijk mogelijk was, waarom werd dat dan niet al als minimum hoogte aangeboden door de fabrikant.
Nu ik de handleiding lees vraag ik me echter af of dat bovenste binnendeel wel los te halen is? Als je het wil inkorten wil je dat het liefst doen aan de binnenkant die je normaliter niet ziet lijkt me.
Hmm, als het nog 3 cm in de kap wegzakt. Dan is het dus niet mogelijk om het bovenste deel weg te laten. Dan heb je altijd een gat van 3cm.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:29 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Weglaten zou denk ik ook kunnen maar dan heb je geen rooster meer voor hercirculatie (maar dat gebruik je toch niet) en moet je exact uitkomen met je hoogte.
Dat kan allemaal maar is niet zo flexibel, dus vandaar dat fabrikanten dat niet zo opgeven.
Die voorkant kon ik bij mijn afzuigkap er gewoon afhalen. Je hebt dan een kap net zoals het onderste gedeelte van jouw afbeelding. Bij mij schoof de "zuil" nog 3cm in de kap, dus daar kon ik mooi een randje vanaf knippen.
eeeeeh huh? Het onderste "schuifdeel" is niet persee even hoog als de motor e.d. hoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:31 schreef Brad het volgende:
Hmm, als het nog 3 cm in de kap wegzakt. Dan is het dus niet mogelijk om het bovenste deel weg te laten. Dan heb je altijd een gat van 3cm.
Dan moet het waarschijnlijk toch ingekort worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |