waar valt je dat op?quote:
huh wat? Waar heb je die kennis opgedaan?quote:Op maandag 9 mei 2016 20:56 schreef syndroom het volgende:
Wel opmerkelijk dat hoogopgeleide mannen vaak succesvol zijn met vrouwen en kinderen hebben terwijl laagopgeleide mannen vaak ongewenst kinderloos blijven.
Geen idee hoe je hier bij komt.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:56 schreef syndroom het volgende:
Het valt me op dat veel hoogopgeleide vrouwen bewust single blijven terwijl mannen juist ervoor kiezen om een relatie aan te gaan en om aan kinderen te beginnen.
Is hier een verklaring voor? Wel opmerkelijk dat hoogopgeleide mannen vaak succesvol zijn met vrouwen en kinderen hebben terwijl laagopgeleide mannen vaak ongewenst kinderloos blijven.
Wat?quote:Op maandag 9 mei 2016 21:12 schreef Berk-24 het volgende:
In de typische studentensteden is er een mannentekort en vrouwen gaan voor kwaliteit. Ze willen graag een man uit hun eigen stad en niet uit Eindhoven of Winterswijk. Daarom willen ze liever langer single blijven waardoor de man uit Eindhoven of Winterswijk ook geen vrouw kan krijgen door een vrouwentekort in die omgeving.
Want in tegenstelling tot je andere topics had je aan dit topic actief mee blijven doen?quote:
Ik heb juist het idee dat de laag- of niet-opgeleide medemens er maar op los jongt, of er nou geld of onderdak is of niet. Over het algemeen wijzen de statistieken uit dat hoogopgeleide mensen juist later (of niet) aan kinderen beginnen. En daaraan kan je wel de conclusie verbinden dat ze er dan waarschijnlijk minder hebben dan Kelly van de kappersopleiding die op haar 22e haar eerste werpt, terwijl Anne-Louise dan nog volop in het studentenleven zit en net haar Bachelor heeft.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:56 schreef syndroom het volgende:
Is hier een verklaring voor? Wel opmerkelijk dat hoogopgeleide mannen vaak succesvol zijn met vrouwen en kinderen hebben terwijl laagopgeleide mannen vaak ongewenst kinderloos blijven.
Ik denk dat ik ondertussen een beetje begin te snappen waarom dat zo is. Uiteindelijk willen vrouwen altijd een relatie met een man die ze iets kan geven wat ze zelf (nog) niet hebben. Ik denk dat dat zo ingeprogrammeerd is vanuit de evolutie. Een soort basisidee van de prehistorie toen vrouwen nog beschermd moesten worden tegen de gevaren der natuur en het zwakke geslacht waren. Op het moment dat je zelf alles al hebt bereikt in het leven, dan is het bijna onmogelijk iemand te vinden die nog meer bereikt hebt dan je zelf. Kortom, je zult dus met minder genoegen moeten nemen - en die stap moet je dan wel in je hoofd maken. Veel hoogopeleide vrouwen zie je bijna denken: "nou dan niet"...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ken wel wat mannen die wegkwijnen in hun eentje en opbloeien met een vrouw. Bij vrouwen lijkt dit verschil minder groot.
Overigens is er ook een behoorlijk aantal hoogopgeleide zeer kritische single vrouwen die niet snappen waarom ze geen man vinden die perfect in hun perfecte leventje past...
Tot ze heel graag babies willen, dan moet er ineens haast gemaakt worden en is de keus toch minder doordachtquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:50 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ondertussen een beetje begin te snappen waarom dat zo is. Uiteindelijk willen vrouwen altijd een relatie met een man die ze iets kan geven wat ze zelf (nog) niet hebben. Ik denk dat dat zo ingeprogrammeerd is vanuit de evolutie. Een soort basisidee van de prehistorie toen vrouwen nog beschermd moesten worden tegen de gevaren der natuur en het zwakke geslacht waren. Op het moment dat je zelf alles al hebt bereikt in het leven, dan is het bijna onmogelijk iemand te vinden die nog meer bereikt hebt dan je zelf. Kortom, je zult dus met minder genoegen moeten nemen - en die stap moet je dan wel in je hoofd maken. Veel hoogopeleide vrouwen zie je bijna denken: "nou dan niet"...
Vervelend die hypergamiequote:Op woensdag 11 mei 2016 15:19 schreef mogsy het volgende:
Uit mijn omgeving maak ik vooral op dat hoog opgeleide dames wel een relatie willen maar dat hun wensen niet altijd even goed aansluiten bij de realiteit.
quote:
Ik moet dan altijd aan deze quote van Midas Dekkers denken:quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:54 schreef mogsy het volgende:
[..]
Dat zal allicht meespelen. Een eisen lijst van 5 kantjes op A4 formaat helpt nu ook niet.
Maar Midas Dekkers wil ook aan de anus van een kat likken, kan je zijn boekje Poes! lezen, dus of je hem nu echt serieus moet nemen....quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:06 schreef Zure het volgende:
[..]
[..]
Ik moet dan altijd aan deze quote van Midas Dekkers denken:
"Veel vrouwen willen een topbaan én twee kinderen én op yoga én iets van de wereld zien én een leuke man. Dat kan niet. Ouders vertellen het hun kinderen ook: je mag niet een ijsje, een tractor én naar de bios. Het is of-of. "
http://www.volkskrant.nl/(...)n-het-been~a3622237/
Er zullen ook best wat mannen zijn die op zoek zijn naar zo'n iemand, zoals ik, maar dit soort vrouwen zijn vrij onvindbaar waardoor ze single blijven.quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:32 schreef Yiwei het volgende:
80% van alle hoogopgeleide vrouwen die ik ken of waar ik mee in aanraking kwam, is single. Categorie 20-35 jaar. Er is ook bijna niemand die ze op date vraagt, hooguit 1x per jaar. Meestal is het zelfs zo dat zij mannen moeten versieren. Aan het uiterlijk ligt het niet.
Wel opgevallen:
- gaan vaak alleen met mensen om die ''hetzelfde'' zijn als zij
- sociale onhandigheid; bijv. niet (genoeg) assertief
- naief, gebrek aan realiteitsbesef, minimaal levenservaring
- veel gebruik van social media en minimaal face to face contact
Dus wel herkenbaar. Maar als mensen in real life niet met anderen willen praten, dan moeten ze ook niet zeuren dat ze single zijn.
Dit heb ik wel vaker gehoord ja. Die ik ken, gaan ook niet vaak/regelmatig uit. Geen nachtleven, geen avondparty, geen vereniging, niet samen shoppen, wel paar keer per jaar bioscoop of uit eten mogelijk. Ze nodigen anderen ook vrij weinig/niet om dingen samen te doen. Een deel van hen gaat wel naar de sportschool, misschien kom je ze daar tegen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:23 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Er zullen ook best wat mannen zijn die op zoek zijn naar zo'n iemand, zoals ik, maar dit soort vrouwen zijn vrij onvindbaar waardoor ze single blijven.
Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:23 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Er zullen ook best wat mannen zijn die op zoek zijn naar zo'n iemand, zoals ik, maar dit soort vrouwen zijn vrij onvindbaar waardoor ze single blijven.
En datingsites?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:35 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Dit heb ik wel vaker gehoord ja. Die ik ken, gaan ook niet vaak/regelmatig uit. Geen nachtleven, geen avondparty, geen vereniging, niet samen shoppen, wel paar keer per jaar bioscoop of uit eten mogelijk. Ze nodigen anderen ook vrij weinig/niet om dingen samen te doen. Een deel van hen gaat wel naar de sportschool, misschien kom je ze daar tegen.
Die gevallen ken ik ook. Leuke meiden, maar gaan nooit uit en als ze dingen doen altijd met dezelfde vriendin/vriendengroep. Ontmoeten weinig nieuwe mensen en dus ook geen potentiële vriendjes. Zijn te druk met de studie om echt op zoek te gaan etc.quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:32 schreef Yiwei het volgende:
80% van alle hoogopgeleide vrouwen die ik ken of waar ik mee in aanraking kwam, is single. Categorie 20-35 jaar. Er is ook bijna niemand die ze op date vraagt, hooguit 1x per jaar. Meestal is het zelfs zo dat zij mannen moeten versieren. Aan het uiterlijk ligt het niet.
Wel opgevallen:
Dus wel herkenbaar. Maar als mensen in real life niet met anderen willen praten, dan moeten ze ook niet zeuren dat ze single zijn.
Gelukkig voor hen bestaan er datingsapps en sites.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die gevallen ken ik ook. Leuke meiden, maar gaan nooit uit en als ze dingen doen altijd met dezelfde vriendin/vriendengroep. Ontmoeten weinig nieuwe mensen en dus ook geen potentiële vriendjes. Zijn te druk met de studie om echt op zoek te gaan etc.
80%?quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:32 schreef Yiwei het volgende:
Wel opgevallen:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |