Nee. Nagevraagd en ik zou de basiszenders (zijn er 21 geloof ik) op een tweede tv gewoon moeten kunnen ontvangen.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:14 schreef spierbal het volgende:
Heb je geen ander abbo nodig om op 2 apparaten te kijken? Aangezieb je 1,2 en 3 wel kan zien.
Kabel die de muur in loopt kan ik de specs niet van lezen. Zo'n 10 jaar voor het laatst gebruikt (werkte toen nog) en daarna overgestapt naar iets anders dus niet meer gebruikt.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:46 schreef wootahH het volgende:
Staat er op de kabel die de muur in gaat niet de specs?
Zit er een actieve splitter/versterker tussen?
Gebruik je wel afgeschermde connectors? (Niet van die plastic).
Terwijl ik toch bij velen op Fok! bekend sta als ongelofelijke lul en botte hork. En dan maak jij het nog erger....quote:Op maandag 9 mei 2016 15:23 schreef Bart het volgende:
Wat hottentot dus zegt, maar met minder liefde.
Er is altijd baas boven baas.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Terwijl ik toch bij velen op Fok! bekend sta als ongelofelijke lul en botte hork. En dan maak jij het nog erger....
Overbodige vraag, elke moderne TV heeft een DVB-C tuner, ook die van TS. Lees de OP: de TV van TS laat keurig de EPG zien.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:38 schreef Sometimes het volgende:
Staat er boven een decoder? Caiway geeft al jaren geen analoog signaal meer door.
Een coax/signaal versterker? Nee. En waar zou ik die moeten plaatsen dan? Want ik weet niet zeker of de kabel boven (uit de muur) direct van de hoofdaansluiting beneden komt of een aparte kabel is.quote:Op maandag 9 mei 2016 15:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
heb je een versterker bij de hoofdaansluiting geplaatst?
Als je namelijk meerdere tv's hebt kun je er verstandig aan doen om die te plaatsen.
quote:Op maandag 9 mei 2016 15:21 schreef hottentot het volgende:
TV met goede kabel beneden inprikken op dezelfde uitgang als waar nu de kabel naar boven opzit. Werkt dat wel dan is het je kabel, werkt dat niet heb je een ander probleem.
Met liefde zelfsquote:Op maandag 9 mei 2016 15:22 schreef Bart het volgende:
Yvie.
Ontopic: sleep de tv naar de plek waar de kabel naar boven toe vandaan komt, en plug hem daar in met een andere, goede kabel. Werkt dat wel, dan weet je dat het in de kabel naar boven zit.
Een eventuele versterker moet je altijd zo ver mogelijk aan het begin plaatsen, want het versterken van een slecht signaal levert geen goed signaal op.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:41 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Een coax/signaal versterker? Nee. En waar zou ik die moeten plaatsen dan? Want ik weet niet zeker of de kabel boven (uit de muur) direct van de hoofdaansluiting beneden komt of een aparte kabel is.
Heb je er een splitter tussen beneden?quote:Op maandag 9 mei 2016 17:41 schreef Yvie_lu het volgende:
Maar ik volg jullie niet. Ik heb geen andere aansluitingen dan die boven uit de muur komt en de hoofdaansluiting beneden. Die loopt direct daar op diezelfde plek door naar boven toe.
Nee. Geen splitter.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Heb je er een splitter tussen beneden?
Niet dat we je van alles willen laten doen, maar het zou zonde zijn om een nieuwe kabel te trekken als dat toch niet het probleem is.
Geen AOP punt helaas. Maar dat laatste is wel een goed idee.quote:Op maandag 9 mei 2016 17:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Een eventuele versterker moet je altijd zo ver mogelijk aan het begin plaatsen, want het versterken van een slecht signaal levert geen goed signaal op.
Kijk eens in je meterkast of zich daar een AOP (Abonnee Overname Punt) bevindt (met een galvanische scheiding).
Maar, voor je deze heisa aanhaalt: raadpleeg eens de handleiding van je TV boven. Een beetje TV met een digitale tuner kan de signaalsterkte én de signaalkwaliteit laten zien, en zo kun je dus gemakkelijk vaststellen of er inderdaad een probleem is met de signaalsterkte resp. de signaalkwaliteit boven.
Zal eens zoeken hoe zo'n versterker eruit ziet en wat dat gaat kosten. Kan ik mooi doen als ik morgenavond de TV's switch. Want aangezien het hoofdpunt redelijk in het zich in de woonkamer zit is zo'n groot lelijk ding ook niet alles natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2016 19:44 schreef sjoemie1985 het volgende:
een versterker kun je het beste bij het hoofd punt plaatsen.
hoewel ik mijn kabel van af het begin punt eerst verlegd heb naar mijn meterkast die ongeveer in het midden van mijn huis zit en ik daar de versterker heb geplaatst omdat vanaf daar ook de kabels naar de aansluit punten bij mijn tv's gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk was dat gewoon de voortgang in % bij het zoeken van de kanalen. Tijdens het installeren wordt gewoonlijk niet de signaalsterkte en de signaalkwaliteit getoond, want die kan per zender verschillen.quote:Op maandag 9 mei 2016 22:46 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Nee. Geen splitter.
[..]
Geen AOP punt helaas. Maar dat laatste is wel een goed idee.Zal morgenavond even TV's wisselen want die van beneden liet tijdens installeren wel de signaalsterkte zien in % geloof ik.
Je hoeft daar ook niet op te letten als de zenders worden gezocht, je kunt achteraf op ieder moment de signaalkwaliteit controleren zonder iets opnieuw in te stellen.quote:Daar heb ik boven toen tijdens het zoeken van de kanalen verder niet op gelet aangezien de tv de zenders dus wel gewoon vond (maar dus alleen niet kan tonen). Bedankt.
De vraag is hoe dat tweede aansluitpunt boven is gerealiseerd. Als je geen AOP in je meterkast hebt dan is de aansluiting in de woonkamer meestal je AOP en dan is de tweede aansluiting boven niet officieel maar later door iemand aangelegd. Een wandcontactdoos van een aansluiting in de woonkamer die tevens je AOP is hoort een einddoos te zijn, maar het is denkbaar dat iemand die vervangen heeft door een rijgdoos om de tweede aansluiting boven te maken, en dan wordt het problematisch om een versterker toe te voegen en het netjes te houden.quote:Zal eens zoeken hoe zo'n versterker eruit ziet en wat dat gaat kosten. Kan ik mooi doen als ik morgenavond de TV's switch. Want aangezien het hoofdpunt redelijk in het zich in de woonkamer zit is zo'n groot lelijk ding ook niet alles natuurlijk.
quote:Dat is niet uniek voor vrouwen hoor, mannen mogen ook zeuren over knullige oplossingen en broddelwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 10-05-2016 15:09:26 ]
Okay, alles inderdaad netjes met de Humax kunnen achterhalen.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was dat gewoon de voortgang in % bij het zoeken van de kanalen. Tijdens het installeren wordt gewoonlijk niet de signaalsterkte en de signaalkwaliteit getoond, want die kan per zender verschillen.
Je kunt op de meeste TV's met een digitale tuner per zender een menu oproepen waar je de signaalsterkte en de signaalkwaliteit (resp. de BER oftewel Block Error Rate) kunt zien. Dat werkt zelfs als het beeld zwart blijft en er dus ogenschijnlijk geen ontvangst is.
[..]
Je hoeft daar ook niet op te letten als de zenders worden gezocht, je kunt achteraf op ieder moment de signaalkwaliteit controleren zonder iets opnieuw in te stellen.
Gebruik anders je Humax 5050C om de signaalkwaliteit boven te meten. Dat is eenvoudiger dan met TV's gaan sjouwen. Kies op de Humax een zender, druk dan op de MENU toets van de afstandsbediening van de Humax en selecteer via het TV-scherm Status --> Signaalontvangst. Dan zie je voor de beide tuners in de Humax op je TV-scherm zowel de Sterkte als de Kwaliteit van de ontvangst.
De Sterkte is eigenlijk niet van belang, alles tussen pakweg 30% en pakweg 70% is prima. Maar de Kwaliteit is wél van groot belang. Deze moet 100% zijn en de BER waarde moet permanent op 0 blijven staan. Alleen dan heb je een onberispelijke ontvangst. Controleer dit eerst ook eens beneden voordat je boven gaat kijken hoe de signaalkwaliteit daar is. Ga de ontvangstkwaliteit na voor verschillende zenders op verschillende frequenties, want de ontvangstkwaliteit kan per frequentie verschillen.
[..]
De vraag is hoe dat tweede aansluitpunt boven is gerealiseerd. Als je geen AOP in je meterkast hebt dan is de aansluiting in de woonkamer meestal je AOP en dan is de tweede aansluiting boven niet officieel maar later door iemand aangelegd. Een wandcontactdoos van een aansluiting in de woonkamer die tevens je AOP is hoort een einddoos te zijn, maar het is denkbaar dat iemand die vervangen heeft door een rijgdoos om de tweede aansluiting boven te maken, en dan wordt het problematisch om een versterker toe te voegen en het netjes te houden.
[..]
Dat is niet uniek voor vrouwen hoor, mannen mogen ook zeuren over knullige oplossingen en broddelwerk.
Het kan zijn dat je kabel te lang is. Dan heb je zowiezo signaal verlies! Verder is de signaalsterkte van 43% ook vrij laag. Een actieve signaal versterker zou dit probleem, mits je nu gewoon degelijke 4G proof kabels hebt liggen, oplossen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:37 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Okay, alles inderdaad netjes met de Humax kunnen achterhalen.
Bij de hoofdaansluiting (tv beneden) was de signaalsterkte 43% en kwaliteit 100%
Maar helaas was boven inderdaad de signaalsterkte maar 8% en de kwaliteit 0%.
M.a.w. hele verbinding dood en een nieuwe kabel trekken vanaf beneden (mijn AOP punt)?
Het punt boven is wel een officieel punt. Nja officieel als in vanaf de bouw meegeleverd.
Ik heb een nieuwe kabel met het kabelkeur van 3meter op de hoofdaansluiting op dat punt nu. En goed beeld, dus verder vind ik dat prima.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:38 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je kabel te lang is. Dan heb je zowiezo signaal verlies! Verder is de signaalsterkte van 43% ook vrij laag. Een actieve signaal versterker zou dit probleem, mits je nu gewoon degelijke 4G proof kabels hebt liggen, oplossen.
Als het een officieel aansluitpunt is, dan mag Caiway dat toch oplossen..quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:37 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Okay, alles inderdaad netjes met de Humax kunnen achterhalen.
Bij de hoofdaansluiting (tv beneden) was de signaalsterkte 43% en kwaliteit 100%
Maar helaas was boven inderdaad de signaalsterkte maar 8% en de kwaliteit 0%.
M.a.w. hele verbinding dood en een nieuwe kabel trekken vanaf beneden (mijn AOP punt)?
Het punt boven is wel een officieel punt. Nja officieel als in vanaf de bouw meegeleverd.
Nee. Zij zeggen dat zij verantwoordelijk zijn voor de aansluiting tot aan het huis. In huis (als het bij het aansluitpunt werkt) dan is het verder niet meer hun probleem.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:46 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Als het een officieel aansluitpunt is, dan mag Caiway dat toch oplossen..
Kunnen ze meteen wat aan je signaal beneden doen, want 45/48% is niet echt super.
Nee hoor, de signaalsterkte bij TS op de benedenaansluiting is volkomen in orde. Signaalsterkte op een kabelaansluiting wordt niet in % gemeten maar met de eenheid dBmV waarbij 0 dBmV de norm is. Naar het schijnt correspondeert dit met een indicatie van de signaalsterkte van 50% op de Humax, maar dit is niet meer dan een indicatie. Volgens Humax mag de signaalsterkte liggen tussen −15 dBmV en +15 dBmV. Overigens geeft Humax ook aan dat een signaalsterkte indicatie vanaf 20% al voldoende is. Zoals gezegd is niet de sterkte maar de kwaliteit bepalend. De ontvangstkwaliteit moet 100% zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:46 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Als het een officieel aansluitpunt is, dan mag Caiway dat toch oplossen..
Kunnen ze meteen wat aan je signaal beneden doen, want 45/48% is niet echt super.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |