Kan gewoon, net zoals je in NL de coca cola fles van de AH gewoon bij de Jumbo kan inleveren.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:32 schreef kokkie20 het volgende:
Een vraag aan de echte duitse shoppers hier
Vriend van mij heeft een erg grote collectie aan duitse drank flessen (Denk hierbij aan cola/sinas etc)
Maar van ruim 4+ verschillende winkels. Is er een mogelijkheid dat je deze flessen bij 1 winkel kan inleveren? Bijvoorbeeld de trinkgut, of moet je echt elke winkel appart afgaan?
Heb hier al op lopen zoeken op internet, maar kan er helaas geen informatie over vinden.
Nee, een colafles die voor hergebruik gedacht is, zoals je die in kratten bij Trinkgut koopt, kan je niet bij supers inleveren waar ze slechts eenmalig gebruik flessen verkopen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:34 schreef davedavy het volgende:
[..]
Kan gewoon, net zoals je in NL de coca cola fles van de AH gewoon bij de Jumbo kan inleveren.
Ok nee het zijn echt allemaal losse flessen, niet in de krattenquote:Op maandag 16 mei 2016 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een colafles die voor hergebruik gedacht is, zoals je die in kratten bij Trinkgut koopt, kan je niet bij supers inleveren waar ze slechts eenmalig gebruik flessen verkopen.
Okay, graag gedaanquote:Op maandag 16 mei 2016 11:46 schreef kokkie20 het volgende:
[..]
Ok nee het zijn echt allemaal losse flessen, niet in de kratten
Dan weet ik in ieder geval voldoende! Bedankt
Ja dat zei je al... Ik lichtte het toe dmv een NL voorbeeld. De meeste mensen kopen namelijk een gewone PET fles.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een colafles die voor hergebruik gedacht is, zoals je die in kratten bij Trinkgut koopt, kan je niet bij supers inleveren waar ze slechts eenmalig gebruik flessen verkopen.
Die onderste type flessen lever ik gewoon bij de Jumbo in, zijn hetzelfde type flessen als hier in Nederland.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:02 schreef detulp050 het volgende:
De pepsiflessen die redelijk recht toelopen naar de dop kan ik inleveren bij elke winkel. De pepsiflessen van de Lidl zijm vaak met zo'n verdunning bovenin, die kunnen niet...
Deze niet
[ afbeelding ]
Deze wel
[ afbeelding ]
Die flexibele flessen niet, die worden omgesmolten. Die hard plastic flessen worden gereinigd en opnieuw gebruikt.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:03 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ja dat zei je al... Ik lichtte het toe dmv een NL voorbeeld. De meeste mensen kopen namelijk een gewone PET fles.
Wanneer is een fles ook herbruikbaar, volgens mij is elke plastic fles herbruikbaar.
Gewoon even naar een medewerker lopen en vragen of die een Nederlandse fles even een paar keer de automaat in wil doen. Doen ze niet moeilijk over omdat de flessen hetzelfde zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:21 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat ik bijvoorbeeld de ijsthee flessen van de Lidl in Duitsland niet hier in Nederland in kan leveren. Het zijn dezelfde type flessen. Ik had laatst een voorraad flessen van Lidl uit Duitsland en toen ik die in Veendam bij Lidl in wilde leveren kreeg ik melding in het scherm dat het merk onbekend is.
[ afbeelding ]
Nederlandse fles (Op deze fles staat nog Freeway maar tegenwoordig is het Solevita)
[ afbeelding ]
Duitse fles
Op deze flessen zijn de etiketten nog heel verschillend maar die zijn nu hetzelfde op de merknaam na, in Nederland is het nu Solevita en in Duitsland Pataya maar als je dan naar de Duitse fles kijkt staat er op de fles zelf Solevita. Blijkbaar wordt bij Lidl dus de barcode gescand in de flessenautomaat.
Ah op die fiets. Direct hergebruik en indirect hergebruikquote:Op maandag 16 mei 2016 12:14 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Die flexibele flessen niet, die worden omgesmolten. Die hard plastic flessen worden gereinigd en opnieuw gebruikt.
Die flexibele flessen worden in Duitsland vaak al meteen verpulverd als je ze in de automaat hebt gedaan, vandaar het lawaai dat je dan hoort. Doen ze in Nederland nog niet, gaan ze gewoon heel grote zakken in. Zijn ze dus in Duitsland stapje verder mee bij de winkels, verpulveren bespaart een hoop ruimte.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:33 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Direct hergebruik en indirect hergebruik
Daarom ook de 'Deze wel' erbijquote:Op maandag 16 mei 2016 12:13 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
[..]
Die onderste type flessen lever ik gewoon bij de Jumbo in, zijn hetzelfde type flessen als hier in Nederland.
Sinds aan aantal jaren kan dat inderdaad met flessen van onder andere Coca Cola en Pepsi maar een aantal jaren geleden kon dat nog niet met Coca Cola flessen. De Duitse 1,5L flessen waren toen iets korter en iets breder dan de Nederlandse (viel niet heel erg op) en de Nederlandse automaten weigerden die flessen. Ik leverde ze toen altijd in bij een Edah filiaal zonder flessenautomaat, in Hoogezand zat toch nog een Edah met zo'n luikje (wat ze voorheen bij Aldi ook hadden) waar je op een bel moest drukken.quote:
Dat is dus onzin. Ik ben nog nooit een pfandfles tegengekomen die ik niet in 1 van de grote Duitse supermarkten kon inleveren. Overigens lever ik tegenwoordig m'n Duitse bierflessen in Nederland in. Nederlandse automaten accepteren gewoon flessen die ze hier niet eens verkopen. Heb ik gewoon 2 cent winst per fles want in NL krijg je gewoon 10 cent ipv de 8 in Duitsland.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier krijg je zelfs statiegeld voor bierflessen waar helemaal geen statiegeld op zit als je ze in een krat inlevert. Mijn buurman had laatst een amstelkrat waar die ook van die groene wegwerpflessen bij in had gedaan, die ingeleverd bij de AH en kreeg voor 24 flessen statiegeld want de automaat telt de flessen.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is dus onzin. Ik ben nog nooit een pfandfles tegengekomen die ik niet in 1 van de grote Duitse supermarkten kon inleveren. Overigens lever ik tegenwoordig m'n Duitse bierflessen in Nederland in. Nederlandse automaten accepteren gewoon flessen die ze hier niet eens verkopen. Heb ik gewoon 2 cent winst per fles want in NL krijg je gewoon 10 cent ipv de 8 in Duitsland.![]()
![]()
In Oost-Groningen moet je ook iets doen om rond te komen natuurlijk.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:38 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Hier krijg je zelfs statiegeld voor bierflessen waar helemaal geen statiegeld op zit als je ze in een krat inlevert. Mijn buurman had laatst een amstelkrat waar die ook van die groene wegwerpflessen bij in had gedaan, die ingeleverd bij de AH en kreeg voor 24 flessen statiegeld want de automaat telt de flessen.
Wat je zelf doet is niet hetzelfde natuurlijkquote:Op maandag 16 mei 2016 19:39 schreef MCH het volgende:
[..]
In Oost-Groningen moet je ook iets doen om rond te komen natuurlijk.
Zag je de smileys niet aan het eind van m'n bericht?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat je zelf doet is niet hetzelfde natuurlijk
Of voelde je je aangesproken omdat je van daar komt?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat je zelf doet is niet hetzelfde natuurlijk
Vleesquote:Op maandag 16 mei 2016 20:49 schreef Woods het volgende:
Wat is nou significant goedkoper? Ik verblijf af en toe aan de grens met een Lidl, Aldi, Penny en K+K binnen 3Km maar niks dat me te binnen schiet. Sterker nog, bier is zelfs duurder dan hier
Energydrankjes tot 200%![]()
Zal er opletten. De dranken die je hier kunt halen Martini/Bacardi kan ik zelfs in NL goedkoper krijgen. Alleen die pauper zooi is goedkoper. Lidl Wodka ¤5 ftwquote:Op maandag 16 mei 2016 20:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Vlees
Frisdrank
Verzorgingsproducten
Sterke drank
Jij kan 0.7L Bacardi voor 9.77 in NL krijgen?quote:Op maandag 16 mei 2016 21:32 schreef Woods het volgende:
[..]
Zal er opletten. De dranken die je hier kunt halen Martini/Bacardi kan ik zelfs in NL goedkoper krijgen. Alleen die pauper zooi is goedkoper. Lidl Wodka ¤5 ftw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |