Ik kom hier trouwens ook altijd heel veel Duitsers tegen bij de Action terwijl de Action ook vele filialen in Duitsland heeft en het assortiment hetzelfde is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En schreeuwend duur bij de apotheek
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:17 schreef Alieda-R het volgende:
Dus de caissière zei: Maar u bent hier in Nederland, waarop de vrouw zei: Ich bin Deutsch.
Het heet dan ook niet voor niks Die 2 Brüder von Venloquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:50 schreef Zelfscanner het volgende:
Vandaag vakantie in limburg en ben toen naar Venlo gegaan.
Maar wat zit daar nouDe 2 broeders van Venlo. Een soort V&D met een XL supermarkt en enorm druk. En de prijzen zijn wel te doen. Vooral de frisdrank, wat een assortiment. Blikjes pepsi, mirinda e.c.t. voor maar 25 cent
![]()
En gewoon alles in het duits daar. Dacht even dat ik de grens was over gegaan.
Daar rijd ik voor vis naartoe. Even in Nederland vis halen, die kwaliteit krijg ik in Duitsland alleen bij de groothandel (handelshof).quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:50 schreef Zelfscanner het volgende:
Vandaag vakantie in limburg en ben toen naar Venlo gegaan.
Maar wat zit daar nouDe 2 broeders van Venlo. Een soort V&D met een XL supermarkt en enorm druk. En de prijzen zijn wel te doen. Vooral de frisdrank, wat een assortiment. Blikjes pepsi, mirinda e.c.t. voor maar 25 cent
![]()
En gewoon alles in het duits daar. Dacht even dat ik de grens was over gegaan.
De verse kabeljauw van Aldi Sued is zeker niet slecht.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef XL het volgende:
[..]
Daar rijd ik voor vis naartoe. Even in Nederland vis halen, die kwaliteit krijg ik in Duitsland alleen bij de groothandel (handelshof).
Kabeljauw, zalm, lachsforelle en seelachs... Dan heb je het wel gehad in de Duitse super. Kwaliteit is soms acceptabel. In de diepvries is er ook nog tonijn, zander, victoriabaars. Vis uit de diepvries kan vaak prima! Bij zwei brüder ligt alles! Schelpen, schaaldieren, kreeft, zeewolf. Minimaal 10 maar soms wel 20/25 euro de kilo goedkoper dan bij Duitse viswinkels, die in nrw sowieso schaars zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De verse kabeljauw van Aldi Sued is zeker niet slecht.
Ik haal de meeste vis bij de Hanos in Apeldoorn, lekker sardientjes van de bbq. Haal daar ook veel vleesquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:34 schreef XL het volgende:
[..]
Kabeljauw, zalm, lachsforelle en seelachs... Dan heb je het wel gehad in de Duitse super. Kwaliteit is soms acceptabel. In de diepvries is er ook nog tonijn, zander, victoriabaars. Vis uit de diepvries kan vaak prima! Bij zwei brüder ligt alles! Schelpen, schaaldieren, kreeft, zeewolf. Minimaal 10 maar soms wel 20/25 euro de kilo goedkoper dan bij Duitse viswinkels, die in nrw sowieso schaars zijn.
Ik moet naar Gladbach, Krefeld of Venlo voor vis. Allemaal even ver.
Ik ga naar de Städtische Großmarkt in Krefeld, daar zit ook een geweldige aziatische supermarkt en die BBQ ook zaterdagmiddag geweldig goed.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik haal de meeste vis bij de Hanos in Apeldoorn, lekker sardientjes van de bbq. Haal daar ook veel vlees
Kun je rekenen?quote:Op zondag 15 mei 2016 09:18 schreef Woods het volgende:
Zijn er vandaag supermarkten open net over de grens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ben bang van niet, op zondag zit alles potdicht in Duitsland.quote:Op zondag 15 mei 2016 09:18 schreef Woods het volgende:
Zijn er vandaag supermarkten open net over de grens?
Heb je adressen van die zaken voor me?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:42 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ga naar de Städtische Großmarkt in Krefeld, daar zit ook een geweldige aziatische supermarkt en die BBQ ook zaterdagmiddag geweldig goed.
In Gladbach zit een Afrikaanse supermarkt waar ik octopus haal voor een schijntje. Verder heb ik daar handelshof voor andere vis. Bij handelshof ligt ook mooi dry aged vlees en grote mooie stukken rundvlees.
Bij Zwei Brüder is alle vis goed. Incl. Echte zeeuwse mosselen in het seizoen (niet die duitse hangcultuur bakken). Op zaterdag is er ook vis op de markt voor de zwei brüder.
http://www.der-seemann-krefeld.de/anfahrt.phpquote:Op zondag 15 mei 2016 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je adressen van die zaken voor me?
Top dank je!quote:Op zondag 15 mei 2016 12:24 schreef XL het volgende:
[..]
http://www.der-seemann-krefeld.de/anfahrt.php
http://www.asiamarkt-krefeld.de
Handelshof: https://maps.google.de/ma(...)181&gmm=CgIgAQ%3D%3D
Die afrikaanse supermarkt is vermoedelijk deze: Eickener Str. 14
41061 Mönchengladbach
Er zitten daar echter een paar soortgelijke winkels. Je moet van buitenaf gezien de lelijkste hebben en alles wat interessant is ligt in de diepvries!
Www.2bruder.com
De flessen voor eenmalig gebruik kan je in iedere super inleveren waar deze verkocht worden, de flessen voor meermaals gebruik alleen daar waar deze verkocht worden.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:32 schreef kokkie20 het volgende:
Een vraag aan de echte duitse shoppers hier
Vriend van mij heeft een erg grote collectie aan duitse drank flessen (Denk hierbij aan cola/sinas etc)
Maar van ruim 4+ verschillende winkels. Is er een mogelijkheid dat je deze flessen bij 1 winkel kan inleveren? Bijvoorbeeld de trinkgut, of moet je echt elke winkel appart afgaan?
Heb hier al op lopen zoeken op internet, maar kan er helaas geen informatie over vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |