Dus als je een echte ondernemersgeest hebt... ga je voor (partners van) één van de Big 4 werkenquote:Op zondag 8 mei 2016 14:25 schreef Boterbartje het volgende:
Geen ervaring met betreffende traject maar de keuze tussen bedrijfsleven of overheid is voor mij peanuts. Tenzij je graag van bureaucratie houdt en geen echter ondernemersgeest hebt.
Nee, maar overheid (waar dan ook) heeft in meer of mindere mate de tendens verschrikkelijk omslachtig te werken. Als je graag wilt doorpakken en efficiënter wilt werken, kun je je heil beter buiten de overheid zoeken.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dus als je een echte ondernemersgeest hebt... ga je voor (partners van) één van de Big 4 werken
Mwoh, ik denk dat je een hele mooie (en succesvolle) carriere kunt hebben als je bij de belastingdienst begint. Je kunt in alle rust studeren (geen 60+ uren werkweken omdat er een audit af moet), en na een jaar of 10 heb je zoveel ervaring dat het bedrijfsleven je maar dolgraag overneemt.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:25 schreef Boterbartje het volgende:
Geen ervaring met betreffende traject maar de keuze tussen bedrijfsleven of overheid is voor mij peanuts. Tenzij je graag van bureaucratie houdt en geen echter ondernemersgeest hebt.
Vast wel. Traject van Belastingdienst is ook mooi in de zin dat alles betaald wordt.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:47 schreef Awsom het volgende:
[..]
Mwoh, ik denk dat je een hele mooie (en succesvolle) carriere kunt hebben als je bij de belastingdienst begint. Je kunt in alle rust studeren (geen 60+ uren werkweken omdat er een audit af moet), en na een jaar of 10 heb je zoveel ervaring dat het bedrijfsleven je maar dolgraag overneemt.
BIG4. Alleen verwacht door de enorme werkdruk weinig tot geen tijd overblijft voor de studie. Het zou jammer zijn om 5 jaar werkervaring bij bijv. een EY te hebben en net je master te hebben behaald.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:18 schreef miro86 het volgende:
Waar denk je dat je meer zult leren tijdens de eerste paar jaar? Daar moet je dus wezen.
Salaris PwC ligt crica ¤400 hoger exclusief leaseauto. Echter stroom je na de interne opleiding bij de Belastingdienst (circa 2.5 jaar) in schaal f (geloof Ik) = ¤2600. Het startsalaris van de BD is ¤1750 bruto.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:41 schreef Awsom het volgende:
Wat is het verschil in salaris (+- auto) trouwens tussen beide aanbiedingen? Als je dit alleen in een DM wilt vertellen dan hoor ik het ook graag
Dit denk ik eerlijk gezegd ook. Het is zelfs mogelijk om oneindig te blijven studeren in deeltijd (uiteraard vergoed). Je zou dus na de RA-titel kunnen gaan voor master fiscaal recht/IT auditor. Echt een voordeel van de Belastingdienst.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:47 schreef Awsom het volgende:
[..]
Mwoh, ik denk dat je een hele mooie (en succesvolle) carriere kunt hebben als je bij de belastingdienst begint. Je kunt in alle rust studeren (geen 60+ uren werkweken omdat er een audit af moet), en na een jaar of 10 heb je zoveel ervaring dat het bedrijfsleven je maar dolgraag overneemt.
Blijft een goed punt. MOeilijk om vooraf 'de mindset' te onderkennen vind ik. Punt blijft ook: wat als je de mindset van de BIG4 niet aanstaat?quote:Op zondag 8 mei 2016 16:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vast wel. Traject van Belastingdienst is ook mooi in de zin dat alles betaald wordt.
Punt blijft: als de mindset van de overheid je niet aanstaat, dan word je daar niet gelukkig.
Maar je krijgt bij beide een vergelijkbare lease auto? Of bij de BD zo'n NS-businesskaart?quote:Op zondag 8 mei 2016 17:14 schreef registeraccountant het volgende:
Salaris PwC ligt crica ¤400 hoger exclusief leaseauto. Echter stroom je na de interne opleiding bij de Belastingdienst (circa 2.5 jaar) in schaal f (geloof Ik) = ¤2600. Het startsalaris van de BD is ¤1750 bruto.
Bij PwC een leaseaute (instapmodel, nog niet bekend) en bij BD een Ov-chipkaart (2e klasse).quote:Op zondag 8 mei 2016 17:19 schreef Awsom het volgende:
[..]
Maar je krijgt bij beide een vergelijkbare lease auto? Of bij de BD zo'n NS-businesskaart?
Dan moet je daar niet gaan werken. Je kent de verhalen zowel over de big4 als over de overheid/bd. Dit zijn stereotypes, maar daar zit meestal een kern van waarheid in.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:16 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Blijft een goed punt. MOeilijk om vooraf 'de mindset' te onderkennen vind ik. Punt blijft ook: wat als je de mindset van de BIG4 niet aanstaat?
Klopt, dat is natuurlijk ook waar!quote:Op zondag 8 mei 2016 17:16 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Blijft een goed punt. MOeilijk om vooraf 'de mindset' te onderkennen vind ik. Punt blijft ook: wat als je de mindset van de BIG4 niet aanstaat?
Ik ga voorlopig niet voor de arbeidsvoorwaarden. Ik wil zelf flink doorstuderen (RA combinatie met IT-audtior en master fiscaal recht halen). Nadat ik dit heb gedaan wil ik de stap gaan zetten naar mijn 'echte eerste baan'. Wil voornamelijk nu een werkgever die het mij mogelijk maakt om gestaag naar verschillende diploma's toe te werken.quote:Op zondag 8 mei 2016 17:46 schreef TheInnocent het volgende:
Haha ga je voor de arbeidsvoorwaarden, dan kies je natuurlijk voor de Big4.
Maar wat vind je zelf het leukst TS en wat voor werk vind je beter bij je passen? Denk je ook aan een gezinsleven etc. ik neem aan dat je meer uren moet maken bij de grote kantoren. Zet alle voor - en nadelen op een rij. Ik weet dat de Big4 gelijk een vast contract aanbiedt (voor fiscalisten dan) na het lopen van een werkstudentschap/ stage wanneer deze is bevallen. Dus dan zit je wel safe. Weet niet hoe dat bij de belastingdienst zit.. gemiddelde leeftijd daar is iig 50 jaar en zover ik weet heerst er een old boys network..![]()
Dan kijk je daar toch naar?quote:Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Ik ga voorlopig niet voor de arbeidsvoorwaarden. Ik wil zelf flink doorstuderen (RA combinatie met IT-audtior en master fiscaal recht halen). Nadat ik dit heb gedaan wil ik de stap gaan zetten naar mijn 'echte eerste baan'. Wil voornamelijk nu een werkgever die het mij mogelijk maakt om gestaag naar verschillende diploma's toe te werken.
Uiteraard. Vandaar dat ik ook aangeef dat ik er voorlopig (jaar of 6 tot 8) geen prioriteit aan geef.quote:
Dan is het simpel. Belastingdienst dus. Studeren naast werken is bij de overheid namelijk prima te organiseren. En zelfs wanneer de cultuur je niet zo aanstaat is dat best een paar jaar vol te houden.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Ik ga voorlopig niet voor de arbeidsvoorwaarden. Ik wil zelf flink doorstuderen (RA combinatie met IT-audtior en master fiscaal recht halen). Nadat ik dit heb gedaan wil ik de stap gaan zetten naar mijn 'echte eerste baan'. Wil voornamelijk nu een werkgever die het mij mogelijk maakt om gestaag naar verschillende diploma's toe te werken.
Maarja, qua werkervaring heb je wel echt iets anders na die tijd. Als je veel wilt leren en jezelf snel wilt ontwikkelen zou ik toch verder kijken dan belastingdienst... De verhalen van medestudenten destijds maakten dit heel erg duidelijk.quote:Op zondag 8 mei 2016 18:00 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Wil en kun je deze verhalen delen? Hoor graag wat de ervaringen waren/zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verwacht dat het duaal traject accountancy binnen de Belastingdienst (heel) hoog moet zijn aangeschreven. Je bent dus (verwacht ik) niet een gemiddeld ambtenaar.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:09 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Maarja, qua werkervaring heb je wel echt iets anders na die tijd. Als je veel wilt leren en jezelf snel wilt ontwikkelen zou ik toch verder kijken dan belastingdienst... De verhalen van medestudenten destijds maakten dit heel erg duidelijk.
De verhalen gingen altijd over de lage werkdruk, vele vakantiedagen en goede studieregelingen, nooit over de uitdagende projecten. Maar het is zeker binnen de overheid een goed traject, alleen je bereikt wel degelijk iets anders dan binnen de Big 4 qua werkervaring. Een tweede carrierestap gaat m.i. vaker op ervaring dan op papiertjes die je gehaald hebt.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:26 schreef registeraccountant het volgende:
[..]
Wil en kun je deze verhalen delen? Hoor graag wat de ervaringen waren/zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik verwacht dat het duaal traject accountancy binnen de Belastingdienst (heel) hoog moet zijn aangeschreven. Je bent dus (verwacht ik) niet een gemiddeld ambtenaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |