Hi Janneke,quote:
Krijg je er al therapie voor?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:50 schreef yordihulleman het volgende:
[..]
Hi Janneke,
Ik heb sowieso hypochondrie, is al door mijn psychiater vastgesteld. Ik hoopte hier mensen te kunnen vinden die het ook hebben, om daar mee te praten. Want door de spanningen en stress die hypochondrie veroorzaken, heb ik allemaal lichamelijke klachten... en ben bijna elke week bij de dokter voor geruststelling hij zegt je bent gezond, maar dan denk ik als nog dat ik iets ergs heb..
Ik krijg er nog geen therapie voor... ben al tig keer bij de huisarts geweest pffquote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Krijg je er al therapie voor?
Stress kan inderdaad zorgen voor veel klachten en je kan jezelf een heleboel inbeelden als je te veel let op wat je voelt in je lichaam.
Domheid heeft er weinig mee te maken. Het lijkt mij vooral een soort emotie..quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:20 schreef yordihulleman het volgende:
Ja het is toch dom dat je zulke dingen dan denkt...
Precies. Emoties zijn niet rationeel, maar het kan wel helpen om je irrationele angst te rationaliseren. Zorg dat je gezond leeft en dan is de kans erg klein dat er iets ernstigs met je aan de hand is.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:37 schreef yordihulleman het volgende:
Ja het is ook een soort van emotie, het zit tussen me oren .. .
Maar je bent je bewust van je probleem? Zo ja, kun je het dan niet een keer proberen om eens niet de dokter te bellen als je denkt iets te hebben? Of iets doen waardoor je rustiger in je hoofd wordt?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:12 schreef yordihulleman het volgende:
Ja, ik ben blij dat ik therapie krijg... maar vind het gewoon irritant dat ik denk dat ik iets heb, maar heb natuurlijk niets.. nou ga ik maandag weer de huisarts bellen, voor een bloedonderzoek ...
Ik ben me eigen er bewust van dat ik hypochondrie heb ja... en dat de klachten door hypochondrie komtquote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:31 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Maar je bent je bewust van je probleem? Zo ja, kun je het dan niet een keer proberen om eens niet de dokter te bellen als je denkt iets te hebben? Of iets doen waardoor je rustiger in je hoofd wordt?
Mijn huisgenoot werd bijvoorbeeld rustig als ik bij hem kwam zitten en dat we samen gingen bedenken wat hij zou kunnen hebben. Hij kwam er altijd nuchterder uit dan dat ie erin ging. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Heb je het bovenstaande, wat ik heb geopperd, al eens geprobeerd?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:34 schreef yordihulleman het volgende:
[..]
Ik ben me eigen er bewust van dat ik hypochondrie heb ja... en dat de klachten door hypochondrie komt
Klopt, maar dat moet je ook met therapie zien op te lossen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:39 schreef yordihulleman het volgende:
Ik kan dat wel proberen, maar de angst blijft dan toch bestaan..
Ik heb een soort milde vorm van hypochondrie, en ik snap dat op zich ook niet. Ik weet ook wel dat de kans dat er iets mis is niet zo groot is, dus ga ik er ook de huisarts niet mee opzadelen. Het maakt me niet veel geruster, zelf, maar daar hoeft zo'n huisarts verder ook niet mee te dealen. Het is vooral mijn probleem, zeg maar.quote:Op maandag 9 mei 2016 13:41 schreef Bananenpap het volgende:
Wat ik mij altijd afvraag bij deze stoornissen: als je weet dat je hebt, waarom dan nog wel elke week naar de huisarts gaan voor elk pijntje? Valt zoiets echt niet te relativeren? Niet lullig bedoeld, ik vraag het mij oprecht af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |