quote:
Bij de winkel zeker want op de site kon ik niks vinden. Ik heb wel al een hoop andere webwinkels en verkopers verzameld. Wat ik wil is grote werken maken met kleine steentjes. Met ongeveer hetzelfde detail als diamant schilderen. Daarbij moeten er voldoende kleuren beschikbaar zijn en het moet betaalbaar blijven.
Er zijn keramische nano steentje van 3x3 mm. Dat zou op zich ideaal zijn maar ik heb eens berekend hoeveel ik voor een plaat kwijt zou zijn en dat was minimaal 300 euro aan steentjes. Is niet te doen. Plus dat je maar een beperkt aantal kleuren hebt.
Neem je keramische (mosa) tegels, die kosten zo'n 0,50 ct per stuk.Als ik de steentjes zelf snij en knip kost hetzelfde werk nog geen 20 euro. En ze zijn er in alle kleuren van de regenboog.
Tweede optie is glasmozaïek. Die zijn redelijk goedkoop en er zijn veel kleuren. Wel alsnog knippen want de gangbare maten zijn 1 en 2 cm. Ik wil minimaal met halve centimeters werken.
Keramiek (mosa) tegels lijken al met al het meeste voordeel te hebben.
Je doet de foto/afbeelding die je wilt maken in zoiets:
http://www.coolphptools.com/color_extracten je kunt precies zien welke kleuren je nodig hebt. Als je meer detail wil stel je het aantal kleuren hoger in.
De eerste die ik wil maken heeft zo'n 12-15 kleuren. Dus ik wou beginnen die tegels te bestellen en dan in kleine blokjes knippen. Echt zo'n werkje om tussendoor te doen. Pakt een tegel of scherf en knippen maar. Als ik voldoende van alle kleuren heb, de plaat op hout printen/tekenen (nog even uitvogelen hoe ik dat het beste kan doen) en dan steentjes plakken.