abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161960245
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Mijn tante, nonkel en Nicht zijn al zolang ik mij het kan herinneren zeer jaloers geweest. Zij hebben het niet altijd gemakkelijk met geld en benijden daarom mijn mama die na veel werken als zelfstandige het nu toch niet zo slecht heeft. Mijn mama heeft hun al erg vaak uit de nood geholpen, maar een dank je wel is er nog nooit gekomen. Het is al een paar keer gebeurd dat ze maanden lang en zelf eens 2 jaar niet meer met ons spraken voor redenen die we niet eens weten. Mijn nicht heeft op 7 jarige leeftijd mijn communie geld gestolen en op 12 jarige leeftijd mijn nieuwe gsm die had gekregen voor mijn plechtige communie. Op familie feestje zegt mijn mama altijd dat ik niets mag zeggen over dingen waar ik trots op ben. Dat weiger ik echter. opscheppen doe ik niet maar als ik een nieuw job heb of een examen gehaald heb wil ik dat toch mijn grootouders kunnen vertellen.

nu is het volgende gebeurd. Ik woon al enkele jaren met mijn Franse vriend in Frankrijk. Hier werk ik als stewardess op een prive jet en verdien hierbij goed. Daarnaast studeer ik nog. Dit klinkt allemaal heel erg mooi maar het is niet gemakkelijk om in het buitenland te wonen en alles wat ik bereik, moet ik hard voor werken. Ik weet dat ze hier erg jaloers over zijn. Mijn tante en mijn mama kwamen vorige week op bezoek. Ik merkte al vanaf dag 1 dat mijn tante niet reageerde op dingen die ik zei of vertelde en als ze dat deed was het om mij te ´verbeteren´. De hele week waren er spanningen. Ik negeerde dit. De laatste dag beledigde ze mij echt heel erg en probeerde ze mijn mama en mij tegen elkaar op te zetten. iets dat ze normaal gezien alleen maar achter de rug doet had ze nu keihard in mijn gezicht gezegd. Ik was erg overstuur en reageerde terug op haar. Iets wat mijn ouders nooit doen uit angst dat de familie uit elkaar valt. We hadden heel hard ruzie en hebben dit ook niet bijgelegd. Ik weet dat dit waarschijnlijk heel lang niet meer goed komt en voel me hier natuurlijk verschrikkelijk over. Wat kan ik hier aan doen ? Hoe ga je om met mensen die ziekelijk jaloers zijn ? Ik wil dat de familie bij elkaar blijft, een familie moet elkaar ondersteunen ! Ik vind het erg jammer dat dit bij ons niet lukt.
pi_161960384
Het is moeilijk, maar het enige wat je kunt doen is er boven proberen te staan. Als jij en je moeder allebei weten hoe ze is, dan kan ze jullie toch eigenlijk niet tegen elkaar opzetten? Ik zou gewoon zorgen dat je haar niet al te vaak ziet, maar op verplichte familiegelegenheden gewoon normaal tegen elkaar doet. Zij is meer afhankelijk van jullie dan jullie van haar.
pi_161960387
Je familie kies je niet, en net als met vrienden en bekenden moet je zorgen dat een relatie tussen jullie voor beide goed uitpakt. Als je dit blijft 'voeden', en dan bedoel ik niet dat de fout bij jou/jullie ligt, maar dat je contact blijft houden met zulke negatieve invloeden in je leven, word je er niet gelukkiger op. Sterker nog, alleen maar bitterder en bozer.

Ik heb een soortgelijke familiesituatie gehad, en dat was een zéér giftige relatie die >30 jaar heeft geduurd, en al begonnen was voor ik zelfs maar was geboren, maar waar ik tot aan mijn 29e echt alleen maar negatieve ervaringen mee heb gehad. Mijn tip: geen contact meer hebben, laten verwateren, en bij herhaaldelijk contact van hun kant actief/expliciet afkappen. Dit is niet goed voor je. Je moet dingen willen die goed voor je zijn.
Ja doei.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:46:00 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161960442
Gaat er eigenlijk wel eens iemand in tegen je tante, of houdt iedereen zijn/haar mond maar om de vrede te bewaren?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:53:16 #5
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161960592
Een familie die zichzelf niet ondersteunt, is geen familie.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:02:43 #6
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_161960759
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:33 schreef delta-mike-eco het volgende:
een familie moet elkaar ondersteunen !
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:53 schreef Kamina het volgende:
Een familie die zichzelf niet ondersteunt, is geen familie.
Ik ben het daar niet per definitie mee eens. Het klinkt alsof er alleen maar negativiteit van hen af komt. Dan zoeken ze het maar uit toch? Natuurlijk heb je contact als jullie beiden bij je grootouders zijn, maar verder.. Kun je beter goeie vrienden kiezen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:27:44 #7
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161961300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:02 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het daar niet per definitie mee eens. Het klinkt alsof er alleen maar negativiteit van hen af komt. Dan zoeken ze het maar uit toch? Natuurlijk heb je contact als jullie beiden bij je grootouders zijn, maar verder.. Kun je beter goeie vrienden kiezen.
Geen familie te verliezen dus.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:37:11 #8
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_161961449
Lastig dilemma. Van de ene kant wil je ook niet familie zo makkelijk aan de kant zetten, van de andere kant zijn het echte energieslurpers. Het beste wat je kunt doen is je grenzen bewaken. Als ze bijvoorbeeld bij je op visite komen en weer vervelend beginnen te doen, aangeven dat je niet van hun gedrag gediend bent en ze de deur uitsturen. Na een aantal keren zal toch wel het kwartje bij hen vallen. In het geval dat niet zo is, is het misschien het beste om toch het contact te laten verwateren.
pi_161964731
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:46 schreef Lienekien het volgende:
Gaat er eigenlijk wel eens iemand in tegen je tante, of houdt iedereen zijn/haar mond maar om de vrede te bewaren?
Iedereen houdt zijn mond. Behalve ik dan en dat is nu net het probleem.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:22:01 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161966674
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:02 schreef delta-mike-eco het volgende:

[..]

Iedereen houdt zijn mond. Behalve ik dan en dat is nu net het probleem.
Je mag toch je eigen grenzen trekken? Als iemand bij jou op bezoek is en zich onbehoorlijk gedraagt, dan zeg je daar iets van.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:08:49 #11
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_161967559
Ik zie mijn ooms, tantes en neven en nichten nooit, hooguit op een begrafenis of tijdens een verjaardag en dat zijn niet eens vervelende mensen.
Waarom zou je daar nog energie in steken, als er niks leuks uitkomt?
Ik ga alleen met leuke en gezellige mensen om die mij ook graag willen zijn, niemand verplicht mij wat.
pi_161967785
Waarom laat je zo'n vervelend mens een hele week op bezoek komen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_161968306
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:33 schreef delta-mike-eco het volgende:
ik wil dat de familie bij elkaar blijft, een familie moet elkaar ondersteunen
Als je aan dit soort irrationele dingen vast blijft houden, zul je al dat gezeik voor lief moeten nemen.

Ik zou alle contact verbreken met zulke mensen, wat moet je ermee? Omdat het toevallig familie is moet je ze blijven zien, ook al zijn het manipulatieve sekreten die je niets gunnen? Optyfen, gauw! :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')