abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161945289
Goeiendag allemaal. Ik zit al een tijd lang met iets in mijn maag en heb dit topic dus geopend omdat ik graag wil weten hoe mensen hier naar kijken.

Een hele goeie vriend van mij die nu 24 jaar oud is en ik een grote deel van mijn leven ken heeft sinds 3 jaar geleden een "relatie" met een wel heel jong meisje. Ze is namelijk 15. Toen ze voor het eerst een relatie hadden was ze dus 12 en hij 21 jaar oud.. Het rare hiervan is dat de ouders van het meisje dit accepteren sinds dag 1.

Het begon met dat ze dus loog over haar leeftijd in het begin, pas later kwam hij er achter hoe oud ze was. Hijzelf had ook een tijdje vastgezeten toen door een ID controle van de politie bleek dat zij 13 was en hij haar "vriend" is. Dat heeft hem niet gestopt en tot de dag van vandaag hebben deze twee nog steeds een relatie.

Persoonlijk stoor ik mij hier erg aan, af en toen komt hij op bezoek met haar en voel ik mij er erg ongemakelijk bij ondanks dat zij nu 15 jaar oud is. Heb hem zelf meerdere keren gevraagd waarom hij het niet uitmaakt en iemand van zijn leeftijd zoekt maar daar krijg ik nooit echt antwoord op. Ze zijn smoor verlieft op elkaar.

Zelf vindt ik dit erg pedoachtig, maar het het meisje in dit geval wilt hem 100%

Is dit liefde, of gewoon twee mensen die totaal niet weten waar zij mee bezig zijn? Ik sta open voor vragen.
pi_161945307
Lost zich vanzelf op. Over paar jaar is zij te oud voor hem

Maar hij is dus een keer opgepakt vanwege deze relatie? En daarna is er niks meer mee gebeurd?
pi_161945347
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:13 schreef opgebaarde het volgende:
Lost zich vanzelf op. Over paar jaar is zij te oud voor hem

Maar hij is dus een keer opgepakt vanwege deze relatie? En daarna is er niks meer mee gebeurd?
Er is zeker wel wat gebeurd, hij werd een tijd lang opgesloten en ze werden ook allebij ondervraagt. Maar omdat de ouders het goedkeurde en zijn "vriendin" duidelijk aangaf dat ze het ook echt zelf wilt had de zedenpolitie het ook op een gegeven moment losgelaten. Wat ik wel raar vindt, maar aan de andere kant, wat moeten ze daar nou mee?
pi_161945364
op de vraag hebben jullie sex gehad heeft hij vast nee geantwoord.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:18:43 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161945365
Het feit dat ze inmiddels drie jaar samen zijn mag een klein wonder heten maar spreekt daarom ook enorm in hun voordeel.Voorlopig klopt het prima. Wie ben jij uberhaupt om je zo enorm druk te maken terwijl die twee al drie jaar smoorverliefd zijn op elkaar? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161945372
12 en 21, man man man :{
(she/her)
pi_161945377
Wat moet jij daar nou mee? Er zijn al allemaal mensen bij betrokken. Een topic op FOK! geopend door nog weer iemand die er echt niets over te zeggen heeft zet ook niet zoveel zoden aan de dijk...
Ja doei.
pi_161945380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:19 schreef Fylax het volgende:
die man is de reden dat jij niemand vind voor jou leeftijdsgroep.

ga hem aangeven jongen!
pi_161945382
Ze zouden bij mij iig niet over de vloer komen, ik zou er ook echt niet tegen kunnen.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_161945383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:18 schreef Dven het volgende:
Het feit dat ze inmiddels drie jaar samen zijn mag een klein wonder heten maar spreekt daarom ook enorm in hun voordeel.Voorlopig klopt het prima. Wie ben jij uberhaupt om je zo enorm druk te maken terwijl die twee al drie jaar smoorverliefd zijn op elkaar? :')
Is dit al "enorm druk maken"? :')
pi_161945404
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

TS geeft zelf aan er "erg mee in zijn maag te zitten". Dus ja, dat is het best wel.
pi_161945434
Als ze seks hebben gehad is hij wel strafbaar dus op zich heeft TS een punt. Ik vind het eigenlijk ook wel te jong. Maar zolang ze geen seks hebben (kan me niet voorstellen, maar goed) tot zij 16 is mag het gewoon.

Overigens vraag ik me oprecht af of iemand van 13 dit zelf wel of gewoon te naïef en beïnvloedbaar is en dan maar doet alsof.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:30:45 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161945487
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uh, ja. Dit is je enorm druk maken ja.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:11 schreef Evilution het volgende:
Ik zit al een tijd lang met iets in mijn maag

Persoonlijk stoor ik mij hier erg aan en voel ik mij er erg ongemakelijk bij Heb hem zelf meerdere keren gevraagd waarom hij het niet uitmaakt
Zelf vindt ik dit erg pedoachtig
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:37:56 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161945537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:24 schreef DoubleDip het volgende:
Als ze seks hebben gehad is hij wel strafbaar dus op zich heeft TS een punt. Ik vind het eigenlijk ook wel te jong. Maar zolang ze geen seks hebben (kan me niet voorstellen, maar goed) tot zij 16 is mag het gewoon.

Overigens vraag ik me oprecht af of iemand van 13 dit zelf wel of gewoon te naïef en beïnvloedbaar is en dan maar doet alsof.
Zolang de ouders er niets tegen doen is de seks ook niet strafbaar. En zelfs wanneer de ouders er zaak van maken, doet de rechter er normaal gesproken niets mee. Zeker niet wanneer ze al drie jaar samenzijn.
pi_161945543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Wat moet jij daar nou mee? Er zijn al allemaal mensen bij betrokken. Een topic op FOK! geopend door nog weer iemand die er echt niets over te zeggen heeft zet ook niet zoveel zoden aan de dijk...
zou je denken? :')
pi_161945545
Tja, de regels die dit soort dingen verbieden zijn erop gericht misbruik te voorkomen: Het is voor zulke jonge mensen (het overkomt meestal meisjes maar kan net zo goed met jongens gebeuren) allemaal nog erg nieuw en spannend. Daar komt bij dat iemand die zoveel ouder is waarschijnlijk al zelfstandig woont, misschien wel een auto heeft en dat is natuurlijk helemaal cool.

Een ouder persoon kan dus makkelijk misbruik maken van een naïef jong grietje. In dit geval zijn ze al 3 jaar samen dus lijkt me niet dat daar hier sprake van is. Het leeftijdsverschil wordt natuurlijk ook steeds minder belangrijk. Als zij zich er allebei goed bij voelen, de ouders geen problemen hebben dan zou ik me er niet druk over maken.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_161945583
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:20 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Ze zouden bij mij iig niet over de vloer komen, ik zou er ook echt niet tegen kunnen.
Liefde kent geen leeftijd en er zijn ook mensen van 40 en 50 die een relatie hebben.
5 Ferrari's op videoband!
pi_161945590
quote:
3s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:38 schreef nightsleeper het volgende:
Tja, de regels die dit soort dingen verbieden zijn erop gericht misbruik te voorkomen: Het is voor zulke jonge mensen (het overkomt meestal meisjes maar kan net zo goed met jongens gebeuren) allemaal nog erg nieuw en spannend. Daar komt bij dat iemand die zoveel ouder is waarschijnlijk al zelfstandig woont, misschien wel een auto heeft en dat is natuurlijk helemaal cool.

Een ouder persoon kan dus makkelijk misbruik maken van een naïef jong grietje. In dit geval zijn ze al 3 jaar samen dus lijkt me niet dat daar hier sprake van is. Het leeftijdsverschil wordt natuurlijk ook steeds minder belangrijk. Als zij zich er allebei goed bij voelen, de ouders geen problemen hebben dan zou ik me er niet druk over maken.
toch vind ik 12 en 21 een erg groot leeftijdsverschil hoor. eigenlijk is het gewoon verboden.
pi_161945599
quote:
4s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:43 schreef matthias24 het volgende:

[..]

toch vind ik 12 en 21 een erg groot leeftijdsverschil hoor. eigenlijk is het gewoon verboden.
Zou mijn dochter ook niet zomaar met iemand van 21 laten gaan.
Maar als ze beide van elkaar houden kan je ze toch niet opsluiten.
pi_161945622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:43 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Zou mijn dochter ook niet zomaar met iemand van 21 laten gaan.
Maar als ze beide van elkaar houden kan je ze toch niet opsluiten.
tja.... ik weet het eigenlijk niet. er zijn niet voor niks leeftijdsgrenzen toch?
pi_161945626
Waarom niet, wie was dat laatst hij was 16 en zij 24. Als hun er zich fijn bij voelen wie zijn wij om dat te veroordelen. Heb ooit een collega gehad van 19 liep met een man van 47, moeten ze allemaal zelf weten.

Ik zal niet veroordelen, ik zeg alleen denk er goed over na, ik en mijn vriend verschillen 18 jaar en tuurlijk denk ik wel eens aan, wat over 10 jaar? Maar we leven nu en nu is het leuk en gezellig.
pi_161945634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:46 schreef matthias24 het volgende:

[..]

tja.... ik weet het eigenlijk niet. er zijn niet voor niks leeftijdsgrenzen toch?
Voor geslachtsgemeenschap toch?
Voor een relatie zonder gemeenschap kan toch.
pi_161945658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:46 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Heb ooit een collega gehad van 19 liep met een man van 47, moeten ze allemaal zelf weten.
ja maar dat is dus wel toegestaan. want ze zijn allebij meerderjarig. maar 12 en 21 is eigenlijk gewoon hastike verboden.
pi_161945685
quote:
4s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar at is dus wel toegestaan. want ze zijn allebij meerderjarig. maar 12 en 21 is eigenlijk gewoon hastike verboden.
Tja wat willen ze dan doen, zeggen dat mag niet? Zoeken ze elkaar gewoon weer op, de ouders vinden het best, dan zullen ze het wel serieus nemen en niet als een fase zien.
pi_161945722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Tja wat willen ze dan doen, zeggen dat mag niet? Zoeken ze elkaar gewoon weer op, de ouders vinden het best, dan zullen ze het wel serieus nemen en niet als een fase zien.
klopt maar die jongen van 21 kan veroordeeld worden als pedofiel.

ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet vinden.
  Moderator donderdag 5 mei 2016 @ 15:58:19 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_161945755
Als je als 21 jarige op een 12 jarige valt dan is er toch echt iets mis in je bovenkamer. Dat gezegd hebbende zijn ze er beiden akkoord mee, de zedenpolitie kan er niks mos, haar ouders zijn er akkoord mee, dus wat wil TS dan bereiken met dit topic?

Ts vindt het niet kunnen. Ik ook niet. Waarschijnlijk nog een hoop mensen niet maar de wereld draait niet om ons, dus onze mening doet er totaal niet toe.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_161945767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Ik ken het stel verder niet, wie weet is die meid wel heel volwassen voor haar leeftijd, misschien is hij qua gedrag nog net een pubertje, je weet het niet.

Als mijn dochter straks met 12 thuiskomt met 21 zal ik ook wel even vragen wat hiervan de bedoeling is, gezien het gewoon raar is, dat geef ik ook toe en zal er persoonlijk niet om staan juichen, maar proberen tegen te houden jaag je ze alleen maar weg.
pi_161945809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:59 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ik ken het stel verder niet, wie weet is die meid wel heel volwassen voor haar leeftijd, misschien is hij qua gedrag nog net een pubertje, je weet het niet.

Als mijn dochter straks met 12 thuiskomt met 21 zal ik ook wel even vragen wat hiervan de bedoeling is, gezien het gewoon raar is, dat geef ik ook toe en zal er persoonlijk niet om staan juichen, maar proberen tegen te houden jaag je ze alleen maar weg.
tja het hangt er ook vanaf wat voor soort type jongen het is. maar stel dat ik een dochter van 12 had en op een dag zou ze thuis komen samen met een jongen van 21 dan zou ik zeker niet blij zijn.
pi_161945833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

tja het hangt er ook vanaf wat voor soort type jongen het is. maar stel dat ik een dochter van 12 had en op een dag zou ze thuis komen samen met een jongen van 21 dan zou ik zeker niet blij zijn.
Nee ik ook niet, heb zoiets, leef eerst je jeugd en dan kijken we wel verder, maar goed tegenhouden is heel moeilijk en je jaagt ze alleen maar weg.
pi_161945890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nee ik ook niet, heb zoiets, leef eerst je jeugd en dan kijken we wel verder, maar goed tegenhouden is heel moeilijk en je jaagt ze alleen maar weg.
ja dat klopt. aan de andere kant zou je dan wel meteen de politie kunnen bellen.
pi_161945923
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:07 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja dat klopt. aan de andere kant zou je dan wel meteen de politie kunnen bellen.
Ja en dan krijg je verhoor en dergelijke, maar hoe gaat dan de band worden met je dochter?
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:11:27 #32
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161945942
quote:
Hijzelf had ook een tijdje vastgezeten toen door een ID controle van de politie
wat? :')
pi_161945990
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:10 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je verhoor en dergelijke, maar hoe gaat dan de band worden met je dochter?
die verslechterd waarschijnlijk. en omdat ze ook nog in de pubertijd zit zal ze zich nog meer gaan verzetten. maar ja... aan de andere kant ben je als ouder wel de baas....toch?
pi_161946036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:14 schreef matthias24 het volgende:

[..]

die verslechterd waarschijnlijk. en omdat ze ook nog in de pubertijd zit zal ze zich nog meer gaan verzetten. maar ja... aan de andere kant ben je als ouder wel de baas....toch?
Zeker absoluut, elke puber is van mening dat zijn/haar ouders hun leven verpesten.
Maar goed ze wonen wel in je huis en hebben ook regels nodig, maar bij sommige dingen is het heel moeilijk, ik denk dat ik een heel goed gesprek zou hebben met mijn dochter en haar op een vriendelijk manier zou proberen te overtuigen om eerst lekker puber te zijn dan een schatje van een volwassen vent.
pi_161946068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:18 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Zeker absoluut, elke puber is van mening dat zijn/haar ouders hun leven verpesten.
Maar goed ze wonen wel in je huis en hebben ook regels nodig, maar bij sommige dingen is het heel moeilijk, ik denk dat ik een heel goed gesprek zou hebben met mijn dochter en haar op een vriendelijk manier zou proberen te overtuigen om eerst lekker puber te zijn dan een schatje van een volwassen vent.
ja klopt, maar vergeet 1 ding niet. 12 jaarige zijn eigenlijk gewoon nog kinderen en die weten niet altijd wat goed is voor hun zelf.
pi_161946109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:20 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja klopt, maar vergeet 1 ding niet. 12 jaarige zijn eigenlijk gewoon nog kinderen en die weten niet altijd wat goed is voor hun zelf.
Zeker, zeg ook eerlijk ik mag hopen dat mijn dochter op mij lijkt en pas met een leeftijd van 17 a 18 interesse voor jongens gaat krijgen, want begrijp best dat de omgeving soms rare gezichten zet wanneer je dochter loopt met een van 21 maar ook dat mensen om die jongen heen raar gaan kijken van wat moet je met een meid van 12?

Maar het is en blijft heel moeilijk, want een van 12 is al aardig zelfstandig, ze kunnen je het enorm moeilijk maken.
pi_161946147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Omdat hij een vriendinnetje heeft dat 12 is? Vriendje en vriendinnetje zijn is niet strafbaar hè.
pi_161946224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:24 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Zeker, zeg ook eerlijk ik mag hopen dat mijn dochter op mij lijkt en pas met een leeftijd van 17 a 18 interesse voor jongens gaat krijgen, want begrijp best dat de omgeving soms rare gezichten zet wanneer je dochter loopt met een van 21 maar ook dat mensen om die jongen heen raar gaan kijken van wat moet je met een meid van 12?

Maar het is en blijft heel moeilijk, want een van 12 is al aardig zelfstandig, ze kunnen je het enorm moeilijk maken.
ja tuurlijk. pubers zijn hastike lastig. dat was ik ook toen ik twaalf was. maar het zijn en blijven kinderen.
pi_161946244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:27 schreef Drug het volgende:

[..]

Omdat hij een vriendinnetje heeft dat 12 is? Vriendje en vriendinnetje zijn is niet strafbaar hè.
nou ik weet niet hoor maar ik vind dit niet juist. met twaalf jaar ben je gewoon nog minderjaarig.
pi_161946474
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:27 schreef Drug het volgende:

[..]

Misschien is TS jaloers dat zijn vriend een vriendinnetje heeft.
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:53:47 #41
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161946492
quote:

[..]

Zeker, zeg ook eerlijk ik mag hopen dat mijn dochter op mij lijkt en pas met een leeftijd van 17 a 18 interesse voor jongens gaat krijgen,
as if
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:59:49 #42
453178 Nachtwens
Viezûh kottik
pi_161946572
12 is wel errûg jong, maar 15 en 24? Niet zo'n probleem mee, in de puberteit begint dat nou eenmaal. En omdat jongens van haar leeftijd vaak nogal kinderachtig zijn gaat ze voor oudere jongens.

Ik zeg; lekker laten gaan. Als hun liefde het leeftijdsverschil kan overbruggen dan kun je dat toch niet stoppen. Bovendien is er grote kans dat het tijdelijk is, gezien de jonge leeftijd van het meisje.
"Never forget what you are.
The rest of the world will not.
Wear it like armor, and it can never be used to hurt you."
-- Tyrion Lannister
  donderdag 5 mei 2016 @ 17:01:02 #43
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161946589
En toch denk ik dat je als ouders weinig anders kan dan accepteren en waar nodig nog enige invloed kan hebben. Je negatief uitlaten en verbieden werkt gewoon allemaal heel erg averechts.

Als ze over 5 jaar nog samen zijn boeit het niemand meer.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 5 mei 2016 @ 17:03:44 #44
33189 RM-rf
1/998001
pi_161946612
quote:
Is dit liefde
waarom niet?

van wat je beschrijft lijkt het juist heel duidelijk wel liefde en valt die vriend voor het meisje zelf en niet zozeer voor bepaalde pre-puberale kenmerken en is er ook geen enkele sprake van 'misbruik'...

wat is er dan verder op tegen?
enkel het 'getalletje' van de leeftijd?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_161946658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Liefde kent geen leeftijd en er zijn ook mensen van 40 en 50 die een relatie hebben.
Dat kan, maar ik zou er net als in deze situatie van de OP echt niet achter kunnen staan/mezelf mee bezig kunnen houden.

We hebben het hier niet over situaties waarbij de beide partners oud en wijs (volwassen) genoeg zijn voor zo'n keuze! :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Galaxy. op 05-05-2016 19:36:13 ]
pi_161946689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:35 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nou ik weet niet hoor maar ik vind dit niet juist. met twaalf jaar ben je gewoon nog minderjaarig.
Verliefdheid en houden van zijn mentale verschijnselen en die zijn nooit strafbaar. Als zij verliefd worden op elkaar maar in hun gedragingen rekening houden met de wet, dan kunnen ze niet vervolgd worden.
pi_161946719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:10 schreef Drug het volgende:

[..]

Verliefdheid en houden van zijn mentale verschijnselen en die zijn nooit strafbaar. Als zij verliefd worden op elkaar maar in hun gedragingen rekening houden met de wet, dan kunnen ze niet vervolgd worden.
als ze seks hebben gehad kan die jongen gewoon vervolgd worden hoor.
pi_161946728
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:12 schreef matthias24 het volgende:

[..]

als ze seks hebben gehad kan die jongen gewoon vervolgd worden hoor.
Dat is nergens genoemd, en in mijn post geef ik nog expliciet aan dat hun gedragingen conform wet zijn :)
pi_161946760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:13 schreef Drug het volgende:

[..]

Dat is nergens genoemd, en in mijn post geef ik nog expliciet aan dat hun gedragingen conform wet zijn :)
meschien hebben ze al seks gehad. sterker nog ik weet het bijna wel zeker. na 3 jaar moet dat haast wel namelijk.
pi_161946776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:46 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Waarom niet, wie was dat laatst hij was 16 en zij 24. Als hun er zich fijn bij voelen wie zijn wij om dat te veroordelen. Heb ooit een collega gehad van 19 liep met een man van 47, moeten ze allemaal zelf weten.

Ik zal niet veroordelen, ik zeg alleen denk er goed over na, ik en mijn vriend verschillen 18 jaar en tuurlijk denk ik wel eens aan, wat over 10 jaar? Maar we leven nu en nu is het leuk en gezellig.
Een kind van 12 is toch wel een ander verhaal.

En als ze alleen met hem liep, maar ik vermoed wel dat er meer gebeurt.
pi_161946782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:15 schreef matthias24 het volgende:

[..]

meschien hebben ze al seks gehad. sterker nog ik weet het bijna wel zeker. na 3 jaar moet dat haast wel namelijk.
15 en 24? Care, als ze beide die beslissing hebben genomen is het prima.
pi_161946825
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:17 schreef Drug het volgende:

[..]

15 en 24? Care, als ze beide die beslissing hebben genomen is het prima.
ja maar 12 en 21! ik bedoel...hallo! dat is toch niet juist?
pi_161946840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
enkel het 'getalletje' van de leeftijd?
jaaa!!
pi_161946857
quote:
Toen ze voor het eerst een relatie hadden was ze dus 12 en hij 21 jaar oud
Wut?
quote:
Heb hem zelf meerdere keren gevraagd waarom hij het niet uitmaakt en iemand van zijn leeftijd zoekt maar daar krijg ik nooit echt antwoord op.
Dat antwoord geef je zelf al:
quote:
Ze zijn smoor verlieft op elkaar.
quote:
Is dit liefde, of gewoon twee mensen die totaal niet weten waar zij mee bezig zijn?
Het een sluit het ander niet uit.
pi_161946913
Dankjewel voor jullie kijk hier op! Zoals ik al lees zijn er mensen die het wel accepteren en mensen die het niet accepteren.

Wel wil ik er boven op gooien dat ze dus ook vanaf het begin "seksueel actief" waren. Het is dus niet zo dat er mee gewacht werd tot dat zij "ouder" is geworden.
Hij had hier altijd openlijk over gepraat.

Nou is het wel zo dat dit meisje dit allemaal oke vindt. Maar ik vraag mij toch af of je op zo een leeftijd dusdanig gemanipuleert kan worden dat je het ook normaal vindt om met zo een oude vent een relatie te beginnen. Deze vriend in kwestie heeft altijd vriendinnen gehad boven de 18, dus het is niet zo dat hij altijd al gevoelens voor "kinderen" had. Het lijkt er wel op dat hij zo verlieft is dat hij alle risico's die je kan krijgen door een relatie te nemen met een minderjarig meisje maar gewoon met zich meeneemt.

Ik wil me er niet al te druk om maken, maar heb wel veel vragen en vindt dit zelf best een interessant geval.
pi_161946984
Walgelijke shit, 12 en 21.
pi_161947023
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:22 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Om een oordeel over de juistheid te vellen heb ik meer context nodig. Het lijkt me in elk geval een extreem verschil in ontwikkeling om een relatie aan te gaan.

Als dan op die leeftijd seks een rol gaat spelen vind ik NL wetgeving wel prima: wanneer zij als 12 en 21-jarige seks hebben, is hij inderdaad strafbaar. Ik ben voor de bescherming van kinderen tegen seksueel misbruik, zij zijn per definitie een zwakke partij, hun instemming is een gevoelige kwestie.

Maar als deze romance op 15 en 24-jarige leeftijd wordt geconsumeerd en over 10 jaar zijn de twee nog steeds gelukkig samen, wat is dan het probleem geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 17:42:47 ]
pi_161947061
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:41 schreef Drug het volgende:

[..]

Om een oordeel over de juistheid te vellen heb ik meer context nodig. Het lijkt me in elk geval een extreem verschil in ontwikkeling om een relatie aan te gaan.

Als dan op die leeftijd seks een rol gaat spelen vind ik NL wetgeving wel prima: wanneer zij als 12 en 21-jarige seks hebben, is hij inderdaad strafbaar. Ik ben voor de bescherming van kinderen tegen seksueel misbruik, zij zijn per definitie een zwakke partij, hun instemming is een gevoelige kwestie.

Maar als deze romance op 15 en 24-jarige leeftijd wordt geconsumeerd en over 10 jaar zijn de twee nog steeds gelukkig samen, wat is dan het probleem geweest?
okee. dan is dit gevaarlijke spelletje idd goed afgelopen. maar verstandig was het in ieder geval niet van die 21 jarige jongen.
pi_161947073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:45 schreef matthias24 het volgende:

[..]

okee. dan is dit gevaarlijke spelletje idd goed afgelopen. maar verstandig was het in ieder geval niet van die 21 jarige jongen.
Maar van een 21-jarige jongen die verliefd wordt op een 12-jarig kindje verwacht ik verstandelijk sowieso wel een paar uitdagingen tbh.
pi_161947270
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:47 schreef Drug het volgende:

[..]

Maar van een 21-jarige jongen die verliefd wordt op een 12-jarig kindje verwacht ik verstandelijk sowieso wel een paar uitdagingen tbh.
ja toch...meschien is het meisje verstandelijk ouder en die jongen verstandelijk wat jonger. het zou allemaal kunnen.
pi_161947305
Tja vraag mij wel eens af wat de ouders echt vinden.
pi_161947346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:
ziewiezo niet leuk denk ik.
pi_161947965
Maar die vriend van je is verder wel gewoon emotioneel/geestelijk volwassen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_161948657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:04 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Misschien zijn de ouders ook wel een beetje apart.
pi_161948682
De grootste klacht is dat de ouders dat meisje zomaar laten uitwonen door die 21 jarige pedo.

Ouders hebben de taak om hun kind te beschermen, in ieder geval tot ze zestien is, niet om het actief te bemoedigen.

Ik vermoed dus dat het hier gaat om een tokkie gezin waarbij de vraag 'hebben we nog genoeg uitkering over voor de voorraad aldi-sjek deze week?' belangrijker is dan 'wordt mijn dochter misbruikt door die oude vriend?'
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161948706
Stel je voor ze vergeten het condoom, meisje slikt net even geen pil. Is ze zwanger met 13 :') Tokkieder kan niet eigenlijk. Echt intens triest .
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161949567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:35 schreef sirdanilot het volgende:
De grootste klacht is dat de ouders dat meisje zomaar laten uitwonen door die 21 jarige pedo.

Ouders hebben de taak om hun kind te beschermen, in ieder geval tot ze zestien is, niet om het actief te bemoedigen.

Ik vermoed dus dat het hier gaat om een tokkie gezin waarbij de vraag 'hebben we nog genoeg uitkering over voor de voorraad aldi-sjek deze week?' belangrijker is dan 'wordt mijn dochter misbruikt door die oude vriend?'
Dit.
Het is de taak van de ouders om hun kind normaal en evenwichtig op te voeden tot volwassenheid.
Een vaste sexuele relatie vanaf je 12e hoort daar niet bij.
Kom op, 12 en 21. Dat is gewoon misbruik.
Make my day!
pi_161950439
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:34 schreef Chai het volgende:

[..]

Misschien zijn de ouders ook wel een beetje apart.
Daar hoef je niet apart voor te zijn, het komt overal wel voor, het is alleen aan de ouder om je dochter tot inzicht te brengen en dat krijg je alleen door rustig met haar te praten. Als je bij voorbaat alles al af gaat keuren strijk je ze alleen maar tegen de haren in en gaat ze alleen maar vervelender doen.

Het is alleen dat ik denk dat die ouders dat niet hebben gedaan of niet echt wisten wat ze hiermee aanmoesten of moesten handelen of het gewoon makkelijk vinden. Hoeven we er niet op te letten, geloof mij die ouders zijn er echt. ( net stond hier nog een jongetje van 10 aan de deur die gewoon tot 23 uur buiten mag spelen, hebben de ouders er geen last van)

Als mijn dochter 12 zou zijn en ze komt binnen met een jongen van 21 dan zou ik toch even met haar om de tafel gaan zitten en rustig uitleggen waarom het misschien niet zo'n goed idee is en dat er tijd zat is om de liefde van je leven tegen te komen, iets gaan verbieden zal moeilijk worden je kan moeilijk je kind van 12 tot haar 18e huisarrest geven. Verder zou ik ook met de jongen en zijn ouders willen praten dat dit niet kan, zijn ze niet voor rede vatbaar zijn er altijd nog andere wegen te bewandelen.

Maar goed ik ken het stel verder niet, misschien was dat meisje van 12 enorm wijs voor haar leeftijd en hij op 21 nog net een puber van 16.
pi_161950884
quote:
Een hele goeie vriend van mij die nu 24 jaar oud is en ik een grote deel van mijn leven ken heeft sinds 3 jaar geleden een "relatie" met een wel heel jong meisje. Ze is namelijk 15. Toen ze voor het eerst een relatie hadden was ze dus 12 en hij 21 jaar oud.. Het rare hiervan is dat de ouders van het meisje dit accepteren sinds dag 1.
Jij ook, want je noemt hem nog steeds een heel goede vriend, ondanks dat hij al drie jaar dat meisje doet.

quote:
Het begon met dat ze dus loog over haar leeftijd in het begin, pas later kwam hij er achter hoe oud ze was. Hijzelf had ook een tijdje vastgezeten toen door een ID controle van de politie bleek dat zij 13 was en hij haar "vriend" is. Dat heeft hem niet gestopt en tot de dag van vandaag hebben deze twee nog steeds een relatie.
Het is niet ongewoon dat er gelogen wordt over de leeftijd en kennelijk heeft het voor hem niet zoveel veranderd aan wie/hoe ze is..

quote:
Persoonlijk stoor ik mij hier erg aan, af en toen komt hij op bezoek met haar en voel ik mij er erg ongemakelijk bij ondanks dat zij nu 15 jaar oud is. Heb hem zelf meerdere keren gevraagd waarom hij het niet uitmaakt en iemand van zijn leeftijd zoekt maar daar krijg ik nooit echt antwoord op. Ze zijn smoor verlieft op elkaar.
Omdat het ook een vrij stupide vraag is als je ziet dat ze smoorverliefd zijn en jij meent dat dit een goede vriend van je is. Vraag hem liever waarom dit ondanks de leeftijd wel goed werkt om meer inzicht te krijgen in wat hen bind.

quote:
Zelf vindt ik dit erg pedoachtig, maar het het meisje in dit geval wilt hem 100%

Is dit liefde, of gewoon twee mensen die totaal niet weten waar zij mee bezig zijn? Ik sta open voor vragen.
Ik vind het best bijzonder dat een zogenaamd goede maat van je voor pedo uitgemaakt wordt door je, terwijl ze al drie jaar met goedkeuring van de ouders een relatie hebben. Je krijgt ze over de vloer, dus je zou gezien kunnen hebben hoe (goed) ze met elkaar omgaan. Ik mag toch hopen dat wanneer dit een vieze daddy-achtige toestand zou lijken, jij niet drie jaar je zogenaamd toffe mattie aan hebt gehouden en na al die tijd nu pas gaat nadenken dat het misschien wel echt niet ok zou (moeten) zijn. Zij zijn na drie jaar kennelijk nog steeds smoorverliefd, what's your excuse?
pi_161952201
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:09 schreef Scary_Mary het volgende: [..] Jij ook, want je noemt hem nog steeds een heel goede vriend, ondanks dat hij al drie jaar dat meisje doet. [..] Het is niet ongewoon dat er gelogen wordt over de leeftijd en kennelijk heeft het voor hem niet zoveel veranderd aan wie/hoe ze is.. [..] Omdat het ook een vrij stupide vraag is als je ziet dat ze smoorverliefd zijn en jij meent dat dit een goede vriend van je is. Vraag hem liever waarom dit ondanks de leeftijd wel goed werkt om meer inzicht te krijgen in wat hen bind. [..] Ik vind het best bijzonder dat een zogenaamd goede maat van je voor pedo uitgemaakt wordt door je, terwijl ze al drie jaar met goedkeuring van de ouders een relatie hebben. Je krijgt ze over de vloer, dus je zou gezien kunnen hebben hoe (goed) ze met elkaar omgaan. Ik mag toch hopen dat wanneer dit een vieze daddy-achtige toestand zou lijken, jij niet drie jaar je zogenaamd toffe mattie aan hebt gehouden en na al die tijd nu pas gaat nadenken dat het misschien wel echt niet ok zou (moeten) zijn. Zij zijn na drie jaar kennelijk nog steeds smoorverliefd, what's your excuse? [/quote]

Moeilijk voor mij om een vriendschap van 12 jaar lang te beindigen. In mijn ogen is hij nog steeds mijn beste vriend. Neemt niet weg dat ik deze relatie van hem als normaal zie. Mijn vraag is meer, wat zou jij in zo een situatie doen? Natuurlijk ben ik ook boos op hem geweest dat meisje was toen 12. Maar het lijkt wel alsof het gewoon normaal is dat je zo een jong meisje je vriendin maakt aangezien mensen om hem heen dat ook gewoon accepteren. Ik zelf heb een relatie met een vrouw van 20 en ik verwacht mijn eerste kind. Kan zelf niet voorstellen dat als het een dochtertje is en ze is later 12 dat als ze met een vent van 21 thuiskomt dat ik zeg van, nou hey ben blij voor jullie veel succes samen! Dat is toch bizar?

[ Bericht 23% gewijzigd door Evilution op 05-05-2016 22:04:40 ]
pi_161952674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:19 schreef Fylax het volgende:
Vrij groot verschil ja. Maar als ze er beiden mee instemmen zie ik het probleem niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copa op 05-05-2016 22:24:11 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:33:21 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161953197
Opgeruimd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161956723
De ouders van dit meisje accepteren dit al vanaf haar 12e?
WTF zeg wat zijn dat voor mensen? :N
pi_161956727
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:15 schreef Copa het volgende:

[..]

Vrij groot verschil ja. Maar als ze er beiden mee instemmen zie ik het probleem niet zo.
Nou ik zou daar als moeder echt wel een probleem in zien hoor.
pi_161956772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 06:46 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Nou ik zou daar als moeder echt wel een probleem in zien hoor.
Uiteraard, en het is bij wet ook verboden om seks te hebben onder de 16, dacht ik. Maar als de moeder zo gek is om er mee in te stemmen en het meisje wil het zelf ook graag, moet het kunnen vind ik.
pi_161956788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:22 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Tsja, als de omgeving het accepteert mag het... welkom in de wondere wereld van het woord "tuchtig"...

quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:02 schreef Copa het volgende:

[..]

Uiteraard, en het is bij wet ook verboden om seks te hebben onder de 16, dacht ik. Maar als de moeder zo gek is om er mee in te stemmen en het meisje wil het zelf ook graag, moet het kunnen vind ik.
Tussen 12 en 16 mag indien "binnen echt" (lees:een moslim met een kindbruid) of indien "niet ontuchtig"- ofwel maatschappelijk geaccepteerd. Die laatste regel is eigenlijk bedoeld om 2 14jarigen die met elkaar vozen niet in de cel te hoeven gooien maar wordt hier blijkbaar ook geaccepteerd.
pi_161956793
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 07:02 schreef Copa het volgende:

[..]

Ach genoeg jongens en meisjes die seks onder de 16 hebben,ik zou vooral een probleem hebben met dat leeftijdverschil want dat is voor een 12 jarige natuurlijk veel teveel was het meisje 22 en hij 31 dan ligt het toch iets anders.
Mijn 12 jarige dochter zou ik trouwens naar haar kamer sturen zodat ze leuk nog een paar jaartjes met Barbie en Ken kon spelen en als ze een jaar of 16 is mocht ze grote mensen dingen doen.. ;) :D
pi_161956902
Haar ouders vinden het prima, het meisje vindt het prima, de jongen vindt het prima en ze zijn 3 jaar bij elkaar.

Voor jou valt er niets te vinden, behalve dat je blij mag zijn voor je goede vriend omdat hij iemand heeft gevonden waar hij gelukkig mee is.
pi_161958855
Wat is nou het probleem, behalve dan dat jij er een probleem van maakt?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:28:07 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161960183
ik snap ook nog niet echt het doel van dit topic, is het je ongenoegen uiten en zoek je medestanders die dit ook afkeuren, en dan? Zoek je na 3 jaar argumenten om de vriendschap te verbreken? Of wil je hem anoniem even door het slijk halen?

en zoek de definitie van pedofilie nog even op zou ik zeggen.

Het is volgens de wet verboden, hij heeft contact gehad met het gerechtelijk systeem en daar is het verder bij gebleven als ik het verder goed lees.

Oh en voor de tokkie roepers, nee niet alleen tokkies hebben seks voordat ze volwassen zijn, men denkt het graag morel erboven te staan maar ondertussen neukt heel wat minderjarig Nederland zich suf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:46:33 #81
97685 YoWilly
No shit....sherlock
pi_161961587
Toen ze 12 was loog ze over haar leeftijd.
Hij trapte daar in omdat ze eruit zag als een 18 jarige? :z
Don't get shot....It hurts!!
pi_161961660
Al die mensen die zeggen 'je kunt er niet over oordelen'.

Het gaat om een kind van 12. :')
pi_162000908
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:57 schreef Evilution het volgende:
Ik zelf heb een relatie met een vrouw van 20 en ik verwacht mijn eerste kind.
Dude....
  zondag 8 mei 2016 @ 07:17:37 #84
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_162002222
Als ze het allebei prima vinden wie ben jij dan om daarover te oordelen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_162030759
quote:

[..]

Ja, dat is voor elke tiener anders. Ik ken ook meisjes van 10 die zich al met jongens en mannen bezig houden. Zelf was ik ook 12 toen ik voor het eerst verliefd werd.

Ik vind seks uit liefde veel belangrijker dan de leeftijd of het leeftijdsverschil. Natuurlijk zijn tieners van 12 nog niet mentaal volwassen genoeg om te ontdekken of ze uitgebuit worden, maar daar hebben we dus ouders en de politie en het recht voor uitgevonden.

Seks met iemand tot 16 is in principe strafbaar. Maar dit is een mooi voorbeeld dat er ook geen straf hoeft opgelegd te worden. Ze houden van elkaar en dus is er geen sprake van misbruik. Nou, prima: veel plezier samen zou ik zeggen.
  maandag 9 mei 2016 @ 07:55:08 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162030808
Je kan hier wel gaan ouwehoeren over dat elk meisje weer anders is, maar wanneer je als 21-jarige vent willens en wetens een 12-jarig meisje aanduwt dan ben je gewoon niet helemaal goed bij je hoofd. Verliefd of niet.
pi_162031340
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Tien jaar is geen uitzondering nee. Mijn ouders schelen 7 maar die kregen pas wat toen zij in de 20 was. Kende elkaar al wel van jongs af aan.
  maandag 9 mei 2016 @ 09:11:53 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162031408
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 07:55 schreef Twiitch het volgende:
Je kan hier wel gaan ouwehoeren over dat elk meisje weer anders is, maar wanneer je als 21-jarige vent willens en wetens een 12-jarig meisje aanduwt dan ben je gewoon niet helemaal goed bij je hoofd. Verliefd of niet.
Nou, dat dus.
Twaalf is gewoon een kind. Geen enkele verzachtende 'oh liefde, oh, ze is zo wijs voor haar leeftijd' smoes. En die ouders sporen net zo min om haar op haar twaalfde met een eenentwintigjarige vent te laten aanpappen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162031596
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 07:55 schreef Twiitch het volgende:
quote:
15s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou, dat dus.
Twaalf is gewoon een kind. Geen enkele verzachtende 'oh liefde, oh, ze is zo wijs voor haar leeftijd' smoes. En die ouders sporen net zo min om haar op haar twaalfde met een eenentwintigjarige vent te laten aanpappen.
Wat zij zeggen. Als 13 jarige vond ik het al heftig toen iemand van 18 me probeerde te versieren. Spannend, maar ook enorm intimiderend. Laat staan iemand van 21 met iemand van 12. Dat ze nu al drie jaar een relatie hebben doet niets af aan het feit dat het nooit had moeten beginnen.

Op die leeftijd is leeftijd niet 'maar een getal'.
  maandag 9 mei 2016 @ 09:29:47 #90
456321 Mr.Galaxy.
mr.Galaxy.
pi_162031600
quote:

[..]

Nou, dat dus.
Volledig eensch... ^O^

En dat ik dat van sommigen hier nou wel mag vinden of niet kan me geen reet interesseren.
pi_162031625
Zij hoeft er natuurlijk geen last van te ondervinden verder, helemaal nu ze drie jaar samen zijn. Maar het is wel duidelijk dat hij niet helemaal spoort. Daar zou ik als ik TS dan ook moeite mee hebben.
pi_162031642
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Zij hoeft er natuurlijk geen last van te ondervinden verder, helemaal nu ze drie jaar samen zijn. Maar het is wel duidelijk dat hij niet helemaal spoort. Daar zou ik als ik TS dan ook moeite mee hebben.
dit
pi_162031735
quote:

[..]

Nou, dat dus.
Helemaal mee eens.
Iemand hier haalde aan dat er ook mensen van 40 en 50 een relatie hebben, maar dat is toch echt iets heel anders. Dat gaat over twee volwassenen mensen.
Een meisje van 12 is een kind en een 21-jarige die daar iets mee begint spoort niet en is een viezerik.
  maandag 9 mei 2016 @ 09:52:20 #94
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_162031844
quote:

[..]

Nou, dat dus.
Klopt. En op 18 en 27 is het verschil het zelfde maar een wereld van verschil qua persoon en dan zou ik het al een flink verschil vinden, dit is gewoon vreselijk.

Sowieso 12, dan ga je als student met iemand van de basisschool / brugklas, dat wil je toch ook gewoon niet? :?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_162031879
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:28 schreef Re het volgende:
ik snap ook nog niet echt het doel van dit topic, is het je ongenoegen uiten en zoek je medestanders die dit ook afkeuren, en dan? Zoek je na 3 jaar argumenten om de vriendschap te verbreken? Of wil je hem anoniem even door het slijk halen?

en zoek de definitie van pedofilie nog even op zou ik zeggen.

Het is volgens de wet verboden, hij heeft contact gehad met het gerechtelijk systeem en daar is het verder bij gebleven als ik het verder goed lees.

Oh en voor de tokkie roepers, nee niet alleen tokkies hebben seks voordat ze volwassen zijn, men denkt het graag morel erboven te staan maar ondertussen neukt heel wat minderjarig Nederland zich suf
Ik lees dat TS de vriendschap niet zomaar op wil geven, maar dat hij worstelt met het feit dat die vriend er zo'n relatie op na houdt.

In de OP zegt hij het al weleens aangekaart te hebben, maar dat er niet echt een gesprek op gang kwam. Nu zit hij met deze vriendschap in zijn maag.

Zelf zou ik de vriendschap beëindigen, want naast het principiële gedeelte is het blijkbaar ook niet meer mogelijk om met deze vriend thema's als liefde te bespreken.
pi_162031949
Volgens de westerse normen (of wet) zou die man niet sporen. Maar 2000 onenightstands hebben is dan weer normaal. Volgens genoeg landen is een relatie met een 12 jarige normaal, maar 2000 onenightstands hebben? Dan spoor je volgens hen ook niet...
Ik wil maar zeggen: grenzen (en normen en waarden en moraal) liggen bij een ieder weer anders. Wie zijn wij dan om voor een ander iets te vinden?

Bemoei gewoon met je eigen zaken.
pi_162032083
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:59 schreef IceMaiden het volgende:
Volgens de westerse normen (of wet) zou die man niet sporen. Maar 2000 onenightstands hebben is dan weer normaal. Volgens genoeg landen is een relatie met een 12 jarige normaal, maar 2000 onenightstands hebben? Dan spoor je volgens hen ook niet...
Ik wil maar zeggen: grenzen (en normen en waarden en moraal) liggen bij een ieder weer anders. Wie zijn wij dan om voor een ander iets te vinden?

Een vriendschap is een eigen zaak en TS mag vinden dat de normen en waarden tussen hem in die vriend inmiddels te ver uit elkaar liggen om nog overbrugd te kunnen worden.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:11:14 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162032096
quote:

Sry, volgens de Nederlandse wet is een 21-jarige met een 12-jarige dus gewoon strafbaar. Dan kun je wel gaan neuzelen over normen en waarden in andere werelddelen maar dat is niet relevant in deze.
pi_162032227
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Een vriendschap is een eigen zaak en TS mag vinden dat de normen en waarden tussen hem in die vriend inmiddels te ver uit elkaar liggen om nog overbrugd te kunnen worden.
Of hij is jaloers dat ze nog steeds verliefd zijn. Hij heeft 3 jaar lang de tijd gehad over hun vriendschap na te denken en iets te doen. Of wachtte hij tot die relatie na anderhalf jaar vanzelf zou breken wegens onenigheid? Dan was zijn vriend toch nog steeds met die 12-jarige geweest en was zijn norm niet anders. Maar dan wilde hij wel bevriend blijven... TS zijn motieven zijn dubbelzinnig.
pi_162032288
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Sry, volgens de Nederlandse wet is een 21-jarige met een 12-jarige dus gewoon strafbaar. Dan kun je wel gaan neuzelen over normen en waarden in andere werelddelen maar dat is niet relevant in deze.
Die man heeft zijn wettelijke straf al gekregen, als ik het goed lees. Verder zijn ze nog steeds verliefd allebei. Haar leeftijd maakt voor hem, haar en de familie niks uit. Ouders zijn eens. Het meisje wordt ook volwassen. Wat is het probleem? Wat is "óns" probleem?
pi_162032318
quote:
4s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar dat is dus wel toegestaan. want ze zijn allebij meerderjarig. maar 12 en 21 is eigenlijk gewoon hastike verboden.
Jij voegt echt niks toe. Nooit trouwens.

OT;

Omdat ze al 3 Jaar lopen en ze nu al 15 is, denk ik dat TS zich er niet sruk om mowt maken. Zeggen dat ie t uit moet maken vind ik helemaal min als vriend zijnde, nu ze al zo lang lopen. Irriteert het je zo, omdat er ergens een vorm van jaloezie heerst? Anders zou het je toch niet boeien wat n vriwnd uitspookt, zolang jij er niet direct in betrokken raakt?
pi_162032354
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:19 schreef IceMaiden het volgende:

[..]

Of hij is jaloers dat ze nog steeds verliefd zijn. Hij heeft 3 jaar lang de tijd gehad over hun vriendschap na te denken en iets te doen. Of wachtte hij tot die relatie na anderhalf jaar vanzelf zou breken wegens onenigheid? Dan was zijn vriend toch nog steeds met die 12-jarige geweest en was zijn norm niet anders. Maar dan wilde hij wel bevriend blijven... TS zijn motieven zijn dubbelzinnig.
Waarom gaat jouw eerdere uitspraak hier niet op?
quote:

TS stelt hier toch een hele andere vraag aan ons? Waar bemoei jij je mee?
pi_162032361
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:24 schreef Kaashapje het volgende:

[..]

Jij voegt echt niks toe. Nooit trouwens.

OT;

Omdat ze al 3 Jaar lopen en ze nu al 15 is, denk ik dat TS zich er niet sruk om mowt maken. Zeggen dat ie t uit moet maken vind ik helemaal min als vriend zijnde, nu ze al zo lang lopen. Irriteert het je zo, omdat er ergens een vorm van jaloezie heerst? Anders zou het je toch niet boeien wat n vriwnd uitspookt, zolang jij er niet direct in betrokken raakt?
ik ben het hier gewoon niet mee eens. en ik vind een verschil 12 en 21 jaar gewoon een beetje.......raar.
pi_162032399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik ben het hier gewoon niet mee eens. en ik vind een verschil 12 en 21 jaar gewoon een beetje.......raar.
Dat klinkt al stukken beter!
pi_162032418
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom gaat jouw eerdere uitspraak hier niet op?

[..]

TS stelt hier toch een hele andere vraag aan ons? Waar bemoei jij je mee?
Is dit jouw volwassen reactie?
I rest my case.
pi_162032470
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:30 schreef IceMaiden het volgende:

[..]

Is dit jouw volwassen reactie?
I rest my case.
Ik probeer je redenatie te volgen en vraag opheldering, maar denk dat ik hieruit kan opmaken dat dat er niet in zit.

Ik kan trouwens vele andere redenen verzinnen dan jaloezie, maar aannames doen over TS zijn gedachten en het waarom van zijn keuzes vind ik niet zo zinvol.
pi_162032471
quote:

Nou, wij zijn dus westerlingen. In sommige landen mag je je vrouw vermoorden als ze vreemd gaat, vind je dat ook normaal?
pi_162034161
Als hij jarig is, geef je hem dan ook een barbiepop zodat ze daar samen mee kunnen spelen?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 9 mei 2016 @ 13:27:44 #109
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_162036038
quote:
Volgens genoeg landen is een relatie met een 12 jarige normaal, maar 2000 onenightstands hebben? Dan spoor je volgens hen ook niet...

Dat zijn dezelfde landen waar ze slavernij, doodstraf en meer van dat soort genot normaal vinden.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:52:50 #110
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_162043602
Ze hebben 3 jaar een relatie. Als er geen indicatie van misbruik is, wat is dan het probleem?
pi_162045366
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Ik ken het verschijnsel tienermeisje wel een beetje. Als die in een disco mannelijke aandacht op zich gericht weten dan worden ze soms beheerst door sterke hormonale impulsen die ze nog niet echt weten te beheersen. Volgens mij werkt dat met jongens van die leeftijd precies zo. 12 is erg jong, maar het is niet onmogelijk om dan al een hormoonbom te zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')