Ohw is even kijken keertjequote:Op vrijdag 6 mei 2016 18:04 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee. Die uit de diepvries van mora zijn nog enigszins eetbaar; die 'verse' niet.
Kaas in het algemeenquote:
Ik kocht vorige week pure asafoetida. Nou, dan snap je pas echt waar de naam duivelsdrek vandaan komt! Daarmee vergeleken ruiken die poeders naar babybilletje!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Trassi is heerlijk en bijna onmisbaar in veel maaltijden, maar ruik er niet aan, en gebruik er maar een heeeel klein beetje van, het is super geconcentreerd. Met zo'n klein potje kun je vele maanden doen. Als je teveel gebruikt verpest je je hele maaltijd (en je eetlust).
Iets anders in dezelfde categorie (al kun je dat in NLse supermarkten meestal niet krijgen): asafoetida, of duivelsdrek. Dit is een poeder gemaakt van een bepaald hars, en dit ruikt ENORM sterk naar zwavel en uien. Dit moet je echt in een goed luchtdichte pot bewaren anders meurt heel je keuken ernaar. Maar een klein snufje in bijvoorbeeld curries is heel erg lekker. En hoe ironisch, het helpt goed tegen winderigheid.
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
frietsaus,
halvarine en margarine,
lightproducten (alles met zoetstof) zijn meestal ook vreselijk smerig,
caroba (chocolade ersatz),
rijstwafels (isolatiemateriaal)
zoetstof,
thee met smaakjes (bosvruchtenthee bijvoorbeeld),
melk met smaakjes (die zogenaamde gezonde troep),
Gehakt van AH
De Bio Cabernet Chauvigon uit dezelfde serie van de appie is wel erg lekker (mijn mening).quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:38 schreef Domnivoor het volgende:
En dit:
[ afbeelding ]
Gefermenteerde kattepis
Ik probeer die niet eens, kweekzalm namelijkquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:22 schreef Biekuh het volgende:
[..]![]()
wat te denken van die 'verse' sushi van de AH? dus niet die stand die je bij veel AH XLs ziet, maar die in de koeling dus. vooral die wasabi. die heeft een textuur zoals tandpasta. echt
de fruit de mer en de scampi's van de aldi zijn ook niet te eten (maar dat was eigenlijk ook te verwachten)
Waarom zijn die drie vissen smerig?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik probeer die niet eens, kweekzalm namelijk
Kweekzalm is vreselijk smerig, net als tilapia en pangasius.
Zalm doordat ze op volume gefokt zijn en het voer wat ze krijgenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:33 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Waarom zijn die drie vissen smerig?
Ik snap ook niet waarom de visboer ze hier in Wageningen verkoopt. K bedoel, wil je goedkoop haal een wijting ofzo, kost je afhankelijk van hoe groot ze zijn tussen de ¤1 en ¤2 en is een lekker visje.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zalm doordat ze op volume gefokt zijn en het voer wat ze krijgen
Tilapia en pangasius door het smerige water en het voer.
Ja die is wel oké.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:31 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
De Bio Cabernet Chauvigon uit dezelfde serie van de appie is wel erg lekker (mijn mening).
Wijting is vreselijk lekker. Maar verrassend veel Nederlanders vinden graatjes eng, willen geen botjes in vlees, en zijn vreselijke trutten met eten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom de visboer ze hier in Wageningen verkoopt. K bedoel, wil je goedkoop haal een wijting ofzo, kost je afhankelijk van hoe groot ze zijn tussen de ¤1 en ¤2 en is een lekker visje.
Of zal de gemiddelde Nederlander liever een smerig visje eten ipv een lekker visje zelf fileren? (retorische vraag)
ooooh, die 'sushi'quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:22 schreef Biekuh het volgende:
[..]![]()
wat te denken van die 'verse' sushi van de AH? dus niet die stand die je bij veel AH XLs ziet, maar die in de koeling dus. vooral die wasabi. die heeft een textuur zoals tandpasta. echt
de fruit de mer en de scampi's van de aldi zijn ook niet te eten (maar dat was eigenlijk ook te verwachten)
ik snap dat niet. Een vriendin lust geen vlees aan bot. Je eet het bot toch niet? Vlees aan bot is juist vaak zo lekker mals. Kippenpootjes, spareribs, schouderkarbonadesquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wijting is vreselijk lekker. Maar verrassend veel Nederlanders vinden graatjes eng, willen geen botjes in vlees, en zijn vreselijke trutten met eten.
Mijn zus werkt bij een groot logistiek bedrijf, als ik haar hoor over de collegas daar, vreselijk, die gruwelen ervan als zij verteld dat ze geit heeft gegeten bij mij.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik snap dat niet. Een vriendin lust geen vlees aan bot. Je eet het bot toch niet? Vlees aan bot is juist vaak zo lekker mals. Kippenpootjes, spareribs, schouderkarbonades
ansjovis? Tonijn in blik? Krab in blik? Intvis in eigen inkt? Vind dat erg lekker. Tonijn in blik op de pizza, nom nomquote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:04 schreef FutureFairytale het volgende:
En Buisman hot choco (poeder) is ook zo smerig als je daar chocolademelk van maakt.
Verder vis in blik of pot. Behalve als ik er viskoekjes van bak met heel veel kruiden.
Makreel of haring in blik is imo ook prima te eten. Zolang er maar niet van die ranzige chemische tomatensaus bij zit.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ansjovis? Tonijn in blik? Krab in blik? Intvis in eigen inkt? Vind dat erg lekker. Tonijn in blik op de pizza, nom nom
Heb vorig jaar voor het eerst zelf een visje gefileerdquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom de visboer ze hier in Wageningen verkoopt. K bedoel, wil je goedkoop haal een wijting ofzo, kost je afhankelijk van hoe groot ze zijn tussen de ¤1 en ¤2 en is een lekker visje.
Of zal de gemiddelde Nederlander liever een smerig visje eten ipv een lekker visje zelf fileren? (retorische vraag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |