abonnement Unibet Coolblue
pi_161938661


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.

Hier verder. :P
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161947067
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:33 schreef devzero het volgende:

[..]

Een credit score is alleen maar een indicatie of je "goed" kan lenen, niet of je geld hebt. Meer geld (inkomen, niet spaargeld) zal je alleen maar een hogere credit limiet geven. Dus als je snel een redelijke score wil krijgen dan a) een secured credit card aanvragen en als je echt snel een hogere score wil b) een autoloon nemen (krijg je bijna altijd). Iemand vertelde me ooit dat een autoloon meer telt dan een hypotheek voor je score.
Ik had destijds geen lening nodig om een auto te kopen (good ol' times) maar heb een lening van $3000 afgesloten en in een jaar terugbetaald, puur en alleen om een hogere credit score te krijgen. Dat was erg effectief.
Jesus saves but death prevails.
pi_161947832
Ik had ook geen lening nodig om mijn auto te kopen maar mensen adviseerden me dat wel zodat ik een credit score kon opbouwen. Maar het ging toch iets teveel tegen mijn principes in om uiteindelijk veel meer te gaan betalen via zo'n lening aangezien ik het geld gewoon had. Dus dan maar iets later beginnen met credit opbouwen haha.
pi_161952396
Sommige banken (waaronder BMO) bieden ook 'leningen' aan om je krediet op te bouwen. Het is best een slimme constructie.

Ik heb alleen een lening lopen bij de lokale credit union voor de auto en dat is het wel. En de rente daarop is 2.9%, niet slecht voor iemand die zonder krediet binnen kwam.
pi_161953272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:46 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik had destijds geen lening nodig om een auto te kopen (good ol' times) maar heb een lening van $3000 afgesloten en in een jaar terugbetaald, puur en alleen om een hogere credit score te krijgen. Dat was erg effectief.
Ik geloof dat zo'n lening iets van 5 jaar op je credit report blijft staan nadat hij is gesloten, dus je had waarschijnlijk direct die lening kunnen aflossen.
pi_161953307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:44 schreef Smart_ass het volgende:
Ik had ook geen lening nodig om mijn auto te kopen maar mensen adviseerden me dat wel zodat ik een credit score kon opbouwen. Maar het ging toch iets teveel tegen mijn principes in om uiteindelijk veel meer te gaan betalen via zo'n lening aangezien ik het geld gewoon had. Dus dan maar iets later beginnen met credit opbouwen haha.
Je hebt nu een credit card en zolang je niet binnen een paar een hypotheek nodig hebt, kun je rustig aan doen.
pi_161966085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:36 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik geloof dat zo'n lening iets van 5 jaar op je credit report blijft staan nadat hij is gesloten, dus je had waarschijnlijk direct die lening kunnen aflossen.
Dat zegt ie nu }:| ach het heeft zijn nut gehad, kon een jaar of twee later een hypotheek afsluiten.
Jesus saves but death prevails.
pi_161966821
Ga definitief verhuizen naar New York voor meerdere jaren, dus ik zal me hier ook maar gaan melden. Enorm veel zin, en tegelijkertijd ook bang, voor deze uitdaging.

Weet iemand hoe het zit qua belastingen? Er werd mij verteld dat er automatisch ~10% belasting in wordt gehouden. Klopt dit, of moet ik ervan uitgaan dat dit toch hoger uit gaan vallen?
pi_161967537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:30 schreef Paganitzu het volgende:
Ga definitief verhuizen naar New York voor meerdere jaren, dus ik zal me hier ook maar gaan melden. Enorm veel zin, en tegelijkertijd ook bang, voor deze uitdaging.
Welkom!

quote:
Weet iemand hoe het zit qua belastingen? Er werd mij verteld dat er automatisch ~10% belasting in wordt gehouden. Klopt dit, of moet ik ervan uitgaan dat dit toch hoger uit gaan vallen?
Wat voor werk ga je doen? Als het tijdelijk werk is (1 a 2 jaar) dan kan het zijn dat je onder een of andere belastingverdrag met Nederland valt. Anders zal er gewoon belasting worden ingehouden en je HR afdeling kan een schatting maken van je Federal income tax bv met een W-4. Daarnaast heb je ook nog NY income tax, waarschijnlijk zullen ze dat ook inhouden.
pi_161969617
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:37 schreef devzero het volgende:

[..]

Je hebt nu een credit card en zolang je niet binnen een paar een hypotheek nodig hebt, kun je rustig aan doen.
Ja precies dus dat moet allemaal wel goed komen.
pi_161971199
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Welkom!

[..]

Wat voor werk ga je doen? Als het tijdelijk werk is (1 a 2 jaar) dan kan het zijn dat je onder een of andere belastingverdrag met Nederland valt. Anders zal er gewoon belasting worden ingehouden en je HR afdeling kan een schatting maken van je Federal income tax bv met een W-4. Daarnaast heb je ook nog NY income tax, waarschijnlijk zullen ze dat ook inhouden.
PhD, waarvoor ik een stipend krijg. Ik zal dus een non-resident met een F1-visum zijn.
pi_161976556
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:57 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

PhD, waarvoor ik een stipend krijg. Ik zal dus een non-resident met een F1-visum zijn.
Geen idee onder wat voor status je zal gaan vallen. Misschien dat er iemand anders hier als student zit. Informeer je ook even bij je universiteit wat er kan gebeuren als je in de US blijft na je afstuderen. In mijn eerste 2 jaar postdoc betaalde ik geen social security vanwege een of ander verdrag, maar toen ik bleef kwam de rekening toch nog langs :(
pi_162040221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:57 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

PhD, waarvoor ik een stipend krijg. Ik zal dus een non-resident met een F1-visum zijn.
Lees meer hier: https://www.irs.gov/Indiv(...)y-and-Medicare-Taxes

quote:
Foreign students who arrive in the United States on F-1, J-1, M-1, Q-1 or Q-2 visas are considered to be exempt individuals during the first five calendar years of their physical presence in the United States. This means that foreign scholars, teachers, researchers, trainees, physicians, au pairs, summer camp workers, and other non-students who enter the United States on J-1, Q-1 or Q-2 visas are considered to be NONRESIDENT ALIENS during their first two calendar years in the United States. And, foreign students who enter the United States on F-1, J-1, M-1, Q-1or Q-2 visas are considered to be NONRESIDENT ALIENS during their first five calendar years in the United States.
Vervolgens kan je onderaan lezen wat er gebeurt als je van non-resident naar resident gaat. Bij het veranderen van je status kan je met terugwerkende kracht verantwoordelijk zijn voor afdrachten zoals het geval was bij devzero. De omslag tussen non-resident en resident ligt op 1 Januari van het 3e kalenderjaar van verblijf voor F1 visumhouders.

Edit: om nog even voor je verder te borduren op belastingen...
sholarships, stipends en honoraria zijn belastbaar inkomen. Dit valt onder 'taxable income'.
Waar je niet belastbaar voor bent zijn FICA en social securities, EN rente die een bank heeft gegeven op spaartegoeden in de VS.
Dit alles dus, zolang je nog F1 status hebt, EN onder de non-resident status valt, de eerste 2 jaar van je verblijf.

Als je jezelf vast wilt inlezen, kijk dan eens naar de formulieren 1040NR, 1040NR-EZ, 843 en 8316. En je bent hoe dan ook verplicht federal en state tax forms in te vullen.

[ Bericht 7% gewijzigd door dumdumgivemegumgum op 09-05-2016 17:26:49 ]
pi_162061132
Over belastingen gesproken, ik kreeg gisteren m'n FATCA formulier pas binnen van de Rabobank ;(. Bel ik ze, "ja, we hebben in april een brief gestuurd dat we nooit een reactie hebben ontvangen". No shit, als 't bijna 3 maanden duurt.

Maar goed, er staat al jaren maar ¤50 op m'n rekening, dus belasting zal er weinig over betaald hoeven worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_162095050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:42 schreef OMG het volgende:
Maar goed, er staat al jaren maar ¤50 op m'n rekening, dus belasting zal er weinig over betaald hoeven worden.
Ik had iets van 100 - 150 op mijn Nederlandse rekening, maar het lijkt nu dat de postbank ing iedere kwartaal daar iets van 3 euro afhaalt voor de kosten van de rekening. Toch maar eens overwegen om het op te zeggen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:43:30 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162095796
quote:
9s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:10 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik had iets van 100 - 150 op mijn Nederlandse rekening, maar het lijkt nu dat de postbank ing iedere kwartaal daar iets van 3 euro afhaalt voor de kosten van de rekening. Toch maar eens overwegen om het op te zeggen.
Yep betaalpakket elk kwartaal tegenwoordig.
Een kinderrekening is gratis mocht je die hebben ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:44:21 #17
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_162359676
In het vorige draadje had ik ook al is gepost, maar woon sinds 6 maanden in Tucson, Arizona. En het is verdomde warm hier.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_162364929
Beter Tucson-warm dan Chicago-warm.

*mompelt iets over smerige luchtvochtigheid*
pi_162367492
Na zes Houston tropenjaren lijkt daar binnenkort eindelijk een einde aan te komen back to New England *O* *)
Jesus saves but death prevails.
pi_162368817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:44 schreef Essiejj het volgende:
In het vorige draadje had ik ook al is gepost, maar woon sinds 6 maanden in Tucson, Arizona. En het is verdomde warm hier.
Ben er ook wel eens geweest. Het is er zo zonnig, dat je er depressief van kan worden. Mensen gaan er de straat op als het regent.

Had een collega die er gestudeerd heeft, en die werd knettergek van het weer.

Tijdje terug overleg gehad over een startup in Tucson, maar het klimaat daar was een van de redenen voor mij om er van af te zien. Prachtige natuur in de omgeving en lekkere winters, dat dan weer wel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:35:49 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_162369166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:44 schreef Essiejj het volgende:
In het vorige draadje had ik ook al is gepost, maar woon sinds 6 maanden in Tucson, Arizona. En het is verdomde warm hier.
Echt? :o :P

Ik vind alles boven de 80F al teveel. Ik vind winters juist mooi, de laatste winter was echt prima te doen in West Michigan, regelmatig met een t-shirt buiten beetje sneeuw schuiven. ;) -5 met een zonnetje is echt O+

Dit was twee jaar geleden:

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_162373836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:47 schreef Shivo het volgende:
Na zes Houston tropenjaren lijkt daar binnenkort eindelijk een einde aan te komen back to New England *O* *)
Gefeliciteerd!!! Alles buiten Texas is +1 !
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_162397078
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben er ook wel eens geweest. Het is er zo zonnig, dat je er depressief van kan worden. Mensen gaan er de straat op als het regent.

Had een collega die er gestudeerd heeft, en die werd knettergek van het weer.

Ik weet nu even niet of je serieus of sarcastisch bent haha. Ik heb nog nooit mensen horen klagen over teveel zon. En zoals gezegd, die hitte daar in Arizona is een stuk beter uit te houden dan in veel andere steden aangezien de lucht veel droger is.
pi_162397079
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:44 schreef Essiejj het volgende:
In het vorige draadje had ik ook al is gepost, maar woon sinds 6 maanden in Tucson, Arizona. En het is verdomde warm hier.
Hoe bevalt het verder?
pi_162397936
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 06:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik weet nu even niet of je serieus of sarcastisch bent haha. Ik heb nog nooit mensen horen klagen over teveel zon. En zoals gezegd, die hitte daar in Arizona is een stuk beter uit te houden dan in veel andere steden aangezien de lucht veel droger is.
Ik heb een paar weken in Arizona doorgebracht, einde van de winter, en ik vond t heerlijk. Maar ik ben er ook in de zomer geweest, en ik werd depri van t weer. En die collega van me had er z'n PhD gedaan, die kon er echt niet tegen, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar iedereen die het wel lekker vindt, vooral blijven genieten!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162426183
Misschien is teveel van hetzelfde gewoon deprimerend, of het nou kou of hitte is. Is natuurlijk ergens ook begrijpelijk.
pi_162438124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Echt? :o :P

Ik vind alles boven de 80F al teveel. Ik vind winters juist mooi, de laatste winter was echt prima te doen in West Michigan, regelmatig met een t-shirt buiten beetje sneeuw schuiven. ;) -5 met een zonnetje is echt O+

Dit was twee jaar geleden:

Als ik aan Lake Michigan ga staan en naar de overkant spuug was ik je auto? :P

De eerste sneeuw in de winter is wel mooi, zeker de eerste echte sneeuwstorm, iets wat ik in al die jaren in NL al heel lang niet meer gezien had.
's Ochtends vroeg hangt er zo'n spookachtige gloed over de weg. Mooi om te zien man.

Maar na 2 weken heb ik daar dan ook wel genoeg van :@
  dinsdag 24 mei 2016 @ 02:40:33 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_162452821
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:35 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Als ik aan Lake Michigan ga staan en naar de overkant spuug was ik je auto? :P

De eerste sneeuw in de winter is wel mooi, zeker de eerste echte sneeuwstorm, iets wat ik in al die jaren in NL al heel lang niet meer gezien had.
's Ochtends vroeg hangt er zo'n spookachtige gloed over de weg. Mooi om te zien man.

Maar na 2 weken heb ik daar dan ook wel genoeg van :@
Na zo'n 80km water moet je dan nog zo'n 20km landinwaarts. Moet een beste klodder zijn dan. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_162464132
Grand Rapids? Op zich wel een leuke stad, vergeleken bij Chicago is alles ook nog eens zo veel goedkoper.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:16:45 #30
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_162501360
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 06:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hoe bevalt het verder?
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 06:14 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik weet nu even niet of je serieus of sarcastisch bent haha. Ik heb nog nooit mensen horen klagen over teveel zon. En zoals gezegd, die hitte daar in Arizona is een stuk beter uit te houden dan in veel andere steden aangezien de lucht veel droger is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 23:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben er ook wel eens geweest. Het is er zo zonnig, dat je er depressief van kan worden. Mensen gaan er de straat op als het regent.

Had een collega die er gestudeerd heeft, en die werd knettergek van het weer.

Tijdje terug overleg gehad over een startup in Tucson, maar het klimaat daar was een van de redenen voor mij om er van af te zien. Prachtige natuur in de omgeving en lekkere winters, dat dan weer wel.
Even wat random quotes gequote.

Ja het is bizar hier, zomer wordt gezien als off-season met temperaturen boven de 100F dagelijks. Het is nu iets frisser, maar nog steeds 92f. En het is echt waar, mensen worden hier zo gelukkig van regen. Zodra er ook maar iets van wolkjes te zien zijn noemt iedereen het een prachtige dag. Omgekeerde wereld haha. In de zomer zit iedereen binnen ipv bij de open haard zitten ze bij de airco. Een zonnige dag is hier hetzelfde als een regenachtige zondag in Nederland, iedereen doet spelletjes binnen en heeft binnenactiviteiten. Je rent van airco naar airco. Wat trouwens wel op je luchtwegen slaat, binnen een trui aan en buiten (bijna) alles uit.

Voorderest bevalt het hier heel goed ! Ondanks de hitte (die ik nog niet zat ben) is de omgeving echt geweldig mooi, Tucson zelf is ook erg liberaal gelukkig. En heel erg be"invloedt door de mexicaanse cultuur (rustiger, en lekker eten). Je kan hier ontzettend goed hiken en in principe kan je zo overal heen rijden (al vindt ik 6 uur rijden nog steeds ver). Er is ontzettend veel te doen en echt super leuke concerten en fairs bijna elk weekend. Immigratie wijs gaat het allemaal nog niet zo soepel op het moment en moeten we het met 1 salaris doen, maar ik mag niet klagen!
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_162717535
Arizona _O_ drie jaar geleden voor een tijdje in Flagstaff gezeten. Arizona is geweldig. Het weer is inderdaad apart. Ondanks dat Flagstaff veel hoger ligt had ik daar toen ook een maand of drie onafgebroken zonnige dagen. Dat doet toch wel wat met je geestelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_162793409
Wat betreft airco zeg je inderdaad wat. Buiten intens warm en binnen heb je bijna een trui/vestje nodig. Omgeving daar vind ik ook wel gaaf (ben wel weg van dat woestijnlandschap en cactussen) maar het zou mij te heet zijn. Ik vind Atlanta eigenlijk al op het randje.
pi_162807109
Ik ben er maar een paar keer geweest, maar Arizona was inderdaad erg gaaf. En aan de hitte zul je waarschijnlijk wel een beetje wennen; ik ben (bijna) gewend aan het subtropische klimaat in N. Florida. En nu we wat regen hebben gehad na Colin, zullen we aankomend weekend wel weer een hoop muggen krijgen te verduren.

Toen ik ooit eens in Flagstaff was op een september/oktober dag, was het overigens behoorlijk koud 's nachts.

En andere warme plaats die leuk is om te bezoeken (niet om te wonen) is Dead Valley. Ik ken iemand in de oostelijke sierra nevedas en het makkelijkst voor mij is naar Vegas te vliegen en de laatste 4 uur door of langs dead valley te rijden.
pi_162807194
Arizona is idd een prachtige staat. Ben ook in Wyoming geweest, ook mooi, maar minder extreem.

We hebben veel gekampeerd in die staten, maar de kou 's nachts in Arizona zal ik niet snel vergeten.

Wakker worden en realiseren dat al het water is bevroren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162842670
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 03:25 schreef devzero het volgende:
En nu we wat regen hebben gehad na Colin, zullen we aankomend weekend wel weer een hoop muggen krijgen te verduren.
In IL testen ze nu al muggen voor West Nile. Het is tot nu toe nog niet zo heel erg geweest... komt wel ;(
pi_162843773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:49 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

In IL testen ze nu al muggen voor West Nile. Het is tot nu toe nog niet zo heel erg geweest... komt wel ;(
Nog een paar jaar en dan heeft Nederland ook zika gevallen.
pi_163016198
Als je niet zwanger bent valt zika geloof ik best wel mee.
pi_163034998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 21:04 schreef Smart_ass het volgende:
Als je niet zwanger bent valt zika geloof ik best wel mee.
Mwah, ik kan niet zwanger worden, maar eh... ik krijg het toch liever niet.

Ik spendeer liever twee hete zomerse weken op het werk, dan twee weken in bed met zo'n lamlendig virus.
pi_163063985
Ja ik ook natuurlijk, maar ik bedoel dat de heftigheid van zika soms wat wordt overdreven. Je gaat er niet dood aan ofzo. Maar sowieso altijd beter voorkomen dan genezen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 juni 2016 @ 12:21:58 #40
269689 crew  Viv
pi_163083074
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ook natuurlijk, maar ik bedoel dat de heftigheid van zika soms wat wordt overdreven. Je gaat er niet dood aan ofzo. Maar sowieso altijd beter voorkomen dan genezen.
Volgens mij is het risico bij zwangerschap de enige reden dát er zo heftig op zika gereageerd wordt. Voor niet-zwangeren is het meer een soort griepje, 80% krijgt niet eens klachten na besmetting.

Ik zit zelf volgende week in Texas en ben wél zwanger. :X Ik ga wel DEET gebruiken voor het geval zika de grens met Mexico oversteekt.
pi_163095789
Ja precies, dat bedoel ik. En dat is misschien wel handig ja, volgens mij heb ik al berichten gelezen dat er een zika geval bekend is in de VS.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 juni 2016 @ 20:19:13 #42
269689 crew  Viv
pi_163095958
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ja precies, dat bedoel ik. En dat is misschien wel handig ja, volgens mij heb ik al berichten gelezen dat er een zika geval bekend is in de VS.
Ik houd het als een havik in de gaten. :') Laatste nieuws van het CDC was gisteren: "Zika has not been spread by mosquitoes in the continental United States." De zika-gevallen die er in de VS zijn, zijn opgelopen tijdens een verblijf in het buitenland of in de VS via seks met iemand die in het buitenland is geweest.
pi_163097498
Ah okay! Dat is in ieder geval wel een fijn gegeven dan. Waar ga je naartoe? En op vakantie, of?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 juni 2016 @ 22:54:13 #44
269689 crew  Viv
pi_163100755
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ah okay! Dat is in ieder geval wel een fijn gegeven dan. Waar ga je naartoe? En op vakantie, of?
Ik ga voor mijn werk een aantal dagen naar Texas (wetenschappelijk congres) en plak er een vakantie aan vast. Een paar dagen extra in Texas en dan 2 weken road trip vanuit Seattle, weg uit de hitte en eventuele zika-muggen. :Y)
pi_163114437
Leuk!
pi_163138151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ga voor mijn werk een aantal dagen naar Texas (wetenschappelijk congres) en plak er een vakantie aan vast. Een paar dagen extra in Texas en dan 2 weken road trip vanuit Seattle, weg uit de hitte en eventuele zika-muggen. :Y)
Eer komt hier in Houston schijnbaar wel zika voor, maar dat soort verhalen worden door de media altijd opgeblazen. Lastig om het echte risico in te schatten.
Jesus saves but death prevails.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 juni 2016 @ 15:10:57 #47
269689 crew  Viv
pi_163138477
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:58 schreef Shivo het volgende:
Eer komt hier in Houston schijnbaar wel zika voor, maar dat soort verhalen worden door de media altijd opgeblazen. Lastig om het echte risico in te schatten.
Ik mag aannemen dat de info van het CDC klopt, dat er in de VS nog geen zika van mug naar mens is overgebracht. Van mens naar mens wel, het is seksueel overdraagbaar.

Ik ga trouwens ook naar Houston, voor het Space Center. O+
pi_163139065
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat de info van het CDC klopt, dat er in de VS nog geen zika van mug naar mens is overgebracht. Van mens naar mens wel, het is seksueel overdraagbaar.

Ik ga trouwens ook naar Houston, voor het Space Center. O+
Veel plezier, ben er zelf nog nooit geweest. Het is hier rottig heet en benauwd maar door AC overal binnen fris. Welcome to Texas :+
Jesus saves but death prevails.
pi_163594631
Blijf me er toch over verbazen hoe duur vliegtickets hier zijn.. Ik mis Ryanair, Wizzair etc!
pi_163594643
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 04:15 schreef Smart_ass het volgende:
Blijf me er toch over verbazen hoe duur vliegtickets hier zijn.. Ik mis Ryanair, Wizzair etc!
Haha echt he! Zelfs gedurende grote sales is het vaak nog 99$ (one way :/ )
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:36:20 #51
154052 RobertVH
I am your father
pi_163605727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:16 schreef Essiejj het volgende:

Je rent van airco naar airco. Wat trouwens wel op je luchtwegen slaat, binnen een trui aan en buiten (bijna) alles uit.

Zelfde grap hier in central Florida, korte broek en flipflops voor buiten en binnen overal de A/C op 50ºF }:|

Hier rond de 95 vanmiddag, de 100 halen we niet vaak, tenzij je het over de luchtvochtigheid hebt ;(

Iedereen nog een happy 4th of July.. hieperdepiep :+
pi_163605941
De 4th boeit me geen reet. Ja, ik heb dan een extra bier drink dag.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163611580
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 04:35 schreef RipCity het volgende:

[..]

Haha echt he! Zelfs gedurende grote sales is het vaak nog 99$ (one way :/ )
Ja en tickets naar de Caribbean zijn ook echt best duur terwijl het hier vanuit Atlanta maar 2/3u vliegen is.
pi_163659826
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 22:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja en tickets naar de Caribbean zijn ook echt best duur terwijl het hier vanuit Atlanta maar 2/3u vliegen is.
Vanuit Atlanta mischien niet erg pratisch, maar vanuit Ft Lauderdale (iets boven Miami) zijn vaak heel erg goedkope vluchten te krijgen. Maatschappijen als Spirit vliegen vaak van dat soort kleine vliegveldjes in de buurt van grote steden.
pi_163670762
Ja precies, maar wat je zegt, vanuit Atlanta niet echt handig. Spirit vliegt overigens ook vanuit Atlanta maar ik heb daar alleen maar negatieve verhalen over gehoord dus ik weet niet of ik dat aan durf haha. Ik heb nu zelf maar met Delta geboekt (ga van 30 juli - 6 augustus naar Aruba). Was toch bijna $500.. Maar heb ook wel het idee dat Aruba een wat duurdere bestemming is vergelijken met andere eilanden. Gelukkig ga ik een vriendin opzoeken en hoef ik geen hotel of auto te betalen. Verbaasde me er trouwens over dat je zelfs bij Delta moet bijbetalen voor bagage!
pi_163671414
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ja precies, maar wat je zegt, vanuit Atlanta niet echt handig. Spirit vliegt overigens ook vanuit Atlanta maar ik heb daar alleen maar negatieve verhalen over gehoord dus ik weet niet of ik dat aan durf haha. Ik heb nu zelf maar met Delta geboekt (ga van 30 juli - 6 augustus naar Aruba). Was toch bijna $500.. Maar heb ook wel het idee dat Aruba een wat duurdere bestemming is vergelijken met andere eilanden. Gelukkig ga ik een vriendin opzoeken en hoef ik geen hotel of auto te betalen. Verbaasde me er trouwens over dat je zelfs bij Delta moet bijbetalen voor bagage!
Je moet overal betalen behalve Southwest inmiddels. Spirit is gewoon okay hoor. Negative verhalen komen van Amerikanen die niet gewend zijn aan op die manier vliegen. 'T is exact gelijk aan easyJet en Ryanair. Als je gewoon weet dat je je boardingpass moet printen en je moet betalen voor bagage en je aan de afmetingen moet houden dan heb je geen enkel probleem met ze. Maar de Amerikaan komt weer zonder boarding pass en dan klagen dat ze 100$ moeten aftikken. Of ze komen met 3 stuks handbagage. Je moet maar zo denken: als je gewoon een normale goede vlucht hebt gehad ga je er niks over posten. Als je 30min delay hebt en je moest betalen voor overgewicht e.d. dan ga je maar online klagen...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163672231
Ik dacht dat de meeste baggage fees worden kwijtgescholden wanneer je lid van het frequent flyer programma van de desbetreffende maatschappij bent. Ook zonder status.
Jesus saves but death prevails.
pi_163672932
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:37 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat de meeste baggage fees worden kwijtgescholden wanneer je lid van het frequent flyer programma van de desbetreffende maatschappij bent. Ook zonder status.
Voor domestic niet. Internationaal wel (voor 1st).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163673389
Jesus saves but death prevails.
pi_163676489
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:37 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat de meeste baggage fees worden kwijtgescholden wanneer je lid van het frequent flyer programma van de desbetreffende maatschappij bent. Ook zonder status.
Diamond member die vanuit businessclass zich afvraagt waarom iedereen zo klaagt over weinig ruimte gespot :{
pi_163680457
quote:
12s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Diamond member die vanuit businessclass zich afvraagt waarom iedereen zo klaagt over weinig ruimte gespot :{
LOL ik werk in academia weet je nog. Mag blij zijn als ik kan reizen zonder vakantiedagen op te nemen.
Jesus saves but death prevails.
pi_163682084
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

LOL ik werk in academia weet je nog. Mag blij zijn als ik kan reizen zonder vakantiedagen op te nemen.
Zie PI ;)

Overigens heb ik inderdaad ooit meegemaakt dat ik moest verklaren waarom ik op een zondag terug vloog terwijl de conferentie op vrijdag was afgelopen. Goed, ik heb de halve zaterdag als tourist uitgehangen en halve dag gewerkt, maar het was gewoon een stuk goedkoper om een dag later te vliegen.
pi_163713167
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 05:06 schreef devzero het volgende:

[..]

Zie PI ;)

Overigens heb ik inderdaad ooit meegemaakt dat ik moest verklaren waarom ik op een zondag terug vloog terwijl de conferentie op vrijdag was afgelopen. Goed, ik heb de halve zaterdag als tourist uitgehangen en halve dag gewerkt, maar het was gewoon een stuk goedkoper om een dag later te vliegen.
Als ik reis voor het werk dan reis ik op de dagen die ik aangeef. Het is hier gewoon geaccepteerd dat je een weekend eraan plakt en vaak je vrouw ook voor het weekend laat uitreizen (dat betaal je dan wel zelf he). Zolang er geen grote discrepanties zitten tussen de kosten van een vlucht op vrijdag of zondag is dat niet zo'n probleem.

Spirit is trouwens een prima airline. Je betaalt inderdaad bij voor je (gecheckte) baggage, maar die kosten staan gewoon duidelijk op de website. De meeste Amerikanen reageren daar zo frappant op, maar wat verwacht je nu serieus van een vlucht van $100?
Gewoon een kleine snack voor jezelf meenemen en niet zeuren, werkt prima!
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:05:22 #64
154052 RobertVH
I am your father
pi_163721420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 15:11 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Spirit is trouwens een prima airline. Je betaalt inderdaad bij voor je (gecheckte) baggage, maar die kosten staan gewoon duidelijk op de website. De meeste Amerikanen reageren daar zo frappant op, maar wat verwacht je nu serieus van een vlucht van $100?
Gewoon een kleine snack voor jezelf meenemen en niet zeuren, werkt prima!
Ach dat volk heb je overal, nog steeds genoeg NLers die niet met Ryanair or andere budget maatschappijen om kunnen gaan, altijd het zelfde gejank dat ze 'opeens' bij moesten betalen bij het inchecken..

Hoeveel vakantie krijgen de meeste hier trouwens..?

ik zit nu op 2 weken + 5 'personal days' maar krijg vanaf volgend jaar 3w+5d omdat ik 5 jaar voor hen werk.
Heb nog maar 8 dagen over en moet nog naar NL/EU, dus moet er nog ff 2 bij bietsen :')
pi_163722407
Iets meer dan 4 weken, helaas geen personal days (had ik bij m'n vorige werkgever wel) maar wel de mogelijkheid om wanneer nodig tot 3 uur eerder weg te gaan / later binnen te komen als ik eens iets moet regelen / heen ga / etc.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163722910
Ik bouw vakantie uren op; 6.769 uur per bi-weekly pay period, wat op ongeveer 22 werk-dagen per jaar uitkomt. Alles wat je niet opmaakt wordt doorgeschoven naar het volgende kalender jaar met een maximum van 352 uur (44 dagen). Daarnaast zijn er nog iets van 7 dagen per jaar die we "krijgen", bv 4th of july en tussen kerst en nieuw jaar

Ik zelf heb overigens momenteel een overschot van 360 uur, dus ik moet ook maar eens aan vakantie gaan denken :D
pi_163723243
O, ja, de 4th, Thanksgiving, Kerst en zo heb ik ook niet meegerekend. Dat zijn nog 9 of 10 extra dagen die ik krijg.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163723543
22 dagen paar jaar, we hebben wel sick days maar die gaan pas in als je eerst drie dagen holidays hebt opgenomen. Dat vind ik nog steeds bizar aangezien ik in een kankerziekenhuis werk en veel patienten enorm gevoelig zijn voor infecties en door die drie dagen regel komt iedereen verkouden/grieperig etc gewoon naar het werk.

Overigens bepaal ik mijn eigen rooster en dat wordt ook niet bijgehouden. Vrijheid blijheid.
Jesus saves but death prevails.
pi_163723907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:11 schreef Shivo het volgende:
kankerziekenhuis
Ik moest hier serieus bij nadenken hoe je dit nou bedoelde. ;(.

Overigens ben ik ook vrij een eigen werkschema te bedenken, alleen moet dat wel even bevestigd worden zodat de rest van m'n team het ook weet. Dus als ik 4 dagen van 10 uur wil en 3 dagen vrij, dan heb im die mogelijkheid wel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163725644
Ik ben salaried, dus ik mot gewoon het werk doen, en mag zelf mijn tijd indelen. Staat tegenover dat als ik gedurende het semester 3 weken ziek ben, ik geen idee heb hoe de lessen dan gaan. Dus wordt je gewoon maar niet ziek.

Volgende week is de RNC hier in Cleveland, zo goed als op de campus. Als iedereen doet wat ik en demeeste van mijn collega's doen, kon het wel eens heel erg rustig worden in de stad.

1.3miljoen Cavaliers fans was geen enkel probleem, maar 40 000 Republikeinen en hun tegenstanders maakt de politie hier knap nerveus.
pi_163737940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:11 schreef Shivo het volgende:
Overigens bepaal ik mijn eigen rooster en dat wordt ook niet bijgehouden. Vrijheid blijheid.
Hoewel ik in theorie zelf mijn eigen tijden kan bepalen, word ik in dusdanig veel meetings verwacht, dat ik meestal toch wel tussen 9 en 530 op het werk ben :( En als het nou allemaal nuttige meetings waren....
  vrijdag 15 juli 2016 @ 17:40:33 #72
154052 RobertVH
I am your father
pi_163762784
quote:
9s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Hoewel ik in theorie zelf mijn eigen tijden kan bepalen, word ik in dusdanig veel meetings verwacht, dat ik meestal toch wel tussen 9 en 530 op het werk ben :( En als het nou allemaal nuttige meetings waren....
Nuttige meetings? in de VS? :D

Ik heb vaak het idee dat helft van de aanwezige niet de hersencapaciteit heeft om direct te verwerken wat er gezegd wordt dus gaan ze ook nooit in op het huidige onderwerp.

Elke meeting heeft ook minimaal 1 persoon die om de zoveel tijd wat termen vakjargon rond schreeuwt, puur en alleen om maar te laten zien dat ze ook 'actief' betrokken zijn voor de baas. Maar dat zou ook best een wereldwijd probleem kunnen zijn :+
pi_163764766
Geen last van. Eén meeting per week, en die wordt ook nog eens vaak afgezegd, maar is best nuttig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_163798327
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 17:40 schreef RobertVH het volgende:
Elke meeting heeft ook minimaal 1 persoon die om de zoveel tijd wat termen vakjargon rond schreeuwt, puur en alleen om maar te laten zien dat ze ook 'actief' betrokken zijn voor de baas.
Vooral de mensen die trots zijn dat ze na een cursusje de titel pmp achter hun naam mogen zetten, hebben daar nog al een handje van.
pi_163893782
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 23:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Vooral de mensen die trots zijn dat ze na een cursusje de titel pmp achter hun naam mogen zetten, hebben daar nog al een handje van.
;( CAPM hier.

Eh, ik maak me schaars van de meeste meetings waar ik geen interesse in heb. Wat kunnen mensen hier soms urenlang ouwehoeren zonder ook maar iets te bereiken.
pi_163898178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:59 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

;( CAPM hier.

Eh, ik maak me schaars van de meeste meetings waar ik geen interesse in heb. Wat kunnen mensen hier soms urenlang ouwehoeren zonder ook maar iets te bereiken.
Is een capm niet gewoon een pmp zonder project ervaring?
pi_163898183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:59 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

;( CAPM hier.

Eh, ik maak me schaars van de meeste meetings waar ik geen interesse in heb. Wat kunnen mensen hier soms urenlang ouwehoeren zonder ook maar iets te bereiken.
In vergelijking met Nederland vond ik het in de VS wel meevallen, maar ik heb in de VS niet in het bedrijfsleven gewerkt. Ik vond dat ze daar behoorlijk productief konden overleggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163939302
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2016 04:33 schreef devzero het volgende:

[..]

Is een capm niet gewoon een pmp zonder project ervaring?
Helaas was mijn projectervaring de afgelopen jaren weggeebt en kon ik dus niet voor het PMP examen gaan (7500 project uren). Dus eerst de CAPM, en dan nadat ik genoeg projecturen heb het PMP examen.

Het CAPM examen word over het algemeen als moeilijker beschouwd omdat het nieuwer is. Ik vond het alleen veel dubbelzinniger (als in; de antwoorden leken veel op elkaar), maar niet moeilijk.
Het is gewoon een noodzakelijk kwaad als je in PM werkt, los van welke waarde je aan de titel hecht.
pi_163940623
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 04:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In vergelijking met Nederland vond ik het in de VS wel meevallen, maar ik heb in de VS niet in het bedrijfsleven gewerkt. Ik vond dat ze daar behoorlijk productief konden overleggen.
Mijn ervaring is beiden in de VS en NL dat mensen te langdradig zijn.
Het heeft nu een hoogtepunt bereikt omdat 2 van de 3 markten waar ik in werk compleet stil liggen (olie en gaswinning), en dan heeft iedereen tijd om uren te praten.

Een beetje ouwehoeren kan best, maar het moet geen dagbesteding worden en daar begint het langzamerhand op te lijken.
pi_163954590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:51 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Mijn ervaring is beiden in de VS en NL dat mensen te langdradig zijn.
Het heeft nu een hoogtepunt bereikt omdat 2 van de 3 markten waar ik in werk compleet stil liggen (olie en gaswinning), en dan heeft iedereen tijd om uren te praten.

Een beetje ouwehoeren kan best, maar het moet geen dagbesteding worden en daar begint het langzamerhand op te lijken.
Wat betreft dat ouwehoeren heb je wel een punt. Ik ga eens of twee keer per jaar terug naar de VS voor een samenwerking, en het valt me op hoe veel uren daar weggeouwehoerd worden. De laatste keer had ik een verschrikkelijke haastklus, die retestrak gepland was, maar mijn host en zijn collega's bleven maar doorbabbelen. Bij mijn oude universiteit ging de helft van de tijd verloren vanwege (heel gezellig) ouwehoeren. Lunches van twee uur.. kreeg er niet zo veel gedaan.

In vergelijking met Nederland vind ik dat er wel strakker wordt vergaderd, omdat er in de VS altijd wel en baas is, en die baas neemt over het algemeen wel verantwoordelijkheid voor zo'n meeting. In Nederland was dat een stuk minder aanwezig, omdat wij wel baasjes hebben, maar geen mensen die hun stempel willen drukken en die verantwoordelijkheid nemen. Knopen doorhakken, ook zo iets. Dat kun je beter aan Amerikanen overlaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_164002869
Ligt heel erg aan de industrie denk ik. Ik heb vorig jaar voor een universiteit en school district gewerkt en die hebben er inderdaad een handje van om de tijd te rekken. Elke meeting werd rond een lunch geplanned, en dan weet je al hoe dat afloopt.

In mijn huidige industrie is iedereen erg conservatief geworden omdat de economie het moeilijk maakt om daadkrachtig op te treden. Onderhoud is er nog wel, kapotte componenten worden nog vervangen, maar alle investeringen zijn zo'n beetje bijgesteld naar nul. Zeker in de gaswinning. En dan gaat iedereen op zijn handen zitten en wachten. Iets wat we absoluut niet kunnen hebben, er moet nu agressief marktaandeel gepakt worden. En terwijl dat een van mijn sterke punten is, heb ik niet altijd de dekking van functionele managers die liever wachten tot de markt aantrekt.
Het zijn soms net Nederlanders, die Amerikanen ;)
pi_164082167
Wil mijn greencard verlengen, maar woon niet in de VS. De USCIS website:

quote:
If you are outside of the United States when the card expires and you have not applied for the renewal card prior to your departure, you should contact the nearest U.S. Consulate, USCIS office, or U.S. port of entry before attempting to file Form I-90 for a renewal green card.
Ambassade in Tokio gebeld. Die verwijzen mij door naar het visa center, waar om mijn paspoortnummer (wtf), mijn geboortedatum, naam en e-mailadres wordt gevraagd. Na paspoortnummer te hebben gevonden nog eens teruggebeld. Bovenstaande uitgelegd. Antwoord: wij kunnen u niet verder helpen, kijk nog eens op onze website. Mja, heb je daar nu mijn paspoortnummer voor nodig? Netjes aangegeven dat ik niet van het kastje naar de muur wens te worden gestuurd, tweede antwoord: maak een afspraak voor een interview bij de ambassade.

Dat had ik zelf ook al lang bedacht. Tip: zet het wat minder cryptisch op je website, USCIS. Scheelt een hoop ergernis.

Edit: kijk nou eens, een e-mail van USCIS om een afspraak te maken bij de ambassade. Hoe gebruiksvriendelijk. Is dat e-mail adres wat ik net heb opgegeven toch nog ergens goed voor.

Mja, maar het ballonnetje met "afspraak maken voor een Greencard renewal" staat er natuurlijk niet tussen. Ik mag alleen maar een afspraak maken voor een B1, B1/2 of B2 visum. Terwijl ik al een Greencard heb.

Amerikanen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyrebird op 29-07-2016 07:54:45 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_164093130
Haha, ben benieuwd! Wanneer is je afspraak?
pi_164094144
Kwam er niet door heen... Weten die mensen wel dat ik een baan en kinderen heb? Er is gelukkig nog tijd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_164167102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:19 schreef Lyrebird het volgende:
Kwam er niet door heen... Weten die mensen wel dat ik een baan en kinderen heb? Er is gelukkig nog tijd.
Dat zal ze zo'n dikke worst wezen dat ze er alle Hema winkels in Nederland voor een jaar van kunnen voorzien.

Je weet hoe het hier gaat, 'hurry up and wait!'.

Je moet net tegen de medewerker aanlopen die even de tijd voor je wilt nemen. Zo zijn de biometric screening centers in Chicago altijd retedruk en zit je er uren te wachten. Zegt de vriendelijke dame achter de balie dat ik bij elke facility langs kan gaan. Nou, 30 minuten ritje naar Indiana en er was niemand, dus ik was klaar in 10 minuten.
Het is soms gewoon een beetje mazzel hebben, maar de meesten zijn niet echt kantvriendelijk nee.
pi_164169142
Heb zelf ook goede ervaringen in Indianapolis. Die zijn een gebouw verder verhuisd, en daar zitten ze idd ruim bemeten.

In dit geval ben ik een rare uitzondering, door een nieuwe GC aan te willen vragen vanuit het buitenland, maar het gebrek aan klantvriendelijkheid is stuitend. En het is niet goedkoop. $415 voor zo'n kaartje + weer $415 voor nog een re-entry permit en ik moet twee (!) keer naar de VS.

Ik kan het dit keer combineren met een verkapt job interview en om m'n rijbewijs te verlengen, maar het begint langzamerhand onwerkbaar te worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 3 augustus 2016 @ 22:54:55 #87
154052 RobertVH
I am your father
pi_164212691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In vergelijking met Nederland vind ik dat er wel strakker wordt vergaderd, omdat er in de VS altijd wel en baas is, en die baas neemt over het algemeen wel verantwoordelijkheid voor zo'n meeting. In Nederland was dat een stuk minder aanwezig, omdat wij wel baasjes hebben, maar geen mensen die hun stempel willen drukken en die verantwoordelijkheid nemen. Knopen doorhakken, ook zo iets. Dat kun je beter aan Amerikanen overlaten.
Knopen doorhakken en/of beslissingen nemen is nou juist iets wat ik totaal niet zie in Amerikanen. Of misschien sommige bazen/managers maar overgrote deel schuift het gewoon door naar iemand anders of iemand hoger in de pikorde.

Maar wel inderdaad dat de baas hier 'we gaan linksom' zegt en dat iedereen dan ook linksom gaat in het bedrijf.

anyhow, ja veel plezier met je GC, makkelijke geld verdienen door de overheid en het is niet alsof ze bang hoeven te zijn dat mensen gaan klagen, niemand luistert en de 'gewone amerikaan' zal het ook een worst wezen wat immigranten betalen :+
pi_164216113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:54 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Knopen doorhakken en/of beslissingen nemen is nou juist iets wat ik totaal niet zie in Amerikanen. Of misschien sommige bazen/managers maar overgrote deel schuift het gewoon door naar iemand anders of iemand hoger in de pikorde.
Nu ik er nog eens goed over nadenk, ben ik bang dat je gelijk hebt. In de eerste organisatie in de VS waar ik werkte, was veel erg goed geregeld, maar de mensen die het daar voor het zeggen hadden, kregen daar ook erg goed voor betaald.

In de tweede organisatie was er erg veel mismanagement en afschuiven. En als je wel eens bij een gemiddelde McD, Starbucks of Target binnen bent geweest, dan zie je daar ook dat de managers niet altijd top zijn, en het zaakje laten versloffen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_164232546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 04:48 schreef Lyrebird het volgende:
In de tweede organisatie was er erg veel mismanagement en afschuiven. En als je wel eens bij een gemiddelde McD, Starbucks of Target binnen bent geweest, dan zie je daar ook dat de managers niet altijd top zijn, en het zaakje laten versloffen.
Waar ik werk hebben ze de boel verbouwd en vonden ze het zoooooo modern. Ik sta nog steeds versteld van alle vieze bruine en gele kleuren die al in de jaren 70 in NL passe waren.

Maar wel 59 cent cones bij McD, dus dat dan weer wel :)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 23:32:40 #90
154052 RobertVH
I am your father
pi_164234717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:16 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Waar ik werk hebben ze de boel verbouwd en vonden ze het zoooooo modern. Ik sta nog steeds versteld van alle vieze bruine en gele kleuren die al in de jaren 70 in NL passe waren.

Maar wel 59 cent cones bij McD, dus dat dan weer wel :)
* RobertVH kijkt eens om zich heen in een nieuw kantoor van 5 jaar oud.

Nu je het zegt, inderdaad van die gelige wanden en plafonds... Mijn eigen kantoor is nog erger, 3 verschillende kleuren bruin... :')

Eigenlijk nooit echt bij nagedacht, maar je hebt gelijk, vraag me af wie er in 2010 in godsnaam dit nog moderne kleuren voor een kantoor vond _O-
pi_164237218
Bij mijn laatste baan in de VS had ik mijn kantoor in een ruime kledingkast, zonder ramen. Ik was de "trotse" eigenaar van een bureau en stoel die samen meer dan zestig jaar oud waren.

In de academische wereld krijgen onderzoekers geld om onderzoek te doen, maar dat geld mag niet besteed worden aan meubilair. Dat is iets dat de universiteit voor haar rekening moet nemen, en de universiteit krijgt via onderzoeksgrants overhead toebedeeld, waarmee ze dat soort zaken kan bekostigen.

Vanwege het mismanagement was daar geen geld voor. Een collega met een slechte rug heeft z'n eigen bureau en stoel gekocht. Triest maar waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 05-08-2016 05:58:23 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_164237243
Bij m'n vorige werkgever rolde een collega ooit z'n eigen stoel naar binnen. Maar dat was een bedrijfje met 10 werknemers. Tegenwoordig zit ik bij een 100+ bedrijf waar dure standing desks een ding zijn. Niet dat ik daar iets aan heb als ik de autistische IT-er in m'n cube uithang. Maar de muren zijn tenminste grijs, en geen misselijkmakende pastel of 70s kleur.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 13:02:16 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_164242792
Ik heb wel een standing desk maar gelukkig geen cubicle. Wat een ondingen. :P

Dit is mijn plekkie, vijf man voor 800 computers en zo'n 100 servers. Maar nummer zes zit er aan te komen, 't is druk. Vandaar dat ik op Facebook zit tijdens werk. :7
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_164248718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:02 schreef popolon het volgende:
Ik heb wel een standing desk maar gelukkig geen cubicle. Wat een ondingen. :P

Dit is mijn plekkie, vijf man voor 800 computers en zo'n 100 servers. Maar nummer zes zit er aan te komen, 't is druk. Vandaar dat ik op Facebook zit tijdens werk. :7
He grappig, wij hebben bijna dezelfde setup met standing desks en dual monitors. Alleen ik zit in een soort 'prive' cubicle ter grote van 3 van die bureaus.

Het is wel grappig hoe bang iedereen hier is dat de baas je op een nieuws site ofzo ziet. Alsof je niet 5 minuten even wat anders kan doen. Beetje een angstcultuur, maar ik trek me daar dan weer weinig van aan.
pi_164331850
Dual monitors werkt gewoon net iets beter; misschien dat ik ooit nog eens overga op 1 34", maar dat klinkt groter dan het is omdat die wel breed, maar niet erg hoog zijn. Sinds 2 jaar heb ik een kamertje met een raam, daarvoor alleen maar kamers die op een gang uitkeken. De laatste keer dat ik een kamer deelde was tijdens mijn studie en toen hadden we een gigantisch raam wat op een weide uitkeek (met achter de bomen de A44 :D)

En als ik iemand in mijn staf op een nieuwssite zie, dan loop ik naar binnen en berisp ze maak ik een praatje over het nieuws. Geen angst cultuur hier. Mijn baas zit in een ander gebouw en zie ik meestal alleen in meetings.

[ Bericht 0% gewijzigd door devzero op 08-08-2016 16:01:33 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:50:59 #96
154052 RobertVH
I am your father
pi_164341862
Ik heb 3x22" :@
2 was wel voldoende, maar toen vorig jaar toevallig net 1 extra monitor over was die ook maar geclaimed, stond toch maar stof te happen.
1 voor outlook, de andere 2 om op te werken.

Baas hier doet ook niet zo moeilijk als iemand wat anders zit te doen, het is nu toch rustig en zolang iedereen z'n werk klaar krijgt voor de dag hoor je niemand klagen eigenlijk.

Nog even terug naar die geel/bruin kleuren op kantoor in de VS... hier mijn uitzicht (over m'n monitor heen).. :|W
pi_164372582
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:50 schreef RobertVH het volgende:
Ik heb 3x22" :@
2 was wel voldoende, maar toen vorig jaar toevallig net 1 extra monitor over was die ook maar geclaimed, stond toch maar stof te happen.
1 voor outlook, de andere 2 om op te werken.

Baas hier doet ook niet zo moeilijk als iemand wat anders zit te doen, het is nu toch rustig en zolang iedereen z'n werk klaar krijgt voor de dag hoor je niemand klagen eigenlijk.

Nog even terug naar die geel/bruin kleuren op kantoor in de VS... hier mijn uitzicht (over m'n monitor heen).. :|W
Wat een mooie print heb jij aan de muur! Ik werk nu voornamelijk op maritieme projecten en vind dat soort spul wel leuk op het kantoor :)
Ik kreeg laatst een foto uit Hawaii van een klant, misschien moet ik daar maar eens op 'werk' bezoek gaan... de boot inspecteren ofzo... of genieten van de omgeving ;)

Ik heb de 2 monitors omdat het een stuk makkelijker werkt. We gebruiken een heleboel programma's die eigenlijk allemaal geintegreerd kunnen worden in SAP (en dat gaat volgend jaar ook eindelijk gebeuren), en dan is het een stuk makkelijker om alles een beetje op orde te houden.
Ik had een simpele applicatie gemaakt die alle functionaliteit op een plek zette, maar dat was te moeilijk voor mensen die al 15 jaar hetzelfde doen, dus ik ben de enige die het gebruikt. En maar afvragen waarom ik zoveel sneller werk...

Ik heb al aangegeven dat we echt 2 maanden nodig hebben zodra we een SAP test opstelling hebben.
pi_164385482
Ik werk zelf een beetje in een andere omgeving, een restaurant.. zijn toevallig net klaar met renoveren. Mocht ook wel, want die kleuren (ook veel bruin), vloerbedekking en stoelen waren echt ontzettend outdated. Maargoed, de vloerbedekking die we nu hebben gekregen is niet veel beter en de booth in de main dining is nu goud met van die grote knoppen, lijkt een beetje op zo'n booth die je vindt in een stripclub of hookah lounge. :') :D Misstaat wel een beetje in een redelijk prijzig steakhouse, maar het is zeker beter dan het was. En het donderdag een interview voor eindelijk een 'normale' baan dus fingers crossed. :o
pi_164385488
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:50 schreef RobertVH het volgende:

Nog even terug naar die geel/bruin kleuren op kantoor in de VS... hier mijn uitzicht (over m'n monitor heen).. :|W
Dat raam ziet er een beetje uit alsof jij naar de andere kant kan kijken maar zij niet naar jou ofzo.. of is het gewoon een normaal raam?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:09:32 #100
154052 RobertVH
I am your father
pi_164406779
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat raam ziet er een beetje uit alsof jij naar de andere kant kan kijken maar zij niet naar jou ofzo.. of is het gewoon een normaal raam?
Was het maar zo'n feest, is een normale spiegel aan beide kanten. Waarom ze in vredesnaam een spiegel en niet gewoon een raam erin hebben gezet is mij ook een raadsel. Aan de andere kant ligt gewoon een hal.

* RobertVH was even tactisch een halve stap naar links gestapt zodat ik zelf niet in de foto sta. Ik kijk wel de hele dag tegen m'n eigen kop aan, net over m'n monitor.. }:|

quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:24 schreef Smart_ass het volgende:
Wat sommige (chain) restaurants qua interieur hebben... :X
Sowieso, restaurants met vloerbedekking... geweldig idee _O-

Meeste mom&pop shops hier in de buurt zijn eigenlijk gewoon ronduit smerig en (ver)outdated, maar het voedsel is vaak goed zat dat je het maar voor lief neemt en niet teveel vragen stelt. Dat noemen ze dan de 'charm' van de tent :'(

Rob Geus zou 3x per dag een hartaanval krijgen als die ooit Smaakpolitie USA zou doen :P
pi_164413934
Inderdaad, 'charm'. De lokale vreetschuur is zo zo zo gedateert, want ja 'it's a fifties diner'.

Chili's is als keten ook aardig achteruit gegaan in dat opzicht. Investeren ze in die electronische betaal-tablets voor op de tafel (top systeem trouwens), maar zitten de scheuren in de bekleding van de booths. Zo jammer.

Zo, heb ik ook weer even mijn gal gespuwt om de frustratie van een lange dag weg te werken. En nu lachend naar huis :)
pi_164417991
Ohhhh ik dacht serieus dat het een raam was, haha!!!

Vloerbedekking in een restaurant is inderdaad onzinnig. Die waar ik werk zit in een hotel en 's ochtends wordt daar ontbeten, een week na het leggen van de nieuwe vloerbedekking zat er al een mega vlek in van siroop of frisdrank of wat het was (waar ik me trouwens ook altijd nog over verbaas, frisdrank bij het ontbijt, maar dat terzijde).

Ja wat je zegt over die mom&pop shops is wel waar inderdaad.Ik woon vlakbij een highway met zo ongeveer al het eten wat je maar kunt vinden, en die tenten die er van buiten mega shabby uitzien zijn vaak het beste!
pi_164418180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 03:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ohhhh ik dacht serieus dat het een raam was, haha!!!

Vloerbedekking in een restaurant is inderdaad onzinnig. Die waar ik werk zit in een hotel en 's ochtends wordt daar ontbeten, een week na het leggen van de nieuwe vloerbedekking zat er al een mega vlek in van siroop of frisdrank of wat het was (waar ik me trouwens ook altijd nog over verbaas, frisdrank bij het ontbijt, maar dat terzijde).

Ja wat je zegt over die mom&pop shops is wel waar inderdaad.Ik woon vlakbij een highway met zo ongeveer al het eten wat je maar kunt vinden, en die tenten die er van buiten mega shabby uitzien zijn vaak het beste!
Ik bestel altijd Dr. Pepper bij m'n ontbijt... :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:37:20 #104
154052 RobertVH
I am your father
pi_164428897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 03:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ohhhh ik dacht serieus dat het een raam was, haha!!!

Ja, nee, soort - het rechthoekige frame is een spiegel, en in de spiegel zie je weer het raam naar buiten wat achter mij zit. :+

Chili's hier heeft vorig jaar de hele binnenkant verbouwd, ziet er nu wel (wat) moderner uit.
Dat aan tafel kunnen betalen op die tablet is inderdaad ideaal.

quote:
16s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 03:18 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik bestel altijd Dr. Pepper bij m'n ontbijt... :P
Ben al geen dr Pepper fan, maar dan ook nog met ontbijt? :o :X :r

Ook leuk hier in het zuiden, de sweet tea.. ik krijg het niet door mn strot maar er is nog genoeg volk dat een sweet tea besteld en er dan ook nog eens 4 zakjes suiker of zoetjes in mikken -O-

Unsweet tea is the way to go _O_
pi_164434100
Oh ik vind unsweet tea niet te drinken.. maar sweet tea inderdaad veel te zoet. Nestea peach is the way to go of anders gewoon lipton (hoewel lipton hier ook weer anders smaakt dan in Nederland hmm).

Ben net overigens net terug van een weekje Aruba en ze hebben daar een grote supermarkt (soort Jumbo, ze hadden er ook Jumbo huismerk enzo) dus ik heb weer even goed ingeslagen :D
pi_164439123
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 18:23 schreef Smart_ass het volgende:
Oh ik vind unsweet tea niet te drinken.. maar sweet tea inderdaad veel te zoet. Nestea peach is the way to go of anders gewoon lipton (hoewel lipton hier ook weer anders smaakt dan in Nederland hmm).
Je moet ook extra veel citroen schijfjes in je ice tea doen.
pi_164474029
Ik probeer het maar gewoon bij water te houden.
pi_164739086
Joehoeee, sinds een weekje woon ik in Washington DC. Ik ga er studeren voor 9 maanden, beetje het campusleven.

Nog meer FOK!kers in DC?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 18:24:47 ]
pi_164742178
Nope, iets verder naar het zuiden... iemand die ik ken woont wel in DC maar denk niet dat hij op fok zit haha.
pi_164742889
Ik was er gisteren maar nu weer in Texas :'( Georgetown?
Jesus saves but death prevails.
pi_164746100
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:37 schreef Shivo het volgende:
Ik was er gisteren maar nu weer in Texas :'( Georgetown?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee in welke wijk ik zit. :@ Zit in noordoost.

Edit: Ivy City, kan dat? :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 22:12:15 ]
pi_164746475
Georgetown is een universiteit :D welke universiteit zit je?

Washington is een superleuke stad btw!
Jesus saves but death prevails.
pi_164747126
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 22:22 schreef Shivo het volgende:
Georgetown is een universiteit :D welke universiteit zit je?

Washington is een superleuke stad btw!
Gallaudet.

Ben gister naar National Mall geweest, en Washington Museum/Monument. De rest moet ik nog zien. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2016 22:36:53 ]
pi_164956774
Tof man! Ga je verhalen zeker volgen!

Eindelijk ook aangekomen in New York O+

[ Bericht 15% gewijzigd door Little_Lion op 30-08-2016 04:50:44 ]
pi_164965206
Vrijdag vrij en dit weekend er even tussenuit naar Minneapolis. Telefoon op stil, geen werk emails lezen... heerlijk.

Het is wel grappig dat stigma dat je in Amerika niet zoveel vakantie en vrije dagen krijgt. Ik heb al hier en daar een dag vrij genomen, neem de week van Thanksgiving vrij en de week na Kerst, en dan heb ik nog 2 weken over. Ik denk dat ik vanaf October elke vrijdag vrij neem als mental health day. Dan komt het wel zo'n beetje op.
Andere collega's die soms nog meer vakantiedagen hebben zitten al sinds Juni op 0, geen idee hoe ze dat lukt.
pi_164965410
Dat ligt dat ook wel enorm aan waar je werkt. Bij het vorige bedrijf waar ik werkte had ik 2 weken aan PTO, nu heb ik wel wat meer. Alleen vanaf een oktober de rest van het jaar mental health days nemen is wat onmogelijk, want dat gaat van m'n vakantiedagen af.

Over het algemeen is het geen Europa.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:35:03 #117
154052 RobertVH
I am your father
pi_164973935
Hier (kleiner bedrijf) is het 2 weken vakantie + 5 'personal days' per jaar - na 5 jaar krijg je er een week bij.

2/3 weken is wel zo'n beetje het max bij meeste bedrijven, tenzij je er al jaren werkt misschien.
Weet niet wat het minimum in NL is, 25 dagen? 5 weken ? Doe mij er maar 2 weken bij hoor :D
Blijkbaar aanstaande maandag Labour Day dus gratis vrije dag hier :)


Iedereen in de VS valt weer over elkaar heen om te reageren op de heisa rond Kaepernick (QB voor san francisco) en het niet gaan staan voor het volkslied...

Ben ik de enige die als dit soort onzin voorkomt stilletjes achter m'n scherm zit te facepalmen als je de reacties van mensen hoort of leest online.. ? :')

Toevallig andere week nog met een collega over gehad dat de hele vlagverheerlijking (pledge of allegiance) en indoctrinatie van kinderen nogal een hoog Noord-Korea gehalte had, werd ook niet echt in dank afgenomen... w/
pi_164974420
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef RobertVH het volgende:


Iedereen in de VS valt weer over elkaar heen om te reageren op de heisa rond Kaepernick (QB voor san francisco) en het niet gaan staan voor het volkslied...

Ben ik de enige die als dit soort onzin voorkomt stilletjes achter m'n scherm zit te facepalmen als je de reacties van mensen hoort of leest online.. ? :')
Ja leukste om naar je lokale nieuws station (bij voorkeur de Local Fox) Facebook pagina te gaan en de reacties te lezen. Doe altijd weddenschap met m'n vriendin hoe snel God er bijgehaald wordt in de reacties :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164980140
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef RobertVH het volgende:

Iedereen in de VS valt weer over elkaar heen om te reageren op de heisa rond Kaepernick (QB voor san francisco) en het niet gaan staan voor het volkslied...

Ben ik de enige die als dit soort onzin voorkomt stilletjes achter m'n scherm zit te facepalmen als je de reacties van mensen hoort of leest online.. ? :')

Toevallig andere week nog met een collega over gehad dat de hele vlagverheerlijking (pledge of allegiance) en indoctrinatie van kinderen nogal een hoog Noord-Korea gehalte had, werd ook niet echt in dank afgenomen... w/
Als pak em beet Bouhlarouz of Lens demonstratief op de grond ging zitten bij aanvang van Nederland - Zweden zou Wilders ook op de barricades staan en het land te klein zijn.

Er is hier veel respect voor het leger (onder meer omdat iedereen wel actief personeel of veteranen kent) en daar heeft vlag- en volkslied verering redelijk mee te maken. Kan me er zelf ook wel in vinden maar ben dan ook aardig geassimileerd.
Jesus saves but death prevails.
pi_164987719
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 06:14 schreef Shivo het volgende:
Er is hier veel respect voor het leger (onder meer omdat iedereen wel actief personeel of veteranen kent) en daar heeft vlag- en volkslied verering redelijk mee te maken. Kan me er zelf ook wel in vinden maar ben dan ook aardig geassimileerd.
Maar ik heb ook het gevoel dat dat respect langzaam minder aan het worden is omdat het leger niet meer zulk een diverse bevolking aantrekt. Daardoor is de kans dat je actief personeel kent kleiner geworden.

Mijn dochter heeft wel de "pledge" geleerd op kleuterschool, maar op geen enkele van haar scholen (ze is nu in de 1st klas) begonnen ze er de schooldag mee. In het lokale krantje was een tijdje geleden daar ook een discussie over en toen kwam ook de vergelijking met noord korea naar boven.
pi_164989270
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:35 schreef RobertVH het volgende:
Hier (kleiner bedrijf) is het 2 weken vakantie + 5 'personal days' per jaar - na 5 jaar krijg je er een week bij.

2/3 weken is wel zo'n beetje het max bij meeste bedrijven, tenzij je er al jaren werkt misschien.
Weet niet wat het minimum in NL is, 25 dagen? 5 weken ? Doe mij er maar 2 weken bij hoor :D
Blijkbaar aanstaande maandag Labour Day dus gratis vrije dag hier :)

Iedereen in de VS valt weer over elkaar heen om te reageren op de heisa rond Kaepernick (QB voor san francisco) en het niet gaan staan voor het volkslied...

Ben ik de enige die als dit soort onzin voorkomt stilletjes achter m'n scherm zit te facepalmen als je de reacties van mensen hoort of leest online.. ? :')

Toevallig andere week nog met een collega over gehad dat de hele vlagverheerlijking (pledge of allegiance) en indoctrinatie van kinderen nogal een hoog Noord-Korea gehalte had, werd ook niet echt in dank afgenomen... w/
Mwah, ik heb vrij breed secundair voorwaardenpakket. Ik zie dat als onderdeel van de onderhandelingen, en ben daar vrij hard in. Ik zie het niet eens als NL vs. US, maar eerder als; he, jullie vinden work/life balance belangrijk he? Jaaaa, ik ook. Dus over die vrije dagen...

Werkt natuurlijk niet altijd, sommige bedrijven zullen flink op de pik getrapt zijn als ze het horen maar dan sluit de mentaliteit toch al op veel andere vlakken ook niet aan.

Naja, in mijn vakgebied is het makkelijk praten. Te weinig goede mensen, te veel verkopers.

En over dat gejank rond het volkslied... ik snap het nog steeds niet. Vooral niet als God tevoorschijn komt en we toch echt *kuch*seperation of state and church*kuch* hebben.
Dan denk je dat er toch wel andere zaken zijn waar we nu aandacht aan kunnen besteden. Onder andere hoe we een bepaalde Jersey Shore reject buiten het Witte Huis kunnen houden.
Maar nee hoor, dat verrekte volkslied, daar vallen we over.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:38:35 #122
154052 RobertVH
I am your father
pi_164992809
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:42 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Mwah, ik heb vrij breed secundair voorwaardenpakket.

[...]

Maar nee hoor, dat verrekte volkslied, daar vallen we over.
secundaire voorwaarden had ik nog even niet aan gedacht, in mijn geval is het gratis health insurance via het bedrijf dus dat is top geregeld :@

Het grappige is dat nu iedereen het over het zitten of staan tijdens het volkslied heeft, zogenaamd respectloos, etc..
Maar als Pink, Alicia Keys of een deelnemer van The Voice seizoen 35 het volkslied mag zingen en het compleet verkracht als een pop nummer heb je dat weer niet. :')
Daar stoor ik mij dan weer aan, gelukkig bij Tampa Bay Lightning gewoon vaste huiszangeres die het gewoon normaal zingt elke wedstrijd..
pi_164994227
Dear Lord baby Jesus, inderdaad die lui die een eigen 'twist' geven aan het volkslied, wat is dat toch sleeeeeeeecht.

Volg jij alleen de NHL of ook de AHL? Ze hebben de afgelopen jaren veel werk erin gestopt om het vechten te stoppen in de NHL en AHL, beetje jammer. Soms is het gewoon goed als de handschoentjes af gaan. In NCAA/ACHA en AHL komt het nog wel eens voorbij.

Baseball geef ik niet zoveel om, basketball is niet zo spannend, maar hockey vind ik fantastisch.

Hoe bevalt het leven in Florida? Nog een project manager nodig die Illinois zat is :@
pi_165002795
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:38 schreef RobertVH het volgende:
in mijn geval is het gratis health insurance via het bedrijf dus dat is top geregeld :@
Dat is een mooie regeling. Ik betaal $30 per maand en mijn vrouw $30, dus samen $60 voor een ziektekosten met redelijke voorwaarden (dus geen enorme out of pocket kosten). Mijn werkgever betaald iets van 7% in een 403b "pensioen", wat ik vrijwillig kan matchen. Maar dat was een paar jaar geleden nog iets van 11%.

Een andere secundaire voorwaarde is dat ik een half jaar (!) betaakd vrij kan nemen bij de geboorte van een kind; mijn vrouw heeft dat gedaan toen we onze dochter kregen. Aangezien we het bij 1 houden, zal ik er dus geen gebruik van maken :D

Oh en de "stads"bus is gratis voor mij en als hij nou wat vaker zou rijden, dan zou ik daar ook gebruiken van maken :')
pi_165014351
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 03:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat is een mooie regeling. Ik betaal $30 per maand en mijn vrouw $30, dus samen $60 voor een ziektekosten met redelijke voorwaarden (dus geen enorme out of pocket kosten). Mijn werkgever betaald iets van 7% in een 403b "pensioen", wat ik vrijwillig kan matchen. Maar dat was een paar jaar geleden nog iets van 11%.

Een andere secundaire voorwaarde is dat ik een half jaar (!) betaakd vrij kan nemen bij de geboorte van een kind; mijn vrouw heeft dat gedaan toen we onze dochter kregen. Aangezien we het bij 1 houden, zal ik er dus geen gebruik van maken :D

Oh en de "stads"bus is gratis voor mij en als hij nou wat vaker zou rijden, dan zou ik daar ook gebruiken van maken :')
De werkgever betaald hier de verzekering, voor werknemers op lagere tredes is het ook maar $30 per maand, zeer netjes toch?

Mijn 401K word gematched op 8%, en ik stop daar ook zelf 8% in. Ik gebruik het eigenlijk als belastingvrije spaarpot voor nu, zodra ik naar NL terug ga over een jaartje of 10 uit laten betalen, belasting betalen, en dan heb ik wat extra geld voor een huisje. Mijn vrouw heeft hier bijna geen familie meer, dus we willen uiteindelijk wel met pensioen in NL, maar da's nog een 30 jaar weg en we zien tegen die tijd wel hoe de wereld er uit ziet.

Dat ze de bus betalen is grappig, hier krijg ik een vergoeding voor het gebruik van de eigen auto. Ik rij nu rond de 12-14 minuten naar het werk, als ik de bus neem is het anderhalf uur :/
Toch is het een mooie optie voor werknemers in bijvoorbeeld retail omdat die vaak gewoon geen auto kunnen betalen.
  donderdag 1 september 2016 @ 17:45:17 #126
154052 RobertVH
I am your father
pi_165014564
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 03:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Oh en de "stads"bus is gratis voor mij en als hij nou wat vaker zou rijden, dan zou ik daar ook gebruiken van maken :')
Lol, die hebben we hier ook, stuk of 10 routes misschien. Met de auto naar het werk is 10-12 minuten, met de bus zou het 1:30 uur zijn met minimaal 2x overstappen. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:41 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Dear Lord baby Jesus, inderdaad die lui die een eigen 'twist' geven aan het volkslied, wat is dat toch sleeeeeeeecht.

Volg jij alleen de NHL of ook de AHL? Ze hebben de afgelopen jaren veel werk erin gestopt om het vechten te stoppen in de NHL en AHL, beetje jammer. Soms is het gewoon goed als de handschoentjes af gaan. In NCAA/ACHA en AHL komt het nog wel eens voorbij.

Baseball geef ik niet zoveel om, basketball is niet zo spannend, maar hockey vind ik fantastisch.

Hoe bevalt het leven in Florida? Nog een project manager nodig die Illinois zat is :@
Eigenlijk alleen de NHL, de AHL een beejte de Syracuse Crunch omdat het de minorleague team van Tampa is.
Het knokken heeft zo z'n entertainment waarde, vooral als iemand met een dirty of late hit een van 'onze' spelers raakt. Maar van mij hoeft het niet, meeste van de vechtpartijen waren van die half afgesproken partijen tussen 2 enforcers, dat voegt weinig toe.

Tampa is sowieso geen knok ploeg, en ook niet heel erg groot qua spelers (voornamelijk aanvallers) meer finesse en snelheid :)

Basketbal is inderdaad geen ruk aan, of het is best te doen nu en dan, maar de Tampa Bay Rays zijn slecht, kleine payroll, minste fans bij wedstrijden omdat het ballpark in st pete light, niet in Tampa. doordeweeks hebben ze net 10,000 man op de tribune. Het ziet eruit als een leeg magazijn...

Weinig werk bij ons, olie en gas industrie waar wij in zitten loopt ook al 2+ jaar terug.. }:|
pi_165015106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:36 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Dat ze de bus betalen is grappig, hier krijg ik een vergoeding voor het gebruik van de eigen auto. Ik rij nu rond de 12-14 minuten naar het werk, als ik de bus neem is het anderhalf uur :/
Toch is het een mooie optie voor werknemers in bijvoorbeeld retail omdat die vaak gewoon geen auto kunnen betalen.
Parkeren is een ramp met iets van 11K werknemers en 41K studenten en parkeerruimte is premium real estate waar de universiteit liever gebouwen op plaatst. Voor mij is het sneller om op mijn fiets naar werk te gaan omdat ik dan niet hoef te zoeken naar een parkeerplaats.
pi_165017476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:45 schreef RobertVH het volgende:
Weinig werk bij ons, olie en gas industrie waar wij in zitten loopt ook al 2+ jaar terug.. }:|
Nee joh, oil & gas komt EINDELIJK weer een beetje op gang! Hoewel het nog steeds maar 10% van mijn omzet is, 60% is marine. (en 30% miscellaneous industrieel)

Oil & gas blijft altijd een verschrikkelijk moeilijke markt. Heel scherp op de prijs en alles moet stock zijn voor de packagers.

Gekke vraag, maar jij werkt toch niet in Winter Haven he?
pi_165085328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:36 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Vrijdag vrij en dit weekend er even tussenuit naar Minneapolis. Telefoon op stil, geen werk emails lezen... heerlijk.

Het is wel grappig dat stigma dat je in Amerika niet zoveel vakantie en vrije dagen krijgt. Ik heb al hier en daar een dag vrij genomen, neem de week van Thanksgiving vrij en de week na Kerst, en dan heb ik nog 2 weken over. Ik denk dat ik vanaf October elke vrijdag vrij neem als mental health day. Dan komt het wel zo'n beetje op.
Andere collega's die soms nog meer vakantiedagen hebben zitten al sinds Juni op 0, geen idee hoe ze dat lukt.
Is niet echt een stigma hoor... volgens mij heb jij gewoon geluk met je baan. Vooral de uurloon banen hebben echt weinig vakantie, of kun je alleen onbetaald verlof opnemen. De meesten hier op het forum hebben zo te horen een vrij goede baan, das toch wel ff anders dan.
pi_165085405
Ga trouwens de 18e hier naar Nederland - VS vrouwenvoetbal in de Georgia dome.. even Nederland supporten. Is ons vrouwenvoetbal team eigenlijk een beetje goed? Vast niet zo goed als de VS, maartoch. Een excuus om me even in het oranje aan te kleden. O+
pi_165137706
quote:
17s.gif Op zondag 4 september 2016 18:09 schreef Smart_ass het volgende:
Vast niet zo goed als de VS, maartoch.
Met of zonder Hope Solo? :P

Ik ben trouwens ook per uur betaald, da's een keuze van de werkgever. Het is een beetje appels met peren vergelijken, maar een PM hier of een PM in Nederland verdient gewoon allebei prima. De nadruk ligt net even anders wanneer je over arbeidsvoorwaarden spreekt, en je moet je daar aan aanpassen.

Als ik geen goede baan zou hebben zou ik mij moeten aanpassen, maar dat zou ik in NL ook moeten.
pi_165203849
Ja volgens mij zonder Hope Solo haha! Goed dat ik er weer aan denk, volgens mij is mijn jersey aangekomen!! O+ Heb trouwens toch maar besloten dat ik in een pub ga kijken, niet echt zin om $50 neer te tellen voor een kaartje en volgens mij is de kans dat Nederland wint ook weer niet zo enorm. Ik ken niet eens Nederlandse vrouwelijke voetballers..
pi_165280921
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ja volgens mij zonder Hope Solo haha! Goed dat ik er weer aan denk, volgens mij is mijn jersey aangekomen!! O+ Heb trouwens toch maar besloten dat ik in een pub ga kijken, niet echt zin om $50 neer te tellen voor een kaartje en volgens mij is de kans dat Nederland wint ook weer niet zo enorm. Ik ken niet eens Nederlandse vrouwelijke voetballers..
Volgens mij is de enige reden dat de women's league hier aandacht krijgt door Hope Solo's veelal asociale gedrag. Totdat het onsportieve gedrag uitgelicht werd had ik ook geen enkel idee wie er in het Amerikaanse team zaten.

En dat ze de ballen hebben om $50 voor een kaartje te vragen. Wanneer wij hier naar een Chicago Fire wedstrijd gaan is het vaak $40-50 voor 2 kaartjes, ik gebruik dan Scorebig en dat soort sites. Scheelt een slok op de borrel.
pi_165285890
Ja en voor $50 had je niet eens echt goede plaatsen hoor, de echt goede plaatsen zijn rond de $200.. Maargoed dit zijn wel tickets voor het nationale team, ik neem aan dat tickets voor de Atlanta Silverbacks ook een stuk minder duur zullen zijn. Het nationale vrouwenteam van de VS is wel nummer 1 op de fifa ranglijst... anyway ik kijk mooi vanuit de kroeg :D
pi_165295774
Wat een zuurpruimerij zeg, Het nationale vrouwenvoetbal team is best goed. Ieder team heeft wel wat rotte appeltjes, maar om daarom een team af te schrijven is erg triest. En tsja, $50 is misschien wat hoog, maar om het nou te vergelijken een lokaal teampje als de chicago fire? Je gaat ook het Nederlandse team niet vergelijken met FC urk.
pi_165295958
Het blijven Nederlanders, hè? Lekker klagen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165296299
Hey! Chicago Fire staat toch wel op een gedeelde laatste plaats met Columbus!

Meestal in het stadion zit ik na een tijdje naar de vliegtuigen te kijken die van Midway opstijgen. Da's het wel weer waard dan he, mooie vliegtuigspotter plekjes.
pi_165297632
Enige Mls teams die het waard zijn te bezoeken zijn de Portland Timbers en Seattle Sounders :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_165298240
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:50 schreef RipCity het volgende:
Enige Mls teams die het waard zijn te bezoeken zijn de Portland Timbers en Seattle Sounders :P
Zie Sounders vs. Fire van 13 Augustus. 6-0. Mooi man!
pi_165310476
Ik kijk eigenlijk alleen maar internationale wedstrijden, vandaar dat ik zondag ook ga kijken.Ik wist niet eens dat ze hier in Atlanta speelden totdat ik erop gewezen werd. Maar ik kijk dus inderdaad vanuit de kroeg, blijf natuurlijk wel een Nederlander he?
pi_165310643
Had trouwens laatst eens gekeken om naar Cuba te gaan (als toerist) maar zelfs als je permanent resident bent (en geen US citizen) kan dat niet. Ik had gedacht dat ze gewoon naar je paspoort zouden kijken maar helaas..
pi_165319801
quote:
9s.gif Op woensdag 14 september 2016 04:36 schreef Smart_ass het volgende:
Had trouwens laatst eens gekeken om naar Cuba te gaan (als toerist) maar zelfs als je permanent resident bent (en geen US citizen) kan dat niet. Ik had gedacht dat ze gewoon naar je paspoort zouden kijken maar helaas..
Jammer he? Ik ben hoopvol dat de relatie tussen de VS en Cuba blijft groeien, ik zou graag naar Cuba gaan met mijn vrouw.
Op de middelbare school had een docent langere tijd doorgebracht in Cuba en had zulke mooie foto's en herinneringen. Een van de weinige landen waar ik gewoon echt graag eens een paar dagen rond wil dolen.
pi_165320309
Is met een Europees paspoort toch ook geen enkel probleem :?
Jesus saves but death prevails.
pi_165330079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:48 schreef Shivo het volgende:
Is met een Europees paspoort toch ook geen enkel probleem :?
Dat is het dus wel. Zie ook: "Tourist travel to Cuba is prohibited under U.S. law for U.S. citizens, permanent residents, and others subject to U.S. jurisdiction."

Zelfs al zou ik eerst afreizen naar Europa en vervolgens op een Nederlands paspoort reizen, dan kan ik nog steeds mijn vrouw niet meenemen.
pi_165348448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 23:10 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Dat is het dus wel. Zie ook: "Tourist travel to Cuba is prohibited under U.S. law for U.S. citizens, permanent residents, and others subject to U.S. jurisdiction."

Zelfs al zou ik eerst afreizen naar Europa en vervolgens op een Nederlands paspoort reizen, dan kan ik nog steeds mijn vrouw niet meenemen.
Diverse jaren geleden is een oud collega met een Brits paspoort + green card er gewoon heen gevlogen (wel via een omweg) en bij hem zetten ze geen stempel in zijn paspoort met een inleg velletje met inreisvisa.
pi_165353384
Het zit hem voor green card houders vooral in om via een omweg te reizen en op het paspoort van je thuisland. En dan moet de vrouw dus thuisblijven, want zij heeft geen Nederlands paspoort.

Naja, zoals ik zei, ik heb er best hoop op dat de situatie steeds beter gaat en we uiteindelijk samen zonder problemen daar naartoe kunnen reizen. Staat op de bucket list!
pi_165421343
Ja ik hoop inderdaad dat die ban snel opgeheven wordt.. kan natuurlijk wel omreizen maar das ook maar zonde geld. Had trouwens ook voor Suriname gekeken maar das ook bizar duur vanaf hier! Wil zeker niemand naartoe, haha.
pi_165421353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:23 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Jammer he? Ik ben hoopvol dat de relatie tussen de VS en Cuba blijft groeien, ik zou graag naar Cuba gaan met mijn vrouw.
Op de middelbare school had een docent langere tijd doorgebracht in Cuba en had zulke mooie foto's en herinneringen. Een van de weinige landen waar ik gewoon echt graag eens een paar dagen rond wil dolen.
Leuk, zo'n open lucht gevangenis.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_165455959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:23 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Jammer he? Ik ben hoopvol dat de relatie tussen de VS en Cuba blijft groeien, ik zou graag naar Cuba gaan met mijn vrouw.
Op de middelbare school had een docent langere tijd doorgebracht in Cuba en had zulke mooie foto's en herinneringen. Een van de weinige landen waar ik gewoon echt graag eens een paar dagen rond wil dolen.
Ja precies, en iedereen zegt ook dat als je het echte Cuba wil zien je nu moet gaan.. dus we zullen zien hoelang die ban nog duurt.
pi_165603902
Sooooooo... hebben we allemaal het debat bekeken gisteren?

Dat was uh... interessant. Ik snap de frustratie met deze twee kandidaten wel, geen van beiden is echt een goede keuze.
pi_165618042
Heb football gekeken.. Vind inderdaad geen van beiden echt een goede keuze en ik kan toch niet stemmen.
pi_165625767
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 05:53 schreef Smart_ass het volgende:
Heb football gekeken.. Vind inderdaad geen van beiden echt een goede keuze en ik kan toch niet stemmen.
Ik heb ook geen stemrecht, maar mijn vrouw wel. Maar ja, heb je echt een keuze als je uit twee Mr. Potato Heads met een hartslag moet kiezen?
pi_165627405
Nou een keuze is er zeker. Kandidaten zijn niet optimaal maar staan voor heel verschillende politiek lijkt me.

Overigens lijkt football kijken me bijna net zo nutteloos als het debat volgen :*
Jesus saves but death prevails.
pi_165628575
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:03 schreef Shivo het volgende:
Overigens lijkt football kijken me bijna net zo nutteloos als het debat volgen :*
Veel geschreeuw en getouwtrek? Ja, ik zie de vergelijking wel.
pi_165663057
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:03 schreef Shivo het volgende:
Overigens lijkt football kijken me bijna net zo nutteloos als het debat volgen :*
Precies, dus dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
  vrijdag 30 september 2016 @ 03:31:02 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_165663088
Ik heb 240 vakantie-uren per jaar maar daar gaat bijna de helft aan de 2x per jaar dat ik naar NL ga op. Heb ook zo'n 2x per jaar vrienden en familie hier. En dat gaat al 10 jaar zo. Best tof eigenlijk. :Y)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 30 september 2016 @ 17:38:55 #157
154052 RobertVH
I am your father
pi_165672725
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 06:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Leuk, zo'n open lucht gevangenis.
Ja fotos van Gitmo zien er altijd prachtig uit, toch mooi dat de VS het goede voorbeeld geeft aan Cuba hoe je met mensenrechten omgaat.
pi_165683595
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 03:31 schreef popolon het volgende:
Ik heb 240 vakantie-uren per jaar maar daar gaat bijna de helft aan de 2x per jaar dat ik naar NL ga op. Heb ook zo'n 2x per jaar vrienden en familie hier. En dat gaat al 10 jaar zo. Best tof eigenlijk. :Y)
30 dagen is best veel. Ik krijg iets van 140 uur (6.iets per bi-weekly pay period), maar daar komen nog allerlei dagen bovenop zoals diverse feestdagen en de laatste week van het jaar als de universiteit dicht is.
pi_165683902
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 17:38 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Ja fotos van Gitmo zien er altijd prachtig uit, toch mooi dat de VS het goede voorbeeld geeft aan Cuba hoe je met mensenrechten omgaat.
Probeer je nu het mensenrechtenbeleid van Cuba goed te praten?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:12:25 #160
154052 RobertVH
I am your father
pi_165693306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 05:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Probeer je nu het mensenrechtenbeleid van Cuba goed te praten?
Dat zeg ik helemaal nergens, dat maak jij ervan.. maar zo kunnen we nog wel even doorgaan natuurlijk.

Probeer jij nu het mensenrechtenbeleid van de VS goed te praten?
  zondag 2 oktober 2016 @ 15:14:45 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_165708946
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 03:13 schreef devzero het volgende:

[..]

30 dagen is best veel. Ik krijg iets van 140 uur (6.iets per bi-weekly pay period), maar daar komen nog allerlei dagen bovenop zoals diverse feestdagen en de laatste week van het jaar als de universiteit dicht is.
De 'standaard' feestdagen tel ik niet mee. ;) Maar ja, ik heb 't eigenlijk heel erg goed en ben blij dat ik werk voor een werkgever die ook geeft om z'n personeel.

Kost me wel klauwen vol met geld elke keer maar ik vind 't het helemaal waard. Ik moet gewoon een paar weken per jaar in NL zijn.

Tip:
Heb m'n paspoort laten vernieuwen via de 'Schiphol balie'. Werkte echt prima, aanrader voor Nederlanders in het buitenland die hun paspoort willen behouden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_165722381
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 15:14 schreef popolon het volgende:
Kost me wel klauwen vol met geld elke keer maar ik vind 't het helemaal waard. Ik moet gewoon een paar weken per jaar in NL zijn.
Dat gevoel heb ik gelukkig niet, ik ga iets van 1x per 3 jaar naar Nederland. Ik vier kerst dit jaar bij mij broertje en ik vindt $2,200 voor 3 vliegtickets toch best veel.

quote:
Tip:
Heb m'n paspoort laten vernieuwen via de 'Schiphol balie'. Werkte echt prima, aanrader voor Nederlanders in het buitenland die hun paspoort willen behouden.
Orlando is 3.5 uur rijden, dus dat is sneller. Ik zit er wel aan te denken om een digid aan te vragen bij de "schiphol balie". Niet dat ik het nu nodig heb (mijn ABP pensioen is minimaal), maar beter aanvragen nu het nog kan.

Nu alleen nog even mijn paspoort opzoeken zodat ik op deze email kan "reageren":
Registreren Tweede Kamerverkiezingen 15 maart 2017
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:32:25 #163
154052 RobertVH
I am your father
pi_165756778
Op naar de volgende orkaan, hurricane Matthew kom er maar in...

Momenteel de boel aan het verbouwen op Haiti & Cuba, zou donderdag bij zuid Florida moeten zijn, het pad is al meer naar het westen (dichter bij oost kust van florida) verschoven. }:|

pi_165790772
Ik heb maandag/dinsdag een meeting in Orlando (UCF). Dat wordt nog afwachten of die open zijn. Hopenlijk krijgen wij hier niet zoveel last van Matthew; Hermine kwam zo goed als recht over ons heen :(
pi_165790847
Ik volg nog steeds niet wat nu de bedoeling is van creepy clowns: http://wgntv.com/2016/10/(...)crazy-clown-threats/

Echt te bizar voor woorden...
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:49:06 #166
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_165791025
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2016 05:18 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik gelukkig niet, ik ga iets van 1x per 3 jaar naar Nederland. Ik vier kerst dit jaar bij mij broertje en ik vindt $2,200 voor 3 vliegtickets toch best veel.

Ik ben juist blij dat ik dat gevoel heb. ;) Vind 't altijd geweldig om een paar weken per jaar in NL te zijn. M'n 8-jarige vind het ook helemaal prachtig. Lekker fietsen zonder helm, voetballen met z'n Nederlandse vriendjes, kibbelingen bij Oma.

Ik mis NL soms echt wel. Maar da's juist goed, zegt ook iets over de tijd die je daar hebt gehad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_165803851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ben juist blij dat ik dat gevoel heb. ;) Vind 't altijd geweldig om een paar weken per jaar in NL te zijn. M'n 8-jarige vind het ook helemaal prachtig. Lekker fietsen zonder helm, voetballen met z'n Nederlandse vriendjes, kibbelingen bij Oma.

Ik mis NL soms echt wel. Maar da's juist goed, zegt ook iets over de tijd die je daar hebt gehad.
Ik heb precies hetzelfde!


Dev0, waar krijg je drie tickets voor $2200? Ik vind ze nauwelijks nog voor minder dan $1200 - per stuk.
Jesus saves but death prevails.
pi_165815442
Ligt er heel erg aan waar vandaan je vliegt.. Vanaf Orlando, New York en DC bijvoorbeeld kun je best goedkope tickets vinden $500-600. Zag laatst een ticket hier vanaf Atlanta voor rond de $750, viel me ook niet tegen.
pi_165825765
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 23:39 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde!

Dev0, waar krijg je drie tickets voor $2200? Ik vind ze nauwelijks nog voor minder dan $1200 - per stuk.
United. Van Orlando, via New Ark naar AMS. Geboekt via travelocity eind Augustus, dus een tijdje vooruit.
pi_165825802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ligt er heel erg aan waar vandaan je vliegt.. Vanaf Orlando, New York en DC bijvoorbeeld kun je best goedkope tickets vinden $500-600. Zag laatst een ticket hier vanaf Atlanta voor rond de $750, viel me ook niet tegen.
Orlando inderdaad; dat betekent wel dat ik eerst 3 uur moet rijden, maar scheelt $500 per ticket. Dus die $1500 voor 6 uur rijden is het me wel waard.
pi_165826274
Orlando, moet daar nog tickets voor begin December voor vinden. Disney World, woohoo!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_165827277
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 01:18 schreef devzero het volgende:

[..]

Orlando inderdaad; dat betekent wel dat ik eerst 3 uur moet rijden, maar scheelt $500 per ticket. Dus die $1500 voor 6 uur rijden is het me wel waard.
Volgens mij ben jij inderdaad degene die me daarop wees. Was het voor mij uiteindelijk toch niet waard. Is eerst 6/7u rijden en dan de parkeerkosten er nog bij.. verschil met vliegen vanaf Atlanta was dan toch niet zo groot meer.
pi_165875252
Ik zit een beetje in een onhandige situatie en ik vraag me af of iemand hier een idee heeft wat te doen. Eind juli 2015 ben ik naar de VS verhuisd. Ben nog steeds ingeschreven in de Nederlandse gba (heb nog zorgverzekering, reisverzekering, WA etc.). Begin 2016 belastingaangifte hier in de VS gedaan, was allemaal vrij eenvoudig. Puntje bij paaltje: ik heb nog steeds geen health insurance hier in de VS. Vorige enrollment van mijn werk (in juli dit jaar) had ik nog niet genoeg uren gemaakt oid maar nu is er weer een enrollment en nu kan het wel. Kosten: $53 per week.. :'( Dit is mijn eerste baantje hier in de VS en ik verdien vrij weinig dus dat is echt een hele smak geld.. Dus ik zit een beetje te twijfelen of ik dit moet doen of niet. Ik zat eraan te denken om eind november zelf op zoek te gaan naar een verzekering (onafhankelijk van mijn werkgever) maar ik weet eigenlijk niet of ik dan echt iets goedkopers ga vinden aangezien ze hier bij mijn werk zeiden dat we hier best wel korting krijgen. En waar ik dus een beetje mee zit is de fee die je moet betalen als je je taxes doet en je bent niet verzekerd.. hoewel ze wel een exemption hebben "You were a qualified Resident Alien, and a bona fide resident of a foreign country for the 2016 tax year" en volgens mij val ik daar in principe wel onder hoewel het natuurlijk eigenlijk niet toegestaan is om nog in NL ingeschreven te staan hoewel ik hier permanent woon. Dus wat zal ik doen.. toch maar gewoon die verzekering doen? Is trouwens Blue Cross Blue Shield 80% plan met deductible van $1500. Moet hoe dan ook toch ook wel een zorgverzekering aanschaffen natuurlijk.. en dan kan ik alsnog proberen om onder die fee uit te komen.
pi_165875621
BCBS heb ik ook en is best goed, PPO met lage deductible werkt prima.

De fee op je taxes in 2016 word in 2017 definitief gemaakt, maar hou rekening met $695 of 2.5% inkomen van het huishouden (weet niet je alleen woont of met ouders/familie, hou daar rekening mee). Het hoogste bedrag telt. En je betaalt alleen voor de maanden dat je geen coverage hebt, dus als je in November een verzekering in laat gaan is het 10/12.

"Using the percentage method, only the part of your household income that’s above the yearly tax filing threshold ($10,150 for individuals, $20,300 for couples filing jointly in 2014, the most recent year available) is counted.
Using the per-person method, you pay only for people in your household who don’t have insurance coverage.
If you have coverage for part of the year, the fee is 1/12 of the annual amount for each month you (or your tax dependents) don’t have coverage. If you’re uncovered only 1 or 2 months, you don’t have to pay the fee at all."

Het is moeilijk om goed advies te geven gezien we de samenstelling en het inkomen van het huishouden niet weten.

Overigens is $53 per week wel redelijk veel, maar goedkoper dan wat je individueel op de marketplace zou kunnen krijgen.
pi_165875768
Ja ik heb even zitten denken en ik ga misschien anders maar gewoon voor het 70% plan. Dat is $21 per week met $6500 deductible. Dat is natuurlijk wel heel veel, maar ik ga werkelijk nooit naar de dokter dus die $1500 bij het 80% plan kom ik waarschijnlijk ook al niet aan. Kan ik net zo goed 70% plan doen. Ik woon overigens alleen (geen man, kinderen, oid). Qua fee hoop ik toch gewoon dat ik het kan gooien om het feit dat ik nog steeds in de Nederlandse gba sta dus daar nog belasting betaal ook.
En dit plan loopt tot eind juni, dus $1500 vanaf nu tot eind juni kom ik hoogstwaarschijnlijk ook echt niet aan.
pi_165883635
Ik heb geen glazen bol, dus ik kan je niet vertellen of je aan die $6500 komt of niet. Dingen gebeuren.

Een deductible gaan mensen een beetje apart mee om. In principe zou je financieel die $6500 op moeten kunnen vangen vanuit je eigen financiele capaciteit. (dus spaarcentjes, etc.)
Maar je ziet het nu zelf ook, als je een laag inkomen hebt dan is het vrijwel onmogelijk om een duur plan te nemen, en anderzijds om die deductible op je te nemen.

Die belasting maatregel ga je trouwens niet ontlopen. Als je langer dan 330 dagen in de VS verblijft per jaar en hier residency hebt, dan ben je verplicht die verzekering te hebben.
De physical presence test komt in jouw geval dus uit op die verplichting.
pi_165905685
Ja precies, dus dat is inderdaad een beetje krom. Schrikbarend ook hoeveel je betaalt voor hoe weinig coverage eigenlijk. Als je al aan die deductible komt moet je alsnog heel vaak een X bedrag of X percentage zelf betalen...

On a different note: ga eind oktober een weekendje naar Denver! Stond al heel lang op mijn lijstje, ben erg benieuwd. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 12-10-2016 05:01:14 ]
pi_165905696
$200 per maand is gemiddeld volgens deze site (als je een 40jarige niet rokende man bent, maar het lijkt me sterk dat Smart_ass veel goedkoper zou uitkomen).

Smart_ass, hoe zit het met subsidy? Als je niet zo veel verdient, zou je daar nog best wel voor in aanmerking kunnen komen: healthcare.gov
pi_165905714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 03:37 schreef Smart_ass het volgende:

Oh a different note: ga eind oktober een weekendje naar Denver! Stond al heel lang op mijn lijstje, ben erg benieuwd. O+
Ben eigenlijk maar een keer in Denver geweest, en kan me er weinig van herinneren. Wel heel gaaf geskieed in Vail ^O^
Jesus saves but death prevails.
pi_165905762
quote:
3s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 03:48 schreef devzero het volgende:
$200 per maand is gemiddeld volgens deze site (als je een 40jarige niet rokende man bent, maar het lijkt me sterk dat Smart_ass veel goedkoper zou uitkomen).

Smart_ass, hoe zit het met subsidy? Als je niet zo veel verdient, zou je daar nog best wel voor in aanmerking kunnen komen: healthcare.gov
Veel goedkoper zal ik dan inderdaad ook niet uitkomen denk ik, ik las en hoorde dat verzekeren via je werk toch vaak het goedkoopste is. Er staat inderdaad wel dat ik zou kunnen besparen op de premie en/of een lager deductible maar ik ga in eerste instantie maar voor dat 70% plan van mijn werk en dan daarna eens uitzoeken of ik een beter/goedkoper plan kan vinden op de marketplace. Iets is beter dan niets op dit moment.
pi_165976016
Ik ben me aan het inlezen over college funds, en 529 funds. Wat een hoop geld zeg. Je zou er bijna voor naar Nederland verhuizen.
Jesus saves but death prevails.
pi_165981461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 20:01 schreef Shivo het volgende:
Ik ben me aan het inlezen over college funds, en 529 funds. Wat een hoop geld zeg. Je zou er bijna voor naar Nederland verhuizen.
Dat kan zeker uit... Maar alles wat je in een 529 kan gooien is belasting vrij, dus dat scheelt flink (30% voor mij). Ik zou dus zo snel mogelijk na de geboorte van een kind 50k bij elkaar graaien, en het dan laten groeien. Dat is dus 1500 per maand voor twee jaar.
pi_165983644
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 00:14 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Dat kan zeker uit... Maar alles wat je in een 529 kan gooien is belasting vrij, dus dat scheelt flink (30% voor mij). Ik zou dus zo snel mogelijk na de geboorte van een kind 50k bij elkaar graaien, en het dan laten groeien. Dat is dus 1500 per maand voor twee jaar.
Ik dacht dat alleen de 529 opbrengst belastingvrij is en dat de inleg niet aftrekbaar is.

Met twee kinderen kom ik volgens de gangbare calculators uit op $500 per maand totdat ze 18 zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_165988663
Je hebt gelijk. Maar het punt was meer dat hoe meer je nu in kan leggen, hoe beter. En dan is er altijd nog de kans op een beurs hier of daar, dus ik wil niet teveel in zijn 529 hebben.
pi_166002078
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 04:05 schreef Shivo het volgende:
Ik dacht dat alleen de 529 opbrengst belastingvrij is en dat de inleg niet aftrekbaar is.
En daarnaast zou het als capital gains worden aangeslagen, dus lager dan gewone inkomsten (meeste 529 fonds beleggen in aandelen). En het is wel belastbaar als je het voor andere dingen als onderwijs gebruikt. Maar het hele punt is dat het mensen aanzet om te sparen voor onderwijs (voor hun kinderen/etc) en daar zijn Amerikanen niet zo goed in.

Wij zitten in het florida prepaid 4y college plan en in een 529 van Vanguard.
pi_166231864
Kijkt er nog iemand naar de World Series? Omdat de Cubs erin zitten hebben we gisteravond (gratis) in een groot theater hier in de buurt gekeken en zijn na de 4e inning naar huis gegaan.

Ik ga vanavond lekker Battlefield 1 spelen, meer plezier aan dan baseball.
pi_166234858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:02 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Kijkt er nog iemand naar de World Series? Omdat de Cubs erin zitten hebben we gisteravond (gratis) in een groot theater hier in de buurt gekeken en zijn na de 4e inning naar huis gegaan.

Ik ga vanavond lekker Battlefield 1 spelen, meer plezier aan dan baseball.
Omdat de Indians erin zitten heb ik gisteravond gekeken, en was het leuk en spannend ;)
Maar baseball is niet direct mijn sport nee.
pi_166234898
Indertijd in Boston vond ik het erg relaxed om iedere vrijdagavond na het werk thuis op de bank naar de Red Sox te kijken, en later naar de Reds. Baseball is best wel een geinige sport als je er een beetje in verdiept. Leuker dan basketbal (of moet ik nu basketball schrijven), maar minder interessant dan American football. We hadden in die tijd ook het geluk dat de Red Sox de World Series wonnen. Curt Schilling met z'n kapotte pees en bloed op z'n sok, ik zie het nog voor me.

Ben ook een paar keer naar de Red Sox en de Reds in het stadion wezen kijken, maar dat is het geld eigenlijk niet waard. Het publiek heeft vaak de ballen verstand van de sport, zit er vooral om wat sfeer te proeven en zich vol te eten (en drinken), en als jouw team moet werpen, moet je iedere keer opstaan omdat je buren zo nodig meer nacho's en bier moeten gaan halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 27-10-2016 06:32:52 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166234939
Ik kan er weinig mee, dat baseball, maar heb prima herinneringen aan het 2008 Celtics NBA kampioenschap (toen we in Boston woonden).
Jesus saves but death prevails.
pi_166234973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 05:56 schreef Shivo het volgende:
Ik kan er weinig mee, dat baseball, maar heb prima herinneringen aan het 2008 Celtics NBA kampioenschap (toen we in Boston woonden).
De Celtics waren niet zo'n geweldige ploeg in mijn tijd. Paul Pierce was ok, maar we werden beroerd van Antoine Walker, die dacht dat hij wel driepunters kon scoren. Ik ben een paar keer gaan kijken (goedkoopste tickets, in de nok van het stadion), maar van wedstrijden was geen sprake. Het was meer een exhibition game, waarbij de sterren lieten zien dat ze goed aan de ring konden hangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_166243983
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 04:09 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Omdat de Indians erin zitten heb ik gisteravond gekeken, en was het leuk en spannend ;)
Maar baseball is niet direct mijn sport nee.
Ik vond dat de Cubs het aardig deden gisteren. Ik zet het aan in de achtergrond terwijl ik eten maak en aan het gamen ben.
Arietta is een goede pitcher (en mijn absolute favoriet) maar hij heeft die momenten waarop hij van zijn apropos is en door de druk alleen maar ball werpt. Kluber is een wereldster, die man kan zo verrekte goed pitchen.
Toch goed gedaan en een leuke match. Ik ben toch helaas bang dat de Indians de World Series pakken dit jaar. Tenzij de Cubs zichzelf echt goed oppakken in Wrigley ziet het er niet zo goed uit voor ze.
pi_166618117
Wie hier heeft een Amerikaans adres en zou mij uit de brand willen helpen door een Trump cap naar mij op te sturen? Ik wil er heel graag één maar helaas heb je daar een Amerikaans adres voor nodig. Uiteraard betaal ik alles zelf :) Op Ebay staan helaas alleen maar neppers...
pi_167193002
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 02:12 schreef TheHappyPrince het volgende:
Wie hier heeft een Amerikaans adres en zou mij uit de brand willen helpen door een Trump cap naar mij op te sturen? Ik wil er heel graag één maar helaas heb je daar een Amerikaans adres voor nodig. Uiteraard betaal ik alles zelf :) Op Ebay staan helaas alleen maar neppers...
Helaas zag ik hem niet eerder. Een collega heeft een aantal gekocht tijdens de verkiezingen om ze daarna weer te verkopen. Maar die zijn allemaal helaas al weg :(

Geniet iedereen nog van het lekker weer in de VS? Het is hier nu... 17 F en het sneeuwt. Verschrikkelijk koud zeg.
pi_167195867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:10 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:
Geniet iedereen nog van het lekker weer in de VS? Het is hier nu... 17 F en het sneeuwt. Verschrikkelijk koud zeg.
Het is hier anders ook best fris met 16 C.
pi_167204741
Ben vandaag terug aan het reizen van Orlando naar Indy, dus van korte broeken en T-shirts, naar winterjassen. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167282373
quote:
8s.gif Op donderdag 8 december 2016 19:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Het is hier anders ook best fris met 16 C.
Hahaha! Ik zat te ouwehoeren met een klant in Alabama, 'goh het is hier wel fris, ik moet toch echt een lange broek dragen'.
Eehhhhh, ik moet sneeuw schuiven :(

Dit weekend Santa gespeeld bij mijn vrouw op haar werk. Dikke pret om met alle patienten een goedheiligman spelen. Wel zwaar werk, ik snap niet hoe mall Santa's dat doen, na een dag ben je echt kapot.
pi_167283320
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 17:02 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

ik snap niet hoe mall Santa's dat doen, na een dag ben je echt kapot.
Universeel "medicijn" ;)

pi_167286092
COUNT ME IN! Dat is echt hoe ik me voelde zeg! Gelukkig is de kerst nu dichtbij en krijg ik van het werk wel wat alcohol. Associate Retention noemen ze dat, giet er wat in en mensen zijn weer blij.
  woensdag 4 januari 2017 @ 07:32:53 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_167871755
Nou, ik kom ook maar weer eens langskijken.... weet niet waarom ik alweer jaren eigenlijk niet meer op Fok! kom, maar goed... bij deze een update voor de oude garde die mij misschien nog kennen... :D

Ik woon intussen alweer bijna 15 jaar in de VS, na een verhuizing in April 2002. Heb in 2010 een huis gekocht, en daar wonen ik en mijn vrouw nog steeds....

Misschien dat ik weer eens wat vaker langs kom :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_167876772
Een eigen huis is leuk, vooral als dingen er op de meest rotte momenten mee ophouden. Zo stopten bij mij de week voor Kerst m'n heat pump en garage deur opener er mee. Die reparaties waren maar kerst cadeautjes aan mezelf dit jaar. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:31:32 #201
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_167892181
Mjah :) Ik ga momenteel beginnen met een badkamer renovatie gevolgd door een keuken verbouwing, dus dat zal ook leuk worden.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_167894719
Welcome back Maarten, long time! Ons Houston huis staat in de verkoop, en we trekken morgen in ons CT huis. Bye-bye Texas.
Jesus saves but death prevails.
pi_167907771
Hrmm, klopt het dat je nu nog maar op 4 locaties een NL paspoort kunt vernieuwen? Die locatie in Chicago lijkt dat niet meer te doen. Nu is de dichtstbijzijnde locatie denk ik DC. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167913947
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:13 schreef OMG het volgende:
Hrmm, klopt het dat je nu nog maar op 4 locaties een NL paspoort kunt vernieuwen? Die locatie in Chicago lijkt dat niet meer te doen. Nu is de dichtstbijzijnde locatie denk ik DC. ;(.
Het lijkt er wel op: staatscourant. Dat wordt dus ook langer rijden voor mij; eerst 2.5 uur naar Jacksonville, toen 3.5 uur naar Orlando en nu 7.5 uur naar Miami.
pi_167914437
Ik maak er dan maar een stedentripje van een paar dagen van, denk ik. Chicago was nog makkelijk te doen. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167915511
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:13 schreef OMG het volgende:
Hrmm, klopt het dat je nu nog maar op 4 locaties een NL paspoort kunt vernieuwen? Die locatie in Chicago lijkt dat niet meer te doen. Nu is de dichtstbijzijnde locatie denk ik DC. ;(.
Schiphol is veruit de beste.
pi_167916073
Alleen staat er geen vakantie naar NL gepland, dus valt dat een beetje af.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167919642
Ik zou weer bijna een weekje Nederland voor plannen eigenlijk
pi_167935616
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:59 schreef OMG het volgende:
Ik maak er dan maar een stedentripje van een paar dagen van, denk ik. Chicago was nog makkelijk te doen. ;(.
Shit... ik zit in Chicago en moet volgend jaar mijn paspoort verlengen. Oh wel, weekje DC en de museums zien dan maar.
pi_167937589
Die van mij verloopt in mei. Vorige keer was m'n paspoort een maand of 6 verlopen voordat ik m'n afspraak in Chicago had.

Nu zijn de paspoorten geloof ik gelukkig wel 10 jaar geldig. Scheelt in ieder geval weer.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 9 januari 2017 @ 19:27:39 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_168010553
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 19:13 schreef OMG het volgende:
Hrmm, klopt het dat je nu nog maar op 4 locaties een NL paspoort kunt vernieuwen? Die locatie in Chicago lijkt dat niet meer te doen. Nu is de dichtstbijzijnde locatie denk ik DC. ;(.
Yep, ik moet tegenwoordig naar San Francisco.... Is te doen, maar kost me zo weer 2 vrije dagen. Tis het best te combineren met een kleine vakantie.

Je kunt het ook in Nederland doen, maar dan moet je toch minimaal een dag of 10 in Nederland zijn. Je moet dan naar Den Haag, niet naar de lokale gemeente waar je wellicht verblijft.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_168018311
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2017 19:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep, ik moet tegenwoordig naar San Francisco.... Is te doen, maar kost me zo weer 2 vrije dagen. Tis het best te combineren met een kleine vakantie.

Je kunt het ook in Nederland doen, maar dan moet je toch minimaal een dag of 10 in Nederland zijn. Je moet dan naar Den Haag, niet naar de lokale gemeente waar je wellicht verblijft.
Kan tegenwoordig ook op Schiphol zelf, maar je moet wel een afspraak maken. Is binnen 5 dagen gereed.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_168018396
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:46 schreef Essebes het volgende:

[..]

Kan tegenwoordig ook op Schiphol zelf, maar je moet wel een afspraak maken. Is binnen 5 dagen gereed.
3 werkdagen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 10 januari 2017 @ 13:18:03 #214
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_168027151
Hoi, heeft iemand van jullie ervaring met aanvragen van Amerikaans paspoort in Nederland en hoe lang dit duurt? Mijn broer kon pas 6 feb een afspraak maken maar we vliegen al 21 feb. Op de site van de Amerikaanse ambassade in Amsterdam zegt dat het tot 10 business days kan duren voor de application, maar houdt dat ook in dat hij dan binnen die 10 dagen ook een paspoort heeft? Dat is mij vrij onduidelijk namelijk. Anders moeten we een nood paspoort gaan aanvragen (goedkoopste optie) of alle vluchten omboeken.

Ik zelf heb 5 jaar geleden ook mijn US paspoort daar aangevraagd maar ik weet niet meer hoelang het duurde voordat ik deze thuis had dus vandaar mijn vraag. Heb al gemaild met de ambassade maar kreeg zo'n standaard mailtje terug...
it's the map in my mind that sends me on my way.
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:44:09 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_168060771
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:46 schreef Essebes het volgende:

[..]

Kan tegenwoordig ook op Schiphol zelf, maar je moet wel een afspraak maken. Is binnen 5 dagen gereed.
Dit, heb ik ook gedaan. Ging geweldig: Afspraak maken, na landing pasfoto's maken daar. Twee dagen later klaar. Opgepikt toen ik weer vertrok.

Maar ik ga dan ook twee keer per jaar naar NL dus dan is het wat makkelijker plannen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_168229068
quote:
Hierbij bevestigen wij uw registratie als kiezer voor de verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.

U heeft aangegeven dat u per brief wilt stemmen en dat u het stembiljet per e-mail wilt ontvangen.
Wij sturen u eerst per post de briefstembescheiden (briefstembewijs en retourenveloppe) die u moet bewaren.
Zodra het stembiljet is vastgesteld ontvangt u dit van ons per e-mail (dit is ongeveer 6 weken voor de verkiezing). U vult het stembiljet zelf in en stuurt het samen met uw briefstembewijs terug in de geadresseerde retourenveloppe.
Dus in het kort, ik krijg mijn stembiljet per email waarna ik het met flessenpost kan retourneren aan de betreffende ambtenaar bij de gemeente in Den Haag. Technologische vooruitgang is niet te stoppen!
pi_168236841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 17:10 schreef dumdumgivemegumgum het volgende:

[..]

Helaas zag ik hem niet eerder. Een collega heeft een aantal gekocht tijdens de verkiezingen om ze daarna weer te verkopen. Maar die zijn allemaal helaas al weg :(

Geniet iedereen nog van het lekker weer in de VS? Het is hier nu... 17 F en het sneeuwt. Verschrikkelijk koud zeg.
Ik heb twee petten kunnen bemachtigen dus yay! Ze zijn er overigens nog steeds ;)
pi_168237092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 01:16 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ik heb twee petten kunnen bemachtigen dus yay! Ze zijn er overigens nog steeds ;)
Voor $2.54 (incl shipping) vanuit Hong Kong (op ebay).

Overigens, welkom in deze KAAs serie, nieuw in Amerika of nog steeds bezig in Groningen?
pi_168361249
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2017 03:13 schreef devzero het volgende:

[..]

Voor $2.54 (incl shipping) vanuit Hong Kong (op ebay).

Overigens, welkom in deze KAAs serie, nieuw in Amerika of nog steeds bezig in Groningen?
Lieve schat, dat zijn dus nepperds. Heb je niks aan, kwaliteit is ook schijt.

En nee Groningen boppe hè :+
pi_168374507
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:28 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Lieve schat, dat zijn dus nepperds. Heb je niks aan, kwaliteit is ook schijt.
Uitermate toepasselijk dus.
pi_168438240
Wonen er hier mensen in Florida?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168569818
Hai ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af of er Nederlanders in Washington DC wonen!? Ik zelf woon hier nu sinds een jaar met vrouw en 2 kids....
pi_168572386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:04 schreef Martijn_Van_Beek het volgende:
Hai ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af of er Nederlanders in Washington DC wonen!? Ik zelf woon hier nu sinds een jaar met vrouw en 2 kids....
Ik geloof dat Etsu in DC studeert. Hij heeft zelfs zijn eigen topic KAA / Etsu in de VS, maar dat is niet erg actief.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 17:36 schreef Etsu het volgende:
lok
pi_168591918
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:02 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik geloof dat Etsu in DC studeert. Hij heeft zelfs zijn eigen topic KAA / Etsu in de VS, maar dat is niet erg actief.

[..]

Hey :P Heb wel andere dingen te doen dan dat topic update houden, toch? ;)

Maar ik woon idd in DC. Nog ruime drie maanden.
pi_168591926
Nog mensen die hebben meegelopen met de protesten? :o
pi_168592156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:19 schreef Etsu het volgende:
Nog ruime drie maanden.
Ik was vergeten dat je er maar een jaar zat. Lente schijnt erg mooi te zijn in DC dus geniet er nog maar van.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:19 schreef Etsu het volgende:
Nog mensen die hebben meegelopen met de protesten? :o
Ik heb even meegelopen bij een lokaal protest, maar toen het dreigde dat het ging regenen wilde mijn 6-jarige dochter weer naar huis :D
  maandag 6 februari 2017 @ 19:47:30 #227
154052 RobertVH
I am your father
pi_168717641
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wonen er hier mensen in Florida?
pick me, pick me :D

Er wonen ook veel mensen uit (rond) Boston in florida, die zijn nu weer een jaar lang gruwelijk vervelend nadat de Patriots de SB hebben gewonnen }:| :+
pi_168718211
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 19:47 schreef RobertVH het volgende:

[..]

pick me, pick me :D

Er wonen ook veel mensen uit (rond) Boston in florida, die zijn nu weer een jaar lang gruwelijk vervelend nadat de Patriots de SB hebben gewonnen }:| :+
Ik ben er over een maand en vraag mij af wat de dingen zijn die ik moet zien maar welke niet in de gidsen staat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 6 februari 2017 @ 21:31:27 #229
154052 RobertVH
I am your father
pi_168721394
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben er over een maand en vraag mij af wat de dingen zijn die ik moet zien maar welke niet in de gidsen staat.
Mwah, niet echt, over alles is wel geschreven - maar ligt heel erg aan wat voor vakantie je wilt hebben

Weekje feesten en strandhangen kun je het beste in Miami doen, kost wel wat.. maar strand is overall in Florida.
Natuur: Miami > Keys & Everglades
Pretparken: Orlando
Shoppen: overall en ook voornamelijk Orlando.

of Golfen, heel veel golfen :P
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:06 #230
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_168730933
Over precies 2 weken weer naar California *O*. Even op familiebezoek. Nu al zin in.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_168731090
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 21:31 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Mwah, niet echt, over alles is wel geschreven - maar ligt heel erg aan wat voor vakantie je wilt hebben

Weekje feesten en strandhangen kun je het beste in Miami doen, kost wel wat.. maar strand is overall in Florida.
Natuur: Miami > Keys & Everglades
Pretparken: Orlando
Shoppen: overall en ook voornamelijk Orlando.

of Golfen, heel veel golfen :P
Miami en Orlando ga ik al heen. Keys waarschijnlijk ook.
Maar voor de rest weet ik nog niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:54 #232
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168732541
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2017 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben er over een maand en vraag mij af wat de dingen zijn die ik moet zien maar welke niet in de gidsen staat.
Allesamerika forum is je source.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168736192
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Allesamerika forum is je source.
Dankje.
Ik zit zelf nu hier aan te denken:
28-2 landen op Orlando.
5 dagen orlando Inclusief cape Canaveral, Walt Disney, shoppen en schieten, bijkomen (5-3).
4 dagen miami inclusief everglades en er heen rijden (+-6 uur) (9-3).
2 dagen snorkelen op de keys (11-3).

Dan heb ik nog 2 a 3 dagen over omdat ik er 1 dag over doe om terug te reizen en mijn vlucht om 19:00 terug te pakken (14-3).

Zijn er nog leuke plekjes om op de route te bezoeken of langs te gaan? Daytona, de andere kust, etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168751095
Een paar jaar geleden heb ik het zuidelijk deel van Florida bezocht, na een conferentie. In Ft. Lauderdale, hebben we manatees gezien, en zaten er van die enorme krabben in de grond.



Wat me is bijgebleven, is dat het zuidelijke deel van Florida verrassend veel op Belgie leek. Veel meuk langs de weg. De natuur is wel prachtig. Je noemt de Everglades, dat is wel indrukwekkend, vooral de aligators die hier en daar opduiken. Om de Keys te bereiken, rijd je op een teringlange brug, met veel tegemoetkomend verkeer.Maar ook hier is de natuur schitterend: Je stapt uit je auto, loopt een paar meter richting het strand, en je ziet overal koraal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_168755392
Hier liggen ook de plannen om de volgende maand naar Florida te gaan. Ik heb een week vrij, en wilde iig Miami, Everglades, Key West en Orlando (Harry Potter pretpark) meepakken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2017 12:49:08 ]
  woensdag 8 februari 2017 @ 20:07:07 #236
154052 RobertVH
I am your father
pi_168763974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dankje.
Ik zit zelf nu hier aan te denken:
28-2 landen op Orlando.
5 dagen orlando Inclusief cape Canaveral, Walt Disney, shoppen en schieten, bijkomen (5-3).
4 dagen miami inclusief everglades en er heen rijden (+-6 uur) (9-3).
2 dagen snorkelen op de keys (11-3).

Dan heb ik nog 2 a 3 dagen over omdat ik er 1 dag over doe om terug te reizen en mijn vlucht om 19:00 terug te pakken (14-3).

Zijn er nog leuke plekjes om op de route te bezoeken of langs te gaan? Daytona, de andere kust, etc.)
Je bent net te laat, NASCAR Daytona 500 is 26 februari (8>

West kust (Venice, Tampa, Clearwater, St Petersburg) aan de golf van mexico heeft mooie stranden maar als je al in Miami en de Keys op het strand hebt gelegen is het niet veel anders.

Er is basketbal (Miami Heat of Orlando Magic) en ijshockey (Tampa Bay Lightning) als je naar een sport wedstrijd zou willen gaan
pi_168779554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de andere kust, etc.)
De eilandjes voor Sarasota (bv siesta keys).
  maandag 13 februari 2017 @ 19:24:44 #238
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_168879456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:45 schreef Diconnected het volgende:
Over precies 2 weken weer naar California *O*. Even op familiebezoek. Nu al zin in.
Waar in California? :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 13 februari 2017 @ 21:40:02 #239
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_168883094
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar in California? :)
Ventura :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_168935409
Super tof, ik ben ingeloot voor de show van James Corden *O* 27e gaan we.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:28:54 #241
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168936900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:01 schreef Diconnected het volgende:
Super tof, ik ben ingeloot voor de show van James Corden *O* 27e gaan we.
Je gaat er wonen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_168937896
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:28 schreef static het volgende:

[..]

Je gaat er wonen?
Nee, heb er wel gewoond. Nu op vakantie.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_169139782
Na anderhalf jaar wachten eindelijk de uitnodiging voor het green card interview in de bus ^O^
Jesus saves but death prevails.
pi_169146258
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:07 schreef Shivo het volgende:
Na anderhalf jaar wachten eindelijk de uitnodiging voor het green card interview in de bus ^O^
Interview? Bij mij ging alles via de post.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169146978
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 00:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Interview? Bij mij ging alles via de post.
Thanks Obama :'(
Jesus saves but death prevails.
  zondag 26 februari 2017 @ 02:59:22 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_169148366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:01 schreef Diconnected het volgende:
Super tof, ik ben ingeloot voor de show van James Corden *O* 27e gaan we.
Ik zou nog maar eens nadenken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_169180731
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 00:48 schreef Shivo het volgende:

[..]

Thanks Obama :'(
Waarschijnlijk is je vrouw je sponsor voor je green card en dan willen ze jullie toch even in levende lijve zien.
pi_169183608
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:26 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is je vrouw je sponsor voor je green card en dan willen ze jullie toch even in levende lijve zien.
Pfff heb ze toch ons marriage certificate gestuurd. Maar dat zal het wel zijn. Gelukkig is het interview in onze nieuwe woonplaats in CT, en niet (zoals de eerste keer) 2500km verder op in TX.
Jesus saves but death prevails.
pi_169187214
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 19:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Pfff heb ze toch ons marriage certificate gestuurd. Maar dat zal het wel zijn. Gelukkig is het interview in onze nieuwe woonplaats in CT, en niet (zoals de eerste keer) 2500km verder op in TX.
Voor mij laatste hypotheek heb ik sommige documenten wel 3x moeten opsturen. Dat is de Amerikaanse bureaucratie en ik kan me er me niet eens meer druk om maken.
pi_169246556
Interview is heel normaal, moest ik ook. Heel simpel, ze willen je even zien en nemen je application door. 5 minuten later stonden we weer buiten en was ik approved :)
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:30:33 #251
154052 RobertVH
I am your father
pi_169270546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
Interview is heel normaal, moest ik ook. Heel simpel, ze willen je even zien en nemen je application door. 5 minuten later stonden we weer buiten en was ik approved :)
Dit, was een makkie en stelt niks voor.

Paar vragen zoals 'when did you start dating' en waar we wel eens op vakantie zijn geweest - ik kan mij weinig precieze vragen herinneren dus het zal wel niks schokkend zijn geweest paar jaar geleden

maar nog meer gewoon door alle papieren heen gaan om te bevestigen dat alles correct is enz

Je zit gewoon samen in iemands kantoor. Niet in een cel met enkelzijdig glas waar ze je wazige dingen vragen zoals 'welke kleur is je partner's tandenborstel' of 'wat is haar lievelingskleur' zoals sommige mensen het nog wel eens willen doen voorkomen. :D

Dat doen ze alleen als ze twijfels hebben of het allemaal wel echt is. Tenzij je de boel zit te flessen hoef je je nergens druk om te maken.
Als NLer trouwen met een Amerikaan kijken ze niet zo gek van op, het zijn vooral de huwelijken met grote leeftijds-, cultuur-, taal- of geld-verschillen die het verdacht kunnen maken.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:16:36 #252
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_169650386
Hebben mensen hier nog hulp ingeschakeld van een immigration lawyer voor hun green card? Mijn (Amerikaanse) vrouw en ik willen eind dit jaar naar Californie gaan verhuizen (we wonen nu in Londen) en dat hele green card proces ziet er wat intimiderend uit. Ik kan echter met alle websites van immigration lawyers door de bomen het bos niet meer zien.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_169651940
Wij niet. Het was veel papierwerk, maar te doen. Begonnen bij het begin en gegaan met die banaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_169652574
Zelfde situatie en ditto als OMG. Het kost zeker tijd en moeite maar ik zou het de $5k tot $10k die een advocaat zou hebben gekost, niet waard hebben gevonden.
Jesus saves but death prevails.
pi_169653398
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Hebben mensen hier nog hulp ingeschakeld van een immigration lawyer voor hun green card? Mijn (Amerikaanse) vrouw en ik willen eind dit jaar naar Californie gaan verhuizen (we wonen nu in Londen) en dat hele green card proces ziet er wat intimiderend uit. Ik kan echter met alle websites van immigration lawyers door de bomen het bos niet meer zien.
De universiteit heeft indertijd mijn aanvraag grotendeels afgehandeld. Terugkijkend stelde de inbreng van die immigration lawyer eigenlijk niet zo veel voor. Zo ver ik het me kan herinneren ging het er vooral om hoe de cover letter werd opgesteld, die naar USCIS werd gestuurd.

Wat hierbij wel een rol kan spelen, is op basis van welke categorie je de aanvraag doet. In mijn geval ging het om de "outstanding scholar" categorie, en dan moet er dus worden aangegeven wat mij zo outstanding maakt. Indertijd maakte die advokaat daar een grote show van, maar twee collega's met een nog magerder palmares hebben in dezelfde categorie ook een Greencard toegewezen gekregen. Van eentje kan ik me nog herinneren dat hij een travel grant had opgevoerd. The prestigious blahblah travel grant. Right...

Kortom, het hangt er een beetje van af op basis van welke achtergrond je zo'n Greencard probeert binnen te hengelen. Als je net als jij een Amerikaanse echtgenote hebt, dan zou ik gewoon de papieren netjes invullen. Komt er wat meer risico bij kijken, dan zou ik een advokaat inschakelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 20 maart 2017 @ 15:41:27 #256
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_169653974
Ok, bedankt. We zullen er deze week/komend weekend eens wat tijd voor vrijmaken en kijken of het allemaal gaat lukken. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_169670023
Zelf had ik hulp van mijn Universiteit en heb geen advocaat gehuurd (maar had eigenlijk dus hulp van de immigration lawyer van de uni). Iemand uit mijn staff uit Sri Lanka had besloten om op eigen houtje een green card aan te vragen en heeft wel een advocaat gebruikt. Hij had binnen 2 jaar een green card en was tevreden over zijn advocaat. Ik weet niet meer of zijn green card ook een EB1 of een EB2 was.
pi_170479824
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Hebben mensen hier nog hulp ingeschakeld van een immigration lawyer voor hun green card? Mijn (Amerikaanse) vrouw en ik willen eind dit jaar naar Californie gaan verhuizen (we wonen nu in Londen) en dat hele green card proces ziet er wat intimiderend uit. Ik kan echter met alle websites van immigration lawyers door de bomen het bos niet meer zien.
Yep. Wij hebben er een gebruikt voor de initiele aanvraag (K1) omdat we op dat moment dat liever uit handen gaven. Zij was in de VS, en ik was in NL. Verliep prima, advocaat kostte niet veel om de aanvraag volledig af te handelen, zeker niet in de buurt van de $5K-$10K die veel advocaten schijnen te rekenen.

De overige aanvragen heb ik zelf gedaan. Informatie op forums is soms incompleet of achterhaald, lees daarom gewoon alle instructies goed door. Elk formulier van USCIS komt met een set instructies die 100% duidelijk zijn.
Het is niet moeilijk, je moet er gewoon de tijd voor nemen. Ook het kopje 'evidence of ongoing relationship' is niet bijzonder zolang je maar volledig bent.

Misschien ten overvloede: prepareer al je papierwerk voor je AoS e.d. een maand voordat je 'mag' indienen. Stuur het op de datum zelf gelijk in, maar laat het niet liggen. USCIS heeft nog steeds een processing time van 6-9 maanden voor de meeste zaken. Hoewel mijn zaken elke keer ruim binnen dat tijdsvak werden afgehandeld zou ik de gok niet nemen om tot het laatste moment te wachten.
pi_170488413
Ik heb die van mij afgelopen maand in ontvangst mogen nemen. Toch prettig, de zekerheid van een green card.
Jesus saves but death prevails.
pi_170491816
Mijn greencard 2 jaar geleden hebben we zelf gedaan, en kwam er in recordtijd doorheen: Januari op de post, eind maart kaart in de bus. Jammer alleen dat het een conditional green card was (we waren te kort getrouwd), dus moest ik afgelopen januari nog een keer door die molen heen. En de wachttijd voor deze ronde is bijna een jaar }:|
  zondag 7 mei 2017 @ 12:08:10 #261
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_170741157
Heeft iemand hier wel eens een 'conserverende aanslag' van de Nederlandse belastingdienst mogen ontvangen?

Wij zijn in 2016 geemigreerd en houden er dus rekening mee dat er binnen nu en een aantal jaar zo'n aanslag op de deurmat valt. Ik heb begrepen dat als je buiten Europa emigreert dat je dan apart uitstel van betaling moet aanvragen, wellicht met een bankgarantie?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
pi_170741661
Nee, wat is dat?
Jesus saves but death prevails.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:26:14 #263
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_170758558
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:30 schreef Shivo het volgende:
Nee, wat is dat?
Nederlanders hebben in principe belastingvoordeel gehad bij de pensioenopbouw. De betaalde premies waren belastingvrij, maar de pensioenuitkering is dat niet. Men stelt dus dat je bij emigratie belastingvoordeel hebt gehad dat moet worden terugbetaald: https://www.belastingdien(...)uwde_pensioenrechten

Bij het insturen van je M-Biljet (in het jaar van je emigratie) moet je de 'waarde in het economisch verkeer' van je Nederlandse pensioenpolissen opgeven (dit kun je opvragen bij je pensioenfonds). De belastingdienst claimt die gelden dan voor een periode van tien jaar via de conserverende aanslag. Binnen Europa krijg je automatisch uitstel van betaling, buiten Europa moet je dit aanvragen en kan men een bankgarantie vragen.
pi_170758860
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:08 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Heeft iemand hier wel eens een 'conserverende aanslag' van de Nederlandse belastingdienst mogen ontvangen?

Wij zijn in 2016 geemigreerd en houden er dus rekening mee dat er binnen nu en een aantal jaar zo'n aanslag op de deurmat valt. Ik heb begrepen dat als je buiten Europa emigreert dat je dan apart uitstel van betaling moet aanvragen, wellicht met een bankgarantie?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben deze aanslag in 2011 ontvangen, maar hoefden toen niet uitstel van betaling aan te vragen, ondanks dat wij buiten Europa verhuisden.

Inmiddels in 2015 terugverhuisd naar NL, maar eigenlijk miks meer van deze aanslag gehoord....
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  zondag 7 mei 2017 @ 23:17:34 #265
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_170763258
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:32 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wij hebben deze aanslag in 2011 ontvangen, maar hoefden toen niet uitstel van betaling aan te vragen, ondanks dat wij buiten Europa verhuisden.

Inmiddels in 2015 terugverhuisd naar NL, maar eigenlijk miks meer van deze aanslag gehoord....
Zodra je je weer inschrijft in het GBA in Nederland dan vervalt de openstaande conserverende aanslag automatisch. Dus dat verklaart waarom je er niets meer van hebt gehoord. Mocht je wederom vertrekken, dan wordt via dat M-Biljet weer een nieuwe aanslag opgelegd.
pi_170766489
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 23:17 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Zodra je je weer inschrijft in het GBA in Nederland dan vervalt de openstaande conserverende aanslag automatisch. Dus dat verklaart waarom je er niets meer van hebt gehoord. Mocht je wederom vertrekken, dan wordt via dat M-Biljet weer een nieuwe aanslag opgelegd.
Ah, dank voor de toelichting, dit wist ik niet.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_170770542
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:26 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Nederlanders hebben in principe belastingvoordeel gehad bij de pensioenopbouw. De betaalde premies waren belastingvrij, maar de pensioenuitkering is dat niet. Men stelt dus dat je bij emigratie belastingvoordeel hebt gehad dat moet worden terugbetaald: https://www.belastingdien(...)uwde_pensioenrechten

Bij het insturen van je M-Biljet (in het jaar van je emigratie) moet je de 'waarde in het economisch verkeer' van je Nederlandse pensioenpolissen opgeven (dit kun je opvragen bij je pensioenfonds). De belastingdienst claimt die gelden dan voor een periode van tien jaar via de conserverende aanslag. Binnen Europa krijg je automatisch uitstel van betaling, buiten Europa moet je dit aanvragen en kan men een bankgarantie vragen.
Voor het eerst dat ik daar van hoor. Ben benieuwd hoe de belastingdienst daar dan achter komt? Ik ben in eerste instantie op een visum vertrokken, dan is het dus tijdelijk. Toen wel gelijk uitgeschreven uit het gemeente register. Inmiddels is de tijdelijke status ingeruild voor een permanente status.
Jesus saves but death prevails.
pi_170776158
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

Voor het eerst dat ik daar van hoor. Ben benieuwd hoe de belastingdienst daar dan achter komt? Ik ben in eerste instantie op een visum vertrokken, dan is het dus tijdelijk. Toen wel gelijk uitgeschreven uit het gemeente register. Inmiddels is de tijdelijke status ingeruild voor een permanente status.
Zelfde situatie hier. Ik geloof niet dat ik ooit een M formulier heb ingevuld en ik zit nu al 12 jaar in de VS.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:40:31 #269
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_170791499
Op het M-Biljet staat volgens mij dat je de conserverende waarde van je pensioenpolissen altijd moet opgeven per je emigratiedatum. Als ze niet weten waar je bent, dan kan de conserverende aanslag je simpelweg niet bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is.

Het kan overigens jaren duren voordat je er een ontvangt, zelfs met bekende adresgegevens, afgaande op diverse forum posts over dit onderwerp.
pi_170799700
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:40 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Op het M-Biljet staat volgens mij dat je de conserverende waarde van je pensioenpolissen altijd moet opgeven per je emigratiedatum. Als ze niet weten waar je bent, dan kan de conserverende aanslag je simpelweg niet bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is.

Het kan overigens jaren duren voordat je er een ontvangt, zelfs met bekende adresgegevens, afgaande op diverse forum posts over dit onderwerp.
Ik heb mijn laatste aangifte in 2005 op papier gedaan (ik woonde van Jan 1-Jan 4 nog in Nederland). Aangezien ik geen inkomsten in Nederland had over dat jaar, was dat erg gemakkelijk. Ik kreeg een brief terug van de belanstingdients dat mijn aangifte was geaccepteerd en dat ik niets hoefde te betalen/ontvangen. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen iets heb ingevuld over pensioenpolissen. Niet dat mijn 9-maanden dienst+4 jaar OIO veel hebben bijgedragen aan mijn ABP "pensioen".
  donderdag 18 mei 2017 @ 02:39:06 #271
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_171019869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:23 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik heb mijn laatste aangifte in 2005 op papier gedaan (ik woonde van Jan 1-Jan 4 nog in Nederland). Aangezien ik geen inkomsten in Nederland had over dat jaar, was dat erg gemakkelijk. Ik kreeg een brief terug van de belanstingdients dat mijn aangifte was geaccepteerd en dat ik niets hoefde te betalen/ontvangen. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen iets heb ingevuld over pensioenpolissen. Niet dat mijn 9-maanden dienst+4 jaar OIO veel hebben bijgedragen aan mijn ABP "pensioen".
Hmm, bij mij betrof het na twee jaar weer in Nederland werken toch al ruim 14K Euros..dus kan best hard gaan :)
pi_171891497
Ik woon inmiddels alweer bijna 15 jaar in Los Angeles, maar wist niet dat dit topic bestond. Dus bij deze...aangemeld :D
pi_171893519
Wij hebben de conserverende waarde van de pensioenpolissen per brief bij de pensioenbeheerders opgevraagd. Duurde wel erg lang voor we die kregen. De conserverende aanslag kwam niet al te lang na de indiening van het M-biljet.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  donderdag 6 juli 2017 @ 15:20:49 #274
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_172216614
Post ik hier eerder op deze pagina dat ik een advocaat overweeg om het IR1/green card proces te ondersteunen, na onder andere de posts hier toch besloten dat niet te doen. En dat bleek een goede zet. Over een paar weken mijn interview op de ambassade en dan hopelijk in september naar Los Angeles verhuizen.

Dat ging best snel. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_176658290
Weet iemand wat je met een nederlands BE rijbewijs precies mag besturen in amerika? En dan vooral in florida/california.

Ik zie daar pick up trucks rond rijden die in europa worden gezien als een vrachtwagen maar hoe zit het daar?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 02:12:13 #276
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177382472
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:19 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand wat je met een nederlands BE rijbewijs precies mag besturen in amerika? En dan vooral in florida/california.

Ik zie daar pick up trucks rond rijden die in europa worden gezien als een vrachtwagen maar hoe zit het daar?
Late reactie maar wellicht heb je er nog wat aan:

https://www.dmv.ca.gov/portal/dmv/detail/pubs/cdl_htm/lic_chart

Het B rijbewijs telt als Class C in Californie. Ik gok dat het in Florida niet veel anders is.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_177385918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 02:12 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Late reactie maar wellicht heb je er nog wat aan:

https://www.dmv.ca.gov/portal/dmv/detail/pubs/cdl_htm/lic_chart

Het B rijbewijs telt als Class C in Californie. Ik gok dat het in Florida niet veel anders is.
Thanks, ik vroeg dit omdat ik veel discussies lees waarbij mensen beweren dat het europese b rijbewijs niet telt als een amerikaans c rijbewijs, ze zijn dus niet aan elkaar gelijkgesteld. Ondanks dat je met beide een auto mag besturen.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 21:05:48 #278
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_177400586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Thanks, ik vroeg dit omdat ik veel discussies lees waarbij mensen beweren dat het europese b rijbewijs niet telt als een amerikaans c rijbewijs, ze zijn dus niet aan elkaar gelijkgesteld. Ondanks dat je met beide een auto mag besturen.
Als je als toerist een auto huurt maakt het bij mijn weten niet uit. Als je hier komt wonen dan moet je dat rijbewijs wel opnieuw halen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_177421814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:05 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Als je als toerist een auto huurt maakt het bij mijn weten niet uit. Als je hier komt wonen dan moet je dat rijbewijs wel opnieuw halen.
Dat laatste weet ik, ik lees op diverse amerika forums dat bepaalde staten van mening zijn dat een europees b rijbewijs niet gelijk is aan een amerikaans c rijbewijs, met beide mag je (tijdelijk) een auto besturen in amerika maar het verschil zit hem in wat je mag trekken. Het schijnt dat sommige staten de 3500 kg regel hanteren voor toeristen met een europees rijbewijs.
speak only if it improves the silence.
pi_177654562
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Thanks, ik vroeg dit omdat ik veel discussies lees waarbij mensen beweren dat het europese b rijbewijs niet telt als een amerikaans c rijbewijs, ze zijn dus niet aan elkaar gelijkgesteld. Ondanks dat je met beide een auto mag besturen.
Er zijn geen "Amerikaanse" rijbewijzen. Iedere staat geeft zijn eigen driver's licenses uit en iedere staat heeft zijn eigen regeltjes. Bv in Florida is een class "E" vergelijkbaar met een nederlands C rijbewijs en een "class C" is een commercieel rijbewijs ala Nederlands D en E. In Georgia heb je een "class C" wat weer vergelijkbaar is met een Florida E. Dus de vraag is, met welke staat vergelijk je het.
pi_177656557
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2018 05:05 schreef devzero het volgende:

[..]

Er zijn geen "Amerikaanse" rijbewijzen. Iedere staat geeft zijn eigen driver's licenses uit en iedere staat heeft zijn eigen regeltjes. Bv in Florida is een class "E" vergelijkbaar met een nederlands C rijbewijs en een "class C" is een commercieel rijbewijs ala Nederlands D en E. In Georgia heb je een "class C" wat weer vergelijkbaar is met een Florida E. Dus de vraag is, met welke staat vergelijk je het.
Der gaat het niet om, het gaat erom dat sommige staten twee rijbewijzen voor hetzelfde type voertuig anders behandelen.
speak only if it improves the silence.
pi_177663474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Der gaat het niet om, het gaat erom dat sommige staten twee rijbewijzen voor hetzelfde type voertuig anders behandelen.
Ja, iedere staat heeft zijn eigen regeltjes.
  vrijdag 20 april 2018 @ 11:36:56 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_178638560
Ik werk voor een Amerikaanse firma en vanochtend zat er een mailtje in m'n inbox met de vraag of ik en m'n verloofd open staan om te verhuizen naar Sillicon Valley.
Het was wel een theoritsche vraag volgens degene die het vroeg maar toen ik daar was heb ik wel eens gezegd (informeel) dat het ons wel leuk zou lijken.
Nu is deze vraag iets formeler geworden.

Er is nog niks zeker natuurlijk en ben er zelf al een keer geweest maar wonen daar is natuurlijk iets anders. Ik weet dat het een gigantisch duur, maar wel een mooi, gebied is.
Overigens werken we samen voor hetzelfde bedrijf en zij heeft een global functie die ook in de US bestaat.

Wat zijn de dingen waar we op moeten letten qua verhuizing enzo?

[ Bericht 5% gewijzigd door nils7 op 20-04-2018 11:44:16 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_178641093
Vooral of ze je genoeg loon bieden. Je zit nu in een goede onderhandelingspositie. Als je eenmaal daar werkt, niet meer. De woningmarkt is er volledig overspannen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_179973491
Zijn er toevallig mensen die zowel hun nederlandse als amerikaanse paspoort gebruiken om te reizen tussen de usa en nederland?
speak only if it improves the silence.
pi_179973731
Ik niet, want ben geen US citizen, maar je volgende uitspraak van een ander topic klopt niet helemaal met de brief die ik vorige week bij m'n nieuwe paspoort kreeg;

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:02 schreef TjjWester het volgende:
Hallo,

Indien een nederlander naar amerika(of elk ander land) verhuist en daar trouwt met een amerikaan, kan hij de amerikaanse nationaliteit aannemen zonder dat het gevolgen heeft voor de nederlandse nationaliteit.

Daarin stond juist vermeldt dat ik bij het aannemen van een andere nationaliteit de NL-se verlies.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_179973769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:21 schreef OMG het volgende:
Ik niet, want ben geen US citizen, maar je volgende uitspraak van een ander topic klopt niet helemaal met de brief die ik vorige week bij m'n nieuwe paspoort kreeg;

[..]

Daarin stond juist vermeldt dat ik bij het aannemen van een andere nationaliteit de NL-se verlies.
Klopt maar de ind maakt een uitzondering indien je voor het aannemen van de amerikaanse nationaliteit bent getrouwd met een amerikaanse.

Jij valt dan onder uitzondering 3 https://www.rijksoverheid(...)+augustus+105008.pdf
speak only if it improves the silence.
pi_179974357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Klopt maar de ind maakt een uitzondering indien je voor het aannemen van de amerikaanse nationaliteit bent getrouwd met een amerikaanse.

Jij valt dan onder uitzondering 3 https://www.rijksoverheid(...)+augustus+105008.pdf
Ah, ok, helder. Ik blijf gewoon lekker op m'n green card doorgaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:13:01 #289
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_179976057
Zelfs als je getrouwd bent heeft het nog mogelijke gevolgen want een dag te laat met je paspoort verlengen en je bent je NL nationaliteit ook kwijt.

Ik ben getrouwd met een Amerikaanse maar ben er nog niet over uit of ik voor US nationaliteit ga of gewoon m'n green card aan ga houden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_179976184
Ik ben er te lui voor, m'n NL paspoort is nou al 2x met meer dan een jaar verlopen geweest dus val ik meteen in Jabberwocky's probleem voorbeeld. Daarnaast is stemmen zo ongeveer het enige wat je met een green card niet kan, en van de zijlijn mekkeren vind ik wel prima. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_179978320
Ik ben ook op getrouwd met een citizen en op een GC. Mijn kids hebben beide paspoorten en die gebruiken we dan ook, afhankelijk van waar we heen gaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_179986094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:13 schreef Jabberwocky het volgende:
Zelfs als je getrouwd bent heeft het nog mogelijke gevolgen want een dag te laat met je paspoort verlengen en je bent je NL nationaliteit ook kwijt.

Ik ben getrouwd met een Amerikaanse maar ben er nog niet over uit of ik voor US nationaliteit ga of gewoon m'n green card aan ga houden.
Dat hoeft niet, je kunt het bewijs van nederlanderschap aanvragen, kost wel iets maar dan kun je nooit meer het nederlanderschap verliezen, uitzonderingen daargelaten.
speak only if it improves the silence.
pi_179993521
Zelfde hier. Greencard en getrouwd met US citizen. Voor mij hoeft een Amerikaans paspoort niet. Te veel risico mn Nederlandse nationaliteit te verliezen. Greencard rest van mn leven is prima.

En volgens mij hoef je als greencard holder ook geen jury duty te doen. Ideaal dus :) Nadeel is wel dat als je langer dan een half jaar de US verlaat je mogelijk niet meer terugkan op een greencard.
Land of the free. Home of the brave.
pi_179993656
Trouwens wel opvallend hoe eenvoudig het is je Nederlandse nationaliteit te verliezen. Een hoop landen is het bijna onmogelijk om kwijt te raken. Laat maar weer eens zien dat Nederland niks om je geeft en je liever kwijt dan rijk is.
Land of the free. Home of the brave.
pi_180974799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:28 schreef Scarface88 het volgende:
Zelfde hier. Greencard en getrouwd met US citizen. Voor mij hoeft een Amerikaans paspoort niet. Te veel risico mn Nederlandse nationaliteit te verliezen. Greencard rest van mn leven is prima.

En volgens mij hoef je als greencard holder ook geen jury duty te doen. Ideaal dus :) Nadeel is wel dat als je langer dan een half jaar de US verlaat je mogelijk niet meer terugkan op een greencard.
Daar hebben ze de I-351 (?), permit to reentry voor uitgevonden. Daarmee kun je je GC behouden, ook als je naar het buitenland gaat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 9 augustus 2018 @ 12:06:56 #296
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181050483
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:28 schreef Scarface88 het volgende:
Zelfde hier. Greencard en getrouwd met US citizen. Voor mij hoeft een Amerikaans paspoort niet. Te veel risico mn Nederlandse nationaliteit te verliezen. Greencard rest van mn leven is prima.

En volgens mij hoef je als greencard holder ook geen jury duty te doen. Ideaal dus :) Nadeel is wel dat als je langer dan een half jaar de US verlaat je mogelijk niet meer terugkan op een greencard.
quote:
Vrijwillig een andere nationaliteit aannemen
U verliest uw Nederlandse nationaliteit als u vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt. Behalve als u voldoet aan minimaal één van de volgende 3 uitzonderingen:

• U bent geboren in het land van de nieuwe nationaliteit. En u heeft daar uw hoofdverblijf als u de nationaliteit van dat land krijgt.
• U heeft, voordat u meerderjarig werd, onafgebroken 5 jaar uw hoofdverblijf gehad in het land waarvan u de nationaliteit aanneemt.
• U neemt de nationaliteit aan van uw echtgenoot of echtgenote of geregistreerde partner.
Bron

Het kan dus wel.

quote:
U behoudt de Nederlandse nationaliteit als u aan één van deze voorwaarden voldoet:


• U van de 10 jaar woont u minimaal 1 jaar in het Koninkrijk der Nederlanden of binnen de EU;
• U verlengt steeds op tijd het Nederlandse paspoort of vraagt een verklaring van Nederlanderschap aan. Op tijd wil zeggen: voordat de periode van 10 jaar verstrijkt dat een paspoort geldig is. Vanaf de dag dat u het paspoort (of verklaring) ontvangt, gaat een nieuwe periode van 10 jaar in.
Je moet natuurlijk wel steeds je paspoort op tijd verlengen.

[ Bericht 6% gewijzigd door popolon op 09-08-2018 12:13:01 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181262986
Ik zou mss ook overwegen een verhuis naar de US. maar wil wachten tot er terug een democraat aan de macht staat.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:56:20 #298
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_181263906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 21:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou mss ook overwegen een verhuis naar de US. maar wil wachten tot er terug een democraat aan de macht staat.
Goed plan. Ga je dan na vier jaar weer verhuizen als de democratie je niet aanstaat?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:36:21 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_181287131
:D

Ja da's inderdaad wat. Ik walg ook van die narcistische halfgare trapleuning die er nu zit, ga ik dan weg? Nope.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_181340166
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:52 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Daar hebben ze de I-351 (?), permit to reentry voor uitgevonden. Daarmee kun je je GC behouden, ook als je naar het buitenland gaat.
Ja klopt. I-131 travel re-entry permit volgens mij. Maar alsnog is het geen garantie uiteindelijk. De CBP officer heeft de eindbeslissing. Al kun je wel in beroep gaan bij een immigration judge dat recht heb je als greencard holder. Zijn toch verhalen op visajourney en andere fora dat mensen uiteindelijk toch hun greencard kwijtraakte wanneer je geen strong ties met Amerika kunt bewijzen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_181340167
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:06 schreef popolon het volgende:

[..]


[..]

Bron

Het kan dus wel.

[..]

Je moet natuurlijk wel steeds je paspoort op tijd verlengen.
Misschien dat ik het ooit doe maar ik vind het nogal een gedoe. Je zou maar vergeten je paspoort te verlengen ben je dan permanent je nationaliteit kwijt? Volgens mij is het een heel bureaucratisch proces dan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_181340181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 04:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja klopt. I-131 travel re-entry permit volgens mij. Maar alsnog is het geen garantie uiteindelijk. De CBP officer heeft de eindbeslissing. Al kun je wel in beroep gaan bij een immigration judge dat recht heb je als greencard holder. Zijn toch verhalen op visajourney en andere fora dat mensen uiteindelijk toch hun greencard kwijtraakte wanneer je geen strong ties met Amerika kunt bewijzen.
Ik heb er ondertussen 9 jaar opzitten als I-131 houder, en heb 'm een keer per ongeluk laten verlopen. Toen was het belangrijk om banden met de VS aan te tonen. Ik had wel altijd netjes mijn Amerikaanse belasting betaald, ook incidenteel wat inkomen uit de VS, dus dat was niet zo lastig. Het was wel weer een enorme heisa om alles rechtgebreid te krijgen, met meerdere bezoeken aan de ambassade, en ik moest weer een medisch onderzoek ondergaan. Stelt niks voor, maar je bent er zo een paar dagen mee kwijt en het kost ook handen vol geld.

Zo lang je de formulieren op tijd invult en je belasting betaalt, kunnen ze je niks maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')