abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2016 @ 01:01:28 #176
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162029851
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sommige dachten dat zijn laatste woorden waren:"I kept my promise" tav Lyanna
In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu niet meer zit en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 01:02:12 #177
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162029862
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 01:01 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu van verdwenen is en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
Ja ik had het over die fluisterende laatste woorden, dat dat niet duidelijk was wat hij zei.
Oh.
pi_162030052
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 01:01 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu niet meer zit en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
Dat is ook wat ik meen te horen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_162030430
HAHAHAHAH FUCK OLLY
(she/her)
  maandag 9 mei 2016 @ 04:03:53 #180
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162030433
Wauwwww The Sword of the Morning.. Pohh
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  maandag 9 mei 2016 @ 04:05:19 #181
47276 remcov
Moviemaniac
pi_162030435
Nog nooit zo blij geweest om de dood van een kind _O-
Born in lust, turn to dust. Born in sin, come on in.(Storm Of The Century, 1999)
Listen to them, the children of the night. How sweet music they make.(Bram Stoker's Dracula, 1992)
pi_162030553
Hm. Ik weet niet wat ik van de aflevering vind. Was te voorspellen dat Bran niet het hele verhaal te horen zou krijgen. "My watch has ended" was tof. Davos is een held. Olly is dood, joepie. Howland Reed z'n bestaan wordt eindelijk erkend en Ned blijkt het verhaal mooier voorgedaan te hebben dan het was. Edd _O_

Maar wat the fúck bezielt de Umbers? Bastardbowl lijkt een zekerheid, maar welke troepen gaat Jon nu achter zich kunnen scharen? Ik heb de ijdele hoop dat het niet Shaggydog blijkt te zijn, en dit een plan van de Umbers is om Winterfell van binnenuit over te nemen. Om nou wéér afleveringen lang een Stark-telg in elkaar gemept te zien worden is ook weer zo wat.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 06:46:15 ]
pi_162030650

RIP Shaggydog
Er staat geen enkele direwolf in het overzicht dus ook geen Shaggydog.
pi_162030686
Oh trouwens. Cleganebowl confirmed wmb. Dat wordt mooi.
  maandag 9 mei 2016 @ 08:50:23 #185
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162031193
Ik kon voor de verandering wel leven met de verklaring van de Umbers in deze aflevering. Zij hebben inderdaad meer last van de wildlings omdat hun kasteel nou eenmaal dichter bij de muur ligt. Lijkt me logisch dat ze niet blij zijn met Jon Snow en voor Ramsey gaan vechten tegen de wildlings. Voor mij een onverwachts uitstekende verklaring.

Verder vond ik het wel een ok aflevering. Voorspelbaar wel, maar dat wil niet zeggen dat dat iets slechts is.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 09:00:00 #186
42184 crew  DaMart
pi_162031291
"My watch has ended" _O_.

Hopelijk is die Rickon een soort paard van Troje voor Ramsey en is hij nu in Winterfell om zich uiteindelijk te wreken en Winterfell te heroveren.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 9 mei 2016 @ 09:06:37 #187
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162031351
* ToJ was nietszeggend. Eddard's gezicht en stem klopte gewoon niet. Dayne was beter dan ik dacht, maar dat Dawn weggelaten is zit me nog steeds niet lekker.

* Ik begrijp niet waar ze met Bran heen willen. Waarom zou hij zijn grot verlaten? Hij is en blijft kreupel buiten zijn visioenen.

* Arya's training is goddank eindelijk voorbij wat was dat saai zeg.

* Tyrion's hele verhaallijn in Mereen is baden in vergane glorie. Wat doet die dwerg nog in het verhaal? En waarom reageert iedereen zo koeltjes op Tyrion. Die vrouw in de vorige aflevering dacht dat Tyrion haar kind wou opeten en Missandei dacht dat hij h'r wilde verkrachten en ondertussen kijken ze alleen maar passief en geschrokken.

* Daenerys is zo verwaand dat het moeilijk is om aan te zien. Ik dacht dat ze al vanaf 'A Golden Crown' of misschien zelfs daarvoor al een soort respect voor de cultuur van de Dothraki ontwikkeld had, maar ze lijkt hier meer op Viserys dan op haarzelf toen.

* Vraag me af wanneer de eerste van Daenerys' draken eens dood gaat. De serie is toch enorm van het choqueren en van de Direwolf-pups zijn er ook nog maar twee (een?) in leven (misschien is Nymeria voor de serie goed als dood?). Shaggy's einde was nog minder indrukwekkend dan dat van Lady.

* Waar is mij een Kingsmoot?

* Ben wel blij dat we eindelijk zien waar Sam is. Hoop dat zijn avonturen in de citadel gewoon door gaan en dat ze er niet uit gesneden worden omdat de sekans dnas mislukt zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:00 schreef DaMart het volgende:
"My watch has ended" _O_.

Hopelijk is die Rickon een soort paard van Troje voor Ramsey en is hij nu in Winterfell om zich uiteindelijk te wreken en Winterfell te heroveren.

JUSTICE FOR SHAGGYDOG.

[ Bericht 11% gewijzigd door Repelsteeltju op 09-05-2016 09:21:24 ]
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162031492
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

"I'll find another"

"Mother..."

"The Lannisters send their regards"

Oh oh wat een heerlijk moment was dat
8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162031795
meereen/tyrion was meh. iig is duidelijk geworden dat het een complot tegen dany is van de masters/yunkai/astapor en die andere stad :P

dany is weer op hetzelfde niveau als in seizoen twee.

sam en kingslanding was meh.

arya was tof gedaan. wel verrassend dat ze nu al haar zicht terug heeft

de umber lord vond ik ook tof gedaan, met zijn recalcitrante houding tegenover ramsey, maar wel gewoon uit eigen belang zaken willen doen met hem, osha en rickon terecht als gift voor ramsey

TOJ vond ik echt baas gedaan, arthur dayne, die al die noorderlingen te kakken zet met zijn vechtkunst, "our prince wanted us here" Ned die toch niet zo honourable blijkt door een man die aan het doodbloeden is nog ff een doodsteek te geven. we hebben lyanna niet badend in het bloed gezien terwijl ze jon eruit aan het persen was, maar er werd duidelijk naar gehint met het geschreeuw.

jon/davos was weer sterk, de doden aan de galg, iemand die weigert dat jon op is, iemand die aan zijn naam denkt, iemand die duidelijk stelling neemt waar hij voor staat (hoe verwerpelijk de stellingname ook is heb ik respect voor iemand die standvastig is) en olly die gewoon helemaal geconsumeerd is door zijn haat voor de wildlings en niet meer te redden is, ondanks dat jon het met veel moeite aankijkt. ik denk dat hij een dienst heeft gedaan door niet in huilen uit te barsten. "my watch has ended" *O*

speculatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarnaast kijkt de serie heel anders als je weet wat er gaat gebeuren, zo wist ik dat aryas blindheid speciaal voor haar training was en dat ze haar zicht weer zou krijgen (boeken) en ook wist ik door de trailer, de umber vlag en dat ramsey blij werd van "the gift" dat het rickon wel moest zijn.

het zou heel anders kijken zijn als je je zou laten verrassen en met zo min mogelijk info de ep zou bekijken, ik denk dat ik de trailers maar skip voortaan :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162031846
Young Eddard keek ook intens geconstipeerd trouwens. Valt me nog mee dat ze Arthur Dayne's grootsheid wel erkend hebben. Goed, zonder gigantisch zwaard, maar goed, in plaats daarvan kreeg hij er twee, en nog redelijk fatsoenlijke choreografie ook.
pi_162031971
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:06 schreef Repelsteeltju het volgende:

* Ik begrijp niet waar ze met Bran heen willen. Waarom zou hij zijn grot verlaten? Hij is en blijft kreupel buiten zijn visioenen.
Nu Howland Reed geïntroduceerd is en ze er waarschijnlijk achter gaan komen dat hij de ware parentage van Jon kent, misschien richting Greywater?

quote:
[ afbeelding ]

JUSTICE FOR SHAGGYDOG.
Ik heb besloten dat het Shaggydog niet is. Relatief kleine kop, zeker als je hem vergelijkt met die van Greywind. En waarom zou GRRM Osha er in hebben willen gehouden, puur om haar te laten verkrachten en vernederen? En Smalljon weigerde wel erg expliciet om een eed af te leggen. En het zijn de fucking Umbers. Nee, The North Remembers. Please. ;(.
pi_162032072
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:50 schreef Jasonjj90 het volgende:
Ik kon voor de verandering wel leven met de verklaring van de Umbers in deze aflevering. Zij hebben inderdaad meer last van de wildlings omdat hun kasteel nou eenmaal dichter bij de muur ligt. Lijkt me logisch dat ze niet blij zijn met Jon Snow en voor Ramsey gaan vechten tegen de wildlings. Voor mij een onverwachts uitstekende verklaring.

Verder vond ik het wel een ok aflevering. Voorspelbaar wel, maar dat wil niet zeggen dat dat iets slechts is.
_O-
Jij gelooft dat?
  maandag 9 mei 2016 @ 10:38:37 #193
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162032564
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 07:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh trouwens. Cleganebowl confirmed
Ehm, nee?
Ok stelletje hokboeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2016 @ 10:44:39 #194
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_162032683
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:38 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ehm, nee?
Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:48:54 #195
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162032747
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:44 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
Even teruggeluisterd, ze zei inderdaad "Arya Stark left him to die".
Ok stelletje hokboeren
pi_162033155
Eindelijk weinig Ramsey.
pi_162033238
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:44 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

hoe zou the hound het hebben overleefd dan? deze theorie blijft terugkomen :P
-Rabia Al-Basri
pi_162033316
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat het Shaggydog niet is. Relatief kleine kop, zeker als je hem vergelijkt met die van Greywind. En waarom zou GRRM Osha er in hebben willen gehouden, puur om haar te laten verkrachten en vernederen? En Smalljon weigerde wel erg expliciet om een eed af te leggen. En het zijn de fucking Umbers. Nee, The North Remembers. Please. ;(.
weigeren is de eerste stap naar accepteren ;(

maar ik kan me best voorstellen dat de umbers wel degelijk rationeel zeggen, "times change, ik heb op dit moment een directe bedreiging door de wildlings dus ga ik in zee mee de schofterige boltons". ik kan me daarnaast niet voorstellen dat hij bezig is met een list en rickon aan ramsey overhandigt ervan uitgaande dat hij hem met fluwelen handschoenen zal behandelen
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 11:29:46 #199
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162033468
Toffe ep!

Mijn voorspellingen:

- Umbers slaan om als Jon weer terug is
- Jon is herrezen als Jon Stark ("my watch has ended", niet meer gebonden aan zn oath en word erkend zo gauw L+R = J bekend word..)

Tof!
pi_162033508
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')