Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit een hint toe naar gehoord. Het ligt ook totaal niet voor de hand, al was 't alleen vanwege de haarkleur (die in GoT toch zo'n grote betekenis heeft).
Ik heb de boeken gelezen, maar tijdens het kijken van de serie gaat het verstand op nul en kijk ik gewoon voor m'n plezierquote:Op maandag 9 mei 2016 19:34 schreef Jasonjj90 het volgende:
[..]
Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.
quote:Op maandag 9 mei 2016 19:32 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Okay, dat zal best, maar ik kan natuurlijk niet argumenteren tegen iets (de inhoud van de boeken) wat ik niet weet, maar de stelligheid en vanzelfsprekendheid waarmee dit besproken wordt door mensen die ook steeds bezig zijn met boekvergelijkingen doet dat wel erg voor de hand liggen. En ik weet niet welke hints daar al wel in aan vooraf zijn gegaan in die boeken. Die interesseren me ook niet.
Klasse filmpjequote:Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...quote:Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
Inderdaad. Ik weet niet wat Melisandre allemaal kan, maar onsterfelijk is ze ook niet denk ik zo. Ze zullen dus wel wat meer nodig hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:51 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...
Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Dat zou ook wel weer erg typisch zijn inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:58 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.
Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:56 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.
Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.quote:
Met Davos, Melisandre en de wildlings naar Winterfel, en daarna verder naar het zuiden neem ik aan.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:03 schreef Jasonjj90 het volgende:
[..]
Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.
Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :quote:Op maandag 9 mei 2016 20:04 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.
Ik denk dat de mensen die hier zitten allemaal toch wel behoorlijk erge fans zijn (dat betekent niet kritiekloze fanboys trouwens) of te veel tijd over hebben, mezelf incluis. Het gevolg daarvan is dat afleveringen dubbel worden gekeken, er naar achtergrond informatie, stomme ongein en alles wordt verwezen, en wie weet allemaal wat voor extra informatie. Dit levert soms wrijving op, maar als je voor iedereen die wat anders vindt een eigen topic gaat maken heb je net zoveel topics als personen. Er zijn hints gegeven dat Jon Snow een Targaryen is. Dat uitpluizen vind ik juist de lol achter GoT, tussen de afleveringen door.
Ik zeg niet dat je het moet doen, of dat het hoort als je GoT kijkt, maar de history and lore is wel een aanvulling op het kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).
Het maakt niet uit of 't waar is of niet.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
allemaal serie niks uit de boeken. Dat jij het allemaal niet mee hebt gekregen is niet onze fout.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:17 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.
Maar misschien zijn we volgende week wel ineens zover als die ToJ meer invulling krijgt.
quote:[..]
Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :dat is allemaal achtergrond informatie. Dit is niet in de serie voorgekomen en kan ook niet meer in de serie voorkomen. Rob is dood en heeft Jon in de serie nooit zijn erfgenaam gemaakt of hiermee gedreigd. dus is het geen spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).
Het maakt niet uit of 't waar is of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |