abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2016 @ 19:27:33 #271
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_162042907
Was het geld voor een paar lampen soms op :{ Wat een donkere beelden allemaal
pi_162042956
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:26 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Je kan zelfs als je alleen de serie kijkt genoeg linken leggen, dit is zowel in de serie als in de boeken nooit bevestigd. Er wordt wel in zowel de boeken als de serie naar gehint, oftewel dit is geen spoiler. Gewoonweg een theorie.

Niet zomaar iets een boekspoiler noemen wat gewoonweg geen boekspoilers zijn.
Ik heb daar nog nooit een hint toe naar gehoord. Het ligt ook totaal niet voor de hand, al was 't alleen vanwege de haarkleur (die in GoT toch zo'n grote betekenis heeft).
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162042959
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:19 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat over jou ging ?
Ik heb voor m'n eerste post weer even de voorgaande pagina's gelezen (want daar had ik 't ook over in m'n @moderators) en kwam daar weer een boel boekvergelijking en besprekingen tegen, daar hebben we volgens mij een eigen draadje voor.
En welk nu heeft 't woord 'zeuren' in deze context ? Mag daar niet over geklaagd worden ? Moet daar weer drama over gemaakt worden ? Hier bespreken we de serie op basis van de tv-versie.

In de vorige pagina's (weet niet meer welke) las ik zo als voorbeeld dat Jon Snow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij blijkt dat nergens uit de serie.
Dat is in de boeken ook nog niet zo ver....
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  Moderator / Redactie FP maandag 9 mei 2016 @ 19:30:29 #274
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162042995
En hou eens op met dat dramaqueen-gejank op mekaar :')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_162043071
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat is in de boeken ook nog niet zo ver....
Okay, dat zal best, maar ik kan natuurlijk niet argumenteren tegen iets (de inhoud van de boeken) wat ik niet weet, maar de stelligheid en vanzelfsprekendheid waarmee dit besproken wordt door mensen die ook steeds bezig zijn met boekvergelijkingen doet dat wel erg voor de hand liggen. En ik weet niet welke hints daar al wel in aan vooraf zijn gegaan in die boeken. Die interesseren me ook niet.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 19:34:08 #276
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043099
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik heb daar nog nooit een hint toe naar gehoord. Het ligt ook totaal niet voor de hand, al was 't alleen vanwege de haarkleur (die in GoT toch zo'n grote betekenis heeft).
Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.
  Moderator / Redactie FP maandag 9 mei 2016 @ 19:35:31 #277
Rawr
pi_162043134
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:34 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.
Ik heb de boeken gelezen, maar tijdens het kijken van de serie gaat het verstand op nul en kijk ik gewoon voor m'n plezier :P
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_162043252
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:32 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Okay, dat zal best, maar ik kan natuurlijk niet argumenteren tegen iets (de inhoud van de boeken) wat ik niet weet, maar de stelligheid en vanzelfsprekendheid waarmee dit besproken wordt door mensen die ook steeds bezig zijn met boekvergelijkingen doet dat wel erg voor de hand liggen. En ik weet niet welke hints daar al wel in aan vooraf zijn gegaan in die boeken. Die interesseren me ook niet.

De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
pi_162043364
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
  maandag 9 mei 2016 @ 19:47:31 #280
211083 Angelof9
I must go first
pi_162043462
Shaggydog! Noooooo! :'(
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 9 mei 2016 @ 19:48:00 #281
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043472
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Klasse filmpje ^O^
pi_162043559
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...
pi_162043569
Waar zijn de sekscenes?
pi_162043600
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:51 schreef wiskundenoob het volgende:
Waar zijn de sekscenes?
Dat niveau is inderdaad gedaald....
pi_162043665
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:52 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat niveau is inderdaad gedaald....
Hoopte dat Sam visueel van bil ging ipv telkens die knappe acteurs :P
pi_162043731
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.
pi_162043745
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:51 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...
Inderdaad. Ik weet niet wat Melisandre allemaal kan, maar onsterfelijk is ze ook niet denk ik zo. Ze zullen dus wel wat meer nodig hebben.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:58:54 #288
211083 Angelof9
I must go first
pi_162043777
quote:
Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_162043821
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:58 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.
Dat zou ook wel weer erg typisch zijn inderdaad. _O-
  maandag 9 mei 2016 @ 20:03:20 #290
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043917
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:56 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.
Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.
pi_162043929
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.
Ik denk dat de mensen die hier zitten allemaal toch wel behoorlijk erge fans zijn (dat betekent niet kritiekloze fanboys trouwens) of te veel tijd over hebben, mezelf incluis. Het gevolg daarvan is dat afleveringen dubbel worden gekeken, er naar achtergrond informatie, stomme ongein en alles wordt verwezen, en wie weet allemaal wat voor extra informatie. Dit levert soms wrijving op, maar als je voor iedereen die wat anders vindt een eigen topic gaat maken heb je net zoveel topics als personen. Er zijn hints gegeven dat Jon Snow een Targaryen is. Dat uitpluizen vind ik juist de lol achter GoT, tussen de afleveringen door.
Ik zeg niet dat je het moet doen, of dat het hoort als je GoT kijkt, maar de history and lore is wel een aanvulling op het kijken.
pi_162044131
Vette ep zeg. _O_ Stuk bij The Wall heel vet, Jon pakt het aan zoals het hoort. Varys ook weer heerlijk bezig en omgg Arthur Dayne _O_ KL vond ik nu ook wel tof, al hoop ik wel dat Tommen nu niet weer pussy wordt en dat Cersei en Jaime eens laten zien wie baas is.
  Moderator / Redactie FP maandag 9 mei 2016 @ 20:13:33 #293
Rawr
pi_162044159
quote:
Met Davos, Melisandre en de wildlings naar Winterfel, en daarna verder naar het zuiden neem ik aan.
pi_162044172
Die Euron Greyjoy zal wel dat bootje waar Sam in zit plunderen en iedereen vermoorden. ;(

Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren nog. Zieke zwaardvechter trouwens, die Targaryen in The Tower of Joy. Weet alleen niet wie die kornuiten van Ned Stark waren, gewoon vrienden uit verschillende huizen ofzo? :9

Is er trouwens nog een theorie over hoe de verhaallijn van Arya eigenlijk relevant is? Ik merk nu dat ik echt meer informatie wil over alles, maar we zijn als zo ver dat ik eigenlijk de tijd niet meer heb om alles vanaf begin tot eind te bestuderen. :/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_162044284
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:03 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.
Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.
Maar misschien zijn we volgende week wel ineens zover als die ToJ meer invulling krijgt.
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.
Ik denk dat de mensen die hier zitten allemaal toch wel behoorlijk erge fans zijn (dat betekent niet kritiekloze fanboys trouwens) of te veel tijd over hebben, mezelf incluis. Het gevolg daarvan is dat afleveringen dubbel worden gekeken, er naar achtergrond informatie, stomme ongein en alles wordt verwezen, en wie weet allemaal wat voor extra informatie. Dit levert soms wrijving op, maar als je voor iedereen die wat anders vindt een eigen topic gaat maken heb je net zoveel topics als personen. Er zijn hints gegeven dat Jon Snow een Targaryen is. Dat uitpluizen vind ik juist de lol achter GoT, tussen de afleveringen door.
Ik zeg niet dat je het moet doen, of dat het hoort als je GoT kijkt, maar de history and lore is wel een aanvulling op het kijken.
Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).

Het maakt niet uit of 't waar is of niet.
  maandag 9 mei 2016 @ 20:24:20 #296
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162044461
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:17 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.
Maar misschien zijn we volgende week wel ineens zover als die ToJ meer invulling krijgt.
allemaal serie niks uit de boeken. Dat jij het allemaal niet mee hebt gekregen is niet onze fout.

quote:
[..]

Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :
SPOILER
Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).

Het maakt niet uit of 't waar is of niet.
dat is allemaal achtergrond informatie. Dit is niet in de serie voorgekomen en kan ook niet meer in de serie voorkomen. Rob is dood en heeft Jon in de serie nooit zijn erfgenaam gemaakt of hiermee gedreigd. dus is het geen spoiler.
pi_162044838
Sowieso denk ik dat de serie seizoen 6 en verder best wel eens kunnen gaan afwijken hoe de boeken gaan aflopen. Misschien verwerken ze in de serie zelfs wel wat fan-theorieën die de boeken niet gaan halen.

Er moet nog een hoop gebeuren:
- linksom of rechtsom moet Jon zijn plaats krijgen, ze laten hem niet tot leven komen om geen betekenis meer te hebben
- de white walkers moeten nog oprukken een keer, die hebben we echt nog maar zelden gezien
- ik verwacht dat Cersie valser terug komt dan ooit
- Bran's storyline moet nog betekenis krijgen
- idem voor Arya
- idem voor Sansa
- ze moeten Tyrion weer wat invulling geven, want dat wordt echt tenenkrommend
- Daenerys moet nog wat invulling krijgen, en niet te vergeten haar draakjes
- en dan vergeet ik nog wel een paar
  maandag 9 mei 2016 @ 20:37:15 #298
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162044848
Dit gelul weer.. ZO SAAI (niet de ep, de discussies).. Dan mag ik hier zeker ook niet mijn theorie over de Umbers posten, maar dat doe ik lekker toch, want speculatie = geen boekspoilers..

Rickon is a complication
The vast majority of people in Westeros believe Bran and Rickon are dead. The few who know the truth of their survival are Theon, Ramsay and Sansa and the Umbers (and obviously Bran, Meera, Hodor, Osha). Ramsay's hold on the North was to be validated by the fact that Sansa was the last possible heir of Winterfell apart from Jon Snow who was 1. a bastard and had 2. taken an oath to the Night's Watch.

Now the Umbers, who up until this point have been considered one of the most staunch supporters of the Starks, rock back up into the picture and have seemingly decided to completely turn their back on the Starks and support Ramsay in an arrangement of mutual benefit. The 'gift' they bring Ramsay is Rickon Stark, who everyone thought until now was dead, but now they reveal that he is in fact alive. What purpose can this possibly serve? Really, this is just complicating Ramsay's claim to Winterfell. But Ramsay has known for a long time that Rickon is alive, and is probably happy to be able to take him out of the equation.

The timing of the visit to Winterfell
The timing of this return is obviously very particular. Is Smalljon coming to Winterfell now because Roose is dead and he knows Ramsay is more naive and gullible? Or is it really just because Roose was a "cunt"?

Points supporting the Umber's allegiance to Ramsay:
They need support fighting the wildlings
Why risk Rickon? Rickon and Osha's distress seemed legitimate.
Points casting doubt on the Umber's allegiance to Ramsay
"The Umber's are a famously loyal house."
Smalljon claims that the Umber's refused to pledge their banners to House Bolton when Roose was Lord because "he was a cunt" yet it's evident that Ramsay is even more of a cunt (he killed his own father, his wife and her baby and Smalljon seems to at least figured out part of this)
He refuses to swear an oath
The black wolf head looks strangely small for a Direwolf head.
Jon Snow could retake Winterfell
Now Smalljon Umber seems very (almost too) impassioned when he explains that he believes that the wildlings could retake Winterfell with Jon Snow leading them. So at this point, he knows that Jon Snow is not leading the wildlings as they progress south of the Wall.
Rickon is Jon Snow's bait
If this is a ploy, Smalljon needed something to make Ramsay trust him without making an oath. Rickon is possibly one of the only ways to do this.
In additon, the word is beginning to travel that Sansa has escaped from Winterfell. Right now, Jon Snow has no reason to march against Winterfell. But finding out that Ramsay has his youngest brother who he thought was dead as a hostage may be reason enough for him to march against Winterfell now that his "watch has ended" (although Smalljon doesn't know that).
It could be, that Smalljon Umber is taking a risk, giving Rickon to Ramsay in the hopes of getting Jon to lead the wildlings to retake Winterfell.

Drawing the Bolton army into the open field
This however does NOT negate the fact that Winterfell would be an extremely difficult castle to take. Smalljon may have a plan for that too. His bargain with Ramsay is that Ramsay will help him with the wildling threat. This would force Bolton troops out of Winterfell, and into the open field, where it is much easier to defeat them.
OR...
The other scarily, more likely option is that I am in denial and Smalljon is just cutting his losses, accepting that the Starks are dead and joining the winning side to help fight back those pesky wildlings.
TLDR: Smalljon Umber believes Ramsay is more gullible than Roose, and is trying to draw Bolton forces out into the open to be defeated, Rickon is bait for Jon Snow to lead them to what he believes could be a victory, and Shaggydog is still alive. Or alternatively 'The North Remembers' doesn't mean crap.

Van Reddit
pi_162045196
Goed stuk wel Luuksor. Ik vind het nog lastig te zeggen.
pi_162045397
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')