Gewoon dwarsigheid is het hoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:32 schreef Metro2005 het volgende:
Uit dit antwoord concludeer ik dat je de essentie van vraag en aanbod niet zo goed begrijpt.
Kom je weer met je dreigementen, kan je ook op een normale toon discussieren?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:34 schreef D1990 het volgende:
[..]
En ik en de lage klasse hou er niet van om uitgebuit te worden door middenklassers als jij, voor een mensonwaardig loontje.
Dus het komt erop neer wie er harder bereidt is om te vechten, jij om de status-quo te behouden, of ik voor een beter leven.
Dreigen? Jij bent verbaasd dat elke actie een reactie heeft? Jij denkt dat je mensen als minderwaardig kan behandelen, en dat er vervolgens niks aan de hand is en men het maar dient te accepteren? Ben je autistisch ofzo?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kom je weer met je dreigementen, kan je ook op een normale toon discussieren?
En als je je loon mensonwaardig vindt dan moet je een andere baan gaan zoeken ipv anderen de schuld geven dat je zo slecht betaald krijgt. Blijkbaar is jouw werk niet meer waard en dat klinkt hard maar zo werkt het (economisch gezien) nu eenmaal. Ik verdien overigens óók geen enorm salaris maar ik heb me nooit druk gemaakt om mijn salaris, ook niet toen ik het minimumloon verdiende. Sterker nog: ik vond het terecht.
Ik voegde immers toen ik net begon met werken weinig waarde toe voor het bedrijf en ben hard gaan knokken om méér waarde voor het bedrijf te creeeren door bv meer klanten te werven, te zorgen dat bestaande klanten tevreden waren en bleven etc. en dat uitte zich uiteindelijk in meer en meer salaris tot aan het modale salaris wat ik nu verdien.
En nee dat kan niet bij elke baan. Een hamburgerschuiver bij de Mac Donalds zal niet snel meer gaan verdienen dan het minimumloon maar je kan daar bv weer wel doorgroeien naar manager met een hoger salaris.
http://www.verderintechni(...)-cnc-frezer/draaier/quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:34 schreef D1990 het volgende:
Voor 8 weken? Waar heb je dat gelezen? Want zo'n opleiding duurt gewoon net zolang als andere opleidingen op MBO 3-4 niveau.
Met die instelling kom je er dus niet. Of denk je werkelijk dat ál die mensen met een hoog salaris géén 10-12 uur per dag maken. Think again. De medewerkers (ik werk in de IT) die bij ons een hoog salaris hebben werken ook na de 8 uur op een dag nog door. 's avonds servers updaten, 's ochtends om 4u je nest uit om naar klanten aan de andere kant van het land te reizen. In het weekend nog even een conversie doen etc.quote:En je moet ook lange dagen maken van 10-12 uur per dag. Ik vind 38.000,- euro het niet echt waard om een jaar later thuis te zitten met een burn-out.
Wie heeft het in godsnaam over minderwaardig behandelen, ik leg wat simpele basisprincipes van de economie uit genaamd vraag en aanbod. Dat heeft niks met meer of minderwaardig te maken maar domweg met economische waarde.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:41 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dreigen? Jij bent verbaasd dat elke actie een reactie heeft? Jij denkt dat je mensen als minderwaardig kan behandelen, en dat er vervolgens niks aan de hand is en men het maar dient te accepteren? Ben je autistisch ofzo?
Ja klopt, want 10-12 uur per dag werken voor een loon van 5000,- a 10.000,- per maand is natuurlijk hetzelfde als 10-12 uur per dag werken voor een maandloon van 3000,- a 3300,-, toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.verderintechni(...)-cnc-frezer/draaier/
[..]
Met die instelling kom je er dus niet. Of denk je werkelijk dat ál die mensen met een hoog salaris géén 10-12 uur per dag maken. Think again. De medewerkers (ik werk in de IT) die bij ons een hoog salaris hebben werken ook na de 8 uur op een dag nog door. 's avonds servers updaten, 's ochtends om 4u je nest uit om naar klanten aan de andere kant van het land te reizen. In het weekend nog even een conversie doen etc.
Als je dat niet wilt doen prima maar daar is het salaris vaak ook naar. Ik hang er zelf ee nbeetje tussenin. Ik hoef ook echt geen werkdagen van 12uur te maken maar ik vind het echt niet erg als mijn werkdag 9 of 10 uur wordt en als ik een keer 's avonds door moet, en pauzes zijn mij uberhaupt zo'n beetje onbekend. Ik verdien dus meer dan de mensen die strikt elke dag op tijd naar huis gaan maar weer minder dan de echte bikkels en terecht.
Er verdient bij ons in het bedrijf helemaal niemand 5000 euro, alles zit daaronder.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja klopt, want 10-12 uur per dag werken voor een loon van 5000,- a 10.000,- per maand is natuurlijk hetzelfde als 10-12 uur per dag werken voor een maandloon van 3000,- a 3300,-, toch?
Jij veranderd de hele tijd van onderwerp merk ik. Net toen ik reageerde over jou verhaaltje over die machine eigenaar en de reparateur. En ik vertelde over dat een CNC Frezer weinig verdiende. Begon je ineens over timmermannen te praten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er verdient bij ons in het bedrijf helemaal niemand 5000 euro, alles zit daaronder.
De best verdiendende mensen hier (en dat zijn de mensen met universitaire opleidingen die zoveel certificaten erbij hebben gehaald dat ze hun huis ermee kunnen behangen) zitten op nog geen 4400 euro bruto per maand.
En dan is 3300 euro in verhouding behoorlijk veel gezien het opleidingsniveau verschil.
1) CNC frezers verdienen niet weinig, zeker niet gezien het opleidingsniveauquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:48 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij veranderd de hele tijd van onderwerp merk ik. Net toen ik reageerde over jou verhaaltje over die machine eigenaar en de reparateur. En ik vertelde over dat een CNC Frezer weinig verdiende. Begon je ineens over timmermannen te praten.
Dat zijn de mensen die lange dagen maken dus daar had ik het over.quote:Net had je het erover dat mensen met een hoog salaris ook lange werkdagen moeten maken, en begin je opeens over mensen die bij jou op kantoor werken.
Dan is het salaris zeker gezakt na al die jaren? (of ben ik nu abuis?)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
1) CNC frezers verdienen niet weinig, zeker niet gezien het opleidingsniveau
2) Omdat ik het salaris van CNC frezers nog niet had opgezocht pakte ik even andere vaklui als voorbeeld erbij.
[..]
Dat zijn de mensen die lange dagen maken dus daar had ik het over.
Staat vrij letterlijk in deze zin:
De medewerkers (ik werk in de IT) die bij ons een hoog salaris hebben werken ook na de 8 uur op een dag nog door
Salarissen in de IT zijn zeker gezakt tov net na 2000.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan is het salaris zeker gezakt na al die jaren? (of ben ik nu abuis?)
Ik had in de jaren net na 2000 zo'n $57.500 p/j als Asset Manager in de IT.
Maar ik heb dan ook gelukkig de tijd nog meegemaakt dat iedereen gewoon nog op vakantie kon en dat uitzendbureaus nog vrij onbekend waren....![]()
Ik zou op dit moment niet echt graag een jonge werkzoekende willen zijn....
Overigens het plaatje van 3300 voor een frezer is niet juist. Net zoals de meeste "ambachts" vakken ga je zo'n 2200 verdienen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Salarissen in de IT zijn zeker gezakt tov net na 2000.
http://www.metaalnieuws.nl/hoeveel-verdient-een-cnc-vakman/quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Overigens het plaatje van 3300 voor een frezer is niet juist. Net zoals de meeste "ambachts" vakken ga je zo'n 2200 verdienen.
Een CNC Frezer kan rekenen op zo’n ¤1700,- tot ¤2300,- bruto per maand bij een fulltime werkaanstelling. Het bedrag hangt onder andere af van zijn exacte takenpakket, zijn leeftijd, ervaring en de functiegroep waar hij toe behoort.
http://www.nationaleberoepengids.nl/CNC_Frezer
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.metaalnieuws.nl/hoeveel-verdient-een-cnc-vakman/
Het is volgens het Verspanersforum geen uitzondering dat een draaier met 10-15 jaar ervaring 3350 euro of meer verdient.
Ligt dus aan je ervaring , leeftijd en of je om elke dag stipt om 5u uitklokt.
Ohnee dat mag ik niet zeggen want het is altijd de schuld van de boemannen in de elite en het ligt nooit aan jezelf.
Nou nee, ik denk dat dit gaat om een uitstervende oude garde.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.metaalnieuws.nl/hoeveel-verdient-een-cnc-vakman/
Het is volgens het Verspanersforum geen uitzondering dat een draaier met 10-15 jaar ervaring 3350 euro of meer verdient.
Ligt dus aan je ervaring , leeftijd en of je om elke dag stipt om 5u uitklokt.
Ohnee dat mag ik niet zeggen want het is altijd de schuld van de boemannen in de elite en het ligt nooit aan jezelf.
Daar kan de werkgever niet zoveel aan doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
[..]
Nou nee, ik denk dat dit gaat om een uitstervende oude garde.
De nieuwe generatie kan het wel vergeten om dit te verdienen of men moet inderdaad elke dag wat overwerken en een zaterdagje erbij pakken. Maar dat zal niet zo gek veel opleveren met de extra belasting die je moet afdragen.
Klopt maar dat heeft elke generatie natuurlijk.quote:Ook moet je natuurlijk zien dat met het verkrijgen van een gezin, dat de prioriteiten wat verschuiven. Men wil gewoon meer vrij zijn en daar is niets mis mee.
Ja het mode woord "baby-boomer" zegt mij niets.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:16 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar kan de werkgever niet zoveel aan doen natuurlijk.![]()
Verder zie ik in mijn omgeving dat de huidige generatie harder moet werken en veel minder voordeeltjes heeft dan de babyboom generatie maar dat zegt meer over de babyboom generatie die historisch gezien gewoon een enorme uitzondering zijn.
[..]
Klopt maar dat heeft elke generatie natuurlijk.
Nou nee, iemand verdient niet miljoenen door dat werk te verrichten, iemand eigent zich miljoenen toe omdat die vindt dat die dat verdient, of simpelweg omdat hij het gewoon kan maken. Dezelfde functies van "supermanagers" zijn meer dan vertienvoudigd in een korte tijd. Die gekke miljoenenbonussen zijn een kwaal van deze tijd, als je het mij vraagt heeft het alles te maken met een toegenomen individualisme, ik tegen de wereld... Uit onderzoek blijkt ook dat een CEO niet beter presteert met meer geld, tot 300.000 schijnt het steeds iets beter te worden, boven de 3ton? Geen effect. Sowieso gaat het er ook niet alleen om wat iemand volgens kapitalistische systemen kan verdienen. Het zegt al genoeg dat iemand vindt dat hij 300x zoveel verdient als een ander.... Zie de aandeelhoudersvergadering van Ahold met die gasten die voor een hoger jeugdminimumloon protesteren, de CEO verdient letterlijk 300x zoveel als een vakkenvuller, het is niet okay.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
et antwoord is ja, aangezien 'presatie' in dit geval betekent: Economisch toegevoegde waarde. Een dozenplakker levert amper toegevoegde waarde terwijl de fabrieksdirecteur waarschijnlijk voor miljoenen aan economische waarde toevoegd door zijn producten aan de man te brengen, personeel van loon te voorzien, belastingen die hij betaalt etc.
Uiteraard, maar allerlei onderzoeken laten zien wat inkomensongelijkheid wel niet doet met een samenleving, het heeft vooral negatieve effecten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
De armsten leven nu rijker dan de koningen van nog niet zo heel lang geleden, denk daar maar eens over na. Over verschoven definities gesproken
Sociaal liberaal hè, mijn soort wordt niet vertegenwoordigd in de politiekquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
Wat lees ik daar nou voor liberaal gedachtengoed ?
Ik herinner mij een gesprek van een multimiljonair op de radio hier, een man die diverse bedrijven had.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nee, iemand verdient niet miljoenen door dat werk te verrichten, iemand eigent zich miljoenen toe omdat die vindt dat die dat verdient, of simpelweg omdat hij het gewoon kan maken. Dezelfde functies van "supermanagers" zijn meer dan vertienvoudigd in een korte tijd. Die gekke miljoenenbonussen zijn een kwaal van deze tijd, als je het mij vraagt heeft het alles te maken met een toegenomen individualisme, ik tegen de wereld... Uit onderzoek blijkt ook dat een CEO niet beter presteert met meer geld, tot 300.000 schijnt het steeds iets beter te worden, boven de 3ton? Geen effect. Sowieso gaat het er ook niet alleen om wat iemand volgens kapitalistische systemen kan verdienen. Het zegt al genoeg dat iemand vindt dat hij 300x zoveel verdient als een ander.... Zie de aandeelhoudersvergadering van Ahold met die gasten die voor een hoger jeugdminimumloon protesteren, de CEO verdient letterlijk 300x zoveel als een vakkenvuller, het is niet okay.
[..]
Uiteraard, maar allerlei onderzoeken laten zien wat inkomensongelijkheid wel niet doet met een samenleving, het heeft vooral negatieve effecten.
Oneens, zonder rioolschoonmakers gaan we de sloten als riolering gebruiken, dat stinkt fucking hard. Die directeur kan wel vervangen wordenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:43 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb meer respect voor de rioolschoonmaker dan voor de directeur maar in termen van economische waarde is de 2e nu eenmaal meer waard.
Ik ben het ermee eens dat een welvarende middenklasse zorgt voor een sterke samenleving, als mensen binnen de samenleving geen buffer kunnen opbouwen of wat extra's te besteden hebben dan gaat het snel als het economisch minder gaat, een kettingreactie met mensen die tekort te besteden hebben en mensen die hun banen verliezen...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik herinner mij een gesprek van een multimiljonair op de radio hier, een man die diverse bedrijven had.
Kwestie was het minimum loon.
De man verklaarde heel simpel dat een hoger minimum loon beter was voor hem want dat gaf de bevolking meer gelegenheid om meer te kopen DUS beter voor hem.
Hij was dan ook een uitzondering want de meeste bazen zijn fel tegen ophogen van een minimum loon en dat zijn vooral de kleine baasjes.
Ook weer zo'n goede post. En niet geheel onverwacht gaat die over 1 van mijn andere stokpaardjes: het nare cynische Angelsaksisme.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou nee, iemand verdient niet miljoenen door dat werk te verrichten, iemand eigent zich miljoenen toe omdat die vindt dat die dat verdient, of simpelweg omdat hij het gewoon kan maken. Dezelfde functies van "supermanagers" zijn meer dan vertienvoudigd in een korte tijd. Die gekke miljoenenbonussen zijn een kwaal van deze tijd, als je het mij vraagt heeft het alles te maken met een toegenomen individualisme, ik tegen de wereld... Uit onderzoek blijkt ook dat een CEO niet beter presteert met meer geld, tot 300.000 schijnt het steeds iets beter te worden, boven de 3ton? Geen effect. Sowieso gaat het er ook niet alleen om wat iemand volgens kapitalistische systemen kan verdienen. Het zegt al genoeg dat iemand vindt dat hij 300x zoveel verdient als een ander.... Zie de aandeelhoudersvergadering van Ahold met die gasten die voor een hoger jeugdminimumloon protesteren, de CEO verdient letterlijk 300x zoveel als een vakkenvuller, het is niet okay.
[..]
Uiteraard, maar allerlei onderzoeken laten zien wat inkomensongelijkheid wel niet doet met een samenleving, het heeft vooral negatieve effecten.
Luie profiteurs. Als je ECHT wilt werken dan kan dat in Nederland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:25 schreef ludovico het volgende:
Metro lijkt van de visie te zijn dat mensen parasiteren op de samenleving, maar ik vind dat een beetje een raar wereldbeeld op het moment dat er gigantisch veel werklozen zijn die naar werk zoeken.
Klopt, iedereen die werkloos is en geen werk kan vinden is gewoon een tokkie die de hele dag door met een pak shag en een blik bier op de bank hangen en naar SBS 6 kijkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Luie profiteurs. Als je ECHT wilt werken dan kan dat in Nederland.
Maar ze klappen liever halve liters in de voortuin de ganse dag.
Ze zullen best bestaan maar dan heeft men te maken met een uitzondering.
Mede uitvergroot door de campingzender o.a.
Ik ken zowel mensen die zeer terecht een uitkering krijgen als mensen waarbij de uitkering echt per direct gestopt zou mogen worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Luie profiteurs. Als je ECHT wilt werken dan kan dat in Nederland.
Maar ze klappen liever halve liters in de voortuin de ganse dag.
Ze zullen best bestaan maar dan heeft men te maken met een uitzondering.
Mede uitvergroot door de campingzender o.a.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |