abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 11:50:45 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162033906
hey ik lees net dat ze ook een image gallerij hebben https://pyra-handheld.com/boards/pages/pyraimages/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162060342
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (point & click adventures, retro games, emulatie) voor het bijhouden van notes bij symposia, het maken van kleine opzetjes voor scripts voor mijn werk (beeld analyse, moddellering), het luisteren van muziek en het kijken van series. (en dat allemaal meestal in de trein)
Kun je wat concrete voorbeelden van spelletjes die je erop speelt?
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 14:21:12 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162060654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Kun je wat concrete voorbeelden van spelletjes die je erop speelt?
Ik heb onder andere alle lucasarts adventure games erop gespeeld via scummvm
Ik heb een aantal rpgs uit de SNES catalogus erop gespeeld (zelda en chrono trigger)
Ik speel colin mcrea rally (playstation) erop.

Ik speel er ook veel native spellen op.

Ik ben bijna klaar met het uitspelen van battle for wesnoth (die laatste campagne is kut) (ook tof in multiplayer)
Ik heb Duke Nukem3D erop uitgespeeld en doe regelmatig wat hexen, quake 2 3, rise of the triad
Ik ben begonnen aan baldur's gate. Heb een remake van giana sisters erop gedaan, ook andere platform spellen zoals hocus pocus, jazz jackrabbit, cave story.

Verder speel ik wat meer casual dingen als mahjong, carcasonne (erg leuk in multiplayer), squares (een 2048 variant), pushover ( _O_ ), en wat van die physics spelletjes die lijken op crayon physics.

Er zijn ook een aantal erg leuke games gemaakt door mensen van de community waarvan ik super geometry dust een goed voorbeeld vind.. (een spel dat met de 2 nubs gespeeld wordt en dus moeilijk op een ander systeem te doen is)

Ik heb er ook een aantal text adventures op gedaan (o.a. bureaucracy van douglas adams) maar die vind ik vaak toch erg moeilijk. Wel erg makkelijk dat je dan gewoon een toetsenbord hebt.

Ik zou me eigenlijk nog eens willen verdiepen in de amiga emulator maar ik heb nooit een amiga gehad dus dan moet ik me toch wat dingen aanleren waarvan ik niet weet of dat de moeite waard is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 10-05-2016 14:29:34 ]
pi_162060695
Als je retrogamen leuk vindt kun je ook een Retron 5 kopen.

Pyra is behoorlijk aan de prijs.
blablablabla
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:27:21 #30
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162060784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:23 schreef Elan het volgende:
Als je retrogamen leuk vindt kun je ook een Retron 5 kopen.

Pyra is behoorlijk aan de prijs.
Maar die is totaal niet portable en daar moet je ook de cartridges bij hebben toch? :?

Dan kun je nog beter een oude GBA kopen + zo'n sdcard-cardridge (waar je weer roms + emulators op kunt zetten) dan ben je voor zo'n ¤40,- klaar.

De kracht van de pyra zit 'm vooral in dat er naast een portable handheld ook gewoon een volledige desktop in schuil zit.
Robert Moog died for our synths
  Moderator dinsdag 10 mei 2016 @ 14:27:24 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162060786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:23 schreef Elan het volgende:
Retron 5
Hoelang doet die het in de trein?
pi_162063033
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoelang doet die het in de trein?
Daarvoor heb ik een Jxd 7800b. Niet dat ik ooit met de trein ga verder :P

Waarschijnlijk zijn er een shitload aan voordelen aab dit apparaat die ik "mis". Als je het echter puur doet voor retrogaming kun je voor de helft van de prijs klaar zijn. De praktische toepassingen zoals video's bewerken en tekstverwerking die je eerder noemde kun je ook op elke random pc/laptop dus lijkt me ook geen pre.
blablablabla
pi_162063237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Maar die is totaal niet portable en daar moet je ook de cartridges bij hebben toch? :?

Dan kun je nog beter een oude GBA kopen + zo'n sdcard-cardridge (waar je weer roms + emulators op kunt zetten) dan ben je voor zo'n ¤40,- klaar.

De kracht van de pyra zit 'm vooral in dat er naast een portable handheld ook gewoon een volledige desktop in schuil zit.
De JXD heeft minstens zulke krachtige hardware. Voordelen van ik volledige desktop zie ik vooralsnog niet, maar dat is persoonlijk.

En nee:
Mijn Retron kan games direct van sd-card draaien. Heb de volledige NES en SNES collectie in roms (Al heb ik de meeste games die ik speel ook in bezit) . Daarnaast fungeert hij prima als hdmi upscaler,welke normaliter al snel 250 euro kost. Ook zijn er tal van mogelijkheden beeld, geluid en savegames aan te passen.
blablablabla
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:37:59 #34
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162064009
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:05 schreef Elan het volgende:

[..]

De JXD heeft minstens zulke krachtige hardware. Voordelen van ik volledige desktop zie ik vooralsnog niet, maar dat is persoonlijk.
Klopt voor puur retrogamen, zijn er echt talloze goedkopere oplossingen :Y

Het ding van de Pyra is volgens mij dat hij alles kan, maar z'n zwakte is weer dat hij nergens echt een uitschieter in is. As je vaak onderweg bent en slechts 1 apparaat mee wilt nemen kan hij wel verrekte handig zijn lijkt me.

Onderweg nog even die presentatie aanpassen -> dat kan
of gewoon dat spelletje even spelen -> dat kan
Muziek maken -> dat kan
foto's bewerken -> dat kan
etc.. etc..

Voor alles is waarschijnlijk een beter (c.q. goedkoper) alternatief te vinden, maar de Pyra kan het allemaal.

Het is een kleine doelgroep, maar blijkbaar groot genoeg :)
quote:
En nee:
Mijn Retron kan games direct van sd-card draaien. Heb de volledige NES en SNES collectie in roms (Al heb ik de meeste games die ik speel ook in bezit) . Daarnaast fungeert hij prima als hdmi upscaler,welke normaliter al snel 250 euro kost. Ook zijn er tal van mogelijkheden beeld, geluid en savegames aan te passen.
Ah van die SD card wist ik niet. Die andere functies mogen ook wel voor dat geld (zag 'm ergens staan voor ¤160 :P )
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 10:28:46 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162112252
Dat is wel een beetje de juiste omschrijving. Ikzelf zie het een beetje als een smartphone maar dan met meer mogelijkheden, niet dat ik direct op mijn pyra zou gaan bellen :D Maar whatsappen kan denk ik best handig zijn.
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 11:30:05 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162148800
Even over de openheid van dit project: https://pyra-handheld.com(...)e-predictions.77437/

dat heb ik nog nooit gezien voor een ander bedrijf een gedetailleerde beschrijving van het kostenplaatje voor de productie van de eerste (en opvolgende) batches
pi_162406169
Enkel 4G ram, jammer...
pi_162415853
Vind het een super gaaf product. Alleen, ik zou echt niet weten wat ik er mee moest. Een Aquaria M10 met bluetooth keyboard lijkt me eigenlijk praktischer en is een stuk goedkoper.

Denk dat ik voorlopig beiden niet echt nodig heb though, en om het nou te kopen puur om te hebben gaat me altijd iets te ver.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 10:45:34 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162999834
En weer een stapje verder:

Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 10:46:30 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162999851
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:18 schreef Aneurism het volgende:
Enkel 4G ram, jammer...
je bent van plan om er meerdere VMs op te draaien?? Waarom zou je in een linux omgeving meer dan 4GB RAM op een handheld nodig hebben?
pi_163121106
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
een linux omgeving meer dan 4GB RAM
Onderweg compileren van code. 4G is nog weinig met de omgevingen welke ik draai. Voor mij is op dit moment van toepassing: Elke core = 8G memory. Ik neig al naar 12G
  zondag 19 juni 2016 @ 01:48:51 #42
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163129767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:55 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Onderweg compileren van code. 4G is nog weinig met de omgevingen welke ik draai. Voor mij is op dit moment van toepassing: Elke core = 8G memory. Ik neig al naar 12G
Maar dat verwachten van een handheld is anno 2016 nog steeds een beetje te veel van het goede..

Vraag me ook af wat voor enorme projecten je dan wel niet compileert. De snelheid van het sd kaartje lijkt me daar eerder een bottleneck dan de hoeveelheid ram eerlijk gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')