Meerwaarde ligt in de meer desktop toepassingen dit ding heeft een vol toetsenboard en alt ctrl shift zijn gemapt op de 4 schoudrknoppen dus je kunt ideaal copy pasten en shortcuts gebruiken. Ikzelf heb op mijn pandora best wel wat teksten getypt en ook powerpoint presentaties in elkaar gedraaid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:48 schreef Elan het volgende:
Concreet: Wat kun je hier mee? Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde tov een Nvidia Shield?
en µHDMIquote:
haha hoezo dat?quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf krijg trouwens pyra nummer 144 er was een eerdere pre-pre-order als cadeautje kreeg je een onbevolkt test pcb-tje opgestuurd met je nummer
[ afbeelding ]
Het was een test run waar ze er 200 extra hebben gemaakt en de anderen getest (en ze zijn inderdaad al een paar stapjes verder) Trouwens zijn de pcb's van de pyra een stuk minder duur dan die van de pyra omdat ze maar 2 laags zijn, die 8 of 10 laags pcb gebruiken ze alleen maar in het CPU board.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha hoezo dat?PCB's zijn namelijk vrij dure dingen, of zat er in die batch nog een foutje in?
Dat kan ook primaquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:59 schreef Gehenna het volgende:
Toch die prijsTotaal ¤630,- voor een 4GB ram model (voor die ¤35 ga je niet voor 2GB uiteraard
)
Ik dacht even dat ik zou er zijn met die ¤330,- pre-order, wat ik in een gekke bui misschien nog wel een keer wou uitgeven aan zo'n ding. Maar nu hou ik het bij mijn Rpi + Arduino + GBA(met emulators) en MacBook pro combi denk ik
Ja precies, als ik al een Pandora had en nog steeds vaak gebruikte, was dit wel een insta-buy geweestquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat kan ook primaIk heb geen andere "gadgets" dus ik vond het wel eens tijd dat mijn pandora geupdate werd (na 7 jaar trouwe dienst
)
Ik gebruik hem voornamelijk voor gamen (point & click adventures, retro games, emulatie) voor het bijhouden van notes bij symposia, het maken van kleine opzetjes voor scripts voor mijn werk (beeld analyse, moddellering), het luisteren van muziek en het kijken van series. (en dat allemaal meestal in de trein)quote:
ja ook bijvoorbeeld dat ze er rekening mee gehouden hebben dat er een ander scherm in zou kunnen, je kunt nu het scherm vervangen zonder de basis open te maken, in de pandora moest je eerst de basis losschroeven om bij het scherm te kunnen. Sowieso dat ze dat gewoon aanmoedigen vind ik erg tof. Op de pandora zitten bijvoorbeeld soldeer pads voor L2 en R2 knop omdat ze zelf vonden dat daar geen ruimte voor was maar voor de modders zat defunctionaliteit wel op het PCB. Bij de pyra hebben ze wel ruimte voor L2 en R2 gevonden (gebaseerd op mods die door menen in de community gemaakt hebben).quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja precies, als ik al een Pandora had en nog steeds vaak gebruikte, was dit wel een insta-buy geweest
Wel mooi van de modulaire opzet trouwens, dan kun je tenminste nog eens iets vervangen, mocht het stukgaan. Dat zie je tegenwoordig nergens meer (wat ook wel weer logisch is, want: goedkoper)
Sympathiek zijn ze zekerquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ook bijvoorbeeld dat ze er rekening mee gehouden hebben dat er een ander scherm in zou kunnen, je kunt nu het scherm vervangen zonder de basis open te maken, in de pandora moest je eerst de basis losschroeven om bij het scherm te kunnen. Sowieso dat ze dat gewoon aanmoedigen vind ik erg tof. Op de pandora zitten bijvoorbeeld soldeer pads voor L2 en R2 knop omdat ze zelf vonden dat daar geen ruimte voor was maar voor de modders zat defunctionaliteit wel op het PCB. Bij de pyra hebben ze wel ruimte voor L2 en R2 gevonden (gebaseerd op mods die door menen in de community gemaakt hebben).
Ook alle schema's van de pandora zijn openbaar gemaakt na een aantal jaar en bij de pyra staat dat ook in de planning. Het maken van 3d geprinte cases waar je mods in passen wordt eerder aangemoedigd dan tegengewerkt. Daarom vind ik het ook een hele fijne fabrikant.
Ik heb nog nooit een "smartphone" gehad... (mijn nokia houdt bij GPS en Whatsapp op met smart te zijn en een touchscreen heeft hij niet) ik kan me voorstellen als je een goede telefoon hebt dat er veel overlap is. Ik zou bij een telefoon het toetsenboard en de andere knoppen teveel missen (alleen het ontbreken van een volume wieltje al)quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:09 schreef µ het volgende:
Denk dat ik mijn telefoon te veel gebruik en te weinig game om dit nuttig te kunnen vinden..
Dat klopt zeker. Het is een beetje voor het publiek van de raspberries etc alleen die dat dan met alles erop en eraan in een doosje willen. Maar ook voor retrogamers.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:04 schreef hottentot het volgende:
De "nerdfactor" is wel erg hoog bij dit ding, zeker bij deze prijzen.
Wij hebben een paar aquino's voor de fun factor, voor elke serieuze toepassing (zeker mobiel) vallen wij altijd terug op de geijkte zooi. Filmpje kijken bij de buren dan even kabel tussen iPhone en hun TV en klaar. Werken in de trein een macbook.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Het is een beetje voor het publiek van de raspberries etc alleen die dat dan met alles erop en eraan in een doosje willen. Maar ook voor retrogamers.
Welk ander open besturingssysteem zou beter passen dan? Ik vind debian veel gebruiksvriendelijker dan een android (ik raak altijd de weg kwijt als ik daar eenvoudige zaken op wil doen zoals bestanden organiseren etc. )quote:Op maandag 9 mei 2016 10:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij hebben een paar aquino's voor de fun factor, voor elke serieuze toepassing (zeker mobiel) vallen wij altijd terug op de geijkte zooi. Filmpje kijken bij de buren dan even kabel tussen iPhone en hun TV en klaar. Werken in de trein een macbook.
Maar met de keuze voor Debian (jaren gehad op de servers) doet men ook geen poging om jan en alleman aan te spreken.
Waar zeg ik dat er een ander systeem op zou moeten?quote:Op maandag 9 mei 2016 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Welk ander open besturingssysteem zou beter passen dan? Ik vind debian veel gebruiksvriendelijker dan een android (ik raak altijd de weg kwijt als ik daar eenvoudige zaken op wil doen zoals bestanden organiseren etc. )
Daarbij moet ik zeggen dat ik op mijn pandora voor het eerst met linux gewerkt heb en dat dat niet een heel hoge instap had, het werkt eigenlijk vrijwel hetzelfde als een windows desktop. Ikzelf vind het prettig dat je erop kunt doen wat je wilt.
Verder vind ik desktop versies van programma's bijna altijd fijner dan mobiele versie maar dat kan aan mij liggen. Ik vind bijvoorbeeld het organiseren van playlists voor muziek en het afspelen ervan veel fijner in een omgeving met tabjes en normale toegang tot folders etc.
Naast de linux distributie is er trouwens ook een simpel menu gebaseerd systeem op de pandora genaamd minimenu (meer zoals bij een spelcomputer) maar bijna alle mensen die een pandora hebben vinden de desktop omgeving fijner om te gebruiken.
Oh je opmerking deed vermoeden dat er achter "keuze voor debian" nog "in tegenstelling tot" had gepast maar tja een nerdfactor heeft het sowiesoquote:Op maandag 9 mei 2016 11:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat er een ander systeem op zou moeten?
Niets mis met Debian, ik heb zelf jarenlang Debian voor de servers gebruikt.
Maar het blijft een nerd factor houden, iets wat ook niet erg is en ook dan is de markt meer dan groot genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |