uithakken, opvullen, wnadcontacdoos terug plaatsen, de stukadoor is een prutserquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:56 schreef Woelwater het volgende:
Daarom dus de schakelaars verwijderen voor het stucen. Dat wordt uithakken
Nou met dit bedrijf dus ook minder goede ervaringen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:54 schreef pwmh82 het volgende:
Geen Pool, daar niet zo'n goede ervaring mee. Gewoon een NL stucbedrijf met tientallen zeer goede recensies. Netjes met factuur en al. Vroegen mij alleen om de frontjes eraf te draaien. Moet zeggen dat het stucwerk keurig is gedaan. Dit dus niet.
Maar toch niet bijna een halve centimeter?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:24 schreef Scharrelduif het volgende:
Kun je ze niet nog wat nastellen? Daar zijn die gele wieltjes voor in het midden tussen de knoppen.
Nee als ze al iets doen dan is dat met het blote oog niet waarneembaar, daar kom ik er niet mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:28 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Maar toch niet bijna een halve centimeter?
Daar zat ik ook al aan te denken maar vermoedelijk red je dit echt niet zonder het plaatsen van correctieringen e.d.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:24 schreef Scharrelduif het volgende:
Kun je ze niet nog wat nastellen? Daar zijn die gele wieltjes voor in het midden tussen de knoppen.
Nou, ik moet de eerste stucadoor nog krijgen die zelf zomaar ff de schakelaars en wandcontactdozen los draait van de muur.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:36 schreef tiho1 het volgende:
Een goede stucer heeft zelf een schroevendraaier en haalt ze los. Wat een prutser. Ik hoop voor je dat er op andere plekken geen cm over wcd,s is gesmeerd. Anders zitten de stekkers ook niet meer knap erin.
Dat dus. Schakelmateriaal en radiatoren zelf verwijderen, stukadoors kijken nergens naar.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ik moet de eerste stucadoor nog krijgen die zelf zomaar ff de schakelaars en wandcontactdozen los draait van de muur.
Dat lees ik hier niet terug in dit topic.. Iedereen is het er over eens dat die vakman een prutser is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef pwmh82 het volgende:
Vind hier de verantwoordelijkheid toch wel bij de vakman liggen. Of er iets van zeggen, of het oplossen, maar als een schaap dichtsmeren lijkt me niet de manier. Maar blijkbaar ben ik daarin alleen.
Je interpreteert de reacties verkeerd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:01 schreef pwmh82 het volgende:
Er is mij door de stukadoor enkel gevraagd de frontjes te verwijderen. Gelukkig is op andere plaatsen allemaal nieuwe electra gekomen.
Vind hier de verantwoordelijkheid toch wel bij de vakman liggen. Of er iets van zeggen, of het oplossen, maar als een schaap dichtsmeren lijkt me niet de manier. Maar blijkbaar ben ik daarin alleen.
De mijne is kennelijk de beste dan. Haalt ze los en pakt ze in met afplaktape. Als het nieuw is met deksels doet ie enkele in het midden rommelig proberen te maken. Bij meerdere naast elkaar doet er een rommelig en de kant waar de rest zit die kant smeert ie het rommelige plekje zichtbaar naar toe maar stuct hij wel allemaal netjes als de rest. En die snij ik dan open.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, ik moet de eerste stucadoor nog krijgen die zelf zomaar ff de schakelaars en wandcontactdozen los draait van de muur.
Aan deze reactie valt echt geen touw vast te knopen. Na 3 keer lezen snap ik nog niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:25 schreef tiho1 het volgende:
[..]
De mijne is kennelijk de beste dan. Haalt ze los en pakt ze in met afplaktape. Als het nieuw is met deksels doet ie enkele in het midden rommelig proberen te maken. Bij meerdere naast elkaar doet er een rommelig en de kant waar de rest zit die kant smeert ie het rommelige plekje zichtbaar naar toe maar stuct hij wel allemaal netjes als de rest. En die snij ik dan open.
quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:25 schreef tiho1 het volgende:
[..]
De mijne is kennelijk de beste dan. Haalt ze los en pakt ze in met afplaktape. Als het nieuw is met deksels doet ie enkele in het midden rommelig proberen te maken. Bij meerdere naast elkaar doet er een rommelig en de kant waar de rest zit die kant smeert ie het rommelige plekje zichtbaar naar toe maar stuct hij wel allemaal netjes als de rest. En die snij ik dan open.
Dat zal wel zijn, maar die stucadoor moet je er wel op wijzen dat dit niet kan en dat je dat maar mooi ff zelf moet verwijderen en afdoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hij hoeft ze ook niet zelf te verwijderen, dat valt niet onder zijn werk. Maar hij moet wel even zijn opdrachtgever er op wijzen dat hij op deze manier zijn werk niet goed kan uitvoeren. De stukadoor die niet weet dat het schakelmateriaal er uit moet, is een prutser en geen vakman.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hj bedoelt nieuwe dozen waar de deksels nog op zitten. En met rommelig word bedoelt dat er overheen word gesmeerd maar wel met een merkteken.quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Aan deze reactie valt echt geen touw vast te knopen. Na 3 keer lezen snap ik nog niet wat je bedoelt.
Zoiets:quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:42 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Aan deze reactie valt echt geen touw vast te knopen. Na 3 keer lezen snap ik nog niet wat je bedoelt.
Snijdenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Chicolade het volgende:
snij je de rest van het gips weg zodat de deksel eraf kan (en het stopcontact erin).
Gelukkig was het gewoon begrijpbaar.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hj bedoelt nieuwe dozen waar de deksels nog op zitten. En met rommelig word bedoelt dat er overheen word gesmeerd maar wel met een merkteken.
correct.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zoiets:
[ afbeelding ]
Wel strak gestuct, maar 'rommelig' in het midden van de deksel zodat je de dozen (in dit geval 4 stuks naast elkaar) terug kunt vinden. Als het droog is, snij je de rest van het gips weg zodat de deksel eraf kan (en het stopcontact erin).
Ik vraag zulke mensen altijd of ze er ook langere stekkers bij willen hebben. Soms valt het kwartje...quote:Op vrijdag 6 mei 2016 22:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Meestal komt het probleem aan het licht wanneer de klant komt vragen om langere M3 schroeven waarmee ze de afdekplaatjes van de wandcontactdozen willen vastzetten, iets wat uiteraard een slecht plan is omdat hierdoor stekkers niet meer ver genoeg het stopcontact in gaan om volledig contact te maken.
Oh zo ja.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hj bedoelt nieuwe dozen waar de deksels nog op zitten. En met rommelig word bedoelt dat er overheen word gesmeerd maar wel met een merkteken.
Maar dat probleem met die stekkers heb ik ook bij sommige gewone stopcontacten, zitten mooi vlak in de muur en toch gaat sommige stekkers er niet helemaal in, zeg maar het type stekker dat een grotere behuizing heeft dan het stopcontact en er dus niet 'in' valt. Ligt daar volgens mij meer aan de dikke behuizing van het stopcontact.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 01:30 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik vraag zulke mensen altijd of ze er ook langere stekkers bij willen hebben. Soms valt het kwartje...
Dat is wel het beste ja. Zitten die ook gelijk goed vast.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:29 schreef Agronoom2 het volgende:
Misschien dat ik die ophoogringen zelfs voor het stuken plaats en tegen de stukadoor zeg "tot daar, beste man".
Dit kan alleen maar als je de grootst mogelijke rotzooi in huis hebt. Of verkeerde combinaties van stekkers en wcd's gebruikt. Ik ben dit bij deugdelijke installatie van standaard materiaal echt nog nooit van mijn leven tegen gekomen.quote:Op zondag 8 mei 2016 00:29 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Maar dat probleem met die stekkers heb ik ook bij sommige gewone stopcontacten, zitten mooi vlak in de muur en toch gaat sommige stekkers er niet helemaal in, zeg maar het type stekker dat een grotere behuizing heeft dan het stopcontact en er dus niet 'in' valt. Ligt daar volgens mij meer aan de dikke behuizing van het stopcontact.
Koop een zak met dekseltjes, die stukadoor heeft er veel werk van om netjes en gelijk te kunnen smeren bij randen.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:29 schreef Agronoom2 het volgende:
Als ik weer eens iets ga laten stuken, haal ik stopcontacten en schakelaars vooraf uit de muur. Misschien dat ik die ophoogringen zelfs voor het stuken plaats en tegen de stukadoor zeg "tot daar, beste man".
Een beetje Stucadoor met passie voor het vak en die niet financieel uitgeknepen wordt (en daar wringt het vaak, het moet voor een beunhaas prijs, maar wel een resultaat alsof hij er miljoenen voor krijgt) zal het voor je doen. Ik heb die man een eerlijke prijs betaald. En hij maakte ze zelf vrij.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:30 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zoiets:
[ afbeelding ]
Wel strak gestuct, maar 'rommelig' in het midden van de deksel zodat je de dozen (in dit geval 4 stuks naast elkaar) terug kunt vinden. Als het droog is, snij je de rest van het gips weg zodat de deksel eraf kan (en het stopcontact erin).
Dan heb jij het goed begrepen. Gewoon een eerlijke prijs betalen en niet uitknijpen. Mensen gaan vaak eerst een budget bepalen en dan pas het werk laten uitvoeren.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Een beetje Stucadoor met passie voor het vak en die niet financieel uitgeknepen wordt (en daar wringt het vaak, het moet voor een beunhaas prijs, maar wel een resultaat alsof hij er miljoenen voor krijgt) zal het voor je doen. Ik heb die man een eerlijke prijs betaald. En hij maakte ze zelf vrij.
Argument dat hij daarvoor had: Als het iets te ver uitbreekt kan ik het zelf gelijk bijwerken voor het "afmelken", ipv dat je zelf met gips moet klooien en mijn werk verpest.
Wat is een eerlijke prijs? Het is niet meer dan een bedrag dat in verhouding staat tot het geleverde goed. Het is ook deels een gevoel wat je bij het bedrag hebt.quote:Op zondag 8 mei 2016 15:04 schreef Agronoom2 het volgende:
Wat is een eerlijke prijs? Met geld smijten is geen oplossing voor het probleem dat sommige leveranciers soms teleurstellen. Dat los je op door ze te managen, niet door met geld te smijten.
Kijk, als een stuukklus uitzet op werkspot reageren er enkelen die zo goedkoop zijn en dan nog eens het halve land door willen rijden, dat ze niet geloofwaardig zijn. En die neem ik dan niet. Maar er komen ook offertes van bedrijven uit de regio en die concurreren gewoon met elkaar en die zijn van hun reputatie afhankelijk.
Ik vraag me altijd af "wat heeft een bedrijf te verkiezen als ze een slechte prestatie leveren?" Ik lees de slechte referenties en beoordeel deze op redelijkheid voordat ik ergens mee in zee ga.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:18 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Wat is een eerlijke prijs? Het is niet meer dan een bedrag dat in verhouding staat tot het geleverde goed. Het is ook deels een gevoel wat je bij het bedrag hebt.
Tot welk niveau wil je gaan managen? Als klant zijn er weinig zaken waar je invloed op uit kan oefenen. Je kan niet een bedrijf sneller laten werken met behoud van de kwaliteit welke je hebt afgesproken. Beetje zichzelf respecterend bedrijf zal daar ook nooit in meegaan. Ook op het te gebruiken materiaal heb je geen invloed. Je kan er alleen voor waken dat men de kantjes er niet vanaf loopt en dat de kwaliteit geleverd wordt wat je hebt afgesproken.
Werkspot heb ik zelf geen goed gevoel bij, heb het idee dat half Polen zich daar geregistreerd heeft.
Ik ben meer van de mond tot mond reclame, je hebt dan gelijk een beter beeld van het bedrijf.
Ik moet toegeven, ik heb niks met werkspot, in mijn optiek is het nog steeds een bemiddelingsbureau voor bedrijven die niet zelfstandig aan klanten kunnen komen. Al schijnt het niveau inmiddels een stuk hoger te zijn. Ik doe het liefst zaken met bedrijven uit het dorp, zijn vaak iets duurder, maar dat heb ik er wel voor over. Is ook een kwestie van gunnen.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:44 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af "wat heeft een bedrijf te verkiezen als ze een slechte prestatie leveren?" Ik lees de slechte referenties en beoordeel deze op redelijkheid voordat ik ergens mee in zee ga.
Bedrijven die een reputatie hebben hoog te houden hebben natuurlijk ook wel eens een ontevreden klant, maar ze hebben een probleem wanneer iemand een goed gedocumenteerd verhaal heeft rondom een slechte prestatie, en wanneer die persoon hen ook nog eens de gelegenheid heeft gegeven om de boel in orde te brengen... Ik heb nog nooit een slechte referentie hoeven geven.
Ik ben zeer tevreden over werkspot. Maar -eerlijk is eerlijk- een loodgieter kon ik moeilijk vinden. Na een maand de advertentie nog eens geplaatst en toen een hele goeie gevonden die ik sindsdien rechtstreeks bel.
Het voordeel is ook dat ze even bij je langs komen (tenminste de goeie bedrijven) als je wat hebt en vaak kost het dan ook niets en ze zijn vaak dezelfde dag nog bij je.quote:Op maandag 9 mei 2016 23:56 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven, ik heb niks met werkspot, in mijn optiek is het nog steeds een bemiddelingsbureau voor bedrijven die niet zelfstandig aan klanten kunnen komen. Al schijnt het niveau inmiddels een stuk hoger te zijn. Ik doe het liefst zaken met bedrijven uit het dorp, zijn vaak iets duurder, maar dat heb ik er wel voor over. Is ook een kwestie van gunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |