SPOILER: Tip door SuperHarregarreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.
• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.
• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.
• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil
• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.
• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en TropischSPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
• ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
• Zonebare wandelpaden
• Elevated train tracks
• Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
• Traffic Query tool
• Geen verdwijnende auto's
• Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
• First person camera
• Dynamic resolution
• Automatic bulldoze
• 25 tile unlock mod
• Mods en toch achievements
• Tree Brush Mod
• Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
• Terraform tool
• Extended Public Transport UI
• Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
• Lane Changer: No left/right turn
Saved Games / Maps
• Circle CitySPOILER: Plaatjes van FOK!kers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb gemerkt dat bepaalde reizigers uit bus of tram stappen, en vervolgens de volgende tram of bus nemen van DEZELFDE lijn. Bug?![]()
Jup, er zitten nog wel meer van dat soort bugs in helaas.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 01:56 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb gemerkt dat bepaalde reizigers uit bus of tram stappen, en vervolgens de volgende tram of bus nemen van DEZELFDE lijn. Bug?
Volgens mij doen ze daar niets meer aan gezien al de patches die ze al hebben uitgebracht.![]()
quote:Paradox Interactive heeft de dlc Match Day voor Cities: Skylines aangekondigd. Met de uitbreiding kunnen spelers stadions bouwen en sportevenementen zoals voetbalwedstrijden in hun stad organiseren. Het uitbreidingspakket komt gratis beschikbaar.
De stadions en evenementen brengen extra geld in het laatje maar zadelen spelers op met bijvoorbeeld verkeersdrukte. Op Steam heeft Paradox het over stadions en sportevenementen, maar op zijn eigen pagina's benadrukt het bedrijf dat het om voetbalstadions en voetbalwedstrijden gaat, ter ere van het begin van het EK Voetbal.
Spelers kunnen zelf de kleuren van de teams samenstellen. De release van de gratis dlc valt samen met die van patch 1.5.0-f4, die enkele kleine bugs verhelpt. Bovendien komen vijf items beschikbaar die voorheen onderdeel uitmaakten van pre-orders: Carousel, Dog Park, Bouncy Castle, Basketball Court en Botanical Garden.![]()
Dat is wel leuk. Is ook bekend wanneer die patch uitkomt dan?quote:Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
quote:
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.![]()
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Dat zou inderdaad wel leuk zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:11 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ik heb het opgegeven, de problemen met het verkeer gaan nooit opgelost worden en in plaats daarvan brengen ze dit soort onzin uit. Ik had gehoopt dat we zo lang na de release een keer fatsoenlijke snelwegen en dergelijke zouden hebben.
Gelukkig bestaat SC4 nog.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Iig de mogelijkheid om in stadions te spelen die in de workshop verkrijgbaar zijn zou al tof zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad wel leuk zijn.
Maar een soort competitie binnen je stad ook, wel zo realistisch.oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Watvoor snelwegen zoek je dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb het opgegeven, de problemen met het verkeer gaan nooit opgelost worden en in plaats daarvan brengen ze dit soort onzin uit. Ik had gehoopt dat we zo lang na de release een keer fatsoenlijke snelwegen en dergelijke zouden hebben.
Gelukkig bestaat SC4 nog.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Haha, dat zou briljant zijn ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:11 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.![]()
Al kriebelt het om een nieuw stadion park te ontwikkelen nu![]()
![]()
Zulk soort dingen begin ik nu steeds mee jaquote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Haha, dat zou briljant zijn ja.
Al kriebelt het om een nieuw stadion park te ontwikkelen nu'Ik ga een groot stationsgebied maken, met bussen en trammen en treinen en voetgangersbruggen en hatsekidee dat wordt vettt!' of 'Jaaaaa een groot sportgebied met stadion/zwembad/tennisbanen en alles en dat wordt veeeeettt!!'
Eindigt altijd met een paar wegen, wat parkeerplaatsen en 2 winkels waar niemand werkt.
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Wellicht dat voor de bouwers die optie nu wel beschikbaar is.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Iig de mogelijkheid om in stadions te spelen die in de workshop verkrijgbaar zijn zou al tof zijn.
Maar een soort competitie binnen je stad ook, wel zo realistisch.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Alles behalve drie-baans. En fatsoenlijke afritten en dergelijke.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Watvoor snelwegen zoek je dan?And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
gewoon deze gebruiken: https://steamcommunity.co(...)l=dutch&id=478820060quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alles behalve drie-baans. En fatsoenlijke afritten en dergelijke.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Is het allemaal weer net niet, helaas.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
gewoon deze gebruiken: https://steamcommunity.co(...)l=dutch&id=478820060And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Is het allemaal weer net niet, helaas.Jammer.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Geeft niet, je kunt niet alles hebben. Ik ben wat bitter omdat ik hoop hadquote:.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Hoop is nooit verkeerd.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geeft niet, je kunt niet alles hebben. Ik ben wat bitter omdat ik hoop had.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Silvarret heeft mijn nietszeggende voetbalvaldje-asset in z'n collectie opgenomen![]()
toch grappig, bijna 6,5k downloads
ff fappenoh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Mag ik je aanraken?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:19 schreef Divje het volgende:
Silvarret heeft mijn nietszeggende voetbalvaldje-asset in z'n collectie opgenomen![]()
toch grappig, bijna 6,5k downloads
ff fappenAutore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Alleen als je SuperHarreGarre ook aanraakt, met zijn Feyenoord stadionquote:
oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Gisteren.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is wel leuk. Is ook bekend wanneer die patch uitkomt dan?There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Wie is er hier een beetje goed met de map-editor dan?
Ik was gvd zowat een dag bezig om een rivier te maken en nu is alles nog steeds lelijk
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.![]()
Hoi,
Ik zie wel eens filmpjes van Cities Skylines, waar men hele ander soort wegen heeft... dus snelwegen met 2 of 4 banen, of meer van dat soort variaties. Is daar een leuke pack of mod of iets voor? Zitten zoeken in de steam workshop - zag het (nog) niet.![]()
Network Extension Project heet dat.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:09 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoi,
Ik zie wel eens filmpjes van Cities Skylines, waar men hele ander soort wegen heeft... dus snelwegen met 2 of 4 banen, of meer van dat soort variaties. Is daar een leuke pack of mod of iets voor? Zitten zoeken in de steam workshop - zag het (nog) niet.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
als het netjes was had je een kanaal, wat is daar nou leuk aan?quote:Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Baas_bas het volgende:
Wie is er hier een beetje goed met de map-editor dan?
Ik was gvd zowat een dag bezig om een rivier te maken en nu is alles nog steeds lelijk![]()
![]()
Merci!quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Network Extension Project heet dat.![]()
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...
Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?
Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).
Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.![]()
Beperking tot 9 is in principe vanuit CPU-beschermings oogpunt. In principe is er met die mods (zeker de 25 variant) niet heel veel mis. De 25 tiles mod heb je overigens alleen nodig om de tiles te kopen, daarna mag hij volgens mij weer uit (maar moet je ff checken in de beschrijving op Steam).quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:50 schreef sjappiehunter het volgende:
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...
Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?
Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).
Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Effe een polder aanleggen, voor landbouwgebied:
Men make een ring-dam:
Pompen plaatsen voor extra snelle inpoldering:
Drooggevallen, 1 pomp voor evt. overstroming laten staan:
Wegen, zoneren, polder klaar:![]()
![]()
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?![]()
Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 19:02 schreef sjappiehunter het volgende:
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.![]()
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:36 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
http://simnation.tv/citiesskylines/guides/terraforming-tutorial/
Dit zijn de terrain tools uit de editor, en die heb ik ook (via een mod) in-game. Maar in een van de updates (bij AD volgens mij) zijn er ook terrain tools in de main game gekomen en volgens mij waren dat gewoon dezelfde.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:
Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.
Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.![]()
Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 21:38 schreef sjappiehunter het volgende:
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:
[ afbeelding ]
Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.
Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 22:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.![]()
Nee, want ik gebruik nooit de map editor.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:23 schreef sjappiehunter het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Iemand wel eens last van gebroken trams?
Gebeurt met deze, maar ook met de standaard trams van CS. Rijdt er een los deeltje ergens rond, of een tweetal.
In dit geval zie ik nu dat de voorkant 180 graden is gedraaid.![]()
Goedemorgen stad330.000 inwoners
The distance between insanity and genius is measured only by success![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Sfeermaker het volgende:
Goedemorgen stad330.000 inwoners
[ afbeelding ]Ziet er top uit. Krijg gelijk weer zin om ook weer een stad te gaan bouwen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
![]()
Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?
Korte samenvatting:
Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...
Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.
Onder: het gevolg. Alles vast.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Wat betreft probleem 2: links ipv rechts de weg laten invoegen?
probleem 1: ik vermoed dat die avenue (4 baans weg) aantrekkelijk is ofzo, maak dat laatate stukje eens b. v. een 2 baans weg en kijk eens of het dan nog steeds voorkomt?![]()
Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?
Korte samenvatting:
Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...
Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.
Onder: het gevolg. Alles vast.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
je bedoelt die random opstoppingen die nergens op sloegen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...
in c:s kan je het allemaal oplossen, kost alleen meer tijd...![]()
Oh, SC4 had ook zo zijn problemen natuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:50 schreef mschol het volgende:
[..]
je bedoelt die random opstoppingen die nergens op sloegen?
in c:s kan je het allemaal oplossen, kost alleen meer tijd...
Maar ik vind het gewoon jammer dat na zoveel tijd die domme dingen die het verkeer doet niet gewoon opgelost zijn. In plaats daarvan komen ze met halfslachtige DLC met sneeuw of rampen...And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
het probleem is niet het verkeer he.. het probleem is dat de gamer de wegen niet goed neerlegt..quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, SC4 had ook zo zijn problemen natuurlijk.
Maar ik vind het gewoon jammer dat na zoveel tijd die domme dingen die het verkeer doet niet gewoon opgelost zijn. In plaats daarvan komen ze met halfslachtige DLC met sneeuw of rampen...
toen die nederlander nog werkte voor de studio (vlak voor release weggegaan dacht ik?)
heeft hij laten zien dat je, met slim uitsplitsen van verkeersstromen, een prima doorstroming kan krijgen..![]()
Prima, en dat is natuurlijk de uitdaging van het spel. Maar ik vind het gedrag van het verkeer toch niet echt logisch genoeg om realistisch over te komen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:57 schreef mschol het volgende:
[..]
het probleem is niet het verkeer he.. het probleem is dat de gamer de wegen niet goed neerlegt..
toen die nederlander nog werkte voor de studio (vlak voor release weggegaan dacht ik?)
heeft hij laten zien dat je, met slim uitsplitsen van verkeersstromen, een prima doorstroming kan krijgen..And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
wat precies vind je niet logisch genoeg?quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, en dat is natuurlijk de uitdaging van het spel. Maar ik vind het gedrag van het verkeer toch niet echt logisch genoeg om realistisch over te komen.![]()
Uitvoegen van de snelweg, omdat de afslag meer banen heeft. Ieder weldenkend mens zou met 130 over de snelweg blijven knallen ipv een afslag met bijhorende snelheid en stoplichten pakken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 01:36 schreef mschol het volgende:
[..]
wat precies vind je niet logisch genoeg?
Verder wel met je eens dat alles op te lossen is, al dan niet met hulp van mods.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
als de afslag meer banen heeft dan de snelweg, dan wordt toch ergens een verkeerde weg gebruiktquote:Op maandag 29 augustus 2016 07:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Uitvoegen van de snelweg, omdat de afslag meer banen heeft. Ieder weldenkend mens zou met 130 over de snelweg blijven knallen ipv een afslag met bijhorende snelheid en stoplichten pakken.
Verder wel met je eens dat alles op te lossen is, al dan niet met hulp van mods.![]()
Maakt het alsnog niet logisch dat auto's de snelweg verlaten. Logischerwijs gebeurd dit pas als het ook echt hun afslag is, en niet omdat er meer banen zijn.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:38 schreef mschol het volgende:
[..]
als de afslag meer banen heeft dan de snelweg, dan wordt toch ergens een verkeerde weg gebruiktIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Oh, dat laatste zou ik eens kunnen proberen. Dat links uitvoegen vind ik geen oplossingquote:Op maandag 29 augustus 2016 00:35 schreef mschol het volgende:
Wat betreft probleem 2: links ipv rechts de weg laten invoegen?
probleem 1: ik vermoed dat die avenue (4 baans weg) aantrekkelijk is ofzo, maak dat laatate stukje eens b. v. een 2 baans weg en kijk eens of het dan nog steeds voorkomt?Ik wil best de mechanismen van het spel leren begrijpen, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. En dat vind ik nou net een van de problemen die dit spel heeft.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
het is ook niet zozeer een oplossing, maar je kan kijken of je verkeer dan wel doorstroomt, als dat zo is moet je een andere echte oplossing gaan zoeken..quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:25 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Oh, dat laatste zou ik eens kunnen proberen. Dat links uitvoegen vind ik geen oplossingIk wil best de mechanismen van het spel leren begrijpen, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. En dat vind ik nou net een van de problemen die dit spel heeft.
nu zit je met het probleem, als ik je screenshot nog eens bekijk, dat het verkeer van 2 kanten snelweg op een dubbelbaans weg terechtkomt, en vervolgens wil iedereen de stad in, dus die gaan rechts rijden, bij de afslag boven in (onderste screenshot) is slechts 1 baan voor rechtsaf, en vervolgens ook nog stoplichten voor de 4baans avenue
andere optie dus: meer banen voor rechtsaf creeeren![]()
Oh! Mensen willen helemaal niet rechtsaf, ze willen rechtdoor (daarom gaan ze ook weer de oprit op). Als ik dat oplos, gaan ze misschien aan het begin van die avenue weer gebruik maken van beide strokenquote:Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef mschol het volgende:
[..]
het is ook niet zozeer een oplossing, maar je kan kijken of je verkeer dan wel doorstroomt, als dat zo is moet je een andere echte oplossing gaan zoeken..
nu zit je met het probleem, als ik je screenshot nog eens bekijk, dat het verkeer van 2 kanten snelweg op een dubbelbaans weg terechtkomt, en vervolgens wil iedereen de stad in, dus die gaan rechts rijden, bij de afslag boven in (onderste screenshot) is slechts 1 baan voor rechtsaf, en vervolgens ook nog stoplichten voor de 4baans avenue
andere optie dus: meer banen voor rechtsaf creeeren
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Dit is niet heel moeilijk op te lossen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?
Korte samenvatting:
Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...
Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.
Onder: het gevolg. Alles vast.
1) De snelheid op de afritten is 80 of 90 km per uur, die op de doorgaande weg lager (30 p.u. ws omdat het gewone éénrichtingswegen zijn). Omdat de pathfinding uitgaat van de snelste weg met uitzondering van opstoppingen/stoplichten, zijn de afritten in dit geval dus sneller. Verander de afritten (en opritten) in gewone 1-richtingswegen en het probleem is opgelost na verloop van tijd.
Een andere oplossing is de maximumsnelheid van de op- en afritten aanpassen (met bijvoorbeeld Traffic Manager: President Edition, dit bevat alle functionaliteit van T++ en meer).
Een derde oplossing is de afritten verlengen in de richting van de avenue, zodat de afritten links- en rechts van de doorgaande weg verder van elkaar zitten en de afritten zelf ook langer zijn zodat de uiteindelijke tijd om ze gebruiken langer is dan de tijd om de doorgaande weg te pakken. Deze optie is ook best aan te raden, omdat het kruisingen met stoplichten betreft en die wil je het liefst niet dicht bij elkaar hebben.
2) Is geen probleem meer als 1 is opgelost. De baankeuze in CS is een beetje apart, maar in principe moet je er vanuit gaan dat al het verkeer wil voorsorteren voor de eerstvolgende kruizing/afrit.There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Dit is mijn huidige projectje:
Het is best een chille plek.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
dan maar geen planet coaster of no mans sky vanavond..
cities skylines wordt het.. eens kijken wat ik uit de grond kan stampen..![]()
Krijg ik dan niet het probleem dat twee 2-baans wegen samenvoegen naar 1 2-baans? Ik had altijd het idee dat van 2x1 naar 1x2 het meest soepel zou gaan. Die Traffic Manager ga ik eens uitchecken. Hopen dat dat wat oplevertquote:Op maandag 29 augustus 2016 18:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
(...)
Verander de afritten (en opritten) in gewone 1-richtingswegen en het probleem is opgelost na verloop van tijd.![]()
Anders probeer ik het zoals de afrit A10/S112 in Amsterdam. Dat zou ook beter moeten gaan. Ik wil de afritten liefst kort houden, beetje stads.
Je eigen project ziet er goed uit btw
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
Welke map is dat?quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit is mijn huidige projectje:
[ afbeelding ]
Het is best een chille plek.
[ afbeelding ]
Met cheats?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Ziet er strak uit, chef!quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit is mijn huidige projectje:
[ afbeelding ]
Het is best een chille plek.
[ afbeelding ]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
Zoals je al gemerkt hebt, gebruiken de mensen in je stad alleen meerbaanswegen als ze er ook daadwerkelijk op kunnen voorsorteren. Ze gebruiken het niet om bijvoorbeeld een file (in afstand) te verkorten. Als je de afritten dus tweebaans maakt, zullen ze echter allemaal de rechter rijstrook gebruiken als ze allemaal naar rechts willen. Dit is een nadeeltje, maar je kan het ook in je voordeel leren gebruiken. Afritten met twee banen maakt in dit geval dus niks uit, omdat iedereen toch naar rechts wil en de rechter baan gebruikt. Als je de stad uitbreidt naar de linkerkant van de weg, zullen ze ook de linkerbaan gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:02 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Krijg ik dan niet het probleem dat twee 2-baans wegen samenvoegen naar 1 2-baans? Ik had altijd het idee dat van 2x1 naar 1x2 het meest soepel zou gaan. Die Traffic Manager ga ik eens uitchecken. Hopen dat dat wat oplevert![]()
Anders probeer ik het zoals de afrit A10/S112 in Amsterdam. Dat zou ook beter moeten gaan. Ik wil de afritten liefst kort houden, beetje stads.
Je eigen project ziet er goed uit btw![]()
"Stadse" korte afritten zijn natuurlijk prima, al moet je je wel beseffen dat korte afritten ook daar lang niet altijd zo kort zijn als in je plaatje omdat je nogal snel afritfiles kan krijgen als er direct na de afrit een druk kruispunt volgt. Andere afritconfiguraties zoals je voorbeeld (2x cloverleaf) is natuurlijk ook een optie idd.
Verder bedankt voor het complimentAls ik het spel weer aanslinger zal ik het ff opzoeken, weet niet uit mijn hoofd welke map het is. En cheats... weet niet precies wat je ermee bedoelt. Ja, er zijn meerdere mods gebruikt, maar het is niet met unlimited money.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Welke map is dat?
Met cheats?Thanks!quote:There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
zo, even een map gestart met sneeuw..
kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)![]()
Bedoel je de milestones als je die gehaald hebt (bij zoveel inwoners)? Zou niet weten of daar een setting of mod voor is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:49 schreef mschol het volgende:
zo, even een map gestart met sneeuw..
[ afbeelding ]
kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
dat ja, bij x inwoners krijg je een melding dat b. v. de bussen zijn unlocked of dat je nieuw land kan kopen, zolang je die niet weg klikt blijven ze terugkomen, heel irritantquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Bedoel je de milestones als je die gehaald hebt (bij zoveel inwoners)? Zou niet weten of daar een setting of mod voor is.
als ik er straks 1 heb zal ik wel een screenshot bouwen![]()
Poole harbor: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=690204195quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Welke map is dat?
Met cheats?There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg![]()
Edit: Wow spuit 11quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?
Korte samenvatting:
Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...
Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.
Onder: het gevolg. Alles vast... EnGCatjuh heeft het al haarfijn uitgelegd
Bij probleem 1 komt het waarschijnlijk doordat je afritten (on-/offramps) hebt gebruikt, deze hebben een hogere toegestane snelheid dan de normale 2 baans 1 richting die je voor de brug gebruikt. Tijdens het calculeren van de route van een agent wordt daar wel rekening mee gehouden en verkeerslichten niet, vandaar dat ze de route onderlangs nemen omdat ze denken dat die sneller is. Dit probleem kan je oplossen door de afritten te upgraden naar 2 baans 1 richtingswegen of de brug bovenlangs van afritten te maken.
Probleem 2 zou je mogelijk een betere doorstoom kunnen creëren door de 2 baans weg te upgraden naar een afrit of snelweg.
Alle voertuigen kiezen de rechterbaan omdat ze de afrit willen nemen naar de 4 baans weg, verkeer in C:S kiest altijd zo vroeg mogelijk de juiste baan.
[ Bericht 2% gewijzigd door G3F op 31-08-2016 01:45:03 ]![]()
Ik voel je pijn... volgensmij is het helaas niet mogelijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 15:49 schreef mschol het volgende:
zo, even een map gestart met sneeuw..
[ afbeelding ]
kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)![]()
![]()
Ik merk trouwens dat er steeds meer mods verdwijnen.
Hebben meer mensen daar last van?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik merk trouwens dat er steeds meer mods verdwijnen.
Hebben meer mensen daar last van?
ingame of van de workshop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |