abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161904470




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*


Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Handige links en guides:
• Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods
• Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
• Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines
• Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods
• How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1
• Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier)
• Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc
• Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen?

Hier de oplossing.
• Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game:
SPOILER: Tip door SuperHarregarre
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alvast een paar mooie features in dit spel.
• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Terraform tool
Extended Public Transport UI
Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats)
Lane Changer: No left/right turn

Saved Games / Maps
Circle City

SPOILER: Plaatjes van FOK!kers:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162881975
Ik heb gemerkt dat bepaalde reizigers uit bus of tram stappen, en vervolgens de volgende tram of bus nemen van DEZELFDE lijn. Bug?
pi_162885915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 01:56 schreef sjappiehunter het volgende:
Ik heb gemerkt dat bepaalde reizigers uit bus of tram stappen, en vervolgens de volgende tram of bus nemen van DEZELFDE lijn. Bug?
Jup, er zitten nog wel meer van dat soort bugs in helaas.
Volgens mij doen ze daar niets meer aan gezien al de patches die ze al hebben uitgebracht.
pi_162886851
quote:
Paradox Interactive heeft de dlc Match Day voor Cities: Skylines aangekondigd. Met de uitbreiding kunnen spelers stadions bouwen en sportevenementen zoals voetbalwedstrijden in hun stad organiseren. Het uitbreidingspakket komt gratis beschikbaar.

De stadions en evenementen brengen extra geld in het laatje maar zadelen spelers op met bijvoorbeeld verkeersdrukte. Op Steam heeft Paradox het over stadions en sportevenementen, maar op zijn eigen pagina's benadrukt het bedrijf dat het om voetbalstadions en voetbalwedstrijden gaat, ter ere van het begin van het EK Voetbal.

Spelers kunnen zelf de kleuren van de teams samenstellen. De release van de gratis dlc valt samen met die van patch 1.5.0-f4, die enkele kleine bugs verhelpt. Bovendien komen vijf items beschikbaar die voorheen onderdeel uitmaakten van pre-orders: Carousel, Dog Park, Bouncy Castle, Basketball Court en Botanical Garden.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:08:03 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162887072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is wel leuk. Is ook bekend wanneer die patch uitkomt dan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:11:06 #6
269692 Divje
brr brr patapim
pi_162887149
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

:D
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.

:') :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:13:39 #7
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162887205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:11 schreef Divje het volgende:

[..]

:D
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.

:') :D
Dat zou inderdaad wel leuk zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:15:35 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162887256
Ik heb het opgegeven, de problemen met het verkeer gaan nooit opgelost worden en in plaats daarvan brengen ze dit soort onzin uit. Ik had gehoopt dat we zo lang na de release een keer fatsoenlijke snelwegen en dergelijke zouden hebben :{.

Gelukkig bestaat SC4 nog.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:15:44 #9
269692 Divje
brr brr patapim
pi_162887260
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad wel leuk zijn.
Iig de mogelijkheid om in stadions te spelen die in de workshop verkrijgbaar zijn zou al tof zijn.
Maar een soort competitie binnen je stad ook, wel zo realistisch.
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:12 #10
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162887268
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb het opgegeven, de problemen met het verkeer gaan nooit opgelost worden en in plaats daarvan brengen ze dit soort onzin uit. Ik had gehoopt dat we zo lang na de release een keer fatsoenlijke snelwegen en dergelijke zouden hebben :{.

Gelukkig bestaat SC4 nog.
Watvoor snelwegen zoek je dan?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_162887270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:11 schreef Divje het volgende:

[..]

:D
Hoop ik dat er wat kleinere stadions in zitten, a la amateurverenigingen, zodat m'n dorpjes tegen elkaar kunnen spelen.

:') :D
Haha, dat zou briljant zijn ja.

Al kriebelt het om een nieuw stadion park te ontwikkelen nu :P
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:18:58 #12
269692 Divje
brr brr patapim
pi_162887312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Haha, dat zou briljant zijn ja.

Al kriebelt het om een nieuw stadion park te ontwikkelen nu :P
Zulk soort dingen begin ik nu steeds mee ja :P 'Ik ga een groot stationsgebied maken, met bussen en trammen en treinen en voetgangersbruggen en hatsekidee dat wordt vettt!' of 'Jaaaaa een groot sportgebied met stadion/zwembad/tennisbanen en alles en dat wordt veeeeettt!!'

Eindigt altijd met een paar wegen, wat parkeerplaatsen en 2 winkels waar niemand werkt. :Y)
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:21:13 #13
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162887368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:15 schreef Divje het volgende:

[..]

Iig de mogelijkheid om in stadions te spelen die in de workshop verkrijgbaar zijn zou al tof zijn.
Maar een soort competitie binnen je stad ook, wel zo realistisch.
Wellicht dat voor de bouwers die optie nu wel beschikbaar is.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:43:35 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162887791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Watvoor snelwegen zoek je dan?
Alles behalve drie-baans. En fatsoenlijke afritten en dergelijke.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:48:33 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162887897
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alles behalve drie-baans. En fatsoenlijke afritten en dergelijke.
gewoon deze gebruiken: https://steamcommunity.co(...)l=dutch&id=478820060
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:51:14 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162887941
quote:
Is het allemaal weer net niet, helaas.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:55:57 #17
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162888033
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Is het allemaal weer net niet, helaas.
-O- Jammer.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:05:02 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162888216
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

-O- Jammer.
Geeft niet, je kunt niet alles hebben. Ik ben wat bitter omdat ik hoop had :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:31:36 #19
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162888820
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geeft niet, je kunt niet alles hebben. Ik ben wat bitter omdat ik hoop had :').
Hoop is nooit verkeerd.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:19:58 #20
269692 Divje
brr brr patapim
pi_162894164
Silvarret heeft mijn nietszeggende voetbalvaldje-asset in z'n collectie opgenomen :D :@

toch grappig, bijna 6,5k downloads

ff fappen
oh ah toma toma vem vem vem vem
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:26:44 #21
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_162894308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:19 schreef Divje het volgende:
Silvarret heeft mijn nietszeggende voetbalvaldje-asset in z'n collectie opgenomen :D :@

toch grappig, bijna 6,5k downloads

ff fappen
Mag ik je aanraken?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:56:44 #22
269692 Divje
brr brr patapim
pi_162894897
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
Alleen als je SuperHarreGarre ook aanraakt, met zijn Feyenoord stadion _O_
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_162914091
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat is wel leuk. Is ook bekend wanneer die patch uitkomt dan?
Gisteren.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163334071
Wie is er hier een beetje goed met de map-editor dan?

Ik was gvd zowat een dag bezig om een rivier te maken en nu is alles nog steeds lelijk :(
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163740821
Hoi,

Ik zie wel eens filmpjes van Cities Skylines, waar men hele ander soort wegen heeft... dus snelwegen met 2 of 4 banen, of meer van dat soort variaties. Is daar een leuke pack of mod of iets voor? Zitten zoeken in de steam workshop - zag het (nog) niet.
pi_163740926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:09 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoi,

Ik zie wel eens filmpjes van Cities Skylines, waar men hele ander soort wegen heeft... dus snelwegen met 2 of 4 banen, of meer van dat soort variaties. Is daar een leuke pack of mod of iets voor? Zitten zoeken in de steam workshop - zag het (nog) niet.
Network Extension Project heet dat.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163742257
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Baas_bas het volgende:
Wie is er hier een beetje goed met de map-editor dan?

Ik was gvd zowat een dag bezig om een rivier te maken en nu is alles nog steeds lelijk :(
als het netjes was had je een kanaal, wat is daar nou leuk aan? :P
pi_163743093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Network Extension Project heet dat.
Merci!
pi_163744994
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...

Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?

Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).

Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.
pi_163745778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:50 schreef sjappiehunter het volgende:
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...

Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?

Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).

Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.
Beperking tot 9 is in principe vanuit CPU-beschermings oogpunt. In principe is er met die mods (zeker de 25 variant) niet heel veel mis. De 25 tiles mod heb je overigens alleen nodig om de tiles te kopen, daarna mag hij volgens mij weer uit (maar moet je ff checken in de beschrijving op Steam).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163913570
Effe een polder aanleggen, voor landbouwgebied:

Men make een ring-dam:


Pompen plaatsen voor extra snelle inpoldering:


Drooggevallen, 1 pomp voor evt. overstroming laten staan:


Wegen, zoneren, polder klaar:
pi_163935111
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?
pi_163938113
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:02 schreef sjappiehunter het volgende:
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?
Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163938279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:31 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.
Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...
pi_163938317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:36 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163938392
tijd voor een printscreen... momentke..
pi_163938423
http://simnation.tv/citiesskylines/guides/terraforming-tutorial/

Dit zijn de terrain tools uit de editor, en die heb ik ook (via een mod) in-game. Maar in een van de updates (bij AD volgens mij) zijn er ook terrain tools in de main game gekomen en volgens mij waren dat gewoon dezelfde.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163940186
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:



Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.

Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.
pi_163941361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:38 schreef sjappiehunter het volgende:
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:

[ afbeelding ]

Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.

Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.
Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163943673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:18 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.
Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.
pi_163949238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:23 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.
Nee, want ik gebruik nooit de map editor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163971903
Iemand wel eens last van gebroken trams?
Gebeurt met deze, maar ook met de standaard trams van CS. Rijdt er een los deeltje ergens rond, of een tweetal.



In dit geval zie ik nu dat de voorkant 180 graden is gedraaid.
pi_163975088
en weer, nu met een file erachter:

pi_164291046
Goedemorgen stad :) 330.000 inwoners

The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_164291204
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Sfeermaker het volgende:
Goedemorgen stad :) 330.000 inwoners

[ afbeelding ]
_O_ Ziet er top uit. Krijg gelijk weer zin om ook weer een stad te gaan bouwen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 18 augustus 2016 @ 16:04:16 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164650528
So we just called him Fred
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:27:27 #47
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_164930074


Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_164930196
Wat betreft probleem 2: links ipv rechts de weg laten invoegen?

probleem 1: ik vermoed dat die avenue (4 baans weg) aantrekkelijk is ofzo, maak dat laatate stukje eens b. v. een 2 baans weg en kijk eens of het dan nog steeds voorkomt?
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:41:51 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164930298
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164930415
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...
je bedoelt die random opstoppingen die nergens op sloegen?

in c:s kan je het allemaal oplossen, kost alleen meer tijd...
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:52:04 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164930443
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:50 schreef mschol het volgende:

[..]

je bedoelt die random opstoppingen die nergens op sloegen?

in c:s kan je het allemaal oplossen, kost alleen meer tijd...
Oh, SC4 had ook zo zijn problemen natuurlijk.

Maar ik vind het gewoon jammer dat na zoveel tijd die domme dingen die het verkeer doet niet gewoon opgelost zijn. In plaats daarvan komen ze met halfslachtige DLC met sneeuw of rampen...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164930494
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh, SC4 had ook zo zijn problemen natuurlijk.

Maar ik vind het gewoon jammer dat na zoveel tijd die domme dingen die het verkeer doet niet gewoon opgelost zijn. In plaats daarvan komen ze met halfslachtige DLC met sneeuw of rampen...
het probleem is niet het verkeer he.. het probleem is dat de gamer de wegen niet goed neerlegt..

toen die nederlander nog werkte voor de studio (vlak voor release weggegaan dacht ik?)
heeft hij laten zien dat je, met slim uitsplitsen van verkeersstromen, een prima doorstroming kan krijgen..
  maandag 29 augustus 2016 @ 01:08:24 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164930610
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:57 schreef mschol het volgende:

[..]

het probleem is niet het verkeer he.. het probleem is dat de gamer de wegen niet goed neerlegt..

toen die nederlander nog werkte voor de studio (vlak voor release weggegaan dacht ik?)
heeft hij laten zien dat je, met slim uitsplitsen van verkeersstromen, een prima doorstroming kan krijgen..
Prima, en dat is natuurlijk de uitdaging van het spel. Maar ik vind het gedrag van het verkeer toch niet echt logisch genoeg om realistisch over te komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164930828
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Prima, en dat is natuurlijk de uitdaging van het spel. Maar ik vind het gedrag van het verkeer toch niet echt logisch genoeg om realistisch over te komen.
wat precies vind je niet logisch genoeg?
pi_164931798
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 01:36 schreef mschol het volgende:

[..]

wat precies vind je niet logisch genoeg?
Uitvoegen van de snelweg, omdat de afslag meer banen heeft. Ieder weldenkend mens zou met 130 over de snelweg blijven knallen ipv een afslag met bijhorende snelheid en stoplichten pakken.

Verder wel met je eens dat alles op te lossen is, al dan niet met hulp van mods.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_164932787
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 07:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Uitvoegen van de snelweg, omdat de afslag meer banen heeft. Ieder weldenkend mens zou met 130 over de snelweg blijven knallen ipv een afslag met bijhorende snelheid en stoplichten pakken.

Verder wel met je eens dat alles op te lossen is, al dan niet met hulp van mods.
als de afslag meer banen heeft dan de snelweg, dan wordt toch ergens een verkeerde weg gebruikt
pi_164933076
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:38 schreef mschol het volgende:

[..]

als de afslag meer banen heeft dan de snelweg, dan wordt toch ergens een verkeerde weg gebruikt
Maakt het alsnog niet logisch dat auto's de snelweg verlaten. Logischerwijs gebeurd dit pas als het ook echt hun afslag is, en niet omdat er meer banen zijn.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:25:05 #58
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_164933427
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:35 schreef mschol het volgende:
Wat betreft probleem 2: links ipv rechts de weg laten invoegen?

probleem 1: ik vermoed dat die avenue (4 baans weg) aantrekkelijk is ofzo, maak dat laatate stukje eens b. v. een 2 baans weg en kijk eens of het dan nog steeds voorkomt?
Oh, dat laatste zou ik eens kunnen proberen. Dat links uitvoegen vind ik geen oplossing :{ Ik wil best de mechanismen van het spel leren begrijpen, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. En dat vind ik nou net een van de problemen die dit spel heeft.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_164933545
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:25 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Oh, dat laatste zou ik eens kunnen proberen. Dat links uitvoegen vind ik geen oplossing :{ Ik wil best de mechanismen van het spel leren begrijpen, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. En dat vind ik nou net een van de problemen die dit spel heeft.
het is ook niet zozeer een oplossing, maar je kan kijken of je verkeer dan wel doorstroomt, als dat zo is moet je een andere echte oplossing gaan zoeken..

nu zit je met het probleem, als ik je screenshot nog eens bekijk, dat het verkeer van 2 kanten snelweg op een dubbelbaans weg terechtkomt, en vervolgens wil iedereen de stad in, dus die gaan rechts rijden, bij de afslag boven in (onderste screenshot) is slechts 1 baan voor rechtsaf, en vervolgens ook nog stoplichten voor de 4baans avenue

andere optie dus: meer banen voor rechtsaf creeeren
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:52:51 #60
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_164933887
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:32 schreef mschol het volgende:

[..]

het is ook niet zozeer een oplossing, maar je kan kijken of je verkeer dan wel doorstroomt, als dat zo is moet je een andere echte oplossing gaan zoeken..

nu zit je met het probleem, als ik je screenshot nog eens bekijk, dat het verkeer van 2 kanten snelweg op een dubbelbaans weg terechtkomt, en vervolgens wil iedereen de stad in, dus die gaan rechts rijden, bij de afslag boven in (onderste screenshot) is slechts 1 baan voor rechtsaf, en vervolgens ook nog stoplichten voor de 4baans avenue

andere optie dus: meer banen voor rechtsaf creeeren
Oh! Mensen willen helemaal niet rechtsaf, ze willen rechtdoor (daarom gaan ze ook weer de oprit op). Als ik dat oplos, gaan ze misschien aan het begin van die avenue weer gebruik maken van beide stroken :)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_164944252
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
Dit is niet heel moeilijk op te lossen.

1) De snelheid op de afritten is 80 of 90 km per uur, die op de doorgaande weg lager (30 p.u. ws omdat het gewone éénrichtingswegen zijn). Omdat de pathfinding uitgaat van de snelste weg met uitzondering van opstoppingen/stoplichten, zijn de afritten in dit geval dus sneller. Verander de afritten (en opritten) in gewone 1-richtingswegen en het probleem is opgelost na verloop van tijd.

Een andere oplossing is de maximumsnelheid van de op- en afritten aanpassen (met bijvoorbeeld Traffic Manager: President Edition, dit bevat alle functionaliteit van T++ en meer).

Een derde oplossing is de afritten verlengen in de richting van de avenue, zodat de afritten links- en rechts van de doorgaande weg verder van elkaar zitten en de afritten zelf ook langer zijn zodat de uiteindelijke tijd om ze gebruiken langer is dan de tijd om de doorgaande weg te pakken. Deze optie is ook best aan te raden, omdat het kruisingen met stoplichten betreft en die wil je het liefst niet dicht bij elkaar hebben.

2) Is geen probleem meer als 1 is opgelost. De baankeuze in CS is een beetje apart, maar in principe moet je er vanuit gaan dat al het verkeer wil voorsorteren voor de eerstvolgende kruizing/afrit.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_164947773
Dit is mijn huidige projectje:



Het is best een chille plek.

There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_164948513
dan maar geen planet coaster of no mans sky vanavond..
cities skylines wordt het.. eens kijken wat ik uit de grond kan stampen..
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:02:12 #64
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_164958117
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

(...)
Verander de afritten (en opritten) in gewone 1-richtingswegen en het probleem is opgelost na verloop van tijd.
Krijg ik dan niet het probleem dat twee 2-baans wegen samenvoegen naar 1 2-baans? Ik had altijd het idee dat van 2x1 naar 1x2 het meest soepel zou gaan. Die Traffic Manager ga ik eens uitchecken. Hopen dat dat wat oplevert :)
Anders probeer ik het zoals de afrit A10/S112 in Amsterdam. Dat zou ook beter moeten gaan. Ik wil de afritten liefst kort houden, beetje stads.

Je eigen project ziet er goed uit btw 8-)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_164958765
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit is mijn huidige projectje:

[ afbeelding ]

Het is best een chille plek.

[ afbeelding ]
Welke map is dat?
Met cheats?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:15:33 #66
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_164962122
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dit is mijn huidige projectje:

[ afbeelding ]

Het is best een chille plek.

[ afbeelding ]
Ziet er strak uit, chef! ^O^
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_164963018
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:02 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Krijg ik dan niet het probleem dat twee 2-baans wegen samenvoegen naar 1 2-baans? Ik had altijd het idee dat van 2x1 naar 1x2 het meest soepel zou gaan. Die Traffic Manager ga ik eens uitchecken. Hopen dat dat wat oplevert :)
Anders probeer ik het zoals de afrit A10/S112 in Amsterdam. Dat zou ook beter moeten gaan. Ik wil de afritten liefst kort houden, beetje stads.

Je eigen project ziet er goed uit btw 8-)
Zoals je al gemerkt hebt, gebruiken de mensen in je stad alleen meerbaanswegen als ze er ook daadwerkelijk op kunnen voorsorteren. Ze gebruiken het niet om bijvoorbeeld een file (in afstand) te verkorten. Als je de afritten dus tweebaans maakt, zullen ze echter allemaal de rechter rijstrook gebruiken als ze allemaal naar rechts willen. Dit is een nadeeltje, maar je kan het ook in je voordeel leren gebruiken. Afritten met twee banen maakt in dit geval dus niks uit, omdat iedereen toch naar rechts wil en de rechter baan gebruikt. Als je de stad uitbreidt naar de linkerkant van de weg, zullen ze ook de linkerbaan gaan gebruiken.

"Stadse" korte afritten zijn natuurlijk prima, al moet je je wel beseffen dat korte afritten ook daar lang niet altijd zo kort zijn als in je plaatje omdat je nogal snel afritfiles kan krijgen als er direct na de afrit een druk kruispunt volgt. Andere afritconfiguraties zoals je voorbeeld (2x cloverleaf) is natuurlijk ook een optie idd.

Verder bedankt voor het compliment :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Welke map is dat?
Met cheats?
Als ik het spel weer aanslinger zal ik het ff opzoeken, weet niet uit mijn hoofd welke map het is. En cheats... weet niet precies wat je ermee bedoelt. Ja, er zijn meerdere mods gebruikt, maar het is niet met unlimited money.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ziet er strak uit, chef! ^O^
Thanks!
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_164965507
zo, even een map gestart met sneeuw..

kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)
pi_164966328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:49 schreef mschol het volgende:
zo, even een map gestart met sneeuw..
[ afbeelding ]
kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)
Bedoel je de milestones als je die gehaald hebt (bij zoveel inwoners)? Zou niet weten of daar een setting of mod voor is.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_164966473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:38 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Bedoel je de milestones als je die gehaald hebt (bij zoveel inwoners)? Zou niet weten of daar een setting of mod voor is.
dat ja, bij x inwoners krijg je een melding dat b. v. de bussen zijn unlocked of dat je nieuw land kan kopen, zolang je die niet weg klikt blijven ze terugkomen, heel irritant

als ik er straks 1 heb zal ik wel een screenshot bouwen
pi_164974834
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Welke map is dat?
Met cheats?
Poole harbor: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=690204195
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_164979730
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
Edit: Wow spuit 11 :+ .. EnGCatjuh heeft het al haarfijn uitgelegd


Bij probleem 1 komt het waarschijnlijk doordat je afritten (on-/offramps) hebt gebruikt, deze hebben een hogere toegestane snelheid dan de normale 2 baans 1 richting die je voor de brug gebruikt. Tijdens het calculeren van de route van een agent wordt daar wel rekening mee gehouden en verkeerslichten niet, vandaar dat ze de route onderlangs nemen omdat ze denken dat die sneller is. Dit probleem kan je oplossen door de afritten te upgraden naar 2 baans 1 richtingswegen of de brug bovenlangs van afritten te maken.

Probleem 2 zou je mogelijk een betere doorstoom kunnen creëren door de 2 baans weg te upgraden naar een afrit of snelweg.

Alle voertuigen kiezen de rechterbaan omdat ze de afrit willen nemen naar de 4 baans weg, verkeer in C:S kiest altijd zo vroeg mogelijk de juiste baan.

[ Bericht 2% gewijzigd door G3F op 31-08-2016 01:45:03 ]
pi_164979760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:49 schreef mschol het volgende:
zo, even een map gestart met sneeuw..
[ afbeelding ]
kan je ergens die popups van "er is een nieuw gebouw beschikbaar" uitzetten? (desnoods via mod)
Ik voel je pijn... volgensmij is het helaas niet mogelijk -O-
pi_164981070
Ik merk trouwens dat er steeds meer mods verdwijnen.
Hebben meer mensen daar last van?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164981123
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik merk trouwens dat er steeds meer mods verdwijnen.
Hebben meer mensen daar last van?
hoe bedoel je dat?

ingame of van de workshop?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')