SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nog maar 4 betalingen gedaan.
En dus weer een afbetaald project dat van mijn lijstje af kanquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:31 schreef dbrmnn het volgende:
Toch even fijn om te melden: weer een project (Groos On & Offshore Service, GvE) heeft de eindstreep gehaald. Het zou natuurlijk de standaard moeten zijn, maar ik vind het toch ee
prettig mijlpaaltje.
Dat lijkt me sowieso een winstgevend zaakjequote:Op woensdag 11 mei 2016 14:00 schreef bleyenburg het volgende:
Ik hang de vlag uit voor:
6273 De Pruimenpot
quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:14 schreef crowdiefunder het volgende:
Aangezien we nu op 3 werkdagen zitten en ik nog niets van KoM heb gehoord. Deze maand nog geen betaling binnen voor:als ik het goed herinner had iemand hier KOM al over gebeld. Er komt later een mededeling aan de investeerders en er werd geen informatie voor dat moment verstrekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nog maar 4 betalingen gedaan.
ik zit hier ook vrij fors inWinnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
Ik had al gemaild... man was op vakantie en heeft toegezegd over te maken...quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:29 schreef komrad het volgende:
[..]
als ik het goed herinner had iemand hier KOM al over gebeld. Er komt later een mededeling aan de investeerders en er werd geen informatie voor dat moment verstrekt.
ik zit hier ook vrij fors in
Dubbelquote:Op woensdag 11 mei 2016 14:29 schreef komrad het volgende:
[..]
als ik het goed herinner had iemand hier KOM al over gebeld. Er komt later een mededeling aan de investeerders en er werd geen informatie voor dat moment verstrekt.
Als ik boer zoekt vrouw moet geloven gaan boeren helemaal nooit met vakantie want geen tijdquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:01 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Ik had al gemaild... man was op vakantie en heeft toegezegd over te maken...
waarom dan geen automatische incasso...??
Voordegroei is blijkbaar gelinkt aan IEX:quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:27 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat is fors! En ook nog eens eenmalig afrekenen. Bij FC worden de kosten verspreid over de hele looptijd.
Hier ook net ontvangen, zelfs keurig met een cadeau papiertje er omheen. Altijd leuk om iets te krijgen, zeker als je ook te horen krijgt dat het bedrijf super looptquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:36 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
j
Met de pakketdienst. Is een leuk ding hoor!
Ik geloof zeker ook dat het bedrijf goed loopt, maar zat er bij jou dan een begeleidend schrijven bij?quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier ook net ontvangen, zelfs keurig met een cadeau papiertje er omheen. Altijd leuk om iets te krijgen, zeker als je ook te horen krijgt dat het bedrijf super loopt
Welkom IngH je hebt een aardige portefeuille opgebouwd!quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:48 schreef ingH het volgende:
Goedenavond allemaal,
Ik 'lurk' al een tijdje in dit topic en ik moet zeggen dat ik er het nodige van opgestoken heb. Inhoudelijk kan ik waarschijnlijk niet zo heel veel bijdragen, gezien het kennisniveau hier. Maar ik kan me wel even voorstellen.
Een paar statistiekjes:
Ik crowdfund inmiddels meer dan 3 jaar.
Totale investeringssom: 28kEUR verdeeld over 63 projecten.
Van de 63 projecten zijn er 18 helemaal afgewikkeld, 4 in default en dus nog 41 lopend.
Grootste deel van de projecten loopt bij GVE, enkele bij KoM en nog een paar 'losse' bij verschillende andere partijen.
Rendement na aftrek van kosten en defaults geheel afgeschreven: 5.16% per jaar.
Ik heb een voorkeur voor korte looptijden en lage risico's met lager rendement als onvermijdelijk gevolg.
Misschien dat ik in de toekomst nog kan bijdragen aan dit topic, maar in elk geval wil ik mijn dank uitspreken aan iedereen die met zijn/haar bijdragen dit topic zo nuttig en lezenswaardig hebben gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk ook dat voor deze defaults 'volledig afgeschreven' een veilige aanname is.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van KoM?
Zelf nog niets gezien, maar volgens mij moet hier inmiddels al een beslissing over genomen zijn. Heb ik een mail gemist vanuit KoM?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:54 schreef didi80 het volgende:
Is er trouwens al nieuws overNope Ik heb hierover ook nog geen mail ontvangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. van KoM?
Zelf nog niets gezien, maar volgens mij moet hier inmiddels al een beslissing over genomen zijn. Heb ik een mail gemist vanuit KoM?
Maar KOM heeft ook niet gereageerd op de mail met vragen en opmerkingen die ik hierover op 26/4 heb gestuurd.
Netjes van KoMquote:Op woensdag 11 mei 2016 21:28 schreef iw84t het volgende:
[..]
Nope Ik heb hierover ook nog geen mail ontvangen.
Maar KOM heeft ook niet gereageerd op de mail met vragen en opmerkingen die ik hierover op 26/4 heb gestuurd.
Nee dit keer niet. Toen we het verzoek kregen om onze naw gegevens door te geven zat er wel een toelichting bij. Even uit mijn hoofd stond daar in dat het bedrijf boven verwachting presteerde.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:19 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Ik geloof zeker ook dat het bedrijf goed loopt, maar zat er bij jou dan een begeleidend schrijven bij?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:48 schreef ingH het volgende:
Goedenavond allemaal,
Ik 'lurk' al een tijdje in dit topic en ik moet zeggen dat ik er het nodige van opgestoken heb. Inhoudelijk kan ik waarschijnlijk niet zo heel veel bijdragen, gezien het kennisniveau hier. Maar ik kan me wel even voorstellen.
Een paar statistiekjes:
Ik crowdfund inmiddels meer dan 3 jaar.
Totale investeringssom: 28kEUR verdeeld over 63 projecten.
Van de 63 projecten zijn er 18 helemaal afgewikkeld, 4 in default en dus nog 41 lopend.
Grootste deel van de projecten loopt bij GVE, enkele bij KoM en nog een paar 'losse' bij verschillende andere partijen.
Rendement na aftrek van kosten en defaults geheel afgeschreven: 5.16% per jaar.
Ik heb een voorkeur voor korte looptijden en lage risico's met lager rendement als onvermijdelijk gevolg.
Misschien dat ik in de toekomst nog kan bijdragen aan dit topic, maar in elk geval wil ik mijn dank uitspreken aan iedereen die met zijn/haar bijdragen dit topic zo nuttig en lezenswaardig hebben gemaakt.
Ik ken geen onbekende platformenquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:47 schreef herootje het volgende:
Zijn er nog meerdere onbekende crowdfundingplatformen?
Hallo, volgens mij ben je nieuw hier, dus welkom. Heb je al meer ervaring met crowdfunding en zo ja bij welke platformen en wat is je ervaring?quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:47 schreef herootje het volgende:
Ik ben ingestapt bij Dante Bike via www.All4funding.nl, nieuw crowdfundigplatform gevestigd in Groningen en Krimpen aan de IJsel.
Hypothecaire zekerheid (onderpand) voor geheel leningsbedrag, 7% - 5 jaar..
garantie: onderpand woning.
https://www.all4funding.n(...)-gaat-onwies-knallen
Zijn er nog meer startende crowdfundingplatformen?
Hoe lang ben je met crowdfunding bezig en heb je veel projecten lopen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:16 schreef herootje het volgende:
Ik heb tot nu toe ervaring met geld voor elkaar, en collin crowdfund, allebei goede service en als ik vragen had, werden deze keurig beantwoord.
Dus ik ben wat aan experimenteren en aan het oriënteren ...
Ik heb even naar de site gekeken maar ik zie lage rente vergoedingen gecombineerd met het eerste jaar aflossingsvrije leningen (dus extra risico). Erg blij kan ik daar niet van worden. Naar de projecten inhoudelijk heb ik nog niet gekeken overigens.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:47 schreef herootje het volgende:
Ik ben ingestapt bij Dante Bike via www.All4funding.nl, nieuw crowdfundigplatform gevestigd in Groningen en Krimpen aan de IJsel.
vanwaar de extra risico, dit is toch gunstiger voor de ondernemer?quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb even naar de site gekeken maar ik zie lage rente vergoedingen gecombineerd met het eerste jaar aflossingsvrije leningen (dus extra risico). Erg blij kan ik daar niet van worden. Naar de projecten inhoudelijk heb ik nog niet gekeken overigens.
Voor de ondernemer wel maar extra risico voor de investeerder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:43 schreef herootje het volgende:
[..]
vanwaar de extra risico, dit is toch gunstiger voor de ondernemer?
ik zag het wel als voordeel, maar inderdaad dan kan de rente wel iets omhoog.. ik heb in ieder geval een bescheiden bedrag geïnvesteerd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Voor de ondernemer wel maar extra risico voor de investeerder.
E-mail is inmiddels verstuurd, het zou zsm worden overgemaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:29 schreef komrad het volgende:
[..]
Of een van te voren ingeplande opdracht bij de bank.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:01 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Ik had al gemaild... man was op vakantie en heeft toegezegd over te maken...
waarom dan geen automatische incasso...??
Nee nog niet, maar ik zal me ook eens aanmelden voor die dienst. Als je ziet hoe snel projecten vollopen tegenwoordig....quote:Ook lid van de FOK!gesponsorde mailer?
Klopt, via collin crowdfund is het helemaal achter het net vissen.. ken je nog andere website? gericht op crowdfunding.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:38 schreef ingH het volgende:
[..]
Nee nog niet, maar ik zal me ook eens aanmelden voor die dienst. Als je ziet hoe snel projecten vollopen tegenwoordig....
Bij mijn eerste projecten duurde het letterlijk maanden voordat de gevraagde som bijelkaar was. Nu is het minuten. Gekkenwerk! Je kunt de pitch niet eens lezen. Het lijkt wel een huis kopen in Amsterdam.
Hey ik woon in Amsterdam, in een koopwoning...quote:
Op naar de volgende bubble....quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:08 schreef namliam het volgende:
[..]
Hey ik woon in Amsterdam, in een koopwoning...
Niks mis mee dat prijzen van de koopwoningen dit jaar +30% gaan doen
Ik heb gisteren nog even naar Voordegroei zitten kijken maar schrok nogal van de forse kosten en de hoge instap van 1.000 euro.quote:
Wel grote projecten voor een beginnend platform. Twee projecten van 300K gefinancierd. Deze is 500K !. Ben benieuwd hoe snel dat vol loopt. Heb het project van de verzekeraars net door genomen en ziet er op zich goed uit. Inderdaad is een start bedrag van 500 eur beter voor de spreiding. Hun fee is hoog genoeg omdat mogelijk te maken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog even naar Voordegroei zitten kijken maar schrok nogal van de forse kosten en de hoge instap van 1.000 euro.
Er stond wel een heel aardig project op (iets met overname van een verzekeringsportefeuille).
Misschien kunnen ze die instap verlagen naar 500 euro, dat heeft Collin ook gedaan vorig jaar en moet je zien hoe hard het daar gaat.
Ik ken alleen de platforms die ook al in de OP genoemd worden. Zoals gezegd, ik heb de neiging enigszins risicomijdend te zijn en dat geldt ook voor nieuwe platforms. Eerst de kat uit de boom kijken zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:45 schreef herootje het volgende:
Klopt, via collin crowdfund is het helemaal achter het net vissen.. ken je nog andere website? gericht op crowdfunding.
http://www.participaties.(...)ing-is-maatwerk.aspxquote:Crowdfunding is maatwerk
Crowdfunding is een containerbegrip geworden, de projecten zijn zeer uiteenlopend van aard. Crowdfunding kan plaatsvinden door:
• donaties
• sponsoring van een project tegen een geringe tegenprestatie
• lenen van geld aan een bedrijf of particulier
• investeren in een bedrijf in de vorm van aandelen
Op lening-en-aandeel gebaseerde crowdfunding zijn vormen waarin het behalen van een financieel rendement voor de investeerder voorop staat. De op sponsoring-en-donatie gebaseerde crowdfunding heeft veel meer kenmerken van filantropie.
Het crowdfundingproces werkt - in het kort - volgens de volgende drie stappen: [...]
Niks mis mee toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:39 schreef ingH het volgende:
[..]
Ik ken alleen de platforms die ook al in de OP genoemd worden. Zoals gezegd, ik heb de neiging enigszins risicomijdend te zijn en dat geldt ook voor nieuwe platforms. Eerst de kat uit de boom kijken zeg maar.
Wel veel ervaring en ex-eigenaar is verhuurder van het pand... En waarom is dit een opstartende onderneming?quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:18 schreef obligataire het volgende:
Geen eigen inbreng zo te zien en ook geen partner met inkomen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Ons strenge debiteurenbeheer zorgt ervoor dat bijna 70% van alle achterstallige betalingen binnen de 14 dagen worden overgeschreven. De kredietnemer en de borgsteller dragen steeds de verantwoordelijkheid om een oplossing te realiseren die voor alle belanghebbenden het beste resultaat oplevert.
Omdat elke onderneming anders is opgebouwd en alle betalingsproblemen aparte oorzaken hebben, is de jarenlange expertise van onze kredietanalisten erg belangrijk. Zij onderzoeken elke aanvraag grondig en vragen indien nodig bijkomende documenten op bij de kredietnemer. In het beste geval zorgen onze collega’s ervoor dat het betalingsplan verder gevolgd wordt. Alternatieven zijn bijvoorbeeld een tijdelijke pauze in de terugbetalingen of een aanpassing van het betalingsplan, indien dit van toepassing is.
Indien de kredietnemer desondanks opnieuw de betalingsverplichtingen niet nakomt, vorderen wij vervolgens de onderneming en de borgtocht aan, waarna wij de kredietovereenkomst annuleren en het gehele openstaande bedrag terugvorderbaar wordt. Zo kunnen wij openstaande betalingen snel en efficiënt terugvorderen. Op onze pagina Rendement en kosten vindt u verdere informatie terug over ons debiteurenbeheer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |