Het moet niet gekker worden, komende jaren Catalonie, Vlaanderen en Walonie ook toelaten?quote:Kosovo mag toetreden tot de UEFA. Dat is tijdens het 40ste UEFA-congres in Boedapest besloten.
Acht jaar geleden verklaarde Kosovo, een voormalige Servische provincie, zich onafhankelijk. Nu de UEFA het land heeft erkend, mag Kosovo officiële interlands spelen en uitkomen in de kwalificatie voor het EK. Bovendien zijn Kosovaarse clubs welkom in de Europacup.
De nieuwe status van Kosovo kan ertoe leiden dat meer spelers ervoor gaan kiezen om voor de nationale ploeg uit te komen. Dat kan bijvoorbeeld gelden voor Adnan Januzaj. Het 21-jarige talent heeft weliswaar al voor België gespeeld, maar mag nu alsnog voor Kosovo kiezen.
Kosovo is het 55ste lid van de UEFA. Om WK-kwalificatie te mogen spelen, moet Kosovo nog erkend worden door de FIFA. De wereldvoetbalbond neemt daar maandag een besluit over.
Kosovo is Servie.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:12 schreef loni55 het volgende:
Hoezo gek? Kosovo is een onafhankelijke staat.
Hoeveel hebben ze er van lopen die eventueel voor Kosovo kunnen spelen?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Kan best nare gevolgen hebben voor Zwitserland dit.
Shaqiri, Behrami en Xhaka sowieso.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:13 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hoeveel hebben ze er van lopen die eventueel voor Kosovo kunnen spelen?
4?
Noorwegen is Zweden.quote:
Soms ook een beetje Duitsland.quote:
Laten we beginnen bij het hertogdom brabantquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:11 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden, komende jaren Catalonie, Vlaanderen en Walonie ook toelaten?
Zat ik ook al aan te denken. Dit is geen Gibraltar of San Marino. Hebben best aardige spelers. Laatst ook 2-2 gespeeld tegen EK deelnemer Albanië en dat zonder hun sterspelers die nu nog voor andere landen uitkomenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Kan best nare gevolgen hebben voor Zwitserland dit.
'Veel staten'quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Bolasie het volgende:
Terecht, Kosovo is een staat geworden en wordt ook door veel staten zo erkend. De UEFA nu dus ook.
https://nl.wikipedia.org/(...)Kosovo_erkend_hebbenquote:
Albanie is een schijtland. Na wat ze in de kwalificatie in Servie hebben gedaan, zouden ze eruit gerot moeten worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:36 schreef PSVCL het volgende:
Albanie en Kosovo zijn toch hetzelfde?
Welkom bij de Uefa broeders
Dat is met al die landen in die regionen. Lekker met de rug naar de toekomst blijven lopen. Gaat ze echt verder helpen daar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:50 schreef Vasion het volgende:
[..]
Albanie is een schijtland. Na wat ze in de kwalificatie in Servie hebben gedaan, zouden ze eruit gerot moeten worden.
vindt*quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De meerderheid vind iets dus het is zo.
Yeah, elke keer rellen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Opnieuw een 10-0 erbij
Misschien moeten ze een aparte kwalificatie poule maken voor al die landen?
Servië
Bosnië/herzigovina
Montenegro
Kosovo
Albanië
Daar denken de EU, VS en UEFA toch echt anders over.quote:
Persoonlijk vind ik dat een voetballand een voetballand kan zijn als het wel degelijk een land is. Dus zoalsquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:00 schreef Bolasie het volgende:
[..]
vindt*
Zeg ik nergens. Wanneer mag een land/staat volgens jou toetreden tot de UEFA? Wat zijn de criteria?
Watquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat een voetballand een voetballand kan zijn als het wel degelijk een land is. Dus zoals
Gibraltar
Kosovo
Wales
Schotland
Noord Ierland
zouden in mijn ogen geen elftal mogen zijn omdat het geen "echt" land is.
klinkt toch logischquote:
Logisch als het geen landen zijn nee. Maar volgens mij zijn noord-Ierland Schotland en Wales toch echt landen hoorquote:
Noord-Ierland niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Logisch als het geen landen zijn nee. Maar volgens mij zijn noord-Ierland Schotland en Wales toch echt landen hoor
Dit is een kaart van Groot Brittanniëquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Logisch als het geen landen zijn nee. Maar volgens mij zijn noord-Ierland Schotland en Wales toch echt landen hoor
Constituerend landquote:
Noord-Ierland is nooit een land geweest, nooit zelfstandig geweest of iets. Het was hiervoor gewoon een stuk Ierland.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Constituerend land
Waarom is Noord-Ierland anders dan een Wales?
Het is vast een Serviër dus ik zou niet op hem letten. Zo zijn ze. In het verleden leven en snakend naar bloed en ellende.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:28 schreef Bolasie het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)Kosovo_erkend_hebben
108 staten.. Dat zijn inderdaad veel staten, er zijn er intotaal 195 (in 2015 dan), dus zeker de meerderheid. En je punt is?
nohquote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Noord-Ierland is nooit een land geweest, nooit zelfstandig geweest of iets. Het was hiervoor gewoon een stuk Ierland.
Ze hebben wat autonomie binnen het VK, maar niet meer dan dat. Het is meer een provincie dan iets anders. De term regio zie ik regelmatig gebruikt worden.
Er is ook geen land ter wereld dat Noord-Ierland ooit in de hoedanigheid van een land heeft erkent. Ze hebben nb. geen eens een vlag.
Dat dit geen land isquote:Op woensdag 4 mei 2016 00:49 schreef hhh38 het volgende:
Gibraltar, Taiwan, Hong Kong, de landen binnen het VK en de Palestijnse gebieden hebben ook allemaal een elftal bij hun continentale bond en/of bij de FIFA, ik zie het probleem niet.
Maar wel een nationale voetbalploeg hebben dat gewoon interlands en kwalificatiewedstrijden speelt, als er dan geen enkel land is dat N-Ierland erkent, waarom spelen ze er dan wel tegen in officiele interlands?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Noord-Ierland is nooit een land geweest, nooit zelfstandig geweest of iets. Het was hiervoor gewoon een stuk Ierland.
Ze hebben wat autonomie binnen het VK, maar niet meer dan dat. Het is meer een provincie dan iets anders. De term regio zie ik regelmatig gebruikt worden.
Er is ook geen land ter wereld dat Noord-Ierland ooit in de hoedanigheid van een land heeft erkent. Ze hebben nb. geen eens een vlag.
Het een staat niet geheel los van het ander, maar een nationaal voetbalteam hebben is geen doorslaggevende factor bij het wel of niet een land zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar wel een nationale voetbalploeg hebben dat gewoon interlands en kwalificatiewedstrijden speelt, als er dan geen enkel land is dat N-Ierland erkent, waarom spelen ze er dan wel tegen in officiele interlands?
Als de haast heel de EU (op Spanje en Griekenland na, maar dat is logisch), de VS, Canada, Australië, Japan, Korea, NZ en Saoedi-Arabië achter jouw onafhankelijkheid hebt staan doe je het imo prima.quote:Op woensdag 4 mei 2016 01:19 schreef Doublepain het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
WAUW Servië is best groot (Grijs is alle landen die Kosovo niet erkend)
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zijn moslims hoor. Straks neme ze de hele UEFA over!
Dat was Kroatië.quote:
Wat een kinderlijke gedachtequote:Op woensdag 4 mei 2016 12:48 schreef Hallojo het volgende:
Lijkt me lachen als Vaticaanstad zich bij de UEFA aansluit. Al die bejaarde christengekkies op het veld
Ik ben 12. Wat is deze?quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:45 schreef JanCees het volgende:
[..]
Net zo kinderlijk als Kosovo bij de UEFA
Je bedoelt de USA en de rest loopt erachteraan als schoothondjes, alsof Nederland of wat dan ook enig idee hebben van Kosovoquote:Op woensdag 4 mei 2016 12:16 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Als de haast heel de EU (op Spanje en Griekenland na, maar dat is logisch), de VS, Canada, Australië, Japan, Korea, NZ en Saoedi-Arabië achter jouw onafhankelijkheid hebt staan doe je het imo prima.
Op Brazilië, Rusland, China en India na heb je alle grote wereldspelers in je zak.
Wat is er mis met Kosovo - Albanië?quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zal serieus ingewikkeld worden bij de UEFA loting voor de voorronde
Denk niet dat het een goed idee is om Kosovo - Albanië of Kosovo - Serviê in een groep te hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |