LoveAtFirstDrive | dinsdag 3 mei 2016 @ 15:39 |
Stilte voor de storm: BMW M5 E39 (video + volledig artikel + fotogalerij) Laurens en ik zijn gek op youngtimers. Ze hebben karakter, bieden gevoel én beleving. Ze stammen uit een tijd waarin brandstofmotoren nog de toekomst hadden en Hybrids voor early adopters waren. Maar zoals Bob Dylan al zong: the times they are a changin. Vandaag gaan we ruim 15 jaar terug in de tijd. We gaan rijden met één van de meest begeerlijke youngtimers van dit moment: de legendarische BMW M5 E39. Schuilt in deze oude auto onze toekomst? Love at first drive? Na een dag uit duizenden ruilen we de M5 weer om voor de 540i van Laurens. Ook zo’n heerlijke youngtimer. En toch hoorde ik mijn broertje het volgende mompelen: ‘Misschien moet ik maar doorsparen voor een M5′. Inderdaad, in deze ruim 15 jaar oude bolide ligt voor ons de toekomst. De M5 is onze held. Beschaafd als het moet, explosief als het uitkomt. We genieten nu nog even van de stilte, maar kijken uit naar de dag dat we deze storm kunnen betalen. ![]() We love + Tijdloze looks + Atmosferische V8 + 400pk met een handbak + Onderstel We hate - Gebruikskosten..? ![]() Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt! Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum. Wouter & Laurens Honselaar Check ook onze andere reviews op FOK!: • Volvo XC90 T8 • BMW i3 REX • Renault Clio R.S. • Volvo V40 D2 • MINI John Cooper Works • Peugeot RCZ-R • Jaguar F-type • Jeep Renegade • Range Rover Hybrid • Renault Twingo • Jaguar XKR-S Convertible • Ford Fiësta ST • BMW M3 & M4 [ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 03-05-2016 15:53:28 ] | |
loni55 | dinsdag 3 mei 2016 @ 16:19 |
![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 3 mei 2016 @ 16:49 |
Nee? Niet cool? ![]() | |
Stokken_en_stenen | dinsdag 3 mei 2016 @ 18:14 |
Gave bak maar net niet de juiste. De M5 Touring is veel gaver een stationbak met dezelfde V8 en 400 paarden ![]() Dan wel de M5 badges eraf halen natuurlijk dat je een wolf in schaapskleren hebt ![]() Deze bvb; ![]() ![]() http://www.autotrader.nl/(...)e-m5-high-executive/ ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 3 mei 2016 @ 18:47 |
Als stationman kan ik dat alleen maar beamen. Echter is de E39 M5 alleen als sedan geleverd. Die jij laat zien vind ik persoonlijk qua model niet echt mooi. En dat is een E61 M5, die heeft een V10 ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 3 mei 2016 @ 20:06 |
De E39 M5 blijft de mooiste ingetogen sportauto in zijn segment. Ik ga straks de video bekijken. | |
loni55 | woensdag 4 mei 2016 @ 00:04 |
Ik heb rare associaties ermee. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 4 mei 2016 @ 10:48 |
Met de BMW E39 M5? Kun je je nader verklaren? | |
Sounddragon | woensdag 4 mei 2016 @ 11:47 |
Leuke kar, maar persoonlijk vind ik een E34 de dikste M. ![]() Heb nooit veel gehad met die nieuwere Beemerts. | |
Hyperdude | woensdag 4 mei 2016 @ 18:27 |
Eigenlijk vind ik een 5-serie te groot/zwaar om 'sportief' te zijn. E39 was nog een beetje compact, maar mijn F11 is bijna 5 meter lang en 1800KG. ![]() Wel mooi doortrekken met die oude V8 ![]() | |
yup | woensdag 4 mei 2016 @ 22:19 |
Ultieme E39 M5 review. | |
Sounddragon | woensdag 4 mei 2016 @ 22:30 |
Tiff ![]() | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 4 mei 2016 @ 22:51 |
E34 M5 Touring is sowieso bokge*l! Maar de E39 vind ik ook nog steeds erg mooi, zeker de facelift. Eigenlijk de laatste ingetogen M5. Alleen de uitlaten verraden 'm. Want een M-pakket zag er gewoon hetzelfde uit verder. De E39 M5 weegt ook al 1700kg ![]() Die V8 is echt heerlijk, damn! ![]() HEY! Kaap je mijn topic nou met zo een halfgare concurrent van ons? ![]() ![]() |