Sinds dit jaar volgens mij is dat ingesteld.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Geldt dat ook al voor de middelbare tegenwoordig ja
Ah ik vind het altijd zo'n geneuzel.... #zesjescultuurquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:07 schreef Unites het volgende:
[..]
Sinds dit jaar volgens mij is dat ingesteld.
In mijn geval is de #zesjescultuur alleen haalbaar... dus ja...quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah ik vind het altijd zo'n geneuzel.... #zesjescultuur
Gemiddeld een 7,5 of hoger (ook afgerond een 8 natuurlijk ) of een 8 of hoger staan. Verschilt per school.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Geldt dat ook al voor de middelbare tegenwoordig ja
quote:Middelbare school[bewerken]
Vanaf schooljaar 2015-2016 wordt op de rapporten van de leerlingen die gemiddeld een 8 of hoger staan voortaan ook cum laude vermeld. Hier heeft staatssecretaris Dekker van onderwijs voor gezorgd. Hij wil dat kinderen meer uitdaging krijgen.
Ik kwam op de universiteit 0.5 punten te kort om cum laude te halen... later zei mijn begeleider goh had dat even gezegd dan had je best een 8.5 ipv een 8 kunnen krijgen. Maar eerlijk gezegd ben ik er nooit mee bezig geweest of ik het zou kunnen halen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef Unites het volgende:
[..]
In mijn geval is de #zesjescultuur alleen haalbaar... dus ja...
Stelt niet zo heel veel voor dus.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef Unites het volgende:
[..]
Gemiddeld een 7,5 of hoger (ook afgerond een 8 natuurlijk ) of een 8 of hoger staan. Verschilt per school.
Ik ook niet, maar ik dacht altijd dat je dan allemaal tienen moest hebben.quote:
Nee, gelukkig niet! Dat zou echt onhaalbaar zijn...quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik dacht altijd dat je dan allemaal tienen moest hebben.
Dat ligt volgens mij aan je school. Die mogen daar zelf regels over opstellen, zover ik weet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Geldt dit ook voor het mbo? Alle examens behaald en boven een 8. Heb er nog een paar te gaan #durftvoorzichtigvraagtestellen
Zou wel cool zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Geldt dit ook voor het mbo? Alle examens behaald en boven een 8. Heb er nog een paar te gaan #durftvoorzichtigvraagtestellen
Mijn lbo-eindcijfers waren ook hoog genoegquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zou wel cool zijn.
Ik vind het wel jammer dat het 'in mijn tijd' nog niet bestond, want m'n vwo-eindcijfers waren hoog genoeg voor wat nu blijkbaar cum laude is en ik vind dat stiekem toch wel een vet predikaat.
Mijn school deed het zelf, je hebt natuurlijk geen staatssecretaris nodig die je het verplicht om het zelf al in uitvoering te brengen. Van een lichting van ongeveer 100 leerlingen (alleen vwo) waren het er volgens mij een stuk of 5. Ik kwam zelf een tiende te kort.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zou wel cool zijn.
Ik vind het wel jammer dat het 'in mijn tijd' nog niet bestond, want m'n vwo-eindcijfers waren hoog genoeg voor wat nu blijkbaar cum laude is en ik vind dat stiekem toch wel een vet predikaat.
Helemaal eens, maar op mijn Oost-Groningse schooltje moesten ze daar waarschijnlijk niets van hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn school deed het zelf, je hebt natuurlijk geen staatssecretaris nodig die je het verplicht om het zelf al in uitvoering te brengen. Van een lichting van ongeveer 100 leerlingen (alleen vwo) waren het er volgens mij een stuk of 5. Ik kwam zelf een tiende te kort.
Overigens moet cum laude altijd onafgerond >8 zijn. >7,5 is met genoegen.
Meen je dat serieus? Een 8 gemiddeld voor een cum laude? Dat moet toch zeker 25% van de klas op zijn sloffen en met twee vingers in de neus kunnen halen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:12 schreef Unites het volgende:
[..]
Gemiddeld een 7,5 of hoger (ook afgerond een 8 natuurlijk ) of een 8 of hoger staan. Verschilt per school.
Dat is iets van de laatste jaren he dat je met een gemiddelde 6 niet meer slaagd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Een 8 gemiddeld voor een cum laude? Dat moet toch zeker 25% van de klas op zijn sloffen en met twee vingers in de neus kunnen halen?
Want dat is toch vrij gemiddeld voor iedereen die het niveau aankan. Immers, met een gemiddelde onder de 6 slaag je niet. Dus halen de zwakkeren een 6 of 7, en de uitblinkers een 9 of 10.
Gemiddeld een 10 komt sporadisch voor en lijkt mij de cum laude wel waard omdat het een uitzonderlijke prestatie is. Net boven voldoende presteren is geen prestatie.
Maar ja, tegenwoordig wil iedereen het gevoel hebben uitzonderlijk te zijn, al zijn de prestaties dat niet.
Jij was er ongetwijfeld niet een van met dit taalgebruik.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:46 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Dat is iets van de laatste jaren he dat je met een gemiddelde 6 niet meer slaagd.
Tevens is het Cum laude nogal overrated hoor, bij mij in de klas waren er toen die tijd volgens dit criteria minimaal 7 die dan cum laude waren geslaagd..
Nee klopt, ik had alles boven de 8 behalve Nederlands(ja ik moet me schamen en toch doe ik dat nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij was er ongetwijfeld niet een van met dit taalgebruik.
In mijn eindexamenklas voldeed ook zeker een kwart aan de eisen, dus of het nu zo veel voorstelt... Het is natuurlijk wel leuk om 'beloond' te worden voor goede cijfersquote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:46 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Dat is iets van de laatste jaren he dat je met een gemiddelde 6 niet meer slaagd.
Tevens is het Cum laude nogal overrated hoor, bij mij in de klas waren er toen die tijd volgens dit criteria minimaal 7 die dan cum laude waren geslaagd..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |