abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 09:29:29 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_161891357
Ayhan Erbudak, voorzitter van de Alevitische Culturele Vereniging Amersfoort, hangt in zijn geboorteland Turkije een gevangenisstraf van enkele jaren boven het hoofd. Op zijn facebookpagina zou hij president Erdogan hebben beledigd.

Erbudak (54) plaatste vorig jaar zomer een bericht waarin hij het Turkse staatshoofd voor iets uitmaakte wat zich naar eigen zeggen laat vertalen als 'klootzak'. Twee weken geleden moest hij zich in Turkije verantwoorden voor deze actie. In juni wordt de zaak tegen hem inhoudelijk behandeld door de Turkse rechtbank en hoort hij of en zo ja op welke manier hij wordt gestraft.

Erbudak, die een vrouw en twee kinderen heeft, vreest het ergste. ,,Turken die iets soortgelijks hebben gedaan, hebben een geldboete tot wel 10.000 euro moeten betalen," zegt hij. ,,Betalen ze dat niet, dan moeten ze algauw vijf jaar de cel in. Ik heb geen geld, dus in mijn geval zal het waarschijnlijk neerkomen op die celstraf. Al hoop ik natuurlijk dat mijn advocaat de zaak van de staat kan winnen."

Onder druk
De Turkse overheid probeerde na het zenden van het facebookbericht meerdere malen via internet met Erbudak in contact te komen en hem om tekst en uitleg te vragen. Dat lukte niet. ,,Ze hebben uiteindelijk mijn neef opgepakt en onder druk gezet om aan mijn adres te komen. Hij woont in Turkije en heeft dezelfde achternaam. Hij heeft mijn gegevens gegeven. Hij moest wel."

De Amersfoorter kreeg een dagvaarding op de mat, waarin hem te verstaan werd gegeven direct te worden opgepakt, als hij voet zou zetten op Turkse bodem. ,,Dat is heel erg: ik heb familie in Turkije, die ik graag wil bezoeken." Door tussenkomst van vrienden in Turkije wordt het arrestatiebevel geschrapt, maar moet Erbudak zich verplicht melden op het politiebureau in Ankara.

Kort na Erbudaks verblijf in zijn geboorteland kwam Erdogan in Nederland in het nieuws, omdat hij de Turks-Nederlandse columniste Ebru Umar liet arresteren na het verspreiden van beledigende tweets. ,,Turkije doet er alles aan om mensen bang te maken die iets negatiefs zeggen," meent Erbudak. ,,Internet, kranten... álles houden ze in de gaten."

Erbudak krijgt veel steun van de 'tientallen leden' van de Amersfoortse vereniging, die een stroming binnen het islamitische geloof vertegenwoordigt. ,,Dat is erg fijn, maar de angst voor wat er komt, neemt het niet weg."

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)edigen-Erdogan.dhtml

In Nederland en de EU lopen we niet alleen achter de V.S. aan, ook Turkije dicteert inmiddels ons beleid. Ga lekker in zee met deze dictator. Ik word er steeds onverschilliger over. 'Mama is niet boos, mama is teleurgesteld.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161891384
Boeiend. Heil Erdolf!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161891392
Jullie blanken zijn gewoon jaloers op het succes van ome Erdo!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161891404
Erdolf schijnt een legertje van 6000 internettrollen te hebben. Met deze informative verdenk ik er een aantal op Fok! ook van op zijn payroll te staan.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:33:31 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161891415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:
Erdolf schijnt een legertje van 6000 internettrollen te hebben. Met deze informative verdenk ik er een aantal op Fok! ook van op zijn payroll te staan.
Waar kan ik solliciteren? :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161891429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:32 schreef TheJanitor het volgende:
Lijkt me wel wat, betaalde internettrol zijn.
Beetje de hele dag thuis naakt achter je dikke pc de roede bestrijken terwijl je oreert over de grote leider.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 09:35:13 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_161891439
Ze infitreren ook in de tweede kamer. Dan is FOK! een koud kunstje.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161891444
Hihaho. En terecht dat hij zich moet verantwoorden.
pi_161891456
ongeveer 90% van fok heeft inmiddels ergere beledigingen naar erdo gestuurd :') :D wat een mongool is dat joh
There are only 151 Pokémon.
pi_161891457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:35 schreef tong80 het volgende:
Ze infitreren ook in de tweede kamer. Dan is FOK! een koud kunstje.

Ik DENK dat dat infiltreren nogal opzichtig is gebeurd.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 09:38:16 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_161891485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Ik DENK dat dat infiltreren nogal opzichtig is gebeurd.
Zo opzichtig dat het ongeloofwaardig leek. :D

pi_161891492
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat, betaalde internettrol zijn.
Beetje de hele dag thuis naakt achter je dikke pc de roede bestrijken terwijl je oreert over de grote leider.
Dream job.
pi_161891498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zo opzichtig dat het ongeloofwaardig leek. :D

Een dubbele bluf, ongekend gewoon die tactieken van de oppersultan.
pi_161891608
quote:
Geen idee maar de spatiëring is waardeloos.

Dat kan toch niet bij de EU zo?
Wij hechten waarde aan dat soort zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patrice_Consigny op 03-05-2016 10:17:37 ]
pi_161891619
Als je nou geen Erdo-Turk bent, dan doe je toch afstand van je Turkse nationaliteit? Waarom zou je met dat freakland nog wat te maken willen hebben?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:55:20 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_161891648
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:53 schreef Jigzoz het volgende:
Als je nou geen Erdo-Turk bent, dan doe je toch afstand van je Turkse nationaliteit? Waarom zou je met dat freakland nog wat te maken willen hebben?
Juist, alleen maar voordelen. Je kan Turkije gewoon in om je familie te bezoeken maar hebt ook niks meer met die dienstplicht shit te maken.
pi_161891673
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Juist, alleen maar voordelen. Je kan Turkije gewoon in om je familie te bezoeken maar hebt ook niks meer met die dienstplicht shit te maken.
Hoewel het me niks zou verbazen als de Turkse nationaliteit opgeven strafbaar is...
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:01:13 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161891714
Makkelijk besluit voor die man. Turkije niet meer bezoeken totdat er regime change geweest is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:07:05 #20
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_161891783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Geen idee maar de spatiëring is waardeloos.

Dat kan toch niet bij de EU zo?
Wij hechten waarden aan dat soort zaken.
Dit. Uitvullen is zo 1995.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_161891881
Niks aan de hand met de dubbele nationaliteiten hoor, het geeft niks dat het Turkse strafrecht tot in Nederland reikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161891903
Zou je ook gevolgd kunnen worden als je een van Erdo's geiten beledigd?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:29:10 #23
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_161892126
quote:
Er woont vaak nog familie, dus 1 of 2 nationaliteiten maakt niet uit voor het openlijk kunnen spreken.
pi_161895255
quote:
Omdat daar ook genoeg Turken wonen die niet pro-Erdogan zijn? Bijvoorbeeld familieleden?
pi_161895291
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:35 schreef loni55 het volgende:
Hihaho. En terecht dat hij zich moet verantwoorden.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')