abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161874231
Raadslid veroordeeld om beledigen Hilbrand Nawijn

Nu het debat over ‘vrijheid van meningsuiting’ in de belangstelling staat, is dit nieuwsbericht opvallend relevant.

Het Zoetermeerse SP-raadslid Lennart Feijen is maandag in hoger beroep veroordeeld voor belediging van mede-raadslid Hilbrand Nawijn. Het voorval had twee jaar geleden plaats. Feijen werd eerder nog vrijgesproken door de rechtbank.

In de volledige uitspraak lezen we het volgende:

Op 10 juni 2014 heeft een raadsvergadering van de gemeente Zoetermeer plaatsgevonden, waarbij moest worden besloten over het al dan niet stichten van een bijzondere Islamitische basisschool in Zoetermeer. Het College stelde voor om niet akkoord te gaan met het voornemen deze school te stichten. Dit voorstel werd gesteund door de [aangever]. [Aangever] heeft tijdens het debat het woord gevoerd en heeft hierbij verklaard dat zijn fractie vindt dat dit soort scholen niet bijdragen aan de integratie van burgers in de Nederlandse samenleving, het alleen maar anti-integratie is en dat zijn fractie daarop tegen is en derhalve voor het voorstel van het College zal stemmen.

Op de vraag van de verdachte, of [aangever] doelde op scholen op religieuze grondslag in het algemeen of op scholen op Islamitische grondslag in het bijzonder, heeft [aangever] geantwoord dat hij doelde op het laatste. Verdachte heeft toen gezegd dat [aangever] discriminatoir bezig was.

(…)

Ter terechtzitting heeft de verdachte verklaard dat hij van mening was dat de heer [aangever] door zijn uitlatingen tijdens het debat discrimineerde, waarbij een persoon die discrimineert door verdachte wordt omschreven als een racist.

De heer [aangever] voelt zich beledigd door juist deze term “racist”.

De advocaat-generaal stelt:

Om iemand voor een racist uit te maken vanwege een standpunt dat deze persoon inneemt gaat te ver.

Als een ingenomen standpunt geen reden is om ‘racist’ genoemd te kunnen worden, wat dan wel?

Feijen heeft laten weten in cassatie te gaan.
bron.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_161874273
@Mods, titel moet beledigEnde tweet zijn.
pi_161874421
Lastige term, 'racist'. Want wat betekent het?
  maandag 2 mei 2016 @ 16:42:06 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161874595
Mooi, wanneer kunnen Fokkers elkaar gaan aangeven?
pi_161874614
Wat was de tweet :?
pi_161874671
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:27 schreef druide het volgende:

Als een ingenomen standpunt geen reden is om ‘racist’ genoemd te kunnen worden, wat dan wel?

de uitspraak is vrij helder, nietwaar?
pi_161875253
Vrijheid van meningsuiting

Iemand een racist noemen mag dus niet in Nederland...

Iemand een geitenneuker noemen dat mag weer wel....
  maandag 2 mei 2016 @ 17:14:12 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_161875341
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef Jigzoz het volgende:
Neem een kijkje op fok zou ik zeggen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_161875344
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:09 schreef PSVCL het volgende:

Tegen iemand op xbox live schreeuwen dat je hem kapot gaat schieten mag wel en op straat niet. Ik snap ook niet waarom. :N
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:27 schreef druide het volgende:
Raadslid veroordeeld om beledigen Hilbrand Nawijn

Nu het debat over ‘vrijheid van meningsuiting’ in de belangstelling staat, is dit nieuwsbericht opvallend relevant.

Het Zoetermeerse SP-raadslid Lennart Feijen is maandag in hoger beroep veroordeeld voor belediging van mede-raadslid Hilbrand Nawijn. Het voorval had twee jaar geleden plaats. Feijen werd eerder nog vrijgesproken door de rechtbank.

In de volledige uitspraak lezen we het volgende:

Op 10 juni 2014 heeft een raadsvergadering van de gemeente Zoetermeer plaatsgevonden, waarbij moest worden besloten over het al dan niet stichten van een bijzondere Islamitische basisschool in Zoetermeer. Het College stelde voor om niet akkoord te gaan met het voornemen deze school te stichten. Dit voorstel werd gesteund door de [aangever]. [Aangever] heeft tijdens het debat het woord gevoerd en heeft hierbij verklaard dat zijn fractie vindt dat dit soort scholen niet bijdragen aan de integratie van burgers in de Nederlandse samenleving, het alleen maar anti-integratie is en dat zijn fractie daarop tegen is en derhalve voor het voorstel van het College zal stemmen.

Op de vraag van de verdachte, of [aangever] doelde op scholen op religieuze grondslag in het algemeen of op scholen op Islamitische grondslag in het bijzonder, heeft [aangever] geantwoord dat hij doelde op het laatste. Verdachte heeft toen gezegd dat [aangever] discriminatoir bezig was.

(…)

Ter terechtzitting heeft de verdachte verklaard dat hij van mening was dat de heer [aangever] door zijn uitlatingen tijdens het debat discrimineerde, waarbij een persoon die discrimineert door verdachte wordt omschreven als een racist.

De heer [aangever] voelt zich beledigd door juist deze term “racist”.

De advocaat-generaal stelt:

Om iemand voor een racist uit te maken vanwege een standpunt dat deze persoon inneemt gaat te ver.

Feijen heeft laten weten in cassatie te gaan.
bron.
Ben je ook racistisch als je als raadslid een speciale nazi/communistische/random andere enge ideologie school tegenwerkt of ben je alleen racistisch als je de islamitische ideologie tegenwerkt?
  maandag 2 mei 2016 @ 17:19:07 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_161875443
Hilbrand Erdogan.
  maandag 2 mei 2016 @ 17:20:07 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161875467
Dit zal de partij wel betalen toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161875560
Lijkt hier wel Alanya verdulleme.
pi_161875611
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zullen wel een nog groter deel van het inkomen nu van hem opeisen.
pi_161875634
Ik vind het van voor tot achter een nogal onbegrijpelijke zaak.

Volgens de OP is de term racist pas op de terechtzitting gebruikt. Waarvan heeft Nawijn dan in eerste instantie aangifte gedaan?

Er lijkt mij geen enkele discussie mogelijk over de vraag op je discrimineert wanneer je wel scholen van het ene, maar niet van het andere geloof wilt toestaan. Misschien met goede redenen, maar het staat buiten kijf dat het discrimineren is.

En wat voor lichtgeraakte, bijzonder lange tenen heb je als je je door iets dergelijks dusdanig beledigd voelt - in de politieke arena nota bene - dat je er aangifte van gaat doen?
pi_161875701
Nu kan in ieder geval niemand meer doen alsof (s)links altijd gewaarborgd blijft van veroordeling, en arm rechts altijd de klappen moet vangen.

Alleen al voor de rust op het Fok!forum zou Feijen zijn straf gewoon netjes moeten accepteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161876958
De vrijheid van meningsuiting wordt gewoon door de plee gespoeld. Waar zijn de jesuischarlies, de ebru's en de Wilders' nu.
pi_161876988
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:19 schreef Richestorags het volgende:
Hilbrand Erdogan.
De lange arm van Ankara doet zijn werk nu ook in Nederland.
pi_161877177
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:25 schreef k_man het volgende:

Volgens de OP is de term racist pas op de terechtzitting gebruikt. Waarvan heeft Nawijn dan in eerste instantie aangifte gedaan?

Er lijkt mij geen enkele discussie mogelijk over de vraag op je discrimineert wanneer je wel scholen van het ene, maar niet van het andere geloof wilt toestaan. Misschien met goede redenen, maar het staat buiten kijf dat het discrimineren is.

En wat voor lichtgeraakte, bijzonder lange tenen heb je als je je door iets dergelijks dusdanig beledigd voelt - in de politieke arena nota bene - dat je er aangifte van gaat doen?
quote:
De verdachte had het andere gemeenteraadslid in een tweet en in een bericht op zijn facebookpagina een racist genoemd. In eerste aanleg was de verdachte door de rechtbank nog vrijgesproken.
pi_161877366
Wat een onzin dat iemand hiervoor veroordeelt wordt. :')

Ik heb ergere uitspraken gezien die er ook mee weg kwamen.
pi_161877405
Racist is een eretitel O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_161877549
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:25 schreef k_man het volgende:

Hij stuurde zijn tweet tijdens die raadsvergadering en noemde Nawijn daarin racist.

quote:
Klopt, maar dat is niet waar de strafzaak over gaat. Hij discrimineert op geloof, dat zegt die SP-er ook, maar daar is geen aangifte van gedaan. Hij discrimineert niet op ras, laat staan dat iedereen die een keer op ras discrimineert meteen racist zou zijn.

quote:
Ik vind het nogal een zware aantijging. Ik zou het ook niet pikken. Hier op Fok is het bijvoorbeeld heel normaal om iedereen die kritiek op Israel heeft voor antisemiet uit te maken, maar als mij dat in het echte leven zou gebeuren zou ik ook aangifte doen denk ik. Dat hoef je je niet te laten zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161877677
Altijd een teken van zwakte als je rechters erbij gaat slepen omdat je boos bent over wat iemand (op internet) schrijft of zegt.

Nare is dat dit soort kleine mannetjes blijkbaar een positie van macht hebben.
Conscience do cost.
pi_161877846
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
Een geheel voorwaardelijke boete hoef je niet te betalen.

quote:
Veroordeelt de verdachte tot een geldboete van ¤ 350,00 (driehonderdvijftig euro), bij gebreke van betaling en verhaal te vervangen door 7 (zeven) dagen hechtenis.

Bepaalt dat de geldboete niet ten uitvoer zal worden gelegd, tenzij de rechter later anders mocht gelasten omdat verdachte zich voor het einde van een proeftijd van 2 (twee) jaren aan een strafbaar feit heeft schuldig gemaakt.
pi_161878205
Het hof:

quote:
Het hof is voorts van oordeel dat de uitlatingen van de verdachte niet in het politiek debat zijn gedaan, maar zijn geschreven buiten het kader van de raadsvergadering en ook anderszins buiten een politieke context. Wel zijn de uitlatingen in het maatschappelijk debat gedaan.
De waardigheid van de persoon [aangever] wordt aangetast, met name door het gebruik van het woord “racist”. Dat woord heeft immers, mede door de massale volkerenmoord op Joden, Roma en Sinti tijdens de Tweede Wereldoorlog een bijzonder negatieve lading. Deze aantasting wordt versterkt door het feit dat een ieder die gebruik maakt van sociale media kennis heeft kunnen nemen van de beledigende uitlating van de verdachte.

Het gebruik van het woord “racist” gaat veel verder dan nodig was voor de kritiek van de verdachte en is ook geenszins van toepassing op het standpunt dat aangever heeft ingenomen tijdens de raadsvergadering. De uitlating “racist” is dan ook onnodig grievend jegens de aangever.
Ik begrijp het voor een deel wel. Ik had ook al geconstateerd dat het woord 'racist' voor velen een groot deel van zijn waarde verloren heeft, omdat het in allerlei situaties zomaar gebruikt wordt.
Een situatie waarbij daadwerkelijk sprake is van racisme, wordt daardoor minder snel serieus genomen. "De racismekaart wordt weer getrokken"
pi_161878470
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:42 schreef Joezi het volgende:
Wat was de tweet :?
In het kader van problemen benoem ik dus het probleem, discriminatie van een complete geloofsgemeenschap door de racist @lhn_nawijn #raad079.
bron
pi_161878634
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:20 schreef druide het volgende:

[..]

In het kader van problemen benoem ik dus het probleem, discriminatie van een complete geloofsgemeenschap door de racist @lhn_nawijn #raad079.
bron
Grappig wel:
quote:
Definition of racial discrimination in International Convention on Elimination of All Forms of Racial Discrimination (Article 1, p. 1):

ĢIn this Convention, the term, ‘racial discrimination’ shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.ģ

ĢDirect racial discrimination shall mean any differential treatment based on a ground such as race, colour, language, religion, nationality or national or ethnic origin, which has no objective and reasonable justification. Differential treatment has no objective and reasonable justification if it does not pursue a legitimate aim or if there is not a reasonable relationship of proportionality between the means employed and the aim sought to be realised.ģ (ECRI general policy recommendation N°7 on national legislation to combat racism and racial discrimination)

ĢIndirect racial discrimination shall mean cases where an apparently neutral factor such as a provision, criterion or practice cannot be as easily complied with by, or disadvantages, persons belonging to a group designated by a ground such as race, colour, language, religion, nationality or national or ethnic origin, unless this factor has an objective and reasonable justification. This latter would be the case if it pursues a legitimate aim and if there is a reasonable relationship of proportionality between the means employed and the aim sought to be realised.ģ (ECRI general policy recommendation N°7 on national legislation to combat racism and racial discrimination)
https://legalantiracism.w(...)cial-discrimination/

Volgens dat verdrag is wat Nawijn zei dus rassen discriminatie maar toch mag je hem geen racist noemen.
pi_161878676
quote:

[..]

bron
Wat een jankerd is het ook , als ie niet met de vrijheid van meningsuiting kan omgaan moet ie maar oprrotten richting noord korea
  maandag 2 mei 2016 @ 19:34:43 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_161878883
quote:

[..]

bron
Als dat al illegaal is, kunnen ze het internet wel sluiten.
pi_161879438
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Grappig wel:

[..]

https://legalantiracism.w(...)cial-discrimination/

Volgens dat verdrag is wat Nawijn zei dus rassen discriminatie maar toch mag je hem geen racist noemen.
Heel eigenaardig. Je zou bijna denken dat de rechter een PVV-aanhanger is die zijn privé-opvattingen boven de wet stelt.
pi_161879499
Wat mij opvalt:
- Rechtse media (Telegraaf, Geenstijl, Pownews, TPO, FOK! en DagelijkseStandaard) negeren dit nieuws compleet (terwijl ze in de afgelopen week dagelijks meerdere berichten aan Ebru Umar wijdden)
- Politici stellen geen kamervragen/ spreken er geen schande van (terwijl zelfs Rutte meermaals met zijn Turkse collega belde voor Ebru Umar)
- De bevolking reageert veel genuanceerder/ milder/ passiever dan tijdens het gebeuren met Ebru Umar.

En dat terwijl Ebru Umar dagelijks hardere woorden gebruikt dan deze SP'er.
pi_161879796
Nederland in beroering over het afstraffen van Ebru Umar In Turkije voor haar meningsuiting.
En dan de apathie voor het afstraffen in eigen land van iemands meningsuiting.
Twee.... uitingen die men terecht mag afwijzen als onfatsoenlijk. Maar het is te weinig en te kleinzielig het te verbieden.
Hoe ongelijk is de aandacht verdeeld.

Zou het dan toch iets te maken hebben met wat Christa Noëlla bedoelde met getolereerde moslimhaat:
Voor mij heeft 4 mei geen zin wanneer we het opkomende fascisme en moslimhaat in Nederland gewoon zijn gang laten gaan.

https://www.facebook.com/(...)790&substory_index=0
  maandag 2 mei 2016 @ 21:05:37 #33
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161881880
quote:
Het hof is voorts van oordeel [...] De uitlating “racist” is dan ook onnodig grievend jegens de aangever.
Die bijvoeglijke bepaling 'onnodig' is erg mooi. Dit in tegenstelling tot grieven met enige noodzaak. Want afhankelijk van de politieke en ideologische wind vinden we het soms juist nodig om te grieven. Gaan we er nog tig schepjes bovenop gooien. Belediging moet! Gaan we "teken Mohammed dagen" organiseren of Erdogan paints op de nieuwssite zetten.

Was Nawijn veroordeeld voor het beledigen van een moslim was neoconservatief internet compleet los gegaan. 100% Diegene zou op alle mogelijke manieren door de drek zijn gehaald.

Enfin de hypocrisie druipt er weer vanaf. Vrijheid van onze meningsuiting is heilig, anderen moeten stil zijn en slikken.

Mijn mening blijft hetzelfde. Schrap dat hele artikel over belediging uit het strafboek. Het is altijd selectief en subjectief. De wetgeving mbt smaad en laster geeft voldoende bescherming.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_161884418
Ik denk dat ik op deze manier aardig wat mensen ga aangeven om ze veroordeeld te krijgen _O_
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161884696
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:54 schreef druide het volgende:
Wat mij opvalt:
- Rechtse media (Telegraaf, Geenstijl, Pownews, TPO, FOK! en DagelijkseStandaard) negeren dit nieuws compleet (terwijl ze in de afgelopen week dagelijks meerdere berichten aan Ebru Umar wijdden)
- Politici stellen geen kamervragen/ spreken er geen schande van (terwijl zelfs Rutte meermaals met zijn Turkse collega belde voor Ebru Umar)
- De bevolking reageert veel genuanceerder/ milder/ passiever dan tijdens het gebeuren met Ebru Umar.

En dat terwijl Ebru Umar dagelijks hardere woorden gebruikt dan deze SP'er.
:')
Want toen hij in eerste aanleg werd vrijgesproken was er bij die rechtse media wel ophef en paniek?
Waarschijnlijk boeit het gewoon maar weinig mensen (van beide 'kanten').
pi_161884941
Echt belachelijk deze veroordeling, mensen moeten gewoon een wat dikkere huid kweken, zeker als je in de politiek zit. Wat houdt de term racist anno 2016 immers nog in, helemaal niets.
pi_161885239
Dit is onnodig grievend? In een tijd waarin we van iedereen verwachten dat ze een dikke huid ontwikkelen gaat een rechter bepalen dat dit onnodig grievend is. De dubbele standaard wordt weer gehanteerd.

Waarom lees ik hier niets over op Geenstijl en co? Men zit al bijna twee weken het web onder te schijten over Ebru Umar en de vrijheid van meningsuiting. Gaat Geenstijl een noem Hilbrand racist topic lanceren? Gaat de Telegraaf nog een cartoon wijden aan dit onderwerp? Vast niet.
  maandag 2 mei 2016 @ 22:35:58 #38
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161885547
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk boeit het gewoon maar weinig mensen (van beide 'kanten').
Terwijl het om veroordeling voor belediging gaat?? Een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting en een dolk in de rug van de westerse waarden, Dč heilige graal van de vrijheidsridders waar ze dag in dag uit, jaar op jaar pagina's over lopen vol te huilen... maar het kan ze niks boeien??

Je onderstreept exact de dubbele standaard. :)
Your games are death
With every breath
  maandag 2 mei 2016 @ 22:39:12 #39
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161885652
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:07 schreef SR4 het volgende:
Ik denk dat ik op deze manier aardig wat mensen ga aangeven om ze veroordeeld te krijgen _O_
En Fok! verleent medewerking aan justitie dus sommige users hier mogen wel op gaan passen :7
  maandag 2 mei 2016 @ 22:41:20 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161885729
Ben benieuwd wat de HR zal oordelen. Het oordeel van het Hof klinkt wel redelijk. Het lijkt erop of voor politici een lagere drempel geldt mbt meningsuiting, want de racisme-kaart wordt natuurlijk op social media wel vaker getrokken. Ik mag toch hopen dat je SP'ers nog steeds stalinist mag noemen, al plagend.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:21:28 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161887298
De kwestie Umar hierbij betrekken is het maken van een scheve vergelijking.
Het verschil zit hem in de relatie tussen de burger en staat versus de relatie tussen burgers onderling. Publiek recht versus privaatrecht.
Nawijn mag natuurlijk zelf weten of hij dingen pikt of niet.
Iemand uitmaken voor racist in een debat met relatie tot de islam en verwachten dat dit zomaar wordt geaccepteerd vind ik sowieso naīef.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:25:43 #42
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161887465
Jamaar jamaar dit is heul wat anders *grien grien* :'(
Your games are death
With every breath
  maandag 2 mei 2016 @ 23:30:55 #43
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161887662
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:25 schreef Rica het volgende:
Jamaar jamaar dit is heul wat anders *grien grien* :'(
Anders dan wat?
pi_161887677
Er kunnen er hier op dit forum ook heel wat veroordeeld worden.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:32:32 #45
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161887714
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:21 schreef damian5700 het volgende:
De kwestie Umar hierbij betrekken is het maken van een scheve vergelijking.
Het verschil zit hem in de relatie tussen de burger en staat versus de relatie tussen burgers onderling. Publiek recht versus privaatrecht.
Nawijn mag natuurlijk zelf weten of hij dingen pikt of niet.
Iemand uitmaken voor racist in een debat met relatie tot de islam en verwachten dat dit zomaar wordt geaccepteerd vind ik sowieso naīef.
Dit is strafrecht.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:39:11 #46
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161887911
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:32 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit is strafrecht.
Uiteraard. Ik was al half aan het slapen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_161887939
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:51 schreef ems. het volgende:
Altijd een teken van zwakte als je rechters erbij gaat slepen omdat je boos bent over wat iemand (op internet) schrijft of zegt.

Nare is dat dit soort kleine mannetjes blijkbaar een positie van macht hebben.
Meestal is dat juist de zich superieur wanende Gutleut die dat gedrag er op nahoudt. Zo ook op dit forum: constant maar janken in het feedback-topic over de zogenaamd racistische uitlatingen van andere users.
pi_161889675
Ik dacht dat Nederland de ultieme plaats voor de vrijheid van meningsuiting was. :'(

Eigen doelpunt voor Nederland in de zaak Ebru. -O-

#Faal.
pi_161889774
Terecht! Gaat gewoon te ver om iemand op zo'n positie te framen als racist. Alleen omdat diegene een bepaald standpunt inneemt als het gaat om het stichten van school.
pi_161889791
De hypocrisie druipt er vanaf. Gaat Hans Teeuwen een 'satirisch' stuk maken waarin hij Nawijn voor jongenshoer uitmaakt?

Moslimhaat is wijdverbreid en er wordt nauwelijks weerwoord gegeven. We hebben gezien waartoe wijdverbreide demonisering van een gemeenschap kan leiden in Rwanda en Nazi Duitsland. Ik hoop niet dat het zover gaat komen.
pi_161889880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 01:35 schreef polderturk het volgende:
We hebben gezien waartoe wijdverbreide demonisering van een gemeenschap kan leiden in Rwanda en Nazi Duitsland. Ik hoop niet dat het zover gaat komen.
Idd. De rechtse beweging moet men serieus nemen ipv neerzetten als racisten.
pi_161890714
Mensen die geen verschil zien tussen dit en wat er in Turkije gaande is. En dat volk heeft gewoon stemrecht.
pi_161893584
Iemand van de SP nog wel. Doe even sociaal.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:13:54 #54
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161894004
Mag je een SP'er eigenlijk een stalinist noemen of is ook verboden?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_161894277
Mag je iemand die voetbalt een voetballer noemen? Of gaat dat te ver?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:39:32 #56
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_161894420
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:13 schreef Lothiriel het volgende:
Mag je een SP'er eigenlijk een stalinist noemen of is ook verboden?
Ze waren toch Maoisten?
En daar hebben ze afstand van genomen, na veel wikken en wegen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:40:28 #57
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_161894439
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ze waren toch Maoisten?
En daar hebben ze afstand van genomen, na veel wikken en wegen.
Niet veel beter :D.

Na veel wikken en wegen, genoeg reden om die partij per definitie te wantrouwen. Mao is een massamoordenaar. Meer doden op z'n geweten dan Hitler.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:41:31 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161894459
quote:
De hypocrisie druipt er vanaf. Gaat Hans Teeuwen een 'satirisch' stuk maken waarin hij Nawijn voor jongenshoer uitmaakt?

Moslimhaat is wijdverbreid en er wordt nauwelijks weerwoord gegeven. We hebben gezien waartoe wijdverbreide demonisering van een gemeenschap kan leiden in Rwanda en Nazi Duitsland. Ik hoop niet dat het zover gaat komen.
Je vergeet de Armeense genocide. En de genocide van IS. En hoe Erdogan zich momenteel opstelt tegen Koerden komt ook bij het genocidale in de buurt.

Moslimhaat, in de zin van haat door moslims, is inderdaad een zeer groot en wijdverspreid probleem. Daar zijn overal op de wereld getuigenissen van. Van Parijs tot New York en van Bangladesh tot Saoedi-Arabië.
pi_161894690
quote:

Zeiken over moslimhaat en jodenhaat heel normaal vinden. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:55:17 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_161894737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Zeiken over moslimhaat en jodenhaat heel normaal vinden. :')
Hij benoemt de holocaust als gevolg van demonisering dus ik denk niet dat hij jodenhaat normaal vind hoor? Nogal domme opmerking
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_161895349
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:09 schreef PSVCL het volgende:

Van mij mag allebei.

Maar doe het dan wel in de juiste context.

Racisme duidt op ras en niet op etniciteit.

Geitenneuker duidt op iemand die een geit neukt, dus op een bestiale activiteit.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:40:10 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161895434
Klinkt allemaal behoorlijk dom. Iemand een racist noemen omdat diegene tegen de stichting van een islamitische school is slaat nergens op. Maar om daar dan aangifte van te doen? Beetje belachelijk.

Dat de rechter vervolgens dan overgaat tot veroordeling vind ik al helemaal raadselachtig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161898015
Een Nederlandse journalist was veroordeeld door Egypte bij verstek tot 10 jaar cel. Waar waren toen de heftige reacties?

http://nos.nl/artikel/210(...)hartstikke-duur.html
pi_161898068
De reacties op mijn bericht laten zien dat haten van moslims ontkend wordt of normaal gevonden wordt. Alle vormen van haat zijn verkeerd. Laten we elkaar omarmen en lief hebben. Stop met haten. Ik roep iedereen hiertoe op. Wat je afkomst, ideologie of geloof is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:54:09 #65
117098 Hathor
Effe niet
pi_161898197
Totale vertrutting slaat toe, iedereen vervolgd iedereen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161898364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:46 schreef polderturk het volgende:
Een Nederlandse journalist was veroordeeld door Egypte bij verstek tot 10 jaar cel. Waar waren toen de heftige reacties?

http://nos.nl/artikel/210(...)hartstikke-duur.html
Die reacties waren op internet, tv, radio etc.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161899002
Let love win. Het leven is te kort om te haten. Geniet van wat het leven ons te bieden heeft.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:22:53 #68
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161900104
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:36 schreef polderturk het volgende:
Let love win. Het leven is te kort om te haten. Geniet van wat het leven ons te bieden heeft.
Ontroerend en zo waar *;
pi_161900251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ontroerend en zo waar *;
Kom hier dan geef ik je een dikke knuffel.
pi_161900993
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:40 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt allemaal behoorlijk dom. Iemand een racist noemen omdat diegene tegen de stichting van een islamitische school is slaat nergens op. Maar om daar dan aangifte van te doen? Beetje belachelijk.

Dat de rechter vervolgens dan overgaat tot veroordeling vind ik al helemaal raadselachtig.
Dat.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161902566
quote:

Natuurlijk niet. Dat soort types zijn altijd selectief verontwaardigd.
pi_161905746
FemkeHalsema twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 10:55:52 Schokkend dat een lokale politicus is veroordeeld omdat hij Nawijn een racist noemde. En waar zijn nu alle vrijheidsstrijders? reageer retweet
FemkeHalsema twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 16:20:17 Iedereen die roept 'zo werkt de rechtsstaat' moet zich realiseren dat dit Wilders' positie bij 'minder-minder'-proces niet verbetert #nawijn reageer retweet
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:42:37 #73
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161907127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:06 schreef druide het volgende:
FemkeHalsema twitterde op dinsdag 03-05-2016 om 10:55:52 Schokkend dat een lokale politicus is veroordeeld omdat hij Nawijn een racist noemde. En waar zijn nu alle vrijheidsstrijders? reageer retweet
Your games are death
With every breath
pi_161907155
Waar zijn al die smeerlappen die spontaan anaal aan het bloeden en aan het schuimbekken waren bij het horen van de naam Erdogan? Waar zijn al die hypocriete vrijheidsstrijders nu? Goed bezig Femke !!!
pi_161907271
Het is hier wel heel stil in dit topic. Waar zijn al die Hoernalisten, satirici en politici die aan het schuimbekken waren een paar weken terug? Selectieve verontwaardiging? Dubbele maten? Iemand?
pi_161907488
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:42 schreef Rica het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is inderdaad erg stil. Als het om een moslim zou gaan, dan zouden we nu een reeks met 10 topics hebben.
pi_161907550
Lang leve respect. Lang leve de liefde. Lang leve de broederschap. Lang leve de vrede.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:01:36 #78
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161908079
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is inderdaad erg stil. Als het om een moslim zou gaan, dan zouden we nu een reeks met 10 topics hebben.
Klopt. Dan was het sowieso dagenlang een dominant nieuwsitem geweest. Met veel opiniestukken en mensen die over elkaar buitelen om hun afkeer uit te kunnen spreken.

Mensen die vinden dat elke belediging moet worden bestraft, hell, zelfs de bond tegen vloeken en mensen die het verbod op godslastering terug willen heb ik duizend keer meer respect voor dan die principeloze slappe hap die alleen op komt draven als het hun achterliggende agenda ondersteunt. Je hebt helemaal niks aan ze. Ze veranderen hun standpunt als een windvaan en staan uiteindelijk nergens voor.
Your games are death
With every breath
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:20:14 #79
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161908965
Ik zie hier ook maar weinig mensen juichen dat hij veroordeeld is, of dat ze hem wel 10 jaar vast mogen zetten.. Hoogstwaarschijnlijk (is maar een idee hoor) is dat de reden dat de discussie niet zoveel publiek trekt.
De meeste hebben zich er al over uitgesproken dat een veroordeling belachelijk is. Was er een grote groep users geweest die Feijen een hoer noemde, vochtig, of weet ik wat allemaal dan was het allicht een stuk drukker geweest.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:21:32 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161909014
Lekker verontwaardigd gaan doen over het gebrek aan verontwaardiging. Leuk hoor.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:50:54 #81
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161910771
http://www.parool.nl/amst(...)uitspraken~a4236050/

Heeft dit een topic gekregen op FOK!?

Vooral frappant om te zien hoe aanhangers van onze hedendaagse Hitler Erdogan weer aan het mekkeren zijn als een geit.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:13:05 #82
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161911639
quote:
Godskolere, weer eentje van links lullen en rechts vullen, al lukt dat laatste blijkbaar nog niet echt. Maar wil wel de wereld rondreizen. Altijd al gedacht dat er bij die SPers , behalve Jan en Agnes dan, een steekje los zat. :O
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:28:40 #83
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:33:30 #84
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161912186
Tegen islamitisch onderwijs zijn maakt je een racist. Sterk verhaal.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:35:53 #85
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161912247
Vind de uitspraak dat islamitisch onderwijs niet bijdraagt aan de integratie best wel steekhoudend, maar door dat te zeggen ben je dus een racist ;(
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:43:43 #86
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161912445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:20 schreef Woelwater het volgende:
Ik zie hier ook maar weinig mensen juichen dat hij veroordeeld is, of dat ze hem wel 10 jaar vast mogen zetten.. Hoogstwaarschijnlijk (is maar een idee hoor) is dat de reden dat de discussie niet zoveel publiek trekt.
De meeste hebben zich er al over uitgesproken dat een veroordeling belachelijk is. Was er een grote groep users geweest die Feijen een hoer noemde, vochtig, of weet ik wat allemaal dan was het allicht een stuk drukker geweest.
Fok! is geen graadmeter. Hier kun je het verwachten. Dat het in de landelijke pers en media nauwelijks aan bod is gekomen is opvallend. Vrijheid van meningsuiting! Al jarenlang een heet onderwerp, zeker nu net in het kielzog van de Erdogan hysterie, en.. stilte.
Dan kun je wellicht vaststellen dat het eigenlijk niet om vrijheid van meningsuiting gaat maar dat het slechts een stok om mee te slaan is? En dat het hier niet opportuun is? En laten we wel wezen, dit weet iedereen ook best.
Your games are death
With every breath
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:47:24 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161912519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Fok! is geen graadmeter. Hier kun je het verwachten. Dat het in de landelijke pers en media nauwelijks aan bod is gekomen is opvallend. Vrijheid van meningsuiting! Al jarenlang een heet onderwerp, zeker nu net in het kielzog van de Erdogan hysterie, en.. stilte.
Dan kun je wellicht vaststellen dat het eigenlijk niet om vrijheid van meningsuiting gaat maar dat het slechts een stok om mee te slaan is? En dat het hier niet opportuun is? En laten we wel wezen, dit weet iedereen ook best.
Wat? Quatsch. Dit is niet vergelijkbaar met de zaak Erdogan.

Verder heb ik mijn mening al gegeven. Ik ga er vanuit dat een volgende rechter de uitspraak verwerpt.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:47:42 #88
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161912527
quote:
Fok! is geen graadmeter.
Blijkbaar wel:

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

pi_161912550
En dat door D66 rechters.. Je verwacht het niet.
Make my day!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:49:44 #90
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161912587
quote:

[..]

Delano Felter dan? Je geklets klopt niet.
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:00:41 #91
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_161912832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:47 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Blijkbaar wel:

[..]

Die uitspraak klopt idd maar dat maakt fok geen graadmeter. Het zegt alleen maar dat er hier een onevenredig groot aandeel zit die hele dagen nergens anders over post dan over moslims en islam.
Your games are death
With every breath
pi_161912930
quote:

[..]

Precies.
pi_161913070
quote:

[..]

Exact! ^O^
pi_161913093
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Delano Felter dan? Je geklets klopt niet.
De zaak Delano Felter toont alleen maar aan hoe hypocriet de kritiek op Turkije/ Erdogan was. Wij bekritiseren wekenlang een ander land, terwijl wij zelf vergelijkbare wetten kennen en met enige regelmaat blijken toe te passen.

Het gebrek aan zelfkritiek/ -reflectie is stuitend en vermoeiend, en bewijst het gelijk van Godfried Bomans:
"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:33:45 #95
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161913415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:14 schreef druide het volgende:

[..]

De zaak Delano Felter toont alleen maar aan hoe hypocriet de kritiek op Turkije/ Erdogan was. Wij bekritiseren wekenlang een ander land, terwijl wij zelf vergelijkbare wetten kennen en met enige regelmaat blijken toe te passen.

Het gebrek aan zelfkritiek/ -reflectie is stuitend en vermoeiend, en bewijst het gelijk van Godfried Bomans:
"Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in."
Ja, en zo mogen wij ook nooit meer kritiek hebben op concentratiekampen in Noord-Korea. Want in Nederland kennen wij ook taakstraffen.

Op de ranglijst van The World Press Freedom Index staat Nederland tweede en Turkije 151e, maar verder is alles natuurlijk exact hetzelfde qua vrijheid en onvrijheid alleen zijn wij te arrogant om dit toe te geven.
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:35:09 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161913433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:14 schreef druide het volgende:

[..]

Wat? Wederom onzin.
pi_161914927
Waar ken ik Nawijn ook alweer van....

Een SPer aanklagen voor racist, en dit laat hij toe :|W

[ Bericht 4% gewijzigd door MakkieR op 04-05-2016 07:49:54 ]
pi_161931544
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ja, en zo mogen wij ook nooit meer kritiek hebben op concentratiekampen in Noord-Korea. Want in Nederland kennen wij ook taakstraffen.

Op de ranglijst van The World Press Freedom Index staat Nederland tweede en Turkije 151e, maar verder is alles natuurlijk exact hetzelfde qua vrijheid en onvrijheid alleen zijn wij te arrogant om dit toe te geven.
Logica van likmevestje.
pi_161932763
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef Jigzoz het volgende:
Geen racist, maar wel een fascist, iemand die de vrijheid van meningsuiting om zeep helpt.

Dus Nawijn is een fascist.

Heb het keurig onderbouwd.
pi_161932864
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 00:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Wederom onzin.
"Wederom onzin"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: