quote:
Op dinsdag 3 mei 2016 11:09 schreef Maurice76 het volgende:[..]
Jij bent iemand die een kruisje slaat als er een buitenaards wezen voor je neus staat?
Het feit dat men vroeger het concept "alien" niet kende zoals we dat in onze huidige maatschappij kennen (namelijk in de vorm van een levend wezen op een andere planeet, dat niet op aarde is ontstaan), komt ook omdat we pas relatief kort in het bestaan van de mensheid beseffen dat de aarde helemaal zo uniek niet is in het universum en er vele planeten zullen bestaan met soortgelijke eigenschappen. Dat alles op basis van wetenschappelijke waarnemingen aan ons heelal sinds de laatste - zeg - honderd jaar.
Nope.
Ik heb nog nooit een kruisje geslagen en dat ga ik niet doen ook.
Als jij denkt dat het concept "alien" onbekend was vroeger, dan raad ik je aan om bv. uitspraken over Judas op te zoeken. Hij
was een duivel en werd er uiteindelijk door de opperduivel bezeten. En dit is maar 1 van de vele voorbeelden dat vroeger weldegelijk bekend was dat er meer "mens-achtige" wezens bestaan dan alleen mensen.
Als je trouwens per se in de evolutie-theorie wilt geloven, dan is dat je eigen keuze, maar raad ik je wel aan om voorbeelden bij elkaar te zoeken die deze
theorie ontkrachten. Of in waarschijnlijk jouw geval, vragen bij je oproepen die het begin van ontkrachten zijn. Gelukkig heeft iemand al hele stapels met voorbeelden bij elkaar geraapt en in video's verwerkt.
Ik zeg niet dat hij met al zijn uitspraken gelijk heeft, of sterker nog, ik vraag me tegenwoordig af waar hij mee bezig is, maar de punten over evolutie-theorie zijn nog steeds bijzonder geldig.
quote:
Op dinsdag 3 mei 2016 11:48 schreef ems. het volgende:[..]
Lijkt me zo vermoeiend om bang te zijn voor alles en het dus maar demonen te noemen.
Mij ook, daarom ben ik dat ook niet.
"Niet gehinderd door enige kennis", heb je die uitspraak weleens gehoord?