De bagger, de vorm, die je even moet negeren heb ik doorstreept. Dat is irrationeel en gevoelige geleuter. Die hele zin staat voor boze non-termen, maar haar intentie is dat ze voelt dat haar geschiedenis, haar achtergrond, helemaal niet als belangrijk wordt gezien. Ze heeft graag dat die herdacht worden.quote:Daarnaast vind ik dat de geschiedenis van mijn voorouders ook herdacht moet worden. Ik wil niet meedraaien in een eurocentrische samenleving waar witte geschiedenis belangrijker is dan de niet-witte geschiedenis, waar Nederland een zeer belangrijke rol in heeft gespeeld.
Noem een datum, en we nemen het in overweging.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:13 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Maar ik kan mij voorstellen dat je maar weinig met 4 mei hebt als je volledige familiegeschiedenis in Nederlands-Indië gewoond heeft en er geen woord over die geschiedenis gerept wordt. Dan is zo'n herdenking voor de mensen om je heen interessant maar heb je er zelf niet zo veel mee.
Dat is het ding vooral. Dit soort mensen doen het volledig verkeerd, aangezien ze in dit soort stukjes meteen alle gemoederen op scherp zetten, maar de intentie is dat ze eigenlijk wel mee willen doen met 4 mei, maar er totaal geen binding mee hebben. En dat is vrij interessant eigenlijk, er is voldoende integratie en binding om mee te willen doen maar dat lukt dan niet, omdat die volledige focus op WW2 ze niet treft.
Het gaat dan ook om dit stukje:
[..]
De bagger, de vorm, die je even moet negeren heb ik doorstreept. Dat is irrationeel en gevoelige geleuter. Die hele zin staat voor boze non-termen, maar haar intentie is dat ze voelt dat haar geschiedenis, haar achtergrond, helemaal niet als belangrijk wordt gezien. Ze heeft graag dat die herdacht worden.
En dan kom ik weer terug op mijn vorige Indonesië reactie. Er zijn ten tijde van de politionele acties in Nederlands-Indië 180.000 Nederlandse (onderdeel NL Koninkrijk) burgerslachtoffers gevallen door Nederlandse soldaten. Die worden niet herdacht, maar de Nederlandse! nabestaanden wonen momenteel wel in Nederland.
Aangezien 4 mei tegenwoordig helemaal niet meer alleen over WW2 gaat, denk ik dat het best als toevoeging op die datum kan. Extra kransje, korte vermelding tijdens een speech, hoeft niet veel zijn. Geen vervanging, dat werd ook nergens gesteld.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Noem een datum, en we nemen het in overweging.
Joods? Ik weet wel dat twee overgrootvaders in de hongerwinter dood zijn gegaan. Maar daar gaat het me niet om want die heb ik nooit gekend. Wat het mij omgaat is dat dezelfde soort figuren heel de Nederlandse cultuur af willen breken. Wat hebben we nou aan "feest"dagen? Kerstmis, Sinterklaas, 4/5 mei en Koninginnedag. En wat krijg je te horen? De gouden koets is niet goed, zwarte piet is niet goed, sinterklaasliedjes zijn niet goed, de herdenking is niet goed, kerstliedjes zijn niet goed, kerstbomen in gemeentehuizen zijn niet goed.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb circa 8 familieleden van mijn moeders kant verloren in de 2e wereldoorlog. Dat staat tenminste in onze stamboom beschreven.
Als je hier serieus werk van wilt maken raad ik je aan om contact met ze op te nemen.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:25 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Aangezien 4 mei tegenwoordig helemaal niet meer alleen over WW2 gaat, denk ik dat het best als toevoeging op die datum kan. Extra kransje, korte vermelding tijdens een speech, hoeft niet veel zijn. Geen vervanging, dat werd ook nergens gesteld.
Is ze Indonesisich van achtergrond dan?quote:Op maandag 2 mei 2016 01:13 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Maar ik kan mij voorstellen dat je maar weinig met 4 mei hebt als je volledige familiegeschiedenis in Nederlands-Indië gewoond heeft en er geen woord over die geschiedenis gerept wordt. Dan is zo'n herdenking voor de mensen om je heen interessant maar heb je er zelf niet zo veel mee.
Dat is het ding vooral. Dit soort mensen doen het volledig verkeerd, aangezien ze in dit soort stukjes meteen alle gemoederen op scherp zetten, maar de intentie is dat ze eigenlijk wel mee willen doen met 4 mei, maar er totaal geen binding mee hebben. En dat is vrij interessant eigenlijk, er is voldoende integratie en binding om mee te willen doen maar dat lukt dan niet, omdat die volledige focus op WW2 ze niet treft.
[..]
De bagger, de vorm, die je even moet negeren heb ik doorstreept. Dat is irrationeel en gevoelige geleuter. Die hele zin staat voor boze non-termen, maar haar intentie is dat ze voelt dat haar geschiedenis, haar achtergrond, helemaal niet als belangrijk wordt gezien. Ze heeft graag dat die herdacht worden.
En dan kom ik weer terug op mijn vorige Indonesië reactie. Er zijn ten tijde van de politionele acties in Nederlands-Indië 180.000 Nederlandse (onderdeel NL Koninkrijk) burgerslachtoffers gevallen door Nederlandse soldaten. Die worden niet herdacht, maar de Nederlandse! nabestaanden wonen momenteel wel in Nederland.
Ik denk persoonlijk dat het beter is dat de echte nabestaanden dit doen, anders eerst deze Twitter bende eventjes afwachten. Zoiets is meer iets voor een periode waar 4 & 5 mei nog geen eens aan bod komt.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:31 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Als je hier serieus werk van wilt maken raad ik je aan om contact met ze op te nemen.
http://www.4en5mei.nl/over-het-comite/contact
Dat was mij ook al opgevallen, die twee verwijzingen naar het christendom. Ik denk dat dat niet haar echte achternaam is. Ik zocht "Noëlla" op Facebook en vond niemand met zo'n achternaam (alleen zij).quote:Op maandag 2 mei 2016 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is ze Indonesisich van achtergrond dan?
Christa = afgeleid van christus.
Noëlla = ik herken er het Frans voor Kerstmis in.
Indien zo dan is ze iig christelijk van afkomst.
Ze heeft het enerzijds over witte geschiedenis, waar ze dan niet toe behoort, omdat ze evt. van Indonesische afkomst is. Zeg ik wel bij dat heel wat KNIL'ers na de onafhankelijkheid naar NL kwamen en christelijk waren vaak. Ook zijn ze volledig geïntegreerd.
Anderzijds heeft ze het over islam, maar daar behoort ze ook niet toe wrs, zie haar naam.
Ik denk dat haar afkomst sec er weinig toedoet. Indonesische geschiedenis is op uitzondering van de politionele acties wel geïncorporeerd in onze vaderlandse geschiedenis iig. Jij zegt hierboven 180.000 slachtoffers? Tijdens de politionele acties? Klopt dat, want dat lijkt me heel veel, eerlijk gezegd. dat er iig onbeschreven bladzijden van het geschiedenisboek zijn dat politionele acties heeft, dat lijkt me overigens wel duidelijk.
Overigens grappige is natuurlijk dat de bezetting, de oorlog, het wegvoeren en vermoorden van de joden altijd een moreel ijkpunt geweest is voor "links", vraag me af of ze dat nu aan het verlaten zijn, om door te zetten?
Nee, niet van Joodse afkomst. Ze zijn door diverse redenen (bombardementen, hongersnood, geëxecuteerd) omgekomen.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Joods? Ik weet wel dat twee overgrootvaders in de hongerwinter dood zijn gegaan. Maar daar gaat het me niet om want die heb ik nooit gekend. Wat het mij omgaat is dat dezelfde soort figuren heel de Nederlandse cultuur af willen breken. Wat hebben we nou aan "feest"dagen? Kerstmis, Sinterklaas, 4/5 mei en Koninginnedag. En wat krijg je te horen? De gouden koets is niet goed, zwarte piet is niet goed, sinterklaasliedjes zijn niet goed, de herdenking is niet goed, kerstliedjes zijn niet goed, kerstbomen in gemeentehuizen zijn niet goed.
Ja, kan idd een alias zijn en een fotosoep op dat plaatje.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen, die twee verwijzingen naar het christendom. Ik denk dat dat niet haar echte achternaam is. Ik zocht "Noëlla" op Facebook en vond niemand met zo'n achternaam (alleen zij).
Ik denk dat je die dingen die jij hebt doorgestreept juist moet benadrukken. Naast het punt wat jij noemt, wil ze duidelijk Nederland een trap na geven en zich afzetten. Wat jij zegt is gerechtigheid, maar bij haar voel ik veel meer wraak. Dat laatste gaat verder.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:13 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 mei 2016 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is ze Indonesisich van achtergrond dan?
Christa = afgeleid van christus.
Noëlla = ik herken er het Frans voor Kerstmis in.
Indien zo dan is ze iig christelijk van afkomst.
Ze heeft het enerzijds over witte geschiedenis, waar ze dan niet toe behoort, omdat ze evt. van Indonesische afkomst is. Zeg ik wel bij dat heel wat KNIL'ers na de onafhankelijkheid naar NL kwamen en christelijk waren vaak. Ook zijn ze volledig geïntegreerd.
Anderzijds heeft ze het over islam, maar daar behoort ze ook niet toe wrs, zie haar naam.
Ik denk dat haar afkomst sec er weinig toedoet. Indonesische geschiedenis is op uitzondering van de politionele acties wel geïncorporeerd in onze vaderlandse geschiedenis iig. Jij zegt hierboven 180.000 slachtoffers? Tijdens de politionele acties? Klopt dat, want dat lijkt me heel veel, eerlijk gezegd. dat er iig onbeschreven bladzijden van het geschiedenisboek zijn dat politionele acties heeft, dat lijkt me overigens wel duidelijk.
Overigens grappige is natuurlijk dat de bezetting, de oorlog, het wegvoeren en vermoorden van de joden altijd een moreel ijkpunt geweest is voor "links", vraag me af of ze dat nu aan het verlaten zijn, om door te zetten?
https://nl.wikipedia.org/(...)hankelijkheidsoorlogquote:Tijdens de bijna vier jaar durende militaire aanwezigheid van Nederland in Indonesië lieten circa 5.000 Nederlandse militairen het leven, waarvan ongeveer de helft door gevechtshandelingen en de overigen ten gevolge van ziekten en ongevallen. Onder de Nederlandse en Indisch-Nederlandse burgerbevolking vielen duizenden doden door gewelddaden van Indonesche nationalisten. Aan Indonesische zijde vielen naar schatting 150.000 doden.[4] Dat waren zowel slachtoffers van Nederlands militair optreden als van geweld uitgeoefend door de Indonesische nationalisten tegen politieke tegenstanders en vermeende pro-Nederlandse elementen onder de eigen bevolking.
Aan haar Twitter te zien is ze 25% Surinaams 25% Javaans en 50% Nederlands. Dan heeft ze aan die beide kanten een vrij tumultueuze achtergrond. Aan de andere kant van de wereld werd namelijk weer flink aan slavernij gedaan.twitter:chnoella twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 22:20:48@ESEAsianBeauty rt me 🙌 Javanese-Surinamese/Dutch https://t.co/1HIyClasRe reageer retweet
Maar dat is vaak een initiële reactie als je iets niet vind kloppen of erbij vind passen.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik denk dat je die dingen die jij hebt doorgestreept juist moet benadrukken. Naast het punt wat jij noemt, wil ze duidelijk Nederland een trap na geven en zich afzetten. Wat jij zegt is gerechtigheid, maar bij haar voel ik veel meer wraak. Dat laatste gaat verder.
Ze is dus 50% onderdrukker en 50% onderdrukt? Hoe werkt dat dan in haar hoofd? Is ze dader of slachtoffer?quote:Op maandag 2 mei 2016 01:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)hankelijkheidsoorlogAan haar Twitter te zien is ze 25% Surinaams 25% Javaans en 50% Nederlands. Dan heeft ze aan die beide kanten een vrij tumultueuze achtergrond. Aan de andere kant van de wereld werd namelijk weer flink aan slavernij gedaan.twitter:chnoella twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 22:20:48@ESEAsianBeauty rt me 🙌 Javanese-Surinamese/Dutch https://t.co/1HIyClasRe reageer retweet
Ze wilde iets kenbaar maken, dan moet ze ook het verstand hebben dat zulke woorden deze reacties uitlokken. Mens is echt niet naïef en zou echt niet opkijken van dit topic. Wie de bal kaatst ...quote:Op maandag 2 mei 2016 01:43 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Maar dat is vaak een initiële reactie als je iets niet vind kloppen of erbij vind passen.
Zie dit topic, dat staat ook helemaal vol met haat en terug trappen. Dat is diezelfde reactie maar dan aan de andere kant. Helpt helemaal niks, beide kanten zitten nu te schuimbekken.
Alweer 30.000 minder. En het gaat over hoeveel de Nederlanders dan vermoord hebben natuurlijk.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)hankelijkheidsoorlogAan haar Twitter te zien is ze 25% Surinaams 25% Javaans en 50% Nederlands. Dan heeft ze aan die beide kanten een vrij tumultueuze achtergrond. Aan de andere kant van de wereld werd namelijk weer flink aan slavernij gedaan.twitter:chnoella twitterde op vrijdag 29-04-2016 om 22:20:48@ESEAsianBeauty rt me 🙌 Javanese-Surinamese/Dutch https://t.co/1HIyClasRe reageer retweet
Ik heb (bijna) dezelfde achtergrond (50% Surinaams, 50% Nederlands) en ben trots op zowel de Nederlandse én Surinaamse tradities. Zonder concessies.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:40 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
[..]
Je kunt het gewoon vragen via Twitter.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ze is dus 50% onderdrukker en 50% onderdrukt? Hoe werkt dat dan in haar hoofd? Is ze dader of slachtoffer?
Zal ook wel deels haar intentie geweest zijn, wordt vaker gedaan onder die internet activisten. Het werkt alleen totaal niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:46 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ze wilde iets kenbaar maken, dan moet ze ook het verstand hebben dat zulke woorden deze reacties uitlokken. Mens is echt niet naïef en zou echt niet opkijken van dit topic. Wie de bal kaatst ...
'Social justice warrior' is daarom eigenlijk ook een verkeerde term. 'Social revenge warrior' zou correcter zijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 01:49 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon vragen via Twitter.
[..]
Zal ook wel deels haar intentie geweest zijn, wordt vaker gedaan onder die internet activisten. Het werkt alleen totaal niet.
Iemand, tweet haar dit topic en die in KLB.quote:Op maandag 2 mei 2016 03:04 schreef SR4 het volgende:
Die muts gaat nu helemaal all-in qua domheid
[ afbeelding ]
De Nederlandse politie vergelijken met de Duitsers in de tweede wereldoorlogx 999
Ik dus ook.quote:Op maandag 2 mei 2016 03:21 schreef SR4 het volgende:
Ik neig nu behoorlijk naar de PVV als stem van protest tegen dit soort figuren
Ik mis het leed wat China is aangedaan (3.600.000 doden) door Japan ook nog in deze verhalen, zo zien we dat geschiedenis vaak veel uitgebreider is als we eigenlijk denken.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:33 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus de geschatte twee miljoen verkrachtingen door Russische soldaten in de laatste maanden van de oorlog natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |