abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:14:32 #76
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_161892795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:28 schreef Cornelis83 het volgende:
Ik denk dat ik de komende tijd op rank 20 ga blijven hangen. Mede omdat zodra ik weer een "monkey see monkey do" C'thun deck tegen me heb, ik gewoon auto concede. Ik weiger tegen een C'thun deck te spelen puur omdat de originaliteit in die decks 0,0 is. Het maakt niet eens meer uit tegen welke class je speelt door C'thun.

Hearthstone was ooit leuk met originele decks. Oké, sommigen waren inderdaad irritant (face hunter) en overpowered (combo druid en secretdin) maar de meta bestond in mijn ervaring tenminste niet uit 90% van die decks en zo nu en dan kwam je nog wat origineels tegen. En iedere class had tenminste nog enigzins een eigen thema. Reno zorgde dat dit al wat minder werd, je kwam in de loop van de tijd naar Old gods toe steeds meer en meer van die reno decks tegen, maar super overpowered was die niet.

En nu is Old Gods, nu is er C'thun. En nu is de originaliteit weg. 4 op de 5 tegenstander is een tegenstander die weer een C'thun deck speelt. Zelfs het verschil tussen de classes is minimaal geworden, omdat een groot deel van die C'thun decks uit dezelfde kaarten bestaan, namelijk die C'thun buffers. Het is gewoon jammer dat Blizzard in mijn ogen het spel zo aan het verpesten is met zulke overdreven kaarten/thema's.

Het is ook jammer dat ik de presale heb gedaan, anders was ik door C'thun wel gestopt met dit spel. Maar ik weet wel, ik ga vanaf nu geen euro meer aan hearthstone uitgeven en koop voor zover mogelijk alleen nog maar dingen met goud.
Ach, ook op rank 20 kom je die domme C'thun meuk tegen, maar je moet er niet te zwaar aan tillen en gewoon lekkere anti-decks spelen :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_161893440

Speel momenteel dit _O_
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ach, ook op rank 20 kom je die domme C'thun meuk tegen, maar je moet er niet te zwaar aan tillen en gewoon lekkere anti-decks spelen :)
Denk dat je juist op lage rank veel C'Thun tegen komt omdat daar de noobs zitten die weinig goede keuze hebben qua legendaries
pi_161893561
Cthun decks die puur om Cthun draaien zijn voor zover ik in kan schatten gewoon niet goed genoeg om hoge ranks mee te halen. Als je Cthun wil spelen moet je er iets meer mee doen en er goede kaarten bij spelen want anders is t te afhankelijk van die hele grote Cthun..
  Redactie Games dinsdag 3 mei 2016 @ 12:00:53 #79
181272 crew  Noppie2000
pi_161893729
Ik heb zelfs een deck gezien die maar twee C'Thun kaarten had naast C'Thun, die 9 mana 4/4 van Rogue. Het idee was om gewoon een sterk deck te hebben met extra win condition (je eet de dikke minions op van de tegenstander, vervolgens speel je jouw C'Thun).

Vond het wel innovatief :) Werkte nog niet optimaal, maar potentie heeft het wel.
pi_161893834
  Redactie Games dinsdag 3 mei 2016 @ 12:13:55 #81
181272 crew  Noppie2000
pi_161894005
Haalde Y'Shaarj nou die 1/1 uit je deck? :D

Wel tof dat je ermee experimenteert, ik speel nu zelf met Varian Wrynn en hij is zowaar nuttig. Het nerfen van BGH en het verdwijnen van sommig AOE maakt het gewoon mogelijk :D
pi_161894021
Ja die 1/1 kwam uit Y'Shaarj ;( en die Aspirant ook. Aviana kreeg ik van een Raven Idol
pi_161894033
Die 1/1 is trouwens wel een goede kaart in dit deck maar uiteraard alleen als je hem zelf speelt :')
pi_161894192

Weer die 1.1 o|O
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:27:05 #85
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_161894223
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:24 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]

Weer die 1.1 o|O
Pwned.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_161894264
quote:
Ik denk dat ik de komende tijd op rank 20 ga blijven hangen. Mede omdat zodra ik weer een "monkey see monkey do" C'thun deck tegen me heb, ik gewoon auto concede. Ik weiger tegen een C'thun deck te spelen puur omdat de originaliteit in die decks 0,0 is. Het maakt niet eens meer uit tegen welke class je speelt door C'thun.

Hearthstone was ooit leuk met originele decks. Oké, sommigen waren inderdaad irritant (face hunter) en overpowered (combo druid en secretdin) maar de meta bestond in mijn ervaring tenminste niet uit 90% van die decks en zo nu en dan kwam je nog wat origineels tegen. En iedere class had tenminste nog enigzins een eigen thema. Reno zorgde dat dit al wat minder werd, je kwam in de loop van de tijd naar Old gods toe steeds meer en meer van die reno decks tegen, maar super overpowered was die niet.

En nu is Old Gods, nu is er C'thun. En nu is de originaliteit weg. 4 op de 5 tegenstander is een tegenstander die weer een C'thun deck speelt. Zelfs het verschil tussen de classes is minimaal geworden, omdat een groot deel van die C'thun decks uit dezelfde kaarten bestaan, namelijk die C'thun buffers. Het is gewoon jammer dat Blizzard in mijn ogen het spel zo aan het verpesten is met zulke overdreven kaarten/thema's.

Het is ook jammer dat ik de presale heb gedaan, anders was ik door C'thun wel gestopt met dit spel. Maar ik weet wel, ik ga vanaf nu geen euro meer aan hearthstone uitgeven en koop voor zover mogelijk alleen nog maar dingen met goud.
Heerlijk al die C'Thun decks. *O*

Die maken nauwelijks kans tegen Shaman, dus speel ik Shaman.

1 potje verloren door eens stomme fout van mezelf. Na evolve lag er naast 3 andere ook een Doomsayer. Gooi ik mijn silence op de verkeerde. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161894730
quote:

Ten delen hier wel een beetje mee eens. Ik heb liever dat ze in de toekomst niet meer deze vorm van synergy kaarten maken. Niet omdat iedereen nu een C'thun deck heeft maar omdat het de meta teveel stuurt. Een kaart als Yogg is tof omdat je er zelf nog een heel deck omheen moet maken. Met een kaart als C'thun staan een hoop kaarten al meteen vast aan wat er in je deck moet, en dat is erg jammer.
  Redactie Games dinsdag 3 mei 2016 @ 13:04:03 #88
181272 crew  Noppie2000
pi_161894877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:54 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Met een kaart als C'thun staan een hoop kaarten al meteen vast aan wat er in je deck moet
Eigenlijk niet, maar het is wel deze mentaliteit waardoor een hoop mensen niet verder kijken. Zoals mijn voorbeeld, een C'Thun deck met slechts twee C'Thun kaarten naast C'Thun zelf.

Ik ben het er ook wel mee eens dat Blizzard dit in de toekomst beter niet meer kan doen, puur door de (tijdelijke?) impact die het heeft na de expansion, maar het is zeker niet 100% rechttoe-rechtaan en het is gewoonweg te counteren met bepaalde decks en slim spel.

Dus problematisch vind ik het ook weer niet echt :P
pi_161895011
Mijn Astral Communion deck countert C'Thun in ieder geval prima :7

http://www.hearthpwn.com/decks/527762-yshaarj-communion
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:14:02 #90
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_161895056
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef TwyLight het volgende:
Mijn Astral Communion deck countert C'Thun in ieder geval prima :7

http://www.hearthpwn.com/decks/527762-yshaarj-communion
Mijn N'zoth Dragon Paladin deck ook wel. Tegen Zoo iets minder als je begint met Tirion/Chillmaw/Equality als starthand, en vervolgens pakt: Truesilver, Lay on Hands, Deathwing, Ysera en nog een Equality :') Heb maar opgegeven.

Ook gepwned :(

Voor jouw deck mis ik overigens 3 kaarten :o Cairne, Y'shaarj & oude Deathwing.
pi_161895120
Speel zelf ook N'Zoth Paladin (geen dragons). Wel leuk/sterk deck maar mis is er toch nog wat in. Maar ff wachten hoe dat zich ontwikkeld.

Wel erg lekker om Cairne, Tirion en Sylvanas uit N'Zoth the krijgen.

PRiest met Entomb echter.. ;(
pi_161895226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:04 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet, maar het is wel deze mentaliteit waardoor een hoop mensen niet verder kijken. Zoals mijn voorbeeld, een C'Thun deck met slechts twee C'Thun kaarten naast C'Thun zelf.
Het hoeft niet inderdaad, maar als je de class specific minions en vek'lor heb wil je C'thun wel op 10 attack hebben. Wil je dat gegarandeerd hebben zul je wel iets meer dan 2 c'thun minions moeten spelen.

Ik ben in elk geval al lang blij dat hij niet OP is en inderdaad meer gimmick is zoals ik had verwacht. ^O^
  Redactie Games dinsdag 3 mei 2016 @ 13:27:29 #93
181272 crew  Noppie2000
pi_161895238
True, dan wel ja :P

Ik las trouwens dat je zonder C'Thun in je deck alsnog de 10-attack bonussen kan krijgen. Heeft iemand dat hier wel eens geprobeerd? Geen idee of dat waar is, maar zelfs zonder C'Thun zou er een counter zijn die de buffs bijhouden, als het ware :o
pi_161895393
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef Noppie2000 het volgende:
True, dan wel ja :P

Ik las trouwens dat je zonder C'Thun in je deck alsnog de 10-attack bonussen kan krijgen. Heeft iemand dat hier wel eens geprobeerd? Geen idee of dat waar is, maar zelfs zonder C'Thun zou er een counter zijn die de buffs bijhouden, als het ware :o
Leek me onwaarschijnlijk, dus net even getest in een match tegen de innkeeper. Het werkt inderdaad. Na mn niet bestaande C'thun te hebben gebuffed naar 10 attack kon ik de bonus op de class cards krijgen.

Dat moet bijna wel onbedoeld zijn..
pi_161895767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:18 schreef TwyLight het volgende:
Speel zelf ook N'Zoth Paladin (geen dragons). Wel leuk/sterk deck maar mis is er toch nog wat in. Maar ff wachten hoe dat zich ontwikkeld.

Wel erg lekker om Cairne, Tirion en Sylvanas uit N'Zoth the krijgen.

PRiest met Entomb echter.. ;(
Priest met Entombs zijn mijn grote nachtmerrie als ik met Deathrattle Paladin speel. Durf ik mijn Tirion, Sylvanas, Ragnaros, etc gewoon niet te spelen. En het leuke is dat ze er altijd wel eentje in de hand hebben, ook al hebben ze maar twee kaarten in de hand en nog 15 in het deck ofzo :P (Leuk druid deck btw, eens naar kijken als mn rank 15 doel behaald is :P)

Vandaag eindelijk naar rank 17 geklommen. Nog steeds 90% C'Thun, maar ik sta er vandaag 8-1 mee, dus tot nu toe geen problemen. Heel veel healing en zorgen dat board clears vroeg worden gebruikt, zodat ik aan t eind van t potje veilig N'Zoth kan spelen.

Overigens heeft mijn Rogue deck naast C'Thun maar 4 andere C'Thun kaarten er in. Twee buff dingen, de twins & de 9 mana cost kaart waarmee je een minion kan opeten en diens attack/defense aan je eigen C'Thun toevoegt. Werkt erg fijn als extra win conditie. Helemaal als je kopieen kan maken van die 9 mana kaart. Deck is voornamelijk N'Zoth ingesteld, maar daarnaast dus beetje C'Thun. Dat soort decks heb ik ook geen moeite mee om tegen te spelen, maar die decks waar eigenlijk enkel C'Thun kaarten inzitten..bah :P
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:28:02 #96
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_161896378
Sinds de start van het seizoen van 18 naar 11 geklommen met een Dragon N'Zoth Paladin. Heerlijke counter tegen Katoen en zijn kornuiten *O*
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_161897092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef Keano het volgende:
Katoen en zijn kornuiten *O*
_O-
pi_161897255
Is weer eens zover -_- doel gesteld om rank 15 minimaal te halen. Vandaag al 3x 1 win verwijderd geweest van rank 15. Elke keer een C'Thun druid die C'Thun neerkwakt en WOW spammed, net wanneer ik mijn removal nog niet getrokken heb :(

Edit: make that 4x :(
Edit: 5x..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 15:29:15 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:17:41 #99
136 V.
Like tears in rain...
pi_161897485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef Keano het volgende:
Sinds de start van het seizoen van 18 naar 11 geklommen met een Dragon N'Zoth Paladin. Heerlijke counter tegen Katoen en zijn kornuiten *O*
Decklist?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:20:46 #100
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_161897539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Decklist?

V.