Dat zijn nou echt dingen waar ik me totaal geen zorgen over ga maken. Is 90% uitvinding om dure pakjes boter te verkopen.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ik geef maar een voorbeeld als in eieren:
Sommige mensen zeggen dat je qua hoeveelheid daar mee moet oppassen want cholesterol. Andere mensen zeggen dat het geen invloed heeft op je cholesterolwaarde.
Tsja, wat is dan waarheid
Een hoop zal wel marketing zijn ja. Vooral light-productenquote:Op zondag 1 mei 2016 02:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat zijn nou echt dingen waar ik me totaal geen zorgen over ga maken. Is 90% uitvinding om dure pakjes boter te verkopen.
En worden vrijwel altijd betaald door de voedingsindustrie. Wij van wc eend. Zelfde met medicijnonderzoekenquote:Op zondag 1 mei 2016 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar je snapt wat ik bedoel toch
Want beiden claimen dan wetenschappelijk onderzocht te zijn. En het zijn altijd wetenschappers, voedingsdeskundigen etc etc die het beweren dus ja, die hebben er allebei voor gestudeerd
Idd, experts die elkaar tegensprekenquote:Op zondag 1 mei 2016 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Want beiden claimen dan wetenschappelijk onderzocht te zijn. En het zijn altijd wetenschappers, voedingsdeskundigen etc etc die het beweren dus ja, die hebben er allebei voor gestudeerd
Maar om daarom maar je eigen waarheid aan te houden vind ik ook niet helemaal goed. Je kan er genoeg dingen uithalen die je zelf als leek niet weetquote:Op zondag 1 mei 2016 02:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En worden vrijwel altijd betaald door de voedingsindustrie. Wij van wc eend. Zelfde met medicijnonderzoeken
Je hebt databanken die bekend staan om hun goede studies. Daarbij heb je gewoon 'n model die artikelen indeelt in hoe goed ze zijn blabla. Dan nog shit samen als hoe vaak iets is onderzocht en hoe consistent en hoe sterk een effect is, kun je conclusies trekken.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 mei 2016 02:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En worden vrijwel altijd betaald door de voedingsindustrie. Wij van wc eend. Zelfde met medicijnonderzoeken
Hmquote:Op zondag 1 mei 2016 02:20 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Je hebt databanken die bekend staan om hun goede studies. Daarbij heb je gewoon 'n model die artikelen indeelt in hoe goed ze zijn blabla. Dan nog shit samen als hoe vaak iets is onderzocht en hoe consistent en hoe sterk een effect is, kun je conclusies trekken.
Vaak best makkelijk, je ziet niet vaak onzin met een wetenschappelijke bron erbij![]()
andersom eigenlijk altijd wel
Ja, dat ken ik eigenlijk niet zo goed.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm
Wat vind jij van het Voedingscentrum bijvoorbeeld? Werd ook behoorlijk bekritiseerd
Ik vind veel dingen gewoon te fijn om op te geven. Ik hou van lekker eten en kook wel gezond met veel fruit en groente, maar ook teveel vlees en te weinig vis. Ik rook. Ik drink. Ik gebruik drugs. Toch denk ik dat ik gezonder ben dan 90% van de Nederlanders.quote:Op zondag 1 mei 2016 02:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar om daarom maar je eigen waarheid aan te houden vind ik ook niet helemaal goed. Je kan er genoeg dingen uithalen die je zelf als leek niet weet
quote:Op zondag 1 mei 2016 02:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vind veel dingen gewoon te fijn om op te geven. Ik hou van lekker eten en kook wel gezond met veel fruit en groente, maar ook teveel vlees en te weinig vis. Ik rook. Ik drink. Ik gebruik drugs. Toch denk ik dat ik gezonder ben dan 90% van de Nederlanders.
Het is imo allemaal gerommel in de marge. Van die gojipitten enzo. Misschien dat je door het placebo effect een dag langer leeft. Voor hetzelfde geld verliest Feyenoord op die dag van Ajax. Heb je daar je hele leven van die ranzige pitten voor gegeten.
Precies. Veel dingen zijn best achterhaald al wel gewoonquote:Op zondag 1 mei 2016 02:23 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik eigenlijk niet zo goed.
We gebruiken het nooit als bron dus dat zegt misschien wel wat. Volgens mij loopt het voedingscentrum vaak gewoon achter en speelt het niet zo goed in op het publiek.
Mensen willen nou eenmaal minder brood, kun je wel blijven zeggen dat het goed is voor je, en dat kan ook wel.. maar focus ook veeeeeeeeel meer op de rest. En dat vind ik heel erg achter blijven. Maarja, nogmaals.. ken het niet goed dus weet niet echt![]()
jaquote:Op zondag 1 mei 2016 02:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Veel dingen zijn best achterhaald al wel gewoon
Ook die oude schijf van 5 was natuurlijk absurd dat die nu pas hernieuwd is
Oh daar hoef je niks speciaals voor te eten hoor om dat te laten gebeurenquote:Op zondag 1 mei 2016 02:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
.Voor hetzelfde geld verliest Feyenoord op die dag van Ajax. Heb je daar je hele leven van die ranzige pitten voor gegeten.
http://www.nrc.nl/handels(...)n-gevaarlijk-1557102quote:
Wel in de airfryerquote:
Wat heb je voor troep ingenomen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |