abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161839523
Maar ook gewoon in nieuwe inzichten in welke dingen invloed hebben op gezondheid en op welke manier enzo enzo enzooo ja zo veel :'(
Baby darling doll face honey
  zondag 1 mei 2016 @ 02:02:26 #253
319979 Fok-it
All is well
pi_161839531
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:01 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Ja :D

Het is sowieso bij politiek dat geld gaat ergens heen naar de gezondheid, daar heb je al echt een grote rol in aan de kaart brengen welke problemen er spelen en hoe je daar op in kan spelen en huppelepup dat verhaal.

Dat is belangrijk dat dat een goede onderbouwde keuze is, want is geld bij betrokken. En interventies ook, want is geld bij betrokken :D.

En gewoon heel veel met data werken en daardoor alles bewijzen. Dat is prettig :7
_O_
Je bent er in ieder geval enthousiast genoeg over :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_161839538
Epidemiologie is ook grote groep mensen volgen en daarvan van alles vast leggen, kijken wie welke ziekte ontwikkeld en kijken of daar significante verschillen in zitten in bepaalde dingen die ze doen oid met mensen die de ziekte niet ontwikkelen

Of bij zeldzame ziektes doe je het andersom, benader je mensen met ziekte en ga je terug in de tijd wat ze deden en vergelijk je dat met gezonde mensen ENZO ENZO :D
pi_161839556
Het is wel veel sneaky hoor. En veel hokjes denken.. En mensen vertrouw je niet met interventies. Mensen denken niet rationeel en vertellen dat ze iets moeten doen omdat het gezond is en je daardoor langer leeft werkt gewoon niet en daardoor kijk ik soms tegen mensen aan echt als schapen :'(
pi_161839557
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nice

Ben je trouwens ook eens in Aokigahara geweest? :D
Nee. Lijkt me op zich wel interessant om een dag mee te lopen als vrijwilliger als ik er zou wonen, maar voor een vakantie toch iets te heftig..
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 01:58 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Ik vind het tof dat het onwijs breed is. Je moet weten welke dingen er spelen die de mogelijke gezondheid van je populatie bedreigen en wat de onderliggende factoren daarvan zijn (en dat gaat echt van genen tot lifestyle tot gewoon waar je bent opgegroeid) en hoe je dat kan aanpakken (welke soorten interventies heb je en hoe spelen ze daar op in).

Ja, kan ook gewoon onderzoek doen natuurlijk maar die rol van helpen als derde man zeg maar en daarmee interventies sturen vind ik onwijs leuk :D. En hoe je dan het beste problemen kan profileren en met welke berekeningen je gezondheid van populatie kan aantonen enzo.

Je kan gezondheid bekijken van uit 'je wordt zo oud' of 'tot je 60ste ben je gezond, je wordt 80 dus 20 jaar in slechte gezondheid = 20 jaren verlies (wordt anders uitgedrukt die 20, dat zijn die meetmethoden maar even voor nu :D) of je toont aan hoeveel mensen er een ziekte hebben of hoeveel nieuwe mensen per jaar over hoeveel nieuwe mensen ziekte ontwikkelen over zoveel tijd (dus meer snelheid).

En ik vind meetmethoden leuk. Die interventies enzo. Ja oke gewoon alles :'(

[..]

:D klinkt wel bevredigend ja
Maak je dan ook wel eens berekeningen wanneer mensen eigenlijk niet meer rendabel zijn?
pi_161839569
Want je leert echt alles wat invloed heeft op je gedrag en dan denk je echt 'ja en waar blijf ik zelf dan :'(' :')
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee. Lijkt me op zich wel interessant om een dag mee te lopen als vrijwilliger als ik er zou wonen, maar voor een vakantie toch iets te heftig..

[..]

Maak je dan ook wel eens berekeningen wanneer mensen eigenlijk niet meer rendabel zijn?
Nee, dat is te ingewikkeld om met één berekening te doen ook denk ik :P
pi_161839583
Doen wat het beste voor je is, is ook oprecht best wel moeilijk. :@
pi_161839584
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef Crack_ het volgende:
Het is wel veel sneaky hoor. En veel hokjes denken.. En mensen vertrouw je niet met interventies. Mensen denken niet rationeel en vertellen dat ze iets moeten doen omdat het gezond is en je daardoor langer leeft werkt gewoon niet en daardoor kijk ik soms tegen mensen aan echt als schapen :'(
Mensen zijn ook schapen :P
  zondag 1 mei 2016 @ 02:06:38 #260
319979 Fok-it
All is well
pi_161839586
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:04 schreef Crack_ het volgende:
Het is in die wereld sowieso lastig om de absolute waarheid te verkrijgen over wat gezond is en wat niet. Dat maakt het niet makkelijker
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_161839588
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:06 schreef Lokasenna het volgende:
Doen wat het beste voor je is, is ook oprecht best wel moeilijk. :@
ja, pff
pi_161839592
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Mensen zijn ook schapen :P
Schapen zijn schapen. :$
  zondag 1 mei 2016 @ 02:08:13 #263
319979 Fok-it
All is well
pi_161839602
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:07 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Schapen zijn schapen. :$
SOmmige mensen zullen zich vast een schaap voelen. Die moeten we volgens Inso hetzelfde behandelen als transgenders
pi_161839603
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is in die wereld sowieso lastig om de absolute waarheid te verkrijgen over wat gezond is en wat niet. Dat maakt het niet makkelijker
Ja, en daar begint het al want is voor iedereen anders :')

En ga je de hoge risico mensen aanpakken of algemene populatie? Tweede bereik je trouwens meer mee, als je kijkt naar dat hoge risico mensen een kleinere groep is bladiebla zijn kleine effecten over grotere populatie beter
pi_161839605
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

SOmmige mensen zullen zich vast een schaap voelen. Die moeten we volgens Inso hetzelfde behandelen als transgenders
Sheepkin. :'(
pi_161839609
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:05 schreef Crack_ het volgende:
Want je leert echt alles wat invloed heeft op je gedrag en dan denk je echt 'ja en waar blijf ik zelf dan :'(' :')

[..]

Nee, dat is te ingewikkeld om met één berekening te doen ook denk ik :P
Ik betrap mezelf er wel eens op als ze weer aan mn opa gaan sleutelen of het niet geld in een bodemloze put gooien is. Of extreem dure kankerbehandelingen die je alleen nog wat extra tijd geven.

Maar zo dachten ze in het 3e rijk ook natuurlijk en dat is ook geen groot succes geworden.
  zondag 1 mei 2016 @ 02:10:11 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_161839620
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:08 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Ja, en daar begint het al want is voor iedereen anders :')

En ga je de hoge risico mensen aanpakken of algemene populatie? Tweede bereik je trouwens meer mee, als je kijkt naar dat hoge risico mensen een kleinere groep is bladiebla zijn kleine effecten over grotere populatie beter
Hoe doe je dat bij jezelf dan?

Want ik ben er zelf nu ook laatste tijd meer mee bezig, en het is echt kut om zeg maar te kiezen tussen meerdere bronnen die beide anders zeggen
pi_161839633
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe doe je dat bij jezelf dan?

Want ik ben er zelf nu ook laatste tijd meer mee bezig, en het is echt kut om zeg maar te kiezen tussen meerdere bronnen die beide anders zeggen
Wat voor twijfelachtige dingen kom je bijvoorbeeld tegen?
  zondag 1 mei 2016 @ 02:13:48 #269
319979 Fok-it
All is well
pi_161839660
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:11 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat voor twijfelachtige dingen kom je bijvoorbeeld tegen?
Nou ik geef maar een voorbeeld als in eieren:

Sommige mensen zeggen dat je qua hoeveelheid daar mee moet oppassen want cholesterol. Andere mensen zeggen dat het geen invloed heeft op je cholesterolwaarde.

Tsja, wat is dan waarheid
pi_161839678
Als ik leven van mn opa's en oma's zie dan geniet ik nu liever van al die ongezonde genotsmiddelen en vette happen wegspoelen met liters bier om dan op mn 70ste de oven in te gaan dan die 20 jaar lijden en aftakeling die daarop volgt.
  zondag 1 mei 2016 @ 02:15:10 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_161839679
Laatst trouwens iets gezien op Kassa over kokosolie hoe slecht dat was terwijl het helemaal opgehemeld word _O-

Blijft met zoveel dingen. Brood ook zoiets
pi_161839686
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ik geef maar een voorbeeld als in eieren:

Sommige mensen zeggen dat je qua hoeveelheid daar mee moet oppassen want cholesterol. Andere mensen zeggen dat het geen invloed heeft op je cholesterolwaarde.

Tsja, wat is dan waarheid
Dat is een makkelijke, heeft er geen invloed op :D
pi_161839693
Alsjeblieft bedankt B-)

Die heb ik van school geleerd, dat is mijn bron :)
pi_161839697
Brood. O+
Eieren. :9 O+
  zondag 1 mei 2016 @ 02:16:41 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_161839703
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:15 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Dat is een makkelijke, heeft er geen invloed op :D
Maar je snapt wat ik bedoel toch :+
Want beiden claimen dan wetenschappelijk onderzocht te zijn. En het zijn altijd wetenschappers, voedingsdeskundigen etc etc die het beweren dus ja, die hebben er allebei voor gestudeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')