abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2016 @ 13:23:05 #126
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161844067
quote:
19s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:16 schreef -supergirl- het volgende:
Veel mensen houden gewoon van zekerheid en dat is waar ze voor werken.
Echt? Ik dacht dat de meeste mensen voor geld werkten. Ook goed.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161844079
quote:
11s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat de meeste mensen voor geld werkten. Ook goed.
En met geld heb je zekerheid.
pi_161845946
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:32 schreef El_Chili het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je daar -hoe dan ook- op beoordeeld gaat worden.

Wat dat betreft moet je toch een keuze maken : Of het moet je geen fuck uitmaken dat je niks voorstelt, of je moet toch een stressvolle carriere gaan bouwen. Het liefste zit ik een beetje in het midden..
Ja, alle keuzes hebben consequenties inderdaad... Ik weet!
pi_161846094
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:50 schreef MAHL het volgende:
en maatschappelijke 'status', wat dat ook moge betekenen.
Dat betekent dat je een dikke baan en een vette auto hebt! En dat je buren zeggen: zooo heee, wat heeft die MAHL een dikke baan en een vette auto!

Maatschappelijke status. :')

Voor mij betekent 'volwassen worden' dat je gaat inzien hoe absurd die drang naar status eigenlijk is.
Een spelletje is het, meer niet.
pi_161849719
Als je een beetje zware studie hebt heb je juist in het weekend opdrachten en het moeten leren voor tentamens.

Is het soms niet makkelijker om juist als werkende lekker los te gaan in het weekend dan als student? Als student heb je ook in je vrije tijd altijd wel wat aan je kop.

Als je erg weinig contacturen heb en weinig opdrachten is het party en studentenleven cool. Dit gaat om de eerste 3 jaar, als je een jaar verneukt kun je je andere twee jaar wel redelijk makkelijk doen.

De 'coolheid' van studentenleven gaat mijns inziens dan ook vooral om eerste twee jaar van de studie (eerste jaar kun je wel twee of drie keer doen als je echt wil, maar drie keer kan niet echt op je cv denk ik).

Het laatste jaar van de bachelor en master vind ik studeren niet echt meer een 'lichte' bezigheid, wat denken jullie? Dan is part time werken of zo beter.

Of is het weemoed naar de leeftijd 19-22?
pi_161864504
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:50 schreef MAHL het volgende:

[..]

Bovendien wordt er, als je uni hebt gedaan, eigenlijk van je verwacht dat je hoge ambities hebt, carrière gaat maken, etc... En als je mbo of hbo doet zijn die verwachtingen van anderen al een heel stuk minder en 'moet' je niet zoveel.

Terwijl als ik eerlijk naar mezelf kijk ik al best tevreden ben met een gewone normale baan, en helemaal geen stressvolle carrière ambieer... Ben al tevreden met een modaal salarisje en heb liever minder stress en meer vrije tijd dan veel geld op de bank en maatschappelijke 'status', wat dat ook moge betekenen.
Dit ook ja, best kut..

Een kerel waarmee ik vroeger in het voetbalteam heeft gezeten (en een paar jaar ouder is) benaderde me een paar dagen geleden voor de functie waarin hij nu werkt : Is op het ''industrieterrein'' van de woonplaats waar ik mijn hele leven ben opgegroeid, in een chill pand, nog 4 andere werknemers, en verdient bovendien 2500 netto ( best prima voor een starter)..

Diep van binnen lijkt het me fucking chill om die baan gewoon aan te nemen : 10 minuutjes fietsen van huis, weinig stress, chille collega's, kan bij wijze van spreke in de pauze mijn eigen hond uitlaten als ik die zou hebben :P

Maar het is natuurlijk niet echt een ''carriere'', al helemaal niet in juridische richting waarin ik ben afgestudeerd... Dat gaat nogal een teleurstelling worden voor mijn ouders als ik ga aangeven dat het toch geen advocaat in een ivoren toren gaat worden maar een soort van accountmanager in een loods in mijn ouderlijk dorp :P
pi_161864567
Wat voor functie is dat dan? Zou het op zijn minst overwegen hoor. Of heb je nu al werk?
  maandag 2 mei 2016 @ 08:38:17 #133
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161864758
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:55 schreef El_Chili het volgende:

[..]

Dit ook ja, best kut..

Een kerel waarmee ik vroeger in het voetbalteam heeft gezeten (en een paar jaar ouder is) benaderde me een paar dagen geleden voor de functie waarin hij nu werkt : Is op het ''industrieterrein'' van de woonplaats waar ik mijn hele leven ben opgegroeid, in een chill pand, nog 4 andere werknemers, en verdient bovendien 2500 netto ( best prima voor een starter)..

Diep van binnen lijkt het me fucking chill om die baan gewoon aan te nemen : 10 minuutjes fietsen van huis, weinig stress, chille collega's, kan bij wijze van spreke in de pauze mijn eigen hond uitlaten als ik die zou hebben :P

Maar het is natuurlijk niet echt een ''carriere'', al helemaal niet in juridische richting waarin ik ben afgestudeerd... Dat gaat nogal een teleurstelling worden voor mijn ouders als ik ga aangeven dat het toch geen advocaat in een ivoren toren gaat worden maar een soort van accountmanager in een loods in mijn ouderlijk dorp :P
Beetje raar verhaal dit. Je hebt toch al "een grote mensenbaan"? Waarom benadert die dude jou dan voor een totaal random ander baantje als hij al weet dat jij een goede baan hebt?

Of ben jij een van de 100.000 andere doorsnee juridische starters die eigenlijk niet aan de bak komt en van stage naar stage hobbelt en is dit hele gezeik van "ik wil niet volwassen worden maar gewoon lekker gamen!1!!" eigenlijk verkapte frustratie dat het allemaal maar niet wil lukken? En zoek je nu naar een excuus om het bijltje er maar in zijn geheel bij neer te gooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 02-05-2016 08:44:49 ]
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161866224
quote:
15s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

Beetje raar verhaal dit. Je hebt toch al "een grote mensenbaan"? Waarom benadert die dude jou dan voor een totaal random ander baantje als hij al weet dat jij een goede baan hebt?

Of ben jij een van de 100.000 andere doorsnee juridische starters die eigenlijk niet aan de bak komt en van stage naar stage hobbelt en is dit hele gezeik van "ik wil niet volwassen worden maar gewoon lekker gamen!1!!" eigenlijk verkapte frustratie dat het allemaal maar niet wil lukken? En zoek je nu naar een excuus om het bijltje er maar in zijn geheel bij neer te gooien?
Heb een paar jaar geleden in de zomervakantie koerierswerk voor hem gedaan, en toen gezegd dat ik zijn baan ook wel zou willen hebben als ik ben afgestudeerd, nu hij weggaat is hij dit kennelijk nog niet vergeten en neemt hij contact met mij op. Verder heb ik 'gewoon' een grote mensen baan ja.

Verder zijn uitlatingen zoals van jou nu precies waar dit topic om draait: Ik hoef helemaal niet zo nodig 'carriere' te maken, maar je zult dan altijd te maken krijgen met figuren zoals jij die van zichzelf vinden dat ze het helemaal hebben gemaakt en denken dat iedereen met hen zou willen ruilen en dan een beetje hautain gaan zitten doen.

Edit: overigens zit er wel een kern van waarheid in je post: Als ik bij een Houthoff zou solliciteren, kom ik er sowieso niet door. Vind ik dat erg? Nee. Kutte is alleen dat anderen (die niet zo thuis zijn in het wereldje) wel zoiets van je verwachten als je een rechtenstudie hebt afgemaakt.

Met andere woorden : omdat ik een rechtendiploma heb gehaald, verwachten mensen om mij heen nu allemaal shit van mij die ik eigenlijk helemaal niet wil :') Maar als je dan vervolgens niet meedoet aan het najagen van carriere, krijg ik precies zulke opmerkingen als van jou te horen ... daar zit m nu juist de klacht.
pi_161866260
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:24 schreef El_Chili het volgende:

[..]

Heb een paar jaar geleden in de zomervakantie koerierswerk voor hem gedaan, en toen gezegd dat ik zijn baan ook wel zou willen hebben als ik ben afgestudeerd, nu hij weggaat is hij dit kennelijk nog niet vergeten en neemt hij contact met mij op.

Verder zijn uitlatingen zoals van jou nu precies waar dit topic om draait: Ik hoef helemaal niet zo nodig 'carriere' te maken, maar je zult dan altijd te maken krijgen met figuren zoals jij die van zichzelf vinden dat ze het helemaal hebben gemaakt en denken dat iedereen met hen zou willen ruilen en dan een beetje hautain gaan zitten doen.

Met andere woorden : omdat ik een rechtendiploma heb gehaald, verwachten mensen om mij heen nu allemaal shit van mij die ik eigenlijk helemaal niet wil :') Maar als je dan vervolgens niet meedoet aan het najagen van carriere, krijg ik precies zulke opmerkingen als van jou te horen ... daar zit m nu juist de klacht.
Hoop eigenlijk dat je ondertussen die baan gewoon hebt aangenomen.

Blijkbaar ben je wel toe aan volwassen worden (=keuzes maken waar jijzelf achter staat ipv uit angst te laten leiden door verwachtingen van anderen), maar durf je gewoon nog niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2016 10:28:54 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 10:33:29 #136
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161866411
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:24 schreef El_Chili het volgende:

[..]

Heb een paar jaar geleden in de zomervakantie koerierswerk voor hem gedaan, en toen gezegd dat ik zijn baan ook wel zou willen hebben als ik ben afgestudeerd, nu hij weggaat is hij dit kennelijk nog niet vergeten en neemt hij contact met mij op. Verder heb ik 'gewoon' een grote mensen baan ja.

Nee, ik en helemaal niemand (op je ouders misschien na) verwachten dat jij carrière gaat maken omdat je een cursus rechten hebt voltooid door een paar multiple choice tentamens te maken. Ik verwacht puur op grond van het gejank in dit topic en soortgelijke topics zelfs dat jij daar helemaal niet de capaciteiten en mentaliteit voor hebt. Dat is verder niet erg.

Waar het nu wel op lijkt is dat jij niet de ballen hebt om iets van je leven te maken en tegelijkertijd ook niet de ballen hebt om te doen wat je eigenlijk wel zou willen doen. Jij geeft vervolgens de schuld aan anderen ("je omgeving") terwijl jij degene bent die loopt te falen en te miepen.

Diggy Dex heeft precies daar nog een hitje over gemaakt, waar hij alles wel in opsomt:

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 02-05-2016 10:39:22 ]
--
pi_161867176
quote:
15s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, ik en helemaal niemand (op je ouders misschien na) verwachten dat jij carrière gaat maken omdat je een cursus rechten hebt voltooid door een paar multiple choice tentamens te maken. Ik verwacht puur op grond van het gejank in dit topic en soortgelijke topics zelfs dat jij daar helemaal niet de capaciteiten en mentaliteit voor hebt. Dat is verder niet erg.

Waar het nu wel op lijkt is dat jij niet de ballen hebt om iets van je leven te maken en tegelijkertijd ook niet de ballen hebt om te doen wat je eigenlijk wel zou willen doen. Jij geeft vervolgens de schuld aan anderen ("je omgeving") terwijl jij degene bent die loopt te falen en te miepen.

Diggy Dex heeft precies daar nog een hitje over gemaakt, waar hij alles wel in opsomt:

Overdrijven is ook een vak hoor...
pi_161867205
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef El_Chili het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak hoor...
Nog steeds die baan niet aangenomen dus. :')

Ruggengraatloos.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:18:14 #139
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_161867311
quote:

[..]

Dit ook ja, best kut..

Als je toch zo opziet tegen de baantjes waarvoor je gestudeerd hebt, lijkt me dit wel een aantrekkelijke job om te doen en 2.500 euro netto per maand, daar kan je royaal van leven als je tenminste niet in een kasteel wil wonen en een beetje normaal doet qua uitgaven.

Als je elke dag fluitend op je fietsje kunt springen om naar je werk te rijden, bespaar je alvast op eventuele medische/psychische kosten op lange termijn die toch wel vrij frequent voorkomen omdat niet iedereen een baan kan uitoefenen waarin ze echt gelukkig zijn.
pi_161868709
Wat voor baan is het eigenlijk? 2500 netto vind je iig niet snel in de juridische sector als starter.
pi_161876277
quote:

[..]

Dit ook ja, best kut..

Gewoon doen! Is toch niet voor eeuwig? (of wel, als je daar tevreden bent) En als je het in de toekomst saai vindt, het is altijd makkelijker werk zoeken als je al werk hebt.

Een neef van mijn vriend had precies hetzelfde als jij. Die werkte een tijdje in de winkel, een simpel baantje om de zaken eens op orde te krijgen voor hemzelf. Je had mijn schoonfamilie eens moeten horen, alsof dat joch op sterven na dood was... :')

Ik denk altijd maar: je spaart jezelf mooi een dure midlife crisis uit als je op je 25ste er al achterkomt dat de ratrace niks voor je is, ipv op je 55ste. w/

[ Bericht 0% gewijzigd door TripleSec op 02-05-2016 21:28:41 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 18:21:39 #142
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_161876961
Ik zou het wel weten hoor El_Chili! Pak die baan man gast! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_161969294
TS, heb je al besloten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')