Dit!quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:08 schreef Drug het volgende:
Nooit volwassen worden
Ik ben 33 en mijn leven is even chill als toen ik 21 was. Alleen heb ik nu veel meer geld
Niet echt, in de 6 jaar tijd dat ik nu terug kijk heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik echt student was ofzo Niet als mijn ideaal beeld wat ik er van had. Geen chicks gehad, geen uber vette feesten en heel veel vrienden, allemaal beetje mwah, altijd met dezelfde 3 a 4 mensen wat drinken that's it. Wel een periode paar super lijpe party's meegemaakt, maar dat waren niet echt studenten maar gewoon toffe mensen en bijzonder volk.quote:Op zaterdag 30 april 2016 14:21 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Inderdaad..maar aan de ene kant heb je wel weer echt als student geleefd en die vrijheid ervaren...dat hebben die hoveniers/schilders etc niet die al vanaf hun 16e fulltime aan het werk zijn. Zit je dan met je auto en huis. Joepie.
Ben zelf 26 en hoop net voor m'n 27e af te studeren, maar ik zie mezelf echt geen jaren fulltime werken op kantoor :/ dan verander ik in een fucking zombie. Nu al last van op stage... Ik wil niet burgerlijk worden gvd.
Dan doe je dat toch niet. Dat is het mooie van volwassen zijn. Je kunt zelf bepalen hoe je je eigen leven indeelt.quote:Op zaterdag 30 april 2016 14:21 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Inderdaad..maar aan de ene kant heb je wel weer echt als student geleefd en die vrijheid ervaren...dat hebben die hoveniers/schilders etc niet die al vanaf hun 16e fulltime aan het werk zijn. Zit je dan met je auto en huis. Joepie.
Ben zelf 26 en hoop net voor m'n 27e af te studeren, maar ik zie mezelf echt geen jaren fulltime werken op kantoor :/ dan verander ik in een fucking zombie. Nu al last van op stage... Ik wil niet burgerlijk worden gvd.
In je eigen leefonderhoud voorzien is inderdaad min of meer een opgedrongen verplichting.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:26 schreef Pharkus het volgende:
Je wordt ook niet echt volwassener je krijgt alleen meer verantwoordelijkheden.
beetje onzin dit.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:01 schreef TripleSec het volgende:
[..]
In je eigen leefonderhoud voorzien is inderdaad min of meer een opgedrongen verplichting.
Maar de rest (kinderen, hypotheken, carrières), dat zijn toch echt 'verantwoordelijkheden' waar mensen zelf voor kiezen. Die krijg je echt niet in je maag gesplitst (als het goed is).
Ach, je rolt zo in een baan, van een relatie komen kinderen en binnen de kortste keren ben je een slaaf van de bank. Is niet erg, de hele menselijke bevolking loopt tegen deze problemen aan.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:01 schreef TripleSec het volgende:
[..]
In je eigen leefonderhoud voorzien is inderdaad min of meer een opgedrongen verplichting.
Maar de rest (kinderen, hypotheken, carrières), dat zijn toch echt 'verantwoordelijkheden' waar mensen zelf voor kiezen. Die krijg je echt niet in je maag gesplitst (als het goed is).
Dat ontken ik ook niet. Sommige dingen ontkom je niet aan (werken om rond te komen, je huis schoonhouden, formuliertjes invullen).quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:05 schreef matthias24 het volgende:
[..]
beetje onzin dit.als je eenmaal volwassen bent krijg je er nou eenmaal verantwoordelijkheden bij. daar valt niet aan te ontkomen.
wat weet jij dat allemaal goed.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:32 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Sommige dingen ontkom je niet aan (werken om rond te komen, je huis schoonhouden, formuliertjes invullen).
Maar het leeuwendeel van die 'volwassen' verantwoordelijkheden zijn toch echt dingen waar mensen zélf voor kiezen.
Niemand lokt je de kroeg in om je dronken te voeren en een hypotheek aan te smeren. Een carrière, die komt voort uit je eigen ambitie (anders kom je er niet ver mee) en de komst van een kleine is meestal ook een zeer bewuste keuze. Of althans, dat zou het moeten zijn.
In 90 procent van de gevallen 'komen' kinderen niet zomaar hoor.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:09 schreef Geelman het volgende:
[..]
van een relatie komen kinderen en binnen de kortste keren ben je een slaaf van de bank.
Jij bent ze wel tegen gekomen? De hypotheek aansmeer boevenbende? Vrienden van jou ontvoerd door Zuidas-kantoren, die nu gedwongen in een Audi moeten rondrijden?quote:
ja, ik ben ze tegengekomen. mensen die veel schulden hebben een door de overheid worden genaaid. gek he?quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:43 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Jij bent ze wel tegen gekomen? De hypotheek aansmeer boevenbende? Vrienden van jou ontvoerd door Zuidas-kantoren, die nu gedwongen in een Audi moeten rondrijden?
Allemaal keuze. Niemand dwingt je..
Je denkt niet dat je aangeboren deelname aan de consumptiekapitalistische maatschappij invloed heeft op je keuze?quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:43 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Jij bent ze wel tegen gekomen? De hypotheek aansmeer boevenbende? Vrienden van jou ontvoerd door Zuidas-kantoren, die nu gedwongen in een Audi moeten rondrijden?
Allemaal keuze. Niemand dwingt je..
Het zal wel invloed hebben op je keuze, maar dat betekent niet dat je deze verantwoordelijkheden automatisch in je schoenen geschoven krijgt (zoals je de leerplicht en vroeger de dienstplicht in je schoenen geschoven krijgt).quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:51 schreef Drug het volgende:
[..]
Je denkt niet dat je aangeboren deelname aan de consumptiekapitalistische maatschappij invloed heeft op je keuze?
Ohjee, het hek van de Telegraaf staat openquote:Op zaterdag 30 april 2016 19:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja, ik ben ze tegengekomen. mensen die veel schulden hebben een door de overheid worden genaaid. gek he?
ooh jaa?quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:00 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ohjee, het hek van de Telegraaf staat open
Het nadeel is dat je daar -hoe dan ook- op beoordeeld gaat worden.quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:57 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Het zal wel invloed hebben op je keuze, maar dat betekent niet dat je deze verantwoordelijkheden automatisch in je schoenen geschoven krijgt (zoals je de leerplicht en vroeger de dienstplicht in je schoenen geschoven krijgt).
Je kan altijd 'nee' zeggen. Je kan er voor kiezen de vrije jongen uit hangen: geen kids, geen carrière, geen koophuis. En dus ook die verantwoordelijkheden niet hebben.
Genoeg mensen die voor dat pad kiezen, ook mensen uit deze kapitalistische consumptiemaatschappij.
Bovendien wordt er, als je uni hebt gedaan, eigenlijk van je verwacht dat je hoge ambities hebt, carrière gaat maken, etc... En als je mbo of hbo doet zijn die verwachtingen van anderen al een heel stuk minder en 'moet' je niet zoveel.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:32 schreef El_Chili het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je daar -hoe dan ook- op beoordeeld gaat worden.
Ik ambieer op zich wel carriere, maar niet op een (zuidas) kantoor of iets dergelijks.
Echter als je op je 35e nog een flierefluiter bent die yoga lessen geeft, dan word je denk ik door je omgeving niet echt meer serieus genomen.
Zie het aan mijn pa ook die vrij hoog heeft gezeten in de zakenwereld ; Word ook privé door allemaal mensen gebeld voor advies, door verenigingen in de buurt gevraagd om in commissies te zitten en weet ik het wat.
Wat dat betreft moet je toch een keuze maken : Of het moet je geen fuck uitmaken dat je niks voorstelt, of je moet toch een stressvolle carriere gaan bouwen. Het liefste zit ik een beetje in het midden..
Solliciteren is alleen zo lastig als je echt geen fucking idee hebt waar je met je leven naartoe moetElke sollicitatiebrief die ik stuur, voelt als een losse flodder..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |