abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2016 @ 10:35:56 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161770441
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
13 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 29-04-2016 06:22:43 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 28 april 2016 @ 10:50:07 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161770700
O+ Antikal O+.

Sorry, nesteldrang 2.0 is aan het inkicken :+.
KuikenGuppy
pi_161770940
Nou wil ik wijn :(.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:01:32 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161770980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef Crumpette het volgende:
Nou wil ik wijn :(.
Ja sorry hè :D
pi_161771073
Ik loop heel erg achter met alles :') Bijlezen hier, maar ook opvang regelen.. Het verhuizen vreet toch meer energie dan verwacht.

Zag een paar gastouderbureaus, met tarieven van 25 tot 60 euro per maand. Hoe vind ik nou een goede ;(

Verder voelde ik vanochtend ook wat geduw en geschop O+ Meestal was het alleen in de avond, dus was wel even leuk :9
pi_161771714
Hoi!
Ik kom me hier ook melden, met een nieuw account weliswaar want ik weet mijn oude account niet meer. Fok! is toch wel leuker dan andere fora ;)

Ik ben inmiddels alweer 20 weken op weg en uitgerekend op 13 september van mijn eerste! *O*
Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad, en alles was tiptop in orde met de kleine coureur in spe. Als jullie het leuk vinden kan ik ook nog wel een echo erin gooiden :)

Mag ik in het lijstje in de OP? :)
  donderdag 28 april 2016 @ 11:33:21 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161771855
Je staat erin!

Welkom en gefeliciteerd! *O*
pi_161771909
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:33 schreef Molo het volgende:
Je staat erin!

Welkom en gefeliciteerd! *O*
Leuk! Dankjewel :)

Ik ga even bijlezen :)
pi_161772009
Welkom Nisa! Fijn dat de 20-wekenecho goed was.

Laatste uurtjes werken! En dan vanmiddag gesprek met vk over bevalling.
Ik heb voor het eerst iets van een geboorteplan gemaakt. Eigenlijk wil ik het vooral zo hebben zoals de vorige keer, alleen is de vk die ik toen had dit keer zelf met verlof (wel heb ik met haar vanmiddag het gesprek). Dus toch maar iets opgeschreven zodat de aanpak hopelijk gelijk is. Maar echt nadenken over hoe en wat ik het wil hebben als we toch in het ziekenhuis belanden vind ik lastig. Want als we daar komen, is er iets aan de hand... En ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken hoe ik het dan wil hebben, ik word er echt een beetje sip van. Hopelijk geeft het gesprek van vanmiddag wat moed om dar toch even aan te gaan zitten.

En nu ik toch aan het uurtjes uitzitten ben op kantoor, ook maar even berekend wat we straks kwijt zijn aan opvang. De baby gaat eerst maar 2 dagen, de peuter 3 dagen en de kleuter 3 middagen naar kdv/BSO. We zijn dan netto zo'n 600 euro kwijt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161772043
Nesteldrang ja, maar mijn lichaam werkt nauwelijks meer echt mee inmiddels.. :') Dus mondjesmaat rommel ik iets, zet weinig zoden aan de dijk..

Welkom Nisa! Weet je wat het geslacht is? Of blijft het een verrassing?!

Piekie, bijna verlof *O*
Geboorteplan, ik moet ook nog net wat meer op papier zetten, vooral voor de mensen om me heen, wat specifieke wensen! Goede reminder!
pi_161772233
Dank dank.

Elamanilo, het wordt een jongen :) Ik heb met 16 weken al meteen een pretecho laten maken omdat we allebei veel te nieuwsgierig waren. Afgelopen maandag hebben ze nog even een double-check gedaan maar het was overduidelijk :D Hij lag als een soort van kikker, dus het eerste wat ze zag was dat het zeker wel een jongen is haha.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:51:21 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161772323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:05 schreef Miezziej het volgende:
Ik loop heel erg achter met alles :') Bijlezen hier, maar ook opvang regelen.. Het verhuizen vreet toch meer energie dan verwacht.

Zag een paar gastouderbureaus, met tarieven van 25 tot 60 euro per maand. Hoe vind ik nou een goede ;(

Verder voelde ik vanochtend ook wat geduw en geschop O+ Meestal was het alleen in de avond, dus was wel even leuk :9
Rondvragen in je dorp/stad? Hier in het dorp is maar één gastouderbureau, maar wij zijn eigenwijs naar een (veel!) goedkopere op zoek gegaan :+. We zitten nu bij krokodilletje en ik ben er prima tevreden over.

Welkom Nisa :). Eerste kindje?
KuikenGuppy
pi_161772644
Welkom Nisa, fijn dat de 20-weken echo goed was.

Poeh, wat duur allemaal he die opvang.
Hier werk ik zelf parttime 2x een halve dag en 2x een hele dag. Waarvan een halve dag op zaterdag is en dan is mijn vriend vrij. Voor 3 dagen hebben we opvang nodig waarvan een dus een halve dag is. Mijn moeder gaat anderhalve dag oppassen en mijn schoonvader gaat een dag oppassen. Heel erg fijn dat we het zo kunnen regelen. Ook nog eens bij mij in huis dus geen gezeul met een kind 's morgens vroeg en 's avonds laat. Ik kom altijd pas rond kwart over 6 thuis van m'n werk en dan zorgt m'n moeder die dagen dat het eten al op tafel staat. Voelt heel luxe. :)

Verder even een vraag aan de mama's die verder zijn in hun zwangerschap als ik. Ik ben vandaag 27 weken zwanger en het is de eerste dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind de schopjes/duwtjes zo zacht. Moet me echt concentreren om het te voelen, het is eigenlijk nog steeds het zelfde als het was met 23 weken ongeveer. En het is ook zo weinig soms voel ik hem maar 1x per dag hooguit 5 minuten een beetje bewegen. Hoe vaak/veel en hoe hard voelen jullie de baby?
pi_161772654
Die dure opvang, check. F. wordt in juni 4 en augustus komt de baby, joy.. Maarja. We overleven het vast. Ik heb het nog niet uit durven rekenen. Scheelt wel dat de baby maar 1,5e dag naar het KDV gaat en F. 3 dagen BSO. Misschien valt het zo nog mee.

F. mocht vandaag hartje luisteren met de doppler bij de VK, zelf O+ je had dat hoofd moeten zien, helemaal blij en trots, leukerd!

Doula komt volgende week, gaan wij ook vast beginnen aan het bevalplan. Of nouja, we maken er twee, eentje voor thuis en eentje voor het geval dat t toch ziekenhuis wordt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_161772929
Burdie, eerste inderdaad.

Poeh, wat een bedragen voor opvang zeg, dan ben ik ergens heel blij met mijn en zijn moeder die staan te trappelen om hier thuis te komen oppassen strakjes.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:27:25 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161773042
Welkom Nisa! Leuk dat je komt meeposten :)

Miezziej, ga vooral niet bijlezen joh. Gewoon weer aanhaken! We hebben het allemaal bij vlagen druk. Schiet het wel op met verhuizen? FYI: Wij hebben een gastouderburo die 55 euro p/m kost en het uurtarief van de gastouder is 5 euro/uur. Ik heb verschillende opties bekeken, maar met deze bemiddelaarster (eentje, is een klein burootje) had ik een goede klik. Met 17 uur pw komen wij nu op gemiddeld 325 euro per maand (excl toeslag). Succes met al het geregel :)

Net weer bij de bekkenfyso vandaan. Er is werk aan de winkel, want ik heb een belabberde 'core stability' (rompstabiliteit = sterkte bekken/buik- en rugspieren). Samen met mijn standaard veel te gespannen bekkenbodem (door zwangerschap) leidt dat met sporten tot algeheel instortingsgevaar en dus de klachten die ik heb/had. Alleen al oefenen met aan- en ontspannen van bekkenbodem en buikspieren had ik moeite. Dat moet ik echt gaan leren. Ik doe altijd maar wat :P Ik denk dat ik daar niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook erna een hoop aan kan hebben!

En sporten: gewoon blijven doen. Even niet joggen en bij de oefeningen moet ik erg bewust mijn buikspieren gaan aanspannen, ipv de bekkenbodem.

Oja, en ik moest persen tijdens een oefening. Whoea! :o En die kleine maar schoppen intussen ;)

Ik ben blij dat ik qua werk een stap terug heb gedaan. Werkstress gaat bij mij ook vaak in mijn lijf zitten en ik heb het idee dat dat er nog even langzaam uit moet gaan slijten.

Heel verhaal! Maar leerzaam :) En een uitdaging om het goed aan te leren! Ik heb een erg leuke fysio, dat scheelt.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:52:57 #17
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161774664
Hier vanochtend de liggings-/groei echo gehad. Kleine ligt nog net zoals 2 weken geleden, hoofdje naar beneden. En qua groei precies gemiddeld voor de termijn, net als tijdens de meting van de 20 weken echo. Dus de verwachting is een geboortegewicht van 6 a 7 pond, afhankelijk van hoe lang ze blijft zitten. Ik vind het prima! Het laatste beeld op de echo was van het gezichtje, dat we eindelijk eens konden zien, mijn man wilde vervolgens niet weglopen en bleef maar kijken haha :D

Ondertussen ben ik echt aan het aftellen. Na vandaag nog 4 dagen werken en ik heb echt Geen Zin Meer... Ik wil slapen, in huis aanrommelen, de laatste babyspullen kopen. Allemaal dingen die nu niet echt gaan omdat ik na een dag werken te moe ben. Nog maar eventjes!!
  donderdag 28 april 2016 @ 14:40:30 #18
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161775758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hier vanochtend de liggings-/groei echo gehad. Kleine ligt nog net zoals 2 weken geleden, hoofdje naar beneden. En qua groei precies gemiddeld voor de termijn, net als tijdens de meting van de 20 weken echo. Dus de verwachting is een geboortegewicht van 6 a 7 pond, afhankelijk van hoe lang ze blijft zitten. Ik vind het prima! Het laatste beeld op de echo was van het gezichtje, dat we eindelijk eens konden zien, mijn man wilde vervolgens niet weglopen en bleef maar kijken haha :D

Ondertussen ben ik echt aan het aftellen. Na vandaag nog 4 dagen werken en ik heb echt Geen Zin Meer... Ik wil slapen, in huis aanrommelen, de laatste babyspullen kopen. Allemaal dingen die nu niet echt gaan omdat ik na een dag werken te moe ben. Nog maar eventjes!!
Dat is snel, die echo. Ik plan die waarschijnlijk vanmiddag pas voor over 3 weken, als ik 36wk ben. Ik heb vanmiddag mn 33wk controle en bevalplan bespreken.

Ik merk ook dat het echt wel zwaarder wordt. Nog 9 dagen werken na vandaag, ik stop echt de dag voor ik 36wk ben... Volgende week gelukkig een korte week :) Laatste week wel volle bak nog 5 dagen, maar hopelijk kan ik wat rustiger aan doen (al loopt mn agenda alweer vol...)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 28 april 2016 @ 14:43:23 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161775829
Is dat standaard tegenwoordig, die liggingsecho?
KuikenGuppy
  donderdag 28 april 2016 @ 14:49:24 #20
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161775955
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Bij mijn praktijk wel, voor zover ik begreep. Rond de 36 wk.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_161776021
Fijn een gemiddeld kind miss c!
En herkenbaar van het aftellen van werk en behoefte aan slaap.

Fien ik voel de baby wel vaker en duidelijker, maar er kan veel verschil in zitten. Lamb had een mellow baby die meer aan het schuiven was dan schoppen.
Als je je toch zorgen maakt, zou ik het bespreekbaar maken met de vk
  Manager PR/Moderator donderdag 28 april 2016 @ 15:18:11 #22
269689 crew  Viv
pi_161776530
quote:
Nee, alleen als er een vermoeden bestaat dat baby verkeerd om ligt. Tenminste, bij de verloskundige. Bij de gynaecoloog doen ze het misschien anders.
pi_161776958
Hier met 30 en 35 weken een groei echo.
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoe :? Met 32 uur werk en stuiterpeuter :D

Ik zag nog even snel een nieuwe zwangere, gefeliciteerd! *O*
  donderdag 28 april 2016 @ 15:41:50 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161776975
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:40 schreef angelatje het volgende:
Hier met 30 en 35 weken een groei echo.
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoe :? Met 32 uur werk en stuiterpeuter :D

Ik zag nog even snel een nieuwe zwangere, gefeliciteerd! *O*
Minder werken dan :+
pi_161777463
quote:
Bij mijn praktijk wel. Het is de enige echo die ik daar ga krijgen. Verder had ik geen bonus echo's.

Angela minder werken, of je peuter vastbinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')