Rondvragen in je dorp/stad? Hier in het dorp is maar één gastouderbureau, maar wij zijn eigenwijs naar een (veel!) goedkopere op zoek gegaanquote:Op donderdag 28 april 2016 11:05 schreef Miezziej het volgende:
Ik loop heel erg achter met allesBijlezen hier, maar ook opvang regelen.. Het verhuizen vreet toch meer energie dan verwacht.
Zag een paar gastouderbureaus, met tarieven van 25 tot 60 euro per maand. Hoe vind ik nou een goede
Verder voelde ik vanochtend ook wat geduw en geschopMeestal was het alleen in de avond, dus was wel even leuk
Dat is snel, die echo. Ik plan die waarschijnlijk vanmiddag pas voor over 3 weken, als ik 36wk ben. Ik heb vanmiddag mn 33wk controle en bevalplan bespreken.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hier vanochtend de liggings-/groei echo gehad. Kleine ligt nog net zoals 2 weken geleden, hoofdje naar beneden. En qua groei precies gemiddeld voor de termijn, net als tijdens de meting van de 20 weken echo. Dus de verwachting is een geboortegewicht van 6 a 7 pond, afhankelijk van hoe lang ze blijft zitten. Ik vind het prima! Het laatste beeld op de echo was van het gezichtje, dat we eindelijk eens konden zien, mijn man wilde vervolgens niet weglopen en bleef maar kijken haha
Ondertussen ben ik echt aan het aftellen. Na vandaag nog 4 dagen werken en ik heb echt Geen Zin Meer... Ik wil slapen, in huis aanrommelen, de laatste babyspullen kopen. Allemaal dingen die nu niet echt gaan omdat ik na een dag werken te moe ben. Nog maar eventjes!!
Bij mijn praktijk wel, voor zover ik begreep. Rond de 36 wk.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Is dat standaard tegenwoordig, die liggingsecho?
Nee, alleen als er een vermoeden bestaat dat baby verkeerd om ligt. Tenminste, bij de verloskundige. Bij de gynaecoloog doen ze het misschien anders.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Minder werken danquote:Op donderdag 28 april 2016 15:40 schreef angelatje het volgende:
Hier met 30 en 35 weken een groei echo.
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoeMet 32 uur werk en stuiterpeuter
![]()
Ik zag nog even snel een nieuwe zwangere, gefeliciteerd!
Bij mijn praktijk wel. Het is de enige echo die ik daar ga krijgen. Verder had ik geen bonus echo's.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Bij mijn praktijk wordt hij standaard aangeboden, naast de termijnecho en 20 weken echo.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Ik moest hem in de 34e week plannen. En vandaag ben ik precies 34 weken, dus vond het wel een mooi momentquote:Op donderdag 28 april 2016 14:40 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat is snel, die echo. Ik plan die waarschijnlijk vanmiddag pas voor over 3 weken, als ik 36wk ben. Ik heb vanmiddag mn 33wk controle en bevalplan bespreken.
Ik merk ook dat het echt wel zwaarder wordt. Nog 9 dagen werken na vandaag, ik stop echt de dag voor ik 36wk ben... Volgende week gelukkig een korte weekLaatste week wel volle bak nog 5 dagen, maar hopelijk kan ik wat rustiger aan doen (al loopt mn agenda alweer vol...)
Daar kost het nu dus 100quote:Op donderdag 28 april 2016 18:50 schreef Moppert het volgende:
Weer terug gaan naar die waar het 50¤ was?
Noord-Hollandquote:Op donderdag 28 april 2016 19:19 schreef Burdie het volgende:
Welke regio, angelatje?
Groupon heeft soms ook aanbiedingen voor 3D echo's.
Dit is echt zo herkenbaarquote:Op donderdag 28 april 2016 20:45 schreef Quoi het volgende:
Kennen jullie het gevoel alles in één dag te willen aanschaffen? Ik ben koopziek gewoon, alleen ..... koop niks. Ik klik alle kinderwagens op marktplaats weer weg en parkeer de draagzak weer, omdat ik denk: we hebben nog zoveel tijd. En dan begin ik de volgende dag weer met een nieuwe zoektocht naar iets
Vind het lastig te zeggen hoe vaak ik de baby voel. Iig is deze dame drukker dan Lucas maar hier was het tot 28 weken ook niet heel veel beweging. Vanaf die termijn hoor je de baby elke dag pas te voelen dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Qua sterkte, mijn placenta lag zowel vorige zwangerschap als nu voor dus ik voel nooit echt heel hard schoppen (helaas). Weet niet waar de jouwe ligt? Als je er niet gerust op bent gewoon bellen hoor.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Fien10 het volgende:
Welkom Nisa, fijn dat de 20-weken echo goed was.
Poeh, wat duur allemaal he die opvang.
Hier werk ik zelf parttime 2x een halve dag en 2x een hele dag. Waarvan een halve dag op zaterdag is en dan is mijn vriend vrij. Voor 3 dagen hebben we opvang nodig waarvan een dus een halve dag is. Mijn moeder gaat anderhalve dag oppassen en mijn schoonvader gaat een dag oppassen. Heel erg fijn dat we het zo kunnen regelen. Ook nog eens bij mij in huis dus geen gezeul met een kind 's morgens vroeg en 's avonds laat. Ik kom altijd pas rond kwart over 6 thuis van m'n werk en dan zorgt m'n moeder die dagen dat het eten al op tafel staat. Voelt heel luxe.![]()
Verder even een vraag aan de mama's die verder zijn in hun zwangerschap als ik. Ik ben vandaag 27 weken zwanger en het is de eerste dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind de schopjes/duwtjes zo zacht. Moet me echt concentreren om het te voelen, het is eigenlijk nog steeds het zelfde als het was met 23 weken ongeveer. En het is ook zo weinig soms voel ik hem maar 1x per dag hooguit 5 minuten een beetje bewegen. Hoe vaak/veel en hoe hard voelen jullie de baby?
Deels herkenbaar: ik doe ook veel aan online window shopping voor de baby, maar ik klik niet alles weer weg. De nuttige/leuke/beste spullen bookmark ik.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:45 schreef Quoi het volgende:
Kennen jullie het gevoel alles in één dag te willen aanschaffen? Ik ben koopziek gewoon, alleen ..... koop niks. Ik klik alle kinderwagens op marktplaats weer weg en parkeer de draagzak weer, omdat ik denk: we hebben nog zoveel tijd. En dan begin ik de volgende dag weer met een nieuwe zoektocht naar iets
Wie had dat gedacht joh!quote:Op donderdag 28 april 2016 21:33 schreef Dyre het volgende:
Vandaag weer goedgekeurd bij de gynaecoloog. Bloeddruk is nog steeds op/over de grens, maar de echo en ctg waren weer prima, dus ik mag het weer het weekend over tillen tot de volgende controle woensdag, dan ben ik 39+4.
Ja daar zeg je wat, zo moet ik het ook gewoon zien inderdaad. Ik heb gewoon al een voldragen babietje in mijn buikquote:Op donderdag 28 april 2016 21:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wie had dat gedacht joh!Hopelijk lost het hele dilemma zich vanzelf op in de komende dagen.
Oh ja, die types heb ik in mijn coschap wel gezien. Dat ze het met 32 of 33 weken hélemaal gehad hadden, dachten gebroken vliezen te hebben, en dan echt teleurgesteld waren als het toch urine bleek te zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:09 schreef Dyre het volgende:
Het gaat om veilig een gezond kindje ter wereld brengen, en dat is heel iets anders dan met 36 weken een inleiding 'eisen' omdat je de zwangerschap wel een beetje zat bent, terwijl er niks aan de hand is.
Succes morgen! Ik heb pas gesolliciteerd om m'n soort van ideale baan, ik was ervan overtuigd dat het een kansloze missie was want ze zochten iemand per 1 mei. En 4 mei is m'n laatste werkdag voor verlof.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:32 schreef Nazil het volgende:
Dyre, heel knap van je hoe je het allemaal doet! Ik hoop echt dat alles spontaan op gang komt als je kindje er klaar voor is. En anders is een inleiding echt niet de weg van de minste weerstand voor jou, je weet dat het dan niet anders kan en je er alles voor hebt gedaan.
Iemand ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap? Ik heb per ongeluk een gesprek morgenik riep laatst dat ik ergens graag wilde werken en daar stond van de week een vacature voor open... Dus ik moest van mijzelf solliciteren en nu heb ik morgen een gesprek
Wauw wat goed! Dan moeten ze je dus echt wel vraag willen!quote:Op donderdag 28 april 2016 23:55 schreef Svane het volgende:
[..]
Succes morgen! Ik heb pas gesolliciteerd om m'n soort van ideale baan, ik was ervan overtuigd dat het een kansloze missie was want ze zochten iemand per 1 mei. En 4 mei is m'n laatste werkdag voor verlof.En toen was ik opeens de eerste ronde door en toen de tweede en toen aangenomen, van de 270 kandidaten! Het kán dus echt!
Ik vond het zelf vooral iets heel positiefs zeggen over de organisatie, dat ze dat dus echt los konden laten in hun overwegingen. En zelf dacht ik echt dat solliciteren ver in zwangerschap zinloos was. Hopelijk heeft Nazil ook een goed gesprek!quote:Op vrijdag 29 april 2016 03:00 schreef dodoria het volgende:
[..]
Wauw wat goed! Dan moeten ze je dus echt wel vraag willen!
Ja wat wil je weten?quote:Op donderdag 28 april 2016 22:32 schreef Nazil het volgende:
Dyre, heel knap van je hoe je het allemaal doet! Ik hoop echt dat alles spontaan op gang komt als je kindje er klaar voor is. En anders is een inleiding echt niet de weg van de minste weerstand voor jou, je weet dat het dan niet anders kan en je er alles voor hebt gedaan.
Iemand ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap? Ik heb per ongeluk een gesprek morgenik riep laatst dat ik ergens graag wilde werken en daar stond van de week een vacature voor open... Dus ik moest van mijzelf solliciteren en nu heb ik morgen een gesprek
Waar zie je tegenop?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:40 schreef angelatje het volgende:
Hier met 30 en 35 weken een groei echo.
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoeMet 32 uur werk en stuiterpeuter
![]()
Ik zag nog even snel een nieuwe zwangere, gefeliciteerd!
Ja mooi hè, iedereen waarschuwde me ervoor, ik geloofde het niet en dat kwam toen dus echt hard aan als nieuwe waarheidquote:Op vrijdag 29 april 2016 06:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wakker geworden van jeukende onderbenen, vervolgens moeten plassen en niet meer in slaap komen. Op mijn thuiswerkdag! Had kunnen uitslapen tot 8:45u...
Geluidsdichte slaapkamer fixen voor mini?quote:Op vrijdag 29 april 2016 06:58 schreef Burdie het volgende:
Hier lag er een om 6 uur al om mama te roepen. Maarja, uitslapen is toch een utopie en gelukkig hebben we goede koffie
.
Ja gelukkig wel, op mijn thuiswerkdag kan ik mijn tijd zelf indelen. En vandaag dus pauze houden op de bank in plaats van aan het bureau.quote:Op vrijdag 29 april 2016 07:01 schreef Molo het volgende:
Ja mooi hè, iedereen waarschuwde me ervoor, ik geloofde het niet en dat kwam toen dus echt hard aan als nieuwe waarheid![]()
Vanmiddag tukjes mogelijkheid?
Jeejquote:Op vrijdag 29 april 2016 07:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel, op mijn thuiswerkdag kan ik mijn tijd zelf indelen. En vandaag dus pauze houden op de bank in plaats van aan het bureau.
Het lange wachten op zo'n keihard rotstoeltjequote:Op vrijdag 29 april 2016 06:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar zie je tegenop?
Ik vond het allemaal erg mee vallen. Heb lekker paar uur in de wachtkamer me zitten ergeren aan bejaarden, maar vooral mobiel zitten Fokken en mails bijwerken.
Testuitslag zag ik tegenop, maar achteraf drukker gemaakt dan nodig. Als je lijf de glucose niet goed hendelt is dat ook fijn om te weten zodat er wat aan gedaan kan worden. Eigenlijk alleen maar positief dus![]()
Niet te druk om maken
Dan staat 'ie straks ineens op onze kamerquote:Op vrijdag 29 april 2016 07:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Geluidsdichte slaapkamer fixen voor mini?
Zou wat zijn als je opeens geluid uit je buik hoortquote:Op vrijdag 29 april 2016 07:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dan staat 'ie straks ineens op onze kamerbaby krijgt wel een geluidsdicht hok, die kan voorlopig toch nog niet lopen
. (Of "mama" roepen for that matter)
Kuiken zegt steeds, nadat hij met zijn oor op mijn buik heeft geluisterd, dat de baby zegt dat 'ie met auto's wil spelenquote:Op vrijdag 29 april 2016 07:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou wat zijn als je opeens geluid uit je buik hoort![]()
Inclusief vandaag nog 11 werkdagen. Verlof start officieel 25 mei maar heb 2 dagen vakantie opgenomen dus 20 mei laatste werkdag.quote:Op vrijdag 29 april 2016 06:38 schreef Molo het volgende:
En het is druk hier in het topic zeg
Gisteren met twee uur slaap achter de kiezen gewerkt en ging wonder boven wonder prima. Was super gezellig ook en heb lekker door kunnen werken dus nu sowieos stuk relaxter gevoel bij laatste dagen afronden.
Ik sta wel tot woensdag 5 uur volgepland met afspraken nog dus het zal dan wel een flink latertje worden om daarna alles af te ronden maar daar zie ik niet zo tegenop. Donderdag en vrijdag ga ik lekker niets doen en daarna zie ik wel
Chanty, hoe lang 'moet' jij nog? Verlof ook al bijna toch (aangezien jij ook minder werkt net als ik).
Ik heb deze bon nog, maar dat is ws ook niet voor jouw regio?quote:Op donderdag 28 april 2016 18:21 schreef angelatje het volgende:
Ik wil een 3d echo laten doen, maar nergens is het goedkoper dan 100 euro. Vind dat best een hoop geldbij K waren we 50 euro kwijt
Hier heb ik elk moment van elke dag wel zin in momenteelquote:Op vrijdag 29 april 2016 07:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Jeej
Ik heb zin in een goeie hamburger als ontbijt, met veel vlees...
Mijn lijf jonguh![]()
![]()
Hee, BTK zit ik ookquote:Op vrijdag 29 april 2016 08:19 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik heb deze bon nog, maar dat is ws ook niet voor jouw regio?
http://www.btkzorg.nl/kraamzorg/50-korting-op-een-234d-echo
Erg hè, ik zou kunnen leven op vlees momenteelquote:Op vrijdag 29 april 2016 08:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Hier heb ik elk moment van elke dag wel zin in momenteel
Ik heb voor straks een worstenbroodjebij me, is bijna hetzelfde toch?
Nog 4 dagen werken en dan verlof
Dit is zó grappig!quote:Op vrijdag 29 april 2016 07:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kuiken zegt steeds, nadat hij met zijn oor op mijn buik heeft geluisterd, dat de baby zegt dat 'ie met auto's wil spelen.
Lief van je, maar ik woon in Noord Hollandquote:Op vrijdag 29 april 2016 08:19 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik heb deze bon nog, maar dat is ws ook niet voor jouw regio?
http://www.btkzorg.nl/kraamzorg/50-korting-op-een-234d-echo
Mijn insteek was dat de kans op de baan niet groot was, maar dat het iig een kans was om mezelf binnen die organisatie te laten zien, in de hoop dat dat bij eventuele latere vacatures van pas zou komen. Daardoor was het gesprek eigenlijk erg ontspannen, en volgens mij ging het juist daardoor goed! Ik had het idd wel gewoon in het gesprek benoemd (al zagen 2 vd 3 uit het committee het echt meteen, en ze probeerden heel netjes er zelf niet over te beginnenquote:Op vrijdag 29 april 2016 09:35 schreef Nazil het volgende:
Ja ik denk ook dat dat hem wordt. Ga het hoe dan ook straks vertellen, als ze het al niet zelf zien. Baal echt ontzettend dat deze kans vorig jaar niet kwam. 3 jaar lang solliciteren en zodra ik zwanger ben komt er vanalles op mijn pad. We zullen wel zien waar het eindigt.
Dat is zeker een goed teken, beweging is echt het eerste waar buikbaby's op bezuinigen als het niet lekker gaat. Succes straks!quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik voel haar heel goed (ze is echt de drukste van de drie), dus hoop dat dat genoeg zegt.
Marjolijntje; wil alleen even zeggen dat je al zoveel anders klinkt dan een paar weken geleden. Hou dat vast!quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb vandaag gewoon een hele dag voor mezelf, zonder peuter, zonder afspraken
Verwacht alleen nog een telefoontje, maar that's all (en die zou ook zomaar pas na het weekeind kunnen komen, weer een afspraak voor een intake gesprek bij psych gedoe) maar wat was ik hier aan toe zeg! Hopelijk is de post vroeg, heb garen besteld voor een kraamcadeau voor een vriendin die op ploffen staat, kan ik daar aan beginnen. Verder doe ik NIKS vandaag heb ik besloten, we zien volgende week wel weer verder.
En vlees, ieuwl! Normaal ben ik best een vleeseter, maar het smaakt me nu gewoon niet. Maarja, niks smaakt meOp karnemelk na
Dat drink ik nooit, maar ik kan er nu echt liters van op!
Ik wil ook (online) shoppen, maar ik vind niks leuk en alles te duur
Fijn dat de baarmoeder wel gegroeid is, en een extra groeiecho in het vooruitzicht lijkt me ook rust geven.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zo, weer terug. Ondanks dat buik en gewicht weer niet gegroeid zijn (lijken), was de baarmoeder wel goed gegroeid. Ik krijg nog wel een extra groeiecho over een week of twee a drie, just to be sure.
quote:Vivi, wat ben jij van beroep? Je klinkt zo, ehm, alwetend op dit gebied? :-p
Jup!quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Molo het volgende:
Meer mensen die bij de naam Groofs moeten denken hier aan?
Hey Svane lang niet gezien. Je mag ook over andere dingen posten hoor.quote:[b]Op vrijdag 29 april 2016 04:09 schreef Svane het volgende
Verder post ik hier weinig meer want niet zo veel mede te delen over de zwangerschap! Wel veel babies bijna op komst zeg
Oh ja dat hoeft hier niet. Vind ik wel humor (mijn man niet zoquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:15 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben vanmorgen de ongeboren baby erkent, lief kan dus nu met z'n papiertje de baby gaan aangeven na de geboorte
Ja nu welquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Molo het volgende:
Meer mensen die bij de naam Groofs moeten denken hier aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou dan zeker wel automaGisch zijnquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja dat hoeft hier niet. Vind ik wel humor (mijn man niet zo), dat als hier een zwart kindje uit zou komen, hij toch automagisch de vader is volgens de wet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker dagje heeft iedereen zeg :p
Nazil, goed dat je eerlijk bent geweest, fijn dat het gesprek verder goed ging. Fingers crossed!
Quoi, klinkt inderdaad als drama, bleh.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:14 schreef Miezziej het volgende:
Wij gaan gewoon trouwen, dan is dat ook maar geregeld17 mei alweer, maar gewoon klein hoor. Mijn moeder komt 9 mei, zin in!
Goed dat je eerlijk bent geweest Nazil. Vroeg of laat was het toch uitgekomen, dus jaHopelijk waarderen ze je eerlijkheid juist!
Nou, ik ook maar even klagen dan, want een dag niet geklaagd is een dag niet geleefdWij hebben geregistreerd partnerschap gedaan, vorige maand. Scheelt ook erkennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ooh je spoiler; daar ben ik ook een beetje bang voor op mn laatste dagHeel zuur dat... Succes. Tijd is tijd en dan gewoon naar huis hoor
![]()
Jeetje, heb ik dan zo'n drukke baby? Ik voel de baby de hele dag door, al weken dus ook achter mn bureaustoel. Maar misschien heb jij wel helemaal geen kantoorbaan en zit je dus niet het grootste gedeelte van de dag...How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
Ik droomde vannacht dat ik een negertje had. Kon alleen al lopen en ik had de bevalling niet meegemaakt maar toch werd me wijs gemaakt dat ik 'm echt gebaard heb.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja dat hoeft hier niet. Vind ik wel humor (mijn man niet zo), dat als hier een zwart kindje uit zou komen, hij toch automagisch de vader is volgens de wet.
Je bent wel even 2 maanden verder dan Miezz hè, dat maakt nogal uit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Nouk84 het volgende:
Jeetje, heb ik dan zo'n drukke baby? Ik voel de baby de hele dag door, al weken dus ook achter mn bureaustoel. Maar misschien heb jij wel helemaal geen kantoorbaan en zit je dus niet het grootste gedeelte van de dag...
Niet zó donker!quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:46 schreef Burdie het volgende:
Vivi, zit de kans er in dat 't een donker babietje is dan?.
Nouja, je bent in ieder geval wat langer zwanger dan ikquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan, vorige maand. Scheelt ook erkennen![]()
Ooh je spoiler; daar ben ik ook een beetje bang voor op mn laatste dagHeel zuur dat... Succes. Tijd is tijd en dan gewoon naar huis hoor
![]()
Jeetje, heb ik dan zo'n drukke baby? Ik voel de baby de hele dag door, al weken dus ook achter mn bureaustoel. Maar misschien heb jij wel helemaal geen kantoorbaan en zit je dus niet het grootste gedeelte van de dag...
Ja zie het nu ook inderdaadquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:50 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Nouja, je bent in ieder geval wat langer zwanger dan ik
Ik heb ook een kantoorbaan. Maar ik denk dat een combinatie van onoplettendheid en een placenta voor niet zo goed werkt om veel te voelen
Ooh dacht dat ze vandaag d'r laatste werkdag had.. Even niet bij nagedacht.. hahaquote:Op vrijdag 29 april 2016 14:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je bent wel even 2 maanden verder dan Miezz hè, dat maakt nogal uit.
Ik moest op een formulier aankruisen wat ik wilde met mijn naam, maar volgens mij is dat in elke gemeente andersquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:15 schreef Miezziej het volgende:
Was het maar mijn laatste werkdagNog 10 weken vanaf maandag...
Ik wil trouwens mijn eigen naam houden. Toen ik dat vroeg bij de ondertrouw, zeiden ze juist dat als ik niets doe, ik mijn eigen naam houdt. Klopt dat niet?
Idemquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik moest op een formulier aankruisen wat ik wilde met mijn naam, maar volgens mij is dat in elke gemeente anders
Oh toevallig!quote:
Dat had ik ook bij de ondertrouw, kon kiezen uit:quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Nazil het volgende:
Ik moest op een formulier aankruisen wat ik wilde met mijn naam, maar volgens mij is dat in elke gemeente anders
Ja goed! De eerste nacht vond bij het bij het naar bed gaan een beetje vreemd, maar toen hij eenmaal sliep was het prima. Hij slaapt er nu voor de 4e keer in en zegt steeds dat hij het bedje zo mooi vindt, dat hij de muur zo mooi vindt (quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef Crumpette het volgende:
Burd! Hoe is het gegaan met het peuterbed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn we beiden zo romantisch als een baksteen dus maakt het ons verder niet zoveel uit![]()
Oh, ik ook hoor! Juist bij dingen als diploma's, wetenschappelijke artikelen en dergelijke, dat zijn míjn verdiensten, niet die van mijn man('s familie).quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Quoi het volgende:
Ik ben om de een of andere reden erg gehecht aan mijn meisjesnaam
Middagdutjes!quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:44 schreef Arja het volgende:
[..]
Hey Svane lang niet gezien. Je mag ook over andere dingen posten hoor.
Heb je al (bijna) verlof? Ligt de baby al ingedaald?
Ik heb niet zo lekker geslapen. Beetje rugpijn/stijve rug door de toch wel beperktere houdingen die ik aan kan nemen. En een stijve arm van de vaccinatie.
Straks maar een stuk wandelen en de spieren even losmaken.
Trouwens, waar blijft de lente??
En een late middagdutje zit er vandaag ook wel in. Lekker
Fijn met het hoofdje al naar beneden! Mijne ook, ook nog niet ingedaald. Lekker hoog voor extra buitenadem-heid.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:24 schreef Arja het volgende:
Lekker svane bijna verlof.
Is het wel handig om ontslag te nemen voor je verlof?
Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Emmy lag wel met haar hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald.
Mijn bloeddruk was even stabiel als altijd.
Ja dat buiten adem zijn herken ik wel. Ik hijg soms als een trekpaard.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:27 schreef Svane het volgende:
[..]
Fijn met het hoofdje al naar beneden! Mijne ook, ook nog niet ingedaald. Lekker hoog voor extra buitenadem-heid.hoeveel werkdagen heb jij nog?
Klopt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat ga je doen?quote:Ik neem ontslag per einde verlofdatum. Wat dus heel gek voelt. Maar gelukkig heeft dat voor m'n huidige werkgever weinig consequenties, UWV betaalt toch.
Maar welke variatie je ook kiest, je raakt je eigen naam nooit kwijt. Ongeacht hoe ik me na mijn trouwdag wilde noemen, zou mijn eigen naam altijd in mijn paspoort blijven staan. En nu met al die controles bij de VK en het echocentrum etc. vragen ze standaard ook naar mijn eigen naam. En dan zetten ze voor de vorm die van mijn man erbijquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh toevallig!
[..]
Dat had ik ook bij de ondertrouw, kon kiezen uit:
Eigen achternaam
Man's achternaam
Eigen achternaam - Man's achternaam
Man's achternaam - Eigen achternaam
Ik heb heel traditioneel voor die laatste gekozen, want ik wilde de achternaam van mijn toekomstige kind(eren) dragen en ook mijn eigen achternaam blijven gebruiken (zoals op het werk). Verder leek het me onhandig om het anders te doen, dan moet je het toch steeds toelichten.
Ik vind het heel leuk dat ik mijn mans naam heb en dat we straks de familie Mans Naam zijn met zijn drieën. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel fijn om op mijn werk mijn eigen naam te kunnen gebruiken want dat is wie ik ben. Dus nu gebruik ik die namen door elkaar en ik kijk wanneer welke het beste uitkomt en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik zou het ook zonde vinden om mijn eigen naam nooit te gebruiken...quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Quoi het volgende:
Oh ik bedoelde ook met niks doen: niks doen na de geboorte van ons kind. We hebben een aantal jaren geleden al besloten om onze eigen naam te houden
Ik ben om de een of andere reden erg gehecht aan mijn meisjesnaam
Yup, op mijn rijbewijs staat nu:quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Maar welke variatie je ook kiest, je raakt je eigen naam nooit kwijt.
Ik vind bij jou de combi voorletter met je mans achternaam zo briljantquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk dat ik mijn mans naam heb en dat we straks de familie Mans Naam zijn met zijn drieën. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel fijn om op mijn werk mijn eigen naam te kunnen gebruiken want dat is wie ik ben. Dus nu gebruik ik die namen door elkaar en ik kijk wanneer welke het beste uitkomt en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik zou het ook zonde vinden om mijn eigen naam nooit te gebruiken...
Ik ben daar zelf minder blij meequote:Op vrijdag 29 april 2016 17:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind bij jou de combi voorletter met je mans achternaam zo briljant![]()
Hier oldskool namen keuze na trouwen en voor kindje. Omdat ik gewoon een oldskool muppet ben
Svane, gefeliciteerd
Leuk zeg!!!
Ja dat klinkt wel herkenbaarquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:55 schreef Arja het volgende:
Ik raak mijn eigen naam ook niet kwijt, terwijl ik de naam van mijn man heb aangenomen zonder mijn eigen naam erachter. Ik wil dat we straks als Emmy er is allemaal hetzelfde heten.
Maar het is in de praktijk bij instanties toch vaak mijn meisjesnaam, of mijn mans naam met mijn achternaam erachter. Op mijn werk heb ik maar mijn meisjesnaam gehouden, ook ivm mijn mailadres en zo.
Ik heb echt een soort van dubbele persoonlijkheid nu en moet steeds weer nadenken voor wie ik me nu weer eens zal uitgeven
Ik had je nog helemaal niet gefeliciteerd dus bij dezen: gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:49 schreef Nazil het volgende:
Ik heb voor mans naam- eigen naam gekozen omdat ik als 1 familie 1 naam wil hebben. Ik dacht in praktijk alleen zijn naam te gebruiken (beide namen is zo'n beetje 20 letters samen dus heeeel lang) maar nu na een week gebruik ik toch vooral de dubbele naam. Want iedereen mag zien dat ik getrouwd benHoe zich dat verder gaat ontwikkelen weet ik nog niet. Met opnemen van de telefoon ed probeer ik mijzelf wel aan te wennen alleen zijn naam te gebruiken. Anders ben je een halve minuut verder voordat ik mijn volledige naam heb uitgesproken
![]()
Svane bijna verlof wat fijn! Geniet er van
Jij heet nu W. Zeeeend of zo?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:09 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf minder blij mee
We waren er dus al wel snel uit dat onze dochter in ieder geval niet die voorletter zou krijgen
Wat goed!!quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:01 schreef Nazil het volgende:
Ik ben al teruggebeld door het bedrijf waar ik vanochtend mijn gesprek hadze staan heel positief tegenover mij, ik had het idee dat ik eerste keus was. Ik moet nu alleen heel goed bedenken of ik 28-32 uur wil werken met een kleintje. Dat moest van hun, ik ben van het principe 'dat zien we dan wel weer'. En dat moet ik morgenochtend weten...
Ja dat zei ik dus ook net tegen m'n moeder. Mocht het niet gaan dan zien we tzt wel en hopelijk kan ik dan minder uren draaien. Ja, het is veel maar hoeveel moeders doen dat wel niet? Als ik denk aan alles wat ik nu mis en dat daar wel krijg... Niet te vergeten dat extra loon (nu werk ik tussen 3-30 uur) en wat we daar allemaal mee kunnen doen. En op het moment heb ik helemaal weinig te verliezen als ik naar m'n uren van afgelopen maanden kijkquote:Op vrijdag 29 april 2016 18:06 schreef Amsel het volgende:
[..]
Wat goed!!
Hoe erg is het om nu te zeggen "ja joh, tuurlijk, 28 uur geen probleem" en daar later eventueel op terug te komen..? Niet gepland natuurlijk, maar voortschrijdend inzicht enzo...
Mijn naam is ook unieker dan die van vriend (die lijkt op achternaam van jouw vriendquote:Op vrijdag 29 april 2016 17:25 schreef elamanilo het volgende:
Wij geven juist mijn achternaam door aan onze kindjes, omdat die veel unieker en toffer is dan die van lief. Mochten we ooit opeens in een vlaag van verstandsverbijstering partnerschap of trouwen, dan zal lief mijn achternaam ook aannemen, omdat ie mijn familie toffer vindt dan de zijne.Maar die vlaag van verstandsverbijstering zit er niet echt in, we voelen ons daar beide niet echt heel er tot aangetrokken.
![]()
Vergeet ook ouderschapsverlof niet, dan kun je je contract op 28-32 laten staan en toch een tijdje minder uren draaien.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:10 schreef Nazil het volgende:
Mocht het niet gaan dan zien we tzt wel en hopelijk kan ik dan minder uren draaien.
Nee dat is niet (meer) zo:quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:22 schreef Arja het volgende:
En misschien ouderschapsverlof? Al moet je dan misschien al wat langer in dienst zijn.
https://www.rijksoverheid(...)op-ouderschapsverlofquote:U kunt ouderschapsverlof bij uw werkgever aanvragen zodra u in dienst bent.
Daarna moet je wel weer terugkeren in je oude contract-uren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Vergeet ook ouderschapsverlof niet, dan kun je je contract op 28-32 laten staan en toch een tijdje minder uren draaien.
Fixedquote:Op vrijdag 29 april 2016 18:38 schreef Quoi het volgende:
Wat superfijn dat ze positief zijn Nazil!![]()
Ik heb één ouderpaar afgezegd. Mijn eigen ouders vanavond. Beetje relaxen vanavond, want ben doodop. Oud wijf. zwanger
Maar vaak genoeg is een werkgever vervolgens zo ingericht op het lagere aantal uren dat je dat na die periode ook definitief kunt maken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:36 schreef Arja het volgende:
[..]
Daarna moet je wel weer terugkeren in je oude contract-uren.
De Mutsy Slider combi, dus alles erop en eraan. Lekker in het felblauwquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:04 schreef Arja het volgende:
Wat voor kinderwagen q?
Nazil ik zou nog niet opzeggen voor je je arbeidsvoorwaardengesprek hebt gehad en de handtekeningen zijn gezet. Dan neem je maar een paar dagen later ontslag. Je hebt vast nog wel wat vakantiedagen staan? Of mag je alleen per de eerste van de maand opzeggen ofzo? Hoe lang is je opzegtermijn?
Maar gefeliciteerd met je baan
was ik ook een beetje bang voor, maar het is per 1 juni beginnen dus morgen is de laatste dag dat ik kan opzeggen, want ik mag geen nevenactiviteiten doen gedurende mijn contract.. Het is de zelfde branche. Verder hebben we straks een half uur met elkaar gebeld om nog veel door te spreken en het is een winkelketen, dus arbeidsvoorwaarden en loon ed staat vast.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:04 schreef Arja het volgende:
Wat voor kinderwagen q?
Nazil ik zou nog niet opzeggen voor je je arbeidsvoorwaardengesprek hebt gehad en de handtekeningen zijn gezet. Dan neem je maar een paar dagen later ontslag. Je hebt vast nog wel wat vakantiedagen staan? Of mag je alleen per de eerste van de maand opzeggen ofzo? Hoe lang is je opzegtermijn?
Maar gefeliciteerd met je baan
Mijn moeder vroeg of ze een keer mee mag naar de vk. Vind ik wel leuk. Zeker ook omdat ze ook bij de bevalling is. Dan doen we wel tijdens de 36 weken controle. Dan is ook liggingsecho en bevalplan
Ik werk er met dezelfde gedachte 25.5, wat mij betreft precies genoeg. Na zo lang wachten was tijd met Otje en straks mini 2 mijn grootste ambitie.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:11 schreef Arja het volgende:
Mijn grootste ambitie is om na 4 jaar eindelijk moeder te worden en daar veel van te gaan genieten. Ik werk in een vrouwenwereld waar iedereen parttime werkt.
Ik ga 26 uur werken.
Zo leuk dat je er straks gewoon 2 hebt! Lijkt het je moeilijk om de aandacht te verdelen en zo, of lijkt het je allemaal vooral tof?quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik werk er met dezelfde gedachte 25.5, wat mij betreft precies genoeg. Na zo lang wachten was tijd met Otje en straks mini 2 mijn grootste ambitie.
Prima toch zolang jij je er maar goed bij voeltquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:06 schreef Amsel het volgende:
Super Nazil!
Ik schrik altijd een beetje als mensen zeggen dat ze 28 uur werken met kind zo veel vinden. Ik werk 32 en man 40, dreumes gaat 4 dagen naar het kdv en baby straks ook, en ik vind het wel prima zoMan overweegt wel om ook naar de 32 te gaan, dat gaan we binnenkort eens doorrekenen.
Aah dat is klote zegquote:Op vrijdag 29 april 2016 21:59 schreef Unihipili het volgende:
Die rugsteun he? Die werkt niet icm mijn bed en matras. Niet erop, niet eronder.
Dus mijn hormonen zijn nu gefrustreerd en verdrietig van de pijn en willen een compleet nieuw bed.
Ja ik moet in het ziekenhuis bevallen want heb een keizersnede gehad.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:50 schreef Arja het volgende:
Chanty dat zou geweldig zijn als Judith nog draait. Ga je dan toch in het ziekenhuis bevallen?
Ik erger me dood aan die advertentie steeds onderin met die vadsige kerel die wel zwanger lijkt
Dit.quote:
Zeer met beide punten eensquote:Op vrijdag 29 april 2016 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit.Heb abo genomen om Fok! in de lucht te houden aangezien ik hier heel graag kom, maar die advertenties uitzetten is een handige bonusfeature.
Jaaaaaaaa eindelijkquote:Op vrijdag 29 april 2016 23:50 schreef Arja het volgende:
Daar ben je mooi klaar mee sproetjes, met ichsias.
Wat voor werk doe je?
Ik heb net denk ik mijn eerste harde buik gehad![]()
Wat een bizar gevoel.
Nou inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa eindelijk
Gek hè? Vind het ook een heel freaky gevoel
Same shit different dayquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:27 schreef Arja het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Als ik maar niet met terugwerkende kracht ook de misselijkheid inhaal.
Hoe is het met jouw gekots?
Woah een harde buik lijkt me ook een apart gevoel jaquote:Op vrijdag 29 april 2016 23:50 schreef Arja het volgende:
Daar ben je mooi klaar mee sproetjes, met ichsias.
Wat voor werk doe je?
Ik heb net denk ik mijn eerste harde buik gehad![]()
Wat een bizar gevoel.
Allebei eigenlijk. En ik hoop ook dat het me lukt om nog enigszins dezelfde leuke, lieve mamma voor Otje te blijven ondanks het slaapgebrek. (Ze is nogal jaloers over het algemeen)quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
Molo
[..]
Zo leuk dat je er straks gewoon 2 hebt! Lijkt het je moeilijk om de aandacht te verdelen en zo, of lijkt het je allemaal vooral tof?
Weeën faken?quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:24 schreef Quoi het volgende:
Dat zouden ze het liefst willen denk ik. Maar gepamperd worden is het laatste dat ík wilMaar het komt goed. We hebben een noodscenariootje voor als ze vervelend doen
Haha this could be me.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:36 schreef Molo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een keer onder 'socializen' met mijn tenenkrommende schoonzus uit ben gekomen door te faken dat ik moest kotsen en op bed moest liggen.
Heb toen paar uur in bed lekker liggen fokken in plaats daarvan
Nee tuurlijk nietquote:Op zaterdag 30 april 2016 08:39 schreef zeefje het volgende:
[..]
Haha this could be me.
Weet die schoonzus het inmiddels
High five sister!!quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:31 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Woah een harde buik lijkt me ook een apart gevoel ja
Uhh ik ben (volgens spreekwoord/oude reclame slogan) "je grootste/beste vriend(in)" maar kan volgens de huidige maatschappij nooit iets goed doen/optijd komen/moet maar boeven gaan vangen
Snappez-vouz?![]()
![]()
En de ischias, tsja leuk is anders maar komt ook wel weer goed
Dawwwwwwquote:Op zaterdag 30 april 2016 09:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Peuter heeft geleerd dat mini rondzwemt in vruchtwater. Ze is er nu van overtuigd dat mini straks geboren wordt met een duikbrilletje op, want anders gaan haar oogjes prikken.
Zelfde baas, ooi?quote:
Jep that's me. Is indd balen maar komt wel weer goed, laat me er niet depri ofzo door krijgen. Heb bij een vriendin vorig jaar gezien wat t deed (die werd zo mismoedig van dr klachten dat ze alleen nog maar kon klagen en niks kon genieten) en dat wil ik echt niet. Ben nog steeds helemaal verliefd op t feit dat we eindelijk een kindje mogen krijgenquote:Op zaterdag 30 april 2016 06:48 schreef Quoi het volgende:
Wow, ik ben op een christelijke tijd wakker gewoon![]()
Sproetjes, alle lof voor jouw werk. Maar jij bent ook van de ischias toch? Dat is weer balen.
Nu vraag ik me ineens af... Bestaan er zwangerschapsuniformen?quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:31 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Woah een harde buik lijkt me ook een apart gevoel ja
Uhh ik ben (volgens spreekwoord/oude reclame slogan) "je grootste/beste vriend(in)" maar kan volgens de huidige maatschappij nooit iets goed doen/optijd komen/moet maar boeven gaan vangen
Snappez-vouz?![]()
![]()
En de ischias, tsja leuk is anders maar komt ook wel weer goed
Heb je de termijnecho al gehad? Die datum houd daarna iedereen aan. (Gyn, vk)quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:41 schreef sproetjes het volgende:
Yay gm wisseldag
Ik twijfel een beetje over mijn wisseldag nu haha. Volgens de vk is het morgen, volgens de echo bij de npm afgelopen donderdag zou ik woensdag al 12 weken zijn geweest
Vroeg ik me vannacht ook al af!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nu vraag ik me ineens af... Bestaan er zwangerschapsuniformen?
Dat heb je niet altijd in de hand, hormonen zijn gekke dingenquote:Op zaterdag 30 april 2016 09:20 schreef sproetjes het volgende:
Jep that's me. Is indd balen maar komt wel weer goed, laat me er niet depri ofzo door krijgen. Heb bij een vriendin vorig jaar gezien wat t deed (die werd zo mismoedig van dr klachten dat ze alleen nog maar kon klagen en niks kon genieten) en dat wil ik echt niet. Ben nog steeds helemaal verliefd op t feit dat we eindelijk een kindje mogen krijgen
Tweede trimesterrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 30 april 2016 09:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Superlief ophelia.
Succes voor alle dames met pijnklachten.
Wisseldag13 weken vandaag
Volgens mij heb je geen buitendienst meer vanaf 12(?) weken zwangerschap als agent, omdat je als zwangere agent extra kwetsbaar bent.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:00 schreef Molo het volgende:
Neem aan van wel. Op mijn werk (gezondheidszorg) wel in ieder geval
Heb het nog nooit gezien iigquote:Op zaterdag 30 april 2016 10:00 schreef Molo het volgende:
Neem aan van wel. Op mijn werk (gezondheidszorg) wel in ieder geval
Klinkt wel verstandig. Tof werk heb je, zelf nog gesolliciteerd voor recherchekundige en was uitgenodigd voor eerste ronde maar toen kreeg ik mijn huidige baan en qua zwangerschap jaar het sowieso niet gekund natuurlijk. Maar lijkt me nog steeds tof.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Tis eigenlijk je eigen keuze. Je levert wel met uiterlijk 12 weken je vuurwapen in. Ik ben meteen binnen gaan werken (dus nog voor 12 weken indd ivm risico) dus werk gewoon in mn eigen kleren nu. Je mag het uniform laten vermaken op kosten van de baas als je dat perse wil en best nog een tijd buiten werken (zonder wapen dus niet meer alle diensten/werkzaamheden) maar bijna niemand doet dat
Ahha! Wat voor diensten kun je nog doen dan?quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Tis eigenlijk je eigen keuze. Je levert wel met uiterlijk 12 weken je vuurwapen in. Ik ben meteen binnen gaan werken (dus nog voor 12 weken indd ivm risico) dus werk gewoon in mn eigen kleren nu. Je mag het uniform laten vermaken op kosten van de baas als je dat perse wil en best nog een tijd buiten werken (zonder wapen dus niet meer alle diensten/werkzaamheden) maar bijna niemand doet dat
Oké dank je wel, ben ik weer gerust gesteldquote:Op zaterdag 30 april 2016 12:37 schreef WupWup het volgende:
Nee hoor angelatje, je kunt aanspraak maken op 1/8e van je werkdag extra pauze of (gedeeltelijke) ziekmelding. De verloskundige mag advies geven, maar de arbo-arts bepaalt. En je werkgever heeft zich daarnaar te schikken.
Wat een mongool zegquote:Op zaterdag 30 april 2016 12:00 schreef angelatje het volgende:
Oké even ego post hoor...
Ik kreeg van vk dus het advies om minder te werken. Ik net mijn werk gebeld en kreeg assistent manager aan de lijn. Die begon over mijn contract naar beneden aanpassenmaar dat mag toch niet
Bij K werd ik toen 50% ziek gemeld. Ik heb vk maar even gemaild voor advies brief, maar ik weet niet of ze dat doen
![]()
Beide dingen herkenbaarquote:Op zaterdag 30 april 2016 14:21 schreef Arja het volgende:
wat wordt mijn kind groot en sterk! Ze heeft mijn hele buik bewerkt en dat was ook aan de buitenkant goed zichtbaar. Ze heeft haar vader ook geschopt![]()
Ik heb ook gedroomd over de bevalling. Die was supermakkelijk, maar ik was er zelf niet bij![]()
Ze was al groot en paste al in de maat 56 kleding en ze kon al lopen. En zingen. Elke keer als we ergens naartoe gingen, zongen we samen "alle eendjes zwemmen in het water".
Ja ik ben nu al zo verliefd op haar en op het idee van ons leven straks met zijn drietjes, in ons nieuwe huis.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Beide dingen herkenbaar
En die droom is voorbereiding voor je geest denk ik
Babyyyyyyyyy
Ik heb er zin in, jij ook?
I know.quote:
Die is FANTASTISCH!quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:42 schreef Burdie het volgende:
Ik heb net de blije doos opgehaald. Blijf het een rare naam vinden voor een cadeau dat je krijgt ter ere van je zwangerschap.
Bij prénatal verder voor helemaal niks geslaagd, heb alleen wel een fantastisch pakje gezien, in de verkeerde maat, dus die ga ik online bestellen. Deze:
[ afbeelding ]
Daarna nog door IKEA gewaggeld en nu haat mijn bekken mij. Gelukkig slaapt mini bijna, dus ik ga bankhangen.
Nou dan heb je het gesprek gewoon geownd! En ik vind het ook bij mij wel iets zeggen over de nieuwe werkgever, geeft een fijn gevoel dat ze gewoon begrijpen dat zwangerschappen bij het bestaan horen enzo.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Nazil het volgende:
Ja ik had het ook echt nooit verwacht om aangenomen te worden! Na 2 maand werken ben ik 4 maanden weg.. Mn huidige wg snapte ook niet waarom, die zat echt te kijken van wie neemt er nou een zwangere aanZo zoek je 3 jaar lang een andere baan en zo heb je er 1 terwijl je zwanger bent. Heel apart.
Ja absoluut. Een familiebedrijf en er werken alleen maar vrouwen. Ik vertelde tegen de baas van mn man dat ik gesolliciteerd had en die had ook zoiets van, het getuigt wel van lef en doorzettingsvermogen als je als zwangere solliciteert. Ik heb zo veel zin om te beginnen!quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:50 schreef Svane het volgende:
[..]
Nou dan heb je het gesprek gewoon geownd! En ik vind het ook bij mij wel iets zeggen over de nieuwe werkgever, geeft een fijn gevoel dat ze gewoon begrijpen dat zwangerschappen bij het bestaan horen enzo.
Die vind ik ook tof. Maar om de een of andere reden raar dat de knoopjes links zitten ofzoquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:42 schreef Burdie het volgende:
Ik heb net de blije doos opgehaald. Blijf het een rare naam vinden voor een cadeau dat je krijgt ter ere van je zwangerschap.
Bij prénatal verder voor helemaal niks geslaagd, heb alleen wel een fantastisch pakje gezien, in de verkeerde maat, dus die ga ik online bestellen. Deze:
[ afbeelding ]
Over een week weten we hetquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Svane het volgende:
[..]
Die is FANTASTISCH!Jullie gaan deze keer geslacht wel weten toch? Met seo of eerder?
In het echt vond ik dat helemaal niet raar, het is zo'n lief en mooi pakjequote:Op zaterdag 30 april 2016 15:56 schreef Unihipili het volgende:
Ja lijkt mij ook een fijn gevoel te geven dat je toekomstige werkgever gewoon daar doorheen kijkt.
[..]
Die vind ik ook tof. Maar om de een of andere reden raar dat de knoopjes links zitten ofzo.
Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan) Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerdequote:Op zaterdag 30 april 2016 15:44 schreef Arja het volgende:
[..]
I know.
Ik zit ook te wachten op de eerste azijnpisser die me gaat vertellen dat je de eerste maanden geen leven hebt en alleen maar aan het voeden bent en zo moe bent dat je uitgeteld gaat slapen als de baby eindelijk slaapt
Het is ook allemaal zo persoonlijk en voor iedereen anders, ik heb zo vaak gehoord dat het zus of zo is of juist helemaal niet, dat ik rare of onjuiste verwachtingen had, en uiteindelijk bleek het nog weer anders te zijn. Niks mis met een beetje dromen, denken, bedenken, vind ik. Als de realiteit anders blijkt te zijn, dan blijkt dat dan wel.quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:48 schreef Sull het volgende:
[..]
Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan) Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerde
quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:48 schreef Sull het volgende:
[..]
Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan
quote:Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerde
Haha ik vind dochter nu in de dreumes/peuter puberteit vele malen vermoeiender dan toen hoorquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:44 schreef Arja het volgende:
[..]
I know.
Ik zit ook te wachten op de eerste azijnpisser die me gaat vertellen dat je de eerste maanden geen leven hebt en alleen maar aan het voeden bent en zo moe bent dat je uitgeteld gaat slapen als de baby eindelijk slaapt
Prénatal eigen merk, geloof ikquote:Op zaterdag 30 april 2016 16:56 schreef lunamatic het volgende:
Arja, wat een leuke droom!
En een leuk pakje Burdie! Wat voor merk is dat van? Ik mag van mezelf niets meer kopen qua kleding totdat de baby geboren is, anders moet ik het weer wassen enzo.
Ik heb vandaag de badkamer gepoetst, een wasje gedaan en met vriend op de fiets boodschappen voor de hele week gedaan en nu is mijn bekken ook wel weer moe. Wil eigenlijk nog brownies bakken en de woonkamer poetsen... Die nesteldrang is echt iritant....
Haha, ik had tot voor kort alleen maar dat ene pak uit de blije doos in huis. Zag van de week bij de trekpleister pampers 1+1 gratis, dus heb toen nog maar twee pakken gehaald, kunnen we de eerste dagen in ieder geval vooruit.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:29 schreef Burdie het volgende:
Mijn man zag net nog een mooie aanbieding van pampers bij Etos, dus die heeft hij op de valreep voor sluitingstijd gehaald. In de blije doos ( ) zat ook een pak, dus dat schiet lekker op met bijna 16 weken .
En ik vind de mouwen raar, net te kort ofzo.quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:56 schreef Unihipili het volgende:
Die vind ik ook tof. Maar om de een of andere reden raar dat de knoopjes links zitten ofzo.
quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En ik vind de mouwen raar, net te kort ofzo.Maar misschien met een langemouwenromper eronder alsnog leuk.
Dat lijkt ook alleen maar zo op het plaatjequote:Op zaterdag 30 april 2016 18:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En ik vind de mouwen raar, net te kort ofzo.Maar misschien met een langemouwenromper eronder alsnog leuk.
Goeie deal!quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:06 schreef Burdie het volgende:
Whehe met twee aanbiedingen gecombineerd, had mijn man twee pakken pampers voor ¤7,48 ipv ¤19,90.
ohh wat baal jij nu!quote:Op zaterdag 30 april 2016 19:52 schreef Burdie het volgende:
Ja vond ik ook, maar ik klaag niet. Heb wel bij het aanvragen helaas weer een tikfout gemaakt in mijn telefoonnummer (vorige keer ook al
) dus nu kunnen ze me niet lastig vallen met telefonische spam enzo
.
Ik wil die azijnpisser wel uithangen hoorquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:44 schreef Arja het volgende:
[..]
I know.
Ik snap wat je zegt, maar weet je ik wil al jaren moeder worden en ik kijk er zelfs naar uit om de beproevingen te mogen ervaren.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:01 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik wil die azijnpisser wel uithangen hoormaar goed,... dat mijn eerst drie maanden kut waren omdat huilbaby ivm reflux en zwaar herstel van keizersnede, betekent niet dat dat ook voor jou geldt. Hopelijk wordt het zo idyllisch als jij het je voorstelt. Daar hoop ik voor mezelf ook op maar hou wel rekening met eenzelfde scenario, puur zelfbescherming.
Wij zijn zelf voor nr 1 ook 2 jaar bezig geweest dus het verlangen was enorm. Maar ik zou leven als ik nu zeg dat het een fijne tijd was. Natuurlijk echt wel fijne momenten maar het was niet de kraamtijd waar ik op hoopte. Gelukkig zat ik daarna nog 9 maanden thuis en mijn ik wel genietenquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar weet je ik wil al jaren moeder worden en ik kijk er zelfs naar uit om de beproevingen te mogen ervaren.
Wat doet slaaptekort met je? En die overweldigende liefde en de kraamtranen? Wat zal mijn man voor vader zijn en zal ik hem met nieuwe ogen zien? Wat gaat er veranderen in onze relatie? Hoe gaan we hier weer samen met zijn drietjes een evenwicht in vinden? Wat leert het moederschap mij over mezelf?
Laat maar komen.
Ik word moeder. Wij worden eindelijk een gezin.
Nou, de zwangerschap leert mij in ieder geval dat ik ongeduldiger (en misschien wel ongeruster) ben dan ik eigenlijk zou willen. Ik heb me er een aantal dagen over heen proberen te zetten, tot man vanmiddag zei: "Waarom zou je er niet gewoon aan toegeven?" Inmiddels een AngelSounds via marktplaats overgenomen en nu weet ik dat de baby het nog doet!quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef Arja het volgende:
Wat leert het moederschap mij over mezelf?
quote:Laat maar komen.
Netjes geregeld hoorquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Nazil het volgende:
Ja ik had het ook echt nooit verwacht om aangenomen te worden! Na 2 maand werken ben ik 4 maanden weg.. Mn huidige wg snapte ook niet waarom, die zat echt te kijken van wie neemt er nou een zwangere aanZo zoek je 3 jaar lang een andere baan en zo heb je er 1 terwijl je zwanger bent. Heel apart.
Ik wilde nog vragen: hoe reageerde je baas vandaag? Niet een hele sympathieke reactie. Ik vind het echt supertof voor (en van) je!quote:Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Nazil het volgende:
Wat zeg je dat mooiquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar weet je ik wil al jaren moeder worden en ik kijk er zelfs naar uit om de beproevingen te mogen ervaren.
Wat doet slaaptekort met je? En die overweldigende liefde en de kraamtranen? Wat zal mijn man voor vader zijn en zal ik hem met nieuwe ogen zien? Wat gaat er veranderen in onze relatie? Hoe gaan we hier weer samen met zijn drietjes een evenwicht in vinden? Wat leert het moederschap mij over mezelf?
Laat maar komen.
Er zijn geen doden gevallen neequote:
Bij mij is het lastig om aan te spannen, omdat ik 'm standaard erg aangespannen houdt, zo blijkt. Heb ik weer. Maar ik doe nu in bed de oefeningen van de fysio om samen met mijn ademhaling meer bewust te worden van aan- en ontspanning.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bekkenbodemspier kun je makkelijk controleren door te doen alsof je je plas ophoudt. (Dat leerde mn fysio mij gisteren. )
quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:53 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik wilde nog vragen: hoe reageerde je baas vandaag? Niet een hele sympathieke reactie. Ik vind het echt supertof voor (en van) je!
[..]
Wat zeg je dat mooiEn ik voel het ook zo. Kom maar door, want we kunnen de wereld aan
[..]
Er zijn geen doden gevallen nee![]()
Het viel alleszins mee, maar ik moet zeggen dat ik vanmorgen fluitend opstond en de dag ook erg lekker begon. Soms kun je dingen goed handelen en vandaag was zo'n dag. Het bleef speciaal, want er is een hoop gedoe binnen die familie, maar we hebben er goed mee gedeald, al zeg ik het zelf. Wat ben ik toch superblij met mijn vent en met ons.Ja die is niet van het positieveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ze vond het wel fijn voor mij, dat dan weer wel. Zijn ze daar ook eindelijk van mij af.
En zolang je er zo in gaat komt het echt wel goed.quote:
Ja de mijne schijnt behoorlijk slap te zijn, wist ik eigenlijk al wel na de vorige keer, maar dat bewust aanspannen vind ik maar vermoeiend.quote:Op zaterdag 30 april 2016 21:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Bij mij is het lastig om aan te spannen, omdat ik 'm standaard erg aangespannen houdt, zo blijkt. Heb ik weer. Maar ik doe nu in bed de oefeningen van de fysio om samen met mijn ademhaling meer bewust te worden van aan- en ontspanning.
Sinds mijn mk zijn mijn bekkenbodemspieren ook niet meer wat ze geweest zijn, maar ik haat die oefeningen echtquote:Op zaterdag 30 april 2016 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja de mijne schijnt behoorlijk slap te zijn, wist ik eigenlijk al wel na de vorige keer, maar dat bewust aanspannen vind ik maar vermoeiend.
Ik vind ze ook heel crap!quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sinds mijn mk zijn mijn bekkenbodemspieren ook niet meer wat ze geweest zijn, maar ik haat die oefeningen echt.
@eerste maanden als moeder; ik vond ze heel dubbel. Mijn leven stond op z'n kop en dat vond ik heel vermoeiend, maar ik vond de aanwezigheid van kuiken juist ook weer heel logisch. De wanhopige huilbuien en het het niet meer zien zitten (her)ken ik ook, maar zijn niet bijzonder aanwezig in mijn herinneringen. Het was gewoon een drukke, soms zware, maar heel gezellige tijd. En dat is het eigenlijk nog..
quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik dacht ik post het maar nietquote:
Lekker op tijd welquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:05 schreef Burdie het volgende:
Mijn zus zei altijd dat 1 kind voelde als "stel met kind" en 2 pas als gezin.
En ik ging dus slapen, zegt mijn man: heb jij nog BTW aangifte gedaan (moest voor middernacht vandaag) dus toen kon de laptop weer aan. Maar het is klaar en ik ga nu wel slapen dus.
.
Wij hebben het ook rond 22 uur ingediendquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:05 schreef Burdie het volgende:
Mijn zus zei altijd dat 1 kind voelde als "stel met kind" en 2 pas als gezin.
En ik ging dus slapen, zegt mijn man: heb jij nog BTW aangifte gedaan (moest voor middernacht vandaag) dus toen kon de laptop weer aan. Maar het is klaar en ik ga nu wel slapen dus.
.
Yepquote:Op zaterdag 30 april 2016 23:16 schreef Arja het volgende:
[..]
Noh.
Ik ook toen ik het typte![]()
En Molo. Het moederschap maakt jou ook week
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |