abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2016 @ 10:35:56 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161770441
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
13 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 29-04-2016 06:22:43 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 28 april 2016 @ 10:50:07 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161770700
O+ Antikal O+.

Sorry, nesteldrang 2.0 is aan het inkicken :+.
KuikenGuppy
pi_161770940
Nou wil ik wijn :(.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:01:32 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161770980
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:59 schreef Crumpette het volgende:
Nou wil ik wijn :(.
Ja sorry hè :D
pi_161771073
Ik loop heel erg achter met alles :') Bijlezen hier, maar ook opvang regelen.. Het verhuizen vreet toch meer energie dan verwacht.

Zag een paar gastouderbureaus, met tarieven van 25 tot 60 euro per maand. Hoe vind ik nou een goede ;(

Verder voelde ik vanochtend ook wat geduw en geschop O+ Meestal was het alleen in de avond, dus was wel even leuk :9
pi_161771714
Hoi!
Ik kom me hier ook melden, met een nieuw account weliswaar want ik weet mijn oude account niet meer. Fok! is toch wel leuker dan andere fora ;)

Ik ben inmiddels alweer 20 weken op weg en uitgerekend op 13 september van mijn eerste! *O*
Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad, en alles was tiptop in orde met de kleine coureur in spe. Als jullie het leuk vinden kan ik ook nog wel een echo erin gooiden :)

Mag ik in het lijstje in de OP? :)
  donderdag 28 april 2016 @ 11:33:21 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161771855
Je staat erin!

Welkom en gefeliciteerd! *O*
pi_161771909
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:33 schreef Molo het volgende:
Je staat erin!

Welkom en gefeliciteerd! *O*
Leuk! Dankjewel :)

Ik ga even bijlezen :)
pi_161772009
Welkom Nisa! Fijn dat de 20-wekenecho goed was.

Laatste uurtjes werken! En dan vanmiddag gesprek met vk over bevalling.
Ik heb voor het eerst iets van een geboorteplan gemaakt. Eigenlijk wil ik het vooral zo hebben zoals de vorige keer, alleen is de vk die ik toen had dit keer zelf met verlof (wel heb ik met haar vanmiddag het gesprek). Dus toch maar iets opgeschreven zodat de aanpak hopelijk gelijk is. Maar echt nadenken over hoe en wat ik het wil hebben als we toch in het ziekenhuis belanden vind ik lastig. Want als we daar komen, is er iets aan de hand... En ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken hoe ik het dan wil hebben, ik word er echt een beetje sip van. Hopelijk geeft het gesprek van vanmiddag wat moed om dar toch even aan te gaan zitten.

En nu ik toch aan het uurtjes uitzitten ben op kantoor, ook maar even berekend wat we straks kwijt zijn aan opvang. De baby gaat eerst maar 2 dagen, de peuter 3 dagen en de kleuter 3 middagen naar kdv/BSO. We zijn dan netto zo'n 600 euro kwijt.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161772043
Nesteldrang ja, maar mijn lichaam werkt nauwelijks meer echt mee inmiddels.. :') Dus mondjesmaat rommel ik iets, zet weinig zoden aan de dijk..

Welkom Nisa! Weet je wat het geslacht is? Of blijft het een verrassing?!

Piekie, bijna verlof *O*
Geboorteplan, ik moet ook nog net wat meer op papier zetten, vooral voor de mensen om me heen, wat specifieke wensen! Goede reminder!
pi_161772233
Dank dank.

Elamanilo, het wordt een jongen :) Ik heb met 16 weken al meteen een pretecho laten maken omdat we allebei veel te nieuwsgierig waren. Afgelopen maandag hebben ze nog even een double-check gedaan maar het was overduidelijk :D Hij lag als een soort van kikker, dus het eerste wat ze zag was dat het zeker wel een jongen is haha.
  donderdag 28 april 2016 @ 11:51:21 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161772323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:05 schreef Miezziej het volgende:
Ik loop heel erg achter met alles :') Bijlezen hier, maar ook opvang regelen.. Het verhuizen vreet toch meer energie dan verwacht.

Zag een paar gastouderbureaus, met tarieven van 25 tot 60 euro per maand. Hoe vind ik nou een goede ;(

Verder voelde ik vanochtend ook wat geduw en geschop O+ Meestal was het alleen in de avond, dus was wel even leuk :9
Rondvragen in je dorp/stad? Hier in het dorp is maar één gastouderbureau, maar wij zijn eigenwijs naar een (veel!) goedkopere op zoek gegaan :+. We zitten nu bij krokodilletje en ik ben er prima tevreden over.

Welkom Nisa :). Eerste kindje?
KuikenGuppy
pi_161772644
Welkom Nisa, fijn dat de 20-weken echo goed was.

Poeh, wat duur allemaal he die opvang.
Hier werk ik zelf parttime 2x een halve dag en 2x een hele dag. Waarvan een halve dag op zaterdag is en dan is mijn vriend vrij. Voor 3 dagen hebben we opvang nodig waarvan een dus een halve dag is. Mijn moeder gaat anderhalve dag oppassen en mijn schoonvader gaat een dag oppassen. Heel erg fijn dat we het zo kunnen regelen. Ook nog eens bij mij in huis dus geen gezeul met een kind 's morgens vroeg en 's avonds laat. Ik kom altijd pas rond kwart over 6 thuis van m'n werk en dan zorgt m'n moeder die dagen dat het eten al op tafel staat. Voelt heel luxe. :)

Verder even een vraag aan de mama's die verder zijn in hun zwangerschap als ik. Ik ben vandaag 27 weken zwanger en het is de eerste dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind de schopjes/duwtjes zo zacht. Moet me echt concentreren om het te voelen, het is eigenlijk nog steeds het zelfde als het was met 23 weken ongeveer. En het is ook zo weinig soms voel ik hem maar 1x per dag hooguit 5 minuten een beetje bewegen. Hoe vaak/veel en hoe hard voelen jullie de baby?
pi_161772654
Die dure opvang, check. F. wordt in juni 4 en augustus komt de baby, joy.. Maarja. We overleven het vast. Ik heb het nog niet uit durven rekenen. Scheelt wel dat de baby maar 1,5e dag naar het KDV gaat en F. 3 dagen BSO. Misschien valt het zo nog mee.

F. mocht vandaag hartje luisteren met de doppler bij de VK, zelf O+ je had dat hoofd moeten zien, helemaal blij en trots, leukerd!

Doula komt volgende week, gaan wij ook vast beginnen aan het bevalplan. Of nouja, we maken er twee, eentje voor thuis en eentje voor het geval dat t toch ziekenhuis wordt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_161772929
Burdie, eerste inderdaad.

Poeh, wat een bedragen voor opvang zeg, dan ben ik ergens heel blij met mijn en zijn moeder die staan te trappelen om hier thuis te komen oppassen strakjes.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:27:25 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161773042
Welkom Nisa! Leuk dat je komt meeposten :)

Miezziej, ga vooral niet bijlezen joh. Gewoon weer aanhaken! We hebben het allemaal bij vlagen druk. Schiet het wel op met verhuizen? FYI: Wij hebben een gastouderburo die 55 euro p/m kost en het uurtarief van de gastouder is 5 euro/uur. Ik heb verschillende opties bekeken, maar met deze bemiddelaarster (eentje, is een klein burootje) had ik een goede klik. Met 17 uur pw komen wij nu op gemiddeld 325 euro per maand (excl toeslag). Succes met al het geregel :)

Net weer bij de bekkenfyso vandaan. Er is werk aan de winkel, want ik heb een belabberde 'core stability' (rompstabiliteit = sterkte bekken/buik- en rugspieren). Samen met mijn standaard veel te gespannen bekkenbodem (door zwangerschap) leidt dat met sporten tot algeheel instortingsgevaar en dus de klachten die ik heb/had. Alleen al oefenen met aan- en ontspannen van bekkenbodem en buikspieren had ik moeite. Dat moet ik echt gaan leren. Ik doe altijd maar wat :P Ik denk dat ik daar niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook erna een hoop aan kan hebben!

En sporten: gewoon blijven doen. Even niet joggen en bij de oefeningen moet ik erg bewust mijn buikspieren gaan aanspannen, ipv de bekkenbodem.

Oja, en ik moest persen tijdens een oefening. Whoea! :o En die kleine maar schoppen intussen ;)

Ik ben blij dat ik qua werk een stap terug heb gedaan. Werkstress gaat bij mij ook vaak in mijn lijf zitten en ik heb het idee dat dat er nog even langzaam uit moet gaan slijten.

Heel verhaal! Maar leerzaam :) En een uitdaging om het goed aan te leren! Ik heb een erg leuke fysio, dat scheelt.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:52:57 #17
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161774664
Hier vanochtend de liggings-/groei echo gehad. Kleine ligt nog net zoals 2 weken geleden, hoofdje naar beneden. En qua groei precies gemiddeld voor de termijn, net als tijdens de meting van de 20 weken echo. Dus de verwachting is een geboortegewicht van 6 a 7 pond, afhankelijk van hoe lang ze blijft zitten. Ik vind het prima! Het laatste beeld op de echo was van het gezichtje, dat we eindelijk eens konden zien, mijn man wilde vervolgens niet weglopen en bleef maar kijken haha :D

Ondertussen ben ik echt aan het aftellen. Na vandaag nog 4 dagen werken en ik heb echt Geen Zin Meer... Ik wil slapen, in huis aanrommelen, de laatste babyspullen kopen. Allemaal dingen die nu niet echt gaan omdat ik na een dag werken te moe ben. Nog maar eventjes!!
  donderdag 28 april 2016 @ 14:40:30 #18
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161775758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:52 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hier vanochtend de liggings-/groei echo gehad. Kleine ligt nog net zoals 2 weken geleden, hoofdje naar beneden. En qua groei precies gemiddeld voor de termijn, net als tijdens de meting van de 20 weken echo. Dus de verwachting is een geboortegewicht van 6 a 7 pond, afhankelijk van hoe lang ze blijft zitten. Ik vind het prima! Het laatste beeld op de echo was van het gezichtje, dat we eindelijk eens konden zien, mijn man wilde vervolgens niet weglopen en bleef maar kijken haha :D

Ondertussen ben ik echt aan het aftellen. Na vandaag nog 4 dagen werken en ik heb echt Geen Zin Meer... Ik wil slapen, in huis aanrommelen, de laatste babyspullen kopen. Allemaal dingen die nu niet echt gaan omdat ik na een dag werken te moe ben. Nog maar eventjes!!
Dat is snel, die echo. Ik plan die waarschijnlijk vanmiddag pas voor over 3 weken, als ik 36wk ben. Ik heb vanmiddag mn 33wk controle en bevalplan bespreken.

Ik merk ook dat het echt wel zwaarder wordt. Nog 9 dagen werken na vandaag, ik stop echt de dag voor ik 36wk ben... Volgende week gelukkig een korte week :) Laatste week wel volle bak nog 5 dagen, maar hopelijk kan ik wat rustiger aan doen (al loopt mn agenda alweer vol...)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 28 april 2016 @ 14:43:23 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161775829
Is dat standaard tegenwoordig, die liggingsecho?
KuikenGuppy
  donderdag 28 april 2016 @ 14:49:24 #20
220609 Nouk84
pi_161775955
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:43 schreef Burdie het volgende:
Bij mijn praktijk wel, voor zover ik begreep. Rond de 36 wk.
pi_161776021
Fijn een gemiddeld kind miss c!
En herkenbaar van het aftellen van werk en behoefte aan slaap.

Fien ik voel de baby wel vaker en duidelijker, maar er kan veel verschil in zitten. Lamb had een mellow baby die meer aan het schuiven was dan schoppen.
Als je je toch zorgen maakt, zou ik het bespreekbaar maken met de vk
  Manager PR/Moderator donderdag 28 april 2016 @ 15:18:11 #22
269689 crew  Viv
pi_161776530
quote:
Nee, alleen als er een vermoeden bestaat dat baby verkeerd om ligt. Tenminste, bij de verloskundige. Bij de gynaecoloog doen ze het misschien anders.
pi_161776958
Hier met 30 en 35 weken een groei echo.
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoe :? Met 32 uur werk en stuiterpeuter :D

Ik zag nog even snel een nieuwe zwangere, gefeliciteerd! *O*
  donderdag 28 april 2016 @ 15:41:50 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161776975
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:40 schreef angelatje het volgende:
Ook mag ik voor de geweldige suikertest ivm bmi.:N zie er nu al tegenop. En ik moet rustiger aan doen ivm harde buiken en pijn in de buik, maar ik weet niet hoe :? Met 32 uur werk en stuiterpeuter :D

Minder werken dan :+
pi_161777463
quote:
Bij mijn praktijk wel. Het is de enige echo die ik daar ga krijgen. Verder had ik geen bonus echo's.

Angela minder werken, of je peuter vastbinden.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:45:13 #26
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161778474
quote:
Bij mijn praktijk wordt hij standaard aangeboden, naast de termijnecho en 20 weken echo.

Maar ze doen bij mijn praktijk standaard bij elke controle een korte echo met hun eigen apparaat, dus anderhalve week geleden had ik al gezien hoe ze lag en dat was nu eigenlijk niet anders. Dus puur voor de ligging was deze echo niet nuttig. Maar ze kunnen zelf niks meten met hun apparaat en dat kon vanmorgen in het ziekenhuis wel, dus ik heb nu voor het eerst een schatting van het huidige (en verwachte geboorte)gewicht en dat vond ik zelf wel prettig.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:40 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat is snel, die echo. Ik plan die waarschijnlijk vanmiddag pas voor over 3 weken, als ik 36wk ben. Ik heb vanmiddag mn 33wk controle en bevalplan bespreken.

Ik merk ook dat het echt wel zwaarder wordt. Nog 9 dagen werken na vandaag, ik stop echt de dag voor ik 36wk ben... Volgende week gelukkig een korte week :) Laatste week wel volle bak nog 5 dagen, maar hopelijk kan ik wat rustiger aan doen (al loopt mn agenda alweer vol...)
Ik moest hem in de 34e week plannen. En vandaag ben ik precies 34 weken, dus vond het wel een mooi moment
:+

Mijn afspraak voor het bevalplan bespreken heb ik dan weer pas als ik 37 weken ben, dat is dan misschien wel weer een beetje laat...
  donderdag 28 april 2016 @ 16:47:13 #27
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161778530
Manlief heeft vandaag een fotocamera gekocht zodat we in ieder geval de bevalling goed vast kunnen leggen. En de laatste weken met mijn dikke buik. En de vele weken wanneer ons kleintje eindelijk geboren is O+
pi_161778571
Ik zou ook kijken of ik minder zou kunnen werken angela, denk van die twee dat die het makkelijkste aan te passen is ;)

Ik zit hier trouwens met een vreselijk jankende shibapup, bedankt mevrouw die niet even kwam melden dat haar teef loops was en doodleuk zo het veld op komt met teefje los zonder de boel in de gaten te houden :{ Daar gaat mijn nachtrust vannacht, en slaap al slecht. drie hoera.
  donderdag 28 april 2016 @ 16:52:40 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161778658
Kan je vast wennen.
KuikenGuppy
pi_161778784
Haha, nou ik mag hopen dat de kleine geen shibascream produceert ;) Vond het gewoon ontzettend irritant van dat mens hehe
  donderdag 28 april 2016 @ 17:59:05 #31
220609 Nouk84
pi_161780066
Controle was weer goed! Afgelopen keren iedere keer consequent 2 kg per keer aangekomen, nu slechts 0,5kg.. Totaal score nu 9,5. Eerstvolgende afspraak in m'n verlof; gek idee! Dan dus een liggingsecho terwijl het hoofd nu al 2 controles naar beneden ligt.. Hopelijk ligt het dan nog zo :)
  donderdag 28 april 2016 @ 18:10:30 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161780320
Mooi Nouk!

Ik moest ff googlen op shibapup. En nu weet ik dat die honden rechtopstaand vogels uit de lucht kunnen plukken. Impressive :P
pi_161780352
Wij gaan het bevalplan met 36 weken bespreken.

Intake kraamzorg is pas met 34 weken. Vind ik ook wel laat.

Emmy ligt nog niet met het hoofd naar beneden, volgens mij gaat ze nog mijn hele buik door.

Morgen weer naar vk.
Vandaag kinkhoestprik gehad.

Wat veel afspraken opeens. Alles komt dichtbij nu.

De hypotheek is ook rond nu en alle handtekeningen gezet en formulieren aangeleverd.

Bijna verlof en me dan maar eens richten op wat ik nog allemaal voor Emmy moet kopen en zo en kleding wassen, bed op klossen, lactatiekundige etc.
pi_161780439
Quoi impressive zijn ze zeker, lastig al helemaal ;)
Arja, lekker aan het afronden met veel zaken zo te lezen :) Lekker hoor, maar ook spannend!
pi_161780517
Idd morgen op werk even aankaarten over minder werken.

Arja, fijn dat het geregeld is met het huis ^O^

En niet leuk idd van die loopse hond, wij hadden een speciaal broekje waar je inlegkruisjes in kon doen voor de hond. Erg leuk gezicht :D

Ik wil een 3d echo laten doen, maar nergens is het goedkoper dan 100 euro. Vind dat best een hoop geld -O- bij K waren we 50 euro kwijt 8)7
  donderdag 28 april 2016 @ 18:50:05 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161781144
Weer terug gaan naar die waar het 50¤ was? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161781289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:50 schreef Moppert het volgende:
Weer terug gaan naar die waar het 50¤ was? :D
Daar kost het nu dus 100 :'(
  donderdag 28 april 2016 @ 19:00:20 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161781336
dat is een goede prijsverhoging :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 28 april 2016 @ 19:19:26 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161781873
Welke regio, angelatje?
Groupon heeft soms ook aanbiedingen voor 3D echo's.
KuikenGuppy
pi_161782027
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:19 schreef Burdie het volgende:
Welke regio, angelatje?
Groupon heeft soms ook aanbiedingen voor 3D echo's.
Noord-Holland :)
Thnx voor de tip. Ga ik dat even in de gaten houden ^O^
pi_161783261
Ik heb een rare dag achter de rug. Had de hele nacht wakker gelegen met maagzuurpijn en rugpijn, dus ik besloot vanochtend dat ik wel even kon uitslapen. Om 10 uur wakker geworden, wat tv-gekeken in bed, om 11 uur opgestaan.

Ik wilde vandaag van alles doen qua schoonmaak, maar rond 2 uur was ik zo ontzettend moe (en misselijk en diarree) dat ik besloot even een half uurtje te gaan liggen. Vervolgens werd ik wakker van vriend die rond 6 uur thuis kwam. Heb dus het grootste gedeelte van de dag slapend doorgebracht.

Nou ja, ik zal het wel nodig hebben gehad ofzo. Nu helaas nog steeds last van maagzuur. Echt super vervelend. Heb ook echt het gevoel dat rennies bijna niets meer doen.
  donderdag 28 april 2016 @ 20:45:05 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161784436
Heerlijk toch Luna, dat het ook kón vandaag? Je had het duidelijk nodig :)

Kennen jullie het gevoel alles in één dag te willen aanschaffen? Ik ben koopziek gewoon, alleen ..... koop niks. Ik klik alle kinderwagens op marktplaats weer weg en parkeer de draagzak weer, omdat ik denk: we hebben nog zoveel tijd. En dan begin ik de volgende dag weer met een nieuwe zoektocht naar iets :')
pi_161784743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:45 schreef Quoi het volgende:
Kennen jullie het gevoel alles in één dag te willen aanschaffen? Ik ben koopziek gewoon, alleen ..... koop niks. Ik klik alle kinderwagens op marktplaats weer weg en parkeer de draagzak weer, omdat ik denk: we hebben nog zoveel tijd. En dan begin ik de volgende dag weer met een nieuwe zoektocht naar iets
Dit is echt zo herkenbaar :) Had dat ook steeds met alle babyspullen. Dan zocht ik de beste/goedkoopste van iets en kwam ik iets anders tegen dat in de aanbieding was en voor ik het wist zat ik dan prijzen te vergelijken van dat andere ding. Uiteindelijk begon de tijd wel te dringen en ben ik maar gewoon fysiek naar de babydump gegaan (met lijstje) om daar alles wat ik voor een redelijke prijs zag te kopen. De week daarna hetzelfde bij de ikea.
pi_161785675
Ohh pff anders ik wel. Ik koop niet zoveel want besluiteloos en tegelijkertijd wil ik alles maar heb geen oneindige vetpot :') En dan ook nog gefrustreerd raken van de keuzestress ofzo. * Unihipili blames hormones
  donderdag 28 april 2016 @ 21:26:03 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161786190
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:08 schreef Fien10 het volgende:
Welkom Nisa, fijn dat de 20-weken echo goed was.

Poeh, wat duur allemaal he die opvang.
Hier werk ik zelf parttime 2x een halve dag en 2x een hele dag. Waarvan een halve dag op zaterdag is en dan is mijn vriend vrij. Voor 3 dagen hebben we opvang nodig waarvan een dus een halve dag is. Mijn moeder gaat anderhalve dag oppassen en mijn schoonvader gaat een dag oppassen. Heel erg fijn dat we het zo kunnen regelen. Ook nog eens bij mij in huis dus geen gezeul met een kind 's morgens vroeg en 's avonds laat. Ik kom altijd pas rond kwart over 6 thuis van m'n werk en dan zorgt m'n moeder die dagen dat het eten al op tafel staat. Voelt heel luxe. :)

Verder even een vraag aan de mama's die verder zijn in hun zwangerschap als ik. Ik ben vandaag 27 weken zwanger en het is de eerste dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind de schopjes/duwtjes zo zacht. Moet me echt concentreren om het te voelen, het is eigenlijk nog steeds het zelfde als het was met 23 weken ongeveer. En het is ook zo weinig soms voel ik hem maar 1x per dag hooguit 5 minuten een beetje bewegen. Hoe vaak/veel en hoe hard voelen jullie de baby?
Vind het lastig te zeggen hoe vaak ik de baby voel. Iig is deze dame drukker dan Lucas maar hier was het tot 28 weken ook niet heel veel beweging. Vanaf die termijn hoor je de baby elke dag pas te voelen dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Qua sterkte, mijn placenta lag zowel vorige zwangerschap als nu voor dus ik voel nooit echt heel hard schoppen (helaas). Weet niet waar de jouwe ligt? Als je er niet gerust op bent gewoon bellen hoor.

Nisa welkom bij de club *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator donderdag 28 april 2016 @ 21:31:23 #46
269689 crew  Viv
pi_161786411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:45 schreef Quoi het volgende:
Kennen jullie het gevoel alles in één dag te willen aanschaffen? Ik ben koopziek gewoon, alleen ..... koop niks. Ik klik alle kinderwagens op marktplaats weer weg en parkeer de draagzak weer, omdat ik denk: we hebben nog zoveel tijd. En dan begin ik de volgende dag weer met een nieuwe zoektocht naar iets :')
Deels herkenbaar: ik doe ook veel aan online window shopping voor de baby, maar ik klik niet alles weer weg. De nuttige/leuke/beste spullen bookmark ik. :Y)
pi_161786512
Ik vind 100 euro voor een 3D-echo ook behoorlijk prijzig angelatje. Ik ken helaas niemand in die regio, maar soms wil een echoscopiste in opleiding wel eens voor een mooi prijsje een 3/4D-echo maken. Zo heeft zij proefpersonen om op te oefenen en jij mooie plaatjes van je baby :)

Nisa, nog gefeliciteerd *O*

Luna, heerlijk toch zo'n bijslaapdag. Dan zal je het inderdaad nodig hebben gehad en dan zit er maar 1 ding op: eraan toegeven en genieten :Y

Vandaag weer goedgekeurd bij de gynaecoloog. Bloeddruk is nog steeds op/over de grens, maar de echo en ctg waren weer prima, dus ik mag het weer het weekend over tillen tot de volgende controle woensdag, dan ben ik 39+4.

Er is nog geen enkele aanwijzing voor een beginnende bevalling (voor strippen is het dus ook nog te vroeg) Nou is dat ook helemaal niet zo raar 9 dagen voor UD, maar ik had nu bij thuiskomst voor het eerst dat ik het jammer vond om zonder baby terug te komen :@ Niet dat ik nou vandaag een inleiding had gewild, daar sta ik nog steeds niet om te springen. Maar ik merk dat het er allemaal wel flink inhakt nu, al die controles in het ziekenhuis, steeds weer die zorgen om mijn bloeddruk. Wéér bloed/urine inleveren, aan de ctg, weer een echo, zorgen maken of de baby het nog wel fijn heeft in mijn buik, risico's afwegen tegen het beleid van het ziekenhuis in. En iedere keer weer oppas regelen voor L.

Ik ben echt mijn zwangerschap nog lang niet zat O+, en met hoe ik me nu puur lichamelijk voel houd ik het makkelijk tot week 42 vol. Maar mocht het vanavond of morgen op gang komen dan zou ik dat helemaal niet erg vinden en het zou veel zorgen schelen.
  donderdag 28 april 2016 @ 21:50:31 #48
52229 Chanty
pi_161787235
Dat is ook vermoeiend dyre. Weet nog goed hoeveel energie het mij toen kostte met mijn stuitert en alles waar je ineens iets over moet beslissen. Hopelijk vindt beeb het weekend een mooie tijd om buiten te komen spelen :*
  Manager PR/Moderator donderdag 28 april 2016 @ 21:59:16 #49
269689 crew  Viv
pi_161787579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:33 schreef Dyre het volgende:
Vandaag weer goedgekeurd bij de gynaecoloog. Bloeddruk is nog steeds op/over de grens, maar de echo en ctg waren weer prima, dus ik mag het weer het weekend over tillen tot de volgende controle woensdag, dan ben ik 39+4.
Wie had dat gedacht joh! O+ Hopelijk lost het hele dilemma zich vanzelf op in de komende dagen. :*
pi_161787995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

Wie had dat gedacht joh! O+ Hopelijk lost het hele dilemma zich vanzelf op in de komende dagen. :*
Ja daar zeg je wat, zo moet ik het ook gewoon zien inderdaad. Ik heb gewoon al een voldragen babietje in mijn buik O+ Hoe het ook loopt, de start is al zoveel anders dan de vorige keer.

En mocht ik volgende week tóch denken dat een inleiding de beste optie is, dan hoef ik me daar eigenlijk ook niet schudig over te voelen, of denken dat het de makkelijkste weg kiezen is. Het gaat om veilig een gezond kindje ter wereld brengen, en dat is heel iets anders dan met 36 weken een inleiding 'eisen' omdat je de zwangerschap wel een beetje zat bent, terwijl er niks aan de hand is. (ik vind het altijd zó jammer als mensen zo denken, daar komt deels ook mijn afkeer voor een inleiding vandaan, heel onterecht eigenlijk)
pi_161788026
Dodoria, misschien erger jij je wel groen en geel aan mensen die iedere dag vragen hoe het met je gaat, maar dit is echt gewoon oprechte interesse :@ Hoe is het met je?
pi_161788278
100 euro was hier ook de gangbare prijs, wij hebben besloten om het niet te doen. Het kleinere pakket met een 2d echo en dvd vonden we eigenlijk net zo leuk. De echoscopiste heeft uiteindelijk wel een 3d echo gemaakt en erbij gedaan :D Dat was wél heel leuk.

Dyre wat een mooi idee hé, al zoń volwaardig babietje in de buik :) Ik snap ergens je gevoel van inleiden wel, maar zo moet je er eigenlijk helemaal niet over denken :)

De game of hormones is weer strong vanavond hier. Veranderde net even in een emotioneel emo-meisje tegen K. omdat ik hem zo veel afwezig en totaal niet betrokken vind. Achteraf vind ik dat een zwaar overtrokken reactie van mijzelf, omdat het voor hem allemaal nog heel abstract is. Het feit dat ik nu hele dagen thuis zit heeft natuurlijk ook invloed. Meh, snel sorry zeggen en maar gaan slapen denk ik zo O-)
  Manager PR/Moderator donderdag 28 april 2016 @ 22:21:23 #53
269689 crew  Viv
pi_161788382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:09 schreef Dyre het volgende:
Het gaat om veilig een gezond kindje ter wereld brengen, en dat is heel iets anders dan met 36 weken een inleiding 'eisen' omdat je de zwangerschap wel een beetje zat bent, terwijl er niks aan de hand is.
Oh ja, die types heb ik in mijn coschap wel gezien. Dat ze het met 32 of 33 weken hélemaal gehad hadden, dachten gebroken vliezen te hebben, en dan echt teleurgesteld waren als het toch urine bleek te zijn. :') Maar goed, dat staat inderdaad heel ver van jouw situatie af.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:32:05 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161788708
Dyre, alle sterren staan gewoon goed :Y Hopelijk dient die kleine zich snel aan.

Fijn, die herkenning bij andere koopzieke wegklikkers :+ Viva, ik heb óók tig bookmarks en favorieten. Afijn, binnenkort dan toch maar gewoon gaan starten met De Aanschaf.
pi_161788709
Dyre, heel knap van je hoe je het allemaal doet! Ik hoop echt dat alles spontaan op gang komt als je kindje er klaar voor is. En anders is een inleiding echt niet de weg van de minste weerstand voor jou, je weet dat het dan niet anders kan en je er alles voor hebt gedaan.

Iemand ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap? Ik heb per ongeluk een gesprek morgen :') ik riep laatst dat ik ergens graag wilde werken en daar stond van de week een vacature voor open... Dus ik moest van mijzelf solliciteren en nu heb ik morgen een gesprek :')
pi_161789004
Ik vind 3d echo's vaak maar freaky.

Nisa heb je het al goedgemaakt?
Waarom zit je hele dagen thuis?

Nazil, succes met je sollicitatie. Wat voor functie is het?
Chany heeft ook zwanger gesolliciteerd
pi_161789116
Medewerker in een winkel. Ik doe nu iets soortgelijks maar alles wat ik daarin mis, is er in de andere baan wel.
pi_161791375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:32 schreef Nazil het volgende:
Dyre, heel knap van je hoe je het allemaal doet! Ik hoop echt dat alles spontaan op gang komt als je kindje er klaar voor is. En anders is een inleiding echt niet de weg van de minste weerstand voor jou, je weet dat het dan niet anders kan en je er alles voor hebt gedaan.

Iemand ervaring met solliciteren tijdens de zwangerschap? Ik heb per ongeluk een gesprek morgen :') ik riep laatst dat ik ergens graag wilde werken en daar stond van de week een vacature voor open... Dus ik moest van mijzelf solliciteren en nu heb ik morgen een gesprek :')
Succes morgen! Ik heb pas gesolliciteerd om m'n soort van ideale baan, ik was ervan overtuigd dat het een kansloze missie was want ze zochten iemand per 1 mei. En 4 mei is m'n laatste werkdag voor verlof. :') En toen was ik opeens de eerste ronde door en toen de tweede en toen aangenomen, van de 270 kandidaten! Het kán dus echt!
pi_161792777
Dyre, nee hoor, vind ik wel fijn als mensen het vragen. Ik denk bij order krampje dat het begint, maar tot dus ver was dat dus steeds niet het geval. Ik moet me eigenlijk maar eens met iets Anders gaan bezig houden denk ik, Dan zit ik niet zo te wachten. Helaas is net voor mn verlof mn laptop gecrasht, dus het fotoalbum dat ik Wilde maken voor peuter in mijn verlof is nog even uitgesteld.
Peuter is trouwens echt onwijs Lief en aanhankelijk de laatste tijd. Vanochtend kwam is nog even bij ons in bed liggen en terwijl ik sliep had hij met twee handjes mijn gezicht vast en zat me verliefd aan te staren.... Gisteren Na het knuffelen van de buik vraagt hij of onze baby AL bijna klaar is... *smelt*.

Ik vind het juist heel goed dat je al zo ver bent gekomen Dyre.het kan nu iedere dag gewoon gebeuren, want je hebt een volledig voldragen baby! Ik zit op het forum van baby centre UK, en daar wil ook iedereen bijna ingeleid worden of een keizersnee, want Dan weten ze waar ze aan toe zijn. En als de vk/gyn niet meewerkt, dan bellen ze iedere dag op dat ze verminderde beweging voelen, net zo vaak tot ze wel een inleiding krijgen 'voor de zekerheid'. Is ook wel een cultureel iets, dat mensen het liever heel medisch maken omdat ze geboorte en Hun eigen lichaam iets engs vinden. Maar goed, dat is een beetje mijn rant, omdat ik mezelf best heb moeten verdedigen hier tegen zo'n mentaliteit omdat ik een thuisbevalling wil...
Maar zo kom jij juist helemaal niet over Dyre! Niet zo hard zijn voor jezelf hoor!
pi_161792778
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:55 schreef Svane het volgende:

[..]

Succes morgen! Ik heb pas gesolliciteerd om m'n soort van ideale baan, ik was ervan overtuigd dat het een kansloze missie was want ze zochten iemand per 1 mei. En 4 mei is m'n laatste werkdag voor verlof. :') En toen was ik opeens de eerste ronde door en toen de tweede en toen aangenomen, van de 270 kandidaten! Het kán dus echt!
Wauw wat goed! Dan moeten ze je dus echt wel vraag willen!
pi_161792803
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 03:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wauw wat goed! Dan moeten ze je dus echt wel vraag willen!
Ik vond het zelf vooral iets heel positiefs zeggen over de organisatie, dat ze dat dus echt los konden laten in hun overwegingen. En zelf dacht ik echt dat solliciteren ver in zwangerschap zinloos was. Hopelijk heeft Nazil ook een goed gesprek! *O*

Verder post ik hier weinig meer want niet zo veel mede te delen over de zwangerschap! Wel veel babies bijna op komst zeg! Dodoria, wat klinkt je peuter onwijs lief! O+ Ben benieuwd of je nog voor een aprilkindeke gaat! En dyre en Ela, ook zo benieuwd naar jullie!
  vrijdag 29 april 2016 @ 06:16:15 #62
52229 Chanty
pi_161792866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:32 schreef Nazil het volgende:

Ja wat wil je weten?

Je buik is met tactisch kleden nog te verbergen maar je bent al best ver.
Ik zou me tactisch kleden zodat ze niet meteen bij binnenkomst zien dat je zwanger bent en er met een mindset ingaan van: het wordt toch niks. Maar vervolgens wel aangeven later in het gesprek dat je zwanger bent en vragen of dat een probleem is.

Ik had vorige zwangerschap meerdere gesprekken. En je zelfs nog met ruim 30 weken eerste gesprek en met 35 tweede gesprek, dan valt er niks meer te verbergen natuurlijk dus veel ik direct met de deur in huis door een grapje te maken. Ik heb het idee dat het geen probleem hoeft te zijn als ze je graag willen een de functie niet echt per direct is (wordt vaak gezegd in de vacature maar is niet altijd waar). En heel belangrijk: hoeveel keuze is er.

In mijn sector konden ze kiezen uit honderden dus ja.... Vond het al knap dat ik überhaupt nog wat tweede gesprekken heb gehad destijds. Zwanger was daar niet de reden van afwijzing. En bij een aantal anderen speelde het wel mee ; niet letterlijk zo gezegd maar wel tussen de regels door als ik dat t niet goed uitkwam met werkplanning en wanneer ik kon starten.

Overigens na de bevalling nog een hele poos niet zwanger gesolliciteerd en daar greep ik ook vaak net mis omdat er zoveel keus was en altijd iemand die vijf poten had EN gouden eieren legde. Dus de zwangerschap was voor mijn gevoel en extra nadeel maar niet het belangrijkste.

Bij mijn huidige baan was ik nog niet zwanger toen ik te horen kreeg dat ik was aangenomen. Daar testte ik de dag voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek positief op een hele vroege test dus heb toen nog niks gezegd omdat het nog echt te pril was en mij alsnog niet aannemen simpelweg verboden zou zijn geweest. Heb het wel direct na de eerste vroege echo gemeld.

Succes!

[ Bericht 17% gewijzigd door Chanty op 29-04-2016 06:30:22 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 06:35:01 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161792886
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:40 schreef angelatje het volgende:

Waar zie je tegenop?
Ik vond het allemaal erg mee vallen. Heb lekker paar uur in de wachtkamer me zitten ergeren aan bejaarden, maar vooral mobiel zitten Fokken en mails bijwerken.
Testuitslag zag ik tegenop, maar achteraf drukker gemaakt dan nodig. Als je lijf de glucose niet goed hendelt is dat ook fijn om te weten zodat er wat aan gedaan kan worden. Eigenlijk alleen maar positief dus :)
Niet te druk om maken ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 06:38:31 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161792894
En het is druk hier in het topic zeg :D

Gisteren met twee uur slaap achter de kiezen gewerkt en ging wonder boven wonder prima. Was super gezellig ook en heb lekker door kunnen werken dus nu sowieos stuk relaxter gevoel bij laatste dagen afronden.
Ik sta wel tot woensdag 5 uur volgepland met afspraken nog dus het zal dan wel een flink latertje worden om daarna alles af te ronden maar daar zie ik niet zo tegenop. Donderdag en vrijdag ga ik lekker niets doen en daarna zie ik wel *O*

Chanty, hoe lang 'moet' jij nog? Verlof ook al bijna toch (aangezien jij ook minder werkt net als ik).
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 06:53:43 #65
269689 crew  Viv
pi_161792916
Wakker geworden van jeukende onderbenen, vervolgens moeten plassen en niet meer in slaap komen. Op mijn thuiswerkdag! Had kunnen uitslapen tot 8:45u... :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 06:58:07 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161792922
Hier lag er een om 6 uur al om mama te roepen :O. Maarja, uitslapen is toch een utopie en gelukkig hebben we goede koffie :').
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:01:39 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161792928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wakker geworden van jeukende onderbenen, vervolgens moeten plassen en niet meer in slaap komen. Op mijn thuiswerkdag! Had kunnen uitslapen tot 8:45u... :')
Ja mooi hè, iedereen waarschuwde me ervoor, ik geloofde het niet en dat kwam toen dus echt hard aan als nieuwe waarheid _O-

Vanmiddag tukjes mogelijkheid?
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:02:16 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161792931
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:58 schreef Burdie het volgende:
Hier lag er een om 6 uur al om mama te roepen :O. Maarja, uitslapen is toch een utopie en gelukkig hebben we goede koffie :').
Geluidsdichte slaapkamer fixen voor mini? O-)
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 07:11:33 #69
269689 crew  Viv
pi_161792963
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:01 schreef Molo het volgende:
Ja mooi hè, iedereen waarschuwde me ervoor, ik geloofde het niet en dat kwam toen dus echt hard aan als nieuwe waarheid _O-

Vanmiddag tukjes mogelijkheid?
Ja gelukkig wel, op mijn thuiswerkdag kan ik mijn tijd zelf indelen. En vandaag dus pauze houden op de bank in plaats van aan het bureau. ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:13:13 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161792968
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja gelukkig wel, op mijn thuiswerkdag kan ik mijn tijd zelf indelen. En vandaag dus pauze houden op de bank in plaats van aan het bureau. ;)
Jeej *O*

Ik heb zin in een goeie hamburger als ontbijt, met veel vlees...

Mijn lijf jonguh :') 8)7 :+
pi_161793021
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar zie je tegenop?
Ik vond het allemaal erg mee vallen. Heb lekker paar uur in de wachtkamer me zitten ergeren aan bejaarden, maar vooral mobiel zitten Fokken en mails bijwerken.
Testuitslag zag ik tegenop, maar achteraf drukker gemaakt dan nodig. Als je lijf de glucose niet goed hendelt is dat ook fijn om te weten zodat er wat aan gedaan kan worden. Eigenlijk alleen maar positief dus :)
Niet te druk om maken ;)
Het lange wachten op zo'n keihard rotstoeltje :'( in mijn vorige zwangerschap moest ik ook en ik weet hoe het is. En mijn zkh heeft alleen wifi tegen betaling :'(

Dyre, ik kan me best voorstellen dat je op ziet tegen een eventuele inleiding. Zelf heb ik er ook een soort afkeer tegen, maar dat is meer omdat ik om me heen verschillende verhalen over horrorinleidingen heb gehoord.

Dodoria, nog even volhouden ^O^ dat wachten op het laatst vond ik vreselijk :{
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:34:00 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161793032
Dan zou ik lekker een kussen meenemen ofzo :D

En een boek of iets anders ter afleiding :)

Wel kansloos joh, wist niet dat er nog ziekenhuizen waren die alleen wifi tegen betaling hadden, vet ouderwets man!
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:39:21 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161793060
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Geluidsdichte slaapkamer fixen voor mini? O-)
Dan staat 'ie straks ineens op onze kamer :+ baby krijgt wel een geluidsdicht hok, die kan voorlopig toch nog niet lopen :P. (Of "mama" roepen for that matter)
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:42:01 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161793072
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan staat 'ie straks ineens op onze kamer :+ baby krijgt wel een geluidsdicht hok, die kan voorlopig toch nog niet lopen :P. (Of "mama" roepen for that matter)
Zou wat zijn als je opeens geluid uit je buik hoort _O_ _O-
  vrijdag 29 april 2016 @ 07:52:15 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161793123
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Zou wat zijn als je opeens geluid uit je buik hoort _O_ _O-
Kuiken zegt steeds, nadat hij met zijn oor op mijn buik heeft geluisterd, dat de baby zegt dat 'ie met auto's wil spelen :').
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:02:00 #76
52229 Chanty
pi_161793166
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 06:38 schreef Molo het volgende:
En het is druk hier in het topic zeg :D

Gisteren met twee uur slaap achter de kiezen gewerkt en ging wonder boven wonder prima. Was super gezellig ook en heb lekker door kunnen werken dus nu sowieos stuk relaxter gevoel bij laatste dagen afronden.
Ik sta wel tot woensdag 5 uur volgepland met afspraken nog dus het zal dan wel een flink latertje worden om daarna alles af te ronden maar daar zie ik niet zo tegenop. Donderdag en vrijdag ga ik lekker niets doen en daarna zie ik wel *O*

Chanty, hoe lang 'moet' jij nog? Verlof ook al bijna toch (aangezien jij ook minder werkt net als ik).
Inclusief vandaag nog 11 werkdagen. Verlof start officieel 25 mei maar heb 2 dagen vakantie opgenomen dus 20 mei laatste werkdag.

En werk niet minder. Afspraak was dat ik per dag een uur minder zou werken maar dat is waar je recht op hebt als zwangere; dus niet dat je deels bent ziekgemeld. Ik wel echter gewoon mijn standaard 8 uur (of meer) per dag en dat gaat prima.
pi_161793258
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:21 schreef angelatje het volgende:
Ik wil een 3d echo laten doen, maar nergens is het goedkoper dan 100 euro. Vind dat best een hoop geld -O- bij K waren we 50 euro kwijt 8)7
Ik heb deze bon nog, maar dat is ws ook niet voor jouw regio?

http://www.btkzorg.nl/kraamzorg/50-korting-op-een-234d-echo
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:30:53 #78
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161793332
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Jeej *O*

Ik heb zin in een goeie hamburger als ontbijt, met veel vlees...

Mijn lijf jonguh :') 8)7 :+
Hier heb ik elk moment van elke dag wel zin in momenteel :9

Ik heb voor straks een worstenbroodjebij me, is bijna hetzelfde toch? :P

Nog 4 dagen werken en dan verlof *O*
pi_161793392
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:19 schreef Sull het volgende:

[..]

Hee, BTK zit ik ook :) Die bon heb ik ook gekregen. Volgens mij woont Angelatje in NH.
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:43:48 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161793437
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hier heb ik elk moment van elke dag wel zin in momenteel :9

Ik heb voor straks een worstenbroodjebij me, is bijna hetzelfde toch? :P

Nog 4 dagen werken en dan verlof *O*
Erg hè, ik zou kunnen leven op vlees momenteel _O-
En dan melk erbij, drink ik ook megaveel van :D

Brabants worstenbroodje? Jaloersssssss!!!!

En aftellen maar, lekker wel! Ga je beetje goed kunnen afronden daaro?
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:13:23 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161793735
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 07:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken zegt steeds, nadat hij met zijn oor op mijn buik heeft geluisterd, dat de baby zegt dat 'ie met auto's wil spelen :').
Dit is zó grappig! :D

Ik was ook weer wakker vanaf 4 uur 's ochtends. Dan lig ik wakker tot mijn vent eruit moet (6:00) en 'doen we even gezellig' ;) en donder ik weer in slaap, tot 8:30. Zo gaat het al een week geloof ik en ik kan daar ook wel mee leven. Ben nu toch lekker vrij overdags.

Nazil succes! Ik zou er open en eerlijk ingaan. Qua enthousiasme en aangeven hoe graag je het wil, maar ook 'gewoon' zeggen dat je zwanger bent.
pi_161793940
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 08:19 schreef Sull het volgende:

[..]

Lief van je, maar ik woon in Noord Holland ;) we gaan nog even goed nadenken of we echt een echo willen. We kunnen het geld ook erg goed gebruiken voor de verbouwing :)
pi_161793947
Ja ik denk ook dat dat hem wordt. Ga het hoe dan ook straks vertellen, als ze het al niet zelf zien. Baal echt ontzettend dat deze kans vorig jaar niet kwam. 3 jaar lang solliciteren en zodra ik zwanger ben komt er vanalles op mijn pad. We zullen wel zien waar het eindigt.
pi_161794010
Ik heb vandaag gewoon een hele dag voor mezelf, zonder peuter, zonder afspraken O+
Verwacht alleen nog een telefoontje, maar that's all (en die zou ook zomaar pas na het weekeind kunnen komen, weer een afspraak voor een intake gesprek bij psych gedoe) maar wat was ik hier aan toe zeg! Hopelijk is de post vroeg, heb garen besteld voor een kraamcadeau voor een vriendin die op ploffen staat, kan ik daar aan beginnen. Verder doe ik NIKS vandaag heb ik besloten, we zien volgende week wel weer verder.

En vlees, ieuwl! Normaal ben ik best een vleeseter, maar het smaakt me nu gewoon niet. Maarja, niks smaakt me :P Op karnemelk na :9 Dat drink ik nooit, maar ik kan er nu echt liters van op!

Ik wil ook (online) shoppen, maar ik vind niks leuk en alles te duur :')
pi_161794266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:35 schreef Nazil het volgende:
Ja ik denk ook dat dat hem wordt. Ga het hoe dan ook straks vertellen, als ze het al niet zelf zien. Baal echt ontzettend dat deze kans vorig jaar niet kwam. 3 jaar lang solliciteren en zodra ik zwanger ben komt er vanalles op mijn pad. We zullen wel zien waar het eindigt.
Mijn insteek was dat de kans op de baan niet groot was, maar dat het iig een kans was om mezelf binnen die organisatie te laten zien, in de hoop dat dat bij eventuele latere vacatures van pas zou komen. Daardoor was het gesprek eigenlijk erg ontspannen, en volgens mij ging het juist daardoor goed! Ik had het idd wel gewoon in het gesprek benoemd (al zagen 2 vd 3 uit het committee het echt meteen, en ze probeerden heel netjes er zelf niet over te beginnen :+ ), en had het idee dat ze het heel fijn vonden dat ik zelf ook gewoon praktisch meedacht en erkende dat het qua timing niet subliem was. Succes!
pi_161794302
Hier ook twee keer zwanger aangenomen op nieuwe baan. Een keer 8 mnd zwanger, een keer net 5 weken. Beide keren eerlijk geweest, gewoon omdat ik op eerlijke voet wil beginnen (en werken).
pi_161794326
Succes Nazil!
pi_161794345
Hier vk zometeen. Ik heb niet het gevoel dat mijn buik gegroeid is en hoop maar dat ik niet weer een rondje ziekenhuis hoef. Ik voel haar heel goed (ze is echt de drukste van de drie), dus hoop dat dat genoeg zegt.
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 10:10:15 #89
269689 crew  Viv
pi_161794375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik voel haar heel goed (ze is echt de drukste van de drie), dus hoop dat dat genoeg zegt.
Dat is zeker een goed teken, beweging is echt het eerste waar buikbaby's op bezuinigen als het niet lekker gaat. Succes straks! :*
  vrijdag 29 april 2016 @ 10:28:36 #90
220609 Nouk84
pi_161794648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb vandaag gewoon een hele dag voor mezelf, zonder peuter, zonder afspraken O+
Verwacht alleen nog een telefoontje, maar that's all (en die zou ook zomaar pas na het weekeind kunnen komen, weer een afspraak voor een intake gesprek bij psych gedoe) maar wat was ik hier aan toe zeg! Hopelijk is de post vroeg, heb garen besteld voor een kraamcadeau voor een vriendin die op ploffen staat, kan ik daar aan beginnen. Verder doe ik NIKS vandaag heb ik besloten, we zien volgende week wel weer verder.

En vlees, ieuwl! Normaal ben ik best een vleeseter, maar het smaakt me nu gewoon niet. Maarja, niks smaakt me :P Op karnemelk na :9 Dat drink ik nooit, maar ik kan er nu echt liters van op!

Ik wil ook (online) shoppen, maar ik vind niks leuk en alles te duur :')
Marjolijntje; wil alleen even zeggen dat je al zoveel anders klinkt dan een paar weken geleden. Hou dat vast! :*

Klinkt heel goed, je dagje voor jezelf. Geniet ervan O+
pi_161795010
Zo, weer terug. Ondanks dat buik en gewicht weer niet gegroeid zijn (lijken), was de baarmoeder wel goed gegroeid. Ik krijg nog wel een extra groeiecho over een week of twee a drie, just to be sure.

Vivi, wat ben jij van beroep? Je klinkt zo, ehm, alwetend op dit gebied? :-p

Marjolijntje, geniet ervan. Je klinkt wat beter inderdaad. Hoop vol jou dat je je ook wat beter voelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-04-2016 10:57:10 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:08:04 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161795301
Fijn, groofs :).
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:10:23 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161795357
Meer mensen die bij de naam Groofs moeten denken hier aan? *O*

Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 11:12:31 #94
269689 crew  Viv
pi_161795403
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zo, weer terug. Ondanks dat buik en gewicht weer niet gegroeid zijn (lijken), was de baarmoeder wel goed gegroeid. Ik krijg nog wel een extra groeiecho over een week of twee a drie, just to be sure.
Fijn dat de baarmoeder wel gegroeid is, en een extra groeiecho in het vooruitzicht lijkt me ook rust geven.
quote:
Vivi, wat ben jij van beroep? Je klinkt zo, ehm, alwetend op dit gebied? :-p
:o Ik ben arts.
pi_161795506
Arts bij gynaecologie?

:-)
pi_161795561
Mijn oude kat heette Grover en die noemde we groofsken; -)
pi_161795571
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Molo het volgende:

Jup! :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161795603
Hahaha
pi_161796143
Groof, fijn dat de baarmoeder in ieder geval gegroeid is.

Ik voel me nog steeds heel moe, en heb de hond maar meegegeven aan de uitlaatservice vandaag. Ik had vanochtend ook wel weer wat krampen in mijn onderbuik, het duurde misschien een half uur en trok toen weer weg. Ik kan op zo'n moment echt niet meer onderscheiden of het nu mijn baarmoeder, darmen of beide zijn. Van mij mag het trouwens wel doorzetten nu. Ik kan niet zo goed tegen dat onbestemde gevoel de hele tijd.
pi_161796149
Het gesprek ging goed, ik heb het op het einde verteld en ze stonden er niet heel negatief tegenover. Ze zei wel dat ze wel gelijk aan het denken was hoe ze dat met mijn verlof ging oplossen. Vanmiddag hadden ze nog meer gesprekken en ze willen het binnen een paar dagen laten horen. Ik ga er vanuit dat mijn eerlijkheid de doodsteek is geweest maar ik heb in ieder geval weer een keer een gesprek gehad (doet je zelfvertrouwen al goed). Wel goed om te zien dat meerderen hier toch aan zijn genomen in de zwangerschap!

Marjolijntje geniet van je rustige dag!
Groof fijn dat de baarmoeder in ieder geval goed gegroeid is, ik kan mij voorstellen dat een extra echo ook wel fijn is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:04:45 #101
220609 Nouk84
pi_161796474
Fijn dat het goed ging Nazil.. Goed dat je eerlijk bent geweest..
pi_161797383
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 29 april 2016 04:09 schreef Svane het volgende

Verder post ik hier weinig meer want niet zo veel mede te delen over de zwangerschap! Wel veel babies bijna op komst zeg
Hey Svane lang niet gezien. Je mag ook over andere dingen posten hoor.

Heb je al (bijna) verlof? Ligt de baby al ingedaald?

Ik heb niet zo lekker geslapen. Beetje rugpijn/stijve rug door de toch wel beperktere houdingen die ik aan kan nemen. En een stijve arm van de vaccinatie.

Straks maar een stuk wandelen en de spieren even losmaken.
Trouwens, waar blijft de lente??

En een late middagdutje zit er vandaag ook wel in. Lekker
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:15:45 #103
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161798013
Mee eens, Svane, post gezellig mee!

Wij hebben vanmorgen de ongeboren baby erkent, lief kan dus nu met z'n papiertje de baby gaan aangeven na de geboorte :Y)
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:18:51 #104
52229 Chanty
pi_161798091
Goed dat je eerlijk was nazil. Ik denk dat je daar uiteindelijk het verste mee komt. Ik duim voor je
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 13:39:31 #105
269689 crew  Viv
pi_161798499
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:15 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben vanmorgen de ongeboren baby erkent, lief kan dus nu met z'n papiertje de baby gaan aangeven na de geboorte :Y)
Oh ja dat hoeft hier niet. Vind ik wel humor (mijn man niet zo :P ), dat als hier een zwart kindje uit zou komen, hij toch automagisch de vader is volgens de wet.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:52:12 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161798847
Goede vraag Arja, van de lente }:|
Marjolijntje, je klinkt inderdaad goed! Houd vast :s)
Nazil, fijn dat het een goed gesprek was!

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Molo het volgende:

Ja nu wel :D

Even een zwelgje onder de spoiler hoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:57:32 #107
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161798971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh ja dat hoeft hier niet. Vind ik wel humor (mijn man niet zo :P ), dat als hier een zwart kindje uit zou komen, hij toch automagisch de vader is volgens de wet.
Dat zou dan zeker wel automaGisch zijn :D O+
pi_161799325
Goed is een groot woord hoor, maar ik ben even echt heel blij met een dag niks. Want ondanks volledig thuis zit mijn agenda akelig vol met allerlei (medische) afspraken. Wol kwam niet, helaas, dus nog niet aan het haken.

Erkennen moeten wij ook nog doen geloof ik, iig bij F. wel dus nu vast ook weer ;) Maar we hebben nog even.

Spannend Nazil, ik duim voor je!
pi_161799329
Wij gaan gewoon trouwen, dan is dat ook maar geregeld :+ 17 mei alweer, maar gewoon klein hoor. Mijn moeder komt 9 mei, zin in!

Goed dat je eerlijk bent geweest Nazil. Vroeg of laat was het toch uitgekomen, dus ja :P Hopelijk waarderen ze je eerlijkheid juist!

Nou, ik ook maar even klagen dan, want een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161799399
Gratis af te halen: heeeeele stille rustige shiba inu.

SPOILER
Lekker dagje heeft iedereen zeg :p

Nazil, goed dat je eerlijk bent geweest, fijn dat het gesprek verder goed ging. Fingers crossed!
Quoi, klinkt inderdaad als drama, bleh.
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:38:18 #111
220609 Nouk84
pi_161799835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:14 schreef Miezziej het volgende:
Wij gaan gewoon trouwen, dan is dat ook maar geregeld :+ 17 mei alweer, maar gewoon klein hoor. Mijn moeder komt 9 mei, zin in!

Goed dat je eerlijk bent geweest Nazil. Vroeg of laat was het toch uitgekomen, dus ja :P Hopelijk waarderen ze je eerlijkheid juist!

Nou, ik ook maar even klagen dan, want een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd :')
SPOILER
Wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan, vorige maand. Scheelt ook erkennen :)

Ooh je spoiler; daar ben ik ook een beetje bang voor op mn laatste dag :( Heel zuur dat... Succes. Tijd is tijd en dan gewoon naar huis hoor :)

Jeetje, heb ik dan zo'n drukke baby? Ik voel de baby de hele dag door, al weken dus ook achter mn bureaustoel. Maar misschien heb jij wel helemaal geen kantoorbaan en zit je dus niet het grootste gedeelte van de dag...
pi_161799878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik droomde vannacht dat ik een negertje had. Kon alleen al lopen en ik had de bevalling niet meegemaakt maar toch werd me wijs gemaakt dat ik 'm echt gebaard heb. :')
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 14:43:58 #113
269689 crew  Viv
pi_161799973
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Nouk84 het volgende:
Jeetje, heb ik dan zo'n drukke baby? Ik voel de baby de hele dag door, al weken dus ook achter mn bureaustoel. Maar misschien heb jij wel helemaal geen kantoorbaan en zit je dus niet het grootste gedeelte van de dag...
Je bent wel even 2 maanden verder dan Miezz hè, dat maakt nogal uit. :D
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:46:08 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161800028
Nazil spannend toch wel, fijn dat ze niet meteen negatief erover waren.

Quoi, is er geen MIB groep in de middag? Twee vliegen in één klap :P.

Wij hadden ook een rottige ochtend, maar toen ben ik lekker met mijn zoontje gaan lunchen in het dorp. Dat was heel gezellig O+.

Vivi, zit de kans er in dat 't een donker babietje is dan? :+.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 14:48:08 #115
269689 crew  Viv
pi_161800083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:46 schreef Burdie het volgende:
Vivi, zit de kans er in dat 't een donker babietje is dan? :+.
Niet zó donker! :D (man is Turks)
pi_161800146
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:38 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan, vorige maand. Scheelt ook erkennen :)

Ooh je spoiler; daar ben ik ook een beetje bang voor op mn laatste dag :( Heel zuur dat... Succes. Tijd is tijd en dan gewoon naar huis hoor :)

Nouja, je bent in ieder geval wat langer zwanger dan ik :+
Ik heb ook een kantoorbaan. Maar ik denk dat een combinatie van onoplettendheid en een placenta voor niet zo goed werkt om veel te voelen :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:54:09 #117
220609 Nouk84
pi_161800229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:50 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Nouja, je bent in ieder geval wat langer zwanger dan ik :+
Ik heb ook een kantoorbaan. Maar ik denk dat een combinatie van onoplettendheid en een placenta voor niet zo goed werkt om veel te voelen :P
Ja zie het nu ook inderdaad :@ Placenta voor helpt ook niet...
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je bent wel even 2 maanden verder dan Miezz hè, dat maakt nogal uit. :D
Ooh dacht dat ze vandaag d'r laatste werkdag had.. Even niet bij nagedacht.. haha

Ik voel de hele dag handjes 'graaien' in mijn onderbuik. De vk zei gisteren al bij de check dat ze iedere keer handjes voor het gezicht voelde 'wegschieten' :D
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:58:02 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161800306
@Burdie: Goed idee. Helaas is die er niet. En mijn vent vind het ook lastig, dus hem er alleen mee laten is ook zoiets. We gaan er maar voor :{ :P

Hier ook geregistreerd partnerschap. Volgens mij is het zo dat als we niks doen, ook de achternaam van mijn meneer automagisch :+ wordt doorgegeven. Vind ik nog steeds lastig, maar het is OK. Ik zal in de komende jaren nog wat fijne artikelen publiceren met mijn meisjesnaam, zodat die naam niet helemaal uitsterft met al die meisjes in de familie ;)

Miezziej, klinkt vervelend op je werk! Ik moet zeggen dat op de momenten dat die kleine schopt de wereld even helemaal gestolen kan worden. Word daar echt week van O+ Wat heerlijk is dat.
pi_161800750
Was het maar mijn laatste werkdag ;( Nog 10 weken vanaf maandag...

Ik wil trouwens mijn eigen naam houden. Toen ik dat vroeg bij de ondertrouw, zeiden ze juist dat als ik niets doe, ik mijn eigen naam houdt. Klopt dat niet? :@
pi_161800772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet zó donker! :D (man is Turks)
Boks.
pi_161800777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:15 schreef Miezziej het volgende:
Was het maar mijn laatste werkdag ;( Nog 10 weken vanaf maandag...

Ik wil trouwens mijn eigen naam houden. Toen ik dat vroeg bij de ondertrouw, zeiden ze juist dat als ik niets doe, ik mijn eigen naam houdt. Klopt dat niet? :@
Ik moest op een formulier aankruisen wat ik wilde met mijn naam, maar volgens mij is dat in elke gemeente anders
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:18:06 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161800818
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik moest op een formulier aankruisen wat ik wilde met mijn naam, maar volgens mij is dat in elke gemeente anders
Idem :)
KuikenGuppy
pi_161800876
Burd! Hoe is het gegaan met het peuterbed?
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 15:23:08 #124
269689 crew  Viv
pi_161800958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef NisaSayshi het volgende:
Boks.
Oh toevallig! :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:16 schreef Nazil het volgende:
Dat had ik ook bij de ondertrouw, kon kiezen uit:

Eigen achternaam
Man's achternaam
Eigen achternaam - Man's achternaam
Man's achternaam - Eigen achternaam

Ik heb heel traditioneel voor die laatste gekozen, want ik wilde de achternaam van mijn toekomstige kind(eren) dragen en ook mijn eigen achternaam blijven gebruiken (zoals op het werk). Verder leek het me onhandig om het anders te doen, dan moet je het toch steeds toelichten.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:25:22 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161801005
Oh ik bedoelde ook met niks doen: niks doen na de geboorte van ons kind. We hebben een aantal jaren geleden al besloten om onze eigen naam te houden :)

Ik ben om de een of andere reden erg gehecht aan mijn meisjesnaam :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:26:03 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161801018
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef Crumpette het volgende:
Burd! Hoe is het gegaan met het peuterbed?
Ja goed! De eerste nacht vond bij het bij het naar bed gaan een beetje vreemd, maar toen hij eenmaal sliep was het prima. Hij slaapt er nu voor de 4e keer in en zegt steeds dat hij het bedje zo mooi vindt, dat hij de muur zo mooi vindt ( :')), dat hij de 'poezen' op de muur zo lief vindt (batman stickers) en de stippen op de muur zo mooi :D. Zijn bedje staat nu aan de andere kant van de kamer, dus er vallen allemaal andere dingen op nu ;). Ik ben blij dat het zo goed uitpakt :).
KuikenGuppy
pi_161801125
Mijn vriend zijn achternaam vind ik gewoon te lang :@
SPOILER
Daarnaast zijn we beiden zo romantisch als een baksteen dus maakt het ons verder niet zoveel uit :+
pi_161801172
Oh wat fijn! :Y W gaat ook snel over denk ik :o vind het wel spannend!
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 15:34:51 #129
269689 crew  Viv
pi_161801192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Quoi het volgende:
Oh, ik ook hoor! Juist bij dingen als diploma's, wetenschappelijke artikelen en dergelijke, dat zijn míjn verdiensten, niet die van mijn man('s familie). :P Plus dat zijn Turkse achternaam nogal clasht met mijn oer-Hollandse voornaam. Maar ik wilde ook weer geen andere achternaam dan mijn kind, dus ik gebruik beide achternamen wanneer het mij uitkomt. :Y)
pi_161802031
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:44 schreef Arja het volgende:

[..]

Hey Svane lang niet gezien. Je mag ook over andere dingen posten hoor.

Heb je al (bijna) verlof? Ligt de baby al ingedaald?

Ik heb niet zo lekker geslapen. Beetje rugpijn/stijve rug door de toch wel beperktere houdingen die ik aan kan nemen. En een stijve arm van de vaccinatie.

Straks maar een stuk wandelen en de spieren even losmaken.
Trouwens, waar blijft de lente??

En een late middagdutje zit er vandaag ook wel in. Lekker
Middagdutjes! O+

Ik hoef nog maarrrrrr PAM PAM PAMMMMM 1 werkdag en dan verlof! Hoera voor niet meer 36 uur werken, hoera voor niet meer forensen! Het ongemakkelijke is dus dat ik ook nog eens op die laatste dag ontslag ga nemen, want ben dus net aangenomen voor een nieuwe baan. O+ Dus dat wordt raar. En ongemakkelijk. :+

Verder hier al 33+3 en ik heb er zo'n zin in! Vandaag proefdrukken geboortekaartjes gehad. Huis nog middenin verbouwing maar hoop vanaf half mei wel echt te kunnen nestelen. Ennnnn nog duizend leuke dingen doen met dochter omdat dat zo leuk is. En zij zo leuk is!

Verder ben ik wel een beetje kreupel maar het is doable. Elke nacht een wakker intermezzo van twee uur, supernutteloos. Maar goed.

Okee ik ga weer proberen enigszins goed mee te lezen enzo!
pi_161802229
Lekker svane bijna verlof.
Is het wel handig om ontslag te nemen voor je verlof?

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Emmy lag wel met haar hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald.
Mijn bloeddruk was even stabiel als altijd.
pi_161802291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:24 schreef Arja het volgende:
Lekker svane bijna verlof.
Is het wel handig om ontslag te nemen voor je verlof?

Ik ben weer goedgekeurd door de vk. Emmy lag wel met haar hoofdje naar beneden maar nog niet ingedaald.
Mijn bloeddruk was even stabiel als altijd.
Fijn met het hoofdje al naar beneden! Mijne ook, ook nog niet ingedaald. Lekker hoog voor extra buitenadem-heid. :+ hoeveel werkdagen heb jij nog?

Ik neem ontslag per einde verlofdatum. Wat dus heel gek voelt. Maar gelukkig heeft dat voor m'n huidige werkgever weinig consequenties, UWV betaalt toch.
pi_161802406
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:27 schreef Svane het volgende:

[..]

Fijn met het hoofdje al naar beneden! Mijne ook, ook nog niet ingedaald. Lekker hoog voor extra buitenadem-heid. :+ hoeveel werkdagen heb jij nog?
Ja dat buiten adem zijn herken ik wel. Ik hijg soms als een trekpaard.
Ik nog 2 weken en dat zijn maar 7 werkdagen! Heb er wel zin in een beetje aanrommelen, langs bij vrienden of mijn ouders, terrasjes, wandelen, middagdutjes en nog wat baby en kraamspullen kopen. Geboortekaartje moet nog af, nog naar de lactatiekundige. Nog een badkamer uitzoeken. Verhuizing voorbereiden.
Maar in ieder geval geen werk meer aan mijn hoofd tot oktober!

quote:
Ik neem ontslag per einde verlofdatum. Wat dus heel gek voelt. Maar gelukkig heeft dat voor m'n huidige werkgever weinig consequenties, UWV betaalt toch.
Klopt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat ga je doen?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:39:30 #134
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161802491
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh toevallig! :)

[..]

Dat had ik ook bij de ondertrouw, kon kiezen uit:

Eigen achternaam
Man's achternaam
Eigen achternaam - Man's achternaam
Man's achternaam - Eigen achternaam

Ik heb heel traditioneel voor die laatste gekozen, want ik wilde de achternaam van mijn toekomstige kind(eren) dragen en ook mijn eigen achternaam blijven gebruiken (zoals op het werk). Verder leek het me onhandig om het anders te doen, dan moet je het toch steeds toelichten.
Maar welke variatie je ook kiest, je raakt je eigen naam nooit kwijt. Ongeacht hoe ik me na mijn trouwdag wilde noemen, zou mijn eigen naam altijd in mijn paspoort blijven staan. En nu met al die controles bij de VK en het echocentrum etc. vragen ze standaard ook naar mijn eigen naam. En dan zetten ze voor de vorm die van mijn man erbij :') Terwijl ik ook voor de optie Man's naam - Eigen naam ben gegaan.

Ook op mijn werk kon het ze geen reet interesseren hoe ik me na mijn trouwen heb genoemd, hier werken ze standaard bij iedereen met de eigen naam, getrouwd of niet...
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:43:16 #135
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161802548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Quoi het volgende:
Oh ik bedoelde ook met niks doen: niks doen na de geboorte van ons kind. We hebben een aantal jaren geleden al besloten om onze eigen naam te houden :)

Ik vind het heel leuk dat ik mijn mans naam heb en dat we straks de familie Mans Naam zijn met zijn drieën. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel fijn om op mijn werk mijn eigen naam te kunnen gebruiken want dat is wie ik ben. Dus nu gebruik ik die namen door elkaar en ik kijk wanneer welke het beste uitkomt en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik zou het ook zonde vinden om mijn eigen naam nooit te gebruiken...
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 16:46:15 #136
269689 crew  Viv
pi_161802607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Maar welke variatie je ook kiest, je raakt je eigen naam nooit kwijt.
Yup, op mijn rijbewijs staat nu:
"Eigen achternaam e/v Man's achternaam" als in: echtgenote van, maar ik mocht er ook voor kiezen om het niet te vermelden.

Het zijn eigenlijk vooral de officiële instanties die je met je gekozen naamvolgorde aanschrijven.
pi_161802662
Ik heb voor mans naam- eigen naam gekozen omdat ik als 1 familie 1 naam wil hebben. Ik dacht in praktijk alleen zijn naam te gebruiken (beide namen is zo'n beetje 20 letters samen dus heeeel lang) maar nu na een week gebruik ik toch vooral de dubbele naam. Want iedereen mag zien dat ik getrouwd ben O+ Hoe zich dat verder gaat ontwikkelen weet ik nog niet. Met opnemen van de telefoon ed probeer ik mijzelf wel aan te wennen alleen zijn naam te gebruiken. Anders ben je een halve minuut verder voordat ik mijn volledige naam heb uitgesproken :')

Svane bijna verlof wat fijn! Geniet er van :)
pi_161802772
Ik raak mijn eigen naam ook niet kwijt, terwijl ik de naam van mijn man heb aangenomen zonder mijn eigen naam erachter. Ik wil dat we straks als Emmy er is allemaal hetzelfde heten.

Maar het is in de praktijk bij instanties toch vaak mijn meisjesnaam, of mijn mans naam met mijn achternaam erachter. Op mijn werk heb ik maar mijn meisjesnaam gehouden, ook ivm mijn mailadres en zo.
Ik heb echt een soort van dubbele persoonlijkheid nu en moet steeds weer nadenken voor wie ik me nu weer eens zal uitgeven :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:06:44 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161803007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:43 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik vind het heel leuk dat ik mijn mans naam heb en dat we straks de familie Mans Naam zijn met zijn drieën. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel fijn om op mijn werk mijn eigen naam te kunnen gebruiken want dat is wie ik ben. Dus nu gebruik ik die namen door elkaar en ik kijk wanneer welke het beste uitkomt en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik zou het ook zonde vinden om mijn eigen naam nooit te gebruiken...
Ik vind bij jou de combi voorletter met je mans achternaam zo briljant _O-

Hier oldskool namen keuze na trouwen en voor kindje. Omdat ik gewoon een oldskool muppet ben :)

Svane, gefeliciteerd *O*
Leuk zeg!!!
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:09:50 #140
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161803093
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind bij jou de combi voorletter met je mans achternaam zo briljant _O-

Hier oldskool namen keuze na trouwen en voor kindje. Omdat ik gewoon een oldskool muppet ben :)

Svane, gefeliciteerd *O*
Leuk zeg!!!
Ik ben daar zelf minder blij mee :')

We waren er dus al wel snel uit dat onze dochter in ieder geval niet die voorletter zou krijgen :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:12:16 #141
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161803156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:55 schreef Arja het volgende:
Ik raak mijn eigen naam ook niet kwijt, terwijl ik de naam van mijn man heb aangenomen zonder mijn eigen naam erachter. Ik wil dat we straks als Emmy er is allemaal hetzelfde heten.

Maar het is in de praktijk bij instanties toch vaak mijn meisjesnaam, of mijn mans naam met mijn achternaam erachter. Op mijn werk heb ik maar mijn meisjesnaam gehouden, ook ivm mijn mailadres en zo.
Ik heb echt een soort van dubbele persoonlijkheid nu en moet steeds weer nadenken voor wie ik me nu weer eens zal uitgeven :')
Ja dat klinkt wel herkenbaar :D

Heb nu alleen mijn werk telefoon die ik privé ook wel gebruik. En als ik dan gebeld word moet ik altijd ff nadenken welke naam ik gebruik. Want privé staan ze raar te kijken als ik mijn eigen naam gebruik (want waaaaaaaarom noem je je ineens niet meer zoals je man :P ) en op werk kent niemand mijn mans naam dus dat zorgt dan ook weer voor verwarring :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:18:46 #142
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161803286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:49 schreef Nazil het volgende:
Ik heb voor mans naam- eigen naam gekozen omdat ik als 1 familie 1 naam wil hebben. Ik dacht in praktijk alleen zijn naam te gebruiken (beide namen is zo'n beetje 20 letters samen dus heeeel lang) maar nu na een week gebruik ik toch vooral de dubbele naam. Want iedereen mag zien dat ik getrouwd ben O+ Hoe zich dat verder gaat ontwikkelen weet ik nog niet. Met opnemen van de telefoon ed probeer ik mijzelf wel aan te wennen alleen zijn naam te gebruiken. Anders ben je een halve minuut verder voordat ik mijn volledige naam heb uitgesproken :')

Svane bijna verlof wat fijn! Geniet er van :)
Ik had je nog helemaal niet gefeliciteerd dus bij dezen: gefeliciteerd!! *O*

Ik gebruik mijn dubbele naam eigenlijk alleen schriftelijk in sommige gevallen. Ik stel me nooit voor aan mensen met die dubbele naam want dan ben je inderdaad lekker lang bezig :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:25:34 #143
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161803417
Wij geven juist mijn achternaam door aan onze kindjes, omdat die veel unieker en toffer is dan die van lief. Mochten we ooit opeens in een vlaag van verstandsverbijstering partnerschap of trouwen, dan zal lief mijn achternaam ook aannemen, omdat ie mijn familie toffer vindt dan de zijne. *; Maar die vlaag van verstandsverbijstering zit er niet echt in, we voelen ons daar beide niet echt heel er tot aangetrokken. :') ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:25:39 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161803421
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:09 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik ben daar zelf minder blij mee :')

We waren er dus al wel snel uit dat onze dochter in ieder geval niet die voorletter zou krijgen :P
Jij heet nu W. Zeeeend of zo? :+
Ben niet nieuwsgierig O-).

Mijn man en ik hebben dezelfde (eerste) voorletter, ook zo handig met post :').
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:31:07 #145
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161803540
Wij kregen vanmiddag bezoek van Bloesem en mijn peuterdame is zo weg van babymeisje N. En andersom ook, ze waren zo ontzettend schattig en lief samen! *; Ik heb weer alle vertrouwen in de toekomst, we hebben straks geen kind aan beide kinderen, moeten we er nog eentje voor onszelf.. ;) :P
pi_161803692
Wij hebben allebei saaie veelvoorkomende hollandse achternamen, dus voor ons maakte de keuze niet heel veel uit. Ons zoontje krijgt de achternaam van mijn vriend, maar ik zal die naam denk ik nooit aannemen omdat ik er de meerwaarde gewoon niet van zie. Mijn eigen achternaam heb ik al mijn hele leven en het lijkt me niet praktisch om dat nu overal te gaan veranderen.

Ela, wat leuk dat je peuterdame zo gecharmeerd is van baby's. Lijkt me ook echt heel bijzonder aan het krijgen van een tweede.
pi_161804090
Ik ben al teruggebeld door het bedrijf waar ik vanochtend mijn gesprek had *O* ze staan heel positief tegenover mij, ik had het idee dat ik eerste keus was. Ik moet nu alleen heel goed bedenken of ik 28-32 uur wil werken met een kleintje. Dat moest van hun, ik ben van het principe 'dat zien we dan wel weer'. En dat moet ik morgenochtend weten...
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:04:08 #148
344469 Amsel
zonder t
pi_161804132
Ik vind die achternaam vooral zo lastig als ik ergens een pakketje moet afhalen en op het pakketje staat mijn nieuwe achternaam en op mijn ID mijn oude, en dat ik dan uit moet leggen dat ik het heus wel echt ben maar getrouwd :')

Vandaag leuk telefoongesprek gehad met de huisarts die het heel leuk vond om iets nieuws te leren over de kinkhoestvaccinatie voor zwangeren. Dus die gaan we er binnenkort ook in jassen :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:06:20 #149
344469 Amsel
zonder t
pi_161804174
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:01 schreef Nazil het volgende:
Ik ben al teruggebeld door het bedrijf waar ik vanochtend mijn gesprek had *O* ze staan heel positief tegenover mij, ik had het idee dat ik eerste keus was. Ik moet nu alleen heel goed bedenken of ik 28-32 uur wil werken met een kleintje. Dat moest van hun, ik ben van het principe 'dat zien we dan wel weer'. En dat moet ik morgenochtend weten...
Wat goed!!

Hoe erg is het om nu te zeggen "ja joh, tuurlijk, 28 uur geen probleem" en daar later eventueel op terug te komen..? Niet gepland natuurlijk, maar voortschrijdend inzicht enzo... O-)
pi_161804249
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:06 schreef Amsel het volgende:

[..]

Wat goed!!

Hoe erg is het om nu te zeggen "ja joh, tuurlijk, 28 uur geen probleem" en daar later eventueel op terug te komen..? Niet gepland natuurlijk, maar voortschrijdend inzicht enzo... O-)
Ja dat zei ik dus ook net tegen m'n moeder. Mocht het niet gaan dan zien we tzt wel en hopelijk kan ik dan minder uren draaien. Ja, het is veel maar hoeveel moeders doen dat wel niet? Als ik denk aan alles wat ik nu mis en dat daar wel krijg... Niet te vergeten dat extra loon (nu werk ik tussen 3-30 uur) en wat we daar allemaal mee kunnen doen. En op het moment heb ik helemaal weinig te verliezen als ik naar m'n uren van afgelopen maanden kijk :{w
pi_161804417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:25 schreef elamanilo het volgende:
Wij geven juist mijn achternaam door aan onze kindjes, omdat die veel unieker en toffer is dan die van lief. Mochten we ooit opeens in een vlaag van verstandsverbijstering partnerschap of trouwen, dan zal lief mijn achternaam ook aannemen, omdat ie mijn familie toffer vindt dan de zijne. *; Maar die vlaag van verstandsverbijstering zit er niet echt in, we voelen ons daar beide niet echt heel er tot aangetrokken. :') ;)
Mijn naam is ook unieker dan die van vriend (die lijkt op achternaam van jouw vriend :P). Met familie met allemaal tantes en nichtjes... sterft de naam uit. Er is nog maar 1 neefje die de naam door kan geven (in traditionele zin dus) en die is net 4 ofzo. Maar eerst maar eens een voornaam bedenken samen :D.
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 18:21:40 #152
269689 crew  Viv
pi_161804452
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:10 schreef Nazil het volgende:
Mocht het niet gaan dan zien we tzt wel en hopelijk kan ik dan minder uren draaien.
Vergeet ook ouderschapsverlof niet, dan kun je je contract op 28-32 laten staan en toch een tijdje minder uren draaien. ;)
pi_161804461
Nazil gewoon beginnen met 28 uur. Volgend mij heb je altijd het recht om minder te werken (wel even wachten tot na je proeftijd). En misschien ouderschapsverlof? Al moet je dan misschien al wat langer in dienst zijn.
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 18:24:30 #154
269689 crew  Viv
pi_161804492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:22 schreef Arja het volgende:
En misschien ouderschapsverlof? Al moet je dan misschien al wat langer in dienst zijn.
Nee dat is niet (meer) zo:
quote:
U kunt ouderschapsverlof bij uw werkgever aanvragen zodra u in dienst bent.
https://www.rijksoverheid(...)op-ouderschapsverlof
pi_161804592
Goede van jullie _O_
pi_161804709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Vergeet ook ouderschapsverlof niet, dan kun je je contract op 28-32 laten staan en toch een tijdje minder uren draaien. ;)
Daarna moet je wel weer terugkeren in je oude contract-uren.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:38:52 #157
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161804753
Wat superfijn dat ze positief zijn Nazil! :)

Ik heb één ouderpaar afgezegd. Mijn eigen ouders vanavond. Beetje relaxen vanavond, want ben doodop. Oud wijf :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:51:40 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161804947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:38 schreef Quoi het volgende:
Wat superfijn dat ze positief zijn Nazil! :)

Ik heb één ouderpaar afgezegd. Mijn eigen ouders vanavond. Beetje relaxen vanavond, want ben doodop. Oud wijf :') . zwanger
Fixed 8-). Niet zo streng zijn voor jezelf!
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:01:23 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161805123
True. Thanks :)
pi_161805363
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:36 schreef Arja het volgende:

[..]

Daarna moet je wel weer terugkeren in je oude contract-uren.
Maar vaak genoeg is een werkgever vervolgens zo ingericht op het lagere aantal uren dat je dat na die periode ook definitief kunt maken.
pi_161805408
Oud wijf check! Ik dacht woensdag nog wel even op hakken te kunnen lopen, enkelgewricht dacht daar anders over. Nu dus dikke enkel, blauwe knie en kapotte hand. :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:21:13 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161805519
Ai Ophelia!

* Doorbraak* Ik heb iemand van Marktplaats gemaild nav een supermooie kinderwagen :)

en maandagavond gaan we even kijken!

[ Bericht 6% gewijzigd door Quoi op 29-04-2016 19:49:45 ]
pi_161806406
Nazil, *O* gefeliciteerd met de potentiele nieuwe baan! Is het 28 uur alleen doordeweeks of zitten er ook weekenden bij? (Ik weet niet wat voor werk je partner doet, maar dat kan schelen qua opvang en dergelijke)
pi_161807109
Nazil, tof zeg! Hier heb ik tot een klein jaar geleden ook 28 uur gewerkt met twee kinderen. Man werkt 36 uur. De ene week werkte ik drie dagen, de andere week vier. En man werkt vijf om vier. Voor ons werkte dat goed.

Quoi, succes met alle aankopen! Is nu het hek van de dam?

Ik heb gekozen voor mans naam-eigen naam. Mijn naam is een jongensnaam, wat niet echt praktisch is. In de praktijk gebruik ik alleen mans naam. Op mijn werkplek ook, behalve bij de financiële afdeling van mijn werk (wat nogal wat onduidelijkheden zorgt, mevrouw W? Die kennen we niet...). En bij mijn studie werken ze ook met geboortenamen, wat ik nogal eens vergeet...

Gister een fijn gesprek met de vk gehad. Waar ik mee zat (nadenken over ziekenhuis en alle dingen die ik daar wel/niet zou willen qua bevalling), daar deed ze heel ontspannen over. Ze denkt dat ik het ziekenhuis niet ga halen, dus dat het ook niet heel urgent is om daar veel over na te denken. Ik heb een paar basis dingen op papier staan, en dat is goed zo. Ook voor mij.

Vandaag de proefdruk van het geboortekaartje gekregen. Nog wat kleine aanpassingen gedaan en hopelijk dinsdag de uiteindelijke versie op de mat!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161807415
Ik ben aangenomen!! *O* ging dat ff snel _O-
Morgen moet ik dus m'n ontslag al indienen, super eng.. Ze heeft toegezegd dat ik echt, echt, echt aangenomen ben (ik wilde eigenlijk wat al op papier, ga niet voor niks ontslag indienen) en begin volgende week bellen we over wanneer precies te beginnen, dat ligt nog ff aan m'n roosters van mijn oude werk. Nieuwe baan is ook in het weekend, maar man werkt ook hele weekend. Vaste dagen waarvan 1 m'n man (typ nog elke keer vriend) op kan vangen, beide omas 1 dag (waarschijnlijk maar een paar uur) dus staat er nog 1 dag open. Moeten we ff goed over hebben wat we daar mee doen, dat komt wel goed.
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:37:11 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161807530
Geweldig Nazil! *O*

Piekie, ik denk dat het hek van de dam is ja :) Fijn dat je goed met je vk kon babbelen. Scheelt toch weer.
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 20:54:21 #167
269689 crew  Viv
pi_161808500
Wat voor kinderwagen q?

Nazil ik zou nog niet opzeggen voor je je arbeidsvoorwaardengesprek hebt gehad en de handtekeningen zijn gezet. Dan neem je maar een paar dagen later ontslag. Je hebt vast nog wel wat vakantiedagen staan? Of mag je alleen per de eerste van de maand opzeggen ofzo? Hoe lang is je opzegtermijn?
Maar gefeliciteerd met je baan *O*

Mijn moeder vroeg of ze een keer mee mag naar de vk. Vind ik wel leuk. Zeker ook omdat ze ook bij de bevalling is. Dan doen we wel tijdens de 36 weken controle. Dan is ook liggingsecho en bevalplan
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:06:32 #169
344469 Amsel
zonder t
pi_161808573
Super Nazil!

Ik schrik altijd een beetje als mensen zeggen dat ze 28 uur werken met kind zo veel vinden. Ik werk 32 en man 40, dreumes gaat 4 dagen naar het kdv en baby straks ook, en ik vind het wel prima zo :@ Man overweegt wel om ook naar de 32 te gaan, dat gaan we binnenkort eens doorrekenen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:07:36 #170
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161808618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:04 schreef Arja het volgende:
Wat voor kinderwagen q?

Nazil ik zou nog niet opzeggen voor je je arbeidsvoorwaardengesprek hebt gehad en de handtekeningen zijn gezet. Dan neem je maar een paar dagen later ontslag. Je hebt vast nog wel wat vakantiedagen staan? Of mag je alleen per de eerste van de maand opzeggen ofzo? Hoe lang is je opzegtermijn?
De Mutsy Slider combi, dus alles erop en eraan. Lekker in het felblauw :)

Eens met je advies :Y
pi_161808751
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:04 schreef Arja het volgende:
Wat voor kinderwagen q?

Mijn moeder vroeg of ze een keer mee mag naar de vk. Vind ik wel leuk. Zeker ook omdat ze ook bij de bevalling is. Dan doen we wel tijdens de 36 weken controle. Dan is ook liggingsecho en bevalplan
was ik ook een beetje bang voor, maar het is per 1 juni beginnen dus morgen is de laatste dag dat ik kan opzeggen, want ik mag geen nevenactiviteiten doen gedurende mijn contract.. Het is de zelfde branche. Verder hebben we straks een half uur met elkaar gebeld om nog veel door te spreken en het is een winkelketen, dus arbeidsvoorwaarden en loon ed staat vast.

Mijn moeder is ook al een keer meegeweest naar vk, wilde ze graag. Ze moest huilen toen ze het hartje hoorde O+
pi_161808758
Dat is heel persoonlijk denk ik amsel. Jij bent volgens mij ook wel ambitieus en werkt in een commerciele (mannen?)wereld.

Mijn grootste ambitie is om na 4 jaar eindelijk moeder te worden en daar veel van te gaan genieten. Ik werk in een vrouwenwereld waar iedereen parttime werkt.
Ik ga 26 uur werken. Ik vind 4 dagen kdv weer heel veel en zou daar weer niet voor kiezen. Ik wil de eerste jaren uberhaupt geen kdv eigenlijk en heb de luxe dat ik alles in mijn netwerk op kan lossen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:18:36 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161809018
Ik werd wakker op de bank (we zouden uit eten gaan maar dikke faal dus :') ), vent ging maar eten halen en toen hij weer terug kwam werd ik weer wakker op de bank _O-
Vent zat Totoro te kijken en toen hebben we samen afgekeken en toen moest ik huilen.

I iz a pregnant much? _O-
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 21:21:40 #174
269689 crew  Viv
pi_161809149
Bij ons werken de meeste vrouwen met kinderen 3 dagen, sommigen 4 of 4,5 dag (waarvan 0,5 - 1 dag thuis) en een enkeling 5 dagen (waarvan 1 - 2 dagen thuis). Ikzelf moet hierover nog beslissen (en in gesprek met de directeur :D ), maar ik neig wel naar zoveel mogelijk bij mijn kind zijn, zeker als ze nog zo jong is. O+
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:25:07 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161809287
Vent hier gaat 4 dagen werken, ik 3. We hebben de mogelijkheden financieel dus ik kies lekker voor genieten van kind en tegelijkertijd toch nog genoeg bij kunnen zijn op werk en in vakgebied :)
En ik heb verdeurie zin om baby te knuffelen, sentimentele emo muts die ik tegenwoordig ook ben O+

Dit weekend even baksels proefbakken om volgende week bij al mijn teams en projectgenoten uit te delen.
Iedereen is zo lief voor me (geweest) de hele periode, wil ik even wat aandacht aan geven O+
pi_161809428
Nazil wauw! Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:11 schreef Arja het volgende:

Mijn grootste ambitie is om na 4 jaar eindelijk moeder te worden en daar veel van te gaan genieten. Ik werk in een vrouwenwereld waar iedereen parttime werkt.
Ik ga 26 uur werken.
Ik werk er met dezelfde gedachte 25.5, wat mij betreft precies genoeg. Na zo lang wachten was tijd met Otje en straks mini 2 mijn grootste ambitie.
pi_161809988
Molo O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

Ik werk er met dezelfde gedachte 25.5, wat mij betreft precies genoeg. Na zo lang wachten was tijd met Otje en straks mini 2 mijn grootste ambitie.
Zo leuk dat je er straks gewoon 2 hebt! Lijkt het je moeilijk om de aandacht te verdelen en zo, of lijkt het je allemaal vooral tof?
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:49:41 #178
220609 Nouk84
pi_161810476
Ik vind voor mezelf ook 3 dagen werken wel genoeg. Heb t wel ff gehad met dat fulltime, werk al 13 jaar fulltime.. Zei tegen m'n man laatst dat ik nooit meer terug zou gaan naar fulltime. Hij vond dat maar gek(ik werk toch ook fulltime(eigenlijk meer!)). Maar mijn opmerking dat zodra hij net zoveel als ik zou doen in de huishouding; dat ik dan zou overwegen om weer meer te gaan werken, viel goed, hij snapte het. Daarbij is hij zzp-er en geen mogelijkheid minder te gaan werken (hij wil het ook niet), en verdient hij veul meer dan ik. Ik wilde daarnaast geen 4 dagen blijven werken, want dat vind ik teveel als ik een kind heb. Ik hoop met 3 dagen een goede balans te vinden, want ik zou niet willen stoppen.

Nesteldrang uit zich afgelopen dagen hier in de rest van m'n huis. Ik ben van alles aan het 'opknappen'; accessoires gekocht voor de eettafel en salontafel; nieuwe kussens voor de bank. Hou m'n huishouden super goed bij. Wat is er aan de hand :D
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:52:04 #179
220609 Nouk84
pi_161810623
Gefeliciteerd Nazil! Goed geregeld!
pi_161811000
Die rugsteun he? Die werkt niet icm mijn bed en matras. Niet erop, niet eronder.
Dus mijn hormonen zijn nu gefrustreerd en verdrietig van de pijn en willen een compleet nieuw bed.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:04:51 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161811307
Nazil, tof, gefeliciteerd :D.

Iedereen moet wmb voor zichzelf bedenken wat hij of zij fijn vindt qua hoeveelheid werken. Het 'gewone' leven stopt natuurlijk niet als je een kind krijgt. Ik zou persoonlijk alleen niet fulltime willen werken naast een gezin, maar fulltime werken is voor mij sowieso qua gezondheid heel lang geen optie geweest, en toen namen we honden :+. Wij hebben andere keuzes gemaakt; ik ben 5 jaar geleden voor mezelf begonnen en ben verder thuis voor ons gezin en het huishouden. Tikje ouderwets, maar zo werkt het goed voor ons.
Kuiken gaat één dag per week naar de gastouder en dan kan ik even ongestoord werken. We voelen ons er allemaal prettig bij en dat is het belangrijkste :).
KuikenGuppy
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:04:55 #182
52229 Chanty
pi_161811309
Nazil wat een goed nieuws! Gefeliciteerd *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:06 schreef Amsel het volgende:
Super Nazil!

Ik schrik altijd een beetje als mensen zeggen dat ze 28 uur werken met kind zo veel vinden. Ik werk 32 en man 40, dreumes gaat 4 dagen naar het kdv en baby straks ook, en ik vind het wel prima zo :@ Man overweegt wel om ook naar de 32 te gaan, dat gaan we binnenkort eens doorrekenen.
Prima toch zolang jij je er maar goed bij voelt :Y ik vind de balans nu niet echt fijn met 4 dagen werken. Heb het gevoel toch iets te missen. Helpt misschien niet dat ik nog niet bijster enthousiast ben over het werk al is het wel al beter. Maar denk dat ik straks 1 dag ouderschapsverlof op wil nemen. Sowieso ga ik volgende week aangeven dat ik na verlof tot einde van het jaar 1 dag op wil nemen omdat we voor baby nog geen opvang hebben voor 3 dagen (pas per januari). Maar de eerste maanden na verlof wil ik ook gebruiken om te kijken of ik blijvend 24 uur wel gaan werken de komende jaren of dat ik misschien 32 dan wel prima vind. Ben wel bang dat ze niet blij gaan zijn dat ik ouderschapsverlof op wil nemen en dat ze volgend jaar mijn contract niet verlengen. Maar wie weet heb ik zelf dan al wat anders gezocht en anders heb ik de luxe om thuis te kunnen zitten. Eet zijn belangrijkere dingen dan werk zullen er maar zeggen.

Vandaag controle gehad bij de vk. Ze was blij dat ik er 20 kilo bij heb een liever ziet ze dat ik 30 kg aankom. Dus dames die net als ik struggelen met hun gewicht: dat kan dus ook :') :D

Verder had ik het idee de laatste dagen dat Judith anders is gaan liggen want voel andere beweging (voetjes rechts in mijn zij; nooit zo gevoeld bij Lucas!). Ze blijkt nu idd niet meer in stuit te liggen, maar dwars :+ hoofdje linksonder. Hopelijk is ze bezig om in hoofdligging te gaan liggen :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:33:32 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161812486
Dat is fijn Chanty als ze vanzelf goed draait :)

Ik weet als zzp'er nog niet hoeveel ik ga werken. Zal voornamelijk blijven bestaan uit piekperiodes. Dat ik minder wil gaan werken staat voorop. Maar het maakt allemaal weinig uit wat we hier zeggen, want ieder zijn ding :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:38:59 #184
220609 Nouk84
pi_161812642
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:59 schreef Unihipili het volgende:
Die rugsteun he? Die werkt niet icm mijn bed en matras. Niet erop, niet eronder.
Dus mijn hormonen zijn nu gefrustreerd en verdrietig van de pijn en willen een compleet nieuw bed.
Aah dat is klote zeg :(
pi_161812903
Oh tussen het zaniken door:
Nazil gefeliciteerd! :D *O*
pi_161812905
Nazil gefeliciteerd met je nieuwe baan ^O^

Ik heb een contract voor 24 uur maar werk met ouderschapsverlof 20 uur. Ik kan dat mooi volhouden tot beide kindjes op de basisschool zitten en daarna ga ik weer naar 24 uur. (Tenminste dat is de planning voor zover ;) )
Ik zou zelf ook niet meer willen werken zolang ze zo klein zijn. Maar kan het ook best begrijpen als je daar wel voor kiest.

Wij hebben vandaag geklutst op de baby kamer. Helaas gaat het niet zo snel als ik zou willen want man had ineens bedacht dat hij t plafond in de badkamer opnieuw wilde schilderen en afkitten :{
Maar goed, morgen nog wat schilderen en dan zijn alle muren klaar en kunnen de meubels de kamer in. En daarna mag ik me uitleven met de decoratie jeeaaahhh :D

Chanty die 20 kilo zie je echt niet bij jou. Behalve dat je een hele mooie buik hebt dan ;)
Wat super dat Judith de goede kant op lijkt te draaien *O* hopelijk draait ze nog een stukje verder en kan je "gewoon" bevallen.

Nouk wat heerlijk he die nesteldrang :D ik kan er echt van genieten als het allemaal schoon is en als plannen die in mijn hoofd zitten uitgevoerd worden
pi_161812937
Chanty dat zou geweldig zijn als Judith nog draait. Ga je dan toch in het ziekenhuis bevallen?

Ik erger me dood aan die advertentie steeds onderin met die vadsige kerel die wel zwanger lijkt ;(
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:54:01 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161813025
Jaaaaa die kerel :D :r
pi_161813105
Beetje vaag uiterlijk voor die moeder uit Amsterdam.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:59:35 #190
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161813173
Nazil gefeliciteerd!

Qua werk en opvang hebben wij ook de luxe dat we het kunnen opvangen met mijn ouders en af en toe schoonouders. Moet ook wel want we werken beide onregelmatig (en bijv ook om t weekend 2/3 nachtdiensten). Man werkt fulltime (=in onze sector 36 uur) ik meer dan fulltime (38 uur) want neer komt nu op gemiddeld ongeveer 4 dagen per week. Ik ga straks 1 dag ouderschapsverlof opnemen, als dat op is neemt mijn man 1 dag. Ik probeer zo lang mogelijk 38 uur op contract te houden maar wil (als we zo'n geluk mogen hebben dat er een tweede mag komen) na al mn ouderschapsverlof opgebruikt te hebben wel terug naar 27 uur op contract.
Wat helaas in de praktijk bij ons kan betekenen een week van 6 dagen achter elkaar en dan 2 weken vrij ofzo :')

Oh en ik heb nu officieel zwangerschapsischias |:( dus ik werk nu een stuk minder en niet meer onregelmatig ivm pijnklachten
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:00:20 #191
52229 Chanty
pi_161813197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:50 schreef Arja het volgende:
Chanty dat zou geweldig zijn als Judith nog draait. Ga je dan toch in het ziekenhuis bevallen?

Ik erger me dood aan die advertentie steeds onderin met die vadsige kerel die wel zwanger lijkt ;(
Ja ik moet in het ziekenhuis bevallen want heb een keizersnede gehad.

En +1 op de advertentie :r
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:06:49 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161813407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
Jaaaaa die kerel :D :r
Abo O+

Geen gore advertenties O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 23:38:12 #193
269689 crew  Viv
pi_161814333
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:06 schreef Molo het volgende:
Abo O+

Geen gore advertenties O+
Dit. :Y) Heb abo genomen om Fok! in de lucht te houden aangezien ik hier heel graag kom, maar die advertenties uitzetten is een handige bonusfeature.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:41:37 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161814454
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit. :Y) Heb abo genomen om Fok! in de lucht te houden aangezien ik hier heel graag kom, maar die advertenties uitzetten is een handige bonusfeature.
Zeer met beide punten eens :Y
pi_161814699
Daar ben je mooi klaar mee sproetjes, met ichsias.
Wat voor werk doe je?

Ik heb net denk ik mijn eerste harde buik gehad :o
Wat een bizar gevoel.
  vrijdag 29 april 2016 @ 23:51:51 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161814723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:50 schreef Arja het volgende:
Wat voor werk doe je?

Wat een bizar gevoel.
Jaaaaaaaa eindelijk :D

Gek hè? Vind het ook een heel freaky gevoel :D

En ischias, nooooo ;(
pi_161815511
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa eindelijk :D

Gek hè? Vind het ook een heel freaky gevoel :D
Nou inderdaad.
Als ik maar niet met terugwerkende kracht ook de misselijkheid inhaal.

Hoe is het met jouw gekots?
  zaterdag 30 april 2016 @ 00:40:59 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161815734
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:27 schreef Arja het volgende:

[..]

Nou inderdaad.
Als ik maar niet met terugwerkende kracht ook de misselijkheid inhaal.

Hoe is het met jouw gekots?
Same shit different day ;)

Heb zin in verlof, niks meer moeten, denk dat dat ook gaat schelen :)

Wel veel leuke plannen dan, maar zonder haast en met veel genieten vooral *O*
  zaterdag 30 april 2016 @ 02:31:37 #199
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161817145
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:50 schreef Arja het volgende:
Wat voor werk doe je?

Wat een bizar gevoel.
Woah een harde buik lijkt me ook een apart gevoel ja

Uhh ik ben (volgens spreekwoord/oude reclame slogan) "je grootste/beste vriend(in)" maar kan volgens de huidige maatschappij nooit iets goed doen/optijd komen/moet maar boeven gaan vangen ;)

Snappez-vouz? ;) 8)7

En de ischias, tsja leuk is anders maar komt ook wel weer goed
  zaterdag 30 april 2016 @ 02:33:56 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161817162
Parkeerwachter?
  zaterdag 30 april 2016 @ 02:39:31 #201
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161817221
Haha al denken er veel dat wel ;)... Politieagente :)
  zaterdag 30 april 2016 @ 02:40:08 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161817225
Ja die snapte ik wel, phehehehe _O-

Leuk werk wel :Y
Soms, in ieder geval ;)

Ik ga eens poging doen tot slaap O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 02:41:46 #203
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161817239
Oh sorry :') ik slaap duidelijk nog half whehe, snel maar weer terug t bed in

En ja 9 vd 10 keer heel fijn werk!
  zaterdag 30 april 2016 @ 06:48:35 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161818126
Wow, ik ben op een christelijke tijd wakker gewoon :)

Sproetjes, alle lof voor jouw werk. Maar jij bent ook van de ischias toch? Dat is weer balen.
  zaterdag 30 april 2016 @ 06:51:58 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161818129
Sterkte met schoonfamilie vandaag Quoi!
Wel op tijd grenzen aangeven als je het niet meer trekt of gewoon te zwaar vindt hoor! En dan rust pakken.
Hejje nodig :Y
  zaterdag 30 april 2016 @ 07:13:39 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161818172
Die knallen na 5 min al door alle grenzen heen :X Maar thanks! Heel veel zin om straks even te sporten (ofwel wandelen en ouwehoeren).
  zaterdag 30 april 2016 @ 07:53:15 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161818303
Gewoon op de bank gaan zitten, zeggen dat je pijn hebt en ze alles zelf laten pakken O+.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:24:28 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161818409
Dat zouden ze het liefst willen denk ik. Maar gepamperd worden is het laatste dat ík wil ;) Maar het komt goed. We hebben een noodscenariootje voor als ze vervelend doen >:)
pi_161818425
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
Molo O+

[..]

Zo leuk dat je er straks gewoon 2 hebt! Lijkt het je moeilijk om de aandacht te verdelen en zo, of lijkt het je allemaal vooral tof?
Allebei eigenlijk. En ik hoop ook dat het me lukt om nog enigszins dezelfde leuke, lieve mamma voor Otje te blijven ondanks het slaapgebrek. (Ze is nogal jaloers over het algemeen)
Maar uiteindelijk komen we vast weer op onze eigen fijne pootjes terecht. O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:31:03 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161818432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:24 schreef Quoi het volgende:
Dat zouden ze het liefst willen denk ik. Maar gepamperd worden is het laatste dat ík wil ;) Maar het komt goed. We hebben een noodscenariootje voor als ze vervelend doen >:)
Weeën faken? O-)
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:36:42 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161818459
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een keer onder 'socializen' met mijn tenenkrommende schoonzus uit ben gekomen door te faken dat ik moest kotsen en op bed moest liggen.
Heb toen paar uur in bed lekker liggen fokken in plaats daarvan _O-
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:39:10 #212
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161818471
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:36 schreef Molo het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een keer onder 'socializen' met mijn tenenkrommende schoonzus uit ben gekomen door te faken dat ik moest kotsen en op bed moest liggen.
Heb toen paar uur in bed lekker liggen fokken in plaats daarvan _O-
Haha this could be me.

Weet die schoonzus het inmiddels :+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:40:36 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161818480
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:39 schreef zeefje het volgende:

[..]

Haha this could be me.

Weet die schoonzus het inmiddels :+
Nee tuurlijk niet :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 08:40:59 #214
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161818484
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet :+
:D
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_161818557
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 02:31 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Uhh ik ben (volgens spreekwoord/oude reclame slogan) "je grootste/beste vriend(in)" maar kan volgens de huidige maatschappij nooit iets goed doen/optijd komen/moet maar boeven gaan vangen ;)

Snappez-vouz? ;) 8)7

High five sister!!
pi_161818572
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Weeën faken? O-)
pi_161818602
Peuter heeft geleerd dat mini rondzwemt in vruchtwater. Ze is er nu van overtuigd dat mini straks geboren wordt met een duikbrilletje op, want anders gaan haar oogjes prikken. O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:03:36 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161818610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Peuter heeft geleerd dat mini rondzwemt in vruchtwater. Ze is er nu van overtuigd dat mini straks geboren wordt met een duikbrilletje op, want anders gaan haar oogjes prikken. O+
Dawwwwww O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:20:06 #219
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161818723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:55 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

High five sister!!
Zelfde baas, ooi? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 06:48 schreef Quoi het volgende:
Wow, ik ben op een christelijke tijd wakker gewoon :)

Sproetjes, alle lof voor jouw werk. Maar jij bent ook van de ischias toch? Dat is weer balen.
Jep that's me. Is indd balen maar komt wel weer goed, laat me er niet depri ofzo door krijgen. Heb bij een vriendin vorig jaar gezien wat t deed (die werd zo mismoedig van dr klachten dat ze alleen nog maar kon klagen en niks kon genieten) en dat wil ik echt niet. Ben nog steeds helemaal verliefd op t feit dat we eindelijk een kindje mogen krijgen O+
pi_161818735
Ophelia, wat schattig!

Ik heb gewoon de hele nacht geslapen zonder wakker te worden van maagzuur! Had gisteren sushi gemaakt en blijkbaar kan mijn maag dat goed aan.
pi_161818781
Superlief ophelia.

Succes voor alle dames met pijnklachten.

Wisseldag *O* 13 weken vandaag *O*
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:41:42 #222
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161818855
Yay gm wisseldag *O*
Ik twijfel een beetje over mijn wisseldag nu haha. Volgens de vk is het morgen, volgens de echo bij de npm afgelopen donderdag zou ik woensdag al 12 weken zijn geweest
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:46:40 #223
52229 Chanty
pi_161818907
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 02:31 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Snappez-vouz? ;) 8)7

Nu vraag ik me ineens af... Bestaan er zwangerschapsuniformen? :@
pi_161818915
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:41 schreef sproetjes het volgende:
Yay gm wisseldag *O*
Ik twijfel een beetje over mijn wisseldag nu haha. Volgens de vk is het morgen, volgens de echo bij de npm afgelopen donderdag zou ik woensdag al 12 weken zijn geweest
Heb je de termijnecho al gehad? Die datum houd daarna iedereen aan. (Gyn, vk)
S. 2014
J. 2016
pi_161819017
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:46 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nu vraag ik me ineens af... Bestaan er zwangerschapsuniformen? :@
Vroeg ik me vannacht ook al af! :D
  zaterdag 30 april 2016 @ 10:00:17 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161819021
Neem aan van wel. Op mijn werk (gezondheidszorg) wel in ieder geval :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 10:16:39 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161819195
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:20 schreef sproetjes het volgende:
Jep that's me. Is indd balen maar komt wel weer goed, laat me er niet depri ofzo door krijgen. Heb bij een vriendin vorig jaar gezien wat t deed (die werd zo mismoedig van dr klachten dat ze alleen nog maar kon klagen en niks kon genieten) en dat wil ik echt niet. Ben nog steeds helemaal verliefd op t feit dat we eindelijk een kindje mogen krijgen O+
Dat heb je niet altijd in de hand, hormonen zijn gekke dingen ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 10:17:01 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161819202
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Superlief ophelia.

Succes voor alle dames met pijnklachten.

Wisseldag *O* 13 weken vandaag *O*
Tweede trimesterrrrrrrrrrrrrrrrr *O*
KuikenGuppy
pi_161819741
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 10:00 schreef Molo het volgende:
Volgens mij heb je geen buitendienst meer vanaf 12(?) weken zwangerschap als agent, omdat je als zwangere agent extra kwetsbaar bent.

Een speciaal uniform is dan misschien dus wel niet nodig?
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:05:27 #230
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161819841
Tis eigenlijk je eigen keuze. Je levert wel met uiterlijk 12 weken je vuurwapen in. Ik ben meteen binnen gaan werken (dus nog voor 12 weken indd ivm risico) dus werk gewoon in mn eigen kleren nu. Je mag het uniform laten vermaken op kosten van de baas als je dat perse wil en best nog een tijd buiten werken (zonder wapen dus niet meer alle diensten/werkzaamheden) maar bijna niemand doet dat :)
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:06:23 #231
52229 Chanty
pi_161819852
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 10:00 schreef Molo het volgende:
Heb het nog nooit gezien iig :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:12:27 #232
52229 Chanty
pi_161819934
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Tis eigenlijk je eigen keuze. Je levert wel met uiterlijk 12 weken je vuurwapen in. Ik ben meteen binnen gaan werken (dus nog voor 12 weken indd ivm risico) dus werk gewoon in mn eigen kleren nu. Je mag het uniform laten vermaken op kosten van de baas als je dat perse wil en best nog een tijd buiten werken (zonder wapen dus niet meer alle diensten/werkzaamheden) maar bijna niemand doet dat :)
Klinkt wel verstandig. Tof werk heb je, zelf nog gesolliciteerd voor recherchekundige en was uitgenodigd voor eerste ronde maar toen kreeg ik mijn huidige baan en qua zwangerschap jaar het sowieso niet gekund natuurlijk. Maar lijkt me nog steeds tof.

Vind het salaris dat je bij de politie krijgt wel schofterig laag voor het werk dat je doet. Zoveel risico's en als ambtenaar op een stoffig kantoor verdien je bijna het dubbele :') omgekeerde wereld
pi_161819958
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Ahha! Wat voor diensten kun je nog doen dan?
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:28:20 #234
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161820118
Haha ja chanty t salaris... Ik klaag niet hoor want zeker samen harken we elke maand een leuk bedrag samen binnen.. Maar qua risico verhouding is het wel krom ja...

Sull... Er zijn wijkagenten die de eerste tijd hun wijk nog gewoon in gaan, verder de meeste dingen die surveillanten (die standaard zonder wapen lopen) ook doen. Dus controles enz.
Maar 95% gaat meteen "in burger" en dan de recherche ondersteunen. Ik ben nu een soort vliegende keep op mijn bureau. Help aan de balie, met aangiftes of klantverzoeken, stuur een beetje aan af en toe en help met werk verdelen. Omdat ik een klein bureau werk willen ze me nu wel naar het grotere bureau verderop halen omdat daar meer werk ligt. Maar dat moet nog besproken worden want dan ga ik van 20 naar 40 min reistijd enkele reis en dat is met mijn rug gewoon niet fijn.
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:36:46 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161820228
Trouwens: 23 weken vandaag! *O*

En bekkenaids: check. Duidelijk dus dat MiB het in de hand werkt. Maar wat was het weer gezellig O+ Nu de volgende bevalling.

Sproetjes, laat je niet kisten door je klachten idd. Je krijgt een kindje 8-)
pi_161820533
Oké even ego post hoor...

Ik kreeg van vk dus het advies om minder te werken. Ik net mijn werk gebeld en kreeg assistent manager aan de lijn. Die begon over mijn contract naar beneden aanpassen :X maar dat mag toch niet :? Bij K werd ik toen 50% ziek gemeld. Ik heb vk maar even gemaild voor advies brief, maar ik weet niet of ze dat doen :?

[ Bericht 0% gewijzigd door angelatje op 30-04-2016 12:01:25 (Autocorrect) ]
pi_161820987
Nee hoor angelatje, je kunt aanspraak maken op 1/8e van je werkdag extra pauze of (gedeeltelijke) ziekmelding. De verloskundige mag advies geven, maar de arbo-arts bepaalt. En je werkgever heeft zich daarnaar te schikken.
pi_161821309
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:37 schreef WupWup het volgende:
Nee hoor angelatje, je kunt aanspraak maken op 1/8e van je werkdag extra pauze of (gedeeltelijke) ziekmelding. De verloskundige mag advies geven, maar de arbo-arts bepaalt. En je werkgever heeft zich daarnaar te schikken.
Oké dank je wel, ben ik weer gerust gesteld ;)
pi_161821705
Angeltje, niets om je zorgen over te maken. Leuk geprobeerd natuurlijk van die assistent manager, maar zo werkt het niet, je contract aanpassen _O- Wel heel origineel bedacht!

Zoals Wup al zegt heb je gewoon sowieso al recht op extra pauze, maar mocht dat niet voldoende zijn dan kan je je gewoon gedeeltelijk ziek laten melden. Geef bij je werkgever aan dat de vk je heeft geadviseerd om minder te werken en dat je graag x aantal uren per dag ziek gemeld wil worden.

Mocht hij/zij het daar niet mee eens zijn, dan mag een arbo-arts daar iets van vinden. (en wat zwangerschappen betreft nemen ze daar geen risico's mee en wordt het advies van de vk vaak meteen opgevolgd)

Schuldig hoef je je daar sowieso niet over te voelen richting je werkgever: het UWV betaalt ;) Kan wel zijn dat je thuis een keer door het UWV wordt gebeld voor 'goedkeuring' van je ziekmelding. Bij mij ging dat als volgt:

- Goedemiddag, met het UWV. Ik bel even over uw gedeeltelijke ziekmelding. Hoe gaat het?
- Prima, ik geniet heel erg van mijn zwangerschap, maar 8 uur werken per dag is gewoon te zwaar voor me nu. Nu ik maar 6 uur per dag hoef te werken gaat het al stukken beter en zo houd ik het hopelijk vol tot aan mijn verlof.
- Duidelijk, ik zal uw ziekmelding goedkeuren. Fijne dag nog!
pi_161822103
Ja ik vond het maar vreemd van de assistent manager. Bij de zwangerschap van K werd er niet moeilijk gedaan en werd ik meteen 50% ziek gemeld.dat ging toen om bekkenproblemen. Nu bekkenproblemen, buikpijn en veel harde buiken. En Dat in combinatie met 32 uur staand werk. Gelukkig hoef ik nog maar 8 weken te werken :Y
pi_161822914
wat wordt mijn kind groot en sterk! Ze heeft mijn hele buik bewerkt en dat was ook aan de buitenkant goed zichtbaar. Ze heeft haar vader ook geschopt :D

Ik heb ook gedroomd over de bevalling. Die was supermakkelijk, maar ik was er zelf niet bij :')
Ze was al groot en paste al in de maat 56 kleding en ze kon al lopen. En zingen. Elke keer als we ergens naartoe gingen, zongen we samen "alle eendjes zwemmen in het water".
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:07:15 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161823804
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:00 schreef angelatje het volgende:
Oké even ego post hoor...

Ik kreeg van vk dus het advies om minder te werken. Ik net mijn werk gebeld en kreeg assistent manager aan de lijn. Die begon over mijn contract naar beneden aanpassen :X maar dat mag toch niet :? Bij K werd ik toen 50% ziek gemeld. Ik heb vk maar even gemaild voor advies brief, maar ik weet niet of ze dat doen :?
Wat een mongool zeg _O-

Goed advies is al gegeven zag ik.
Echt, wat zijn sommige mensen toch ook dom zeg :') Jouw assistent manager :')
Damn :')

Sterkte met de nasleep, zulke mensen zjjn dikwijls er niet zo van gediend om gewezen te worden op hun fouten. Hoop dat dat meevalt met zijn/haar ego :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:08:04 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161823817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:21 schreef Arja het volgende:
wat wordt mijn kind groot en sterk! Ze heeft mijn hele buik bewerkt en dat was ook aan de buitenkant goed zichtbaar. Ze heeft haar vader ook geschopt :D

Ik heb ook gedroomd over de bevalling. Die was supermakkelijk, maar ik was er zelf niet bij :')
Ze was al groot en paste al in de maat 56 kleding en ze kon al lopen. En zingen. Elke keer als we ergens naartoe gingen, zongen we samen "alle eendjes zwemmen in het water".
Beide dingen herkenbaar O+

En die droom is voorbereiding voor je geest denk ik O+
Babyyyyyyyyy
Ik heb er zin in, jij ook? *O*
pi_161824263
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Beide dingen herkenbaar O+

En die droom is voorbereiding voor je geest denk ik O+
Babyyyyyyyyy
Ik heb er zin in, jij ook? *O*
Ja ik ben nu al zo verliefd op haar en op het idee van ons leven straks met zijn drietjes, in ons nieuwe huis.

Veel knuffelen en naar haar kijken en me verwonderen.

En dan lekker in de zomer met de Tula naar mijn ouders wandelen en dan even over de markt en een terrasje pakken.

'S avonds als de kleine op bed ligt gaan B en ik een vuurtje maken in onze grote mensen tuin en misschien drink ik dan wel weer een wijntje en eet toastjes met filet.
En dan gaan we op onze tenen de trap op om even om het hoekje te kijken hoe lief Emmy aan het slapen is O+
En lekker tot oktober niet werken.
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:35:31 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161824281
Maat 56 is niet groot hoor :P.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:38:57 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161824367
Arja, dat klinkt romantisch :D
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:42:00 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161824426
Dawwwww O+
Ik sluit me er helemaal bij aan hoor. Aan de ene kant nog heel onwerkelijk, aan de andere kant denk ik 'op met die baby, ik wil je knuffelennnnnn' *;
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:42:47 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161824443
Ik heb net de blije doos opgehaald. Blijf het een rare naam vinden voor een cadeau dat je krijgt ter ere van je zwangerschap :P.
Bij prénatal verder voor helemaal niks geslaagd, heb alleen wel een fantastisch pakje gezien, in de verkeerde maat, dus die ga ik online bestellen. Deze:

Daarna nog door IKEA gewaggeld en nu haat mijn bekken mij :'). Gelukkig slaapt mini bijna, dus ik ga bankhangen.
KuikenGuppy
pi_161824470
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:38 schreef Burdie het volgende:
Arja, dat klinkt romantisch :D
I know.

Ik zit ook te wachten op de eerste azijnpisser die me gaat vertellen dat je de eerste maanden geen leven hebt en alleen maar aan het voeden bent en zo moe bent dat je uitgeteld gaat slapen als de baby eindelijk slaapt :P
pi_161824533
Nazil! Je hebt gewoon ook de baan zwanger binnen gesleept! Goede zwangersolliciteerstats hier joh! Wat tof!

Arja, jouw droom, superchill joh dat je dochter gewoon al kan zingen. :+ herken je verhaal in zin hebben in leven met z'n drieen ook zo, maar dan met z'n viertjes natuurlijk. O+ Zo spannend en leuk!

Vond ook alle werkverhalen zo leuk om te lezen, qua hoeveel uur en opvang enzo. Ik werk nu 36 uur (het afgelopen jaar, de twee jaar daarvoor met dochter studeerde ik nog en werkte ik minder), en ga bij nieuwe baan voor 30 uur. Vind ik een fijne hoeveelheid, én in eigen stad, dus op fietsafstand!

Vriend werkt/studeert drie dagen, opvang is dan beide kinderen (dat klinkt echt al zoveel hahaha) 1 dag kdv en 1 dag opa en oma. Vind ik zelf perfect. O+
pi_161824584
Ja ik had het ook echt nooit verwacht om aangenomen te worden! Na 2 maand werken ben ik 4 maanden weg.. Mn huidige wg snapte ook niet waarom, die zat echt te kijken van wie neemt er nou een zwangere aan :? Zo zoek je 3 jaar lang een andere baan en zo heb je er 1 terwijl je zwanger bent. Heel apart.
pi_161824591
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:42 schreef Burdie het volgende:
Ik heb net de blije doos opgehaald. Blijf het een rare naam vinden voor een cadeau dat je krijgt ter ere van je zwangerschap :P.
Bij prénatal verder voor helemaal niks geslaagd, heb alleen wel een fantastisch pakje gezien, in de verkeerde maat, dus die ga ik online bestellen. Deze:

[ afbeelding ]

Daarna nog door IKEA gewaggeld en nu haat mijn bekken mij :'). Gelukkig slaapt mini bijna, dus ik ga bankhangen.
Die is FANTASTISCH! O+ Jullie gaan deze keer geslacht wel weten toch? Met seo of eerder?
pi_161824614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Nazil het volgende:
Ja ik had het ook echt nooit verwacht om aangenomen te worden! Na 2 maand werken ben ik 4 maanden weg.. Mn huidige wg snapte ook niet waarom, die zat echt te kijken van wie neemt er nou een zwangere aan :? Zo zoek je 3 jaar lang een andere baan en zo heb je er 1 terwijl je zwanger bent. Heel apart.
Nou dan heb je het gesprek gewoon geownd! En ik vind het ook bij mij wel iets zeggen over de nieuwe werkgever, geeft een fijn gevoel dat ze gewoon begrijpen dat zwangerschappen bij het bestaan horen enzo. O+
pi_161824684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:50 schreef Svane het volgende:

[..]

Nou dan heb je het gesprek gewoon geownd! En ik vind het ook bij mij wel iets zeggen over de nieuwe werkgever, geeft een fijn gevoel dat ze gewoon begrijpen dat zwangerschappen bij het bestaan horen enzo. O+
Ja absoluut. Een familiebedrijf en er werken alleen maar vrouwen. Ik vertelde tegen de baas van mn man dat ik gesolliciteerd had en die had ook zoiets van, het getuigt wel van lef en doorzettingsvermogen als je als zwangere solliciteert. Ik heb zo veel zin om te beginnen!
pi_161824748
Ja lijkt mij ook een fijn gevoel te geven dat je toekomstige werkgever gewoon daar doorheen kijkt :).

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:42 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
Die vind ik ook tof. Maar om de een of andere reden raar dat de knoopjes links zitten ofzo :').
  zaterdag 30 april 2016 @ 16:15:22 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161825156
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:49 schreef Svane het volgende:

[..]

Die is FANTASTISCH! O+ Jullie gaan deze keer geslacht wel weten toch? Met seo of eerder?
Over een week weten we het :Y O+.
Maar we houden het wel voor onszelf :o :P. Flauw hè :+.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 16:16:42 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161825178
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:56 schreef Unihipili het volgende:
Ja lijkt mij ook een fijn gevoel te geven dat je toekomstige werkgever gewoon daar doorheen kijkt :).

[..]

Die vind ik ook tof. Maar om de een of andere reden raar dat de knoopjes links zitten ofzo :').
In het echt vond ik dat helemaal niet raar, het is zo'n lief en mooi pakje O+.
KuikenGuppy
pi_161825478
Dat pakje wordt bij ons het eerste pakje! O+
Ik heb hem in maat 50, en later ook nog maar in 62 gekocht zodat hij hem lekker lang kan doordragen. :9
pi_161825918
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:44 schreef Arja het volgende:

[..]

I know.

Ik zit ook te wachten op de eerste azijnpisser die me gaat vertellen dat je de eerste maanden geen leven hebt en alleen maar aan het voeden bent en zo moe bent dat je uitgeteld gaat slapen als de baby eindelijk slaapt :P
Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan) Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerde :')
  zaterdag 30 april 2016 @ 16:54:42 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161826092
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:48 schreef Sull het volgende:

[..]

Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan) Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerde :')
Het is ook allemaal zo persoonlijk en voor iedereen anders, ik heb zo vaak gehoord dat het zus of zo is of juist helemaal niet, dat ik rare of onjuiste verwachtingen had, en uiteindelijk bleek het nog weer anders te zijn. Niks mis met een beetje dromen, denken, bedenken, vind ik. Als de realiteit anders blijkt te zijn, dan blijkt dat dan wel.
KuikenGuppy
pi_161826152
Arja, wat een leuke droom!

En een leuk pakje Burdie! Wat voor merk is dat van? Ik mag van mezelf niets meer kopen qua kleding totdat de baby geboren is, anders moet ik het weer wassen enzo.

Ik heb vandaag de badkamer gepoetst, een wasje gedaan en met vriend op de fiets boodschappen voor de hele week gedaan en nu is mijn bekken ook wel weer moe. Wil eigenlijk nog brownies bakken en de woonkamer poetsen... Die nesteldrang is echt iritant....
pi_161827751
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:48 schreef Sull het volgende:

[..]

Echt niet! Mijn roze wolk duurde 3 maanden en was heerlijk, precies zoals je het beschrijft eigenlijk (behalve het zingen en lopen dan
O+

quote:
Tot ik weer aan het werk moest en mijn dochter de fles pertinent weigerde :')
-O-

Haha maar eerst lekker verlof toch.

Luna sterkte met de poetsdrang. Ik heb daar, zoals ik al verwachtte, totaal geen last van.

Al ben ik wel gezegend met een man die wel een poetser is.
Wij hebben van nature een logische taakverdeling. Hij kan precies wat ik niet kan en andersom. Zo kan hij alles met zijn handen maken, van muurtjes tot meubels tot badkamers. En kan hij sleutelen aan auto's.
Ik doe en plan de boodschappen, sta uren in de keuken en maak lekkere lunchpakketjes voor hem en lekker avondeten uit alle windstreken en ben de regelneef, doe de administratie, ga het gevecht aan met instanties. En ik ben een opruimer.
De was doen we samen zo'n beetje net als de vaatwasser.
pi_161827842
quote:

[..]

I know.

Haha ik vind dochter nu in de dreumes/peuter puberteit vele malen vermoeiender dan toen hoor :P

Ik kijk wel echt uit naar weer dat kleine O+
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:12:41 #264
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161827877
Mijn lief haalde net mini luiertjes O+
Die hadden we nog niet in huis.

Verder heb ik alleen nesteldrang omtrent babyspulletjes, schoonmaken trekt me ok nog steeds niet. Lief maakte gisteren wel de keuken grondig schoon.
pi_161827919
Burdie wat een super leuk pakje O+
En idd heel flauw dat jullie het geheim houden!! Je kan ook een pm naar iedereen doen, we kennen jullie toch niet persoonlijk :+

Arja je droom O+ en wat klink je romantisch!
Bij Mats ging het helaas ietsie anders in het begin :7 maar toch heb ik nu ook zo'n plaatje in me hoofd O+ gewoon lekker dromen en je ziet vanzelf wel hoe het gaat lopen.

Luna ik heb de badkamer ook grondig gepoetst vandaag, heerlijk!. Alleen zo jammer dat je erover een paar dagen niks meer van ziet.
Ik heb mijn man ook nog geholpen om te verven op de babykamer en kleine dingetjes gedaan als stopcontacten eraf halen en tape plakken enz. Nou heb ik rug pijn :7 maar de babykamer wordt mooi O+

Quoi heb je het bezoek overleeft?
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:29:24 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161828252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:56 schreef lunamatic het volgende:
Arja, wat een leuke droom!

En een leuk pakje Burdie! Wat voor merk is dat van? Ik mag van mezelf niets meer kopen qua kleding totdat de baby geboren is, anders moet ik het weer wassen enzo.

Ik heb vandaag de badkamer gepoetst, een wasje gedaan en met vriend op de fiets boodschappen voor de hele week gedaan en nu is mijn bekken ook wel weer moe. Wil eigenlijk nog brownies bakken en de woonkamer poetsen... Die nesteldrang is echt iritant....
Prénatal eigen merk, geloof ik :).

Nesteldrang O+. Ik hou er van! Hier is het ook alweer begonnen, hoewel het zich bij mij momenteel vooral uit in het aanpakken van klusjes in huis. Plinten, gaten stoppen, randjes kitten, het moet afffffff :P.

Mijn man zag net nog een mooie aanbieding van pampers bij Etos, dus die heeft hij op de valreep voor sluitingstijd gehaald. In de blije doos ( :')) zat ook een pak, dus dat schiet lekker op met bijna 16 weken :7.

Ik zit weer met buikpijn en de beentjes omhoog. Zou eigenlijk moeten koken maar, meh :').
KuikenGuppy
pi_161828733
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:29 schreef Burdie het volgende:
Mijn man zag net nog een mooie aanbieding van pampers bij Etos, dus die heeft hij op de valreep voor sluitingstijd gehaald. In de blije doos ( ) zat ook een pak, dus dat schiet lekker op met bijna 16 weken .
Haha, ik had tot voor kort alleen maar dat ene pak uit de blije doos in huis. Zag van de week bij de trekpleister pampers 1+1 gratis, dus heb toen nog maar twee pakken gehaald, kunnen we de eerste dagen in ieder geval vooruit.

Ik had een tijdje geleden gedroomd over luiers. Dat ik was bevallen en dat we welgeteld 2 luiers in huis hadden, waarvan de eerste dus in gebruik was genomen. Ik wilde Toen dat mijn vriend naar de winkel ging voor meer luiers, maar hij dacht dat dat in het weekend ook nog wel kon, want we hadden toch nog een reserve... Leuk, die zwangere dromen.
  Manager PR/Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 18:50:44 #268
269689 crew  Viv
pi_161828800
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:56 schreef Unihipili het volgende:
En ik vind de mouwen raar, net te kort ofzo. :') Maar misschien met een langemouwenromper eronder alsnog leuk.
pi_161828972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En ik vind de mouwen raar, net te kort ofzo. :') Maar misschien met een langemouwenromper eronder alsnog leuk.

Zoiets
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:06:38 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161829148
Whehe met twee aanbiedingen gecombineerd, had mijn man twee pakken pampers voor ¤7,48 ipv ¤19,90 _O-.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:08:05 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161829189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat lijkt ook alleen maar zo op het plaatje ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 30-04-2016 19:40:50 ]
KuikenGuppy
pi_161829498
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:06 schreef Burdie het volgende:
Whehe met twee aanbiedingen gecombineerd, had mijn man twee pakken pampers voor ¤7,48 ipv ¤19,90 _O-.
Goeie deal!

Ik heb vd week een pak bij kruidvat meegenomen bij de actie. En sindsdien ligt Saar haar babyborn met een luier aan. :')

Wat heb jij vroeg de blije doos. :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:52:19 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161830300
Ja vond ik ook, maar ik klaag niet :P. Heb wel bij het aanvragen helaas weer een tikfout gemaakt in mijn telefoonnummer (vorige keer ook al :o) dus nu kunnen ze me niet lastig vallen met telefonische spam enzo ;(.
KuikenGuppy
pi_161830343
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:52 schreef Burdie het volgende:
Ja vond ik ook, maar ik klaag niet :P. Heb wel bij het aanvragen helaas weer een tikfout gemaakt in mijn telefoonnummer (vorige keer ook al :o) dus nu kunnen ze me niet lastig vallen met telefonische spam enzo ;(.
ohh wat baal jij nu! _O-
pi_161830495
Hulde aan mijn man! Komt een reclame van Milka voorbij. Zeg ik: ohhh dat had ik nu ook wel gelust eigenlijk :'(

En voordat ik het weet springt ie in de auto en istie onderweg naar de super *O* _O_

O wst zal jij nu balen Burdie :D

Mijn overbuurvrouw is kraam. En als de planning een beetje mee zit komt ze ook hier kramen. Krijg met enige regelmaat van alles binnen gesmeten hier O-) ... luiers maat 1 en 2 hoeven we in ieder geval niet meer te kopen denk ik :D
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:01:29 #276
52229 Chanty
pi_161830524
quote:

[..]

I know.

Ik wil die azijnpisser wel uithangen hoor :P maar goed,... dat mijn eerst drie maanden kut waren omdat huilbaby ivm reflux en zwaar herstel van keizersnede, betekent niet dat dat ook voor jou geldt. Hopelijk wordt het zo idyllisch als jij het je voorstelt. Daar hoop ik voor mezelf ook op maar hou wel rekening met eenzelfde scenario, puur zelfbescherming.
pi_161830907
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:01 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik wil die azijnpisser wel uithangen hoor :P maar goed,... dat mijn eerst drie maanden kut waren omdat huilbaby ivm reflux en zwaar herstel van keizersnede, betekent niet dat dat ook voor jou geldt. Hopelijk wordt het zo idyllisch als jij het je voorstelt. Daar hoop ik voor mezelf ook op maar hou wel rekening met eenzelfde scenario, puur zelfbescherming.
Ik snap wat je zegt, maar weet je ik wil al jaren moeder worden en ik kijk er zelfs naar uit om de beproevingen te mogen ervaren.
Wat doet slaaptekort met je? En die overweldigende liefde en de kraamtranen? Wat zal mijn man voor vader zijn en zal ik hem met nieuwe ogen zien? Wat gaat er veranderen in onze relatie? Hoe gaan we hier weer samen met zijn drietjes een evenwicht in vinden? Wat leert het moederschap mij over mezelf?

Laat maar komen.

Ik word moeder. Wij worden eindelijk een gezin.
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:33:56 #278
52229 Chanty
pi_161831461
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:14 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar weet je ik wil al jaren moeder worden en ik kijk er zelfs naar uit om de beproevingen te mogen ervaren.
Wat doet slaaptekort met je? En die overweldigende liefde en de kraamtranen? Wat zal mijn man voor vader zijn en zal ik hem met nieuwe ogen zien? Wat gaat er veranderen in onze relatie? Hoe gaan we hier weer samen met zijn drietjes een evenwicht in vinden? Wat leert het moederschap mij over mezelf?

Laat maar komen.

Wij zijn zelf voor nr 1 ook 2 jaar bezig geweest dus het verlangen was enorm. Maar ik zou leven als ik nu zeg dat het een fijne tijd was. Natuurlijk echt wel fijne momenten maar het was niet de kraamtijd waar ik op hoopte. Gelukkig zat ik daarna nog 9 maanden thuis en mijn ik wel genieten O+ nu heb ik een baan dus hoop echt dat ik deze keer wel van mijn kraamtijd kan genieten
  Manager PR/Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 20:38:16 #279
269689 crew  Viv
pi_161831605
quote:
Wat leert het moederschap mij over mezelf?
Nou, de zwangerschap leert mij in ieder geval dat ik ongeduldiger (en misschien wel ongeruster) ben dan ik eigenlijk zou willen. Ik heb me er een aantal dagen over heen proberen te zetten, tot man vanmiddag zei: "Waarom zou je er niet gewoon aan toegeven?" Inmiddels een AngelSounds via marktplaats overgenomen en nu weet ik dat de baby het nog doet!
quote:
Laat maar komen.

O+
pi_161831678
Ik hoop vooral op een niet-ziek, niet-geel kind deze kraamweek, dat zal de start zoveel makkelijker maken.. En erger dan bij F. kan het haast niet, maar we gaan het zien. Nu is ze zo leuk (zonder dr terrorpeuterbuien, niet meer willen slapen maar het eigenlijk nog wel nodig hebben ;) ) maar het heeft even (9 maanden) geduurd voordat ze leuk werd ;) Tot die tijd was het een jankie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 april 2016 @ 20:41:05 #281
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_161831687
quote:
Netjes geregeld hoor _O_ Gefelicitieerd!
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:53:49 #282
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161832013
quote:
Ik wilde nog vragen: hoe reageerde je baas vandaag? Niet een hele sympathieke reactie. Ik vind het echt supertof voor (en van) je!

quote:

[..]

Laat maar komen.

Wat zeg je dat mooi O+ En ik voel het ook zo. Kom maar door, want we kunnen de wereld aan :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:14 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi heb je het bezoek overleeft?
Er zijn geen doden gevallen nee :P
Het viel alleszins mee, maar ik moet zeggen dat ik vanmorgen fluitend opstond en de dag ook erg lekker begon. Soms kun je dingen goed handelen en vandaag was zo'n dag. Het bleef speciaal, want er is een hoop gedoe binnen die familie, maar we hebben er goed mee gedeald, al zeg ik het zelf. Wat ben ik toch superblij met mijn vent en met ons.

SPOILER
pi_161832060
Ik vond het heerlijk, die eerste maanden. Het gaf me een heel vredig en geborgen gevoel, zo n babietje in huis. Bij de eerste is het wat zoeken, maar was ik zo ultiem trots. De tweede was een makkie, schoof zo mee in het ritme. Ik voelde me wat minder overdonderd van trots (ik vond hem prachtig hoor, maar toch al gewoon gewend aan het moederschap wat dat betreft), maar weer genoot ik van dat knusse huiselijke gevoel. Ik denk dat ik bij allebei wel bijna een jaar gewoon heel erg gelukkig ben geweest, van de hormonen enzo, rose en blauwe wolk, zeg maar.

Kan me er echt weer op verheugen.
pi_161832095
Je bekkenbodemspier kun je makkelijk controleren door te doen alsof je je plas ophoudt. (Dat leerde mn fysio mij gisteren. )
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 april 2016 @ 21:03:26 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161832261
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je bekkenbodemspier kun je makkelijk controleren door te doen alsof je je plas ophoudt. (Dat leerde mn fysio mij gisteren. )
Bij mij is het lastig om aan te spannen, omdat ik 'm standaard erg aangespannen houdt, zo blijkt. Heb ik weer. Maar ik doe nu in bed de oefeningen van de fysio om samen met mijn ademhaling meer bewust te worden van aan- en ontspanning.
pi_161832476
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:53 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik wilde nog vragen: hoe reageerde je baas vandaag? Niet een hele sympathieke reactie. Ik vind het echt supertof voor (en van) je!

[..]

Wat zeg je dat mooi O+ En ik voel het ook zo. Kom maar door, want we kunnen de wereld aan :)

[..]

Er zijn geen doden gevallen nee :P
Het viel alleszins mee, maar ik moet zeggen dat ik vanmorgen fluitend opstond en de dag ook erg lekker begon. Soms kun je dingen goed handelen en vandaag was zo'n dag. Het bleef speciaal, want er is een hoop gedoe binnen die familie, maar we hebben er goed mee gedeald, al zeg ik het zelf. Wat ben ik toch superblij met mijn vent en met ons.

SPOILER
Ja die is niet van het positieve _O- ze vond het wel fijn voor mij, dat dan weer wel. Zijn ze daar ook eindelijk van mij af.
pi_161833365
Ik vond de eerste weken en maanden echt de meest fantastische periode ooit, oooooooh wat was dat heerlijk! Ik hoop dat we deze keer weer zoveel geluk hebben. O+
pi_161833627
Wat leuk om jullie gedachten en ervaringen te lezen. Zowel de roze wolken als de regenbuien.
pi_161833754
quote:

[..]

Laat maar komen.

En zolang je er zo in gaat komt het echt wel goed.

Ik vond de eerste maanden loodzwaar met een meisje dat alleen op of bij mij wilde zijn. Heb echt wanhopig en met tranen in mijn ogen nachtenlang wakker gezeten met Otje op of aan de borst, werd bij momenten gillend gek van het eindeloze gelurk :X aan mijn tepels en toch heb ik zo genoten gewoon omdat ze er was. O+
'T is een raar iets zullen we maar zeggen. :+
pi_161833939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 21:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Bij mij is het lastig om aan te spannen, omdat ik 'm standaard erg aangespannen houdt, zo blijkt. Heb ik weer. Maar ik doe nu in bed de oefeningen van de fysio om samen met mijn ademhaling meer bewust te worden van aan- en ontspanning.
Ja de mijne schijnt behoorlijk slap te zijn, wist ik eigenlijk al wel na de vorige keer, maar dat bewust aanspannen vind ik maar vermoeiend.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:32:15 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161834582
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja de mijne schijnt behoorlijk slap te zijn, wist ik eigenlijk al wel na de vorige keer, maar dat bewust aanspannen vind ik maar vermoeiend.
Sinds mijn mk zijn mijn bekkenbodemspieren ook niet meer wat ze geweest zijn, maar ik haat die oefeningen echt :@.

@eerste maanden als moeder; ik vond ze heel dubbel. Mijn leven stond op z'n kop en dat vond ik heel vermoeiend, maar ik vond de aanwezigheid van kuiken juist ook weer heel logisch. De wanhopige huilbuien en het het niet meer zien zitten (her)ken ik ook, maar zijn niet bijzonder aanwezig in mijn herinneringen. Het was gewoon een drukke, soms zware, maar heel gezellige tijd. En dat is het eigenlijk nog. O+.
KuikenGuppy
pi_161835002
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Sinds mijn mk zijn mijn bekkenbodemspieren ook niet meer wat ze geweest zijn, maar ik haat die oefeningen echt :@.

@eerste maanden als moeder; ik vond ze heel dubbel. Mijn leven stond op z'n kop en dat vond ik heel vermoeiend, maar ik vond de aanwezigheid van kuiken juist ook weer heel logisch. De wanhopige huilbuien en het het niet meer zien zitten (her)ken ik ook, maar zijn niet bijzonder aanwezig in mijn herinneringen. Het was gewoon een drukke, soms zware, maar heel gezellige tijd. En dat is het eigenlijk nog. O+.
Ik vind ze ook heel crap!

Verder +1 op jouw 1e periode, centraal staat de kennismaking met Saar, daarnaast heb ik ook echt wel een paar keer wanhopig huilend op bed gezeten want ik was zo moehoehoe. Maar dat kleine meisje was er voor altijd en daar geniet ik nog steeds elke seconde van elke dag van. O+ en over zo'n 6 maanden is er nog zo'n minimensje. Ik kijk er naar uit.
S. 2014
J. 2016
pi_161835271
quote:

[..]

O+ O+ O+
En nou moet ik huilen :7
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:00:29 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161835449
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:54 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Ik dacht ik post het maar niet :@

Maar had dus toen ik het las hetzelfde :@ O+ :@
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:05:54 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161835566
Mijn zus zei altijd dat 1 kind voelde als "stel met kind" en 2 pas als gezin.

:P

En ik ging dus slapen, zegt mijn man: heb jij nog BTW aangifte gedaan (moest voor middernacht vandaag) dus toen kon de laptop weer aan }:|. Maar het is klaar en ik ga nu wel slapen dus. :*.
KuikenGuppy
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:06:54 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161835597
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:05 schreef Burdie het volgende:

En ik ging dus slapen, zegt mijn man: heb jij nog BTW aangifte gedaan (moest voor middernacht vandaag) dus toen kon de laptop weer aan }:|. Maar het is klaar en ik ga nu wel slapen dus. :*.
Lekker op tijd wel _O-

dit jaar hier eens een keer tijdig gedaan, voor het eerst :')

Tukse!
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:07:39 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161835612
Ik doe het dus normaal altijd op tijd, was het nu alleen straal vergeten. Whoremones! :').
KuikenGuppy
pi_161835867
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:54 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Noh.
Ik ook toen ik het typte O+

En Molo. Het moederschap maakt jou ook week O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:17:41 #299
52229 Chanty
pi_161835886
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:05 schreef Burdie het volgende:

Wij hebben het ook rond 22 uur ingediend :+
  zaterdag 30 april 2016 @ 23:22:10 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161836021
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:16 schreef Arja het volgende:

[..]

Noh.
Ik ook toen ik het typte O+

En Molo. Het moederschap maakt jou ook week O+
Yep :D

Gisteren huilen bij Totoro film, vandaag dit. Where does this end? :+
pi_161837177
Ik vond het juist de eerste weken/ maanden nog goed te doen en genoot echt. Was ook helemaal niet onzeker als nieuw bakken moeder. Wat mij uiteindelijk op brak was het slaap gebrek. Ruim anderhalf jaar nooit meer dan 3 uur achter elkaar kunnen slapen, dat trok ik fysiek en mentaal niet. Ben Ook een paar keer bijna gecrasht met de auto Omdat Ik gewoon geen concentratie meer had. Ik heb toen ook gezegd dat als ik had geweten dat het zo zwaar zou zijn dat ik er niet aan begonnen was. Nu scheelt het natuurlijk dat wij een ziek kind hadden, maar ja, dat wisten wij van tevoren ook niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')