quote:Heavy marijuana use in the late teen years puts men at a higher risk for death by age 60, a new long-term study suggests.
Swedish researchers analyzed the records of more than 45,000 men beginning in 1969 and 1970. The scientists from the Karolinska Institutet in Stockholm reported that 4,000 died during the 42-year follow-up period, and men who'd used marijuana heavily at ages 18 and 19 were 40 percent more likely to die by age 60 compared to guys who hadn't used the drug.
The authors of the new study, published in the American Journal of Psychiatry, said the findings contradict previous research involving the same group of men.
But this study was longer and participants might have reached an age where the long-term effects of cannabis were taking a toll on health, said addiction expert Scott Krakower, an assistant unit chief of psychiatry at Zucker Hillside Hospital, in New Hyde Park, NY.
"Cannabis users have poorer health in general. You'd expect there to be increased mortality risk," Krakower told CBS News. He pointed to another long-term study linking early heavy marijuana use with lung cancer, and a second study that associates the drug with increased heart problems.
"Marijuana users generally may have poorer diets and they might be tobacco smokers. There's an increased linkage between weed and tobacco," said Krakower.
Dr. Kevin Hill, a member of the American Psychiatric Association's Council on Addiction Psychiatry, told CBS News, "One of the key messages from a study like this comes down to two words: dose matters."
The study looked at teenagers who had used marijuana more than 50 times.
Hill, an assistant professor of psychiatry at McLean Hospital and Harvard Medical School, said most people who use marijuana don't use it at heavy levels. "Nine percent of adults use it at that level and develop an addiction."
He said the study is limited because it didn't provide specifics about heavy use and continued use.
Using marijuana earlier in life is linked to poorer psychological health, he said, and that can contribute to more health problems down the road.
"It is well-established that if you begin using at an early age and use a lot then, there are significant negative outcomes particularly in terms of mental health and it wouldn't be a surprise for that to translate to long-term health problems," Hill said.
Earlier cannabis use is linked to cognitive problems. Hills said, "One 2012 study showed early, regular use of marijuana - the kind of level they describe in this study -- led to an eight point decline in IQ over time."
He said it's also associated with worse anxiety and depression, adding, "If you start using marijuana at an early age, you're more likely to express a psychotic disorder."
In this day and age of continued debate over marijuana policy issues, Hill said, "This kind of study is incredibly important. We don't have definitive answers, but it underscores if you are using heavily, you're probably going to have some negative consequences."
Ja, klopt. Bij mijn weten kregen vrouwen pas in 1919 actief kiesrecht.quote:
Je kan je afvragen of dat het door de marihuana komt of de tabak, ik gok het tweede.quote:"Cannabis users have poorer health in general. You'd expect there to be increased mortality risk," Krakower told CBS News. He pointed to another long-term study linking early heavy marijuana use with lung cancer, and a second study that associates the drug with increased heart problems.
"Marijuana users generally may have poorer diets and they might be tobacco smokers. There's an increased linkage between weed and tobacco," said Krakower.
Ja als je de hele dag stoned bent, maar niet door af en toe een jointje te roken.quote:Earlier cannabis use is linked to cognitive problems. Hills said, "One 2012 study showed early, regular use of marijuana - the kind of level they describe in this study -- led to an eight point decline in IQ over time."
Dat is een ding wat zeker is, dat men 1 X gaat, de kont krijg ik tegen de tijd dat ik bejaard zou zijn toch niet meer schoon gehouden vermoed ik?quote:Op woensdag 27 april 2016 01:34 schreef Kim-Holland het volgende:
Geen reden om met blowen te stoppen.
Sowieso; dood gaan we toch.
Teveel eten en suikers toch ook dacht ik?quote:
Opmerkelijk. Persoonlijk ben ik nooit intelligente niet-blowers tegengekomenquote:Op zondag 1 mei 2016 14:41 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben nog nooit een intelligente stoner tegengekomen in ieder geval, er hangt toch altijd een zweem van onderontwikkeling omheen.
Echt hè, er hangt altijd een zweem van onderontwikkeling om hen heen.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Persoonlijk ben ik nooit intelligente niet-blowers tegengekomen
Moet je ook eens wat vaker die coffeeshop uitkomen hé.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Persoonlijk ben ik nooit intelligente niet-blowers tegengekomen
Zijnde meer ontwikkeld dan de gemiddelde recreatieve cannabisgebruiker, wordt er wel van je verwacht het verschil te kennen tussen hè en hé.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Moet je ook eens wat vaker die coffeeshop uitkomen hé.
Ja maar dan moet ik de realiteit van het leven weer confronterenquote:Op zondag 1 mei 2016 15:04 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Moet je ook eens wat vaker die coffeeshop uitkomen hé.
Ben toch niet zo op je pikkie getrapt stoner, ga maar lekker wat roken op deze mooie zondagmiddag.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zijnde meer ontwikkeld dan de gemiddelde recreatieve cannabisgebruiker, wordt er wel van je verwacht het verschil te kennen tussen hè en hé.
Hahaha mooie reactie maat, je laat mij maar even goed zien dat je helemaal niet serieus was met je neerbuigende post. Jij hebt hier mooi wat gezichtsverlies voorkomen, door te doen alsof het allemaal maar een grap was.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ben toch niet zo op je pikkie getrapt stoner, ga maar lekker wat roken op deze mooie zondagmiddag.
Ik was bloedserieus hoor. Jij bent trouwens wel de meest agressieve stoner die ik ken. De meeste zitten maar een beetje voor zich uit te staren. Misschien het begin van een diepe psychose?quote:Op zondag 1 mei 2016 15:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hahaha mooie reactie maat, je laat mij maar even goed zien dat je helemaal niet serieus was met je neerbuigende post. Jij hebt hier mooi wat gezichtsverlies voorkomen, door te doen alsof het allemaal maar een grap was.
Naast superieur in de ontwikkeling ook nog eens gedragsexpert en psycholoog. Als je nu ook eens foutloos Nederlands schreef zou je me bijna van de wiet afhelpen zodat ik in ieder geval een stapje dichter ben bij jouw superieure mentale staat.quote:Op zondag 1 mei 2016 15:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik was bloedserieus hoor. Jij bent trouwens wel de meest agressieve stoner die ik ken. De meeste zitten maar een beetje voor zich uit te staren. Misschien het begin van een diepe psychose?
super silver turbo lemon choco milkshake master hazequote:
een gast waar ik vroeger mee samenwoonde mookt de hele tijd. Dat zijn bong hits met tabak en een beetje wiet, echt kanker smerigquote:Op donderdag 28 april 2016 08:43 schreef Mystikvm het volgende:
De meeste zware wietgebruikers die ik ken leven ook in een ongezonde omgeving, vol met Mountain Dew, slecht eten en slechte ventilatie. Ik vraag me dus af of ze dood gaan aan wiet, of dat ze misschien wat effort moeten steken in hun leefomgeving.
Ik heb het hier uiteraard niet over mensen die af en toe in het weekend opsteken.
Zo zeg en daar loop je ook nog reklame mee!quote:Op zondag 1 mei 2016 15:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Naast superieur in de ontwikkeling ook nog eens gedragsexpert en psycholoog. Als je nu ook eens foutloos Nederlands schreef zou je me bijna van de wiet afhelpen zodat ik in ieder geval een stapje dichter ben bij jouw superieure mentale staat.
Of het jeukt je niet meer dan?quote:Op zondag 1 mei 2016 16:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
echt niet als ik blow ben ik vet veel slimmer
quote:Op zondag 1 mei 2016 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zo zeg en daar loop je ook nog reklame mee!
Noem eens wat gedragsregels, om maar eens iets te noemen, mijn ervaring met dit soort mensen is dat ze alleen goedpraten wat naar mijn mening niet goed was?
Zouden in het werkelijke leven zo leven?
Daarom vraag ik je noem eens wat gedragsregels, niet in iedere situatie vertoon ik namelijk hetzelfde gedrag, zoals men mij voorkomt zo kom ik ze naar!
En ja begin maar te zeuren over spelling, daar zal je het mee redden als er iets uit zou breken.
Waar we natuurlijk nooit op mogen hopen wel te verstaan!
Daar sta ik van te kijken nou, je schrijft ook nog met twee woorden, zo jij hebt gedragsregels om U tegen te zeggen.quote:
Neem nog een pilletje.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar sta ik van te kijken nou, je schrijft ook nog met twee woorden, zo jij hebt gedragsregels om U tegen te zeggen.
Je hebt geen idee hoe je jezelf nu te koop zet, gedragstherapeut en psycholoog?quote:Op zondag 1 mei 2016 19:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Neem nog een pilletje.
OT: kush>haze
Ooit was ik ook zo onwetendquote:
Waar heb je het allemaal over kerelquote:Op zondag 1 mei 2016 20:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe je jezelf nu te koop zet, gedragstherapeut en psycholoog?
Jij zult wel gerenommeerde patiënten hebben of zit je werkloos thuis?
En ook hoe lang je het doet, meeste mensen die ziektes krijgen hebben meer dan 20 jaar gerookt.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:44 schreef ems. het volgende:
Ik denk ook dat het probleem eigenlijk niet zozeer het 'heftige' wietgebruik is maar eerder de levensstijl die zware gebruikers eropna houden.
De hele dag door stomen in de coffeeshop is wat anders dan iemand die na een lange dag werken een jointje rookt en voor de rest er een actief leven op nahoudt.
Zelfde is van toepassing op alle andere drugs, trouwens.
Bullshit dus.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:03 schreef Donnis het volgende:
[..]
En ook hoe lang je het doet, meeste mensen die ziektes krijgen hebben meer dan 20 jaar gerookt.
Wat ik zeg? Er zijn namelijk onderzoeken dat niet meer roken na je 30e de risico's aanzienlijk verminderen.quote:
Wat zei je?quote:Op maandag 2 mei 2016 01:42 schreef Donnis het volgende:
[..]
Wat ik zeg? Er zijn namelijk onderzoeken dat niet meer roken na je 30e de risico's aanzienlijk verminderen.
Wie heeft het over verbranden?quote:Op maandag 2 mei 2016 02:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Verbranden gaat milieu delict worden.
De hele buurt high.quote:Op maandag 2 mei 2016 03:01 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Met de fik erin heb je geen graf nodig..
Dat is een andere discussie.quote:Op maandag 2 mei 2016 03:05 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Wie wil er naast een crematorium wonen?
En weer een studie met teveel bias. Dus als ik spacecake eet of hash olie gebruik krijg ik longkanker en dergelijken... Zal em vanavond wel door lezen en waarschijnlijk lachen om hoe belabberd er weer beredeneerd wordt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:45 schreef Manke het volgende:
http://www.cbsnews.com/ne(...)ut-life-short-by-60/
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |