quote:Ok, maar dan moet je jezelf afvragen of dat allemaal wel veilig is, en of je dat eigenlijk wel echt wil. Ik zou m chickenen
Op donderdag 19 december 2002 16:09 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Kijk jij heb er geen behoefte aan, dus je staat er ook niet open voor.
Als je er open voor staat, dan kunnen er wel eens dingen gebeuren.
quote:Ja, je kunt dan ook negatieve entiteiten aantrekken die je energie en je angsten
Op donderdag 19 december 2002 16:09 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Kijk jij heb er geen behoefte aan, dus je staat er ook niet open voor.
Als je er open voor staat, dan kunnen er wel eens dingen gebeuren.
Af en toe weet ik precies wie het is... ( naam ) veelal weet ik in ieder geval of het mannelijk of vrouwelijk is.
Soms weet ik geen van beide.. terwijl de aanwezigheid heel duidleijk is. Waarom is dat ?
Dit geldt zowel voor "geesten" bij mijzelf in de buurt als die voor die bij een ander horen/ zijn.
quote:in zekere zin.. maar vaak presenteren ze zich aan ons als iets herkenbaars.
Op donderdag 19 december 2002 19:04 schreef Anemoon het volgende:
zielen zijn onzijdig die kennen geen sekseverschillen, gelukkig.
quote:Ok eerst de pendel...
Op donderdag 19 december 2002 13:37 schreef EggsTC het volgende:[..]
Hoe kan je met je gids in contact komen dan... of probeert hij dat zelf?
En hoe werkt een pendel, wat is het precies?Jij ben ook nog is vrouwelijk
![]()
![]()
![]()
Om dat allemaal uit te leggen word veelste lastig en vaag dus dat doe ik maar niet...
Ga naar een alternatief winkeltje en koop een boekje over pendelen en alles word je duidelijk.
Voor de gidsen zal ik 1 methode neerzetten hieronder, deze methode is niet zaligmakend, er zijn vele methode's, je moet degene vinden die bij je past, waar je je ok bij voelt.
Je kan ook in meditatie vragen om je hoofdgids te zien...
Mirage:
Zielen zijn onzijdig(maar dat wist je al).
Ze kiezen er vaak voor om in een bekende vorm te komen, vooral als je ze gekend hebt.
Maar in princiepe zijn ze alles al geweest, man/vrouw.
Een aantal zielen kiezen ervoor om zich ook ruimer te presenteren aan je, vandaar dat je dan niet weet of het mannen of vrouwen zijn, ze zijn ook geen van beide op dat moment.
Of ze willen dat nog niet tonen, vaak komt dat dan wel na intensiever contact, het word vanzelf wel duidelijk.
Kan je ook met ze "praten" of zie je ze alleen, als je met ze kan "praten" dan is het wel leuk om het eens aan hun te vragen..
Goed de gidsen...
Het is een lang stuk, heb hem al eerder hier ergens geplaats, dus voor degene die het al hebben gelzen, sorry dat ik in herhaling val.
De auteur van het stuk staat onderin vernoemt.
Gidsen
Je hoort er tegenwoordig veel over in para-land.
Het verschijnsel gids, of ook wel geleide geest.
We hebben het nu niet over innerlijke gidsen, die zijn namelijk een deel van jezelf.
Iedereen heeft een gids, een begeleider voor het leven.
Een gids is iemand die altijd bij ons is en ons positief helpt. Dat wil zeggen, dat als wij het moeilijk hebben de gids ons energie stuurt. De gidsen zijn je vrienden, je levenlang en daarna.
Bij onze geboorte hebben we allemaal al een gids. Deze Gids noemen wij een hoofd-gids. En die hoofdgids heeft er zelf voor gekozen om ons te helpen c.q. begeleiden in dit leven. Deze hoofdgids kennen wij altijd uit vorige levens, en daar hebben wij dan altijd een goede band mee gehad. Mischien is het je partner geweest, een broer, zus, leraar of vriend etc. De hoofdgids, heeft de levenscycles al voltooid. En hoeft dus ook niet meer te incarneren.
Mensen zeggen wel eens;" Ja, mijn oma is mijn gids". Dat kan best, maar is zielig. Je moest eerst wachten tot iemand overleed en dan pas kreeg je begeleiding. Je voelt al, dat is niet juist. Tuurlijk kan een familielid of een vriend(in) -die overleden is- bij ons zijn. Dit noemen wij dan hulpgidsen.
Hulpgidsen zijn gidsen die bij ons zijn voor kortere of langere tijd.
Dit zijn meestal bekenden van ons, die wij in dit leven hebben gekend. Soms zijn er ook hulpgidsen die wij niet kennen. Dat zijn dan wel hulpgidsen, maar die helpen ons dan bij een bepaald probleem of proces. En wanneer dat weer opgelost is, dan gaan ze ook weer weg want hun taak is dan ook klaar. Als je kontakt heb met gidsen kan dat soms best wel moelijk zijn om als het ware afscheid te nemen.
Een gids is een en al liefde! Heeft geen gevoelens als haat, jaloezie en afgunst.
Een gids oordeelt niet. Een gids geeft ons advies, wij mogen met zelf beslissen om het op te volgen, of om het links te laten liggen. Dat is onze vrije wil. Wij rijden in dit leven, een gids is een bijrijder. Jij stuurt, geeft gas en remt. Een gids kan adviseren van nu links af, maar je mag gewoon het advies naast je leggen en rechtdoor gaan.
Word die gids dan niet kwaad? Nee, zoals ik al aan gaf is een gids een liefdevol persoon, met veel humor. De gids weet dat wij moeten leren en onze eigen lessen moeten ondergaan. De gidsen zien ons denk ik, als peuters, stap voor stap leren we lopen met vallen en opstaan. En dat is ook goed, ieder in z'n eigen tempo. Weet ook dat je gids niet alle stenen voor je voeten weg haalt, alles moeten we zelf doen maar niet alleen.
Kunnen wij kontakt krijgen met gidsen? Uit ervaring van wat ik heb gelezen en zelf ook heb ervaren is dat bijna iedereen met zijn gids kan leren praten. Dat kan zijn via zien, voelen, horen of weten etc... Een gids kan met je praten door je bijvoorbeeld een ingeving te geven, of door jouw iets te laten voelen.
In contact komen met je eigen spirituele gids.
Ik heb al uitgelegd wat een gids is, nu we dit weten kunnen we proberen contact te leggen met onze eigen gids. Je beste vriend of vriendin die er altijd is.
Via visualisatie kun je proberen contact te krijgen met je gids.
Wanneer je dit doet zorg er dan voor dat je niet gestoord wordt door de telefoon etc.
Sluit je ogen en probeer je helemaal te ontspannen.
Neem hier rustig de tijd voor.
De eerste gids waar je contact mee zult maken is je hoofdgids en die zul je dus kennen vanuit een vorig leven.
Terwijl je aan het ontspannen bent probeer je al je gedachten een vrije vlucht te laten nemen in het oneindige.
En blijf rustig in- en uitademen.
Probeer je dan een trap voor te stellen van 10 treden. Zie wat de kleuren zijn en voel hoe prettig en harmonieus dit aanvoelt.
Ga dan de trap oplopen boven aan de trap die je een helder wit licht, naarmate je steeds een stap dichterbij komt zie je hoe dit witte licht steeds meer en meer een gestalte krijgt. Totdat je bij de bovenste tree staat zie je dat het gewoon een mens is, een mens met oneindige liefde, onverwaardelijke liefde.
Zie dan hoe deze gids de armen open doet voor je en je omhelst je gids. Het zal een gevoel van herkenning en erkenning zijn. Dit is jouw persoonlijke gids. Kijk dan eens naar de gids laat de gids zich zien als een man of een vrouw? Heeft de gids een gewaad aan? Vraag in gedachten naar zijn of haar naam en je krijgt een gevoel. Een gids communiceert via het gevoel. Je voelt dus de naam. Stel je gids rustig een andere vraag, en voel ook hier weer het antwoordt. Je gids zal glimlachen naar je. En de hele tijd zul je overspoelt worden door onverwaardelijke liefde. Die in woorden niet uit te leggen is.
Bedank dan je gids. En loop weer de trap naar beneden. Bij iedere tree die je naar beneden gaat zul je weer gewoon de stoel voelen waar je op zit. Je wordt je weer bewust van alles om je heen. Via deze geleide visualisatie methode heb jij je eigen gids leren kennen.
En door gewoon af en toe de stilte in te gaan kun je leren communiceren met je gids.
Stel in het begin korte vragen en let er dan op wat jouw gevoel je dan ingeeft.
Let wel, een gids geeft nooit opdrachten en wil het beste voor jou. Een gids stuurt niet maar adviseert. Jij rijdt in de auto je gids is een bijrijder. Een gids lost jouw problemen niet op dat moet jezelf doen. Maar je mag altijd om energie vragen aan je gidsen voor hulp en kracht.
Ik raad je ook aan om de boeken van Jan Kleyn te lezen over gidsen.
Enkele titels: jouw persoonlijke gids, omgaan met gidsen en geesten gidsen en engelen.
Of het boek van schrijfster Liza M. Wiemer genaamd Gidsen Gids.
Heel veel liefde, vrede en Positiviteit toegewenst,
Johan Lindeman
Mijn moeder kreeg een telefoontje van de htuiszorg dat mijn oudtante ( vrouw van 88 jaar ) ziek was. Het arme mensje liep van onder en boven leeg.. kon niet meer in de benen komen.. lag dus hulpeloos in bed. Aangezien er haast geen familie daar komt / contact heeft en de thuiszorg maar een paar keer / dag komt kijken ALS er al tijd is... vroegen ze of mijn moeder een kijkje wilde nemen.
Mijn mamsje was zelf niet helemaal 100 % in orde, dus ik ben even meegegaan.
Er was al een paar keer geprobeerd of er wat thee in het mensje wilde blijven zitten.. was niet gelukt.
Toen ik aankwam voelde/ zag ik gelijk aanwezigen. Heel normaal want dat heb ik regelmatig. Ik geef er verder geen aandacht aan.. soms alleen een vorm van groet.. een soort ontzag laten blijken even.
Na mijn oudtante uit bed te hebben geholpen.. op de wc hebben gezet ( gelukkig zat ze er dit keer niet helemaal onder, wat eerder die dag wel het geval was ).
Wasjes even opgevouwen....koude thee weggegooid en nieuwe gezet.
Tijdens het thee maken heb ik er iets meer in gedaan dan alleen thee.. ik noem het een heleboel liefde voor het gemak. Een beschuitje erbij... en in gedachten even met haar bezig geweest op mijn manier ( energie ).
Toen lekker in het donker bij haar gaan zitten ( licht scheen iets naarbinnen vanuit de woonkamer ) en even met haar gekletst.. onder het kletsen heeft ze 1,5 glas thee naar binnen gewerkt.. en bijna 2 beschuitjes met suiker !
De aanwezigen zaten al " mee te kletsen " ondertussen... ze lieten me al weten dat ze zich meer zorgen maakte dan voor de situatie noodzakelijk was.
en plots begon het mensje te huilen......
het ging dwars door mij heen... heel zielig.
Ze wist niet meer of het ochtend of avond was... ze was bang dat ze haar verstand kwijt raakte... ze dacht dat ze hier niet meer uit kwam etc etc....
Ik wilde haar de hele tijd al zeggen dat ze niet alleen was.. ik wist alleen niet hoe ik het moest brengen.. ik kan moeilij kzeggen dat er twee anwezigen zijn ( 1 overigens in de woonkamer... mijn achterneef en één ondefineerbare in de slaapkamer bij ons )
Er brandde bij mij een gevoel dat ik een lampje in de kamer aan moest doen.. en mijn aandacht werd naar de muur getrokken.
Bleek... daar hing een schilderijtje waarop stond " De heere is met U " oid... zij is heel erg into God..
dus ik heb haar het schilderij gewezen en gezegd dat ze niet moest vergeten dat ze niet alleen is !!
Ze keek naar de muur.. toen naar mij.. en zei " Ja... je hebt gelijk... dáár moet ik aan denken.. ik moet dat niet vergeten... "
Vlak voor ik wegging heb ik gevraagd aan de aanwezigen of ze haar een warm gevoel wilden geven.. en ervoor wilden zorgen dat ze niet zou vergeten dat ze niet alleen is.
Mijn oudtante riep me nog terug... ze zei dat ze zich heel fijn voelde door het praten met mij..
deed me ontzettend veel...
Ik geloof niet in God zoals zij dat doet. Mijn God is anders, maar het was wel een goed iets om duidelijk te maken voor háár dat ze niet alleen is.
Communiceren... ja ik communiceer met ze. Zonder hun had ik niet dat schilderijtje ontdekt. Ik wilde haar zo graag fijner laten voelen.
quote:mijn ziel is gelukkig wel onzijdig... pak van me hart!
Op donderdag 19 december 2002 19:10 schreef Mirage het volgende:[..]
in zekere zin.. maar vaak presenteren ze zich aan ons als iets herkenbaars.
Mijn oudtante heeft bijvoorbeel mijn achterneef ( ? ik begrijp die namen neit zo)bij zich, ik wist precies wie het was... mannelijk en dat HIJ het was. ( rest van de dingen die ik via hem kreeg klopte ook, hoewel ik erg weinig van hem of mijn oudtante weet ).
Naast hem had zei ook een ander iemand bij zich. Deze kon ik niet plaatsen. Ik wist níet of het mannelij kof vrouwelijk was en al helemala kreeg ik geen naam/ idee wie het was
tijdens een leven hebben ze een omhulsel dat ze mannelijk of vrouwelijk maakt.
Als een geest/ ziel zich aan iemand presenteerd dan kiest het mééstal de vorm die voor de persoon met wie ze willen communiceren op dat moment het meest acceptabel is.
Soms is dat de vorm waarin ze als laatste op aarde waren
( als het familie was bijvoorbeeld ).
Soms als iemand anders.. ( als het geen fam is geweest bijv )
Soms gewoon als " energie vorm ", mijn vraag....
wáárom kiezen ze hier soms voor.. ( dus het geval van een niet menselijke gedaante aan te nemen )
Zelf voel ik ook duidelijk dat mijn ziel geen sekse heeft.
Ik denk dat het te maken heeft met een verschil van interpretatie van de "ontvanger"
van geesten/zielen, waardoor jij dit anders ziet dan ik.
Ps: ik denk dat de de vorm waar de ziel voor kiest veel te maken heeft met in hoeverre zo'n ziel nog aardgebonden is. Sommige kunnen de aardse dingen
niet loslaten en blijven lang in de tussenwereld hangen in een gedaante die hun
ziel het beste tot uitdrukking brengt.
quote:Ik geloof dat een ziel opnieuw " mens " kan worden.
Op donderdag 19 december 2002 20:10 schreef Anemoon het volgende:
Zielen zijn per definitie niet mannelijk of vrouwelijk zoals wij dat hier op aarde
gewend zijn. Zij zijn in het verleden kunstmatig opgesplitst in mannelijk en vrouwelijk
vanwege het produceren van slaven/mensen.
Zijn ze eenmaal los van het lichaam - wat wij dus hier "overlijden" noemen - dan zijn zij weer onzijdig.Zelf voel ik ook duidelijk dat mijn ziel geen sekse heeft.
![]()
Ik denk dat het te maken heeft met een verschil van interpretatie van de "ontvanger"
van geesten/zielen, waardoor jij dit anders ziet dan ik.
Wat ik waarneem is een geest.. in dit geval gaf hij mij het beeld van de achterneef... de ziel die in die man huisde was dus aanwezig.
Het noemen van wie het is, heeft niets met de ziel te maken, maar met de aanwijzing die het even aangeeft wie het was.
Hij is in dit geval dus wel degelijk man.
( als mens zijnde )
Ikzelf heb heel lang mijn zus bij mij gehad. ( vanaf dat ik kon apreken sprak ik al over haar )
Zij presenteerde zich wel degelijk als mijn zus ( ik wist neit eesn dat ik een zus gehad heb... )
Als kind ben je onbevooroordeeld. Je neemt alles zoals het komt. Je accepteerd gewoon wat je waarneemt.
Ik ben er dus heilig van overtuigd dat ze wél een sekse om zich te presenteren kunnen aannemen/ kiezen.
quote:precies.. of die dus voor de ontvanger het meest accpetabel is.
Op donderdag 19 december 2002 20:10 schreef Anemoon het volgende:Ps: ik denk dat de de vorm waar de ziel voor kiest veel te maken heeft met in hoeverre zo'n ziel nog aardgebonden is. Sommige kunnen de aardse dingen
niet loslaten en blijven lang in de tussenwereld hangen in een gedaante die hun
ziel het beste tot uitdrukking brengt.
ik denk dat wij niet anders interpreteren. Ik geloof dat he taardig gelij kligt.
Het is per geest verschillend. ZIJ geven aan wat wij waarnemen... niet andersom.
De zogenaamde boodschappen... de communicatie díe is wel interpretatie gebonden.
Ik geloof dat ik daar al een voorbeeld ergens van heb gegeven toen mijn zoontje ziek was en ik in de keuken en badkamer bezig was.
Meestal zijn de aanwezigen erg rustig.. ze ZIJN gewoon...
ditmaal was er 1 ontzettend chaotisch en warrig.
Ik kreeg er een onbehaaglij kgevoel van.. 1e reactie is dan angst.. of misschien wel de gedachte dat het een " kwaad " iemand is..
Ik stapte even buiten mijzelf en keek ernaar.. objectief.
Hij deed niets.. was gewoon druk bezig mijn aandacht te trekken.. en omdat ik hem niet begreep !! voelde ik mij onbehaaglijk.. ik ving het chaotische gevoel op..
Toen ik beter luisterde en de angst had uitgeschakeld weer.. kreeg ik de drang naar mijn zoontje te gaan om even te kijken ( sliep ).
Bleek dat hij ziek was en dat het even niet goed met hem ging..
Heel makkelij kan je zoiets als iets negatiefs interpreteren.. maar alles wat er in proinciepe aan de hand was, was dat ik niet goed luisterde.. en dat er iets met mijn zoontje was waar iemand mij even op wilde wijzen.
[Dit bericht is gewijzigd door Anemoon op 19-12-2002 20:25]
quote:......waar alles weer met elkaar verbonden is........
Op donderdag 19 december 2002 20:23 schreef Anemoon het volgende:
Ja de ziel die in feite onzijdig is, kan om contact te zoeken met deze dimensie
de schijn (ook voor zichzelf nog steeds) wekken dat ie een man of een vrouw is.
Is de ziel verder van deze dimensie af en zoekt het geen contact meer, dan zal die ziel uiteindelijk weer die onzijdige vorm aannemen.
Dat is immers de oervorm van het niets, het AL waarin die ziel (hopelijk) terug gaat.
mooi he...
lees bovenstaande post ook even als je nog tijd hebt.. ik geloof dat we tegelijktijdig postten..
quote:Heb je ook weleens de mogelijkheid overwogen dat het niet zozeer een andere
Op donderdag 19 december 2002 20:23 schreef Mirage het volgende:Ik stapte even buiten mijzelf en keek ernaar.. objectief.
Hij deed niets.. was gewoon druk bezig mijn aandacht te trekken.. en omdat ik hem niet begreep !! voelde ik mij onbehaaglijk.. ik ving het chaotische gevoel op..
Toen ik beter luisterde en de angst had uitgeschakeld weer.. kreeg ik de drang naar mijn zoontje te gaan om even te kijken ( sliep ).Bleek dat hij ziek was en dat het even niet goed met hem ging..
Heel makkelij kan je zoiets als iets negatiefs interpreteren.. maar alles wat er in proinciepe aan de hand was, was dat ik niet goed luisterde.. en dat er iets met mijn zoontje was waar iemand mij even op wilde wijzen.
quote:Jaaaaaaaaaaaaah !!!
Op donderdag 19 december 2002 20:24 schreef Mirage het volgende:[..]
......waar alles weer met elkaar verbonden is........
![]()
mooi he...
quote:euhm..heo zeg ik dat.. kán natuurlijk, maar dan heeft het in dit geval een andere benadering gekozen dan dat het normaal doet.
Op donderdag 19 december 2002 20:29 schreef Anemoon het volgende:[..]
Heb je ook weleens de mogelijkheid overwogen dat het niet zozeer een andere
externe geest is, maar je Zelf in een paralelle wereld die jou hier in deze wereld
een seintje wil geven?
De meeste mensen zijn gewoon afgesloten van die werelden maar een enkeling
heeft er wel zo af entoe contact mee, zou het ook zo kunnen zijn bij jouw ervaringen hiermee??
Waar jij het over hebt ervaar ik meestal anders dan hoe het dit keer was.
Ik zeg niet dat he tniet kan.. , maar zoals het nu was is het helemala zoals het normaal gesproken ook gaat als er iemand " communiceert " met mij.. alleen dit keer warrig.. en chaotisch.
Hetgeen waar jij het over hebt is denk ik wat ik als 2e
" ik " zie.. er is een 2e ik. Die ik die pfff.. andere keer. Het is niet iets dat je omschrijft met woorden het is wat je moet voelen/ ervaren. Het is iets dat ver boven mij ( als mens ) uittoornt.. figuurlijk als bijna letterlijk.. het heeft geen gedaante.. het " IS " en het is gróót....
Het is niet een deel van mij.. het is.. pff..
een 2e ik.. wel dezelfde maar toch ook niet... ![]()
Het " is " op een ander vlak dan waar wij leven. Maar ik heb er wél contact mee..
Taal is echt niet toereikend om zaken als dit te bespreken.
Noam Chomsky heeft volkomen gelijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Devilnl op 20-12-2002 23:35]
Laat je angsten los!!!!!!!!
Je bent er teveel mee bezig en dan kan je geest rare spelletjes met je gaan spelen.
Er is een tijd geweest dat ik met teveel dingen op spiritueel gebied tegelijk bezig was.
Ik was bezig met reiki, met channelen, pendelen enz. enz. enz.
Wel allemaal beginnend toen nog, dus lerende.
Dat ging falikant fout, ik schoot tever door en hoorde gefluister in m'n kop(niet te verstaan), zag dingen in mijn ooghoeken, lichtflitsjes allemaal rare en best enge dingen, vooral als je er geen idee van hebt wat er nu met je gebeurt.
Ik maakte mezelf gek, en ben ook een tijdje bang geweest dat ik letterlijk gek zou worden(nog gekker dan ik normaal ben dan he
).
Niets met geesten of wat dan ook te maken, maar alleen maar met mijzelf.
Ik heb toen hulp gezocht en heb een heel goed advies gekregen, doe rustig aan, ren niet als je nog niet kan lopen.
En er is niets om bang voor te zijn, als jij sterk in jezelf staat is er NIETS wat bij jou binnen kan komen.
Als er iets is wat bij je binnenkomt dan laat je dit ZELF toe.
Aard jezelf, er zijn stenen om te aarden, er zijn hele rituelen voor, rood helpt je(rood is de kleur van arding, dus rode sokken dragen bv helpt al).
Maar het kan ook heel simpel, hele gewone dingen aarden je, gewone dagelijkse dingen.
Lekker wandelen, werken in de tuin, sex, huishoudelijk werk enz. enz. enz.
Gewone simpele dingen.
Loop regelmatig op blote voeten, wees je bewust van je contact met de aarde, dan loopt het allemaal wel los.
Gebeurt er iets wat je eng/onprettig vind, visualiseer dan de kamer in wit licht(jezelf voorstellen dat de hele kamer in fel wit licht baad).
Al het negatieve is verdwenen daarna.
Vind je dat niet voldoende zet dan jezelf even blijvend in een zuil van wit licht, niets wat bij je binnen kan stappen wat negatief is dan...
Maar bij alles wat je doet, het is zo sterk als je intentie en geloof, je kan het ook zonder, het zijn hulpmiddelen die je zekerder maken.
quote:Ken je die zelf make dan ? iemand hoe, waar ,linkz ?
Op vrijdag 20 december 2002 23:30 schreef Devilnl het volgende:
Toen ik het quioa board gebruikte, (zelf ff snel inelkaar geknultseld uit enthousiastme.
Met de letters van het spel "scrabble" leg je het alfabet in een cirkel.
In het oosten en westen leg je de woorden "ja" en "nee"
Pak een schoon bierglas, effe lekker warm maken en huppekee: lachen!!
van de week is probere denk ik
Je moet niet mensen vertellen hoe ze zoiets moeten doen, het kan hartstikke gevaarlijk zijn, dat mag je er dan ook wel even bij vertellen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |