abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161713221
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 21:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat mag je helemaal niet berekenen! Waarom denk je dat ze in Duitsland sinds 2005 (10% v.d. nieuw geborene kind van islamitische ouders) zijn opgehouden met het bijhouden van demografie op basis van religie? Dat zou extreem-rechts alleen maar in de kaart spelen! Verder totaal niet handig om te kunnen inschatten welke kant het land opgaat.
Owh. Sorry. Ik had het al gedaan. -O- :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_161715682
dit is geen extreem rechts toch?
There are only 151 Pokémon.
pi_161716026
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:21 schreef Eenskijken het volgende:
dit is geen extreem rechts toch?
Klopt. Gouden Dageraad is extreemrechts. Absoluut extreemrechts. FPÖ is populistisch-rechts. In Europa ben je vrij snel extreemrechts. Het komt door de twee wereldoorlogen die grotendeels zijn uitgevochten op het continent. Vaderlandsliefde is uit den boze en wordt op een lijn geplaatst met zwakzinnigen. Dan zit de VS vol met zwakzinnigen terwijl het de succesvolste land uit de historie van de mensheid is. Niet alleen innovatie is torenhoog, maar ook op tal van andere gebieden een ijzersterk land.

[ Bericht 10% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 25-04-2016 22:34:00 ]
pi_161716367
Wel geinig dat uitgerekend een Oostenrijkse politici van een door nazi's opgerichte partij op het punt staat president te worden. _O-

Verder, laat maar regeren. Ben benieuwd wat ze voor elkaar kunnen krijgen.
NEE!
pi_161716583
In Oostenrijk heb je kiesrondes. Van de zes partijen die meededen was de FPÖ het populairst. Als er straks een tweede ronde komt, is de kans groot dat veel mensen op de andere kandidaat stemmen om de FPÖ tegen te werken. 36,4% is lang geen meerderheid natuurlijk.
pi_161717217
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
In Oostenrijk heb je kiesrondes. Van de zes partijen die meededen was de FPÖ het populairst. Als er straks een tweede ronde komt, is de kans groot dat veel mensen op de andere kandidaat stemmen om de FPÖ tegen te werken. 36,4% is lang geen meerderheid natuurlijk.
Had ik inderdaad ook al bedacht.
  dinsdag 26 april 2016 @ 03:25:08 #232
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161719948
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 22:45 schreef luxerobots het volgende:
Maakt niet uit. Als ik het goed begrijp heeft de president daar toch alleen maar een ceremoniële functie. Het percentage biedt hoop. Zulke percentages zie je in meerdere landen en dat zal vanzelf toenemen omdat het eurofiele midden bezig is met het opheffen van zichzelf.
pi_161720059
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:16 schreef J.B. het volgende:

[..]

Is sowieso bij Pauw geweest na die toestanden omtrent het mogelijke AZC in Geldermalsen.
Belachelijk in dat geval. Het is ook het imago van dat soort gasten dat dan aan "rechts" blijft kleven. Vreemd genoeg blijft het imago van een Volkert niet zo aan links kleven, wordt op TV weinig de link gemaakt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_161720250
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 05:57 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Belachelijk in dat geval. Het is ook het imago van dat soort gasten dat dan aan "rechts" blijft kleven. Vreemd genoeg blijft het imago van een Volkert niet zo aan links kleven, wordt op TV weinig de link gemaakt.
Dat kont omdat die link vooral door wat simpel rechts volk wordt gemaakt. Als GeenStijl maar vaak genoeg wat roept weet iedereen dat je het niet serieus hoeft te nemen. En alle linkse partijen hebben gewoon afstand genomen van die gek. Dat gaat voor de PVV en radicaal rechtse groepjes minder op. Wilders bewondert ze vaak zelfs per twitter.
pi_161720803
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:20 schreef 99.999 het volgende:
Dat kont omdat die link vooral door wat simpel rechts volk wordt gemaakt. Als GeenStijl maar vaak genoeg wat roept weet iedereen dat je het niet serieus hoeft te nemen. En alle linkse partijen hebben gewoon afstand genomen van die gek. Dat gaat voor de PVV en radicaal rechtse groepjes minder op. Wilders bewondert ze vaak zelfs per twitter.
Nogal boute beweringen. Heeft Wilders die Custerts bewonderd op Twitter? En afstand nemen van gekken is nogal random. Er wordt nogal gedweept met figuren als Che Guevara, Mao en dergelijke in bepaalde kringen. Het kleven van het imago heeft meer te maken met het constante hameren op het "rechts" zijn van beide groeperingen. Allebei rechts, dus ze zijn de grootste vrienden van elkaar. Dat idee. Als we die aanname zouden maken, dan zijn alle moslims ook de grootste vriendjes van terroristen, nietwaar?
pi_161720830
Als je tegen ongecontroleerde immigratie van hordes jonge mannen bent ben je al snel extreem-rechts. En een vieze nazi.
pi_161720841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:50 schreef TheJanitor het volgende:
Als je tegen ongecontroleerde immigratie van hordes jonge mannen bent ben je al snel extreem-rechts. En een vieze nazi.
Nonsens natuurlijk.
pi_161720848
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk.
In de 21e eeuw lijkt de slachtofferrol de beste verdediging.
pi_161720875
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In de 21e eeuw lijkt de slachtofferrol de beste verdediging.
Daar lijkt het wel op. Zie dit geframe alleen al dit topic meerdere malen voorbij komen. Blijkbaar bevalt dat wentelen in de slachtofferrol nogal.
pi_161720948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nogal boute beweringen. Heeft Wilders die Custerts bewonderd op Twitter? En afstand nemen van gekken is nogal random. Er wordt nogal gedweept met figuren als Che Guevara, Mao en dergelijke in bepaalde kringen. Het kleven van het imago heeft meer te maken met het constante hameren op het "rechts" zijn van beide groeperingen. Allebei rechts, dus ze zijn de grootste vrienden van elkaar. Dat idee. Als we die aanname zouden maken, dan zijn alle moslims ook de grootste vriendjes van terroristen, nietwaar?
Wilders stond nu niet bepaald negatief ten opzichte van clubjes als DTG en Pegida Nederland, ook nadat bekend was dat die gevuld zijn met extreemrechts tuig.

En je ziet ook dat moslimorganisaties hier wordt gevraagd afstand te nemen van de extremisten en dat ze verweten wordt dit onvoldoende te doen, in die zin niet zoveel anders. Al heeft het lokale Moskeebestuur in Schubbekutteveen vermoedelijk minder met extremisten van doen dan een Wilders.
pi_161721046
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wilders stond nu niet bepaald negatief ten opzichte van clubjes als DTG en Pegida Nederland, ook nadat bekend was dat die gevuld zijn met extreemrechts tuig.

En je ziet ook dat moslimorganisaties hier wordt gevraagd afstand te nemen van de extremisten en dat ze verweten wordt dit onvoldoende te doen, in die zin niet zoveel anders. Al heeft het lokale Moskeebestuur in Schubbekutteveen vermoedelijk minder met extremisten van doen dan een Wilders.
Dikgedrukte is onzin natuurlijk.

Geen idee wat DTG is, ben beetje out of touch met wat er allemaal voor nieuws rondloopt in Nederland. Wat Pegida betreft, is het een minder simpel verhaal als jij schetst. Laat ik het zo zeggen, je bent een Europeaan die met lede ogen aanziet hoe de huidige regeringen weinig tot niets doen om de stroom een halt toe te roepen. Wat voor opties heb je dan? In een tijd zonder verkiezingen heb je dan actiegroepen die demonstreren, zo heb je ook pro-immigratieclubjes die demonstreren. Hebben mensen die tegen zijn niet datzelfde recht? In pro-immigratieclubjes zullen ook een hoop criminele AFA-figuren rondlopen, dat is dan blijkbaar geen probleem?

Daarom moet je dat altijd wat minder zwart-wit zien. Er lopen in pro-demonstraties ook een hoop mensen mee die niet radicaal zijn maar gewoon iets willen laten zien. Ik vind die mensen naïef maar dat is mijn persoonlijke opvatting. Er lopen bij Pegida demonstraties een hoop mensen mee die niet radicaal zijn maar ook gewoon iets willen laten zien. En net als ik pro's naïef vind, zullen er mensen zijn die deze mensen als reactionair of zelfs racistisch zien. Dat is de mening van die mensen, soit.

Persoonlijk heb ik een broertje dood aan al die mensen die de opkomst van rechts analyseren als iets heel speciaals. Het is gewoon een reactie, zoals met alles in de politiek, op het falende huidige beleid. Zonder dat falende beleid hadden ze nog VVD, CDA en PvdA gestemd. Dat zijn gewoon dezelfde mensen, met dezelfde vingers waarmee ze een potlood vasthouden om te stemmen, met dezelfde hersenen en dezelfde achtergrond. Het is niet alsof er allemaal rechtse mensen als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten en er linkse mensen verdwenen zijn. Het zijn dezelfde mensen. Maar met een falend beleid als scenario stemmen die mensen anders.
pi_161721740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dikgedrukte is onzin natuurlijk.
Twijfelachtig
quote:
Geen idee wat DTG is, ben beetje out of touch met wat er allemaal voor nieuws rondloopt in Nederland.
Demonstranten Tegen Gemeenten, clubje uit Enschede wat grotendeels bestaat uit neo-nazi's en bemoedigend toegesproken door de PVV tijdens demonstraties.

quote:
Wat Pegida betreft, is het een minder simpel verhaal als jij schetst. Laat ik het zo zeggen, je bent een Europeaan die met lede ogen aanziet hoe de huidige regeringen weinig tot niets doen om de stroom een halt toe te roepen. Wat voor opties heb je dan? In een tijd zonder verkiezingen heb je dan actiegroepen die demonstreren, zo heb je ook pro-immigratieclubjes die demonstreren. Hebben mensen die tegen zijn niet datzelfde recht?
Ik zal niemand het recht om te demonstreren ontzeggen. Maar de leider van Pegida Nederland is iemand die illegaal wapens exporteert naar Nederland, de NVU bewondert en die Nederlandse Hitler-imitator leuk vindt. Voor de Duitse variant kan je wellicht betogen dat het minder simpel ligt, voor de Nederlandse niet zo.
quote:
In pro-immigratieclubjes zullen ook een hoop criminele AFA-figuren rondlopen, dat is dan blijkbaar geen probleem?
Als dat zo is, dan is dat wat mij betreft net zo goed een probleem.
quote:
Daarom moet je dat altijd wat minder zwart-wit zien. Er lopen in pro-demonstraties ook een hoop mensen mee die niet radicaal zijn maar gewoon iets willen laten zien. Ik vind die mensen naïef maar dat is mijn persoonlijke opvatting. Er lopen bij Pegida demonstraties een hoop mensen mee die niet radicaal zijn maar ook gewoon iets willen laten zien. En net als ik pro's naïef vind, zullen er mensen zijn die deze mensen als reactionair of zelfs racistisch zien. Dat is de mening van die mensen, soit.
Als je in Nederland met een Pegida-demonstratie meeloopt, dan doe je dat heel bewust. Net als wanneer je met een Antifa-demonstratie doet. Dan zit je gewoon in de extreme hoek. Dat ontkennen lijkt mij dan weer zeer naïef...
quote:
Persoonlijk heb ik een broertje dood aan al die mensen die de opkomst van rechts analyseren als iets heel speciaals. Het is gewoon een reactie, zoals met alles in de politiek, op het falende huidige beleid. Zonder dat falende beleid hadden ze nog VVD, CDA en PvdA gestemd. Dat zijn gewoon dezelfde mensen, met dezelfde vingers waarmee ze een potlood vasthouden om te stemmen, met dezelfde hersenen en dezelfde achtergrond. Het is niet alsof er allemaal rechtse mensen als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten en er linkse mensen verdwenen zijn. Het zijn dezelfde mensen. Maar met een falend beleid als scenario stemmen die mensen anders.
Mooi verhaal maar voor mij staat voorop dat het beschaafd moet blijven. Deze kandidaat van de FPO houdt zich redelijk op de vlakte maar zijn partij is best eng.
pi_161721757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:50 schreef TheJanitor het volgende:
Wat zielig zeg, ga nu maar op neo-nazi's stemmen en dan krijg je een kusje. :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:35:13 #244
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161721916
FPÖ heeft maar weinig van doen met extreem-rechts. Of je moet consequent zijn en de SP nog steeds als maoïstische partij aanduiden.

Het verwarmt mijn hart dat men Europa-breed (nou ja, op Zweden na dan) rechtser begint te stemmen. Nu lossen al deze populistische PVV-achtige partijen maar weinig op, maar er is wel een bepaald sentiment wat verwoord kan worden: Heersende kaste, keer u niet langer tegen uw eigen volk, identiteit en gedeelde waarden. Dit soort partijen zijn naar mijn mening goed vanwege hun signaal- en boodschapfunctie.

Al deze rechtspopulistische partijen weigeren echter de kern van onze problemen op te lossen, die verder gaat dan enkel de negatieve invloed van de massaimmigratie. Dit is op zichzelf m.i. een symptoom van een veel kwadere agenda. Ook doen deze rechtspopulistische partijen niets om volk, identiteit en gedeelde waarden te verheffen. Ze hebben allemaal iets navelstaarderigs. Om deze redenen zal ik ook nooit op Wilders stemmen.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_161721953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:35 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
FPÖ heeft maar weinig van doen met extreem-rechts.
Grappenmaker :).
Maar vanuit jouw perspectief snap ik het wel. Dan is het niet snel extreem.
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:39:32 #246
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161721975
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, die perspectiefbeïnvloeding gaat natuurlijk alleen voor mij op. _O-
FPÖ kan alleen extreemrechts zijn als je zelf van de gestaalde kaders bent, of tot het slag mensen behoort wat Fortuyn heeft omgelegd.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_161721994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:39 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

FPÖ kan alleen extreemrechts zijn als je zelf van de gestaalde kaders bent, of tot het slag mensen behoort wat Fortuyn heeft omgelegd.
Goed verhaal man.
pi_161722130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:39 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Ohja, vanuit jouw perspectief zijn alle media natuurlijk ook van het slag wat Fortuyn heeft omgelegd. Volkomen logisch wel :).
pi_161722250
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De wetenschap is het met hem eens :W
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:56:26 #250
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_161722266
Opvallend dat in de berichtgeving in Nederland het NRC en de NOS het hier hebben over extreem-rechts, het FD en de Volkskrant over respectievelijk rechts-populisten en anti-immigratie partij en de Elsevier en de Telegraaf over rechts en simpelweg FPÖ.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')