quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:20 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zag een hele lieve foto van I
Hier vraagt Riley ook naar de bekende weg. Vandaag wees ze een fiets aan en vroeg mij wat dat was.
Ik: "Een hondje"
Riley: "Nee. Een fiets". Kreeg toen een beetje medelijden me mij dat ik het niet wist en vervolgde toen: "Lijkt wel een beetje op een hondje"
Heel herkenbaar!!! Vaak eindig ik met iets als 'Omdat het nu eenmaal zo werkt/gaat/etc.' Want het gaat idd wat ver om de wetten van Newton nader te verklaren, om maar wat te noemen. Er is zwaartekracht op aarde en daarom valt alles naar beneden. Zo werkt het gewoon bij ons.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:38 schreef Sylver_ het volgende:
Zeggen jullie peuters ook zo vaak 'wat zeg je?' (of het favoriete woord: 'huh?')?
Ik begin te twijfelen of ze me slecht hoort of dat ze het vraagt omdat ze niet begrijpt wat ik zeg.
We zijn in de waarom-fase en ik word (nog) niet tureluurs van de waaroms, maar wel een beetje van het constante gehuhwat-zeg-je? Ik praat gewoon tegen haar (niet met hele moeilijke woorden, maar geen jip en janneke taal zeg maar), dus ik kan me voorstellen dat ze mijn antwoord soms niet begrijpt, maar soms volgt er ook nog een 'wat-zeg-je' als ik het meer versimpel.
Misschien toch tijd voor een gehoortest?
En over de waarom-fase gesproken; wat antwoorden jullie op 'onlogische' vragen?
Vandaag stond er een stoel ergens buiten, Nora wijst er naar en vraagt 'wat is dat?', dus ik antwoord dat het een stoel is. Vraagt ze 'waarom?'. Nu denk ik dat ze misschien bedoelt 'waarom staat die stoel daar?', maar toen ik vroeg of ze vraagt waarom dat een stoel is, bevestigde ze dat. Maar ik denk dat ze ook ja zou zeggen als ik had gevraagd of ze bedoelt waarom die stoel daar staat.
Zouden jullie bij zo'n vraag (proberen) te antwoorden op wat ze vraagt, of geef je antwoord op een 'logischere' vraag waarvan je denkt dat ze dat misschien bedoelt?
Ik ben trouwens best slecht in simpele antwoorden te bedenken. Zo vroeg ze waarom ze geboren is als een meisje, ik neem aan dat een uitleg over X- en Y-chromosomen nog iets te veel van het goede is, maar ik wist dus geen antwoord
Oooh!quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:20 schreef Omentielvo het volgende:
Ik zag een hele lieve foto van I
Hier vraagt Riley ook naar de bekende weg. Vandaag wees ze een fiets aan en vroeg mij wat dat was.
Ik: "Een hondje"
Riley: "Nee. Een fiets". Kreeg toen een beetje medelijden me mij dat ik het niet wist en vervolgde toen: "Lijkt wel een beetje op een hondje"
de hond heeft niks gehadquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:05 schreef Sylver_ het volgende:
![]()
De hond niet hoor!![]()
Ik kan me voorstellen dat al die dozen wel wat onrust geeft. Jullie gingen wel dichtbij verhuizen toch?
Volgens mij is het nog geen jaar geleden dat ik bij het CB mijn zorgen uitsprak over dat Femke amper iets zei... Ik kan het me niet meer voorstellen dat ik me daar ooit zorgen over heb gemaakt...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ha, die Riley![]()
Het voelt echt nog zo ver weg, dit soort gesprekken/situaties met mijn peuter. Maar daar groeien we vast vanzelf wel in
Nee hoor, lekker van genieten! Mijn zus had ook zo'n kind, die hebben het slaapje echt af moeten bouwen vlak voor hij naar school ging. En dan nog viel hij op vrijdagmiddag na school vaak in slaap op de bank.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Goitske wat een boefje!
Is het raar dat Djenna van inmiddels ruim 3,5 's middags nog twee uurtjes slaapt? Als we het slaapje overslaan wordt het echt een draak van een kind na 15 uur. Dat trekt ze gewoon nog niet (tenzij entertaining van andere kinderen/mensen).
Ze is wel altijd een slapertje geweest overigens.
Jan heeft tot 3 ongeveer geslapem en valt nu soms nog in slaap op de bank. Helaas is teun met zijn middagslaapje gestopt nog voordat hij 2 werdquote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:03 schreef mousemicky het volgende:
J slaapt ook vaak nog 's middag's hoor, ook bijna 3.5. Laatst zelfs een paar dagen op rij 3 uur. Er zijn ook dagen dat ie niet slaapt, en dan is het tijdens het avondeten niet echt gezellig![]()
Oh dan heb je nog even om aan het idee te wennen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou ze is 29 juli pas jarig hoor!
Dus na de vakantie echt starten. Ze heeft blijkbaar wel opeens een soort van ik-ben-groot-masker opgezet, want ik hoor echt opeens van iedereen: jeetje wat is ze opeens groot!
Lastig trouwens Nikki, als het gedrag zo verschillend is, thuis en op het kdv.
Hopelijk gaat de peutergroep helpen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |