abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7017297
Goed, ik ben gevlucht uit een willekeurige brandhaard in de wereld.. Mijn ouders zijn vermoord en met mijn laatste geld kan ik via een schimmige organisatie met een vrachtschip meevaren naar rotterdam. Daar aangekomen meld ik mij netjes bij de politie en vraag asiel aan. Hangende het onderzoek kom ik in een AZC te zitten, maar vanf het begin is het duidelijk dat er is een goede kans dat ik uiteindelijk de A-status zal krijgen.

Ik ben psychisch in orde, maar heb wel een trauma overgehouden aan de moord op mijn ouders. Deel van dit trauma zorgt ervoor dat ik moeilijk contact maak met 'vreemden', uit angst. Ook zorgt het ervoor dat ik veel rust probeer te zoeken in het moslim-geloof. Toch ben ik bereid over mijn angst heen te stappen. Ik wil graag integreren, maar ik weet niet hoe.. Ik heb geen geld, spreek nog geen Nederlands (alleen mijn native taal en gebroken engels) en heb nog geen werk. Verder ben ik volledig blanco wat betreft Nederlanders en de Nederlandse cultuur.

Ik vraag om hulp, ik wil graag verder met mijn leven in Nederland.. Wat moet ik doen?

(en nu graag een serieus inhoudelijk antwoord, zonder ondertonen, suggestieve zaken, of andere nonsens.. bedankt)

woensdag 27 november 2002 @ 11:25:32 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7017392
Ga naar een inburgeringscursus en zoek werk wanneer je uit het AZC komt. Sluit je aan bij een moskee en ga net buiten de stad wonen.
  woensdag 27 november 2002 @ 11:28:29 #3
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7017460
Lotgenoten opzoeken. Samen bedenken hoe jullie het 'gaan maken' in Nederland. Op zoek gaan naar een instantie die taallessen gaat geven. Heel erg goed je best doen om nederlands te leren spreken. Zodra je nederlands kan, werk zoeken of een eigen bedrijf beginnen (iets wat je in je eigen land ook al deed of in dezelfde branche).
lege ton
pi_7017557
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:28 schreef nonzz het volgende:
Lotgenoten opzoeken. Samen bedenken hoe jullie het 'gaan maken' in Nederland. Op zoek gaan naar een instantie die taallessen gaat geven. Heel erg goed je best doen om nederlands te leren spreken. Zodra je nederlands kan, werk zoeken of een eigen bedrijf beginnen (iets wat je in je eigen land ook al deed of in dezelfde branche).
Ok, bij het azc heb ik wat lotgenoten gevonden.. samen volgen we taallessen in de basisschool van het dorpje waar ons azc staat. Als we richting de taalles loopen, merken we wel dat we 'aangekeken' worden door de buurt. De sfeer is soms zelfs vijandig, vaak als we een groepje jongeren tegenkomen wat vaak op het schoolplein aanwezig is.. Ze roepen dingen, dingen die ik niet versta, maar aan de klank te horen en aan hun uitdrukking te zien zijn we niet welkom.. Wat doen we toch verkeerd?
  woensdag 27 november 2002 @ 11:35:36 #5
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7017636
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:32 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ok, bij het azc heb ik wat lotgenoten gevonden.. samen volgen we taallessen in de basisschool van het dorpje waar ons azc staat. Als we richting de taalles loopen, merken we wel dat we 'aangekeken' worden door de buurt. De sfeer is soms zelfs vijandig, vaak als we een groepje jongeren tegenkomen wat vaak op het schoolplein aanwezig is.. Ze roepen dingen, dingen die ik niet versta, maar aan de klank te horen en aan hun uitdrukking te zien zijn we niet welkom.. Wat doen we toch verkeerd?

Niet op reageren. Gewoon aan de leiding van het AZC doorgeven dat het gebeurt en verder geen aandacht aan schenken en vooral de rust bewaren. Als je eenmaal nederlands spreekt en uit het AZC komt kun je toch gewoon ergens anders gaan wonen?
lege ton
pi_7017739
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:35 schreef nonzz het volgende:

[..]

Niet op reageren. Gewoon aan de leiding van het AZC doorgeven dat het gebeurt en verder geen aandacht aan schenken en vooral de rust bewaren. Als je eenmaal nederlands spreekt en uit het AZC komt kun je toch gewoon ergens anders gaan wonen?

Maar de situatie lijkt zo uitzichtsloos.. Ik vlucht uit een land waar ik mijn leven niet zeker was, om in een ander land te komen waar men ook een hekel aan mij heeft. Ik snap niet waar die haat vandaan komt.. Af en toe met taalles lezen we wel stukjes uit de krant. Over onvrede en geweld.. Maar als ik dat lees snap ik er niets meer van? Iedereen is hier rijk.. waarom dan toch zoveel onvrede? het is hier toch geen oorlog?
  woensdag 27 november 2002 @ 11:44:04 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_7017814
quote:
Over onvrede en geweld.. Maar als ik dat lees snap ik er niets meer van? Iedereen is hier rijk.. waarom dan toch zoveel onvrede? het is hier toch geen oorlog?
Heel simpel, de kwaadwillende vergallen het voor de goedwillende.
&lt;signature here&gt;.
pi_7017857
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Heel simpel, de kwaadwillende vergallen het voor de goedwillende.

Kwaadwillenden? Goedwillenden?? Wie zijn dat? En waarom?

Ik probeer alleen mijn best te doen om te integreren. Dat werd me ook aangeraden op het azc.. Maar om de een of andere reden lijkt dat niet genoeg te zijn.. Wat kan ik nog meer doen?

woensdag 27 november 2002 @ 11:48:31 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_7017926
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:45 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik probeer alleen mijn best te doen om te integreren. Dat werd me ook aangeraden op het azc.. Maar om de een of andere reden lijkt dat niet genoeg te zijn.. Wat kan ik nog meer doen?

Als je heel snel de taal leert, gaat werken, in een dorp gaat wonen en veel met de mensen probeert om te gaan komt het helemaal goed
  woensdag 27 november 2002 @ 11:49:31 #10
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7017947
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:45 schreef Dentist het volgende:

[..]

Lijkt dat niet genoeg? Als je eenmaal goed nederlands spreekt, een baan hebt, op jezelf woont. De mensen om je heen (buren, collega's) hebben dan niets tegen jou hoor.
lege ton
pi_7017950
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:40 schreef Dentist het volgende:

[..]

Maar de situatie lijkt zo uitzichtsloos.. Ik vlucht uit een land waar ik mijn leven niet zeker was, om in een ander land te komen waar men ook een hekel aan mij heeft. Ik snap niet waar die haat vandaan komt.. Af en toe met taalles lezen we wel stukjes uit de krant. Over onvrede en geweld.. Maar als ik dat lees snap ik er niets meer van? Iedereen is hier rijk.. waarom dan toch zoveel onvrede? het is hier toch geen oorlog?

Ja jongen, mensen zijn overal ter wereld ontevreden. Aangezien wij geen oorlog als referentie hebben, winden wij ons op over de files en over jullie omdat jij (of slechts één van je lotgenoten) denkt dat de spullen in de winkels gratis zijn.
Jij zou misschien ons ongerief voor lief nemen omdat jij zoiets verschrikkelijks als een oorlog ermee achter je kan laten. Wij weten niet wat dat is, leiden ons eigen leventje en zien jou en je vrienden als profiteurs. Tot onze ergernis zien we een paar van jouw vriendjes ook nog eens stelen en uitkering trekken en dan denken wij dus "hoepel maar op naar je eigen land en regel je zaakjes daar". Wij vinden generaliseren namelijk erg makkelijk.
  woensdag 27 november 2002 @ 11:50:35 #12
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7017970
Ga om te beginnen de Nederlandse taal leren en leer wat normen en waarden zijn
852002IWASTHERE
  woensdag 27 november 2002 @ 11:54:42 #13
9756 Dentist
Toept over...
pi_7018045
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:48 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Als je heel snel de taal leert, gaat werken, in een dorp gaat wonen en veel met de mensen probeert om te gaan komt het helemaal goed

De taal begint redelijk te komen, maar werken mag ik nog niet ivm de a-status. Ik ben laatst voor het eerst naar de supermarkt geweest.. Dat was heel leuk! Roggebrood met pindakaas moest ik halen.. Je had de gezichten moeten zien!

Het is wel moeilijk, die Nederlandse taal.. Ik zou graag met meer mensen willen praten, maar dat lukt gewoon niet.. Ik spreek de taal nog niet goed genoeg, maar veel mensen lijken ook heel ongeduldig... Iedereen heeft hier haast, niemand heeft tijd om eens een praatje maken..
Ik zit teveel op het azc, verder kan ik eigenlijk nergens heen. Gelukkig kunnen we daar tafeltennissen, dat gaat de verveling nog enigszins tegen..

woensdag 27 november 2002 @ 11:58:19 #14
9756 Dentist
Toept over...
pi_7018123
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:50 schreef F1908 het volgende:
We leren ook over de cultuur.. en over vooroordelen over ons.. Ik zit wel eens te denken wat ik in mijn situatie zou kunnen doen om door die vooroordelen heen te breken.. Ik krijg er haast geen kans voor..
  woensdag 27 november 2002 @ 11:59:11 #15
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_7018138
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:54 schreef Dentist het volgende:

[..]

De taal begint redelijk te komen, maar werken mag ik nog niet ivm de a-status. Ik ben laatst voor het eerst naar de supermarkt geweest.. Dat was heel leuk! Roggebrood met pindakaas moest ik halen.. Je had de gezichten moeten zien!

Het is wel moeilijk, die Nederlandse taal.. Ik zou graag met meer mensen willen praten, maar dat lukt gewoon niet.. Ik spreek de taal nog niet goed genoeg, maar veel mensen lijken ook heel ongeduldig... Iedereen heeft hier haast, niemand heeft tijd om eens een praatje maken..
Ik zit teveel op het azc, verder kan ik eigenlijk nergens heen. Gelukkig kunnen we daar tafeltennissen, dat gaat de verveling nog enigszins tegen..

Rustig. Dat taalprobleem word vanzelf opgelost als je wat langer op de curus zit. Probeer voor de rest ook andere cursusen te volgen zodat je je straks nog beter kan redden. Zodra ze er op het AZC achterkomen dat je best op jezelf kunt wonen vervalt de A-status en kun je gaan werken.
lege ton
  woensdag 27 november 2002 @ 12:54:05 #16
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7019088
Waarom ben je eigenlijk naar Nederland gevlucht, en niet een veilig land wat dichter in de buurt?
  woensdag 27 november 2002 @ 13:07:37 #17
9756 Dentist
Toept over...
pi_7019274
quote:
Op woensdag 27 november 2002 12:54 schreef Spina1 het volgende:
Waarom ben je eigenlijk naar Nederland gevlucht, en niet een veilig land wat dichter in de buurt?
Omdat de boot naar Rotterdam ging en in het buurland ook etnische zuiveringen plaats schijnen te vinden.. Ik heb dat niet verder uitgezocht.. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, ik ben hier nu, en ik wil er het beste van maken..
  woensdag 27 november 2002 @ 18:59:15 #18
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7026582
1. Nederlands leren
2. Een baan zoeken

Niet bereid tot 1 en 2: de boot terug nemen.

pi_7026752
Iedereen heeft het telkens over inburgeringscursus en gaan werken, maar zolang je dossier niet is afgehandeld krijg je geen VTV of TWV en mag je dus geen cursus volgen of gaan werken, anders ben je illegaal bezig.
Beoogd wordt om op 3 jaar tijd een dossier af te handelen.
Slaagt de overheid er niet in dat binnen dat tijdsbestek klaar te spelen, dan vlieg je er uit willens nillens.
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_7027188
-edit- een aantal offtopic opmerkingen verwijderd. Het moge duidelijk zijn dat dit een soort van rollenspel is; de topic-opener probeert zich in te leven in de situatie van een asielzoeker. Graag hier serieus op in gaan, of gewoon niet reageren.
  Overall beste user 2022 woensdag 27 november 2002 @ 20:53:52 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_7028801
quote:
Op woensdag 27 november 2002 18:59 schreef Sniper het volgende:
1. Nederlands leren
2. Een baan zoeken

Niet bereid tot 1 en 2: de boot terug nemen.

En als 1 en 2 niet zijn toegestaan door de Nederlandse Overheid?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 27 november 2002 @ 21:54:56 #22
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7030485
quote:
Op woensdag 27 november 2002 13:07 schreef Dentist het volgende:

[..]

Omdat de boot naar Rotterdam ging en in het buurland ook etnische zuiveringen plaats schijnen te vinden.. Ik heb dat niet verder uitgezocht.. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, ik ben hier nu, en ik wil er het beste van maken..

Ik geloof je niet.

En waarom ben jij wel gevlucht en de rest van je bevolking niet? Waarom laat je je land in de steek en zij niet? Ben je van plan om terug te keren na de etnische zuiveringen? Zou je het vreemd vinden als wij het eisen van mensen die te gast zijn in ons land dat ze zich aan onze wetten houden en werken voor hun geld, en zoja, vind je dat die dingen ook mee mogen tellen of wij mensen wel een vast verblijf geven hier?

woensdag 27 november 2002 @ 22:09:12 #23
9756 Dentist
Toept over...
pi_7030906
Ok, we zijn een tijd verder. Ik heb nu de nederlandse cursus afgerond en mag in Nederland blijven. YES!!!

Via het azc heb ik ook een baan geregeld. Ok, het is productiewerk wat ver onder mijn capaciteiten is, maar het is een begin.. Er werken meer mensen die ik al ken van mijn tijd in het azc, daar ga ik dan ook veel mee om.. Ik woon ook samen met ze, omdat alleen wonen in een huis nog te duur is. Ondanks alle mensen om me heen voel ik me soms nog best eenzaam.. Ik heb het idee dat het hele 'integreren' me nog niet goed afgaat, ondanks dat ik de taal spreek en werk heb..

Ik zou wel met meer autochtonen willen omgaan, maar om de een of andere reden gaat het niet. In de kranten lees ik over buitenlanders, azielzoekers en illegalen.. Ik begrijp dat zij voor een hoop vooroordelen zorgen, maar ik vraag me af waarom ik niet in staat ben die vooroordelen weg te nemen.

Als ik maar een kans kreeg, dan zou het wel lukken.. Maar hoe zou ik dat moeten aanpakken??

woensdag 27 november 2002 @ 22:13:26 #24
9756 Dentist
Toept over...
pi_7031012
quote:
Op woensdag 27 november 2002 21:54 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Ik geloof je niet.

Waarom niet?
quote:
En waarom ben jij wel gevlucht en de rest van je bevolking niet? Waarom laat je je land in de steek en zij niet?

De rest van de bevolking (een minderheid in mijn land) is ook gevlucht, naar Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Niemand laat zijn land in de steek. Het was vluchten of sterven.

quote:
Ben je van plan om terug te keren na de etnische zuiveringen?
Afhankelijk van de politieke situatie en nog een heleboel andere factoren (is het na 1 jaar weer veilig of 10, heb ik hier een toekomst opgebouwd, etc)
quote:
Zou je het vreemd vinden als wij het eisen van mensen die te gast zijn in ons land dat ze zich aan onze wetten houden en werken voor hun geld, en zoja, vind je dat die dingen ook mee mogen tellen of wij mensen wel een vast verblijf geven hier?
Nee, dat vind ik niet vreemd. Wat ik wél vreemd vind is dat, hoe ik ook mijn best doe (ik spreek inmiddels nederlands en heb werk), ik nog steeds niet echt geaccepteerd wordt door de bevolking...
pi_7031824
Het zou in Nederland makkelijk wennen zijn als de mensen meer tijd hebben maar dat hebben ze niet want ze hebben al teveel tijd verloren in de file of naar het zoeken van een parkeer plekje.
iedereen heeft haast en mensen met geld willen niet met je praten omdat ze denken dat je ze gaat beroven of gaat bedelen.
Mensen zullen je zielig vinden maar willen niet dat je naast hun komt wonen want ze hebben een dochter van zestien.
Als je straks uit de AZC komt dan zoek je mensen op uit je eigen gebied en waarom ook niet maar je leert de taal op die manier nooit goed spreken en daardoor kom je niet gemakkelijk aan een baan.
Dus ga de steun in en loop je overdag maar wat rond.
De mensen zien je lopen en zien je als een groete profiteu omdat je hun zuur verdiende belasting centren opmaakt.
pi_7033146
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:09 schreef Dentist het volgende:
Ok, we zijn een tijd verder. Ik heb nu de nederlandse cursus afgerond en mag in Nederland blijven. YES!!!

Via het azc heb ik ook een baan geregeld. Ok, het is productiewerk wat ver onder mijn capaciteiten is, maar het is een begin.. Er werken meer mensen die ik al ken van mijn tijd in het azc, daar ga ik dan ook veel mee om.. Ik woon ook samen met ze, omdat alleen wonen in een huis nog te duur is. Ondanks alle mensen om me heen voel ik me soms nog best eenzaam.. Ik heb het idee dat het hele 'integreren' me nog niet goed afgaat, ondanks dat ik de taal spreek en werk heb..

Ik zou wel met meer autochtonen willen omgaan, maar om de een of andere reden gaat het niet. In de kranten lees ik over buitenlanders, azielzoekers en illegalen.. Ik begrijp dat zij voor een hoop vooroordelen zorgen, maar ik vraag me af waarom ik niet in staat ben die vooroordelen weg te nemen.

Als ik maar een kans kreeg, dan zou het wel lukken.. Maar hoe zou ik dat moeten aanpakken??

Hmmz, neem aan de je 40 uur in de week werkt? Je geeft te kennen nog eenzaam te zijn. Ik neem aan dat je nog behoorlijk wat vrije tijd over hebt. Ben je nog bezig met cursussen? Heb je daar het geld voor of werk je nu alleen en lees je kranten?

Kranten lezen is altijd goed, weet wat er speelt, maar tracht ook om in de maatschappij te gaan staan waar je graag deel van wenst uit te maken.

Hoe? Is er in het dorp of de stad waar je woont mogelijkheid tot bijvoorbeeld vrijwilligerswerk? Bijvoorbeeld in een bejaardentehuis? Of een tafeltje-dekje idee, of iets met kinderen? Of een clubje 'behoud van je buurt' ik noem maar wat? Heb je geprobeerd om daar binnen te komen? Was je gewenst of werd je vreemd aangekeken?

(btw. dit is een erg leuk topic )

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_7033721
quote:
Op woensdag 27 november 2002 23:37 schreef GRAZ het volgende:

[..]

Hmmz, neem aan de je 40 uur in de week werkt? Je geeft te kennen nog eenzaam te zijn. Ik neem aan dat je nog behoorlijk wat vrije tijd over hebt. Ben je nog bezig met cursussen? Heb je daar het geld voor of werk je nu alleen en lees je kranten?

Ik werk inderdaad 40 uur per week. Het is aardig geestdodend werk, daarom ben ik aan het solliciteren gegaan, maar mensen zitten nog niet op me te wachten, omdat ik geen goede papieren kan laten zien.. Kan ik ook naar school gaan? Ik heb aan de ene kant het gevoel als een klein kind bemoederd te worden, terwijl aan de andere kant volwassen dingen van me verwacht worden.. Waarom beseffen de mensen hier niet dat ik meer kan dan wat ik nu doe? Waarom vraagt niemand aan me wat ik eigenlijk wil, maar kom ik in voorgeprogrammeerde eenheidsworst-kanalen terecht?
quote:
Kranten lezen is altijd goed, weet wat er speelt, maar tracht ook om in de maatschappij te gaan staan waar je graag deel van wenst uit te maken.
Ik heb het idee dat ik in de maatschappij sta, maar dat iedereen met een grote bocht om me heen loopt.. Ik zou zo graag eens de dialoog aangaan met autochtonen, maar ik krijg er de kans niet voor.. Niemand lijkt het te interesseren en als ik mensen aanspreek voel ik argwanende gevoelens...
quote:
Hoe? Is er in het dorp of de stad waar je woont mogelijkheid tot bijvoorbeeld vrijwilligerswerk? Bijvoorbeeld in een bejaardentehuis? Of een tafeltje-dekje idee, of iets met kinderen? Of een clubje 'behoud van je buurt' ik noem maar wat? Heb je geprobeerd om daar binnen te komen? Was je gewenst of werd je vreemd aangekeken?
Ik heb het niet geprobeerd (40 uur werken in een fabriek vergt momenteel veel energie van me), maar bij elke vorm van contact buiten mensen van het azc voelde ik me niet echt gewenst... Eerder als een last (wat moet ie van me?) of een gevaar.. Wat doe ik toch fout?? Wel geïntegreerd, maar niet geaccepteerd.. Er moet toch een ingang zijn?

Waarom verteld ook niemand wat hij van me wil? Moet ik maar raden ofzo? Raar volkje, die Nederlanders...

pi_7034597
quote:
Op donderdag 28 november 2002 00:13 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik werk inderdaad 40 uur per week. Het is aardig geestdodend werk, daarom ben ik aan het solliciteren gegaan, maar mensen zitten nog niet op me te wachten, omdat ik geen goede papieren kan laten zien.. Kan ik ook naar school gaan? Ik heb aan de ene kant het gevoel als een klein kind bemoederd te worden, terwijl aan de andere kant volwassen dingen van me verwacht worden.. Waarom beseffen de mensen hier niet dat ik meer kan dan wat ik nu doe? Waarom vraagt niemand aan me wat ik eigenlijk wil, maar kom ik in voorgeprogrammeerde eenheidsworst-kanalen terecht?
[..]

Het moet idd van twee kanten komen, maar die ene kant ben jij en aangezien die andere kant niet altijd even gemakkelijk over de brug komt (of helemaal niet) moet jij toch het initiatief tonen en je niet laten meeslepen in een negatieve spiraal. Dat kost heel veel energie, maar uiteindelijk bereik je iets. Ook al kan dat even duren.
quote:
Ik heb het idee dat ik in de maatschappij sta, maar dat iedereen met een grote bocht om me heen loopt.. Ik zou zo graag eens de dialoog aangaan met autochtonen, maar ik krijg er de kans niet voor.. Niemand lijkt het te interesseren en als ik mensen aanspreek voel ik argwanende gevoelens...
[..]
Probeer hier dan doorheen te prikken, hoe makkelijk dat ook klinkt en hoe moeilijk het in de werkelijkheid ook is. Ik denk dat je uiteindelijk resultaat boekt, al is het misschien maar mondjesmaat.
quote:
Ik heb het niet geprobeerd (40 uur werken in een fabriek vergt momenteel veel energie van me), maar bij elke vorm van contact buiten mensen van het azc voelde ik me niet echt gewenst... Eerder als een last (wat moet ie van me?) of een gevaar.. Wat doe ik toch fout?? Wel geïntegreerd, maar niet geaccepteerd.. Er moet toch een ingang zijn?
Wat voor soort contact heb je dan, noem eens wat voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat je het aan het opgeven bent. Iets wat ik me wel voor kan stellen, maar wat je niet verder zal helpen.

Verder denk ik dat je een avond in de week - hoe veel energie je ook kwijt bent aan je werk - zou kunnen vrijmaken om te proberen om ergens een ingang te krijgen binnen de zgn. autochtone wereld. En ik denk dat je dat het beste kan doen door jezelf in te zetten voor de maatschappij dmv wat vrijwilligerswerk. In het begin moeilijk, misschien levert het wel helemaal niet het gewenste resultaat op, maar je moet jezelf ervoor hoeden om de hoop op te geven. Zodra je dat doet blijft er hier namelijk niets voor je over.

quote:
Waarom verteld ook niemand wat hij van me wil? Moet ik maar raden ofzo? Raar volkje, die Nederlanders...
Wat wil je dan dat ze je vertellen?
I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
pi_7035005
quote:
Op donderdag 28 november 2002 01:23 schreef GRAZ het volgende:

[..]

Het moet idd van twee kanten komen, maar die ene kant ben jij en aangezien die andere kant niet altijd even gemakkelijk over de brug komt (of helemaal niet) moet jij toch het initiatief tonen en je niet laten meeslepen in een negatieve spiraal. Dat kost heel veel energie, maar uiteindelijk bereik je iets. Ook al kan dat even duren.

Meer initiatief, ik zal het proberen...Ik blijf het moeilijk vinden, iedereen heeft een mening, maar als puntje bij paaltje komt, hoef je bij niemand aan te kloppen.
quote:
Probeer hier dan doorheen te prikken, hoe makkelijk dat ook klinkt en hoe moeilijk het in de werkelijkheid ook is. Ik denk dat je uiteindelijk resultaat boekt, al is het misschien maar mondjesmaat.
[..]

Wat voor soort contact heb je dan, noem eens wat voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat je het aan het opgeven bent. Iets wat ik me wel voor kan stellen, maar wat je niet verder zal helpen.

Het contact verloopt stroef. Bijvoorbeeld in de winkel.. Mensen benaderen me als 'anders', alsof ik een vis op het droge ben. Het makkelijkst is nog het contact met kinderen, die zijn tenminste niet zo bevooroordeeld. Veel ouders daarentegen...

Ik heb het idee dat mensen het me kwalijk nemen dat ik met de mensen van het azc omga, een praatje met ze maak en bij ze op bezoek ga, terwijl ze niet beseffen dat ze zelf totaal niet open staan voor communicatie buiten hun groep. Het lijkt echt wij - zij, en als ik de kranten mag geloven, snap ik de autochtone bevolking nog ook wel een beetje.. Maar waarom is men zo cynisch, zo kil geworden? Ik hoef helemaal niks anders dan een beetje geaccepteerd worden, normaal contact hebben met mensen en mijn leven leiden.

quote:
Verder denk ik dat je een avond in de week - hoe veel energie je ook kwijt bent aan je werk - zou kunnen vrijmaken om te proberen om ergens een ingang te krijgen binnen de zgn. autochtone wereld. En ik denk dat je dat het beste kan doen door jezelf in te zetten voor de maatschappij dmv wat vrijwilligerswerk. In het begin moeilijk, misschien levert het wel helemaal niet het gewenste resultaat op, maar je moet jezelf ervoor hoeden om de hoop op te geven. Zodra je dat doet blijft er hier namelijk niets voor je over.
Dat begrijp ik, maar het is moeilijk. Integratie stopt bij acceptatie, maar dat laatste komt maar niet.. Om mij heen geven mensen de moed op, ik kan het ze niet kwalijk nemen.. Wat sommigen hebben meegemaakt...
quote:
Wat wil je dan dat ze je vertellen?
Wat ik in hemelsnaam moet doen om hier geaccepteerd te worden en aangezien te worden voor een volwaardig persoon (ipv het kleine hulpeloze kind wat ik nu ben voor velen).
  donderdag 28 november 2002 @ 02:28:45 #30
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7035062
Ik wil wel ff voor de beeldvorming vooropstellen dat het typetje wat de topicstarter speelt geen voorbeeld is van 'de gemiddelde asielzoeker', we willen natuurlijk niet generaliseren.

pi_7035188
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:28 schreef Spina1 het volgende:
Ik wil wel ff voor de beeldvorming vooropstellen dat het typetje wat de topicstarter speelt geen voorbeeld is van 'de gemiddelde asielzoeker', we willen natuurlijk niet generaliseren.

Ik ben misschien niet de asielzoeker die je zou willen zien, maar helaas voor jou ben ik wie ik ben. Vind je het moeilijk om door je oordeel van een hele groep heen mij te helpen?

D

donderdag 28 november 2002 @ 03:53:29 #32
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7035373
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:54 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik ben misschien niet de asielzoeker die je zou willen zien, maar helaas voor jou ben ik wie ik ben. Vind je het moeilijk om door je oordeel van een hele groep heen mij te helpen?

D

Naar een droomwereld kijken kan heel leuk zijn, maar als het over belangrijke dingen gaat zie ik de zaken liever realistisch.

Je posts zullen best wel oprecht zijn, maar ik krijg de laatste tijd na de 'hoe leuk zijn marokkanen' en 'ze willen ons zwartmaken' campagnes, een beetje een vieze smaak in m'n mond (en ja, nu generaliseer ik natuurlijk ontzettend, maar ik gooi alle buitenlanders maar ff op een hoop, wel zo makkelijk) van deze zogenaamde 'goedbedoelde' initiatieven om te laten zien hoe blij we mogen zijn met allerlei verrijkkingen van onze cultuur.

Maar natuurlijk wil ik je helpen, stel je vragen gerust, en als ik antwoord weet zal ik het niet laten om dat ook te geven.

pi_7038573
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:50 schreef F1908 het volgende:
Vertel: welke "Normen en Waarden" bedoel je?
Kun jij mij uitleggen wat dat is?
  donderdag 28 november 2002 @ 12:47:51 #34
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7039237
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:09 schreef mahamed het volgende:

[..]

Vertel: welke "Normen en Waarden" bedoel je?
Kun jij mij uitleggen wat dat is?

Normen zijn regels in Nederland waaraan je jezelf dient te houden (dus bijv. niet zwartrijden in de trein), en waarden zijn ongeschreven 'regels' waarvan men het prettig vindt dat je je daaraan houdt (opstaan voor oma's in de bus).

Maar dit wist je natuurlijk wel, het getuigt ook niet van goede waarden om jezelf dommer voor te doen tegenover iemand anders en zo diegene probeert te ridiculiseren.

pi_7039604
quote:
Op donderdag 28 november 2002 03:53 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Naar een droomwereld kijken kan heel leuk zijn, maar als het over belangrijke dingen gaat zie ik de zaken liever realistisch.

Wat is hier niet realistisch aan? Niet elke asielzoeker is hetzelfde. Ik vertel hier een verhaal, mijn verhaal. Dat kan anders zijn dan het verhaal van 1000 anderen.
quote:
Je posts zullen best wel oprecht zijn, maar ik krijg de laatste tijd na de 'hoe leuk zijn marokkanen' en 'ze willen ons zwartmaken' campagnes, een beetje een vieze smaak in m'n mond (en ja, nu generaliseer ik natuurlijk ontzettend, maar ik gooi alle buitenlanders maar ff op een hoop, wel zo makkelijk) van deze zogenaamde 'goedbedoelde' initiatieven om te laten zien hoe blij we mogen zijn met allerlei verrijkkingen van onze cultuur.

Maar natuurlijk wil ik je helpen, stel je vragen gerust, en als ik antwoord weet zal ik het niet laten om dat ook te geven.

ok, ik wil graag weten wat jij wilt dat ik nu doe. Ik spreek Nederlands, heb een baan voor 40 uur in de week, maar ben toch niet geïntegreerd zoals ik dat zou willen (om eerder genoemde redenen). Ik wil graag weten hoe ik dat zou kunnen bewerkstelligen...
pi_7039982
quote:
Op donderdag 28 november 2002 02:18 schreef Dentist het volgende:

[..]

Meer initiatief, ik zal het proberen...Ik blijf het moeilijk vinden, iedereen heeft een mening, maar als puntje bij paaltje komt, hoef je bij niemand aan te kloppen.
[..]

Dat is erg zwartgallig. Het lijkt mij niet mogelijk dat je bij werkelijk niemand aan kunt kloppen

Hoe gaat het met het initiatief?

quote:
Het contact verloopt stroef. Bijvoorbeeld in de winkel.. Mensen benaderen me als 'anders', alsof ik een vis op het droge ben. Het makkelijkst is nog het contact met kinderen, die zijn tenminste niet zo bevooroordeeld. Veel ouders daarentegen...
Sja, besef ook dat de Nederlandse cultuur anders is dan jouw cultuur. Nederlandse cultuur is toch vrij stijf als het om omgang met vreemden gaat (of dat nou autochtonen of allochtonen zijn). Het is een onderdeel van datgene waardoor jij dat gevoel krijgt.

Ik merk wel dat jij net zo generaliseert als diegene waarvan jij vindt dat ze je geen kans geven. Houd daar mee op.

quote:
Ik heb het idee dat mensen het me kwalijk nemen dat ik met de mensen van het azc omga, een praatje met ze maak en bij ze op bezoek ga, terwijl ze niet beseffen dat ze zelf totaal niet open staan voor communicatie buiten hun groep. Het lijkt echt wij - zij, en als ik de kranten mag geloven, snap ik de autochtone bevolking nog ook wel een beetje.. Maar waarom is men zo cynisch, zo kil geworden? Ik hoef helemaal niks anders dan een beetje geaccepteerd worden, normaal contact hebben met mensen en mijn leven leiden.
[..]
Sja, ik ga in herhaling vallen en daar heb ik geen zin in.
quote:
Dat begrijp ik, maar het is moeilijk. Integratie stopt bij acceptatie, maar dat laatste komt maar niet.. Om mij heen geven mensen de moed op, ik kan het ze niet kwalijk nemen.. Wat sommigen hebben meegemaakt...
[..]
Dat is waar en eigenlijk is het ook heel oneerlijk. Juist omdat je al zo ontzettend veel hebt meegemaakt. Maar toch sta je er alleen voor. Acceptatie komt op den duur misschien wel weer, maar is nu in mindere mate aanwezig. Je kunt jezelf blijven afvragen waarom, maar dat verbetert je situatie niet. Je zult zelf actie moeten ondernemen.
quote:
Wat ik in hemelsnaam moet doen om hier geaccepteerd te worden en aangezien te worden voor een volwaardig persoon (ipv het kleine hulpeloze kind wat ik nu ben voor velen).
Energie in je zaak blijven stoppen. Het is niet anders.
pi_7040018
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:13 schreef Dentist het volgende:
Nee, dat vind ik niet vreemd. Wat ik wél vreemd vind is dat, hoe ik ook mijn best doe (ik spreek inmiddels nederlands en heb werk), ik nog steeds niet echt geaccepteerd wordt door de bevolking...
Ik denk dat dat komt omdat er ergens ooit lang geleden iets is mis gegaan, ik heb me er verder niet in verdiept dus kan ik niet direct zeggen wat. Maar ik denk dat het niet over kan gaan door veranderingen in de politiek. Wat ik nu zie is dat veel rechtse partijen asielzoekers als jij uit het land willen zetten, ze kunnen jou verplichten om te gaan. Daarbij steunen ze de mensen die tegen buitenlanders zijn en de mensen die buitenlanders als dieven zien. De linksen partijen daarin tegen kunnen die mensen niet verplichten om jullie aardig te vinden.
Het is dus op dit moment een probleem wat niet in een korte termijn opgelost kan worden, zeker niet nu mensen als pimfortyun en partijen als LN en de LPF kiezers trekken.
Ik denk dat dit probleem vast wel opgelost zal worden, maar dat het nog generaties gaat duren voordat het zover is, zolang de politiek daar niet mee begint zal de bevolking ook niet volgen.
(gruwlijk overdreven voorbeeld:) Hoelang duurde het voordat ontdekt werd hoe vuur ontstaat en hoe je het goed en effectief kan gebruiken, nu je dat weet is het normaal, misschien is dat over een X aantal jaren ook zo met buitenlanders als jij....
  donderdag 28 november 2002 @ 13:26:55 #38
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040133
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:02 schreef Dentist het volgende:

ok, ik wil graag weten wat jij wilt dat ik nu doe. Ik spreek Nederlands, heb een baan voor 40 uur in de week, maar ben toch niet geïntegreerd zoals ik dat zou willen (om eerder genoemde redenen). Ik wil graag weten hoe ik dat zou kunnen bewerkstelligen...

Blij zijn met wat je krijgt..
Je zit constant te zeiken over dingen die niet te veranderen zijn, omdat zoveel mensen uit jouw groep (nee, jij niet, maar wel veel voor jou), dat misschien een beetje verpest hebben.
Maar als jij uit zo'n verschrikkelijk land komt zal dit nog wel meevallen lijkt me, gewoon doorwerken, niet zo zeuren (waarden..) en dankbaar zijn.

Als je later een verblijfsvergunning hebt komt dat integreren wel goed (al s je er zelf achter staat), d'r zijn weinig landen die mensen als jou zo vertroetelen, dus je keuze voor Nederland was iig heel slim.

pi_7040252
quote:
Op woensdag 27 november 2002 11:22 schreef Dentist het volgende:
Goed, ik ben gevlucht uit een willekeurige brandhaard in de wereld.. Mijn ouders zijn vermoord en met mijn laatste geld kan ik via een schimmige organisatie met een vrachtschip meevaren naar rotterdam. Daar aangekomen meld ik mij netjes bij de politie en vraag asiel aan. Hangende het onderzoek kom ik in een AZC te zitten, maar vanf het begin is het duidelijk dat er is een goede kans dat ik uiteindelijk de A-status zal krijgen.

Ik ben psychisch in orde, maar heb wel een trauma overgehouden aan de moord op mijn ouders. Deel van dit trauma zorgt ervoor dat ik moeilijk contact maak met 'vreemden', uit angst. Ook zorgt het ervoor dat ik veel rust probeer te zoeken in het moslim-geloof. Toch ben ik bereid over mijn angst heen te stappen. Ik wil graag integreren, maar ik weet niet hoe.. Ik heb geen geld, spreek nog geen Nederlands (alleen mijn native taal en gebroken engels) en heb nog geen werk. Verder ben ik volledig blanco wat betreft Nederlanders en de Nederlandse cultuur.

Ik vraag om hulp, ik wil graag verder met mijn leven in Nederland.. Wat moet ik doen?

(en nu graag een serieus inhoudelijk antwoord, zonder ondertonen, suggestieve zaken, of andere nonsens.. bedankt)

Lekker asiel gaan vragen in een islamitisch land. Waarom die lange boottocht maken als er verschillende islamitische paradijzen op een dagafstand varen liggen?

P.S. Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht. Als je dan toch komt, neem dan lekker de benenwagen, komt een stuk geloofwaardiger over.

Vergeet je paspoort niet!

pi_7040348
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:47 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Normen zijn regels in Nederland waaraan je jezelf dient te houden (dus bijv. niet zwartrijden in de trein), en waarden zijn ongeschreven 'regels' waarvan men het prettig vindt dat je je daaraan houdt (opstaan voor oma's in de bus).

Maar dit wist je natuurlijk wel, het getuigt ook niet van goede waarden om jezelf dommer voor te doen tegenover iemand anders en zo diegene probeert te ridiculiseren.

Grappig dat zo ongeveer alle Nederlanders vinden dat de buitenlanders die naar Nederland komen zich moeten aanpassen naar de normen en waarden van ons land. Maar hoe zit het met de Nederlanders zelf? Ik vind zelf dat het grootste deel van de Nederlandse jeugd bijvoorbeeld, de huidige normen en waarden zelf helemaal vergeet (bron: ik bekijk mezelf zeer kritisch). Hoe kan je nu andere gaan bekritiseren terwijl het gros van je "eigen soort" (nu we toch groepen mensen lomp op 1 hoop gooien) het zelf ook fout doet.
Trouwens ik vind eigenlijk dat een norm in Nederland is dat we mensen nemen zoals ze zijn, als iemand zich zover wil aanpassen om in de Nederlandse cultuur te wonen, dan is het minste wat wij kunnen doen als Nederlanders, hem steunen en adviseren
pi_7040408
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:32 schreef logisch het volgende:
P.S. Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht. Als je dan toch komt, neem dan lekker de benenwagen, komt een stuk geloofwaardiger over.

Vergeet je paspoort niet!

Pure onzin, die mensen die overkomen uit die landen om met de boot naar Nederland te komen geven ALLES op en verkopen ALLES om die bootreis van enkele 10.000de euros te kunnen betalen. Als ze echt zo rijk zijn zoals jij ze nu bestempeld dan zouden ze allang eerder hebben kunnen vluchten en een nieuw bestaan in bijvoorbeeld Amerika kunnen beginnen.
pi_7040445
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:38 schreef Raynor het volgende:

[..]

Grappig dat zo ongeveer alle Nederlanders vinden dat de buitenlanders die naar Nederland komen zich moeten aanpassen naar de normen en waarden van ons land. Maar hoe zit het met de Nederlanders zelf? Ik vind zelf dat het grootste deel van de Nederlandse jeugd bijvoorbeeld, de huidige normen en waarden zelf helemaal vergeet (bron: ik bekijk mezelf zeer kritisch). Hoe kan je nu andere gaan bekritiseren terwijl het gros van je "eigen soort" (nu we toch groepen mensen lomp op 1 hoop gooien) het zelf ook fout doet.
Trouwens ik vind eigenlijk dat een norm in Nederland is dat we mensen nemen zoals ze zijn, als iemand zich zover wil aanpassen om in de Nederlandse cultuur te wonen, dan is het minste wat wij kunnen doen als Nederlanders, hem steunen en adviseren

"steunen en adviseren"

Ofwel de geest van de jaren '70 waart nog steeds rond. Die slappe houding tegenover immigranten is juist de reden dat dit land is afgegleden naar een absoluut dieptepunt.

pi_7040472
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:26 schreef Spina1 het volgende:
Maar als jij uit zo'n verschrikkelijk land komt zal dit nog wel meevallen lijkt me, gewoon doorwerken, niet zo zeuren (waarden..) en dankbaar zijn.
Eigenlijk zouden dit soort mensen zelf zo n vervaring mee moeten maken, kijken of ze dan nogsteeds zo onmenselijk reageren.
Trouwens ik denk dat de keuze "Nederland" niet bij de vluchteling zelf ligt. "Boot naar het westen", ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling genoeg reden is om mee te gaan, of ze in Nederland Frankrijk of Belgie uitkomen maakt ze weinig uit. Dat de mensen in die landen ze dan zo lomp behandelen vind ik onmenselijk.
pi_7040528
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:43 schreef logisch het volgende:

[..]

"steunen en adviseren"

Ofwel de geest van de jaren '70 waart nog steeds rond. Die slappe houding tegenover immigranten is juist de reden dat dit land is afgegleden naar een absoluut dieptepunt.

Ik vind mijn huis toch wel mooi, heb een leuke baan, veel vrienden, genoeg geld om 2 keer per jaar op vakantie te gaan en elke week minstens 1 avond in de week flink uit te gaan. Ik vind de huidige politiek verontrustend maar zoals de LPF bewezen heeft is het maar tijdelijk, misschien komt er nu wat beters uit.
Ik vind het dieptepunt best wel meevallen.

Ben blij dat je een dak boven je hoofd hebt, dat je eten, een baan, vrienden en geen oorlog hebt. Dat mensen je hier niet willen vermoorden omdat je denkt dat er een God bestaat. (voorbeeld, wat je religie is maakt niet uit, dat is niet belangrijk voor dit vb)

donderdag 28 november 2002 @ 13:48:54 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7040541
quote:
Alleen rijke vluchtelingen hebben geld voor zo'n boottocht
Grappig hoe sommige mensen dan denken dat het economische gelukzoekers zijn, terwijl ze (wanneer ze rijk zijn) hier helemaal niet hoeven te komen voor het geld... (misschien politiek vluchteling?)

Advies aan topicstarter:
Meer geaccepteerd worden lukt bijna niet hier, de samenleving is gewoon individueler en de sociale controle is ver te zoeken, misschien dat dat in je geboorteland normaal is (of zoals sommige beweren achterlijke cultuur).

Concentreer je vooralsnog op je werk, probeer op te klimmen. Zo te horen heb je nu geen puf om hobbys te ontplooien of andere activiteiten.
Probeer wanneer je wel energie hebt te leren dmv avondschool, cursus, oid. Kennis is belangrijk in NL. Wanneer je een betere baan hebt met veel vrije tijd, dan heb je veel meer mogelijkheden om sociaal te integreren dmv (sport)verenigingen.

Maar schuif niet alle Nederlanders op 1 hoopje. Blijf proberen de juiste mensen te benaderen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_7040542
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:41 schreef Raynor het volgende:

[..]

Pure onzin, die mensen die overkomen uit die landen om met de boot naar Nederland te komen geven ALLES op en verkopen ALLES om die bootreis van enkele 10.000de euros te kunnen betalen. Als ze echt zo rijk zijn zoals jij ze nu bestempeld dan zouden ze allang eerder hebben kunnen vluchten en een nieuw bestaan in bijvoorbeeld Amerika kunnen beginnen.

Echte vluchtelingen kunnen geen tienduizenden Euro's ophoesten. De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westen. Die volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden. Waarom reizen ze altijd naar het rijkste land met het soepelste asielbeleid? Antwoord: omdat het gelukszoekers zijn...
  donderdag 28 november 2002 @ 13:51:19 #47
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040579
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:45 schreef Raynor het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden dit soort mensen zelf zo n vervaring mee moeten maken, kijken of ze dan nogsteeds zo onmenselijk reageren.
Trouwens ik denk dat de keuze "Nederland" niet bij de vluchteling zelf ligt. "Boot naar het westen", ik denk dat dat voor de gemiddelde vluchteling genoeg reden is om mee te gaan, of ze in Nederland Frankrijk of Belgie uitkomen maakt ze weinig uit. Dat de mensen in die landen ze dan zo lomp behandelen vind ik onmenselijk.

Bullshit, vluchtelingen kiezen voor een land wat hun het beste uitkomt..
Wat verklaart anders die duizenden asielzoekers in Frankrijk die allemaal proberen naar Engeland te komen (omdat ze daar meteen als illegaal een huis krijgen).

En wij behandelen ze niet lomp, wij doen er genoeg voor (te veel zelfs af en toe), het probleem ligt juist bij hun, zij (niet allemaal) integreren alleen als het echt moet, en die instelling moet dus bij hun veranderen, niet bij ons. WIj geven ze alle kansen om te integreren, meer is er niet nodig, kijk naar de joden in het begin van deze eeuw, dat ging ook allemaal prima. Waarom? Omdat zij dat zelf ook wilden. Zelfde verhaal gaat op voor de Molukkers en Chinezen.. Nederland is een tolerant land, dat mensen zoals jij daar anders over denken oke, maar realistisch is het niet.

donderdag 28 november 2002 @ 13:52:13 #48
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_7040595
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:48 schreef logisch het volgende:

[..]

Echte vluchtelingen kunnen geen tienduizenden Euro's ophoesten. De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westen. Die volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden. Waarom reizen ze altijd naar het rijkste land met het soepelste asielbeleid? Antwoord: omdat het gelukszoekers zijn...

Mijn Stelling: Elke asielzoeker in Nederland is een economische vluchteling, tenzij ze uit Belgie, Duitsland of Engeland komen (als daar oorlog of verdrukking mocht zijn).
pi_7040617
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:45 schreef Raynor het volgende:

[..]

Het is een FEIT dat asielzoekers altijd naar het Europese land met het soepelste asielbeleid gaan. Toen Nederland strengere regels opstelde waren de asielstromen binnen no time omgelegd naar bijvoorbeeld Zweden. Deze jongens zijn niet dom, die weten heel goed in welk land ze de beste kans maken. Doe in godsnaam niet zo vreselijk naïef. We leven niet in de Efteling.
pi_7040670
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:48 schreef logisch het volgende:

[..]

Ik denk dat je even een verkeerd beeld hebt van de vluchtelingen die er zijn op de wereld.
Ik denk dat je nu even de 3de wereldlandse vluchtelingen en die uit bijvoorbeeld de streek bij israel en turkije door elkaar haalt.
quote:
Die volgevreten parasieten

Vind ik enigsinds racistisch en offtopic....
  donderdag 28 november 2002 @ 13:58:43 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7040725
quote:
De echte vluchtelingen zie je op TV verhongeren, die hebben geen geld voor een trip naar het rijke westen

Die volgevreten parasieten die hier in meerderheid de AZC bevolken zijn hier puur op economische gronden

Kan die gek een ban krijgen aub?
Toch ff inhoudelijk reageren: misschien dat die volgevreten parasiet een politiek tegenstander is van Hussein. En de 'echte' (hongerige) vluchteling zijn als ze hier komen economische vluchteling en (ik weet de regels niet precies) die komen hier niet meer zo makkelijk binnen...
pi_7040742
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:53 schreef logisch het volgende:

[..]

Het is een FEIT dat asielzoekers altijd naar het Europese land met het soepelste asielbeleid gaan. Toen Nederland strengere regels opstelde waren de asielstromen binnen no time omgelegd naar bijvoorbeeld Zweden. Deze jongens zijn niet dom, die weten heel goed in welk land ze de beste kans maken. Doe in godsnaam niet zo vreselijk naïef. We leven niet in de Efteling.

Stel er breekt oorlog in Nederland uit, een burger oorlog. In Belgie Duitsland Frankrijk Engeland worden Nederlanders vermoord. Je kan met een boot naar Amerika, India, Australie en Brazilie (willekeurige landen)
Je weet dat je in India de meeste kans hebt om je gezin te beschermen en dat je hier de meeste kans hebt om de baan te krijgen waarvoor je in Nederland 8 jaar hebt gestudeerd. In de 3 andere landen kom je aan en is de kans groot dat je weer buiten gezet word en uiteindelijk toch naar India word doorverwezen.

Iedereen zou zo denken, van mij mogen ze, zouden jij en ik ook doen.

pi_7040839
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:26 schreef Spina1 het volgende:

[..]

Blij zijn met wat je krijgt..
Je zit constant te zeiken over dingen die niet te veranderen zijn, omdat zoveel mensen uit jouw groep (nee, jij niet, maar wel veel voor jou), dat misschien een beetje verpest hebben.

Als je later een verblijfsvergunning hebt komt dat integreren wel goed (al s je er zelf achter staat), d'r zijn weinig landen die mensen als jou zo vertroetelen, dus je keuze voor Nederland was iig heel slim.

]

1. Ik ben hardstikke dankbaar, ik probeer er alleen bij te horen.
2. Ik heb een verblijfsvergunning, maar toch komt het integreren niet goed.
3.Ik wil niet vertroeteld worden, ik wil mezelf kunnen zijn en gewaardeerd worden voor wie ik ben.
4.De keuze voor Nederland was geen bewuste.

pi_7040911
quote:
Op donderdag 28 november 2002 13:59 schreef Raynor het volgende:

[..]

Stel er breekt oorlog in Nederland uit, een burger oorlog. In Belgie Duitsland Frankrijk Engeland worden Nederlanders vermoord. Je kan met een boot naar Amerika, India, Australie en Brazilie (willekeurige landen)
Je weet dat je in India de meeste kans hebt om je gezin te beschermen en dat je hier de meeste kans hebt om de baan te krijgen waarvoor je in Nederland 8 jaar hebt gestudeerd. In de 3 andere landen kom je aan en is de kans groot dat je weer buiten gezet word en uiteindelijk toch naar India word doorverwezen.

Iedereen zou zo denken, van mij mogen ze, zouden jij en ik ook doen.

In de praktijk ging de meerderheid naar Engeland, zie '40-'45.

Dat land is namelijk het dichtsbijzijnde bevriende land. Een vluchteling uit Irak kan dus beter z'n heil zoeken in Turkije. Is een islamitisch land, vergemakkelijkt de integratie. Tevens wil ik die "arme" vluchtelingen de lange reis besparen.

P.S. Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn? Zou het komen door het sociale vangnet van Nederland waardoor je met niets doen en eventueel het verwekken van meer dan 10 nakomelingen, zonder ooit één klap werk uit te voeren, je zakken kan vullen? T'is maar een vraag....

donderdag 28 november 2002 @ 14:16:50 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7041078
quote:
Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn?
Meeste oorlogen/dictaturen gaan niet na een paar jaar over.
En daarna zijn ze zo ingeburgerd en hebben ze een toekomst/leven hier, dat ze normale nederlandse staatsburgers zijn.
pi_7041085
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:08 schreef logisch het volgende:

[..]

In de praktijk ging de meerderheid naar Engeland, zie '40-'45.

Dat land is namelijk het dichtsbijzijnde bevriende land. Een vluchteling uit Irak kan dus beter z'n heil zoeken in Turkije. Is een islamitisch land, vergemakkelijkt de integratie. Tevens wil ik die "arme" vluchtelingen de lange reis besparen.

P.S. Waarom gaan er zo weinig terug als de situatie in het thuisland verbetert zijn? Zou het komen door het sociale vangnet van Nederland waardoor je met niets doen en eventueel het verwekken van meer dan 10 nakomelingen, zonder ooit één klap werk uit te voeren, je zakken kan vullen? T'is maar een vraag....

Dat je eerst met feiten komt (altans dat zeg je) vind ik goed. Al zijn het feiten die eigenlijk nergens op slaan omdat we nu in deze tijd leven dus terug kijken is niet echt nuttig, in dit geval tenminste.
Maar dat je daarna weer terug komt met je racistische vooroordelen over vluchtelingen.
(verbeterde vraag:)
Waarom gaan ze niet terug als de oorlog in hun eigen land is afgelopen?
(antwoord:)
Omdat ze het hier beter hebben en omdat ze na 5 jaar hier (ja oorlogen kunnen zolang duren, meestal duren ze trouwens wel wat langer) te wonen ingeburgerd zijn en de gewoontes daar vreemd vinden. Vaak is het land een puinhoop en is er geen toekomst voor de kinderen (in 5 jaar zou je zo een gezin kunnen stichten ja). Dus ik denk dat de keuze simpel is.

Oh ik vind wel dat je nu alle vluchtelingen weer op 1 berg gooit, ik denk dat het gros gewoon terug wil maar dat nog niet kan omdat ze daar het geld niet voor hebben. De reis zal wel lukken maar eenmaal aangekomen zouden ze hun kleine huis in Nederland in moeten ruilen voor een tent (of erger) in hun oude thuisland.

Het is dus een gewone keuze die iedereen zou nemen.

pi_7041129
Mensen mensen, laten we bij het topic blijven

Ik ben geen zielige vluchteling.. Ik ben gevlucht aan de hand van etnische zuiveringen, mijn ouders zijn voor mijn ogen vermoord en de situatie in mijn 'vaderland' is uitermate instabiel. In mijn dorp ben ik een man tegengekomen die mij weg kon krijgen. Met 25 mensen heeft hij ons, na een financiële bijdrage en het recht op al mijn bezittingen, op een schip geholpen. Dat schip is naar Rotterdam gevaren.

Dát was het uitgangspunt. In het azc heb ik vervolgens gewacht op mijn verblijfsvergunning. Die heb ik gekregen. Ik spreek na een cursus redelijk goed Nederlands en heb een baan, 40 uur in de week bij een productiebedrijf.

Ik woon samen met enkele mensen die ik in het azc heb leren kennen, een huis voor mezelf is nog te duur en eigenlijk niet eens beschikbaar. Ik heb me wel ingeschreven en sta op een wachtlijst voor een goedkope woning. Dat duurt een paar maanden, maar het begint te komen.

Naast mijn baan werk ik als vrijwilliger bij een project op middelbare scholen. Ik vertel mijn verhaal aan kinderen in de 3e en 4e klas voor maatschappijleer. Ik merk dat er veel vooroordelen zijn, maar het voelt goed dat ik die een beetje kan tegengaan op deze manier.

De directie van de school heeft me aangeraden te gaan sporten. Vroeger voetbalde ik altijd op straat, misschien dat ik dat maar eens moet proberen. Het lijkt me de manier om nieuwe mensen te leren kennen.

pi_7041144
quote:
Wat ik wél vreemd vind is dat, hoe ik ook mijn best doe (ik spreek inmiddels nederlands en heb werk), ik nog steeds niet echt geaccepteerd wordt door de bevolking...
Hoeft ook niet! Als jouw thuisland is gestabiliseerd mag je fijn naar huis. De Nederlandse staat betaalt zelfs je vliegreis! Je hoeft je niet aan te passen. Liever zien we dat je nu al terug gaat en gaat vechten voor de bevrijding van je thuisland. Met op je reet zitten verandert er niets in je vaderland, doe er eens wat aan!

Of vindt je het lekker om op de kosten van de Nederlandse staat "slachtoffertje" te spelen...?

donderdag 28 november 2002 @ 14:33:40 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7041160
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:18 schreef Dentist het volgende:
Mensen mensen, laten we bij het topic blijven

Ik ben geen zielige vluchteling.. Ik ben gevlucht aan de hand van etnische zuiveringen, mijn ouders zijn voor mijn ogen vermoord en de situatie in mijn 'vaderland' is uitermate instabiel. In mijn dorp ben ik een man tegengekomen die mij weg kon krijgen. Met 25 mensen heeft hij ons, na een financiële bijdrage en het recht op al mijn bezittingen, op een schip geholpen. Dat schip is naar Rotterdam gevaren.

Dát was het uitgangspunt. In het azc heb ik vervolgens gewacht op mijn verblijfsvergunning. Die heb ik gekregen. Ik spreek na een cursus redelijk goed Nederlands en heb een baan, 40 uur in de week bij een productiebedrijf.

Ik woon samen met enkele mensen die ik in het azc heb leren kennen, een huis voor mezelf is nog te duur en eigenlijk niet eens beschikbaar. Ik heb me wel ingeschreven en sta op een wachtlijst voor een goedkope woning. Dat duurt een paar maanden, maar het begint te komen.

Naast mijn baan werk ik als vrijwilliger bij een project op middelbare scholen. Ik vertel mijn verhaal aan kinderen in de 3e en 4e klas voor maatschappijleer. Ik merk dat er veel vooroordelen zijn, maar het voelt goed dat ik die een beetje kan tegengaan op deze manier.

De directie van de school heeft me aangeraden te gaan sporten. Vroeger voetbalde ik altijd op straat, misschien dat ik dat maar eens moet proberen. Het lijkt me de manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Je bent meer geintegreerd dan dat de autochtonen van je kunnen vragen (of iig kunnen we verder niets meer eisen), dat je niet geaccepteerd wordt door sommige mensen, is niet jouw fout, het beste is om die mensen te negeren.

Met welke autochtone mensen heb je goed contact en hoe kijken de andere voetballers tegen je aan?

pi_7041198
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:22 schreef logisch het volgende:

[..]

Hoeft ook niet! Als jouw thuisland is gestabiliseerd mag je fijn naar huis. De Nederlandse staat betaalt zelfs je vliegreis! Je hoeft je niet aan te passen. Liever zien we dat je nu al terug gaat en gaat vechten voor de bevrijding van je thuisland. Met op je reet zitten verandert er niets in je vaderland, doe er eens wat aan!

Of vindt je het lekker om op de kosten van de Nederlandse staat "slachtoffertje" te spelen...?

Ik zit niet op mijn reet, ik werk 40 uur per week (+vrijwilligerswerk). Daarnaast heb ik niet het idee dat ik slachtoffertje speel. Ik kan alleen niet terug naar mijn thuisland, omdat ik daar vrijwel zeker vermoord zal worden of zal 'verdwijnen'. De Nederlandse regering is het met mij eens en heeft mij niet voor niets een verblijfsvergunning gegeven. Je zal het voorlopig met mij moeten doen, en ik ben bereid me aan te passen, maar wat ik ook doe, het is niet genoeg.
  donderdag 28 november 2002 @ 14:54:18 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7041252
quote:
Ik ga ervan uit dat je dit serieus bedoelt, maar ik hoop dat je dat kunt ontkrachten.

"Je hoeft je niet aan te passen"?? Dus die integratie hoeft voor jouw niet? Dat ze de taal niet kennen? Dat ze die bak met appels buiten de winkel zien en denken van "Gevonden is gratis"??
En lui op je reet zitten? Volgens mij ben jij zo'n oerhollandse klager die vanuit zijn luie stoel klaagt over de criminaliteit en de wachtlijsten. Maar wacht, jij kan de wachtlijsten niet oplossen, maar een vluchteling die kan wel etnische zuiveringen stoppen.

pi_7041331
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:38 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik zit niet op mijn reet, ik werk 40 uur per week (+vrijwilligerswerk). Daarnaast heb ik niet het idee dat ik slachtoffertje speel. Ik kan alleen niet terug naar mijn thuisland, omdat ik daar vrijwel zeker vermoord zal worden of zal 'verdwijnen'. De Nederlandse regering is het met mij eens en heeft mij niet voor niets een verblijfsvergunning gegeven. Je zal het voorlopig met mij moeten doen, en ik ben bereid me aan te passen, maar wat ik ook doe, het is niet genoeg.

Ik denk dat je op dit moment genoeg hebt gedaan, je hebt je aangepast, je hebt een eerlijke baan, je spreekt Nederlands, je woont op jezelf. Zou het niet tijd worden om andere vrienden te zoeken. Het lijkt me nu dat de mensen waar je op dit moment mee omgaat je niet respecteren.
Op dit moment ben je bijna volledig aangepast aan Nederland, alleen je contacten nog. Als je nu nog geen vrienden kan krijgen op bijvoorbeeld werk/sport/uitgaan/etc, dan zou je erover moeten nadenken om nieuwe vrienden te zoeken. Nieuwe baan bijvoorbeeld, ik weet niet wat je nu doet maar er zijn op dit moment zeker wel een paar banen (denk aan supermarkten) waar je kan gaan werken en ook een opleiding kan volgen.
Er zullen altijd rotte appels zijn, het is aan jou om die eruit te plukken en weg te gooien (negeren dus)
pi_7041339
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat je dit serieus bedoelt, maar ik hoop dat je dat kunt ontkrachten.

"Je hoeft je niet aan te passen"?? Dus die integratie hoeft voor jouw niet? Dat ze de taal niet kennen? Dat ze die bak met appels buiten de winkel zien en denken van "Gevonden is gratis"??
En lui op je reet zitten? Volgens mij ben jij zo'n oerhollandse klager die vanuit zijn luie stoel klaagt over de criminaliteit en de wachtlijsten. Maar wacht, jij kan de wachtlijsten niet oplossen, maar een vluchteling die kan wel etnische zuiveringen stoppen.

Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen van "ik wil weer naar huis" larie en apekool zijn. Anders hadden we hier niet zoveel asielzoekers gehad die 10 jaar na dato nog steeds niet terug zijn gegaan terwijl de situatie in het thuisland dat wel toelaat.

Overigens asielzoekers die stelen dienen direct uitgezet worden.

pi_7041391
quote:
Op donderdag 28 november 2002 14:54 schreef logisch het volgende:

[..]

Dat is geen serieus antwoord. Ben je misschien niet bereidt om gewoon antwoord te geven op een hele normale vraag?

Dat is een bloedserieus antwoord. Als je wilt horen dat ik steel, zwartrijd, mensen bedreig, etc, dan ben je aan het verkeerde adres.
quote:
P.S. Als je het zo vervelend vind dat je niet geaccepteerd wordt in dit land waarom ga je dan niet naar een ander land? Overigens, de vrijheidstrijders in je vaderland vergieten hun bloed terwijl jij je hier druk zit te maken om je inburgering en acceptatie. Misschien wordt het eens tijd je aan te sluiten bij het verzet?
Niet iedereen is geschikt voor het verzet in de zin van fysieke strijd. Ik heb het idee dat ik mij vanuit de huidige positie nuttiger kan maken dan ik zou kunnen als ik terug zou gaan. Met de mensen waarmee ik gevlucht ben hebben we in Nederland een organisatie opgericht die geld inzamelt, waarmee we het verzet kunnen steunen.

Verder zou ik het gewoon fijn vinden om, zoals ieder mens, geaccepteerd te worden. Ik begrijp dat ik hier te gast ben, maar moet ik daarom maar alles lijdzaam toelaten? Ik heb veel gelezen over het integratieproces en het falen ervan. Mensen die geen Nederlands spreken, criminaliteit, etc. Dus ik heb geprobeerd dat oordeel te doorbreken en te voldoen aan het beeld. Maar de dingen die vereist zijn voor een succesvolle integratie, zijn kennelijk niet genoeg. En omdat ik niet kan raden wat mensen van me willen, wil ik het ze vragen.

Vergelijk het met iemand die niet met je praat omdat hij boos op je is, terwijl je hem juist probeert te vragen waarom hij boos op je is..

pi_7041397
quote:
Op donderdag 28 november 2002 15:00 schreef Raynor het volgende:

[..]

Ik denk dat je op dit moment genoeg hebt gedaan, je hebt je aangepast, je hebt een eerlijke baan, je spreekt Nederlands, je woont op jezelf. Zou het niet tijd worden om andere vrienden te zoeken. Het lijkt me nu dat de mensen waar je op dit moment mee omgaat je niet respecteren.
Op dit moment ben je bijna volledig aangepast aan Nederland, alleen je contacten nog. Als je nu nog geen vrienden kan krijgen op bijvoorbeeld werk/sport/uitgaan/etc, dan zou je erover moeten nadenken om nieuwe vrienden te zoeken. Nieuwe baan bijvoorbeeld, ik weet niet wat je nu doet maar er zijn op dit moment zeker wel een paar banen (denk aan supermarkten) waar je kan gaan werken en ook een opleiding kan volgen.
Er zullen altijd rotte appels zijn, het is aan jou om die eruit te plukken en weg te gooien (negeren dus)

Die nieuwe vrienden kan je vinden bij het verzet in het thuisland. Nederland is zo'n parel als jou gewoonweg niet waard. Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland. Die begrijpen jou en die respecteren jou. Dus wat let je, stap op de boot, je weet immers de weg!

Behouden vaart!

[Dit bericht is gewijzigd door logisch op 28-11-2002 20:50]

pi_7041449
quote:
Op donderdag 28 november 2002 15:04 schreef logisch het volgende:

[..]

Die nieuwe vrienden kan je vinden bij het verzet in het thuisland. Nederland is zo'n parel als jouw gewoonweg niet waard. Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland. Die begrijpen jou en die respecteren jou. Dus wat let je, stap op de boot, je weet immers de weg!

Behouden vaart!

Wat is jou probleem met mij? Spreek ik geen Nederlands? Heb ik geen werk? Gedraag ik mij niet netjes?
  donderdag 28 november 2002 @ 15:12:21 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_7041519
quote:
Ik wilde even duidelijk maken dat die verhalen van "ik wil weer naar huis" larie en apekool zijn. Anders hadden we hier niet zoveel asielzoekers gehad die 10 jaar na dato nog steeds niet terug zijn gegaan terwijl de situatie in het thuisland dat wel toelaat.
In 10 jaar kun je een heel leven opbouwen + gezin + baan + vrienden + toekomst. Ik weet niet hoe oud de topicstarter is, maar na 10 jaar terug gaan, is echt niet meer 'terug'gaan.
quote:
Overigens asielzoekers die stelen dienen direct uitgezet worden.
Als geen integratie wordt verwacht, dan is het dweilen met de kraan open. Dus is integratie nodig, maar na een x aantal jaar is teruggaan mensonwaardig in mijn ogen.
quote:
Jij bent veel beter op je plaats bij de strijders van Allah in jouw thuisland
Ik denk dat je hem in een hokje probeert te zetten, ik heb hem nog nooit gehoord over Allah (dat hij moslim is dus).
Het probleem wat jij hebt (en vele andere NL'ers met jouw) is dat je naar cijfers kijkt en ver-van-mijn-bed-redenaties, terwijl je niet naar de mens kijkt en de verhalen. Je kan je totaal niet inleven in iemand anders, en iemand anders zijn problemen, terwijl je het andersom wel verwacht.
pi_7042172
Dit topic blijft even dicht tot ik de tijd heb om het een beetje te schonen. Aan het begin van de avond zal het weer open zijn.
pi_7047644
Opnieuw een aantal reacties verwijderd. Dit is niet zo zeer een discussie over integratie, maar een soort van rollenspel waar je kan reageren op de 'case' die de topic-opener 'ons' heeft voorgelegd. Reageer dus zoveel mogelijk n.a.v. zijn posts, kan je dat niet blijf dan gewoon weg.

Topic krijgt nog één kans.

pi_7048017
quote:
Ook zorgt het ervoor dat ik veel rust probeer te zoeken in het moslim-geloof.
Goed lezen Sidekick!

Voor de moderator:

Waar is mijn vragenlijstje gebleven? Ik probeer oprecht uit te zoeken waarom deze verdwaalde volgeling van de profeet Mohammed nog steeds niet geaccepteerd wordt in ons kleine kikkerlandje.

Of speel ik m'n rol te goed?

pi_7048326
Toch nog even reageren op Logisch' vragenlijstje.
quote:
Op donderdag 28 november 2002 15:13 schreef logisch het volgende:

[..]

Sta je achter de WTC-aanslag of kan je er begrip voor opbrengen?

Nee, ik ben tegen elke vorm van geweld, al kan ik wel, net als de gemiddelde Nederlander hoop ik, begrijpen waarom de WTC-aanslag is gepleegd.
quote:
Hoe sta je tegenover emancipatie, mensenrechten, godsdienstvrijheid enz.
Ik ga ervanuit dat de vrouw in de maatschappij een andere rol heeft dan een man. Als een vrouw een carriere wil nastreven heb ik daar geen problemen mee, het zal alleen niet mijn vrouw worden.

Mensenrechten dienen gewaarborgd te worden, altijd. Het schenden van deze rechten is de reden waarom ik ben gevlucht. Godsdienstvrijheid in goed, zolang iedereen maar met respect voor een ander omgaat. Het misbruiken van godsdienstvrijheid om dingen te mogen roepen, danwel dingen te mogen doen is iets waar ik niet achter sta.

quote:
Wel eens de Duivelsverzen gelezen?
Nee.
quote:
Wat vindt je ervan dat jouw profeet Mohammed het huwelijk consumeerde met een 9-jarig meisje. Dat hij een Koptische slavin hield en dat Khomeiny sex met minderjarige goedkeurde? Vindt jij ook dat de Islam te vuur en te zwaard verbreid moet worden, zoals duidelijk vermeld in de Koran? Sta jij achter de bloedige veroveringsoorlogen die Mohammed voerde?
Wat individuele mensen met hun geloof doen is hun goed recht. Veel van deze zaken sta ik niet als zodanig achter, maar ik probeer ze te begrijpen vanuit hun persoon. Vanuit die positie kan ik begrip hebben, maar tegelijkertijd zeggen dat ik er niet achter sta.

Ik vind de Islam een fantastische godsdienst, die veel mensen zou kunnen helpen. Ik begrijp echter dat er ook mensen zijn met een andere godsdienst. Het verleden heeft geleerd dat we maar beter kunnen proberen naast elkaar te leven ipv elkaar proberen te overtuigen van elkaars \'gelijk\'. Ik sta niet achter geweld, nooit.

quote:
Wat vindt je van de Sharia?

Zo maar een stel willekeurige vragen...

De uitvoering van de Sharia laat veel te wensen over. Zaken zoals stenigen zijn absoluut niet meer van deze tijd. Echter, dit is afhankelijk van de manier waarop deze uitgelegd wordt. In mijn ogen kan de traditionele Sharia ook op een humane manier gebruikt worden, waarbij rekening wordt gehouden met zowel de rechten van de mens als de tradities van de moslimcultuur. Wat ik trouwens hoor en lees van het strafrecht in Nederland, is ook niet alles.

[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 28-11-2002 21:14]

pi_7048352
quote:
Wat is jou probleem met mij? Spreek ik geen Nederlands? Heb ik geen werk? Gedraag ik mij niet netjes?
Mijn probleem is dat jij je druk maakt om futiliteiten terwijl je lotgenoten thuis worden afgeslacht. Meneer blijft liever in Nederland en maakt af en toe een paar geeltjes over naar het verzet. Tevens loopt meneer te zeiken dat hij niet geaccepteerd wordt terwijl hij blij mag zijn dat Nederland hem asiel heeft verleend. Je verzetsmakkers hebben wel belangrijker dingen aan hun hoofd, maar daar schijn je niet echt wakker van te liggen...

Aldus de problemen die ik met jou heb!

pi_7048411
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:14 schreef logisch het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat jij je druk maakt om futiliteiten terwijl je lotgenoten thuis worden afgeslacht. Meneer blijft liever in Nederland en maakt af en toe een paar geeltjes over naar het verzet. Tevens loopt meneer te zeiken dat hij niet geaccepteerd wordt terwijl hij blij mag zijn dat Nederland hem asiel heeft verleend. Je verzetsmakkers hebben wel belangrijker dingen aan hun hoofd, maar daar schijn je niet echt wakker van te liggen...

Aldus de problemen die ik met jou heb!

Dus als ik het goed begrijp is jouw probleem met mij het feit dat ik mij afvraag hoe ik hier het best kan integreren ipv dat ik mij (volgens jou) niet genoeg bezighoud met de oorlog in mijn vaderland?
pi_7048433
--------------------------------------------------------------------------------
Wat vindt je ervan dat jouw profeet Mohammed het huwelijk consumeerde met een 9-jarig meisje. Dat hij een Koptische slavin hield en dat Khomeiny sex met minderjarige goedkeurde? Vindt jij ook dat de Islam te vuur en te zwaard verbreid moet worden, zoals duidelijk vermeld in de Koran? Sta jij achter de bloedige veroveringsoorlogen die Mohammed voerde?
--------------------------------------------------------------------------------

"Wat individuele mensen met hun geloof doen is hun goed recht. Veel van deze zaken sta ik niet als zodanig achter, maar ik probeer ze te begrijpen vanuit hun persoon. Vanuit die positie kan ik begrip hebben, maar tegelijkertijd zeggen dat ik er niet achter sta."

Moet ik jou als moslim uitleggen dat het leven van Mohammed tot voorbeeld dient voor iedere moslim???? Verdiep je eens in je eigen godsdienst. We hebben het niet zomaar over een individu, we hebben het hier over de profeet van Allah, het voorbeeld voor iedere moslim!

pi_7048472
Sta je achter de WTC-aanslag of kan je er begrip voor opbrengen?

"Nee, ik ben tegen elke vorm van geweld, al kan ik wel, net als de gemiddelde Nederlander hoop ik, begrijpen waarom de WTC-aanslag is gepleegd."

Oh ja? Waarom is de aanslag dan gepleegd?

pi_7048505
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:17 schreef logisch het volgende:
Moet ik jou als moslim uitleggen dat het leven van Mohammed tot voorbeeld dient voor iedere moslim???? Verdiep je eens in je eigen godsdienst. We hebben het niet zomaar over een individu, we hebben het hier over de profeet van Allah, het voorbeeld voor iedere moslim!
Ga jij mij vertellen hoe ik mijn geloof moet belijden, opdat je me in een hokje kan plaatsen? Misschien ben ik niet je gemiddelde moslim, wat maakt jou dat eigenlijk uit?
pi_7048521
quote:
Hoe sta je tegenover emancipatie, mensenrechten, godsdienstvrijheid enz.

"Ik ga ervanuit dat de vrouw in de maatschappij een andere rol heeft dan een man. Als een vrouw een carriere wil nastreven heb ik daar geen problemen mee, het zal alleen niet mijn vrouw worden.
Mensenrechten dienen gewaarborgd te worden, altijd. Het schenden van deze rechten is de reden waarom ik ben gevlucht. Godsdienstvrijheid in goed, zolang iedereen maar met respect voor een ander omgaat. Het misbruiken van godsdienstvrijheid om dingen te mogen roepen, danwel dingen te mogen doen is iets waar ik niet achter sta."

Dit soort achterlijke meningen over vrouwenemancipatie hebben geen plaats in de Nederlandse samenleving. Lieden met dit soort meningen mogen per direct hun koffers gaan pakken. We hebben al genoeg godsdienstige fanaten in Staphorst...

pi_7048577
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:21 schreef logisch het volgende:
quote:
Dit soort achterlijke meningen over vrouwenemancipatie hebben geen plaats in de Nederlandse samenleving. Lieden met dit soort meningen mogen per direct hun koffers gaan pakken. We hebben al genoeg godsdienstige fanaten in Staphorst...
Wat is er precies achterlijk aan mijn mening? Laat ik niet iedereen vrij in zijn of haar doen? Is het verkeerd om bepaalde verwachtingen te hebben van een relatie en niet te kiezen voor een relatie die waarschijnlijk niet an die verwachtingen voldoet?

Ik val toch niemand lastig? Ik schend toch geen mensenrechten?

pi_7048580
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:21 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ga jij mij vertellen hoe ik mijn geloof moet belijden, opdat je me in een hokje kan plaatsen? Misschien ben ik niet je gemiddelde moslim, wat maakt jou dat eigenlijk uit?

Natuurlijk mag elke moslim liegen als hij door een ongelovige in het nauw wordt gebracht. De tijd dat de moslims in de meerderheid komen komt vanzelf en dan zullen die vervloekte ongelovigen er van lusten... Nietwaar?

Het leven van de profeet dient tot voorbeeld voor elke moslim, ook voor jou dus!

pi_7048655
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:19 schreef logisch het volgende:
Oh ja? Waarom is de aanslag dan gepleegd?
De aanslag is gepleegd uit woede en frustratie. Woede en frustratie van mensen die het niet langer willen accepteren dat de Amerikanen bepalen wat er in hun land gebeurt, welke bevolkingsgroepen gesteund worden zonder daarbij rekening te houden met de wensen van de volkeren die daar aanwezig zijn...

Nogmaals, ik sta totaal niet achter geweld, welke vorm dan ook, maar ik kan me de gevoelens van de daders, fanatici, voorstellen. Het is een daad uit onmacht gepleegd.

pi_7048667
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:24 schreef logisch het volgende:

[..]

Natuurlijk mag elke moslim liegen als hij door een ongelovige in het nauw wordt gebracht. De tijd dat de moslims in de meerderheid komen komt vanzelf en dan zullen die vervloekte ongelovigen er van lusten... Nietwaar?

Het leven van de profeet dient tot voorbeeld voor elke moslim, ook voor jou dus!

Tja, op het moment dat je me voor leugenaar uitmaakt is de discussie voorbij.
pi_7048688
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:24 schreef Dentist het volgende:

[..]

Wat is er precies achterlijk aan mijn mening? Laat ik niet iedereen vrij in zijn of haar doen? Is het verkeerd om bepaalde verwachtingen te hebben van een relatie en niet te kiezen voor een relatie die waarschijnlijk niet an die verwachtingen voldoet?

Ik val toch niemand lastig? Ik schend toch geen mensenrechten?

Jouw mening over vrouwen past niet in onze samenleving. Daar hebben we hier geen behoefte aan. Toch houdt je je blijkbaar toch aan het voorbeeld van Mohammed. Ook wel zin in een slavin of minderjarig meisje?

Tevens staat jouw mening over vrouwen haaks op de grondwet en is dus de manier waarop jij je toekomstige vrouw gaat behandelen in principe ongrondwettelijk.

Kortom ga lekker naar huis en trouw daar een onderdanig vrouwtje die je met Allah aan je kant net zo vaak mag afrossen als je zelf wilt.

Wel eens in een Blijf van m'n lijf huis geweest. Die zitten voor driekwart vol met islamitische vrouwen...

[Dit bericht is gewijzigd door logisch op 28-11-2002 21:35]

pi_7048725
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:27 schreef Dentist het volgende:

[..]

De aanslag is gepleegd uit woede en frustratie. Woede en frustratie van mensen die het niet langer willen accepteren dat de Amerikanen bepalen wat er in hun land gebeurt, welke bevolkingsgroepen gesteund worden zonder daarbij rekening te houden met de wensen van de volkeren die daar aanwezig zijn...

Nogmaals, ik sta totaal niet achter geweld, welke vorm dan ook, maar ik kan me de gevoelens van de daders, fanatici, voorstellen. Het is een daad uit onmacht gepleegd.

Dus je kan het ook begrijpen als de VS, Mekka van de aardbodem wegvaagt? Ik kan daar alle begrip voor opbrengen. Zou jij trouwens ook moeten begrijpen. Bloedwraak is een heel normaal iets in de contreien waar jij vandaan komt!

[Dit bericht is gewijzigd door logisch op 28-11-2002 21:46]

pi_7048736
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:29 schreef logisch het volgende:

[..]

Jouw mening over vrouwen past niet in onze samenleving. Daar hebben we hier geen behoefte aan. Toch houdt je je blijkbaar toch aan het voorbeeld van Mohammed. Ook wel zin in een slavin of minderjarig meisje?

Nee, heb je me dat ergens horen zeggen? Je suggestiviteit bevalt me geenszins en ik snap niet zo goed waar je schijnbare boosheid jegens mij vandaan komt.
quote:
Tevens staat jouw mening over vrouwen haaks op de grondwet en is dus de manier waarop jij je toekomstige vrouw gaat behandelen in principe ongrondwettelijk.
Ik zeg enkel dat ik de rol van vrouwen in de maatschappij en in een relatie anders zie als de rol van een man. Daar is m.i. niets ongrondwettelijks aan.
quote:
Kortom ga lekker naar huis en trouw daar een onderdanig vrouwtje die je met Allah aan je kant net zo vaak mag afrossen als je zelf wilt.
Wie heeft het over afrossen?
quote:
Wel eens in een Blijf van m'n lijf huis geweest. Die zitten voor driekwart vol met islamitische vrouwe...
Niet met de mijne..
pi_7048763
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:28 schreef Dentist het volgende:

[..]

Tja, op het moment dat je me voor leugenaar uitmaakt is de discussie voorbij.

Het staat letterlijk in de Koran dat het mag. De Koran stelt dat er gewacht moet worden totdat de moslims in de meerderheid zijn. Dan is het tijd om de ongelovigen te bekeren of te onderwerpen.

Frisse godsdienst...

pi_7048844
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:33 schreef logisch het volgende:

[..]

Het staat letterlijk in de Koran dat het mag. De Koran stelt dat er gewacht moet worden totdat de moslims in de meerderheid zijn. Dan is het tijd om de ongelovigen te bekeren of te onderwerpen.

Frisse godsdienst...

Ik ben geen hersenloos wezen dat willoos de bevelen van de koran (zoals jij het kennelijk ziet) opvolgt. Alle christenen doen ook niet alles wat in de bijbel staat.

Maar goed, waar ging het ook alweer over : ik wil integreren.

pi_7048928
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:29 schreef logisch het volgende:
[..]

quote:
Nee, heb je me dat ergens horen zeggen? Je suggestiviteit bevalt me geenszins en ik snap niet zo goed waar je schijnbare boosheid jegens mij vandaan komt.
quote:
Mijn boosheid richt zich op jouw achterlijke opvattingen over vrouwen die afkomstig zijn uit een achterlijke cultuur gevoed door een achterlijke godsdienst.

[quote/]Ik zeg enkel dat ik de rol van vrouwen in de maatschappij en in een relatie anders zie als de rol van een man. Daar is m.i. niets ongrondwettelijks aan.

In de Nederlandse wet staat duidelijk dat vrouwen en mannen voor de wet gelijk zijn. De rol die jij je vrouw oplegt is per definitie ongrondwettelijk.

quote:

quote:
Wie heeft het over afrossen?
Zoals geadviseerd door de imam en duidelijk vermeld in de Koran. Of hebben jullie nooit ruzie. Als zij jou tegenspreekt is geweld het antwoord, vraag maar aan de imam of lees de koran er op na.

quote:
Wel eens in een Blijf van m'n lijf huis geweest. Die zitten voor driekwart vol met islamitische vrouwe...

quote:
Niet met de mijne..
Wat niet is kan nog komen....
pi_7048957
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:37 schreef Dentist het volgende:

[..]

Ik ben geen hersenloos wezen dat willoos de bevelen van de koran (zoals jij het kennelijk ziet) opvolgt. Alle christenen doen ook niet alles wat in de bijbel staat.

Maar goed, waar ging het ook alweer over : ik wil integreren.

Dan heb ik slecht nieuws voor je, je bent gezakt!

Als moslim én als Nederlander...

pi_7049051
Ik heb geen zin in deze discussie. Jij zegt dat ik iemand ben die ik niet ben, omdat het in de koran staat. Als ik anders beweer ben ik een leugenaar.

Waarom vind je het zo moeilijk me te nemen voor wie ik ben? Waarom ben je zo onverdraagzaam jegens mij? Ik ben tegen geweld, ook tegen vrouwen. Het maakt me niet uit wat er in de Koran staat wat ik mág doen, ik sla vrouwen niet. Vrouwen en mannen zijn voor de wet gelijk en daar is niets mis mee. De rol van mannen en vrouwen is echter wel degelijk anders.. Of wil jij alle mannen die werken en 's avonds thuis komen bij hun vrouw ook het land uitzetten?

Nogmaals, ik ben niet de gemiddelde fundamentalistische islamiet, ik ben slechts een vluchteling die probeert te integreren. Waarom mag dat niet?

pi_7049229
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:47 schreef Dentist het volgende:
Ik heb geen zin in deze discussie. Jij zegt dat ik iemand ben die ik niet ben, omdat het in de koran staat. Als ik anders beweer ben ik een leugenaar.

Waarom vind je het zo moeilijk me te nemen voor wie ik ben? Waarom ben je zo onverdraagzaam jegens mij? Ik ben tegen geweld, ook tegen vrouwen. Het maakt me niet uit wat er in de Koran staat wat ik mág doen, ik sla vrouwen niet. Vrouwen en mannen zijn voor de wet gelijk en daar is niets mis mee. De rol van mannen en vrouwen is echter wel degelijk anders.. Of wil jij alle mannen die werken en 's avonds thuis komen bij hun vrouw ook het land uitzetten?

Nogmaals, ik ben niet de gemiddelde fundamentalistische islamiet, ik ben slechts een vluchteling die probeert te integreren. Waarom mag dat niet?

Je kunt simpelweg niet integreren omdat je er achterlijke opvattingen op na houdt. Kan je ook niets aan doen al is enige ontwikkeling nooit weg. Natuurlijk kan je er wel alles aan doen om zo snel mogelijk je biezen te pakken.

Met opvattingen over vrouwen die jij hebt zal geen enkele rechtaarde Nederlander jou ooit accepteren. Overigens is de Islam sowieso een godsdienst die niet past in een moderne seculaire samenleving als Nederland. Moslims hoeven niet te rekenen op acceptatie. Ik denk dat Hindu's eerder daarvoor in aanmerking komen. Van die godsdienst heeft niemand last. De Islam daarentegen brengt overal waar ze de kop opsteekt conflicten, bloedvergieten, verkrachtingen en al die andere fantastische zegeningen van Allah en z'n pedofiele boodschapper.

Gegroet!

Logisch

pi_7049353
quote:
De uitvoering van de Sharia laat veel te wensen over. Zaken zoals stenigen zijn absoluut niet meer van deze tijd. Echter, dit is afhankelijk van de manier waarop deze uitgelegd wordt. In mijn ogen kan de traditionele Sharia ook op een humane manier gebruikt worden, waarbij rekening wordt gehouden met zowel de rechten van de mens als de tradities van de moslimcultuur. Wat ik trouwens hoor en lees van het strafrecht in Nederland, is ook niet alles.
De Sharia op een humane manier toepassen. Ben je wel goed bij je paasei?

Het Nederlandse strafrecht ligt 1000 jaar voor op de Sharia die door een paar analfabeten en een verdwaalde idioot op papier is gezet.

pi_7049383
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:55 schreef logisch het volgende:

[..]

Je kunt simpelweg niet integreren omdat je er achterlijke opvattingen op na houdt. Kan je ook niets aan doen al is enige ontwikkeling nooit weg. Natuurlijk kan je er wel alles aan doen om zo snel mogelijk je biezen te pakken.

Wat is er precies achterlijk aan mijn opvattingen?
quote:
Met opvattingen over vrouwen die jij hebt zal geen enkele rechtaarde Nederlander jou ooit accepteren.
Je vergeet alle nederlandse gezinnen waar de man werkt en de vrouw het huishouden doet...
quote:
Overigens is de Islam sowieso een godsdienst die niet past in een moderne seculaire samenleving als Nederland. Moslims hoeven niet te rekenen op acceptatie.
Waarom kijk je naar me en zie je een moslim? Waarom zie je niet gewoon een persoon?
quote:
Ik denk dat Hindu's eerder daarvoor in aanmerking komen. Van die godsdienst heeft niemand last. De Islam daarentegen brengt overal waar ze de kop opsteekt conflicten, bloedvergieten, verkrachtingen en al die andere fantastische zegeningen van Allah en z'n pedofiele boodschapper.
Ik heb het idee dat je meer last hebt van de godsdienst die ik belijd dan de persoon die ik ben.
pi_7049619
quote:
Op donderdag 28 november 2002 21:55 schreef logisch het volgende:
[..]

Wat is er precies achterlijk aan mijn opvattingen?
quote:
Jouw ideeën over de Sharia en de positie van de vrouw spreken boekdelen...

Met opvattingen over vrouwen die jij hebt zal geen enkele rechtaarde Nederlander jou ooit accepteren.

"Je vergeet alle nederlandse gezinnen waar de man werkt en de vrouw het huishouden doet..."

Dat doen die vrouwen vrijwillig en niet onder druk van godsdienstige opvattingen. Overigens de positie van de Nederlandse vrouw is niet aan jou om te bekritiseren. Ga eerst maar eens kijken in het bvml-huis waar je godsdienstgenote's zich verbergen.

Overigens is de Islam sowieso een godsdienst die niet past in een moderne seculaire samenleving als Nederland. Moslims hoeven niet te rekenen op acceptatie.

"Waarom kijk je naar me en zie je een moslim? Waarom zie je niet gewoon een persoon? "

Iedere moslim is allereerst moslim, al het andere is van secundair belang. Ik pas gewoon de lessen van de Koran toe...

quote:
Ik denk dat Hindu's eerder daarvoor in aanmerking komen. Van die godsdienst heeft niemand last. De Islam daarentegen brengt overal waar ze de kop opsteekt conflicten, bloedvergieten, verkrachtingen en al die andere fantastische zegeningen van Allah en z'n pedofiele boodschapper.

"Ik heb het idee dat je meer last hebt van de godsdienst die ik belijd dan de persoon die "

Als persoon vind ik jou een lafaard (ga lekker in het verzet), als moslim vind ik je verachtelijk, als medelander vind ik je ongewenst.

pi_7049684
quote:
Op donderdag 28 november 2002 22:10 schreef logisch het volgende:
"Ik heb het idee dat je meer last hebt van de godsdienst die ik belijd dan de persoon die "

Als persoon vind ik jou een lafaard (ga lekker in het verzet), als moslim vind ik je verachtelijk, als medelander vind ik je ongewenst.

Dan zijn we uitgepraat.
pi_7049768
quote:
Op donderdag 28 november 2002 22:13 schreef Dentist het volgende:

[..]

Dan zijn we uitgepraat.

Tabee!
  Admin donderdag 28 november 2002 @ 23:04:35 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_7050804
Jongens, ik pleur hem wederom dicht.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')