abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161647929
Heb een aantal keer met een meid gedate van in de 20 met zwaar christelijke ouders (Als in, geen tv kijken, in de avond binnen blijven, op zondag naar de kerk en dat was het wel) En dat verliep niet al te best..

Na de 3e date besloten wij maar om het stempeltje relatie er aan te geven

Haar moeder kwam daar natuurlijk achter, en:

- Ik moest een soa test ondergaan.
- Zij moest een soa test ondergaan.
- Ze moest een zwangerschapstest ondergaan.
- Ze mocht een jaar lang niet met jongens behalve familie in contact komen.

En de ergste:

Haar ouders hadden het huis van hun overleden grootmoeder gekocht voor haar om in te wonen, maar ze is dus gedwongen om weer bij haar ouders te komen wonen want jongens over de vloer kon echt niet, en nu staat dat huis dus te koop.

Ze verzette zich er ook niet tegen (Ondanks dat die meid zelf totaal niet gelovig was) En zei dat we er maar een punt achter moesten zetten want haar ouders wilde haar niet kwijt en ze wilde de band met haar ouders niet verneuken.

Nou vraag ik mij dan af, in hoeverre is de band met je ouders nog "goed" Als je zo enorm word gemanipuleerd en word tegen gehouden door ze?

Meid in kwestie zei wel dat ik haar mocht contacten als dat goed voelde voor mij (Was er nogal van geschrokken dat ze zo erg word tegengehouden terwijl ze op zichzelf woonde én niet gelovig was) En dat ze mij ook wel weer zou berichten als de band met haar ouders weer goed was.

Nu zijn we zeg maar 3 weken verder en vraag ik mij af, kan het kwaad om haar weer een berichtje te sturen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 12:17:14 ]
pi_161647955
christengekkies hebben ook een pik nodig TS, gewoon doen.
pi_161647988
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:14 schreef MrBradge het volgende:
Heb een aantal keer met een meid gedate van in de 20 met zwaar christelijke ouders (Als in, geen tv kijken, in de avond binnen blijven, op zondag naar de kerk en dat was het wel) En dat verliep ook niet al te best..

En na de 3e date besloten wij maar om het stempeltje relatie er aan te geven

Haar moeder kwam daar natuurlijk achter, en:

- Ik moest een soa test ondergaan.
- Zij moest een soa test ondergaan.
- Ze moest een zwangerschapstest ondergaan.
- Ze mocht een jaar lang niet met jongens behalve familie in contact komen.

En de ergste:

Haar ouders hadden het huis van hun overleden grootmoeder gekocht voor haar om in te wonen, maar ze is dus gedwongen om weer bij haar ouders te komen wonen want jongens over de vloer kon echt niet, en nu staat dat huis dus te koop.

Ze verzette zich er ook niet tegen (Ondanks dat die meid zelf totaal niet gelovig was) En zei dat we er maar een punt achter moesten zetten want haar ouders wilde haar niet kwijt en ze wilde de band met haar ouders niet verneuken.

Nou vraag ik mij dan af, in hoeverre is de band met je ouders nog "goed" Als je zo enorm word gemanipuleerd en word tegen gehouden door ze?

Meid in kwestie zei wel dat ik haar mocht contacten als dat goed voelde voor mij (Was er nogal van geschrokken dat ze zo erg word tegengehouden terwijl ze op zichzelf woonde én niet gelovig was) En dat ze mij ook wel weer zou berichten als de band met haar ouders weer goed was.

Nu zijn we zeg maar 3 weken verder en vraag ik mij af, kan het kwaad om haar weer een berichtje te sturen?
Je vraagt dit uit puur eigenbelang. Het interesseert geen moer of die relatie tussen haar en haar ouders door alle andere mensen behalve hun 3 als 'goed' of wat dan ook bestempeld wordt. Als zij 3 het daar mee eens zijn (en dat zijn ze) is dat alles wat telt, ongeacht wat jij daar van vindt.

Feit is dat een relatie tussen jullie blijkbaar niet mogelijk is, en zij laat zich door haar ouders dus beinvloeden. Dat kun je leuk vinden en niet leuk vinden maar feit is en blijft dat zij zich schikt naar haar ouders.

Dan kun jij wel een berichtje willen sturen omdat jij niet wil opgeven maar dat gaat je helemaal niks brengen, behalve diezelfde shit, nogmaals.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 12:18:54 ]
pi_161648074
Onzin...
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:24:24 #5
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_161648082
Is ze zo super aantrekkelijk dat ze normaal een betere kerel kan krijgen, maar die krijgt ze niet omdat ze constant belemmerd wordt door haar ouders?
In dat geval is er voor jou alleen winst als je je naar de regels van haar ouders gaat gedragen.
Als ze niet zo super aantrekkelijk is, zou ik op zoek gaan naar een beter exemplaar.
pi_161648134
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:24 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Is ze zo super aantrekkelijk dat ze normaal een betere kerel kan krijgen, maar die krijgt ze niet omdat ze constant belemmerd wordt door haar ouders?
In dat geval is er voor jou alleen winst als je je naar de regels van haar ouders gaat gedragen.
Als ze niet zo super aantrekkelijk is, zou ik op zoek gaan naar een beter exemplaar.
Nee, ze is niet super aantrekkelijk.
Maar dat is dus ook het probleem, die ouders hebben mij nog nooit ontmoet en hadden al wel meteen een oordeel klaar want:

- Ik was niet gelovig.
- Ging niet naar de kerk.
- Kwam niet uit een rijke leefomgeving.
- Had geen goed betaalde baan.

Dus dan kan ik doen wat ik wil maar hebben die ouders sowieso al niks met mij denk ik.
pi_161648149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:14 schreef MrBradge het volgende:
*knip
Is het wel het geloof? Denk eerder dat de dame in kwestie "psychische belemmeringen" heeft, waardoor haar ouders haar willen behoeden voor impulsief en zelf-destructief gedrag.

Als je zo enorm om haar geeft, zou je juist blij moeten zijn dat haar ouders zo goed op haar letten, want het klinkt namelijk alsof jullie in een sneltreinvaart zijn vertrokken, zonder zelf goed de gevolgen hiervan te kunnen zien.

Als ze aangegeven heeft dat je contact mag opnemen, en je wilt het graag, gewoon doen. Maar wel pas als je geaccepteerd hebt dat haar ouders geen kwade intenties hebben. Probeer het een tijdje rustig aan te doen, zodat die ouders voelen dat je serieus bent en hun zorgen en geloof ook serieus neemt.

Succes!
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:27:43 #8
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_161648158
Het probleem is dat ze niet super aantrekkelijk is?

Ik dacht dat dat het probleem juist oploste? ;)
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:28:22 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161648170
Als er 1 iemand baat heeft bij het geloof en vastigheid in zijn leven dan ben jij het wel Braddie. Ik zou deze niet laten lopen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161648192
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:27 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Is het wel het geloof? Denk eerder dat de dame in kwestie "psychische belemmeringen" heeft, waardoor haar ouders haar willen behoeden voor impulsief en zelf-destructief gedrag.

Als je zo enorm om haar geeft, zou je juist blij moeten zijn dat haar ouders zo goed op haar letten, want het klinkt namelijk alsof jullie in een sneltreinvaart zijn vertrokken, zonder zelf goed de gevolgen hiervan te kunnen zien.

Als ze aangegeven heeft dat je contact mag opnemen, en je wilt het graag, gewoon doen. Maar wel pas als je geaccepteerd hebt dat haar ouders geen kwade intenties hebben. Probeer het een tijdje rustig aan te doen, zodat die ouders voelen dat je serieus bent en hun zorgen ook serieus neemt.

Succes!
Het is voornamelijk het geloof, die ouders houden haar heel erg onder de duim, en ook wat ik in m`n laatste bericht schreef, die ouders vonden mij zonder ook maar 1 woord met mij te hebben gesproken al niks want ik was niet christelijk, ging niet naar de kerk, kwam niet uit een rijke leefomgeving en had geen goed betaalde baan.

Ga er even over nadenken, want daarom open ik ook dit topic, om van andere meningen te krijgen hier over. Thanks :)
pi_161648199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:26 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Maar dat is dus ook het probleem, die ouders hebben mij nog nooit ontmoet en hadden al wel meteen een oordeel klaar want:

- Ik was niet gelovig.

Dus dan kan ik doen wat ik wil maar hebben die ouders sowieso al niks met mij denk ik.
En nu voldoe je daar wel aan? :')
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_161648222
Braddie je moet hier goed over nadenken, wil je je leven hiermee delen? Want als je er eenmaal inzit is het vrij moeilijk om eruit te komen ;)
pi_161648230
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

En nu voldoe je daar wel aan? :')
Nee, maar ik heb zoiets van, die meid maakte daar totaal geen punt van, en die zei al, al woon je in een hutje op de hei, interesseert mij niet.
Maar die ouders maken daar zo`n punt van, en hebben er voor gezorgd dat die meid het afkapte..

Terwijl die ouders mij niet eens hebben ontmoet, en ook niet de kans gaven (Heb aangeboden om met ze te praten om het een en ander aan ze uit te leggen) om met mij te praten
pi_161648255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:29 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Het is voornamelijk het geloof, die ouders houden haar heel erg onder de duim, en ook wat ik in m`n laatste bericht schreef, die ouders vonden mij zonder ook maar 1 woord met mij te hebben gesproken al niks want ik was niet christelijk, ging niet naar de kerk, kwam niet uit een rijke leefomgeving en had geen goed betaalde baan.

Ga er even over nadenken, want daarom open ik ook dit topic, om van andere meningen te krijgen hier over. Thanks :)
Des te belangrijker dat jij haar het gevoel geeft dat ze niet moet vervreemden van haar ouders. Niet pushen, gewoon meegaan in hun flow.
Het is namelijk niet gek dat je als ouders even gaat steigeren als je dochter met iemand thuiskomt die 180 graden tegenovergesteld is van je eigen levensopvatting.
pi_161648271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:26 schreef MrBradge het volgende:

[..]

- Ik was niet gelovig.

- Ze is niet super aantrekkelijk.
- ze heeft een familie die haar (zoals jij het ziet in ieder geval) kort houdt (uit religieuze overwegingen).
- Ze gaat daar volledig in mee.
- Deze hele situatie heeft tot nu toe alleen maar gedoe opgeleverd.

En toch wil jij niet opgeven. Wow...dan heb je dus écht geen andere alternatieven dan zij, want anders had je je hier niet zo in vastgebeten. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 12:33:27 ]
pi_161648296
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:31 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Des te belangrijker dat jij haar het gevoel geeft dat ze niet moet vervreemden van haar ouders. Niet pushen, gewoon meegaan in hun flow.
Het is namelijk niet gek dat je als ouders even gaat steigeren als je dochter met iemand thuiskomt die 180 graden tegenovergesteld is van je eigen levensopvatting.
Ik moedigde het juist aan om wat meer richting de regels van die ouders te leven en wat meer naar die ouders te gaan luisteren. Zodat dit misschien nog wat zou worden, maar dat schoot ook niks op.
pi_161648324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

- Ze is niet super aantrekkelijk.
- ze heeft een familie die haar (zoals jij het ziet in ieder geval) kort houdt (uit religieuze overwegingen).
- Ze gaat daar volledig in mee.
- Deze hele situatie heeft tot nu toe alleen maar gedoe opgeleverd.

En toch wil jij niet opgeven. Wow...dan heb je dus écht geen andere alternatieven dan zij, want anders had je je hier niet zo in vastgebeten. :')
Oh jawel, ik heb wel andere alternatieven hoor ;)
Maar ik vind het jammer dat het zo is gegaan, want zelfs normaal praten zit er niet meer in.

Het hoeft voor mij helemaal niet weer te worden zoals het was (Heb ik zelf niet echt meer behoefte aan) Maar normaal contact zou toch wel mogelijk zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 12:35:30 ]
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:37:04 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161648372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:35 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Maar ik vind het jammer dat het zo is gegaan, want zelfs normaal praten zit er niet meer in.

Het hoeft voor mij helemaal niet weer te worden zoals het was (Heb ik zelf niet echt meer behoefte aan) Maar normaal contact zou toch wel mogelijk zijn?
Maar wil je normaal contact of wil je een relatie met haar? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
pi_161648375
Wil je dat als schoonouders hebben.
Zij zal waarschijnlijk trouw blijven aan haar ouders. Volgens mij is dat nog vrij normaal daar boven.

Als jij daar zin in hebt moet je het doen. Kijk zij zal niet nu bij jou gaan intrekken. Dus je hebt nogal een aardig tijdje met die zwarte kousen familie te maken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_161648381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:35 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Wat wil je eigenlijk bereiken. Wat is je doel? Wil je HAAR vanwege haar, of is dit gewoon je trots (of wanhopigheid) die per se niet op wil geven, want als jij genoeg alternatieven hebt en deze meid geeft alleen maar problemen en ze is dan ook nog eens niet heel erg aantrekkelijk, dan ga jij mij niet vertellen dat jij zoveel alternatieven hebt, want anders ging je je deze hoofdpijn niet opzoeken.
pi_161648391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:33 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik moedigde het juist aan om wat meer richting de regels van die ouders te leven en wat meer naar die ouders te gaan luisteren. Zodat dit misschien nog wat zou worden, maar dat schoot ook niks op.
Tja.. Lastige situatie, zeker voor de dame in kwestie.
pi_161648401
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:37 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Maar wil je normaal contact of wil je een relatie met haar? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Ik wil normaal contact met haar, en dan die ouders leren kennen en misschien van daaruit weer verder waar wij gebleven waren? Maar wel op zo`n manier dat ook die ouders gewoon weten dat ik geen kwade bedoelingen heb zeg maar.
pi_161648424
[quote]0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Wat wil je eigenlijk bereiken. Wat is je doel?

Ik wil haar vanwege haar. wat ik ook al net aan MPC60 meldde, eerst maar weer normaal contact, en dan die ouders leren kennen zodat die hopelijk doorkrijgen dat ik helemaal de kwaadste niet ben, en dan misschien met haar verder waar we gebleven waren?
  zaterdag 23 april 2016 @ 12:40:09 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161648433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:38 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik wil normaal contact met haar, en dan die ouders leren kennen en misschien van daaruit weer verder waar wij gebleven waren? Maar wel op zo`n manier dat ook die ouders gewoon weten dat ik geen kwade bedoelingen heb zeg maar.
Pfoe moeilijk man, als je gewoon vrienden wil zijn zou ik zeggen laat gaan maar als je denkt de liefde van je leven mis te lopen dan zou ik er nu vol voor gaan. Helemaal als ze, zoals je zegt, verder niets met het geloof van haar ouders heeft.
pi_161648484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 12:39 schreef MrBradge het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 23 april 2016 12:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.
Wat wil je eigenlijk bereiken. Wat is je doel?

Ik wil haar vanwege haar. wat ik ook al net aan MPC60 meldde, eerst maar weer normaal contact, en dan die ouders leren kennen zodat die hopelijk doorkrijgen dat ik helemaal de kwaadste niet ben, en dan misschien met haar verder waar we gebleven waren?
Je weet zelf wel dat dat niet gaat gebeuren. Dit is religie waar je mee te maken hebt, dat is niet vatbaar voor logica. Daarnaast, als jij betere alternatieven had was je hier niet mee doorgegaan.

Het is gewoon heel simpel, je wil gewoon niet accepteren dat het niet gaat werken, maar daar ga je vanzelf achter komen.

Het staat er een beetje bot, maar zo bot bedoel ik het niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2016 12:42:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')