quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
http://www.avrotros.nl/ikvertrek/home/
Gaat wel goed volgens mij.
Maar 3x 's avonds open, dat scheelt natuurlijk al een hoop.quote:...
We draaien elke dag een lunchshift, en op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond zijn we open. Dus de zorg van de opa’s en oma’s is weggenomen. Eigenlijk hebben we hier in Frankrijk meer quality time met z’n viertjes dan in Nederland.
...
Geloof er niets van... Veel te positiefquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
Ik zie nu dat ze best wel ver in het zuiden van Frankrijk zitten kan mij best voorstellen dat opa en oma niet zo vaak langs komenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:20 schreef nelisb het volgende:
Wat een onzin bral jij. Check de openingstijden eens voor je je domme conclusies trekt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:
En dan is het cirkeltje rond, en de ouders hebben na schooltijd geen tijd om hem te helpen dat te doorbreken omdat ze dan aan het werk zijn.
Dat zei ik hier ook alquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:21 schreef potjecreme het volgende:
Lol iemand op twitter: Kick is in het Nederland ook niet echt te verstaan.
precies, lekker met 130 op de cruise naar NL met een mooie 5 pitter in het vooronder. Je betaalt toch geen wegenbelasting. Geen idee wat de tol is voor zo'n ritje. Maar vriend van me betalen met drie auto's ongeveer ¤1500 per jaar aan tolquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:48 schreef WcPot het volgende:
Ik zou die kleine Citroën in ruilen voor een dikke Volvo dan is 1500 km terug naar Nederland maar een klein stukje
Oh gemist!quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:28 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dat zei ik hier ook al
Tygo is wel en toffe broer!
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
precies, lekker met 130 op de cruise naar NL met een mooie 5 pitter in het vooronder. Je betaalt toch geen wegenbelasting. Geen idee wat de tol is voor zo'n ritje. Maar vriend van me betalen met drie auto's ongeveer ¤1500 per jaar aan tolDat betaal je in NL voor een auto met een leuke motor
Kaartje pakken, doorrijden en invoeren + betalen als je de tolweg weer afgaatquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:31 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.
Je hebt op m'n link geklikt en hun verhaal tot nu toe gelezen?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Arme Kick.
Hij zit echt niet lekker in zijn vel omdat hij niet kan meekomen op school. Met als gevolg dat hij geen vriendjes maakt, daardoor amper Frans leert en daardoor niet mee kan komen op school...
En dan is het cirkeltje rond, en de ouders hebben na schooltijd geen tijd om hem te helpen dat te doorbreken omdat ze dan aan het werk zijn.
Voor dat kind is een geduldige Franse oppas nodig en een hele berg Franse peuter- en kleuterboeken die de oppas samen met Kick kan gaan doornemen en lezen zodat hij de taal makkelijker kan leren.
En ja, eigenlijk moet je pas beginnen met emigreren als je kinderen zich een beetje verstaanbaar kunnen maken in het nieuwe land.
Maar goed, het spat er af dat de kinderen nauwelijks in het hele verhaal zijn betrokken tijdens de aanloop naar een enorme verandering in hun leven.
Als je tolweg op gaat trek je kaartje, ga je eraf dan betaal je wat je gereden hebt. Cash of met creditcard.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:31 schreef WcPot het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk tol betalen in Frankrijk. Dan krijg je van die poortjes moet je dan alleen je pinpas erin stoppen en op Ok drukken dat de slagboom open gaat. Of moet je gelijk het hele traject invoeren.
Dus bij een afrit staat er weer een paalquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:33 schreef noodgang het volgende:
[..]
Kaartje pakken, doorrijden en invoeren + betalen als je de tolweg weer afgaat
Jaquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:34 schreef WcPot het volgende:
[..]
Dus bij een afrit staat er weer een paal
Okequote:
quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:35 schreef WcPot het volgende:
[..]
Okejullie merken wel dat ik nog nooit in Frankrijk ben geweest
Is het nog duur of valt het in verhouding wel mee. Omdat ik net las dat daar geen wegenbelasting is.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:36 schreef noodgang het volgende:
[..]Er zijn op die tolwegen ook wel wat minder afslagen dan hier in NL, anders was het best een gedoe
Ik vond het wel duurquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:38 schreef WcPot het volgende:
[..]
Is het nog duur of valt het in verhouding wel mee. Omdat ik net las dat daar geen wegenbelasting is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |