Nou, de krant lezen en een telegraafer zijn: zit wel wat verschil tussenquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die zijn een zeldzaamheid! Oh wacht, het is de best verkochte krant in Nederland, alleen moet je je tegenwoordig blijkbaar schamen als je die krant leest.
Kan het dus veranderen in zeker weten dat je geen antwoord geeft.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. denk dat het richting jou is bedoelt.
En dus was het makkelijk om mensen een bepaald wereldbeeld als realiteit te verkopen . Nu met internet vallen hun wenselijk wereldbeeld en leugens door de mand .quote:Op maandag 25 april 2016 22:55 schreef donderdopje het volgende:
[..]
OHHHHH jawel, als er geen mainstream nieuws was, had je pas jaren weken maanden later of misschien wel nooit gehoord van uberhaupt elk topic wat hier staat, onder MSM valt eigenlijk elke nieuwsbron.
Geen nieuws geen complot.
zoals Wantie al zegt het is het portaal waardoor jij uberhaupt ergens iets over gehoord hebt, maakt niet uit welke gebeurtenis!
Maar ja, wat is een telegraafer?quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, de krant lezen en een telegraafer zijn: zit wel wat verschil tussen
alles is van een bron. Er is geen onafhankelijk nieuwsquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, wat is een telegraafer?
Ik lees de Telegraaf en het Haarlems Dagblad voor het regionale nieuws. Valt me op dat er in het HD vaak exact dezelfde artikelen staan als in De Telegraaf, dus eerdaags zeg ik die maar op.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
alles is van een bron. Er is geen onafhankelijk nieuws
Je bedoelt dat het nu dus nog veel makkelijker is geworden om een bepaald wereldbeeld als realiteit te verkopen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:33 schreef Summers het volgende:
[..]
En dus was het makkelijk om mensen een bepaald wereldbeeld als realiteit te verkopen . Nu met internet vallen hun wenselijk wereldbeeld en leugens door de mand .
Heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om daar iemand op te beoordelen of bekritiseren. Ieders eigen keuze.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
iemand die op tilt slaat als je kritiek hebt op zijn krant.
Hoe bizarder hoe meer het omarmd wordt. De werkelijkheid is niet hanteerbaar dus dan maar iets krankzinnigs verzinnen met veel vicsims en crisisactors.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het nu dus nog veel makkelijker is geworden om een bepaald wereldbeeld als realiteit te verkopen.
Ben het ook meer gewend dat iemand over de flicflac gaat als je zijn complotsite in twijfel trekt, maar het kan dus ook andersomquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om daar iemand op te beoordelen of bekritiseren. Ieders eigen keuze.
Klopt, meer toegang tot informatie betekent niet dat mensen slimmer wordenquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe bizarder hoe meer het omarmd wordt. De werkelijkheid is niet hanteerbaar dus dan maar iets krankzinnigs verzinnen met veel vicsims en crisisactors.
Nee want nu heb je keuze en tegengeluid en ben je minder afhankelijk .quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het nu dus nog veel makkelijker is geworden om een bepaald wereldbeeld als realiteit te verkopen.
Precies, meer ruis en meer mogelijkheden om allerlei valsheden in de hersenen van de lezer/kijker te printen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee want nu heb je keuze en tegengeluid en ben je minder afhankelijk .
Dat heb je zelf in de hand , hoe afhankelijker je jezelf opstelt hoe meer je vatbaar bent voor valsheden . Wees zelf weer verantwoordelijk voor je nieuws .quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Precies, meer ruis en meer mogelijkheden om allerlei valsheden in de hersenen van de lezer/kijker te printen.
Je bedoelt: verzin zelf een complot?quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand , hoe afhankelijker je jezelf opstelt hoe meer je vatbaar bent voor valsheden . Wees zelf weer verantwoordelijk voor je nieuws .
quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt: verzin zelf een complot?
Een beetje hypocriet he , je bedoeld tenzij het mijn eigen wereldbeeld tegenspreekt . Meteen overboord met je zogenaamde inlevingsvermogen .quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om daar iemand op te beoordelen of bekritiseren. Ieders eigen keuze.
Context he. We hadden het over de krant.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:12 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Een beetje hypocriet he , je bedoeld tenzij het mijn eigen wereldbeeld tegenspreekt . Meteen overboord met je zogenaamde inlevingsvermogen .
De context was uit je plaat gaan omdat iemand de bron bekritiseerd waar iemand zijn info vandaan haalde , de 1 doet het bij de telegraaf en de ander bij de msm en bijbehorende wereldbeeld .quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Context he. We hadden het over de krant.
Tja, ik ben die mensen nog nooit tegengekomen zoals ik ergens hierboven al zei.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:15 schreef Summers het volgende:
[..]
De context was uit je plaat gaan omdat iemand de bron bekritiseerd waar iemand zijn info vandaan haalde , de 1 doet het bij de telegraaf en de ander bij de msm en bijbehorende wereldbeeld .
Soms is 't genoeg om te weten/begrijpen dat een of ander officilele lezing klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt: verzin zelf een complot?
Dat ben ik met je eens. Soms kun je gewoon zo'n gevoel krijgen, en dan is het zeker goed om zelf onderzoek te doen alleen is dat verrekte moeilijk zo vanachter je computer.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Soms is 't genoeg om te weten/begrijpen dat een of ander officilele lezing klopt gewoon niet.
Eens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:43 schreef Molurus het volgende:
Och, tot op zekere hoogte kun je best iets zeggen over hoe betrouwbaar een bepaalde bron van informatie is. In sommige gevallen is het betrouwbaar, in sommige gevallen onbetrouwbaar, en in sommige gevallen heel onduidelijk.
Als Robert Dijkgraaf iets zegt over natuurkunde dan is dat geloofwaardiger dan wanneer Rene Froger iets zegt over economie. En je hoeft geen natuurkundige of econoom zijn om dat te constateren.
(Disclaimer: dit zijn puur voorbeelden.)
Oh.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Soms kun je gewoon zo'n gevoel krijgen, en dan is het zeker goed om zelf onderzoek te doen alleen is dat verrekte moeilijk zo vanachter je computer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |