Vanwege arbeidsmarktperspectieven.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:38 schreef hugecooll het volgende:
Is volgens mij voor de meesten ook een studie die ze naast iets anders doen
je moeder ook.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:49 schreef nietzman het volgende:
Pretstudie is het soberzo niet, want het is fucking saai.
dan kan ze saai zijn toch?quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:11 schreef nietzman het volgende:
[..]
Typisch, ze zei zelf dat je de beste twaalf seconden van d'r dag was.
Waar staat de afkorting PhD voor?quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:20 schreef Viskarretje het volgende:
Wetenschap en filosofie hebben dus echt totaal niets met elkaar te maken
Filosofie biedt je de "basis" om verder te denken dan wat er al weerlegd is binnen de wetenschap. Bij filosofie ben je voornamelijk bezig daarbuiten het kader te opereren van hoe het wel zou kunnen/moeten (idealen scheppen bijvoorbeeld). Wetenschappers zijn veel praktischer bezig. Twee verschillende processen die misschien hand-in-hand samen kunnen komen, maar die niet per definitie allebei nodig zijn om iets te bereiken. Zowel na-denken ("na", het woord zegt het al) en wetenschap (vanuit van van wat je al weet iets verbeteren/veranderen) kunnen van elkaar toevallig ontstaan tot iets wat er vooreen nog niet was.quote:
Dat vroeg hij niet, je ontwijkt de vraag met zo'n antwoordquote:Op vrijdag 22 april 2016 12:24 schreef Viskarretje het volgende:
[..]
Filosofie biedt je de basis om verder te denken dan wat er al weerlegd is binnen de wetenschap. Bij filosofie ben je voornamelijk bezig daarbuiten het kader te opereren van hoe het wel zou moeten. Wetenschappers zijn veel praktischer bezig.
Alsof iemand jou hier serieus neemt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:24 schreef Viskarretje het volgende:
[..]
Filosofie biedt je de basis om verder te denken dan wat er al weerlegd is binnen de wetenschap. Bij filosofie ben je voornamelijk bezig daarbuiten het kader te opereren van hoe het wel zou moeten. Wetenschappers zijn veel praktischer bezig.
Wel eens van wetenschapsfilosofie gehoord? Je wel eens verdiept in logica? Weet je eigenlijk wel wat wetenschap is? Ik gok van niet. Anders zou je dit soort belachelijke onzin niet durven uitkramen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:20 schreef Viskarretje het volgende:
Wetenschap en filosofie hebben echt totaal niets met elkaar te maken
Zie mijn bericht boven.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wel eens van wetenschapsfilosofie gehoord? Je wel eens verdiept in logica? Weet je eigenlijk wel wat wetenschap is? Ik gok van niet. Anders zou je dit soort belachelijke onzin niet durven uitkramen.
Ja maar die lachte je recht in je gezicht uit toen ze je kleine pielemuis zag. "daar spreid ik mijn benen niet voor"quote:
Dat filmpjequote:
quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:19 schreef Farenji het volgende:
Het is zo godvergeten triest dat de waarde van studies tegenwoordig alleen aan de hand van het baanperspectief wordt afgemeten. Fucking rendementsdenken maakt de samenleving kapot en het kan ons niks meer schelen, we hebben het niet eens door, want nadenken over de samenleving, daar hebben we geen zin meer in, want dat is saai. Fuck that shit!!
Juist maar gaat het niet om in dit geval, wilde zeggen dat filosofie geen pretopleiding want hoog niveau.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:54 schreef JimmyDean het volgende:
Filosofie is best interessant, maar je hebt er niet zo veel aan, die 10 banen die er op medisch-ethisch gebied zijn, zijn ook zo opgevuld.
Lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n hele moeilijke studie.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:57 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Juist maar gaat het niet om in dit geval, wilde zeggen dat filosofie geen pretopleiding want hoog niveau.
Niet per se echter wel vele malen hoger niveau dan vele andere opleidingen want echt academisch.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:58 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n hele moeilijke studie.
Welke universitaire opleiding, behalve rechten, is niet academisch dan?quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:59 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Niet per se echter wel vele malen hoger niveau dan vele andere opleidingen want echt academisch.
Vele economische opleidingen, organisatorische en it-opleidingen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Welke universitaire opleiding, behalve rechten, is niet academisch dan?
Economie is geen wetenschap, de wetenschap daar is wiskunde. IT geen idee, maar dat lijkt me redelijk niveau eigenlijk. Op welke organisatorische wetenschap doel je?quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:02 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Vele economische opleidingen, organisatorische en it-opleidingen.
apres moi le delugequote:Op vrijdag 22 april 2016 19:06 schreef Chai het volgende:
Vandaag was de dag van de milieufilosofie, Ash.
Economie zijn de meningen over verdeelt, it is van hoog niveau echter veelal niet academisch, organisatiewetenschappen doelt ash op.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:05 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Economie is geen wetenschap, de wetenschap daar is wiskunde. IT geen idee, maar dat lijkt me redelijk niveau eigenlijk. Op welke organisatorische wetenschap doel je?
echt? wat betekent dat uberhaupt?quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:06 schreef Chai het volgende:
Vandaag was de dag van de milieufilosofie, Ash.
Wat bedoel je met organisatiewetenschappen dan? En wat is je definitie van academisch?quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:07 schreef Ashqelon het volgende:
[..]
Economie zijn de meningen over verdeelt, it is van hoog niveau echter veelal niet academisch, organisatiewetenschappen doelt ash op.
Eh... jawel hoor. TU bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:06 schreef topdeck het volgende:
je hebt geen it als uni opleiding. dan moet je naar hbo/mbo kijken
Waarom is dat geen wetenschap dan?quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:05 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Economie is geen wetenschap, de wetenschap daar is wiskunde. IT geen idee, maar dat lijkt me redelijk niveau eigenlijk. Op welke organisatorische wetenschap doel je?
organisatiewetenschappen is een opleiding. academisch is onderzoeksgericht van aard dus nieuwe concepten binnen het gebied onderzoeken en niet gewoon feiten leren.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat bedoel je met organisatiewetenschappen dan? En wat is je definitie van academisch?
[..]
Eh... jawel hoor. TU bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |