abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2016 @ 09:50:24 #1
862 Arcee
Look closer
pi_161620603

pzf twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:52:03 BREAKING NEWS: Musician Prince has died at age of 57.https://t.co/AsNzvxavrI https://t.co/xuDjbca2F2 reageer retweet

quote:
Prince overleden

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger [b]Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.[/b]

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.

Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.

Noodlanding
Een week geleden moest het privvliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.

De volgende dag verscheen hij gewoon weer tijdens een concert en verzekerde zijn fans dat hij in orde was. Hij zegde eerder al twee optredens af wegens "gezondheidsproblemen".

Prince werd in 1982 een internationale superster na zijn doorbraak met het album '1999'. Na zijn grote doorbraak zou hij zeven Grammy's in de wacht slepen.

His Royal Badness
Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden. Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen.

De lijst van artiesten met wie Prince in de afgelopen tientallen jaren heeft samengewerkt, is eindeloos. Van George Clinton, Madonna en Chaka Khan tot Patti LaBelle, Sheena Easton, de Nederlandse saxofoniste Candy Dulfer n de Nederlandse groep Lois Lane.

De artiest was twee keer getrouwd. De eerste keer met zijn back-up danseres Mayte Garcia. Ze gingen in 2000 uit elkaar. Daarna trouwde hij met Manuela Testolini: dat huwelijk eindigde in 2006.

Bron: Telegraaf

quote:
Een superster van het soort dat niet meer gemaakt wordt

Speciaal om zijn fans gerust te stellen betrad de Amerikaan daags na de noodlanding nog het podium. Door twee andere concerten was wel een streep gezet, waardoor ongerustheid rondom zijn gezondheid was ontstaan. Inmiddels is nog steeds niet duidelijk waar Prince precies last van had, maar wel dus dat het hem fataal werd.

Prince is niet de eerste grote ster dit jaar die heen gaat. Begin januari stierf David Bowie, daarna volgden Earth, Wind & Fire's Maurice White, Glenn Frey van The Eagles en onlangs nog countrylegende Merle Haggard. Van dit stel was Prince wel verreweg de jongste.

Zanger, multi-instrumentalist, componist, arrangeur, producer: Prince Roger Nelson was een man die elke pet wel paste binnen de muziek. Een superster in al zijn hoedanigheid en van een soort dat niet meer gemaakt wordt, zoals men dat zo mooi kan zeggen.

Hij was nog maar een broekie toen hij midden jaren 70 zijn eerste stapjes zette bij de band 94 East. Niet lang daarna stond hij letterlijk op eigen benen: voor zijn debuutalbum For you uit 1978 nam hij alle instrumenten zelf op. Zoals hij dat later vaker zou doen.

Het grote publiek maakte begin jaren 80 pas kennis met dit uitzonderlijke talent. Hitsingle 1999 brak de ban. Purple rain bevestigde het mondiale vermoeden met een artiest van de buitencategorie te maken te hebben. Purple rain is immers de volmaakte drietrapsraket: ten eerste is het een dijk van een nummer, zeker de volledige versie van bijna negen minuten. Ten tweede is er dat album, dat over de volle breedte fantastisch is. En ten derde is die plaat ook nog de soundtrack van een gelijknamige film. Toegegeven: het acteerwerk van Prince daarin is niet het beste, maar wie maalt daarom met zulke onvergetelijke muziek als ook nog When doves cry en Let's go crazy?

Commercieel gezien was Prince midden jaren 80 al op zijn hoogtepunt, maar fans zijn hem hondstrouw gebleven in de decennia de volgden. Omdat hun held een vernieuwer was, zoals de grootste sterren dat uiteindelijk allemaal zijn. Maar ook omdat er weinig spannender was dan de vaak zo volstrekt onnavolgbare Prince volgen.

Neem alleen al zijn naam. Prince was het, is en blijft het, maar in de tussenliggende jaren liet hij zich ook The Purple One noemen, Christoher, Jamie Starr, Alexander Nevermind, Joey Coco, The Artist Formerly Known as Prince (TAFKAP). Nog gekker was natuurlijk O(+>, of dat andere onuitspreekbare liefdessymbool.

Eveneens voer voor een schematisch overzichtje is zijn begeleidingsband. Begin jaren 80 begon het met The Time, waarna hij Purple Rain maakte met The Revolution. In de jaren 90 omringde hij zich vervolgens met The New Power Generation, waarin ook onze eigen Candy Dulfer haar opwachting maakte. In 2013 verraste hij vriend en vijand nog door met de geheel vrouwelijk band 3rdeyegirl de bhne op te gaan.

Waar en wanneer hij dat deed was vaak een verrassing. Prince liet hele hordes mensen voor niks wachten bij zalen waar hij wellicht zou opduiken. Soms kwam hij dan wel, vaak ook niet. Maar als hij op laatste moment aankondigde ergens te zijn was dat eigenlijk altijd goed voor vuurwerk.

Last but not least was Prince n van de eerste artiesten die zich niet liet ringeloren door een platenmaatschappij. De Amerikaan deinsde er niet voor terug om in de openbaarheid te verschijnen met het woord 'slaaf' op zijn wang toen midden jaren 90 bleek dat hij geen zeggenschap had over zijn eigen muziek. Platenmaatschappij Warner capituleerde snel. Maar zelfs een nieuwe handtekening van zijne koninklijke hoogheid in 2014 bleek geen enkele garantie, zijn laatste album Hit n Run Phase One van vorig jaar verscheen exclusief bij streamingdienst Tidal. Prince' wegen waren vaak ondoorgrondelijk.

De Amerikaan, die twee keer trouwde in zijn leven, verkocht in totaal ruim honderd miljoen platen, won zeven Grammy's, een Oscar en een Golden Globe en mag zich sinds 2004 al lid van de Rock and Roll Hall of Fame noemen. Geen discussie daarom over de grootheid die hij was en het gapende gat dat zijn heen gaan slaat in de wereldwijde muziekindustrie.

quote:
Prince vorige week behandeld voor overdosis

De Amerikaanse popartiest Prince werd enkele dagen voor zijn dood behandeld voor een overdosis. Dat meldt de Amerikaanse website TMZ op basis van meerdere bronnen.

Op 15 april maakte het privvliegtuig van Prince een tussenlanding in Illinois wegens een medische noodsituatie. De zanger werd toen naar een ziekenhuis vervoerd. Daar zou hij zijn behandeld voor een ernstige griep. Volgens TMZ zou Prince echter in het ziekenhuis een injectie hebben gekregen die normaal wordt gebruikt om de effecten van drugs te verzachten.

Prince werd geadviseerd om 24 uur in het ziekenhuis te blijven. Toen er echter geen privkamer beschikbaar bleek, vertrok de artiest na drie uur met zijn gevolg en vloog verder naar zijn landgoed Paisley Park in Minnesota. Daar werd donderdag het levenloze lichaam van de popster aangetroffen in een lift.

http://edition.cnn.com/

De hele dag Prince op Studio Brussel: https://stubru.be/live ^O^

Doe mee met MUZ / Fok Prince Top 100 Allertijden ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Arcee op 23-04-2016 10:30:28 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:50:38 #2
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161620606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bernhard
Junior?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161620673
Op je 57ste sterven aan een overdosis. :')
pi_161620700
Michael Jackson verhaal?
pi_161620720
Wat is StuBru toch een heerlijke zender. Gewoon de hele dag Prince draaien. Echt nummers komen er voorbij dat je denkt oh ja! Darling Nikki nu.
pi_161620731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:50 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Junior?
Nee Senior.
pi_161620741
Michel Jackson was jonger toen hij stierf. Begrijp dat Prince voorafgaand ook een bezoekje had gebracht aan de apotheek. Vaak dodelijke combinatie, medicijnen, alcohol en drugs.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:58:31 #8
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161620748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee Senior.
Damn. RIP aan de familie.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161620770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:58 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Damn. RIP aan de familie.
Nah, dat zijn Duitsers.
pi_161620785
Ah, nu komt Sometimes it Snows in April! O+
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 10:05:13 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161620855
Ik heb recent de stage manager van onder andere psychic tv over een prince show horen praten vanuit een stage manager perspectief. Hij vertelde over een show waar prince op een leeg podium stond en per nummer een verschillende setup tevoorschijn kwam en omschreef hoe dat waarschijnlijk geregeld was. Kortgezegd de man was onder de indruk. Een kant van prince die ik niet persee besefte maar het was natuurlijk een showman pur sang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161620943
Take me with U nu! Ook vergeten.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:24:20 #13
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621156
Sorry, maar ZO goed was hij nou ook weer niet. Hij heeft wat leuke nummers gemaakt, prima. Maar om hem nou als legendarisch te zien gaat mij te ver.
pi_161621189
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:24 schreef xzaz het volgende:
Sorry, maar ZO goed was hij nou ook weer niet. Hij heeft wat leuke nummers gemaakt, prima. Maar om hem nou als legendarisch te zien gaat mij te ver.
Duidelijk geen smaak.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:31:53 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161621275
Ik heb er nooit echt veel aan gevonden. Wel opvallend ( niet mijn smaak ) maar verder niet veel daar...
Wel sneu voor de mensen die hem wel erg goed vonden. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161621286
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is StuBru toch een heerlijke zender. Gewoon de hele dag Prince draaien. Echt nummers komen er voorbij dat je denkt oh ja! Darling Nikki nu.
StuBru is helaas niet de enige.
pi_161621296
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb recent de stage manager van onder andere psychic tv over een prince show horen praten vanuit een stage manager perspectief. Hij vertelde over een show waar prince op een leeg podium stond en per nummer een verschillende setup tevoorschijn kwam en omschreef hoe dat waarschijnlijk geregeld was. Kortgezegd de man was onder de indruk. Een kant van prince die ik niet persee besefte maar het was natuurlijk een showman pur sang.
Matig dat jij een lofzang houdt over een artiest die in stadions optrad.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:35:15 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621319
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:26 schreef quirina het volgende:

[..]

Duidelijk geen smaak.
Een groot artiest moet niet gebonden zijn aan 'smaak'.
  Moderator vrijdag 22 april 2016 @ 10:43:28 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161621447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Matig dat jij een lofzang houdt over een artiest die in stadions optrad.
:?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161621479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:35 schreef xzaz het volgende:

[..]

Een groot artiest moet niet gebonden zijn aan 'smaak'.
Heeft ook niks te maken met smaak. Je kunt er niet van houden, dat kan ik me ook goed voorstellen. Maar dat neemt niet weg dat hij muzikaal briljant was. Kon alle instrumenten bespelen, live was hij weergaloos. Deed alles zelf, schrijven, ieder knopje tijdens de opnames afstellen etc. Dan kun je niet zeggen dat hij niet goed is.
Het is niet helemaal (meer) mijn genre, ik ben meer van hardere muziek met veel gitaren, maar vind hem toch een van de beste gitaristen die ik live heb gezien.
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:46:24 #22
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heeft ook niks te maken met smaak. Je kunt er niet van houden, dat kan ik me ook goed voorstellen. Maar dat neemt niet weg dat hij muzikaal briljant was. Kon alle instrumenten bespelen, live was hij weergaloos. Deed alles zelf, schrijven, ieder knopje tijdens de opnames afstellen etc. Dan kun je niet zeggen dat hij niet goed is.
Het is niet helemaal (meer) mijn genre, ik ben meer van hardere muziek met veel gitaren, maar vind hem toch een van de beste gitaristen die ik live heb gezien.
Mua, daar lopen er heel veel van rond alleen die hijsen zichzelf niet in rare pakken.

We kunnen hem helemaal ophemelen hij staat bij mij in ieder geval niet op het zelfde niveau als MJ.
pi_161621511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Mua, daar lopen er heel veel van rond alleen die hijsen zichzelf niet in rare pakken.

We kunnen hem helemaal ophemelen hij staat bij mij in ieder geval niet op het zelfde niveau als MJ.
_O- Nu weet ik met wat voor iemand ik te doen heb. MJ vergelijken met Prince... (muzikaal gezien dan he, die had weer andere kwaliteiten).
pi_161621532
Ik ben er echt kapot van ik heb mij vandaag ook ziek gemeld op het werk voel me echt zwaar klote!!!
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:52:29 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161621585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

_O- Nu weet ik met wat voor iemand ik te doen heb. MJ vergelijken met Prince... (muzikaal gezien dan he, die had weer andere kwaliteiten).
_O- :') 'Hele andere kwaliteiten' HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')