abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161604883
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_ (meisje)

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
13 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 23-04-2016 12:41:32 ]
pi_161604889
Voor aanpassingen in de OP even quoten :)
  donderdag 21 april 2016 @ 17:14:58 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161604903
Ow, die was al dicht :D

Wat is een kangoeroe shirt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161604904
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:46 schreef Burdie het volgende: [..] Ik heb mijn man de visite laten regelen; alleen zijn telefoonnummer stond op het geboortekaartje, en als iemand toch aan mij vroeg, zei ik: overleg even met webspider, die beheert de agenda. Problem solved 8-).
Ohhh ja goed idee. Hier regelt vriend nu ook grotendeels de verhuisdingen voor mij, ik neem er veel afstand van en hij neemt alle communicatie en taken over O+.
pi_161604948
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:14 schreef Molo het volgende:
Ow, die was al dicht :D

Wat is een kangoeroe shirt?
http://www.milkandbaby.com/collections/kangaroo-care
pi_161604968
ela, dat klinkt alsof je er inderdaad heel goed over hebt nagedacht :) Ik hoop ook op veel huid-op-huid contact met de baby en het liefst ook direct na de geboorte. Heb dat in ieder geval wel aangegeven in ons geboorteplan. Zelf een kangoeroe-shirt aanschaffen was nog niet in mij opgekomen, maar dat is misschien best wel een goed idee.
pi_161605008
quote:
Ik wil ook, zeker de eerste kraamweek, zoveel mogelijk mijn baby bloot huid-op-huid bij me hebben. Babytje is in 9 maanden in mijn buik gegroeid heeft nog nooit iets anders aangeraakt en gevoeld dan de binnenkant van mijn buik, ik wil de overgang zo rustig en geleidelijk mogelijk laten verlopen na de geboorte.
Dit inderdaad.

En zo'n kangaroeshirt... Waarom geen draagdoek?
  donderdag 21 april 2016 @ 17:21:14 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161605036
Oh die zien er best lollig uit :)
  donderdag 21 april 2016 @ 17:21:39 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161605048
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:20 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Daarin heb je geen huid op huid contact
pi_161605101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:20 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ik heb 1001 draagdoeken, maar in mn kraambed lijkt zo'n shirt me ook wel prettig :)
Al zal de draagdoek ongetwijfeld vlug zijn intrede doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarin heb je geen huid op huid contact
Met draagdoek kun je ook goed huid-op-huid contacten, babytje er zo bloot mogelijk in en op jouw blote huid knopen ;) <3
  donderdag 21 april 2016 @ 17:25:49 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161605118
Oh ja, draagdoek. Ik las draagzak, die zijn wat te stug qua stof daarvoor
pi_161605297
Niet bijgelezen, kleinde doet het goed, bloed komt bij de baarmoedermond/hals vandaan. Er is een uitstrijkje gemaakt,en moet er rekening mee houden dat t nog wel vaker voorkomt, seks is dan ook een uitdagende factor en dus liever niet. :+
Voor nu gerustgesteld wb mini, t feit dat het woord baarmoederhalskanker viel is minder geruststellend
S. 2014
J. 2016
pi_161605300
Ik vraag me af hoe goed je die shirts passend kan maken omdat je met verschillende confectiematen zit. En voetjes kunnen er niet bij elke uit?

Oh fijn GM. Ik vermoe dat baarmoederhalskanker genoemd werd uit voorzorg? Just to be sure enzo. Of was er een extra aanleiding? Familiegeschiedenis bijv.
  donderdag 21 april 2016 @ 17:36:46 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161605319
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niet bijgelezen, kleinde doet het goed, bloed komt bij de baarmoedermond/hals vandaan. Er is een uitstrijkje gemaakt,en moet er rekening mee houden dat t nog wel vaker voorkomt, seks is dan ook een uitdagende factor en dus liever niet. :+
Voor nu gerustgesteld wb mini, t feit dat het woord baarmoederhalskanker viel is minder geruststellend
Is er celkweekje daarom genomen of is dat niet mogelijk vanwege baby?
pi_161605334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:35 schreef Unihipili het volgende:
Ik vraag me af hoe goed je die shirts passend kan maken omdat je met verschillende confectiematen zit. En voetjes kunnen er niet bij elke uit?
Een aantal zijn in ieder geval wikkelshirts. Ik heb vernomen dat dit hele goede shirts/tops zijn, zeker voor het prille begin. Ik zou er zelf dus eentje puur voor in m'n kraambed willen, daarna heb ik genoeg draagdoeken ;)
pi_161605344
GewoonMezelf, fijn dat alles met de baby goed gaat! Maar de andere klinkt inderdaad minder bemoedigend. Ik hoop dat het allemaal niet zo'n vaart loopt en dat het uiteindelijk iets onschuldigs is.. :*
pi_161605456
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Is er celkweekje daarom genomen of is dat niet mogelijk vanwege baby?
Ze heeft met zo'n borsteltje rondgeslingerd :+

Waarschijnlijk idd gewoon uit voorzorg, en is mn bmm gewoon heel gevoelig maar toch... jakkes.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 april 2016 @ 17:45:52 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161605478
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ze heeft met zo'n borsteltje rondgeslingerd :+

Waarschijnlijk idd gewoon uit voorzorg, en is mn bmm gewoon heel gevoelig maar toch... jakkes.
Ja fijn is anders ja... Bleh
pi_161605686
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik herken je verhaal. Fijn dat je zo snel terecht kon, bij mij duurde dag nog een halve week. Idd ook uitstrijkje gemaakt, dat was allemaal goed gelukkig. Maar dan ben je gerustgesteld over beeb, ga je je druk maken over kanker :')
pi_161606327
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 17:58 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ik herken je verhaal. Fijn dat je zo snel terecht kon, bij mij duurde dag nog een halve week. Idd ook uitstrijkje gemaakt, dat was allemaal goed gelukkig. Maar dan ben je gerustgesteld over beeb, ga je je druk maken over kanker :')
Ja ze zei ook,nu ben je weer gerustgesteld dat t bloed niks ergs is... ja tot jij kanker ter sprake bracht wel ja. :')

Maar goed ga vh positieve uit. Het bloeden komt niet bij mini vandaag. Die doet het goed, kan al plassen en slikken♡
S. 2014
J. 2016
pi_161606433
Hmm gm fijn dat het goed gaat met buikbaby en hopelijk is dat andere gewoon niet aan de orde. Gaan ze nu dat uitstrijkje onderzoeken en krijg je daar nog de uitslag van of weet je dat niet?
pi_161606505
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja ze zei ook,nu ben je weer gerustgesteld dat t bloed niks ergs is... ja tot jij kanker ter sprake bracht wel ja. :')

Maar goed ga vh positieve uit. Het bloeden komt niet bij mini vandaag. Die doet het goed, kan al plassen en slikken♡
Wat leuk om te horen dat de kleine al kan plassen en slikken *; en idd, kleine is in orde. De rest maakt ook allemaal niet zo veel (of iig minder) uit.
pi_161607622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm gm fijn dat het goed gaat met buikbaby en hopelijk is dat andere gewoon niet aan de orde. Gaan ze nu dat uitstrijkje onderzoeken en krijg je daar nog de uitslag van of weet je dat niet?
Krijg ik als t goed is 2 mei de uitslag van.
S. 2014
J. 2016
pi_161609161
Al is er waarschijnlijk niets aan de hand, is het toch een naar bericht zo. Lang geleden dat je een uitstrijkje hebt laten maken?

Wel fijn dat die mini het goed doet!
pi_161609330
Gm volgens mij doen ze dat alleen omdat je bloedt en om kanker uit te sluiten als oorzaak. De oorzaak zwangerschap is natuurlijk veel logischer.

Molo wat fijn dat je een goede uitslag kreeg. En eresh een goede 20 weken echo *O*

Fien (en anderen) dat zen gevoel heb ik ook heel erg. Ik maak me nergens druk om.

Over kraamvisite denk ik ook niet na. We zitten dan middenin een verhuizing dus waarschijnlijk zie ik naaste familie en vrienden dan al wel omdat ze helpen.
Ik heb mijn moeder gevraagd om
bij de bevalling te zijn en het lijkt haar prachtig O+

Ik hoop in bad te bevallen in het geboortehuis, maar houd er ook rekening mee dat ik medisch zou kunnen worden om wat voor reden dan ook. Ik ben er nirt bang voor, het komt zoals het komt. Het zal pijn doen. En Emmy zal niet achterblijven in mijn buik. En het gaat voorbij. Dat zijn de zekerheden.

Ik hoop dat ik zo zen blijf..
pi_161609833
Toen ze bij mij een uitstrijkje maakte zei ze er al bij, we doen dit standaard bij bloedverlies maar er is geen reden om aan te nemen dat het fout is. Zwangerschap is logischer. Puur protocol dus.
  donderdag 21 april 2016 @ 20:30:14 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161609864
Zojuist bedacht dat onze dochter ook de namen Princess en Bowie erbij krijgt in de voornamen :)
pi_161610217
Gm, wat fijn dat het goed gaat met de baby.
En logisch dat je niet erg gerust bent als ze over een uitstrijkje begint. Maar ik denk dat ze in het geval van bloed gewoon het ergste uit willen sluiten, en dat is op dit moment a) de baby: die doet het al goed ^O^ en b) baarmoederhalskanker: kans is heel erg klein, maar wachten op de uitslag is natuurlijk niet fijn. Wat Arja al zegt, zwangerschapsgerelateerd bloed is in jouw huidige situatie wat logischer ;)

Ego-post:
Ik heb vanmiddag het gesprek gehad met de gyn en daar mijn zorgen/vragen op tafel gelegd. Ze moest een beetje lachen om mijn notitieboekje met vragen :D ( :@ ), maar al mijn zorgen waren echt voor niks. Ze heeft echt de tijd voor mijn vragen genomen en overal duidelijk uitleg bij gegeven.

Ze gaf aan dat een inleiding met 38 weken nu een veilige optie is, waar ze zelf de voorkeur aan geven, omdat ze simpelweg het risico niet willen lopen dat mijn bloeddruk nog verder stijgt de komende weken.

Maar ze begreep ook dat dit haaks stond op mijn wens om de bevalling spontaan te laten beginnen en daar had ze heel veel begrip voor O+
En dus vond ze het prima om voor nu nog gewoon af te wachten en hopen op iets spontaans, uiteraard zolang dat 'veilig' blijft. Ik moet goed letten op klachten, mijn bloeddruk (en eventueeel urine/bloed) wordt regelmatig gecontroleerd en zolang dat allemaal in orde is mag ik in ieder geval tot 40 weken wachten. Daarna praten we even opnieuw over hoe we de situatie ervaren.

Echt zo'n fijn gesprek geweest :) Ik was bang dat ik mijn argumenten heel erg zou moeten verdedigen ofzo, maar dat was echt totaal niet zo. We hebben alle risico's en opties gewoon besproken en daar heeft ze me heel erg in gerustgesteld.

Mocht mijn bloeddruk nou nog verder stijgen, mijn bloed/urine niet goed zijn of ik krijg klachten, dan houdt het wel een beetje op met voorkeuren en wensen. Dan wordt het alsnog een inleiding (en met een beetje pech een spoedkeizersnede als het heel snel heel slecht is geworden, maar daar gaan we momenteel niet van uit. Dat is het risico wat we nemen door te wachten)

Eind van de middag belde ze me nog even op om de uitslagen door te geven. En ze zei: 'ik heb komende week nachtdienst, dus als je van plan bent om spontaan te gaan bevallen ben je van harte welkom' :D

Fijn ziekenhuis O+
pi_161610240
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:30 schreef Molo het volgende:
Zojuist bedacht dat onze dochter ook de namen Princess en Bowie erbij krijgt in de voornamen :)
Mocht het Koningsdag worden voor onze baby, dan gaat ons namenlijst eruit en wordt het Willem-Alexander of Maxima :Y
pi_161610337
Oh Dyre wat fijn!
Klinkt als een fijn plan van aanpak. En als je bloeddruk of bloed/urine slechter wordt, dan is het ook de beste oplossing natuurlijk. Fijn dat je nog even af mag wachten!
  donderdag 21 april 2016 @ 20:44:33 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161610354
Fijne gyn Dyre! En een mooie oplossing :Y
  donderdag 21 april 2016 @ 20:44:35 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161610359
quote:
12s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:41 schreef Dyre het volgende:

[..]

Mocht het Koningsdag worden voor onze baby, dan gaat ons namenlijst eruit en wordt het Willem-Alexander of Maxima :Y
Jij snapt het O+

En wat fijn van gesprek met je gynaecoloog! _O_
pi_161610387
Dyre hoe fijn je gesprek O+
Top gedaan met je notitieboekje!
  donderdag 21 april 2016 @ 20:45:57 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161610403
quote:
12s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:41 schreef Dyre het volgende:

[..]

O+

En Hoera voor je meedenkende, fijne gynaecoloog! *O*
KuikenGuppy
  donderdag 21 april 2016 @ 20:46:25 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161610420
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:45 schreef BlueEyes het volgende:
Dyre hoe fijn je gesprek O+
Top gedaan met je notitieboekje!
Jij hier? O+
KuikenGuppy
pi_161610596
quote:
6s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jij hier? O+
Ik lurk hier :6
pi_161610625
Wat fijn Dyre *O* hopen dat mini zelf komt.

Room, ik ben 28 en heb nog niet eerder een uitstrijkje gehad. En ik weet dat het protocol is, en dat de kans klein is dat er ook echt iets is, maar het is gewoon niet wat je wil horen na een dag vol zorgen.

Anyway, Ik heb net heerlijk gedoucht met mn grote dame en nu lekker op de bank netflixen.
S. 2014
J. 2016
pi_161611021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja, zoiets is ook spannend. Ik heb tijdens de zwangerschap van I iets dergelijks meegemaakt. Was rond 23 weken, toen had ik 's avonds ineens bloedverlies. Van de vk moest ik diezelfde avond nog naar het ziekenhuis, alle onderzoeken en uitstrijkje gehad. Met I ging het allemaal prima. Het bleek uiteindelijk niet te achterhalen wat de reden voor het bloedverlies was, en het uitstrijkje leverde niets op. Gelukkig hebben ze toen bij mij het woord kanker niet laten vallen. Want daar schrik je logischerwijs behoorlijk van. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161611245
Hier probeerde ze ook heel hard om het woord niet te hoeven uitspreken. M'n vriend vroeg nog waar ze precies gingen onderzoeken, onrustige cellen was het antwoord.

Dyre wat fijn van het gesprek!

Van 't weekend ben ik het niet mensen, morgen trouwen ^) en zaterdag hotelletje geboekt. Wilden we eigenlijk niet maar toch maar gedaan. Omdat het kan.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:11:08 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161611277
Jaaaaa leuk! Veel plezier morgen en dit weekend O+
pi_161611400
Het woord 'kanker' klinkt meteen wel heel eng, maar ik vind het wel eerlijk van de gynaecoloog dat ze het gewoon eerlijk op tafel gooit en er niet omheen draait met mooie woorden. Hoewel je met een uitstrijkje vaak ook een voorstadium van kanker opspoort en je dat feitelijk misschien niet officieel als kanker benoemd, maar dan nog :P

Nazil, alvast veel plezier! O+ O+
pi_161611508
Wat een opluchting en wat fijn Dyre :* En ik duim mee dat het gewoon spontaan opgang gaat komen binnen korte tijd nu!
  donderdag 21 april 2016 @ 21:18:03 #43
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161611555
Fijn dyre dat je de ruimte krijgt :)

Nazil een hele fijne dag gewenst morgen! Wil wel de buik in trouwjurk foto's zien O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Manager PR/Moderator donderdag 21 april 2016 @ 21:26:03 #44
269689 crew  Viv
pi_161611874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:15 schreef Quoi het volgende:
Afijn, ik weet het: ik ben een uitzondering op dit gebied. Ik hoop dat jullie er eentje krijgen!
Nee hoor, hier nog iemand met een babyshower-aversie. w/ Ik vind het ordinair (associatie met tokkies :X ) en ongepast: eerst maar eens zien dat die baby er ook echt komt. Ik heb hier al aangekondigd dat ik gewoon wegloop (of waggel) als ze zoiets voor mij zouden organiseren.

Verder hoera voor ela's verlof, Dyre's gesprek en dat het goed gaat met de beeb van gm! *O*

En Nazil veel plezier morgen!! ^)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:29:05 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161612024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nee hoor, hier nog iemand met een babyshower-aversie. w/ Ik vind het ordinair (associatie met tokkies :X ) en ongepast: eerst maar eens zien dat die baby er ook echt komt. Ik heb hier al aangekondigd dat ik gewoon wegloop (of waggel) als ze zoiets voor mij zouden organiseren.

Verder hoera voor ela's verlof, Dyre's gesprek en dat het goed gaat met de beeb van gm! *O*

En Nazil veel plezier morgen!! ^)
Ja ik zelfde hier. Alleen dan tokkie associatie vervangen door gillende 'Murican Shaniqua's.
Ik heb direct duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet wilde, vrienden wisten dat allang maar zusjes hadden even overtuiging nodig. Want 'dat is toch leuk'. Nope. Niet voor mij dus :P
pi_161612264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:18 schreef Chanty het volgende:
Fijn dyre dat je de ruimte krijgt :)

Nazil een hele fijne dag gewenst morgen! Wil wel de buik in trouwjurk foto's zien O+
Zo veel buik is dat nog niet in te zien, A-lijn jurk dus loopt uit na de taille :P zal foto's laten zien zodra ik wat heb!

Ik heb m'n babyshower helemaal niet als tokkie ervaren, erg gezellige middag bij mij waarop alles door vriendinnen was geregeld, lekker kletsen.
pi_161612288
Fijne trouwdag, nazil!

Ik heb ook meteen gezegd geen babyshower te willen en zeker niet 1 met suffe spelletjes. En ik wil ook geen gipsafdruk van mijn buik maken.
Ik wilde net zo min een vrijgezellenfeest in een apenpak. Drie goede vriendinnen stonden op een dag ineens in mijn tuin en hebben me mee uit eten genomen bij de Vietnamees. Dit omdat onze huwelijksreis naar Vietnam ging.
Dat was wel een leuke verrassing.
pi_161612320
Hele fijne dag morgen Nazil. *;
S. 2014
J. 2016
pi_161612537
Nazil een mooie dag gewenst morgen *O*

Dyre wat fijn dat gesprek zeg! Ik hoop zo dat het vanzelf los barst en dat er helemaal geen inleiding of ks of andrrs engs aan te pas hoeft te komen.

En Blue? O-) O-) O-) ... ik las ergens iets anders? O-)
  donderdag 21 april 2016 @ 21:41:54 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_161612603
Mijn "baby shower" was een gezellige high tea met vijf vriendinnen. Het kan ook gewoon leuk en smaakvol zijn :)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')