Dit is een slap excuus. Ik ken zat mensen die bij de GGZ lopen voor veel ernstigere problematiek en die vertonen dit gedrag (deze copingstrategie) helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Waarvoor denk je dat ik op de wachtlijst sta voor de GGZ
Ik snap wat je zei en je verdedigt je gedrag nu. Dat impliceert dat ik dit stukje juist wel goed begrepen heb.quote:Je laat zo niet je beste kant zien. Omdat jij het niet snapt is het maar lekker makkelijkja het is leuk om zo te zijn.
Je zei een kwartier geleden dit nogquote:Nee man. Ik blijf juist weg van mensen. Ik heb geen vrienden. Maar soms zijn er dus van die mensen die niet los willen laten als je ze 100x waarschuwt en dan zelfs niet als het echt misgaat.
En als je dan breekt, reageer je het op een ander af. Toch?quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:01 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Maar ik reageer het ook op andere mensen af door ze te pakken op iets wat ze verkeerd zeggen. Mijn tactiek om te vluchten is aanvallen. Dus dat iemand uithaalt betekent lang niet altijd dat ze dat niet zien of dat ze dat wel lekker makkelijk vinden. Bij mij is het ook stress die eruit komt. Hoe voller m'n koppie hoe sneller ik breek.
Net een beetje overheen gelezen (tis een beetje subtiel ingebouwd, maar wel belangrijk).quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee man. Ik blijf juist weg van mensen. Ik heb geen vrienden. Maar soms zijn er dus van die mensen die niet los willen laten als je ze 100x waarschuwt en dan zelfs niet als het echt misgaat.
Dit klinkt misschien volslagen idioot. Maar blijf rustig. Je mag bang zijn je mag huilen. Ik bedoel het is je verloofde die in het ziekenhuis ligt.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:59 schreef bloempjuh het volgende:
Vanmorgen is mijn (Engelssprekende en dus niet geheel zelfredzame) verloofde met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Na een volledig slapeloze nacht komt er nu ook de stress van een zieke partner (en vannacht alleen slapen, iets dat ik sowieso al slecht trek) bovenop. De hele dag van huis weg zijn levert écht veel angst op. Ik heb al een paar keer zitten huilen. Probeer sterk te zijn voor hem, maar faal daarin gruwelijk.
Tldr: paniek door een ziekenhuis vol mensen die continu dingen vragen. Too much.
Ik kon dat nooit, ik implodeerde altijd..Nu sluit ik niet uit dat als ik geen vrijgezel was geweest en had samengewoond mijn partner het uiteindelijk op haar bordje had gekregen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:45 schreef Elvi het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen het toch vaak op een ander afreageren. Waarschijnlijk ook onbewust. En dan met name als de ander net iets verkeerds zegt, dan richt men de woede op de ander.
Ik weet 't, maar hij is juist de persoon die mij normaal op de been houdt. Dat dat wegvalt én dat hij ineens zoveel pijn heeft is echt verschrikkelijk (vooral voor hem).quote:
Goed inzicht!quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:11 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het schoot me vandaag ineens te binnen, wat ik nog moeilijker vind naast het feit dat mijn ouders het moeilijk hebben, is soms het schuldgevoel dat ik heb als ik ze niet compleet elke dag help om zich goed te voelen.
Het schoot me te binnen, dat is mijn taak ook gewoon niet. Hoe kut het ook klinkt, het leven is hard en shit gaat mis. Ik hoef me niet schuldig te voelen over wat ik niet doe, maar juist trots zijn op wat ik wel doe. Ik zuig andermans emoties snel op, en heb de neiging om anderen snel te helpen, alles voor ze te doen. Ik mag juist trots zijn op het feit dat ik ook atstand leer nemen, en toch het goede doe om mijn familie niet te laten vallen en ze waar ik kan bij te staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Altijd spannend, de 1e keer medicatiequote:Op dinsdag 26 april 2016 01:23 schreef bloempjuh het volgende:
Ik maak mezelf helemaal gek. Via vervangende huisarts (de mijne is op vakantie) 10x Oxazepam gekregen. Lig me nu al sinds 22.00 af te vragen of ik er een zal pakken. Voel me compleet gesloopt.
Fuck it. Here goes nothing. Ik hoef pas om tien uur (half) wakker te zijn voor een telefoontje met ggz-mevrouw.
UWV zou me ook bellen, geen idee wanneer. Stress!
gewoon alles opsommen wat je op dat moment weet, dan weet hij na de 4e symptoom al ongeveer wat er aan de hand is en zal hij vragen hoe jij denkt hoe het komt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:34 schreef Kevin24 het volgende:
Volgende week woensdag een gesprek met de Huisarts over m'n klachten, heb eindelijk de stap gezet. Maar nu al slaat de paniek toe als ik eraan denk..... Heel me leven denk ik al "stel je niet aan joh" en blow ik me in de avond de tering in zodat alles weer even 'goed' is in me koppie.. Maarja, hoe gaat zo'n gesprek bij de HA eraan toe? Zal ik een lijstje uittypen met m'n klachten voor als ik het niet goed kan verwoorden? Wat zal zo'n HA nou allemaal vragen? Begin me al helemaal naar te voelen van binnen bah bah bah
10mg ja. Heb nu nog lichte hoofdpijn en was de afgelopen uren super-misselijk.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Altijd spannend, de 1e keer medicatie.
10mg neem ik aan?
En? Hoe was het?
Rantsoen is sowieso een goed idee met dat spul, al is het alleen maar omdat het moeilijk te voorspellen is wanneer (en of!) je nieuwe gaat krijgen en vanwege het gewennende (verslavende) karakter van dat spul.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:16 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
10mg ja. Heb nu nog lichte hoofdpijn en was de afgelopen uren super-misselijk.
Wel fantastische slaap! Vanochtend bleek wel dat ik in mijn slaap met mijn telefoon had geknoeid: had het nummer van mijn lief verwijderd. Oops
Volgende keer leg ik mijn telefoon op een veilige plek!
Maar goed, voor noodgevallen is het wel goed om in huis te hebben. Hopelijk kan ik richting psych voordat ik alle pillen op heb (maar denk niet dat ik over 9 dagen al mijn eerste afspraak heb.. op ransoen óf 'niet eigenwijs zijn en gewoon om nieuwe vragen'?).
Vandaag zou een zware dag zijn: uitslag van onderzoeken in het ziekenhuis van Al (daar wachten we nu op) én telefoontje van UWV tussen 9.00 en 17.00 uur (die kl**tzakken hebben me de hele dag met stress laten wachten en hebben niet gebeld, ondanks het feit dat ik hen 2x heb gebeld om te vragen waar dat telefoontje bleefquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Rantsoen is sowieso een goed idee met dat spul, al is het alleen maar omdat het moeilijk te voorspellen is wanneer (en of!) je nieuwe gaat krijgen en vanwege het gewennende (verslavende) karakter van dat spul.
Het is heel verleidelijk om dat spul vaker te gaan gebruiken, maar het is sowieso een goed idee om vaker niet dan wel slaapmedicatie te gebruiken (mijn mening dan he?), al is het alleen maar omdat je op die manier je 'standaard' slaapritme kan blijven peilen.
Mijn advies is om het als een noodrem te gebruiken en er zo spaarzaam mee om te gaan als je kunt. Zelf gebruik ik al jaren alprazolam en dat gebruik ik alleen maar als ik denk dat het ook echt nut heeft, bijvoorbeeld als ik weet dat ik de dag erna een hele lange dag heb en niet halverwege al kapot wil zijn.
Wel jammer dat je er misselijk van leek te worden, dat zou ik wel in de gaten houden. Wel fijn dat je er verder wel een goeie nacht door hebt gehad
Dingen regelen...begin er maar niet overquote:Op dinsdag 26 april 2016 17:21 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Vandaag zou een zware dag zijn: uitslag van onderzoeken in het ziekenhuis van Al (daar wachten we nu op) én telefoontje van UWV tussen 9.00 en 17.00 uur (die kl**tzakken hebben me de hele dag met stress laten wachten en hebben niet gebeld, ondanks het feit dat ik hen 2x heb gebeld om te vragen waar dat telefoontje bleef)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dingen regelen...begin er maar niet overEcht achterlijk, die UWV. Er is mij om 16.45 nog beloofd dat ik écht nog voor 17.00 iets zou horen, per telefoon of voicemail. Niks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mon 'en!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |