abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161621023
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Waarvoor denk je dat ik op de wachtlijst sta voor de GGZ :')
Dit is een slap excuus. Ik ken zat mensen die bij de GGZ lopen voor veel ernstigere problematiek en die vertonen dit gedrag (deze copingstrategie) helemaal niet.
quote:
Je laat zo niet je beste kant zien. Omdat jij het niet snapt is het maar lekker makkelijk :') ja het is leuk om zo te zijn.
Ik snap wat je zei en je verdedigt je gedrag nu. Dat impliceert dat ik dit stukje juist wel goed begrepen heb.
Je voelt je aangevallen, dus zit ik op de juiste (de zere) plek.

Je bent je eigenwaarde aan het verdedigen, maar dat mag m.i. nooit ten koste gaan van dat van een ander.
quote:
Nee man. Ik blijf juist weg van mensen. Ik heb geen vrienden. Maar soms zijn er dus van die mensen die niet los willen laten als je ze 100x waarschuwt en dan zelfs niet als het echt misgaat.
Je zei een kwartier geleden dit nog
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:01 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Maar ik reageer het ook op andere mensen af door ze te pakken op iets wat ze verkeerd zeggen. Mijn tactiek om te vluchten is aanvallen. Dus dat iemand uithaalt betekent lang niet altijd dat ze dat niet zien of dat ze dat wel lekker makkelijk vinden. Bij mij is het ook stress die eruit komt. Hoe voller m'n koppie hoe sneller ik breek.
En als je dan breekt, reageer je het op een ander af. Toch?
En is dit de reden dat je je nu op mij aan het afreageren bent?

En? Helpt het?
pi_161621040
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
En? Helpt het?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:10 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben weg hier. Vooroordelen altijd.
Blijkbaar niet.
pi_161621289
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:09 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee man. Ik blijf juist weg van mensen. Ik heb geen vrienden. Maar soms zijn er dus van die mensen die niet los willen laten als je ze 100x waarschuwt en dan zelfs niet als het echt misgaat.
Net een beetje overheen gelezen (tis een beetje subtiel ingebouwd, maar wel belangrijk).

Wat je hier nu vertelt, is dat mensen jouw grenzen niet respecteren. Laat dit nou net een belangrijke stressor voor mijzelf geweest zijn, iets wat de laatste maanden bij mij een steeds grotere (negatieve) rol is gaan spelen. Om wanhopig van te worden.

Zijn diezelfde mensen die jouw grenzen niet respecteren toevallig ook mensen waarbij je (al dan niet geregeld) het gevoel krijgt dat ze jou niet serieus nemen?
pi_161621462
Fripsel: Jij zei dat je je afreageert op mensen, maar volgens mij is wat je doet niet afreageren, maar heeft het meer weg van "acting-out".

Afreageren: Afreageren van agressie betekent dat mensen pogingen doen om hun kwaadheid kwijt te raken door die te richten op iets anders dan de uitlokkende factor.

Acting-out: Onder acting-out wordt verstaan een afweermechanisme waarbij iemand zonder nadenken meestal heftig, agressief en destructief handelt, zonder rekening te houden met de negatieve gevolgen.

Jij reageert op de uitlokkende factor, dan kan er toch geen sprake zijn van afreageren?
Je reageert op de mensen die jouw grenzen maar blijven overschrijden, dat is tenminste wat ik hieruit kan opmaken (tot nu toe).

En denk dat het woordje "agressie" in deze context niet zal afdoen aan de waarde van de betekenis van waar het hier wat afreageren betreft, over gaat.
pi_161621625
@ Frips: Nog een tip.

Als mijn bovenstaande klopt, dan kan ik je aanbevelen om diegenen die jouw grenzen maar niet willen respecteren (als ze dat 100x doen, is dat op zich al een goeie indicatie dat dit het geval is) op grotere afstand te houden.

Ze zijn slecht voor je gemoedstoestand en slecht voor je stemming. Als ze niet naar je willen (of zelfs kunnen, maar niet willen is wat mij betreft al voldoende, dus mag deze mensen wat mij betreft best wel over 1 kam scheren) luisteren, dan is voor jou communicatie met deze mensen niet zinvol meer.

Mijn methode is dan om (na bijvoorbeeld die 100x dus) met deze mensen het contact maar helemaal te breken, zeker als er geen verbetering zichtbaar lijkt en je zeg maar aan het verdrinken bent (dus wanneer je hierdoor te vaak in acute stress terecht komt en je bemerkt dat dit jouw persoonlijkheid aan het afbreken is. Zie het als zelfbescherming).

edit: Zou mij trouwens niets verbazen als die mensen die jouw grenzen blijvend overschrijden, dezelfden zijn die jou de "oprechte" feedback geven dat jij je aan het afreageren bent, maar nu wordt het een beetje giswerk. Ik zie je feedback wel weer tegemoet.

Succes Frips.

[ Bericht 7% gewijzigd door magnetronkoffie op 22-04-2016 11:02:00 ]
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:00 #31
47102 Elvi
miemkwien
pi_161621761
Het is geen afreageren als mensen echt oprecht het bloed onder je nagels vandaan halen trouwens.
pi_161624135
Vanmorgen is mijn (Engelssprekende en dus niet geheel zelfredzame) verloofde met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Na een volledig slapeloze nacht komt er nu ook de stress van een zieke partner (en vannacht alleen slapen, iets dat ik sowieso al slecht trek) bovenop. De hele dag van huis weg zijn levert écht veel angst op. Ik heb al een paar keer zitten huilen. Probeer sterk te zijn voor hem, maar faal daarin gruwelijk. :'(

Tldr: paniek door een ziekenhuis vol mensen die continu dingen vragen. Too much. ;(
Mon 'en!
  vrijdag 22 april 2016 @ 13:34:24 #33
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_161624927
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:59 schreef bloempjuh het volgende:
Vanmorgen is mijn (Engelssprekende en dus niet geheel zelfredzame) verloofde met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Na een volledig slapeloze nacht komt er nu ook de stress van een zieke partner (en vannacht alleen slapen, iets dat ik sowieso al slecht trek) bovenop. De hele dag van huis weg zijn levert écht veel angst op. Ik heb al een paar keer zitten huilen. Probeer sterk te zijn voor hem, maar faal daarin gruwelijk. :'(

Tldr: paniek door een ziekenhuis vol mensen die continu dingen vragen. Too much. ;(
Dit klinkt misschien volslagen idioot. Maar blijf rustig. Je mag bang zijn je mag huilen. Ik bedoel het is je verloofde die in het ziekenhuis ligt.

Naar mijn mening ben je sterk als je je emoties kan laten zien en door je eigen emoties heen toch iemand kan steunen. Dus ik ben er bijna van overtuigd dat je het wel kan. Namelijk emoties toon je al. En misschien ben niet de meest stabiele persoon op het moment je bent er wel voor hem en dat is het enige wat telt.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_161625063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:45 schreef Elvi het volgende:
Mijn ervaring is dat mensen het toch vaak op een ander afreageren. Waarschijnlijk ook onbewust. En dan met name als de ander net iets verkeerds zegt, dan richt men de woede op de ander.
Ik kon dat nooit, ik implodeerde altijd..Nu sluit ik niet uit dat als ik geen vrijgezel was geweest en had samengewoond mijn partner het uiteindelijk op haar bordje had gekregen.
Hell To The Liars
pi_161625477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:34 schreef Raggingbull het volgende:

...

Ik weet 't, maar hij is juist de persoon die mij normaal op de been houdt. Dat dat wegvalt én dat hij ineens zoveel pijn heeft is echt verschrikkelijk (vooral voor hem).

En ik voel me ook een egoïstisch kreng omdat ik me druk maak om alleen slapen enzo. Ik wil mezelf echt in mijn gezicht slaan en gillen "doe normaal, stel je niet zo aan!" :'(
Mon 'en!
  vrijdag 22 april 2016 @ 21:11:01 #36
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_161634753
Het schoot me vandaag ineens te binnen, wat ik nog moeilijker vind naast het feit dat mijn ouders het moeilijk hebben, is soms het schuldgevoel dat ik heb als ik ze niet compleet elke dag help om zich goed te voelen.

Het schoot me te binnen, dat is mijn taak ook gewoon niet. Hoe kut het ook klinkt, het leven is hard en shit gaat mis. Ik hoef me niet schuldig te voelen over wat ik niet doe, maar juist trots zijn op wat ik wel doe. Ik zuig andermans emoties snel op, en heb de neiging om anderen snel te helpen, alles voor ze te doen. Ik mag juist trots zijn op het feit dat ik ook atstand leer nemen, en toch het goede doe om mijn familie niet te laten vallen en ze waar ik kan bij te staan. :)
Ignorance is bliss
pi_161637054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:11 schreef duracellkonijntje het volgende:
Het schoot me vandaag ineens te binnen, wat ik nog moeilijker vind naast het feit dat mijn ouders het moeilijk hebben, is soms het schuldgevoel dat ik heb als ik ze niet compleet elke dag help om zich goed te voelen.

Het schoot me te binnen, dat is mijn taak ook gewoon niet. Hoe kut het ook klinkt, het leven is hard en shit gaat mis. Ik hoef me niet schuldig te voelen over wat ik niet doe, maar juist trots zijn op wat ik wel doe. Ik zuig andermans emoties snel op, en heb de neiging om anderen snel te helpen, alles voor ze te doen. Ik mag juist trots zijn op het feit dat ik ook atstand leer nemen, en toch het goede doe om mijn familie niet te laten vallen en ze waar ik kan bij te staan. :)
Goed inzicht! ^O^
Mon 'en!
pi_161659559
Vriend weer een drama dag. Ging vanmorgen wel oké, tot hij iets liet vallen en vervolgens heeft hij de rest van de dag amper wat gezegd en erg snel boos/gooien enz. Meh. Arme vriendje.
pi_161666437
Vooral arme jij als je vriend blijft weigeren constructief aan de slag te gaan, eigenlijk...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_161667706
Ja en dat ook. :+ Maar het is volgens mij niet eens niet willen. Maar hij slaat gewoon dicht. Hij heeft wel vorige week z'n oudere therapeut gemaild dat het niet goed gaat, had ie niet vertelt en hoorde ik vannacht pas. Dus vanmiddag als hij terug is van werken antwoorden. Ik duim iig!
pi_161702895
Even update-tje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161719599
Ik maak mezelf helemaal gek. Via vervangende huisarts (de mijne is op vakantie) 10x Oxazepam gekregen. Lig me nu al sinds 22.00 af te vragen of ik er een zal pakken. Voel me compleet gesloopt.

Fuck it. Here goes nothing. Ik hoef pas om tien uur (half) wakker te zijn voor een telefoontje met ggz-mevrouw.

UWV zou me ook bellen, geen idee wanneer. Stress! :'(
Mon 'en!
pi_161723286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 01:23 schreef bloempjuh het volgende:
Ik maak mezelf helemaal gek. Via vervangende huisarts (de mijne is op vakantie) 10x Oxazepam gekregen. Lig me nu al sinds 22.00 af te vragen of ik er een zal pakken. Voel me compleet gesloopt.

Fuck it. Here goes nothing. Ik hoef pas om tien uur (half) wakker te zijn voor een telefoontje met ggz-mevrouw.

UWV zou me ook bellen, geen idee wanneer. Stress! :'(
Altijd spannend, de 1e keer medicatie :P.
10mg neem ik aan? :P
En? Hoe was het? :P
pi_161726208
Volgende week woensdag een gesprek met de Huisarts over m'n klachten, heb eindelijk de stap gezet. Maar nu al slaat de paniek toe als ik eraan denk..... Heel me leven denk ik al "stel je niet aan joh" en blow ik me in de avond de tering in zodat alles weer even 'goed' is in me koppie.. Maarja, hoe gaat zo'n gesprek bij de HA eraan toe? Zal ik een lijstje uittypen met m'n klachten voor als ik het niet goed kan verwoorden? Wat zal zo'n HA nou allemaal vragen? Begin me al helemaal naar te voelen van binnen bah bah bah
pi_161726625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:34 schreef Kevin24 het volgende:
Volgende week woensdag een gesprek met de Huisarts over m'n klachten, heb eindelijk de stap gezet. Maar nu al slaat de paniek toe als ik eraan denk..... Heel me leven denk ik al "stel je niet aan joh" en blow ik me in de avond de tering in zodat alles weer even 'goed' is in me koppie.. Maarja, hoe gaat zo'n gesprek bij de HA eraan toe? Zal ik een lijstje uittypen met m'n klachten voor als ik het niet goed kan verwoorden? Wat zal zo'n HA nou allemaal vragen? Begin me al helemaal naar te voelen van binnen bah bah bah
gewoon alles opsommen wat je op dat moment weet, dan weet hij na de 4e symptoom al ongeveer wat er aan de hand is en zal hij vragen hoe jij denkt hoe het komt.
einde van het gesprek weet je hoe hij erover denkt.

en wat wil je zelf, ook niet onbelangerijk
Hell To The Liars
pi_161728642
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Altijd spannend, de 1e keer medicatie :P.
10mg neem ik aan? :P
En? Hoe was het? :P
10mg ja. Heb nu nog lichte hoofdpijn en was de afgelopen uren super-misselijk. :(
Wel fantastische slaap! Vanochtend bleek wel dat ik in mijn slaap met mijn telefoon had geknoeid: had het nummer van mijn lief verwijderd. Oops :D

Volgende keer leg ik mijn telefoon op een veilige plek!

Maar goed, voor noodgevallen is het wel goed om in huis te hebben. Hopelijk kan ik richting psych voordat ik alle pillen op heb (maar denk niet dat ik over 9 dagen al mijn eerste afspraak heb.. op ransoen óf 'niet eigenwijs zijn en gewoon om nieuwe vragen'?).
Mon 'en!
pi_161729260
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:16 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

10mg ja. Heb nu nog lichte hoofdpijn en was de afgelopen uren super-misselijk. :(
Wel fantastische slaap! Vanochtend bleek wel dat ik in mijn slaap met mijn telefoon had geknoeid: had het nummer van mijn lief verwijderd. Oops :D

Volgende keer leg ik mijn telefoon op een veilige plek!

Maar goed, voor noodgevallen is het wel goed om in huis te hebben. Hopelijk kan ik richting psych voordat ik alle pillen op heb (maar denk niet dat ik over 9 dagen al mijn eerste afspraak heb.. op ransoen óf 'niet eigenwijs zijn en gewoon om nieuwe vragen'?).
Rantsoen is sowieso een goed idee met dat spul, al is het alleen maar omdat het moeilijk te voorspellen is wanneer (en of!) je nieuwe gaat krijgen en vanwege het gewennende (verslavende) karakter van dat spul.
Het is heel verleidelijk om dat spul vaker te gaan gebruiken, maar het is sowieso een goed idee om vaker niet dan wel slaapmedicatie te gebruiken (mijn mening dan he?), al is het alleen maar omdat je op die manier je 'standaard' slaapritme kan blijven peilen.

Mijn advies is om het als een noodrem te gebruiken en er zo spaarzaam mee om te gaan als je kunt. Zelf gebruik ik al jaren alprazolam en dat gebruik ik alleen maar als ik denk dat het ook echt nut heeft, bijvoorbeeld als ik weet dat ik de dag erna een hele lange dag heb en niet halverwege al kapot wil zijn.

Wel jammer dat je er misselijk van leek te worden, dat zou ik wel in de gaten houden. Wel fijn dat je er verder wel een goeie nacht door hebt gehad :)
pi_161730312
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Rantsoen is sowieso een goed idee met dat spul, al is het alleen maar omdat het moeilijk te voorspellen is wanneer (en of!) je nieuwe gaat krijgen en vanwege het gewennende (verslavende) karakter van dat spul.
Het is heel verleidelijk om dat spul vaker te gaan gebruiken, maar het is sowieso een goed idee om vaker niet dan wel slaapmedicatie te gebruiken (mijn mening dan he?), al is het alleen maar omdat je op die manier je 'standaard' slaapritme kan blijven peilen.

Mijn advies is om het als een noodrem te gebruiken en er zo spaarzaam mee om te gaan als je kunt. Zelf gebruik ik al jaren alprazolam en dat gebruik ik alleen maar als ik denk dat het ook echt nut heeft, bijvoorbeeld als ik weet dat ik de dag erna een hele lange dag heb en niet halverwege al kapot wil zijn.

Wel jammer dat je er misselijk van leek te worden, dat zou ik wel in de gaten houden. Wel fijn dat je er verder wel een goeie nacht door hebt gehad :)
Vandaag zou een zware dag zijn: uitslag van onderzoeken in het ziekenhuis van Al (daar wachten we nu op) én telefoontje van UWV tussen 9.00 en 17.00 uur (die kl**tzakken hebben me de hele dag met stress laten wachten en hebben niet gebeld, ondanks het feit dat ik hen 2x heb gebeld om te vragen waar dat telefoontje bleef ;( )
Mon 'en!
pi_161732165
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:21 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Vandaag zou een zware dag zijn: uitslag van onderzoeken in het ziekenhuis van Al (daar wachten we nu op) én telefoontje van UWV tussen 9.00 en 17.00 uur (die kl**tzakken hebben me de hele dag met stress laten wachten en hebben niet gebeld, ondanks het feit dat ik hen 2x heb gebeld om te vragen waar dat telefoontje bleef ;( )
Dingen regelen...begin er maar niet over :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161742317
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dingen regelen...begin er maar niet over :')

SPOILER
Echt achterlijk, die UWV. Er is mij om 16.45 nog beloofd dat ik écht nog voor 17.00 iets zou horen, per telefoon of voicemail. Niks! :(
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')