Moeilijk te zeggen omdat hij lekte in eerste instantie. Ik gok 2 liter, maar toen ik dat erin deed bewoog hij helemaal niet.quote:Op zondag 24 april 2016 17:33 schreef Osiris024 het volgende:
Hoeveel vloeistof kwam er eigenlijk uit bij de eerste keer aftappen ?
Geen idee wat dat is, de fabrikant zei SAE 30 of 10W30 maar die had het over hydrostaten in het algemeen.quote:
normaal draaien hydrostaten op hydroliek olie of atfquote:Op zondag 24 april 2016 17:34 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen idee wat dat is, de fabrikant zei SAE 30 of 10W30 maar die had het over hydrostaten in het algemeen.
Naja, hij had het over hydrostaten van zitmaaiers in het algemeen, denk niet dat hij alle hydrostaat apparaten bedoeldequote:Op zondag 24 april 2016 17:37 schreef densmee het volgende:
[..]
normaal draaien hydrostaten op hydroliek olie of atf
Is dat niet weer veel dunner dan 10W30?. 5W30 is iets dunner bij lage temperaturen, lijkt me geen probleem aangezien olie sowieso dunner wordt als het warmer wordt.quote:Op zondag 24 april 2016 17:37 schreef densmee het volgende:
[..]
normaal draaien hydrostaten op hydroliek olie of atf
de dikte van de olie is zeker bij dit soort systeem van groot belang, een loader waar de olie 20 graden van is maar half zo snel als dat de olie 60 graden isquote:Op zondag 24 april 2016 17:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Is dat niet weer veel dunner dan 10W30?. 5W30 is iets dunner bij lage temperaturen, lijkt me geen probleem aangezien olie sowieso dunner wordt als het warmer wordt.
Ja ik hoorde iemand anders nu ook ATF zeggen, het is alleen zo frustrerend dat iedereen iets anders zegt en ik nu nog niet zeker ben wat erin moetquote:Op zondag 24 april 2016 17:48 schreef densmee het volgende:
[..]
de dikte van de olie is zeker bij dit soort systeem van groot belang, een loader waar de olie 20 graden van is maar half zo snel als dat de olie 60 graden is
Okey dankje voor de toelichtingquote:Op maandag 25 april 2016 08:52 schreef Barcaconia het volgende:
En ATF is veel dunner en verder slechts zuivere hydroliekolie van zeer hoge kwaliteit. Als ATF niet specifiek voorgeschreven staat moet je het niet gebruiken. (In andere woorden: heeft het geen zin om het te gebruiken want relatief duur)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |