abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2016 @ 15:43:22 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161576609
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:45:59 #2
440653 BarryOSeven
pi_161576674
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen algemene verkiezingen voor de volksvertegenwoordiging en een raadplegend referendum? Perrin had hier vandaag ook al veel moeite mee. Als ik jou was zou ik me daar echter toch even in gaan verdiepen, voorkomt dat je jezelf voor schut zet.
Wat een klinkklare nonsens. We zijn momenteel nog niet eens aangekomen op het raadgevende deel dus waarschijnlijk snap jij het niet helemaal.

Dat het kabinet het advies naast zich neer kan leggen hoort bij een raadgevend referendum, maar dan moet het kabinet wel "zo spoedig mogelijk" duidelijk maken dat ze het advies naast zich neer gaat leggen.

In dat geval kan de rest van Nederland nog wat met die paar liter urine in de mond. Nu doet het kabinet (tegenstrijdig met de wet) niets. Geen Ja geen Nee.

Jouw retoriek slaat ook echt helemaal nergens op. Dat ik mijzelf voor schut zet. Nou ik zou maar eens in de spiegel kijken.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:54:12 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161576882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:45 schreef BarryOSeven het volgende:

Dat het kabinet het advies naast zich neer kan leggen hoort bij een raadgevend referendum, maar dan moet het kabinet wel "zo spoedig mogelijk" duidelijk maken dat ze het advies naast zich neer gaat leggen.

In dat geval kan de rest van Nederland nog wat met die paar liter urine in de mond. Nu doet het kabinet (tegenstrijdig met de wet) niets. Geen Ja geen Nee.
Ze willen eerst onderzoeken wat verstandig is om te doen. Dat lijkt mij ook precies waar die mensen betaald voor krijgen?

Als "het volk" (18% van de kiezers) graag overhaast wil handelen is het misschien maar beter om niet al teveel aandacht aan die 18% van de kiezers te geven. In het landsbelang handelen kunnen zij in ieder geval niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 20 april 2016 @ 15:54:41 #4
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161576892
quote:
Peilingwijzer: referendum zorgt niet voor verschuivingen
VANDAAG, 06:02 POLITIEK

De Peilingwijzer van deze maand laat een stabiel beeld zien. Grote kwesties als het Oekraïne-referendum en de terreuraanslagen in Brussel hebben niet tot verschuivingen geleid.

De PVV blijft in de Peilingwijzer virtueel de grootste, zij het op een iets lager niveau dan in januari en februari. De partij van Geert Wilders wordt in dit gewogen gemiddelde van de belangrijkste peilingen geschat op 31 tot 35 zetels in de Tweede Kamer. De VVD volgt op enige afstand met 25 tot 29 zetels. Voor de PVV is dat een winst van 21 ten opzichte van het huidige zetelaantal in de Kamer; voor de VVD een verlies van 13.

Charlie Hebdo
Volgens politicoloog Tom Louwerse, de maker van de Peilingwijzer, is de windstilte van dit moment minder verrassend dan die op het eerste gezicht lijkt. "Als je naar de historische patronen kijkt, dan is Europa bij verkiezingen geen beslissende factor, zoals migratie en sociaaleconomische onderwerpen dat wel zijn."

Dat ook de aanslagen in Brussel de rust niet hebben kunnen verstoren, is ook in lijn met eerdere gebeurtenissen. Louwerse: "Hetzelfde zag je na Charlie Hebdo en de aanslagen in november in Parijs. De kiezers voor wie terrorisme doorslaggevend is, hadden kennelijk hun keuze al in belangrijke mate gemaakt."

Achter de grote partijen PVV en VVD komt een gat van ongeveer 10 zetels. Drie partijen ontlopen elkaar weinig: de SP met 15 tot 19 zetels, het CDA met 15 tot 18 en D66 met 15 tot 18. Daar weer achter staan GroenLinks (11-13) en de PvdA (10-12).

De kleinere partijen maken eveneens pas op de plaats. De ChristenUnie blijft op 5 tot 7 zetels, de Partij voor de Dieren en 50Plus staan op 3 tot 5 en de SGP op 2 tot 4.

De NOS publiceert maandelijks de Peilingwijzer. Daarin worden peilingen van de Politieke Barometer (Ipsos), De Stemming (EenVandaag), Peil.nl (Maurice de Hond), I&O Research en TNS Nipo samengevoegd. Meer over de methode achter de Peilingwijzer is te vinden op de website van politicoloog Tom Louwerse (Universiteit Leiden).
Niet dat peilingen nou zo waanzinnig betrouwbaar zijn (vooral die van MdH niet), maar het lijkt erop dat het referendum niet zo veel invloed heeft, laat staan over een jaar :)

woensdag 20 april 2016 @ 15:54:54 #5
440653 BarryOSeven
pi_161576899
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze willen eerst onderzoeken wat verstandig is om te doen. Dat lijkt mij ook precies waar die mensen betaald voor krijgen?

Als "het volk" (18% van de kiezers) graag overhaast wil handelen is het misschien maar beter om niet al teveel aandacht aan die 18% van de kiezers te geven. In het landsbelang handelen kunnen zij in ieder geval niet.
En dat is dus tegenstrijdig met de wet :W

Iedereen wist waar hij aan toe was. Ook het kabinet.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:56:16 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161576939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En dat is dus tegenstrijdig met de wet :W
Helemaal niet. Dat is iets wat jijzelf verzonnen hebt :? En in tegenstelling tot het kabinet denk ik niet dat in wetten kijken jouw dagelijkse pakkie aan is :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 20 april 2016 @ 16:03:49 #7
440653 BarryOSeven
pi_161577099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helemaal niet. Dat is iets wat jijzelf verzonnen hebt :? En in tegenstelling tot het kabinet denk ik niet dat in wetten kijken jouw dagelijkse pakkie aan is :P
Gelukkig niet. Verder is de wet dan maar een farce als het zo multi-interpretabel is. Een rechtsstaat is dan sowieso te veel gezegd en bananenrepubliek een passender woord.

Als ik een moord pleeg, en zo spoedig mogelijk opgesloten moet worden. Kan ik dan ook bezwaar maken dat ik graag eerst nog 30 jaar op vakantie wil?

Sorry hoor, maar het recht is hier in Nederland gewoon niets waard. Kansloos land. Vrouwe Iustitia met een grote negerpenis in haar reet.
pi_161577110
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

ik kom tot 19,5 % van de kiezers stemden Nee

quote:
Uitslag referendum Associatieovereenkomst met Oekraïne
12-04-2016
De meerderheid van de kiezers bij het raadgevend referendum over de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne heeft zich tegen de wet uitgesproken: 61% stemde tegen (2.509.395 kiezers), 38.21% voor (1.571.874 kiezers ), 0,79% blanco (32.344 kiezers). Dit betreft geldige stemmen. Van alle stemmen was 0,92% ongeldig (38.000 stemmen). Op een totaal aantal van 12.862.658 kiesgerechtigden hebben 4.151.613 kiezers hun stem uitgebracht.
https://www.kiesraad.nl/n(...)st-met-oekra%C3%AFne

Ik vind wel dat de regering moet durven verklaren dat men voorlopig het advies van die 19,5% naast zich neerlegt. Nu zijn ze aan het draaien. Dat helpt echt niet om het vertrouwen van de kiezers terug te winnen.
pi_161577199
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:03 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als ik een moord pleeg, en zo spoedig mogelijk opgesloten moet worden. Kan ik dan ook bezwaar maken dat ik graag eerst nog 30 jaar op vakantie wil?
ja hoor... dat bezwaar kun je maken.... het is niet verboden, maar je vergelijking slaat nergens op.

quote:
Sorry hoor, maar het recht is hier in Nederland gewoon niets waard. Kansloos land. Vrouwe Iustitia met een grote negerpenis in haar reet.
Hoezo is Nederland kansloos? Grijp je kansen . Dat ligt aan jezelf.
En wat heeft ene negerpenis er mee te maken ?
pi_161577269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:07 schreef Bluesdude het volgende:

Dit _O_ Kneuzen die het hier niet redden zoeken de oorzaak bij alles, iedereen, behalve bij zichzelf.
pi_161577295
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Niet dat peilingen nou zo waanzinnig betrouwbaar zijn (vooral die van MdH niet), maar het lijkt erop dat het referendum niet zo veel invloed heeft, laat staan over een jaar :)

[ afbeelding ]
En die peilingen worden gehouden onder hoeveel procent van de mensen?
  woensdag 20 april 2016 @ 16:11:10 #12
440653 BarryOSeven
pi_161577298
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja hoor... dat bezwaar kun je maken.... het is niet verboden, maar je vergelijking slaat nergens op.

[..]

En wat heeft ene negerpenis er mee te maken ?
Het is toch gewoon exact het zelfde behalve dat het kabinet nu de spoedigheid op haar eigen manier interpreteert en in het voorbeeld de op te sluitene.

Een land is kansloos als het recht hypocriet is. Dat is hier duidelijk het geval en dat past erg goed bij republieken waar een corrupte dictator aan het hoofd staat. Een schijnproces is daar een mooi voorbeeld van.
  woensdag 20 april 2016 @ 16:13:02 #13
440653 BarryOSeven
pi_161577356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit _O_ Kneuzen die het hier niet redden zoeken de oorzaak bij alles, iedereen, behalve bij zichzelf.
Nou ben ik niet zo van het pronken met succes, maar ik denk dat je echt een verkeerde voorstelling hebt bij wie ik ben.

Het gaat me ook in dit geval niet om mijn eigen kansen (behalve dan in de toekomst omdat je beter kunt likken omdat het recht dan rechter spreekt)

Snap niet dat mensen hier mee akkoord kunnen gaan, ze verloochenen henzelf en hun kinderen. Maar dat zul je wel niet snappen. Nu zit het je mee, maar straks ben jij de lul met een multi-geinterpreteerde wet. Dan zul je snappen waarom velen nu al protesteren.
pi_161577360
quote:

[..]

Volgens mij zelfs het kabinet niet, die zitten alleen de stoelen warm te houden, als ze iets niet weten hebben zij echter de beschikking over mensen die het wel weten, waarom dacht je dat ze bedenktijd willen en vragen?
pi_161577430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het is toch gewoon exact het zelfde behalve dat het kabinet nu de spoedigheid op haar eigen manier interpreteert en in het voorbeeld de op te sluitene.
Het is niet hetzelfde . De moordenaar krijgt een straf voor een moord. Het kabinet krijgt geen straf voor een moord, want die is er niet.
Wel moet dit kabinet niet er om heen draaien en gewoon zeggen ... we leggen het naast ons neer, voorlopig, maar we bekijken nog of de tekst in het verdrag kan worden bijgesteld.
Maar het hele verdrag is niet zo van belang. NEE-stemmers zitten de zaak op te blazen

quote:
Een land is kansloos als het recht hypocriet is. Dat is hier duidelijk het geval en dat past erg goed bij republieken waar een corrupte dictator aan het hoofd staat. Een schijnproces is daar een mooi voorbeeld van.
Joh........ je bent een kankerpit.

en wat is je fantasie met een negerpenis in anale positie. ?
  woensdag 20 april 2016 @ 16:18:17 #16
440653 BarryOSeven
pi_161577488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde . De moordenaar krijgt een straf voor een moord. Het kabinet krijgt geen straf voor een moord, want die is er niet.
Wel moet dit kabinet niet er om heen draaien en gewoon zeggen ... we leggen het naast ons neer, voorlopig, maar we bekijken nog of de tekst in het verdrag kan worden bijgesteld.
Maar het hele verdrag is niet zo van belang. NEE-stemmers zitten de zaak op te blazen

[..]

Joh........ je bent een kankerpit.

en wat is je fantasie met een negerpenis in anale positie. ?
Klasse, ga schelden je weet dat ik gelijk heb. :W Wet = Wet, anders is er geen rechtsstaat. Of je er nou om moet huilen of niet.
pi_161577610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klasse, ga schelden je weet dat ik gelijk heb. :W
Kankerpit is geen scheldwoord hier... Het is een omschrijving dat je absurd aan het kankeren bent
Natuurlijk heb je gigantisch ongelijk door te kankeren dat Nederland kansloos is. Er zijn volop kansen in Nederland. Massa''s mensen gaan niet gebukt onder "kansloze ellende" en dat soort verschrikkingen.
  woensdag 20 april 2016 @ 16:24:34 #18
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161577637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die peilingen worden gehouden onder hoeveel procent van de mensen?
En waar heb jij je statistiek kennis opgedaan?
  woensdag 20 april 2016 @ 16:25:39 #19
440653 BarryOSeven
pi_161577656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kankerpit is geen scheldwoord hier... Het is een omschrijving dat je absurd aan het kankeren bent
Natuurlijk heb je gigantisch ongelijk door te kankeren dat Nederland kansloos is. Er zijn volop kansen in Nederland. Massa''s mensen gaan niet gebukt onder "kansloze ellende" en dat soort verschrikkingen.
Nou weet ik niet of je over de geestelijke capaciteit bezit om verder te kijken dan morgen. Dat betwijfel ik.

Op het moment dat wetten door de regering zelf niet meer hoeven worden nageleefd, maak je de weg vrij voor meer. Nu is het het referendum. Straks kunnen we wat anders nog wel wat oprekken of negeren, dat is namelijk geen taboe meer.

Verder is je simpele houding prima hoor, maar probeer je dan niet te mengen in een discussie waarover het ook over de toekomst gaat.
pi_161577661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:24 schreef malleable het volgende:

[..]

En waar heb jij je statistiek kennis opgedaan?
Op het toilet!
pi_161577927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou weet ik niet of je over de geestelijke capaciteit bezit om verder te kijken dan morgen. Dat betwijfel ik.

Op het moment dat wetten door de regering zelf niet meer hoeven worden nageleefd, maak je de weg vrij voor meer. Nu is het het referendum. Straks kunnen we wat anders nog wel wat oprekken of negeren, dat is namelijk geen taboe meer.

Verder is je simpele houding prima hoor, maar probeer je dan niet te mengen in een discussie waarover het ook over de toekomst gaat.
Kun je specifiek het artikel noemen dat niet nageleefd wordt volgens jou?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_161577949
quote:

[..]

Serieus? :D Je gedraagt je als een 12-jarig meisje dat in de ban is van een boyband. Vind je het niet een beetje toevallig dat alleen de coalitie-partijen tegen de motie waren en zowat de hele oppositie zegt dat de wet overtreden wordt. Zelfs Monasch van de PVDA zei vandaag dat de regering zich niet aan de wet houdt. Bovendien overtreden bewindslieden aan de lopende band de wet door o.a. bewust de kamer voor te liegen of niet goed in te lichten.
pi_161578022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

joh... wat een afgezaagde aanval ....

quote:
ik vind ook dat de regering direct moet zeggen de uitslag voorlopig naast zich neer te leggen.
Maar ik vermoed dat de pvda-mensen dan gaan protesteren, vandaar dus dit op de langebaanschuiven

quote:
joh.... wat een afgezaagde aanval....
  woensdag 20 april 2016 @ 16:40:13 #24
440653 BarryOSeven
pi_161578023
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 16:36 schreef Fascination het volgende:

[..]

Kun je specifiek het artikel noemen dat niet nageleefd wordt volgens jou?
Het "zo spoedig mogelijk" wordt aan een eigen interpretatie bloot gesteld. Logica vertelt ons dat "zo spoedig mogelijk" "bij de eerste gelegenheid" is.

Nu gaat het kabinet zelf interpreteren en dat is kwalijk en gevaarlijk. Natuurlijk ook omdat het argumenten geeft om de volgende keer juist iets niet door te kunnen drukken omdat het vrij te interpreteren is.

Een rechter zal zich hier over moeten uitspreken omdat anders het einde zoek is.
  woensdag 20 april 2016 @ 16:40:25 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161578029
quote:
EU is unpopular because it meddles, admits Juncker

The European Union is unpopular with voters because “we are interfering in too many domains of their private lives,” Jean-Claude Juncker has said.

In a candid and highly pessimistic assessment, the president of the European Commission said bloc faces “ruin” because of a backlash by voters angered by a lack of respect for the powers of national governments.

He said EU has dwindling “economic clout” due to its falling share of the global population, in comments which are likely to be seized upon by pro-Brexit campaigners.

The EU’s leadership has been shaken by hostile referendum votes in Denmark on justice measures, and in the Netherlands over co-operation with Ukraine, and a Brexit vote in June could badly undermine the union.

“Yes, it’s true we are not very popular when we advocate for Europe. We are no longer respected in our countries,” Mr Juncker told a meeting of parliamentarians at the Council of Europe in Strasbourg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')